Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

så er dmitry også kommet til odense

er det ikke en dejlig gård øvelse

130 er nu ikke så dårlig første gang

Jo, den er faktisk ret hård. 6reps føles som 12 når man skal holde 3sek pause i bunden :blink:

Og tak :smile: Nu var det helt uden opspænd idag, så mon ikke der er til 10kg mere når fødderne er i jorden. Ihvertfald er det meget svært at få ordentlig brystaktivering når man ikke laver opspænd synes jeg, og jeg er ikke så stærk i mine skuldre. Men som du selv siger;"Så længe der er svagheder er der fremgang" :smile:

Link to comment
Share on other sites

HFF-Programmet på Kollegiet:

Powercleans - 8x50kg, 3x70kg, 3x70kg, 1x90kg, 1x100kg(Udligning af Pr), 1x105kg(Miss), 1x105kg(Miss), 1x105kg(PR, Yes. Så var den der :smile: )

Powercleans og rent pres - 1x90kg, 1x90kg, 1x90kg, 1x95kg(PR :devil: Utroligt efter 3 singler med mit gamle max. :smile: )

Militær press - 3sæt x 8reps med 70kg

Pullups - 3sæt x 10reps

Bend over rows - 3sæt x 10reps med 70kg

Illigal widegrip benchpress - 3sæt x 12reps med 90kg (Brændte sgu godt i patten. Kørt istedet for de foreskrevne flyers.)

En masse Coc1 træning - Jeg kunne lukke den 6gange i streg med højre hånd idag. Sjovt jeg er blevet en del stærkere i højre siden jeg fik den, mens min venstre er stort set det samme.

Fed omgang træning på kolleget. Jeg orkede ikke at træne i OBBC da det har været nogle lange dage på mit praktiksted. Desuden har jeg været lidt brugt i ryggen + haft en overbelastet M.Periformis i højre balle. Synes derfor ikke det var så smart at dødløfte idag. Istedet blev det til en super omgang powercleans som dødløft substitut :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Hej Per!

Jeg har nævnt for nogle af de andre at vi kunne komme til Aalborg en dag og træne. Jeg tror dog at folk har så travlt her op til jul at det ikke bliver inden nytår at vi kommer. Jeg vil snakke med nogle af de andre fra OBBC om det igen, så kunne vi måske aftale en weekend i Januar eller febuar. Det kunne være rigtigt cool at komme op til Aalborg og træne med de stærke jyder deroppe nordpå. :smile: Så laver vi en helt dag ud af det, med hardcore træning(Indkluderet kaffepause :laugh: ), spisning og måske bytur i gaden bagefter for de interesserede :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

HFF-Programmet i OBBC:

Squat - (6x70kg, 6x70kg, 3x100kg, 2x120kg, 2x140kg) (På med knæbind) 3x165kg, 3x175kg, 3x185kg(PR :smile: Den var sgu TUUUNG)

High box Squat - 3x170kg, 3x170kg (Det er åbenbart denne øvelse der overbelaster min højre Periformis, så derfor..)

..Olympisk squat - 3sæt x 8reps med 100kg

Bænkpres - (12x20kg, 10x60kg, 3x100kg, 1x120kg, 1x140kg), 3x150kg(TUNG...Overvejede at se om jeg kunne kører 5sæt x 3reps med 150kg i dag, men opgav den tanke da den første 3er med 150kg var rigeligt tung. Så måtte jeg kører speed bænk i stedet)

10sæt x 3reps med 105kg

Triceps - 6sæt x 8-12reps (3 forskellige øvelser)

Laterels i maskine - 1sæt x 12reps

Lidt højrep geil i stivbenet dødløft - 70reps med 20kg. fik da pulsen lidt op. 50reps i kabelrows..

Ikke nogen prangende dag, men jeg kom da igennem nogenlunde hæderligt med en PR i squatten UDEN overskuuu'.

Link to comment
Share on other sites

Hej Per!

Jeg har nævnt for nogle af de andre at vi kunne komme til Aalborg en dag og træne. Jeg tror dog at folk har så travlt her op til jul at det ikke bliver inden nytår at vi kommer. Jeg vil snakke med nogle af de andre fra OBBC om det igen, så kunne vi måske aftale en weekend i Januar eller febuar. Det kunne være rigtigt cool at komme op til Aalborg og træne med de stærke jyder deroppe nordpå.  :smile: Så laver vi en helt dag ud af det, med hardcore træning(Indkluderet kaffepause :laugh: ), spisning og måske bytur i gaden bagefter for de interesserede :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Sig når i kommer, så kunne vi måske finde ud af at mødes? :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på Kollegiet:

Bend over Rows - 6sæt x 12reps med 70kg

Militarypress - 5sæt x 5reps med 70kg

Dragon flags - 3sæt x 6reps (Damn, den brændte)

Skrå mave - 1sæt x 16reps

Boxning på sandsæk - 3x30sek fuld skrue på sækken. Damn, det var hårdt :blink:

Bænkpres - 50x50kg, 30x50kg (Sindsygt hårdt efter at mine delt var brændt helt af ved boxningen)

Cooldown på cykel - 5min

Hyggelig omgang træning med en kammerat. Vægten sagde kun 96,7kg idag så jeg har tabt et par kg siden SM i trekamp. Styrken er der heldigvis stadig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagen runde (Stadig HFF-programmet) på kollegiet:

Bænkpres - (10x50kg, 10x50kg, 3x90kg, 3x110kg), 3x130kg, 3x140kg, 3x155kg(PR :smile: ), 2x160kg(PR :smile: Skulle have været 3 men ramt ind i gaflerne), 10x130kg(Udligning af PR. Der var ikke til flere)

Mågen - 5sæt x 14reps med 7kg

Front squat - 5sæt x 3reps (Uden bælte. God til at træne maven. Nogle af reppene kørt med pause i bunden)

Pullups - 2sæt x 8reps

Mave - Lidt blandet Transversus og rectus abdomis træning

God runde på kollegiet. Energien var ikke overvældende men styrken var fin :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vild vild PR! 

Sindsygt at lave tæt på 3 reps med sin gamle 1rm

Mange tak :smile: Jo, den gamle patkas kører sgu udemærket for tiden :cooldance:
Du er saftsuseme mig godt kørende for tiden 

Fætter PR får jeg faktisk næsten en tur til hver træning

Tak :smile: Ja, det er jo altid sjovere og træne hvis man kan hive nogle pr's ud engang imellem :w00t:

Nååååååååå, vil du stadig droppe HFF-programmet?

Hehe! regner med at kører det færdigt i denne uge. Jeg tror ikke at styrken er kommet fra HFF programmet, men jeg det er den styrke som jeg fik op mod SM som jeg bruger nu til at lave nogle PR's hist og her :wink:

Nu bliver det spændende med træningen imorgen, hvor jeg planlægger at kører noget halvtungt dødløft :smile:

Link to comment
Share on other sites

HFF-programmet Uge.3.dag.2 (Historisk dag :w00t: )

Dødløft - 8x70kg, 8x70kg, 3x120kg (Bælte på), 1x170kg(Kapouww), 1x170kg(Følte som en tom stang :bigsmile: ), 1x220kg(Super fart :w00t: ), 1x255kg(Egentligt ny RAW Pr, men den var meget lettere i end de 250kg var i sidste uge med dragt :w00t: ), 1x275kg(MISS, DAMN, det var tæt på. Kunne simpelhen ikke holde ordentligt om stangen i toppen. Skod greb),

1x275kg(PR :w00t::devil::w00t::cooldance: ), 10x120kg, 10x120kg(Begge med overhåndsgreb og uden bælte) (Super omgang dødløft. Så fik jeg endeligt snuppet TJ's gamle dødløft rekord med 272,5kg hvilket har været et mål længe :w00t: Nu står jeg bare med det problem, at jeg ikke ved om dragten hjælper mig en disse. Der var nemlig bedre power på idag uden dragt end sidst da jeg kørte med dragt :blink: )

Dumbell shoulderpress - 12x22,5kgs, 12x25kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kg (Her kom jeg tilgengæld lidt ned på jorden igen. Er fanme svag i denne øvelse :dry: )

Pullups - 3sæt x 8reps

T-bar Rows - 5sæt x 8-12reps med 50-75kg

Dumbell curls - 2sæt x 10reps med 20kgs håndvægte (Super strict)

Cabel flyers - 4sæt x 12reps (Ren diskopump. Jeg synes jeg havde fortjent det :innocent: )

Efter den omgang dødløft var jeg ret svær at få væk fra min lyserøde sky :bigsmile:

Et mål jeg har haft længe er opfyldt. Nu må det næste store mål være 300kg i kødløften :cooldance:

Fik iøvrigt snakket en del kæwe med kragefar og Champen. Hyggeligt :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Mange tak for lykkeønskninger alle sammen :blush::w00t:

Jsc<<

Men pas nu på med at fejre det med for mange Frakkaer
Hehe! Har du endnu ikke fundet ud af at Grafrakkas går lige i Erectoren :w00t: Vi drikker sgu 10 Masterbrew en dag sammen og så går vi ned og maxer i dødløften dagen efter. Så flår Deltor uanede kg fra gulvet :devil:

Jfk<<

Du er jo et skole eksempel på at træning ikke skal overdrives

Mange tak! Jeg træner trods alt 3 gange(Nogle gange 4) om ugen hvor jeg kører rimeligt godt på. Det er da vidst meget normalt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share