Sweetypippi 2


sweetypippi
 Share

Recommended Posts

FINSK MESTERSKAB 24/2 2007

INDVEJNING KL 8.15: 67,35

Vi var 3 i min klasse og jeg lå til bronce. Maria Virtanen var nomineret til nästen 500, så hun löb med guldet og så var der Susanna Torvikoski med 377,5 og mig med 360. Jeg vidste jeg kunne göre det bedre og havde tjekket den Susannas tidligere resultater og vidste at det kunne blive tät.

Siden jeg havde set nomeneringslisten havde jeg tänkt hvordan jeg ville gribe det an taktist for ikke at skulle tänke for meget over det på dagen. Jeg satte mine hjälpere ind i det under opvarmningen, så de var klar med lapperne, hvis vägtene skulle ändres i sidste öjeblik. :4signme: Jeg havde med vilje sat start vägten i dödlöft meget lavt (115kg) for at Susanne ville tro jeg var ENDNU dårligere end jeg er. Smart trick!!

Jeg var nervös! MEGET nervös!!!! Det gik heldigvis noget over i löbet af opv, så 1 squat gik rigtig godt!!

SQUAT:

OPV. 2 x 8 x 20kg, 6 x 40kg, 3 x 60kg, 1 x 75kg, + wraps 1 x 90kg, +1/2 suit 1 x 110kg, 1/1 SUIT 1 x 122,5

Sidste opv var tung :sneaky2: Ham der lagde knäbind lagde den ALT for löst, så jeg blev noget nervös. Jeg fik derfor lov at låne Seppo, da han var färdig med at lägge knäbind på Sanna. Hun var i gruppen inden mig

1. FORSÖG: 132,5KG GODKENDT 2 - 1 let og elegant. Den röde var vist fordi mine sko ikke var snörrede :innocent:

2. FORSÖG: 142,5KG GODKENDT 3 - 0 også let :superman: Föltes bedre end nr 1.

3. FORSÖG 147,5KG UNDERKENDT 3 - 0 dårlig ballance, så faldt forover på vejen op :tongue:

Godt tilfreds! Havde selvfölgelig håbet på de 147, men i min plan var de 142,5 nok :rolleyes: Isär da Susanna ikke fik 150 op og endte på 135 i squat.... lige efter planen!!!

BÄNKPRES:

OPV: 2 x 8 x 20kg, 5 x 40kg, 3 x 50kg, 1 x 60kg, 1 x 70kg ->3", + tröje: 2 x 80kg ->3", 1 x 85kg ->1"

1. FORSÖG 90KG UNDERKENDT 3 - 0 Hmmm, ingen press i bunden og kom ikke op :nonono:

2. FORSÖG: 90KG GODKENDT 3 - 0 Jep jep :4thumbup:

3. FORSÖG 92,5KG UNDERKENDT 3 - 0 DAMMMNN, meget tät på :mad:

Nå, det samme igen :dry: Ikke så meget andet at sige.

Susanne tog 97,5 i 2. som jeg havde regnet med og bommede 102,5 i 3. SÅ STOD VI LIGE :yahoo: :4thumbup:

Nu var jeg klar til fight og ny dödlöft PR sad allerede i fingrene .... :bruce::gun2::superman:

DÖDLÖFT:

OPV: 5 x 60kg, 3 x 80kg, 1 x 95kg, +1/2 dragt 1 x 110kg, 1/1 dragt 1 x 120kg.

1. FORSÖG: 127,5KG GODKENDT 3 - 0 Let nok :4thumbup:

Susanne startede på 120 og jeg var nu foran med 5kg. Hun gik på 135 og så måtte jeg på 137,5 :crazy: Det var 5kg mere end jeg har taget för, men jeg var klar!!!!! SÅ KLAR!!!! Susanne tog de 135 så den SKULLE bare op!!!! :devil:

2. FORSÖG: 137,5KG GODKENDT 3 - 0 JUBIIIII :tease::kickass::gal: Det var en super kämper, men den kom op. YES det var fedt!!!!

Hun gik på 145, ändrede det til 140 og igen til 145 (aner ikke hvorfor :rofl2: ) og fik den ikke :tease::clap: Sölvet var hjemme HEP HEP!!!

Jeg gad ikke löfte mere, men sådan går det ikke, når Sanna er til stede. Afsted med mig :tongue:

3. FORSÖG 147,5KG UNDERKENDT 3 - 0 Den lettede da over 10 cm :bigsmile:

370kg total PR med 10kg og sölvmedalje

UDEN TVIVL det bedste stävne NOGENSINDE!!!! Jeg var/er SÅ glad!!! Käft det var fedt at skulle kämpe om medaljer.

TNT endte som bedste klub med 5 guld, 1 sölv og 1 bronce :cheer:

LINK TIL RESULTATER:

http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/SM_20...ma/Tulokset.htm

SUPER WEEK END!!!!!

Edited by sweetypippi
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 838
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

STORT tillykke herfra :cheer::cheer: :4band: :kickass:

du kan selv fortälle resultatet, jeg ville bare väre först :smile:

Tusind tak :smile:

Det var helt igennem en fantastisk week end for TNT!!! INGEN :blink: bommede og nästen alle levede op til deres bedste og nogle endda bedre end forventet!!! Virkelig et godt stävne og jeg er MEGA glad for min medalje!!!! :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft et super flot stævne du fik banket af der Charlotte :superman::w00t:

Kanon styrke og ikke mindst taktik :wink:

Sølvmedaljen er fuld fortjent :cool:

Mange tak Bozne. :smile:

Det er bare SÅ fedt når det hele klapper på dagen. Jeg har vist aldrig väret SÅ koncentreret som för det 2. dödlöft. :devil: Jeg gik bare frem og tilbage, frem og tilbage og og snakkede med mig selv indtil jeg skulle löfte. :kickass:

Og så var det jo bare super fedt at der var så mange tilskuere der heppede hele vejen igennem. Man ser ingenting, men hörer alle de kendte stemmer :4thumbup:

Tillykke med resultatet og medaljen Charlotte, det sku' stærkt gået! :superman::devil:

Tusind tak :bigsmile:

Godt gået - et STORT tillykke :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: En total på 370 - er ret flot - Man bliver alligvel spændende at se hvornår du runder de 400 :tongue: :4thumbup:

Takket :4thumbup:

Helt klart at näste mål er 400kg. Mon ikke der er en chance for at de kommer engang senere på året :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Charlotte

Tillykke med det flotte resultat, det er da altid dejligt når det spiller på dagen...

Forresten linket virker ikke. hvor kan man ellers finde resultaterne henne???

Vagn

Mange tak Vagn :4winkkiss:

Ja, intet bedre end det hele klapper når det virkelig gälder :4thumbup:

Linket skulle virke nu og forhåbentlig er der en flink själ som sender lidt video til mig engang i ugen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jape gjorde sit comeback i mandags til et TNT klub stävne, hvor vi havde fået 3 internationale dommere til at komme, HVIS der nu skulle komme rekorder.

Han skulle lave 195kg i bänkpres for at kvalificere sig til Finsk mesterskab i bänkpres d. 24/2 og "väsentligt " mere end ham der blev 2´er til FM SL sidste week end, hvis han ville have en plads på SL landsholdet.

Resultatat kan i se her:

De 267,5 i bänken ville have väret ny finsk og nordisk rekord, men käresten :blush: havde vasket Katanaen inden stävnet, så den var for lille. Han bad selv om det!!! :devil: 1 löft var i en gammel Fury str 48 og sidste en nyere Fury str 46.

Squatdragten var en smule lös over skuldrene da han kom ned i vägt, så de 330 som var 5kg PR vil väre småkager når den er syet lidt ind!!! HURRA for NXG Super +!!!

Dödlöften...ja, det var bare noget PIS at den sidste blev underkendt!!

Men efter 2 års pause fra stävner må det siges at vare et ret godt resultat!!! Han var selv meget tilfreds og jeg er sikker på at der kommer bedre resultater i löbet af året!!!

Og til jer som tror at det er "nemmere" at väre vel forberedt efter 2 årst karentäne kan jeg fortälle at han de sidste 7 ell 8 måneder er blevet testet 3 gange. Og han har den sidste måned skulle före dagbog om mildest talt ALT hvad han foretager sig til anti doping Finland, på samme måde som dem der er på landsholdet.... og det mens han stadig havde karentäne :hmmm:

Jeg löftede naturligvis også til stävnet. :firebounce: Skulle jo nödigt kede mig :crazy: desuden lagde jeg knäbind på en af junior löfterne OG sörgede for musikken.

Jeg löftede raw i bänk og i squat i fuld udstyr, dog i en meget gammel og stor Inzer dragt. Jeg havde sat mig for at lave 300kg total. Det fik jeg også, men så var der også udsolgt:

Resultatat kan io se her:

http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/Kansa...2026.2.2007.htm

1. squat nåede jeg ikke, kunne ikke finde mine knäbind :innocent:

Alle 3. löft var max på dagen. Den sidste döldöft var en rigtig kämper og jeg fik KÄMPE bifald bagefter.... jeg har vist aldrig taget 3 dödlöft för :tongue:

Video kommer nok i löbet af week enden :superman:

2 stävner på 2 dage tog noget på energien. KÄFT min länd har väret brändt af HELE ugen!!! :crazy:

Men virkeligt godt stävne hvor alle fra klubben gav en hjälpende hånd for at Jape kunne koncentrere sig om at löfte!!! Og selv om der havde väret stävne hele week enden, så fik vi virkelig stemningen piftet op og det var som altid totalt GREAT at löfte på hjemmebane :4jumpy::banana:

:4thumbup: over and out

Edited by sweetypippi
Link to comment
Share on other sites

Det er altid inspirerende at se Jarmo løfte, fantastisk teknik :omg:

Lidt fedt at han kæmper med 300 og derefter blæser 330 op :4thumbup:

Kunne han bare ikke tage 320 seriøst, eller følte han på vægten for at sikre et godkendt løft?

Lige meget hvad er det stærkt løftet :superman:

Og til jer som tror at det er "nemmere" at väre vel forberedt efter 2 årst karentäne kan jeg fortälle at han de sidste 7 ell 8 måneder er blevet testet 3 gange. Og han har den sidste måned skulle före dagbog om mildest talt ALT hvad han foretager sig til anti doping Finland, på samme måde som dem der er på landsholdet.... og det mens han stadig havde karentäne :hmmm:

Syntes du det er bedre, hvis der kan stilles spørgsmål til hvordan han har opført sig imens han havde karantæne?

Nu er han tilbage på landsholdet, så er det vel bedst for ham og sporten, at der ikke er tvivl om hvordan han når sine resultater?

Når man kommer tilbage fra 2års karantæne og i første stævne ligger til at lave ny nordisk rekord, så ville der være MEGET tvivl om hvad han havde lavet i sin offseason, hvis ikke han var blevet testet så intensivt.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Underligt det med indlägene... Hat SVNL forresten kommet med deres beslutning, hvis jeg nu ikke husker helt forkert så sku nomineringerne til Em vil väre klar i onsdags?

troede at du var färdig med at vaske bänkpres tröjer :tongue:

Ham der vandt 100 stiller ikke op til flere stävner i år, så det kommer helt af sig selv at de tager Jape. Han skal til at bygge hus, så SM var eneste stävne i år.

Så EM träning begynder mandag :superman: Bliver spändende hvor det bliver afholdt, nu hvor Polen som er värtsland, bliver udelukket ligesom Ukraine og Rusland :tongue:

Og ang bänktröjen.... så var den med i samme vask som min egen, men jeg var jo heldigvis så smart at tage en träning i min inden stävnet :laugh:

Og så er der kommet nomineringer til SM bänk!!! Jeg er bedre ranket end Jape :w00t:

http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/SM_20...j%E4rjestys.htm

Link to comment
Share on other sites

Det er altid inspirerende at se Jarmo løfte, fantastisk teknik :omg:

Lidt fedt at han kæmper med 300 og derefter blæser 330 op :4thumbup:

Kunne han bare ikke tage 320 seriøst, eller følte han på vægten for at sikre et godkendt løft?

Lige meget hvad er det stærkt løftet :superman:

De 300 burde også have väret nemme, men den store mand var NOGET nervös, så nok derfor et lidt forsigtigt löft.

Hvis du ser på dybden på 3 löft, kan du se at det var helt rigtig höjde, ikke som de 2 förste som var ALT for dybe til så hårde löft!!

Syntes du det er bedre, hvis der kan stilles spørgsmål til hvordan han har opført sig imens han havde karantæne?

Nu er han tilbage på landsholdet, så er det vel bedst for ham og sporten, at der ikke er tvivl om hvordan han når sine resultater?

Når man kommer tilbage fra 2års karantæne og i første stævne ligger til at lave ny nordisk rekord, så ville der være MEGET tvivl om hvad han havde lavet i sin offseason, hvis ikke han var blevet testet så intensivt.

Kan väre at jeg formulerede mig forkert i sidste indläg ?!

Jeg ( og Jape også!!! ) synes naturligvis at det er godt at han er blevet testet i karentäne tiden!!!! Ingen tvivl om at det er det bedste for sporten OG for hans omtale!!!! Er ret sikker på at der vil komme mange test i de näste par år!!!

Link to comment
Share on other sites

De 300 burde også have väret nemme, men den store mand var NOGET nervös, så nok derfor et lidt forsigtigt löft.

Hvis du ser på dybden på 3 löft, kan du se at det var helt rigtig höjde, ikke som de 2 förste som var ALT for dybe til så hårde löft!!

Kan väre at jeg formulerede mig forkert i sidste indläg ?!

Jeg ( og Jape også!!! ) synes naturligvis at det er godt at han er blevet testet i karentäne tiden!!!! Ingen tvivl om at det er det bedste for sporten OG for hans omtale!!!! Er ret sikker på at der vil komme mange test i de näste par år!!!

Ahh, så den lunkne smiley var til dem der tvivlede på hans renhed :smile:

Klart han er nervøs, det var et knald eller fald stævne for den store mand.

Fedt du poster video'er. Der er meget at lære fra bare at se på ham løfte. Han er virkeligt dygtig.

Ja han kom sgu helt i kælderen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ahh, så den lunkne smiley var til dem der tvivlede på hans renhed :smile:

Klart han er nervøs, det var et knald eller fald stævne for den store mand.

Fedt du poster video'er. Der er meget at lære fra bare at se på ham løfte. Han er virkeligt dygtig.

Ja han kom sgu helt i kælderen :laugh:

Den lunkne smiley var måske lidt forkert sat ind :tongue: Skulle måske have skrevet at det er MEGA träls at blive väkket kl lort en lördag morgen fordi der er 2 doping mänd der vil have en have 2 glas pis af Jape :laugh:

Har postet link til den har side i en anden log på et tidspunkt, men I kan også lige få den her. Det er en fra TNT som har egen hjemmeside og som filmer ALT hvad han kommer i närheden af :4thumbup:

http://www.kelho.net/index.php?option=com_...&Itemid=70V

Der er mange gotter imellem!!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Den lunkne smiley var måske lidt forkert sat ind :tongue: Skulle måske have skrevet at det er MEGA träls at blive väkket kl lort en lördag morgen fordi der er 2 doping mänd der vil have en have 2 glas pis af Jape :laugh:

Det er da vildt så langt de vil gå for at få et kig på "lille Jape" :tonguew:

Link to comment
Share on other sites

Det er da vildt så langt de vil gå for at få et kig på "lille Jape" :tonguew:

:laugh: Ja, de er noget efter ham må man sige

Dopingtest er helt fint, men deres timing er bare helt fucked up!!! :4disguise: Noget nemmere hvis de kom der hvor vi tränede i stedet for, men det gör de själdent heroppe.

Link to comment
Share on other sites

:4offtopic:

dit indlæg på sidste side blev bredt fordi der var et laaaaangt link og de deles ikke over to linier :smile:

Det er ikke så langt! Det var det der url stuff som man skal skrive inden og efter linket der lavede noget hokus pokus når man rettede i indläget.

For hver gang jeg rettede i indläget indsatte den linket INDEN i url klammerne på begge sider af selve linket...???? Er rettet!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu er det vist tid til at komme igang med opdateringerne igen. :innocent: Jeg har fået sat et off season program sammen, som jeg vil fölge de näste 12 uger. Efter Finsk Mesterskab i bänkpres om 2 uger, er der ingen planer om stävner för engang i aug/sep, så jeg vil i en periode arbejde med teknikken og på at forbedre raw styrken. :cooldance:

Jeg vil i squat stadig bruge knäbind og hver 3. uge i dragt for ikke at glemme de tunge vägte.

Bänken vil mest väre volume träning, med masser af board press og fokus på pausen.

I dödlöft vil jeg köre mest med smal stand, for at forbedre min styrke og 1 gang hver 3. uge sumo. Masser af rackpull for at forbedre top styrken.

Programmet ser således ud:

UGE 1

MANDAG: Squat ( m. knäbind. Sät at 5 - 8 reps) Bänkpres ( volume sät af 3 - 8 ) Dödlöft ( smal stand, teknik, sät af 3 - 8 reps)

TIRSDAG: Lats, traps, delts og biceps. Light!!

TORSDAG: Smal bänk, raw boardpress, triceps support

FREDAG: Front squat, Leg press, stiff leg deadlift, light sumo, leg ext.

UGE 2

MANDAG: Hård bänk, pecs support

TIRSDAG: Smal dödlöft hård, rack pull, ryg support, biceps

TORSDAG: Squat light, box squat, leg press, biceps.

FREDAG: Let bänk, triceps, delts.

UGE 3

MANDAG: Squat i udstyr ( fokus på dybde og teknik ) walk outs, ben support

TIRSDAG: Bänk, boardpress, triceps support

TORSDAG: Dödlöft sumo i udstyr, rack pull, ryg support

FREDAG: Smal bänk, triceps support, delts.

Hver dag min 50 reps abs og 20 min udsträkning.

PW hver dag 40 - 90 min

:firebounce:

Edited by sweetypippi
Link to comment
Share on other sites

:crazy_pilot:TRÄNING MANDAG D. 12/3 :crazy_pilot:

KL 11.15: 15 min med hundene

KL 16.00: 25 min :walking:

KL 17.00:

20 min udsträkning

SQUAT

2 x 10 x 20kg

10 x 40kg

8 x 55kg

6 x 70kg

3 x 6 x 80kg + wraps

6 x 65kg

BÄNKPRES

2 x 10 x 20kg

8 x 30kg

6 x 40kg

3 x 5 x 45kg alle med stop

DÖDLÖFT

8 x 40kg

8 x 55kg

6 x 70kg

3 x 5 x 80kg

BACK EXTENSIONS

4 x 10 x +5kg

50 sät abs

Jeg passede lidt på med ikke at tage for mange sät i hver af de 3 store, for at väre sikker på at der var energi til hele programmet. Det var ikke noget problem og vägtene ver ret nemme. Så min 1 sät og 5 kg mere i hver övelse näste gang.

:slut:

Link to comment
Share on other sites

:yo: TRÄNING TIRSDAG D. 13/3 :yo:

KL. 11.00: 20 min med hundene

KL. 16.00-17.30:

20 MIN UDSTRÄKNING

DB SHOULDER PRESS

10 x 8kg

4 x 10 x 10kg

Super let, flere kg näste gang :4thumbup:

REVERSED FLYES

2 x 8 x 5kg

2 x 8 x 6,25kg

TRÄK TIL BRYST

10 x 30kg

8 x 40kg

3 x 8 x 45kg

LOW ROW

8 x 35kg

8 x 40kg

8 x 45kg

6 x 50kg

DB FRONT RAISE

10 x 6kg

2 x 8 x 8kg

UPRIGHT ROW

10 x 15kg

2 x 8 x 22kg

BICEPS CABEL CURL

10 x 20kg

10 x 25kg

10 x 30kg

10 x 35kg

6 sät läg og 60 reps abs.

Stille og roligt tempo med low weight det meste af vejen. Pröver mig lidt frem de förste par uger, jeg gider ikke have DOMS i overflod hver anden dag :tongue:

KL. 18.00: 40 min :walking:

Rigtig dejligt vejr, så jeg fik endda lokket Jape med. Markvejene omkring hvor vi bor er stadig noget mudrede, men det er sku skönt at kunne gå tur EFTER träning nu hvor det er längere lyst og så endda uden hue og vanter osv :4thumbup:

:superman:

Edited by sweetypippi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share