Bambi1981


Bambi1981
 Share

Recommended Posts

Hej Randi :bigsmile:

Altså jeg er jo ikke ekspert på området, men her kommer alligevel lige mine tanker om dit program.

Jeg kan sagtens set problematikken i, at du ikke må blive for tilsyret, når du skal være frisk til squash-træningen. Jeg er jo tilhænger af frie tunge vægte, og med dem følger som oftest nogle DOMS. Men med tiden vil kroppen selvfølgelig vænne sig til at blive belastet, så måske problemet ikke er så stort endda :nissetunge:

Som jeg forstår dig, så synes du, at dit nuværende program tager for lang tid at kører. Derfor vil jeg råde dig til at begynde at kører 3 split, så du kommer hele kroppen igennem en gang om ugen. Der er mange teorier omkring programlægning. Nogle taler for split programmerne og andre for fullbody 2-3 gange ugentligt. Men der vil de fleste af os nok komme i et vist tidspres.

Jeg synes du skal tage udgangspunkt i dit nuværende program:

1. Ben og biceps

2. Ryg, lænd og triceps

3. Bryst og skulder

Når du alligevel træner ryggen, kan du ligeså godt tage lænden samtidig. Maven synes jeg du skal tage de dage hvor du har overskud.

Forsøg at kører så mange øvelser som muligt med frivægte og gå uden om maskinerne (dem hvor du er "fastlåst") Dvs. at nogle kabelmaskiner er okay at bruge. Det er heller ikke fordi maskiner er bandlyst, men de træner kun én isoleret muskel, og man har ikke selv mulighed for at variere ens bevægelser. Når tiden er knap så hold dig hellere til få, men gode basisøvelser :4thumbup:

Ben: Squat og lunges.

Biceps: Bb curl, Db curl, hammer curl, preachers curl eller evt. curl i kabel.

Ryg: Yates row, one-arm-row og Dødløft - Rigtig gode valg. Evt. hyperextension for lænden.

Triceps: Fransk pres, Db/Bb triceps extension, dips. Push-down m. reb i kabel og Db kickback.

Bryst: Bænkpres, Db brystpres, flyes, Db pullover.

Skulder: Db skulderpres, Lateral raise, Arnold pres.

Hyperextension og Arnold pres kører jeg ikke selv. Skal igang med hyperextension.

De øvelser jeg har forslået synes jeg rammer den enkelte muskelgruppe godt og der er mulighed for at presse sig selv vægtmæssigt. Dødløft og squat er helkropsøvelser, da de rammer de fleste store muskler i kroppen. Så nu når du ikke har så go tid, så vælg nogle få øvelser og gi den gazzzz :devil:

Håber du kan bruge det til noget, ellers bare spørg igen.

Knuz Pia (Bambi) :wub:

P.s: Sumo-dødløft er dødløft med mere spredte ben. Den er go til piger med små ben og korte arme :blush: og så skulle den vist gå lidt mere i balderne end almindelig dødløft. Men hvis den normale dødløft fungere for dig, så fortsæt endelig med den.

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Powerwalk :bigsmile:

Ugens træning indtil videre har ikke været noget at råbe hurra for :annoyed: Der har været en del ting at se til. Glæder mig til på tirsdag hvor det er sidste skoledag, så får jeg mere tid til træningen :nissegrin: Skal selvfølgelig også lige læse til eksamen :innocent:

I dag skulle powerwalken afprøves. Som Angel fortalte, er det meget lettere at sætte sig selv op til en rask gå tur end til en løbetur. Så powerwalk vil bestemt blive en del af programmet fremover :4thumbup:

Distance: 5 km

Tid: 43,5 min

Hastighed: 6.9 km/time

Forbrænding: 238 kcal

Dejlig tur, som nemt kan skubbes ind i mellem træningspassene, for lige at øge forbrændingen en smule :nissetunge: Der ryger jo en del snolder og brunkager ned i denne tid :4mewantfood: :blush:

I tirsdags afholdte jeg og min øvrige eksamensgruppe et interview på 40 minutter, som skal transkriberes. Indtil videre har de første 6 minutter taget mig 1½ time :blink: Godt at vi har aftalt at tage 10 minutter hver :satisfied:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Stryketræning i DHS - Præget af mangel på energi, ingen styrke og til sidst dårligt humør :nonono: :annoyed:

Ja som overskriften siger, var træningen i dag ikke noget at skrive hjem om :sneaky2: Mit humør blev ødelagt allerede under første øvelse, da en ældre mand kom hen til mig, mens jeg lå med to stk. 17 kg håndvægte over hovedet og trænede brystpres. Han stilte sig lige foran mig og begyndte at belære mig om, at jeg kørte øvelsen forkert :4ranting: Jeg har intet i mod at folk kommer hen og snakker med mig, og evt. giver mig nogle råd. Men det skal sgu ikke være på en nedlandende og bedrevidende måde og så da slet ikke når man ligger koncentreret midt i et løft :dry: Tror han blev lidt fornærmet, da han fornemmede at jeg ikke tog imod hans kritik med kyshånd, for han endte da med at skride og sagde, at jeg selvfølgelig selv måtte bestemme hvordan jeg gjorde - Tak for det :4slap:

Bryst

Dumbbell brystpres:

1 x 10 (14 kg)

2 x 8 (15 kg)

1 x 8 (16 kg)

1 x 2 (17 kg)

Så nåede jeg ikke flere da ham manden kom og sagde at jeg ikke kørte langt nok ned med armene. Bagefter kom en anden sød mand og sagde til mig, at ham den andet, rettede på alle og at han altså ikke syntes min udførsel var påfaldende. det var tydeligt at se at jeg havde fået resultater med min træning, så noget rigtigt måtte jeg da gøre :innocent::wub:sikke en flink mand :laugh:

Flyes:

4 x 10 (8, 9, 10 og 11 kg)

Liggende flyes:

2 x 10 (9 og 10 kg)

Dumbbell Pull-over:

4 x 10 (11, 12, 14 og 15 kg)

Barbell brystpres:

1 x 10 (25 kg)

1 x 8 (28 kg)

Triceps

Dips:

1 x 5

1 x 4

1 x 3

De var sgu hårde :crazy:

Fransk pres:

1 x 10 (18 kg)

1 x 8 (20 kg)

1 x 6 (20 kg)

Dumbbell triceps extension:

4 x 10 (8, 9, 10 og 11 kg)

Triceps kickback:

3 x 10 (8, 9 og 9 kg)

Det var vist det. Har faktisk lidt svært ved at huske hvilke vaæte jeg kørte med i de forskellige øvelser. Havde lidt svært ved at bevare fokus og gejsten efter min første øvelse :annoyed:

De næste to nætter skal jeg arbejde, så der bliver ikke rigtig noget træning. Man har jo brugt for lidt flere penge her i juletiden :nissegrin:

Go weekend :bigsmile:

- Pia (Bambi) :wub:

Go weekend

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Åh nej. Typen der retter på alt og alle er bare for irriterende :crazy:

Det er fint nok, hvis man selv kommer og spørger, men man skal altså ikke blande sig i andre folks træning :annoyed:

Hehe, der er vist også mange (mænd især) der tror at man ikek aner, hvad man laver når man som pige står med et par håndvægte i hænderne...

Jeg stod den anden dag og lavede lidt frivend foran squatracket, da en af fyrene kom hen og spurgte mig, om han ikke lige skulle løfte den op for mig, nu jeg jo stod og kæmpede sådan med den :4slap: Meget sødt, men manden anede åbenbart ikek hvad hverken frivend eller frontsquat var...

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Åh nej. Typen der retter på alt og alle er bare for irriterende :crazy:

Det er fint nok, hvis man selv kommer og spørger, men man skal altså ikke blande sig i andre folks træning :annoyed:

Hehe, der er vist også mange (mænd især) der tror at man ikek aner, hvad man laver når man som pige står med et par håndvægte i hænderne...

Jeg stod den anden dag og lavede lidt frivend foran squatracket, da en af fyrene kom hen og spurgte mig, om han ikke lige skulle løfte den op for mig, nu jeg jo stod og kæmpede sådan med den :4slap: Meget sødt, men manden anede åbenbart ikek hvad hverken frivend eller frontsquat var...

-Camilla

Ohhhh GOSH :4slap: Jeg tror virkelig der er mange fyre/mænd, der føler at vægtløftningsområdet er deres domæne :annoyed: Der er så mange teorier om go træning, at jeg tror det er svært at finde hoved og hale i dem. Jeg er nok lidt tilhænger af, at man prøver sig lidt frem, og så må man se hvad der virker for en og omvendt.

Camilla jeg tror heller ikke det gør det bedre, at vi to har sat røv for tidligt :laugh: Vi virker nok lidt mere i øjenfaldende når vi kommer slæbende med en håndvægt eller vægtstang :nissetunge:

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Powerwalk :bigsmile:

Ugens træning indtil videre har ikke været noget at råbe hurra for :annoyed: Der har været en del ting at se til. Glæder mig til på tirsdag hvor det er sidste skoledag, så får jeg mere tid til træningen :nissegrin: Skal selvfølgelig også lige læse til eksamen :innocent:

I dag skulle powerwalken afprøves. Som Angel fortalte, er det meget lettere at sætte sig selv op til en rask gå tur end til en løbetur. Så powerwalk vil bestemt blive en del af programmet fremover :4thumbup:

Distance: 5 km

Tid: 43,5 min

Hastighed: 6.9 km/time

Forbrænding: 238 kcal

Dejlig tur, som nemt kan skubbes ind i mellem træningspassene, for lige at øge forbrændingen en smule :nissetunge: Der ryger jo en del snolder og brunkager ned i denne tid :4mewantfood: :blush:

I tirsdags afholdte jeg og min øvrige eksamensgruppe et interview på 40 minutter, som skal transkriberes. Indtil videre har de første 6 minutter taget mig 1½ time :blink: Godt at vi har aftalt at tage 10 minutter hver :satisfied:

- Pia (Bambi) :wub:

Hej Pia

Godt at se at din POWERWALK var en positiv oplevelse :smile:

Kender alt for godt til det med transkrivbering :crazy: Havde et 3 timers interview i starten af medicinstudiet som jeg skulle transkribere med min studiemakker som desværre var "lidt for svensk" til at kunne gøre det ordentligt ... så hvem mon endte med at sidde og lave dt hele!!! :annoyed:

NO

Link to comment
Share on other sites

Hej Pia

Godt at se at din POWERWALK var en positiv oplevelse :smile:

Kender alt for godt til det med transkrivbering :crazy: Havde et 3 timers interview i starten af medicinstudiet som jeg skulle transkribere med min studiemakker som desværre var "lidt for svensk" til at kunne gøre det ordentligt ... så hvem mon endte med at sidde og lave dt hele!!! :annoyed:

NO

Hej littleangel.gif

Ja Powerwalken var helt sikkert en succes, skal snart afsted igen. Egentlig kunne man jo godt tage en rask tur hver dag :innocent:

Jeg blev færdig med de første 10 minutter af transkriberingen i går aften, så nu er båndet afleveret til den næste i gruppen :thumbs-up: Så har jeg taget min tørn :nissegrin:

Det med svenskerne bliver der jo nok sat en stopper for fremover, nu får de jo sværre ved at blive optaget på medicinstudiet i Danmark.

- Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Ben og biceps :bigsmile:

Ved ikke lige hvad der er gået galt for min ryg. Siden jeg dødløftede i sidste uge, har jeg haft smerter/ømhed i højre side af lænden. Det er værst når jeg bruger kroppen. Håber det bare er nogle muskelinfiltrationen, der går over med tiden :crazy:

Ben

Squat - eller rettere forsøg på. :annoyed:

Min teknik stinker virkelig af :4pooh: Jeg kan ikke komme langt nok ned med revyen. Tror mere det handler om min smidighed end så meget andet, for selv uden vægtstangen på nakken, har jeg problemer :4offtopic:

2 x 10 (40 og 50 kg) - herefter tog jeg vægt af og øvede mig i teknikken, tror sumo-stilen vil komme til at fungere bedst for mig :innocent:

4 x 10 (30, 35, 40 og 40 kg) - fortsat ikke just imponerende. :nonono:

Leg extension

4 x 10 (30, 40, 50 og 50 kg)

Leg press

4 x 10 (77, 85, 93 og 101 kg)

Biceps

Barbell curl

3 x 10 (18, 20 og 23 kg)

1 x 8 (25 kg)

Kørte super i dag :showoff:

Dumbbell curl

2 x 10 (8 og 9 kg)

1 x 7 (10 kg) - måtte stoppe efter den 7. pga. begyndende krampe i venstre underarm :annoyed:

1 x 8 (11 kg)

Hammer curl

1 x 10 (8 kg)

1 x 7 (9 kg)

1 x 3 (10 kg)

Poster lige lidt poseringssjov fra i går :4flex: Resten kan ses i mit galleri.

post-11838-1166458404_thumb.jpg

- Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke lige hvad der er gået galt for min ryg. Siden jeg dødløftede i sidste uge, har jeg haft smerter/ømhed i højre side af lænden. Det er værst når jeg bruger kroppen. Håber det bare er nogle muskelinfiltrationen, der går over med tiden :crazy:

Du skal bare huske at have respekt for dødløft og ikke køre din lænd træt. De første måneder skal du ikke kører tung træning, men let tekniktræning, så din lænd gradvis venner sig til øvelsen, derefter kan du begynde at træne lidt tungere, men husk at variere mellem let dag og tung dag.

Og vigtigst af alt, du må ikke træne i nærheden af dit max særlig tit, måske en gang hver 2-4 mdr.

Så vil du lænd ikke gøre ondt, min har ikke brokket sig en eneste gang - før nu hvor jeg prøvede tung løft 2 gange på en uge.... meget dumt af mig... og man lærer af sine fejl...

post-11838-1166458404_thumb.jpg

Det ser godt ud Pia... !! Gode markeringer på dine arme :bigsmile: men synes det ser ud til du godt kunne bruge lidt mere fyde på dine skulder... !

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Det ser godt ud Pia... !! :bigsmile: Gode markeringer på dine arme men synes det ser ud til du godt kunne bruge lidt mere fyde på dine skulder... !

Tak og ja jeg skal til at have noget mere fat i de forskellige dele af skulderen, så den bliver mere formet :nissetunge: Sjovt nok synes jeg ellers at jeg er okay stærk i mine skuldre i hvert fald i lateral raise.

Jeg vil helt sikkert huske på det med dødløften. Håber da min lænd bliver sig selv igen, så jeg ikke har ødelagt et eller andet :crazy::blink:

Link to comment
Share on other sites

Tak og ja jeg skal til at have noget mere fat i de forskellige dele af skulderen, så den bliver mere formet :nissetunge: Sjovt nok synes jeg ellers at jeg er okay stærk i mine skuldre i hvert fald i lateral raise.

Jeg vil helt sikkert huske på det med dødløften. Håber da min lænd bliver sig selv igen, så jeg ikke har ødelagt et eller andet :crazy::blink:

Der er jo ingen der siger det er skuldrene der er slappe - det bare fordi dine arme er så kæmpe store, at skuldrene bliver små ved siden af :bigsmile: Jeg selv kører min 3 øvelser for skulderen når jeg træner skulder, 1 der aktivere foran, 1 der aktivere midt på og 1 der aktivere bagpå.. :cool:

Tror bare din lænd er træt.... ! Fortsætter du kan du få en kronisk træt lænd som tager ½ år at få på køl igen... !! Men mon ikke du bare skal give den ro fra dødløft 1-2 uger og så starte op igen stille og rolig... !!

Link to comment
Share on other sites

Der er jo ingen der siger det er skuldrene der er slappe - det bare fordi dine arme er så kæmpe store, at skuldrene bliver små ved siden af :bigsmile: Jeg selv kører min 3 øvelser for skulderen når jeg træner skulder, 1 der aktivere foran, 1 der aktivere midt på og 1 der aktivere bagpå.. :cool:

Tror bare din lænd er træt.... ! Fortsætter du kan du få en kronisk træt lænd som tager ½ år at få på køl igen... !! Men mon ikke du bare skal give den ro fra dødløft 1-2 uger og så starte op igen stille og rolig... !!

Men skal jeg helt lade være med at træne ryg, før det er væk???

Link to comment
Share on other sites

Nej, bare fortsæt din normale træning, dog måske med let squat hvis det gør ondt.. ! De andre ryg øvelser er primært for den øvre del af ryggen, så bare gi den gaz i dem... !!

Okay mange tak... Jeg er altså lidt pylret når det kommer til sådan noget. Synes det er umuligt at lave nogle øvelser/ja i det hele taget bevægelser uden at man spænder lidt op i lænden og så kan ømheden mærkes (altså kun i højre siden - ingenting at mærke i venstre) Men så længe jeg ikke specifikt træner for at ramme lænden, så skulle det nok gå.

De har i øvrigt en fysioterapeut dernede. Det kunne måske være en mulighed, bare han/hun ikke maler fanden på væggen. Det synes jeg nogle gange behandlere gør :annoyed:

Knus til dig fra mig :4heart:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Okay mange tak... Jeg er altså lidt pylret når det kommer til sådan noget. Synes det er umuligt at lave nogle øvelser/ja i det hele taget bevægelser uden at man spænder lidt op i lænden og så kan ømheden mærkes (altså kun i højre siden - ingenting at mærke i venstre) Men så længe jeg ikke specifikt træner for at ramme lænden, så skulle det nok gå.

De har i øvrigt en fysioterapeut dernede. Det kunne måske være en mulighed, bare han/hun ikke maler fanden på væggen. Det synes jeg nogle gange behandlere gør :annoyed:

Knus til dig fra mig :4heart:

Tror du kan tage det helt roligt... det er normalt, en træt lænd kan føles meget øm... !!

Men lyt til din krop og respekter den er træt og gi den ro.... !!

Er der en øvelse hvor du kan mærke det spænder meget, så løft lidt lettere og tag lidt flere gentagelser i stedet for... !

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Tror du kan tage det helt roligt... det er normalt, en træt lænd kan føles meget øm... !!

Men lyt til din krop og respekter den er træt og gi den ro.... !!

Er der en øvelse hvor du kan mærke det spænder meget, så løft lidt lettere og tag lidt flere gentagelser i stedet for... !

KnuZ Anita

Okay I try :grindance: og endnu engang mange tak for hjælpen, hvad skulle jeg dog gøre uden min sparing med dig :kiss2:

Knuzzer fra Pia (Bambi-bodybuilder) :inlove:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hmm, ømhed kan have mange årsager og jeg kan se at loggen her er fuld af kloge mennesker. Men hvis! det er infiltrationer, og dem får jeg desværre selv i min åndsvage glas-lænd bare jeg kigger på en squat- eller dødløftstang, så har jeg selv haft megen gavn af massage. Jojo, de går væk af sig selv med tiden men med lidt hjælp går det meget hurtigere.

Hvis det er din debut udi den slags fornøjeligheder er det nok svært men ellers kan man selv mærke om der er punkter i ryggen der er ømme ved tryk eller nulren. En fyss har hjulpet mig meget med noget der ligner dit rygbøvl - det er selvfølgelig ikke sikker at det hjælper dig men er dog et forsøg værd efter min ydmyge mening.

Btw. et par solide køller du render rundt med :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Bryst og skulder :bigsmile:

Træningen i dag gik rigtig godt. Min teknik var god og alle øvelser blev lavet med overskud wosschilder43.gif

Bryst

Dumbbell brystpres:

4 x 10 (11, 12, 13 og 14 kg)

2 x 8 (15 og 16 kg)

Dumbbell pull-over:

4 x 10 (11, 12, 13 og 14 kg)

Barbell brystpres:

2 x 10 (25 og 28 kg)

Skulder

Lateral raise:

4 x 10 (7, 8, 8 og 9 kg)

Arnold pres: - Ny øvelse

4 x 10 (6, 7, 8 og 9 kg)

Barbell up-right-row:

2 x 10 (18 og 20 kg)

1 x 8 (23 kg) - svært at holde grebet tilsidst :annoyed:

Dejlig omgang :nissegrin: Men nøj der var mange mennesker nede i centret på et tidspunkt. Det var næsten ikke til at komme til :blink: Fik hilst på Casper og fik lidt :blahblah: Det er sjovt at få sat ansigt på nogle af alle jer MOL folk :nissetunge:

- Pia (Bambi) eclipsee_Victoria.gif

Link to comment
Share on other sites

Skulder

Lateral raise:

4 x 10 (7, 8, 8 og 9 kg)

Arnold pres: - Ny øvelse

4 x 10 (6, 7, 8 og 9 kg)

Hej Pia... !

Jeg må give dig ret i at dine skulder har helt fin styrke. Jeg så de andre billeder du har loadet ind i dit album og der ser dine skulder helt fine ud, tror bare det er vinklen på det andet billeder der fik dem til at se små ud :4thumbup:

Arnold press er en dejlig øvelse og du vil hurtig kunne øge kilo'ene. Jeg selv gik hurtig op på 10-12 kg.

KnuZ :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hej Pia... !

Jeg må give dig ret i at dine skulder har helt fin styrke. Jeg så de andre billeder du har loadet ind i dit album og der ser dine skulder helt fine ud, tror bare det er vinklen på det andet billeder der fik dem til at se små ud :4thumbup:

Arnold press er en dejlig øvelse og du vil hurtig kunne øge kilo'ene. Jeg selv gik hurtig op på 10-12 kg.

KnuZ :blush:

Hey you :bigsmile:

Tak for de søde ord :inlove:

Ja jeg tror også hurtigt jeg vil kunne øge vægten i Arnold pres. Da det jo var første gang jeg lavede øvelsen, havde jeg ikke noget ide om hvor meget jeg kunne tage, så sættene med 6, 7 og 8 kg var egentlig for lette. 9 kg bed okay, men klart skal der prøves med mere vægt næste gang.

Hvad er det som er sket med din log - kunne læse du havde haft lidt problemer :blink:

Knuz fra Pia 0020jr50.gif

Link to comment
Share on other sites

Hey you :bigsmile:

Tak for de søde ord :inlove:

Ja jeg tror også hurtigt jeg vil kunne øge vægten i Arnold pres. Da det jo var første gang jeg lavede øvelsen, havde jeg ikke noget ide om hvor meget jeg kunne tage, så sættene med 6, 7 og 8 kg var egentlig for lette. 9 kg bed okay, men klart skal der prøves med mere vægt næste gang.

Knuz fra Pia 0020jr50.gif

Ja, det tog også nogle træninger før jeg fandt den rigtige vægt, gik ud fra min styrke i lateral raise.. ! Men det kan så ikke helt sammenlignes... ! Så start du bare med 9 kg næste gang... !!

KnuZZer :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ømhed kan have mange årsager og jeg kan se at loggen her er fuld af kloge mennesker. Men hvis! det er infiltrationer, og dem får jeg desværre selv i min åndsvage glas-lænd bare jeg kigger på en squat- eller dødløftstang, så har jeg selv haft megen gavn af massage. Jojo, de går væk af sig selv med tiden men med lidt hjælp går det meget hurtigere.

Hvis det er din debut udi den slags fornøjeligheder er det nok svært men ellers kan man selv mærke om der er punkter i ryggen der er ømme ved tryk eller nulren. En fyss har hjulpet mig meget med noget der ligner dit rygbøvl - det er selvfølgelig ikke sikker at det hjælper dig men er dog et forsøg værd efter min ydmyge mening.

Btw. et par solide køller du render rundt med :4thumbup:

Hej Greger :bigsmile:

Sjovt nok så har jeg ikke mærket det fjerneste til min lænd idag, så jeg slap vist med skrækken :bigsmile: Men overvejer fortsat at opsøge en fys eller massør, for ligesom at få løsnet lidt op.

Ang. mine køller, ja så er de ved at ligne noget. I hvert fald i flexet tilstand :nissetunge:

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share