Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

På vej hjem fra arbejde i går stod det ned i stænger da jeg var kommet afsted på min normale cykel.

Da jeg ramte Lyngbyvejen skulle jeg passere en gut på en racercykel. Desværre trækker han en anelse ud til venstre da jeg passerer ham, og da jeg har mere fart på end han har, rammer mit styr ind i hans og jeg mister fuldstændig balancen og bliver kastet af cyklen, og får lov til at kure hen ad asfalten.

Da jeg er holdt op med at kure, får jeg sat mig op, og mærker lige efter om der skulle være noget brækket, og får derefter rejst mig helt op. Umiddelbart kan jeg bare se at jeg har slået min arm og har fået et par hudafskrabninger der. Den anden har det fint, og har holdt sig på cyklen. Jeg får sat mig op igen, og får trillet hjem på en cykel hvor styret sad ret så skævt.

Da jeg kommer hjem får jeg smidt tøjet, og hopper ud i bad og kan se at også min højre side er ret så forslået. Jeg bliver samtidig ør i hovedet, og synes at jeg er svimmel. Så jeg får fat på min kæreste der kører fra arbejde, og kører mig ud på Gentofte. Heldigvis har jeg ingen indre blødninger eller noget, men "bare" fået en hjernerystelse.

Når jeg tænker over at jeg måske styrter ved 35 km/t(der var god medvind), så er jeg billigt sluppet. Jeg havde ikke hjelm på, og det er sådan set et mirakel at jeg ikke har banket hovedet ned i asfalten og slået hul på noget. Ligeledes at der ikke er kommet en bil bagfra, da jeg falder ud på vejen fra cykelstien.

Behøver jeg sige at jeg skal have købt mig en hjelm?

Jeg fik at vide at jeg skulle holde mit hoved i ro de næste par dage, så derfor er jeg sygemeldt. Jeg kan mærke at jeg får ondt i hovedet når jeg sidder for længe og koncentrerer mig, så jeg holder mig lidt væk fra fjernsyn og computer de næste par dage. Forhåbentlig kan jeg dog være på cyklen igen inden længe.

1208892_10151801158090502_379799905_n.jp

Link to comment
Share on other sites

OUCH! God bedring. Det må godt nok have været noget af en forskrækkelse ...

Jeg skulle banke hovedet i asfalten to gange, før jeg lærte at køre med cykelhjelm (til almindelig kørsel). Sidste gang var det "ret" alvorligt. Så tog jeg konsekvensen og har ikke cyklet en meter uden hjelm siden 1996.

Pas på dig selv og hav respekt for hjernerystelsen.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg i det mindste tilbage på arbejde igen. I går var en hård en af slagsen, hvor der nærmest konstant var hovedpine der spændte i hele hovedet. Så aftenen blev brugt uden tv og med en podcast på computeren. Egentlig en meget god måde at få slappet af på.

Jeg har af samme årsag ikke dyrket nogen form for motion i over en uge, men tænker at jeg nok snart er klar til at køre lidt på cyklen igen. Jeg tror jeg misser de sidste 2 løb på Sjælland i weekenden, da jeg ikke vil udsætte mig for unødvendige risici da jeg i næste uge pakker taskerne og tager en uges tid til NY. Til gengæld regner jeg med at investere i et par løbesko, som jeg kan tage med derover for at holde mig lidt i form, mens jeg samtidig indtager uanede mængder pizza!

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt nitten, men må efterhånden nok indstille mig på at det hedder off-season snart. Der er kun ét mål tilbage i år, og selv det mål er lidt uopnåeligt: klubmesterskaberne. De skal køres om lørdagen, hvor vi kommer hjem fra New York om fredagen. Dvs. det skal køres med jetlag i kroppen, og næsten uden km i benene. Men ok, det kan også være at 1,5 uge uden cykel og med pizza i kæften er lige præcis hvad min krop har brug, og det er altid fint at dukke op til et løb som underdog. Det er ellers en rute der kunne passe ret godt til mig, da den køres i forskerparken i Hørsholm på en 1,5 km rundstrækning, så med stor sandsynlighed ender det hele i en sprint. Ulempen er at det bliver kørt i forskerparken i Hørsholm, og at der derfor ikke vil blive kørt rigtig cykelløb. Det er også noget med at vi i alt kommer til at køre 40 omgange eller sådan, så der skal godt nok holdes styr på tallene.

Men det er sgu bittert allerede at afslutte sæsonen, og specielt fordi jeg ender med at gå glip af de 3 sidste løb her på sjælland, samtidig med at min form nok aldrig har været bedre, og man ved jo selvfølgelig aldrig hvad næste år bringer. Jeg håber at jeg kan stå endnu skarpere, og ikke mindst klogere ift. min sæson i år. Jeg synes selv at jeg har lært en hel del om hvordan jeg skal køre løbene, og den stille målsætning for næste år er helt sikkert at der skal køres podieplaceringer ind, og der skal principielt også stiles mod B klassen. Om jeg rent faktisk vælger at rykke op må komme an på hvordan jeg har det, men det kunne være fedt at sætte et hak udenfor B rytter når jeg engang ser tilbage på mit cykel CV. A rytter når jeg aldrig med mindre der sker noget meget drastisk i mit liv, der gør at jeg ville have muligheden for at fokusere 100% på cyklingen.

Der skal ske forbedringer på alle fronter ift. i år. Ikke fordi jeg har været utilfreds med mit niveau i år, nærmest tværtimod, men mer vil have mere. Jeg vil have en endnu større motor, kunne træde endnu flere watt på alle parametrene, og jeg skal blive bedre til at køre løbene. Derfor ligger det også allerede nu i støbeskeen at jeg skal køre Sommercup til næste år, for at få fart i benene. Jeg ved at jeg kan være enormt disciplineret med min træning, og stå så skarp som overhovedet muligt på egen hånd i løbet af vinteren, men jeg mangler reelt farten i benene. Det ville selvfølgelig være optimalt hvis man kunne træne motorpace henover vinteren, men den mulighed er der ikke rigtig. Så jeg kommer nok til de første løb uden den helt store fart i stængerne, men der må jeg bare have is i maven og vide at der kun skal bruges et par løb til at farten er der. Det kan også være jeg er heldig nok til ikke at ligge mig syg ugen inden sæsonstart, og dermed kan stille op med helt friske stænger og krop.

Jeg har allerede tidligere løftet sløret for hvad min vintertræning kommer til at bestå af, men bare lige for god ordens skyld nævner jeg det lige igen. Hovedessensen vil stadig være cykling. Det bliver en kombination af hjemmetræner når det er for mørkt i hverdagene til at køre udenfor(jeg er ikke den store fan af at køre i mørke) og så længere ture på landevejen i weekenden. Det burde gerne give mig mulighed for at træne intervaller meget fokuseret i hverdagene hvor der især vil være fokus på gøre min motor større, men også få trænet de helt korte intervaller fra tid til anden. De lange ture i weekenden skal bruges til at få km i benene, få tilvænning til at køre på landevejen, og ikke mindst skabe adspredelse ift. at sidde og kigge ind i en skærm mens man sidder på cyklen og lider i køkkenet. Derudover skal der løbes. Løbet kommer til at erstatte den styrketræning jeg de seneste par sæsoner har dyrket i vinterperioden. "Problemet" ved styrketræningen er at den gør mig tung. Jeg er bare bygget sådan at jeg tager på bare jeg ser en vægtskive, og selvom det kan være en positiv ting, så er det ikke altid det fedeste når man gerne skulle være så let som mulig. Løberiet skal derfor være en erstatning for timerne i et træningscenter, og jeg glæder mig faktisk til at komme igang med det. Det bliver nok også kombineret med nogle lange gå ture, og håbet er egentlig at jeg kan tabe en smule muskelmasse fra især overkroppen. Ikke fordi jeg på nogen måde er massiv, men der hænger alligevel et par kg som jeg ikke har synderligt brug for på en cykel. Det kan så være at jeg med løbeturene kan få et par mål for vinteren for at holde mig til ilden. Der bliver jo trods alt afholdt et par løb i vinterhalvåret. Nu må vi se. Det skal stadig kun være for at give lidt adspredelse til cykeltræningen, og for at holde motivationen oppe. Derfor er det også vigtigt at jeg holder hovedet koldt og ikke bare ligger ud med at løbe 5 km så hurtigt jeg kan, for derefter at have ondt i benene i en uge. Det skal startes op lige så stille og roligt, og så bygges langsomt på.

Som cykelrytter er der altid et mål der går igennem i off-season: vægttab. Jeg skal ikke være fanatisk omkring det, og jeg har ikke på nuværende tidspunkt et tal jeg skal nå. Men det jeg godt kunne tænke mig var at tabe lidt muskelmasse på overkroppen, og ikke mindst tabe noget fedt. Det vigtigste er dog at det ikke går ud over min performance. Kan jeg gøre det samtidig med at jeg som minimum bibeholder mine watt, så er det en god idé, men det begynder at blive dumt hvis jeg samtidig falder i ydelse. Jeg skal huske på at jeg ikke er bjergrytter, og derfor er mine watt vigtige. Men som sagt, det er altså bedre at træde 320 watt når man vejer 75 kg end det er at træde 320 watt når man vejer 78 kg. Derfor skal der også fokus på kosten igen. Fantastisk mange kulhydrater om morgenen, rigtig mange kulhydrater til frokost, og så forsøge at skære ned på kulhydraterne til aftensmaden. Mine træningspas bliver ikke så fysisk krævende i off-season når jeg sidder på en hjemmetræner, og derfor har jeg ikke på samme måde behov for at fylde kulhydrater på om aftenen.

Under alle omstændigheder en spændende periode der gåes i møde, og jeg skal selvfølgelig nok vende tilbage med flere konkrete mål for 2014 sæsonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå, den længe ventede opdatering.

Der er sket noget, men slet ikke så meget. Det går bedre, men søndag forsøgte jeg at køre en tur på cyklen, og allerede efter få meter fik jeg ondt i hovedet. Det skyldtes med stor sandsynlighed de stød jeg fik undervejs på cyklen. Jeg endte dog alligevel med at køre i en halv times tid inden jeg igen var hjemme med en bankende hovedpine.

Jeg har så efterfølgende været forbi min læge der ikke sagd edet store. Et af målene til måske at få det bedre er ved at lave en langsom opstart på mit arbejde. I stedet for bare at sætte mig foran en computer i 8 timer hver dag, med dertil hørende hovedpine, så start op med 3 timer om dagen den første uge, 5 timer den næste og 7 timer den efterfølgende. Hun mente samtidig at det stadig var efterveer af slaget, og måske nogle muskulære spændinger.

Så der er desværre ikke så meget at gøre andet end at have tålmodighed. Jeg forsøger dog langsomt at køre på hjemmetræneren, og se om det er når jeg får pulsen op at jeg får ondt i hovedet, eller om det er stødene. Stødene får jeg trods alt ikke på hjemmetræneren.

Link to comment
Share on other sites

Det kan virke åndssvagt at være begejstret over at have kørt ca. 40 minutter på hjemmetræneren med en gennemsnitlig belastning på omkring de 170 watt, når man for et par måneder siden kunne køre 3 timer med 210 watt i snit. Men faktum er at jeg i dag kunne hoppe af cyklen efter at have presset mig en anelse med lidt høj kadance hvor pulsen røg op, og et enkelt "interval" på 5 minutter hvor jeg lå og rodede rundt omkring de 270-290 watt. Jeg kan kun håbe på at det går fremad.

Jeg snakkede også lidt med Maria fra klubben i dag. Hun havde et rigtig grimt styrt sidste år, hvor hun bl.a. slog hovedet så hjelmen gik i stykker. Hun fortalte mig at hun i en periode efter styrtet fik ondt i hovedet hver gang hun kørte over et bump eller lignende. Det er meget det samme jeg oplevede da jeg var ude for lidt over en uge siden.

Jeg vil som sagt begynde at øge intensiteten i takt med at jeg føler kroppen kan klare det. Lige nu er jeg sgu ret godt tilfreds med at det ikke er april måned, for jeg kan godt se at der kan være lange udsigter.

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til endnu en tur på hjemmetræneren. Efter egentlig at have haft et stort hoved det meste af dagen, var det ikke ligefrem fordi motion var det første jeg tænkte på da jeg kom hjem. Men jeg fik på en eller anden måde overtalt mig selv til at hoppe i cykeltøjet og op på hjemmetræneren. Det var nok egentlig en meget fornuftig idé, for det lod til at det hjalp. Jeg endte med at køre omkring 50 minutter hvor jeg fik kørt 2 intervaller på 5 minutter hvor jeg lå omkring de 270-290 watt. Så det var godt op med pulsen.

Efterfølgende lavede jeg nogle core øvelser, en serie der består af:

Reverse snow angel

Seated Boat with Isometric Side Push
Plank with alternating knee drops

Mountain climbers

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Jeg har selv præsteret at slå hovedet to gange, så jeg fører stadig med én hjernerystelse :/

Som jeg husker det (det er heldigvis lang tid siden), så bestod eftervirkningerne ikke kun af hovedpine og ømhed, men også af en ordentlig omgang spændinger, der nok i virkeligheden trak "pinen" længere ud end nødvendigt.

Derfor tænker jeg, at du kunne overveje, at det ikke kun er cykeltræning og styrkeøvelser, der skal få dig videre. Måske kunne du overveje at lave mobilityøvelser, udstrækning, afspænding eller måske nogle ordentlige omgange massage af ryg og skuldre.

Det kunne måske løsne spændingerne lidt og bidrage til, at du kom hurtigere ovenpå. Har du mod på den mere dybdegående behandling, så har jeg selv haft glæde af Body SDS behandlinger, men jeg må advare dig: Det indebærer kiropraktorknæk af ryg og nakke.

Det var bare en tanke ...

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Jeg har selv præsteret at slå hovedet to gange, så jeg fører stadig med én hjernerystelse :/

Som jeg husker det (det er heldigvis lang tid siden), så bestod eftervirkningerne ikke kun af hovedpine og ømhed, men også af en ordentlig omgang spændinger, der nok i virkeligheden trak "pinen" længere ud end nødvendigt.

Derfor tænker jeg, at du kunne overveje, at det ikke kun er cykeltræning og styrkeøvelser, der skal få dig videre. Måske kunne du overveje at lave mobilityøvelser, udstrækning, afspænding eller måske nogle ordentlige omgange massage af ryg og skuldre.

Det kunne måske løsne spændingerne lidt og bidrage til, at du kom hurtigere ovenpå. Har du mod på den mere dybdegående behandling, så har jeg selv haft glæde af Body SDS behandlinger, men jeg må advare dig: Det indebærer kiropraktorknæk af ryg og nakke.

Det var bare en tanke ...

Det er absolut en god tanke, og også noget min egen læge har været indover. Jeg var til massage umiddelbart inden vi tog til NY, og heldigvis havde massøren ret så meget styr på hjernerystelser da hun også masserer rugby spillere. Det hjalp noget, men det er klart at det nok er noget man bør gøre lidt oftere. Specielt fordi det lader til at spændingerne bygger sig langsomt op igen.

BodySDS bliver nok ikke noget for mig med knæk og bræk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

BodySDS bliver nok ikke noget for mig med knæk og bræk

Det er altså også lidt specielt, når de løfter op i hovedet, vipper det lidt fra side til side og siger: "Nu skal du prøve at slappe heeeelt af i nakken ...", hvorefter der lyder et ordentligt smæld inde i hovedet. Fornemmelsen bagefter er imidlertid helt fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Lettere inspireret af en billedserie i Devious Builders log kommer her mine top tips til at klare sig succesfuldt i cykelløb.

1. Tro på det
Dukker du op til et cykelløb med tvivl i sindet, så går det ikke. Sæt dig selv op inden løbet, visualisér det. Lad al tvivl blive overskygget af en tro på dig selv og dine evner.

2. Vær velforberedt

Der skal selvfølgelig være km i benene, og gerne også lidt power i dem. At dukke op til et cykelløb uden at have trænet er som at tisse i bukserne en kold vinterdag - fornøjelsen er meget kort. Derudover er det altid en god idé at have studeret ruten, finde ud af hvor der kan være vind, hvor der måske vil blive angrebet o.lign. Cyklen og dit udstyr skal selvfølgelig også være i orden. Har du lige fået skiftet bremseklodser eller sat nye hjul på, så sørg for at have kørt en tur med dem inden du stiller til løb.

3. Læg en plan

Inden du stiller op, så lav en plan for løbet. Hvad er dit mål? At gennemføre, at prøve dine grænser af, eller at vinde? Hvor vil du forsøge at angribe og hvornår? Planen kan du efterfølgende kaste over venstre skulder, for sandsynligheden for at det kommer til at forløbe sig som planlagt er ret lille. Men en god plan giver dig altid et godt udgangspunkt. Det kan hjælpe dig med at holde dig selv i skak, så du ikke bare laller rundt, og kommer hjem uden at have indfriet dine mål. Dermed kan man også have et fremragende løb selvom man blev sat efter 3 omgange.

4. Det gælder for alle

Det er en klassiker indenfor cykelverdenen: Gør det ondt på mig, gør det ondt på de andre. Men den er rigtig nok. Gør man det rigtigt, og får man ondt, så gør det også ondt på de andre. Et konkret eksempel har jeg selv oplevet da jeg kørte Ordrups eget løb, og lod mig opgradere til løjtnant for vores dame rytter der kørte med i C klassen. Hver gang jeg kørte et udbrud ind, eller satte tempo, så gjorde det så modbydeligt ondt at man næsten ikke skulle kunne tro det. Efterfølgende fik jeg at vide af damerytteren at hver gang jeg var gået i front så havde det været tydeligt at de andre led. Så hvis det gør ondt på dig, så gør det som oftest også ondt på de andre, med mindre du gør det forkert.

Det er i øvrigt ikke kun dig der kører i regnvejr og blæsevejr i løbet. Det er de færreste der synes det er fedt at køre i skybrud, og det skal være din fordel. Motivér dig selv til at synes det er lækkert fordi det bliver ekstra hårdt. På den måde kan du faktisk besejre ryttere der fysisk er stærkere end dig selv.

5. Hav styr på energien

Både dit indtag og dit forbrug. Med mindre du er sindssygt stærk, så vinder du ikke cykelløb af at bruge alle dine kræfter på de 2 første omgange. Hold lidt igen med energien, og brug den på de tidspunkter hvor det giver mening. Derudover skal du undervejs sørge for at få energi ind i kroppen. Bruger man energi, skal man også indtage energi. Hvad der passer til dig finder du ud af ved at forsøge dig frem.

6. Placering, placering, placering

Et angreb bliver reelt kun et angreb hvis du formår at komme fri fra feltet. Dit angreb skal derfor komme som en overraskelse, og sikre at du ikke bare trækker hele feltet med. Sidder du i 2. eller 3. position i feltet, vil du reelt ikke kunne køre væk, fordi du ikke overrasker de stærke ryttere der sidder oppe foran. Sidder du for langt tilbage bruger du dine kræfter på at køre op langs feltet, så når du endelig forsøger at bryde fri fra feltet, så har du ikke flere kræfter tilbage. En placering omkring 7-10 stykker er perfekt, også fordi du med garanti får et par ryttere med der kan hjælpe med arbejdet.

7. Kør løb

Du kan have nok så mange km i benene, og have trænet helt rigtigt i løbet af vinteren, men hvis du ikke har FART så er det lige meget. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor motorpace virker, men faktum er at det virker. Sørg for at køre løb hvor du får fart i benene. Det hjælper dig med at blive endnu stærkere. Derudover giver løbene dig den erfaring du skal bruge fremadrettet. Om det er hvordan du placerer dig, hvordan du skal spise, hvem du kører efter eller noget helt 4, så gælder det om at få et nummer på ryggen og få det ind under huden.

Link to comment
Share on other sites

Ligesom jeg troede at det gik bedre med det hele, løb jeg selvfølgelig lige ind i en ordentlig omgang influenza i fredags. Den smed jeg først nogenlunde i går, men gjorde selvfølgelig min tvivl omkring mit hoved værre, da jeg samtidig havde kæmpe hovedpine, og dermed ikke helt kunne finde ud af om det hang sammen med influenza eller efterveer fra styrtet.

Jeg har dog været forbi lægen i dag for at få underskrevet en mulighedserklæring. Det er den nye udgave af en lægeerklæring, i øvrigt vildt at de tager 400,- for at skrive under på nogle papirer. Kunne være man skulle overveje at indføre den tarrif næste gang man selv skriver under på noget. Anyhow, hun anbefalede at jeg måske fik noget behandling til min nakke, ala fysioterapi eller massage. I dag fandt jeg ligeledes ud af at mit arbejde har en sundhedsforsikring hos Codan, der måske kan give noget tilskud. Så det tror jeg at jeg vil gøre brug af. Jeg er efterhånden ved at være godt træt af det, og vil egentlig bare gerne igang igen med at træne ordentligt, og ikke mindst bare kunne gå på en ujævn vej uden at få ondt i hovedet.

Link to comment
Share on other sites

Af mystiske årsager kom jeg i går til at læse om piskesmæld. Jeg har altid forbundet piskesmæld med noget man får hvis man bliver påkørt i en bil, men på en af siderne beskrev de det også med sportsulykker og fald. Med lægens mistanke om at det måske er spændinger i min nakke der giver mig symptomer ala hjernerystelse, begyndte jeg derfor at læse lidt nærmere og det lader til at symptomerne for hjernerystelse og piskesmæld er meget tæt forbundet. Jeg har forhåbentlig ikke piskesmæld i traditionel forstand, hvis jeg da overhovedet har det, men man kan måske have det i en mildere grad?

Anyhow, der skal i dag findes en fysioterapeut der kan få mig under behandling.

Link to comment
Share on other sites

Af mystiske årsager kom jeg i går til at læse om piskesmæld. Jeg har altid forbundet piskesmæld med noget man får hvis man bliver påkørt i en bil, men på en af siderne beskrev de det også med sportsulykker og fald. Med lægens mistanke om at det måske er spændinger i min nakke der giver mig symptomer ala hjernerystelse, begyndte jeg derfor at læse lidt nærmere og det lader til at symptomerne for hjernerystelse og piskesmæld er meget tæt forbundet. Jeg har forhåbentlig ikke piskesmæld i traditionel forstand, hvis jeg da overhovedet har det, men man kan måske have det i en mildere grad?

Anyhow, der skal i dag findes en fysioterapeut der kan få mig under behandling.

Kan du ikke snakke med en læge om det?

Hvis du har piskesmæld skal du måske have en anden behandling. Jeg ved det ikke, men det er måske værd at få undersøgt.

Link to comment
Share on other sites

Endnu engang fremgang. I går var jeg således forbi Waterfront fordi min hverdagscykel trængte til en kærlig hånd efter styrtet, hvor bl.a. hjulene var blevet slået skæve. Jeg tog derfor toget til Hellerup, og gik så ned til centret, stillede cyklen(de har lukket om søndagen), og valgte så at gå hjem fra Hellerup til Lyngby i rask tempo. Det var ret lækkert at gå i det lune forårsvejr, men samtidig enormt irriterende hver gang man så nogle på cykel. Men jeg fik da alligevel gået omkring de 9 km, plus det løse i går.

I løbet af eftermiddagen hoppede jeg også på hjemmetræneren. Først 10 minutters opvarmning, så 3x 1 minut med en kadance over 110 rpm, efterfulgt af mit første 10 minutters interval, hvor jeg vidst holdt tæt på 270 watt i snit. Det var rigtig lækkert!

I morgen har jeg tid hos en fysioterapeut i Holte, så må vi se om de kan gøre noget godt for hovedet. En anden sjov detalje. Jeg fik lavet en synsprøve i sidste uge, fordi jeg gerne vil have nye briller. I den forbindelse kunne hun fortælle mig at mit syn havde ændret sig til det positive. Det er altid godt. Hun fortalte mig derudover at slag i baghovedet påvirker synet.

Link to comment
Share on other sites

Cyklen blev fikset i går, og jeg formåede faktisk at cykle hjem i stormen. Det var faktisk mere udramatisk end jeg lige havde regnet med. Men klogere er jeg ikke blevet, for jeg havde selvfølgelig glemt cykelhjelmen derhjemme, og ditto lygter!

Men det var mit held at jeg fik cyklen hjem i går, for ellers havde jeg haft en noget alternativ tur til arbejde i dag. Eftersigende er taget blæst af Lyngby station, og har taget en del køreledninger med sig i faldet. Så det blev cyklen på arbejde i morges, hvor jeg så punkterede 1 kms penge før jeg var nået helt herud. Men det går bedre, og så må man sgu tage et skridt af gangen.

Link to comment
Share on other sites

Fysioterapien i går var en god omgang. Fyssen sagde også at jeg var meget spændt i min nakke, så hun forsøgte at løsne det lidt, og mobiliserede min nakke hvad det så end betyder. Umiddelbart var reaktionen der også lige bagefter, for da jeg bevægede mig hjemad var jeg lidt omtumlet. Så resten af dagen blev tilbragt på sofaen.

Det bliver bestemt spændende at se hvordan det kommer til at gå nu. Umiddelbart synes jeg det virker som om det går fremad hver dag, og jeg kan nu cykle til og fra arbejde uden problemer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share