Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Lige præcis FTP har været et fokusområde, så det er så smukt :bigsmile:

Nå, jeg troede egentlig at jeg havde fået meldt mig til løbet på lørdag i Sengeløse, men det har åbenbart været det på Præstø jeg har meldt mig til. Flot. Så jeg må ud og melde mig til på dagen i stedet for. Lidt nitten, men sådan kan det gå. Men det lader til at blive en kold fornøjelse på lørdag. Omkring 10 grader og 13 m/s, med vindstød op mod 20 m/s. Hvis det bliver tilfældet er jeg lidt spændt på om jeg skal vælge Shimano hjulene i stedet for min Cosmic.

I øvrigt nogen der ved om man skal have synlige shorts på, eller om trøjen er fin nok? For har ikke nogle "vinter" bukser fra Ordrup.

Studsede godt over det for har været inde og kigge men der var ingen Kermit på listen.

Jeg overvejer også selv at stille op da jeg skal til barnedåb om søndagen, alternativt kunne jeg køre kolding på vejen til sjælland om lørdagen men så på den anden side vil jeg gerne tidligere afsted og så er det lige til højrebenet at tage den med :4trumpet: Men nu må vi se! Jeg er også på efteranmelderen nemlig!

Ved ikke hvad du mener med synlige shorts? Men du må gerne køre med neutrale bukser, ærmer, handsker osv men trøjen SKAL være en godkendt klubtrøje. Mht bukserne så må der normalt ikke stå reklamer på af nogen art men hvis du ikke har andre muligheder så gør det bare. Du får højst en advarsel, hvis der altså er nogle der finder ud af det :ninja:

Link to comment
Share on other sites

I går prøvede jeg for første gang nogensinde at deloade. Så der blev hovedsagligt kørt proteiner ind, selvom der også kom lidt kulhydrat til tider. Således bestod et af mine mellemmåltider i går af en dåse tun.

I dag er det så et helt andet game, da der må kastes en del kulhydrater i kroppen i håbet om at carb-loade forud for løbet i morgen. Det er sjovt hvor hurtigt man kan tabe væske når man ikke har noget kulhydrat i kroppen af betydning. Min vægt i morges var nede på 76 kg, og jeg er godt nok spændt på om den i morgen er oppe omkring de 76,5 kg efter toiletbesøg. I aften står den i øvrigt på en tur i Tivoli, og jeg har virkelig lyst til en pizza. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg har spist en pizza sidst, og hvis jeg nu får køkkenet til at lave den med lidt mindre ost, og mere skinke, så burde det vel ikke være så slemt igen? Vel? :bigsmile:

Jeg fik også lige kørt en lille tur i går. Bare en trilletur på vinterraceren med 5x jumps. Jeg gjorde det samme i tirsdags, og det gav mig et nyt max på 1272 watt! Der er dog stadig langt op til Cavs 1580 watt.

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægten siger 75,7 kg, så jeg er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå. Der er uden tvivl røget en del vand fra kroppen, men jeg har spist en del i går med alle mulige kulhydrater i.

Vinden tror jeg bliver den største faktor i dag. Det blæser altså bare en strid vind, og derfor ryger Shimano forhjulet også på, med Mavic baghjulet. Så kan jeg kun håbe på at der er plads til eftertilmelding.

Link to comment
Share on other sites

Løbsrapprt - Rytgerløbet

Som sagt stillede jeg til start til mit første licens løb i år. Efter at have besøgt toilettet herhjemme en del gange, og pakket tasken, var det bare ned i bilen og afsted mod Sengeløse. Jeg havde smidt noget så afslappende som Slipknot på anlægget, så der rigtig kunne komme lidt adrenalin rundt i kroppen inden starten.

Da jeg nåede frem fandt jeg hurtigt en p-plads, fik sagt hej til et par af de andre, og bevægede mig op til dommervognen for at afhente startnummer og chip. Da jeg nærmer mig målstregen kommer der en lille gruppe kørende, og deriblandt sad vores egen JohnJohnson. Trådet så lidt resignerende ud, og der gik da heller ikke mange øjeblikke for han var ved siden af mig. Jeg fik en melding om at vinden var sindssyg og at der var mange der røg af. Fedt - lige noget for mig :crybaby: Meget kan man sige om mig, men jeg føler mig ikke som en bastant rytter der klarer mig godt i kraftig blæsevejr. Middelvinden var vel omkring de 12 m/s, med vindstød omkring 20 m/s, og så var det koldt. Anyhow, jeg kom op til dommervognen, og så kunne de fandme ikke finde min licens. Jeg undersøgte lige med hvilket nummer jeg havde, men det havde de ikke i dommervognen. Fed start, men så fik jeg da bare et lånenummer og lånechip.

Derefter var det lige ned forbi indskrivningen og sikre min deltagelse i løbet, og lige sige hep til JJ endnu engang. Ned til bilen og så ellers gøre mig klar. Jeg nåede at få det hele klart, og så bruge jeg lige 10-12 minutter på at varme op. Det blev også mit første rigtige indtryk af vinden, og den var altså modbydelig. Jeg fik også lige kørt 2 sprint-serier således at jeg var nogenlunde varmet op. Klog af skade sørgede jeg for at tisse af med 5 minutter til start, og så ellers bare stille mig klar til løbet. Der var nogle der fandme stod klar i korte ærmer og ben. Der var jeg noget mere kylling og havde de lange bukser på, og løse ærmer. Da der blev sagt at der var 5 minutter til start var man ved at blive kold igen, og der blev snakket lidt i feltet om at det ville blive en hård omgang.

Da starten gik var jeg vel nogenlunde midt i feltet, og det hjalp gevaldigt at der var medvind på det første stykke af ruten. Ruten var på omkring 17,7 km så vidt jeg husker, og den skulle køres 5 gange, svarende til en total distance på 88,5 km. Der var høj fart fra start af, men slet ikke så hidsigt som mit sidste licensløb. Jeg ved ikke om folk i dag var lidt mere respektfulde overfor vinden. Da vi drejede til højre første gang kom vinden fra højre, og for satan hvor var den modbydelig! Hele feltet blev strukket godt ud, og alle kæmpede for at finde en eller anden form for læ. Det betød en noget hård start, og efterfølgende havde vi vinden lige i smasken i en lang periode.

Til at starte med rodede jeg nok lidt rundt i den bagerste ende, men jeg havde inden løbet sagt til mig selv at det skulle køres defensivt, og med henblik på:

1. At gennemføre uden styrt

2. Prøve at køre spurten

Så derfor gemte jeg mig for vinden, og prøvede hele tiden at ligge på hjul af de andre, selvfølgelig med den risiko at hvis der var nogle i midten der måtte opgive, så kunne mit løb også være kørt da der hurtigt blev skabt huller med den kraftige vind. Jeg havde inden starten hørt lidt om JJ's løb, og der var det netop hele tiden små grupper der måtte slippe feltet. Det kunne jeg så have i baghovedet.

Første omgang tog en evighed! Vi kørte virkelig stærkt, og det var en hård omgang hvor man hele tiden blev udsat for vinden. Da 2. omgang gik igang blev feltet også virkelig strukket ud på opløbsstrækningen, og der var mange der måtte give op. Feltet var vel på en 70 stykker til at starte med, men det var tydeligt at se mandefaldet allerede så tidligt i løbet. Jeg formåede dog at holde mig til i feltet, men brugte uden tvivl nogle kræfter på at ligge i vinden.

Der var ikke så mange der prøvede at komme væk på de 2 første omgange, og dem som prøvede blev hurtigt hentet ind. På 3. omgang tror jeg det var, var der pludselig nogle der rykkede, de fik et lille hul, og jeg gik derfor efter. Men jeg kom forbi med alt for meget fart i forhold til de andre, og der gik derfor ikke længe før vi var samlet i feltet igen. Mens vi kørte på 3. omgang, var der en der bemærkede at feltet for alvor var blevet reduceret. Vi var vel på det tidspunkt ca. halvdelen af hvad der var startet.

På 4. omgang prøvede jeg også at komme afsted, men igen blev der aldrig rigtig kørt helhjertet. Og så skete der pludselig noget interessant! Da vi kører ud på det smalleste stykke på ruten, noget der godt kunne minde om en vej fra Paris-Roubaix uden brosten, var der pludselig en der styrtede et par pladser foran mig. Heldigvis var det et af den slags styrt hvor der først blev svajet til den ene, og derefter den anden side før han lagde sig ned, og det gjorde at os bagved kunne undgå det. Jeg måtte dog lave en Taylor Phinney/Lance Armstrong, og fortsætte ud på en mark. Heldigvis blev jeg på cyklen, men mistede meget momentum af den lille manøvre. Jeg forsøgte hurtigt at komme tilbage på vejen, og så ellers forsøge at få gang i hjulene igen. Min første tanke var at løbet var kørt, for forreste del af feltet havde undgået styrtet og fortsatte. Heldigvis havde jeg JJ's beretning fra hans sidste løb i hovedet, om at man aldrig skulle give op, så jeg begyndte at køre hvad jeg kunne for at hente feltet. Jeg fik kørt forbi et par stykker der hurtigt kom på hjul, men de tog aldrig over selvom jeg gjorde antydning til det. Der lå en gruppe på 2 foran os, og kun 30 meter foran dem lå feltet. Jeg accelererede derfor på en lille bakke, for hvis jeg selv skulle køre de andre ind, så ville jeg slet ikke have de andre med på hjul.

Det fik heldigvis en Kronborg mand til at give et nap med i føringerne, men de 2 andre vi havde med sprang notorisk sine føringer over. Da vi nærmede os den lille gruppe foran os, var der en ABC rytter der valgte at angribe fra vores gruppe - det måtte være takken for den hjælp vi lige havde givet ham ved at køre tilbage til feltet. Heldigvis lykkedes det os at komme op til feltet igen efter en sindssyg hård indsats fra min og Kronborg rytterens side. Jeg forsøgte nu at holde mig oppe foran, og det var noget nemmere i det decimerede felt.

Igennem et sving i en af de mindre byer var der en af de andre ryttere der var ved at styrte da han fik trukket bremsen i et sving, hvor der samtidig var ny asfalt. Det skal man bare ikke gøre. Jeg så mit snit til at køre op blandt de forreste da jeg regnede med at dem der lå bag bremse-rytteren måske var blevet sat lidt tilbage. Det var desværre ikke helt tilfældet. Der var dog en ABC rytter der pludselig lå en 100 meter foran os andre - foruden ham var der 2 foran også. Jeg lå på hjul af Stig fra klubben, som lige orienterede sig bagud og fik øje på mig. Han sagde til mig at hvis jeg havde noget at skyde med så skulle jeg prøve at køre op til ABC rytteren, for han ville nok holde hjem. Som sagt, så gjort. Jeg accelererede og kom fint frit fra feltet, men da jeg havde lukket halvdelen af hullet var det som om jeg bare ikke havde flere kræfter.

Da jeg drejede ind på den smalle vej, lå jeg stadig lidt foran feltet, og var lige ved at komme lidt for hurtigt igennem svinget. Heldigvis var der tiltro nok til cyklen til at jeg klarede svinget uden problemer. Pludselig var der en der råbte bagfra, så jeg slog ud, og kunne så se min tidligere holdkammerat fra CC Hillerød Dan Wasmann der kom forbi mig. Vi havde et lille hul, og prøvede at køre rundt. Jeg troede vi blev hentet, men det viste sig at vi var 5 ryttere der havde et lille hul. Der gik dog ikke lang tid før vi var hentet af feltet igen, men i front var der stadig en 4-5 ryttere som prøvede at køre væk fra feltet, dog ikke med det store held.

Jeg holdt mig i skindet, og blev enig med mig selv om at jeg skulle snuppe den spurt. Da vi drejede ud på opløbsstrækningen, som var på en lille km's penge, fik jeg hjulet på en af mine holdkammerater der hedder Jacob, som kørte et nærmest perfekt lead-out uden han vidste det. Med 300 meter til mål kommer der en indenom, så jeg kørte udenom Jacob og fik hurtigt hjulet på ham den anden mens der var nogle der begyndte at spurte. På et tidspunkt kan jeg bare høre Stig bagfra råbe "KØR", og det var så det jeg gjorde. Jeg bankede igennem alt hvad jeg kunne og kom hurtigt forbi ham jeg lå på hjul af, og havde så udsigt på 1 eller 2 der lå foran. Jeg kom nærmest flyvende og kom forbi den forreste i feltet da der manglede 15-20 meter til stregen. Helt perfekt timet, og det betød at jeg tog feltets spurt! :happy::bigsmile:

I alt blev selve løbet på 88,9 km med 36,6 km/t i snit. Pulsen tæt på de 84% af max.

20120512tur.png

20120512kort.png

Det vilde er at det måske ikke ser imponerende ud, men det var simpelthen så sindssygt hårdt i dag med den vind. Stig, som er en ret erfaren rytter, sagde efterfølgende at han aldrig nogensinde havde kørt så hårdt et løb.

Nå, men det blev jo faktisk til en 4. plads til mig :4smartass: Helt absolut godkendt fra min side, specielt når jeg tænker på at jeg var tæt på at ryge ud tidligere. Heldigvis valgte jeg at kæmpe igennem, og tro på det til det sidste.

I får også lige de sidste 700 meter af løbet. Det lille watt-peak der er før selve spurten var der jeg lige skulle på hjul af en ny.

20120512spurt.png

Link to comment
Share on other sites

Kan du egentlig nå at køre dig i C med de løb du har planlagt?

Nej. Der skal 24 point til at rykke op i C, og jeg fik vidst 4 point for min 4. plads i løbet :bigsmile:

Super fed beretning! Og mange gange tillykke med den flotte fjerde plads. Modbydeligt antrit du holder dig :pumpin: Jeg er 100% sikker på du nok skal bytte den ud med en podie plads snart!

Tak, og ja, forhåbentlig bliver det til en podieplacering på søndag!

SÅDAN. Tillykke med præmien :smilerock: Det er sgu' stærke sager, når du fyrer sprintkanonen af. Endda med lead-out man og det hele … :yo:

Yes sir. Det var dog mest held at jeg havde en leadout man på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er for sejt Kenneth! Stort tillykke med placeringen. We knew you could do it :bigsmile:

Tak :bigsmile:

Der har været lidt stille i loggen det seneste stykke tid. Jeg har været på cyklen en enkelt gang i tirsdags hvor jeg lige var ude og køre lidt jumps for at holde gang i benene. Derudover har jeg forsøgt at vænne min krop til at komme tidligere op om morgenen. Det skulle helst være sådan at jeg kan spise havregryn søndag morgen kl. 6 uden at kaste det hele op igen når starten går kl. 8 i Ganløse. Der er ingen tvivl om at jeg er meget spændt på det løb, og jeg glæder mig virkelig meget til at se hvor hårdt løbet reelt bliver. Det er jo en relativ kuperet rute med et par grumme stigninger hist og pist, så forhåbentlig det kan betyde at de tungere ryttere i feltet måske falder af der. Jeg har tænkt meget over hvordan løbet skal køres, og jeg tror jeg er nået frem til at der skal køres sådan at jeg sparer mig til det sidste og så håber på samling inden vi rammer den sidste bakke. Her skal jeg så "bare" placeres ordentlig så jeg ikke skal ligge og zig zagge mellem de forskellige ryttere der måske går kolde eller bare ikke kan køre hurtigere når jeg banker igennem. Ligeledes bliver det vigtigt at sidde relativt langt fremme første gang vi kører over Tyren, da jeg kunne forestille mig at der er en del der allerede der vil falde af feltet pga. koldstart, stejl stigning og det hele.

Det bliver i hvert fald super spændende at se hvad der kommer ud af det.

Derudover har jeg siden i mandags været til akupunktur mod min allergi. Jeg har nu været der 2 gange, og efter første gang var jeg simpelthen så træt at jeg bare dejsede om i sofaen da jeg kom hjem. Det var dog et positivt tegn, da det betyder at det virker. Forhåbentlig betyder det at jeg snart kan vinke farvel til min slemme allergi når juni rammer.

Link to comment
Share on other sites

Derudover har jeg siden i mandags været til akupunktur mod min allergi. Jeg har nu været der 2 gange, og efter første gang var jeg simpelthen så træt at jeg bare dejsede om i sofaen da jeg kom hjem. Det var dog et positivt tegn, da det betyder at det virker. Forhåbentlig betyder det at jeg snart kan vinke farvel til min slemme allergi når juni rammer.

Super fedt, jeg døjer selv med birke. Som heldigvis er ved at være ovre nu. Men nitten man vågner op om morgen og føler der står en hest på ens brystkasse, og man må suge i "dimsen" :crybaby:

Så fedt hvis det kan hjælpe dig, men jeg har selv forsøgt og det lykkedes ikke. Var min søster som er sygeplejeske og igang med noget efteruddannelse i akupunktur. Men desværre

Link to comment
Share on other sites

En hurtig update - blev vidst nummer 35. Havde ellers et godt løb, men bliver lukket inde i spurten, og bruger mange kræfter til sidst. KÆMPE styrt omkring 750 meter fra mål lige ved siden af mig, men dårlig placeringsevne fra min side af.

Link to comment
Share on other sites

Nå, i går var det som sagt ABC's licensløb i Ganløse der skulle køres. På papiret en rute der burde passe mig utrolig godt. Kuperet, og med en bakke op mod mål - en rigtig puncheur rute.

Jeg havde i ugen op til ændret min rytme, således at jeg de sidste 3 dage stod op ved 6 tiden for at vænne kroppen til at være oppe så tidligt. Specielt det at spise morgenmad tidligt er noget min mave ikke er så begejstret for, så jeg var egentlig ganske tilfreds da jeg i går morges fik spist og havde det godt efterfølgende. Herefter blev bilen pakket og min kæreste og jeg drønede mod Ganløse. Da vi ankom var der allerede en del der var dukket op, og jeg løb ned i dommervognen hvor jeg fik mit startnummer og chip. Endelig! Et par opvarmningsrunder med lidt sprint, og så var jeg ellers klar. Det var super lækkert vejr. Næsten ingen vind, og masser af solskin og varme selv kl. 8.

Da starten gik sad jeg blandt de forreste, og kom derfor også igennem rundkørslen uden problemer. Da vi skulle op over Tyren syntes jeg at det gik lidt sløvt, og jeg ville egentlig gerne sætte de lidt tungere ryttere under pres, så jeg gik i front og trak feltet op over. Det gav dog ikke den store udskilning, men det betød at der var nogle stykker der prøvede at komme væk i udbrud. Jeg prøvede også selv at initiere et efter Slangerupvej, men jeg fik bare lov til at hænge lidt derude.

Feltet var SINDSSYGT stort, og ifølge DCU var der 91 til start. :omg: Og der var høj fart i feltet på alle omgange. Det betød også at det var ualmindeligt svært at placere sig hvis ikke man er god til det. Jeg lå til tider pænt langt tilbage i feltet som sidste mand, men andre gange lå jeg også oppe foran. Som forudset var det farligt at ligge for langt tilbage hver gang vi ramte Tyren, og på en af omgangene var jeg så heldig at komme til at sidde bag et stort lokum på en Cervelo der bare slet ikke kunne følge med. Desværre lå jeg sådan at jeg ikke bare lige kunne komme forbi.

På sidste omgang gik jeg frem og placerede mig forrest i feltet for at sikre mig en god position mod slutningen. Efter vi havde kørt over Tyren for sidste gang var der en rytter der lå lidt længere fremme, og da der var en ABC mand der valgte at køre efter ham lige ved siden af mig, kom jeg hurtigt med på hans hjul. Desværre blev vi igen hentet ret hurtigt, og så var det for alvor igang med at positionere sig. Jeg synes det gik rigtig fint, og på nedkørslen af Farumvej lå jeg blandt de 15 første. Jeg fik også en god position med 2 fra klubben foran mig. Desværre formåede jeg ikke helt at holde deres hjul på Ganløsevej, og da der var mange der kom venstre om og kørte forbi var jeg nødsaget til at gøre det samme for at holde mig fremme. Det betød også at jeg virkelig var presset på energien da det kostede utrolig mange kræfter da feltet vitterligt kørte åndssvagt hurtigt - umiddelbart lige omkring de 50 km/t.

750 meter før mål sker det uundgåelige så når feltet er så stort, alle overhaler i venstre og trækker ind til højre, og det ikke er alle der er lige erfarne - styrt! Jeg sad skråt ved siden af da det sker, og jeg opfatter bare at folk siger "FUCK", og at der er en cykel der springer op i luften og laver en koldbøtte. Helt surrealistisk styrt. Jeg fortsætter dog med at køre da jeg ikke er impliceret i det, men har efterhånden ikke det helt store at køre med. Derudover ligger jeg for langt tilbage i feltet til at køre med om sejren, og dem som slet ikke havde noget at køre med lå jo bare og fyldte vejen, så de var umulige at komme forbi. Af samme årsag valgte jeg nærmest også at holde op med at træde da jeg var halvvejs oppe af bakken. Løbet var ligesom kørt, og selvom jeg måske kunne have kørt en top 15 placering hjem, så var det bare ikke det værd.

Små 65 km med 41,1 km/t i snit.

20120520tur.png

20120520kort.png

Efterfølgende har jeg erfaret at ham der styrtede har fået brud på nakkehvirvler, mistede tænder, skade på kæben og adskillelige skader i ansigtet :cry: Det er bare ikke ok. Eftersigende var det en der trak ude fra venstre side og ind mod højre som hiver ham ned. Men man kan ikke lade være med at tænke om det kunne have været undgået hvis:

- Der havde været en begrænsning på antallet af deltagere - evt. kørt med 2 feltet i D således at hvert feltet havde været på 45 mand i stedet for 91?

- Man havde taget endnu en omgang så løbet var blevet på 80 km i stedet for 65. Det er næsten for kort til at gøre folk trætte nærmest lige meget hvor hurtigt der bliver kørt.

Derudover kan det undre at ryttere som egentlig ikke er sprintere eller afsluttere gør alt hvad de kan for at blande sig op foran i en spurt. Det er selvfølgelig for at få eventuelle point, men det gør det også bare utrolig farligt når alle prøver at komme op foran, specielt hvis man ikke har poweren til at kunne fuldføre det. Så falder man tilbage i feltet, og dem der kommer bagfra skal passe meget på for ikke at styrte.

Link to comment
Share on other sites

Der er blevet trænet både tirsdag og onsdag. Tirsdag var det med Ordrup til en omgang 3x4 minutters all-out rulleskift intervaller, efterfulgt af et langt 10 minutters 15 sekunders føring i en 10 mands gruppe eller sådan noget. Vi afsluttede med lidt tekniktræning og et rulleskift på 80% af max. Efter det var overstået havde vi, og hold nu helt fast for det er for vildt, 45 minutters afrulning!!! 45 MINUTTER til at rulle af!? På et tidspunkt kom vores hyggelige træner op og skældte dem der lå og trak ud, fordi de kørte alt for stærkt - på det tidspunkt lå jeg med ca. 73-74% af max. Da jeg selv kom til fronten lå jeg omkring 65% af max, og snakkede lidt med ham den anden om at jeg syntes det var helt til hest at vi ikke kørte et eller to intervaller endnu. Han bor selv på Østerbro, så han havde endda lige et kvarter ekstra afrulning ift. os andre. Næste gang tror jeg at jeg vil spørge Bo om vi frivilligt kan køre et ekstra interval for lige at få det sidste ud af kroppen, ellers kan det være man bare skal sige tak for i dag, og så selv køre ud et sted og tage en ekstra omgang.

I går var jeg så ude og køre for mig selv. Ned på Strandvejen og så kørte jeg en test på Sandbjergbakken hvor jeg lige fik kappet 8 sekunder af min hidtil bedste tid. Så den nuværende PR står på 5 minutter og 12 sekunder. 340 watt i gennemsnit. Så det er sgu helt godkendt kan man vidst roligt sige.

Link to comment
Share on other sites

Vinder Basso??

Italy_Giro_Cycling_644448a.jpg

Inden Giroen startede smed jeg 30,-(big spender) på at Ivan Basso ville vinde den italienske rundtur. Oddsene var faktisk ganske fornuftige omkring 4,5 og højere end på Scarponi. Nu hvor der så mangler 3 etaper, hvor 2 af dem er så sindssygt hårde at man næsten ikke tror det, så er det også nu at det hele spidser til. Med ca. 1.30 minut mellem de 4 første, så er der for alvor lagt op til at afgørelsen skal findes på disse 3 sidste etaper, og måske hovedsagligt på etapen lørdag hvor feltet skal over først Mortirolo og slutter af med en opkørsel af Stelvio passet :pumpin: Og nå ja, så er der jo lige 3 kategoriserede stigninger inden de når de sidste 2 bjerge, plus et par knolde uden kategori.......og så er etapen 220 km lang. Jeg kan kun sige at jeg er glad for at det ikke er mig der sidder i det felt, for det bliver en ond ond ond omgang.

Jeg må sige at jeg er meget overrasket over Rodriguez der virkelig holder godt fast i førertrøjen, og Ryder virker også til at være rigtig stærk. Jeg tror dog stadig at det er Ivan The Terrible der løber afsted med sejren. Specielt etapen i morgen burde passe ham rigtig godt, kontra de Rodriguez og Scarponi der til gengæld har et virkelig solidt punch og angreb. Bassos dieselmotor og høje tempo tror jeg virkelig kan komme til sin ret på først Mortirolo og derefter på Stelvio som med sine 20 km kan være udmarvende på puncheur rytterne. Derudover burde Basso også stå stærkere på enkeltstarten end de to andre - men den ubekendte er for alvor Hesjedal. Jeg synes han så lidt slidt ud på 17. etape, og jeg tror han kan eksplodere enten i dag eller i morgen. Men spændende bliver det i hvert fald at følge, og jeg håber sådan at Basso tager din 3. Giro sejr.

Og hvis vi så samtidig kan få lidt gang i Alex på søndag, så er der jo fest for alle pengene.

Noget helt andet der er sket i Giroen er uden tvivl opløsningen på Team Radioshack-Nissan. Holdet som på papiret er blandt de absolut stærkeste, og som har brugt meget tid på at give udtryk for at alting er fryd og gammen, er så småt begyndt at krakelere med Franks exit fra Giroen. Hvis ikke de vinder Touren kunne jeg forestille mig at Flavio Becca trækker stikket på projektet, og indser at det aldrig bliver Schleckerne der står øverst på skamlen. Til det er deres egoer åbenbart for store. Det er selvfølgelig lidt af en anklage, men når man tænker på at det har været store sportsdirektører som Riis og Bruyneel der har haft fingrene i dem, så er det underligt at de ikke har vundet mere end de har. Noget kunne tyde på at de mangler de sidste 5-10% der ville gøre dem til de bedste ryttere i feltet, for der er ingen tvivl om at de begge har et kæmpe talent. De bruger bare for meget tid på at tude, og anklage andre for deres ulykker.

Men jeg tror at hvis der ikke kommer resultater til Luxembourg, så tror jeg Bruyneel trækker sig fra projektet, og Fuglsang ryger tilbage til Saxobank. Cancellara kan ryge til et andet hold, og så står Schleckerne tilbage og kan evt. komme til at køre for Patrick Lefevre hos Quickstep som har følerne ud for at få fat på Contador.

Sæsonen i år har været rigtig spændende, og det er rigtig interessant at se at penge ikke er vejen til resultater. Hverken BMC, Sky, og Radioshack-Nissan har ikke leveret kæmpe store resultater endnu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share