Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

God at se fremgang :4thumbup:

Der er nogle gode artikler om svømning her http://vorespuls.dk/...timer-din-crawl

Især denne med rygcrawl syntes jeg er god(måske fordi jeg kan se alle de fejl jeg laver :sneaky2: ) http://vorespuls.dk/artikel/rygcrawl

Tak, og tak for links, dem må jeg lige kigge på senere.

I går tog jeg den endelige beslutning, og i dag har jeg tilmeldt mig 4:18:4 tri! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen det ser jo godt ud!! :superman:

Glæder mig til jeg kan joine jer igen. Skal lige have den fordømte maveinfektion til at lægge sig helt.

Det bliver sejt til Challenge. Hvornår er det helt præcist?

Ja, se at blive rask så du kan være med! :bigsmile:

MiniChallenge er fredag d. 1. juli - tror det starter omkring kl. 18.... Og jeg har overtalt Naboen til også at stille op. :superman:

Kunne være fedt hvis du var skadesfri nok til også at tage med - men ellers kan det være du vil med og heppe? :smile:

Nå men bortset fra det, så skal jeg jo til at få trænet!

Lørdag d. 28. maj 2011: Løb @ Risskov

4,7 km (den gule rute) på 29:42

9,49 km/t ~ 6:19 min/km

Jeg løb ruten den modsatte vej rundt i forhold til hvad jeg plejer for at undgå at skulle op ad Djævlebakken. :blush: Desværre havde jeg jo så bare ikke lige taget højde for, at der er nogle andre steder det så går lidt stejlt op i stedet - specielt bag Sjette Fredriks Kro. Benene var ret tunge i dag, og jeg var nede at gå et par gange - og den sidste del af ruten løb jeg som intervaller med spurt og gang; mest fordi jeg kunne mærke at udholdenheden alligevel var rigtig dårlig, så kunne jeg lige så godt forsøge at få noget fart på mellem alle mine gåpauser. Hosten driller mig endnu, men til trods for det, og for at det var hårdt at komme i gang igen, synes jeg egentlig det var dejligt at komme ud. :smile:

Hjemme på stuegulvet snuppede jeg efterfølgende:

3x10 mavebøjninger

3x4 armbøjninger

2x0:30 planken

Jeg var lidt rystet over at opdage hvor slap jeg er blevet, selv om det jo ikke burde komme som en stor overraskelse, givet hvor lidt jeg har trænet..... :nonono: Jeg skal vist lige få lavet en plan en af dagene....

Link to comment
Share on other sites

Ja, se at blive rask så du kan være med! :bigsmile:

MiniChallenge er fredag d. 1. juli - tror det starter omkring kl. 18.... Og jeg har overtalt Naboen til også at stille op. :superman:

Kunne være fedt hvis du var skadesfri nok til også at tage med - men ellers kan det være du vil med og heppe? :smile:

Nå men bortset fra det, så skal jeg jo til at få trænet!

Lørdag d. 28. maj 2011: Løb @ Risskov

4,7 km (den gule rute) på 29:42

9,49 km/t ~ 6:19 min/km

Jeg løb ruten den modsatte vej rundt i forhold til hvad jeg plejer for at undgå at skulle op ad Djævlebakken. :blush: Desværre havde jeg jo så bare ikke lige taget højde for, at der er nogle andre steder det så går lidt stejlt op i stedet - specielt bag Sjette Fredriks Kro. Benene var ret tunge i dag, og jeg var nede at gå et par gange - og den sidste del af ruten løb jeg som intervaller med spurt og gang; mest fordi jeg kunne mærke at udholdenheden alligevel var rigtig dårlig, så kunne jeg lige så godt forsøge at få noget fart på mellem alle mine gåpauser. Hosten driller mig endnu, men til trods for det, og for at det var hårdt at komme i gang igen, synes jeg egentlig det var dejligt at komme ud. :smile:

Hjemme på stuegulvet snuppede jeg efterfølgende:

3x10 mavebøjninger

3x4 armbøjninger

2x0:30 planken

Jeg var lidt rystet over at opdage hvor slap jeg er blevet, selv om det jo ikke burde komme som en stor overraskelse, givet hvor lidt jeg har trænet..... :nonono: Jeg skal vist lige få lavet en plan en af dagene....

Tror ikke jeg bliver klar til at stille op til challenge, da haserne stadig driller. Men jeg vil da gerne være med til at træne - kan ligge på hjul på min mountainbike på cykelture og svømme med.

Tror muligvis, at det går den rigtige vej med maveinfektionen og satser på at komme i gang med noget let træning i næste uge...

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. maj 2011: Løb @ My Hood

2,4 km på 15:13

9,46 km/t ~ 6:20 min/km

Startede dagen med en lille løbetur. Benene føltes ikke helt så tunge som i går, til gengæld havde jeg store problemer med at få luft. :unhappy: Jeg kunne ret hurtigt mærke, at jeg af forskellge årsager ikke ville kunne løbe hele turen - trods dens korthed - i streg, og valgte derfor samme strategi, som jeg sluttede med i går: At løbe i et godt tempo, til jeg ikke kunne mere, og så gå ind imellem.

På turen havde jeg selskab af Limp Bizkit:

Jeg skal ærligt talt ikke kunne sige hvordan den sang er endt på min iPod, for det er ikke den slags musik jeg typisk lytter til, men det gav et godt boost til at give den en ekstra skalle. :bigsmile:

Vel hjemme igen tog jeg mine

3x10 mavebøjninger

på stuegulvet

Planen for den kommende uge:

Mandag: Intet (skal lave mad til 8 mennesker, så ikke realistisk at nå træning også)

Tirsdag: Dans

Onsdag: Løb (enten gul rute eller min intervalrute ud til Skejby) + social dancing

Torsdag: Cykling og løb (cykle ud til Egå Engsø, løbe rundt, cykle hjem)

Fredag: Svømning

Weekenden: Ikke besluttet endnu - ser lige hvordan ugen spænder af.

Nu må jeg hellere lige få gjort rent inden min aftale med Stine i eftermiddag. :cheer:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. maj 2011: Løb @ My Hood

2,4 km på 15:13

9,46 km/t ~ 6:20 min/km

Startede dagen med en lille løbetur. Benene føltes ikke helt så tunge som i går, til gengæld havde jeg store problemer med at få luft. :unhappy: Jeg kunne ret hurtigt mærke, at jeg af forskellge årsager ikke ville kunne løbe hele turen - trods dens korthed - i streg, og valgte derfor samme strategi, som jeg sluttede med i går: At løbe i et godt tempo, til jeg ikke kunne mere, og så gå ind imellem.

På turen havde jeg selskab af Limp Bizkit:

Jeg skal ærligt talt ikke kunne sige hvordan den sang er endt på min iPod, for det er ikke den slags musik jeg typisk lytter til, men det gav et godt boost til at give den en ekstra skalle. :bigsmile:

Vel hjemme igen tog jeg mine

3x10 mavebøjninger

på stuegulvet

Planen for den kommende uge:

Mandag: Intet (skal lave mad til 8 mennesker, så ikke realistisk at nå træning også)

Tirsdag: Dans

Onsdag: Løb (enten gul rute eller min intervalrute ud til Skejby) + social dancing

Torsdag: Cykling og løb (cykle ud til Egå Engsø, løbe rundt, cykle hjem)

Fredag: Svømning

Weekenden: Ikke besluttet endnu - ser lige hvordan ugen spænder af.

Nu må jeg hellere lige få gjort rent inden min aftale med Stine i eftermiddag. :cheer:

Dejligt med alle de aktiviteter, men jeg opdager en overraskende mangel på styrketræning?! Eller ligger det bare underforstået at det laver du jo hele tiden alligevel så hvem gider skrive det ned...?

Link to comment
Share on other sites

Dejligt med alle de aktiviteter, men jeg opdager en overraskende mangel på styrketræning?! Eller ligger det bare underforstået at det laver du jo hele tiden alligevel så hvem gider skrive det ned...?

Ha ha, nej det ligger overhovedet ikke underforstået. :laugh:

Jeg vil rigtig gerne i gang med noget styrke igen - primært core og upper body/arme. Men man kan jo ikke gøre alt på én gang, og derfor har jeg besluttet at fokusere på svøm/cykling/løb indtil MiniChallenge er veloverstået - der er trods alt kun en måned til... Som du kan se prøver jeg at komme ind i en rytme med at supplere med lidt mavebøjninger, planke mv. på stuegulvet, ud fra devisen om at lidt også har ret - selv om jeg gerne medgiver at det er meget lidt!

Bortset fra det, så har jeg ikke rigtig nogen konkrete ambitioner på styrkeområdet - min plan om at inkludere det er egentlig mest af hensyn til at det vil hjælpe mig i de andre ting jeg laver, og selvfølgelig generelt i min dagligdag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. maj 2011: Cykling @ Brabrand Søen

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

16,14 km på 44:24

~ 21,8 km/t

I dag var endelig dagen, hvor jeg kunne hente Stines cykel, som hun har været så sød at låne mig. :bigsmile: Jeg havde prøvekørt den for et par uger siden, og konstateret at den passede fint nok i størrelsen. I dag fik jeg så skiftet klamper på mine spinningsko, og prøvekørte så igen cyklen med rigtige sko. Jeg lagde flot ud med lige at teste, hvordan cyklen var at ligge med :crazy: da jeg ikke lige var forberedt på, at man skal klikke ud inden man bremser op. :blush: Og da vejret i dag er elendigt, fik jeg dejligt våde bukser.... Nå men heldigvis havde jeg stadig mine jeans på da jeg styrtede, så i det mindste skulle jeg ikke cykle hjem med våd røv (det skulle jeg så alligevel hurtigt få, viste det sig), og heldigvis var jeg hurtig til at lære - så jeg nøjedes med at vælte denne ene gang.

Efter at have skiftet til cykelshorts, justeret sadlen og iført mig regnjakke og cykelhjelm gik det så af sted. I starten følte jeg mig lidt wobbly på cyklen, og jeg kørte meget konservativt, specielt ned af bakkerne på det første stykke. Men efterhånden som jeg blev mere fortrolig med cyklen, turde jeg træde ordentligt igennem. På trods af det våde og lidt blæsende vejr kørte jeg den lange vej rundt om Brabrandsøen hjem. Vejret havde den fordel at jeg havde stierne næsten for mig selv - og så følte jeg mig selvfølgelig ekstra sej! :laugh: Næste udfordring kom selvsagt, da jeg kom ud til Søren Frichs vej og skulle begynde stigningen op af Ringgaden. Både fordi jeg nu skulle interagere med anden trafik og fordi jeg normalt hader den bakke! Jeg nåede også lige at få en paniktanke om "hvad nu hvis jeg er blevet så træt, at jeg går i stå op ad bakken, og jeg ikke når at klikke ud før jeg kommer for langt ned i fart?" Det skete selvfølgelig ikke - tempoet var selvsagt noget lavere, end rundt om søen, men til gengæld også væsentligt højere end når jeg kæmper mig op af samme bakke på min citybike (og føler jeg er ved at dø).

Cyklen er MEGAfed at køre på, og jeg syntes simpelthen det var så fedt! Faktisk i en sådan grad, at jeg overvejer at prøve at køre sammen med en cykelklub - tror virkelig godt jeg kunne blive bidt af det her. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du har været ude på cykel, men det er bedre i sol :smile:

Skete der noget med cyklen?

Er du medlem af Fitness World?

Så er der 50-60 km landevej hver lørdag kl 10.

Regner med at se dig Søndag 5. juni kl. 09.00 (Klar kl. 08.45) til fælles træning på Challenge ruten.

Ps, alle skal prøve at vælte med klik pedaler, så kan man ligeså gøre det på første tur :laugh:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Godt at se du har været ude på cykel, men det er bedre i sol :smile:

Skete der noget med cyklen?

Er du medlem af Fitness World?

Så er der 50-60 km landevej hver lørdag kl 10.

Regner med at se dig Søndag 5. juni kl. 09.00 (Klar kl. 08.45) til fælles træning på Challenge ruten.

Ps, alle skal prøve at vælte med klik pedaler, så kan man ligeså gøre det på første tur :laugh:

Altså, mener du om der skete noget med cyklen da jeg væltede? Det gjorde der ikke - det var meget udramatisk, da jeg jo stort set holdt stille da det skete. :wink:

Og ja, jeg er medlem af FW - tak for tippet, det vil jeg da klart overveje! Du tror ikke niveauet er for højt til at jeg kan være med?

Jeg har kørt én tur, og så regner du med at jeg lige er frisk på at køre 90 km?!? :laugh: Tak for tilliden, men jeg tror liiiiige jeg starter lidt mere roligt op!

Link to comment
Share on other sites

Altså, mener du om der skete noget med cyklen da jeg væltede? Det gjorde der ikke - det var meget udramatisk, da jeg jo stort set holdt stille da det skete. :wink:

Og ja, jeg er medlem af FW - tak for tippet, det vil jeg da klart overveje! Du tror ikke niveauet er for højt til at jeg kan være med?

Jeg har kørt én tur, og så regner du med at jeg lige er frisk på at køre 90 km?!? :laugh: Tak for tilliden, men jeg tror liiiiige jeg starter lidt mere roligt op!

Ja jeg mener cyklen, den er jo vigtigst :bigsmile:

Meningen er at alle skal kunne være med, så det skulle ikke være noget problem vi kører lidt langsommere når der er piger med uden sure miner, nogle kører med et stykke af vejen og køre hjem, men tror godt du kan være med hele vejen.

Du har da en hel uge til at træne i så kan det da ikke være noget problem.

FW lørdags gruppe cykling på Facebook LINK

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg mener cyklen, den er jo vigtigst :bigsmile:

Meningen er at alle skal kunne være med, så det skulle ikke være noget problem vi kører lidt langsommere når der er piger med uden sure miner, nogle kører med et stykke af vejen og køre hjem, men tror godt du kan være med hele vejen.

Du har da en hel uge til at træne i så kan det da ikke være noget problem.

FW lørdags gruppe cykling på Facebook LINK

Umiddelbart er jeg ikke meget skræmt ved tanken om en 50-60 km tur, men kiggede lige på den FB side du linkede, og farten må jeg indrømme jeg finder en anelse intimiderende. :blush: Det var jo snithastigheder, der lå over hvad jeg lige har kørt som max. :laugh: Men ok, hvis I ikke bliver sure over at sætte farten lidt ned, så er det helt klart en overvejelse værd. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er jeg ikke meget skræmt ved tanken om en 50-60 km tur, men kiggede lige på den FB side du linkede, og farten må jeg indrømme jeg finder en anelse intimiderende. :blush: Det var jo snithastigheder, der lå over hvad jeg lige har kørt som max. :laugh: Men ok, hvis I ikke bliver sure over at sætte farten lidt ned, så er det helt klart en overvejelse værd. :smile:

På denne tur http://connect.garmin.com/activity/85476070 var snit farten 24,5 km/t hvis det er din max fart kan jeg godt se du har et problem :tongue:

Der er en tur hvor snit farten står til 41,2 km/t, det er bare en målefejl.

Der er normalt opsamling halvvejs.

Link to comment
Share on other sites

På denne tur http://connect.garmi...tivity/85476070 var snit farten 24,5 km/t hvis det er din max fart kan jeg godt se du har et problem :tongue:

Der er en tur hvor snit farten står til 41,2 km/t, det er bare en målefejl.

Der er normalt opsamling halvvejs.

Jeg havde ikke klikket mig ind på turene, hæftede mig bare ved et snit på 41,2 (og var for træt til at tænke efter om det var realistisk). Med et snit midt i tyverne burde jeg godt kunne være med (selv om jeg allerede nu forudser mig selv som værende blandt dem der skal samles op :tongue:).

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde ikke klikket mig ind på turene, hæftede mig bare ved et snit på 41,2 (og var for træt til at tænke efter om det var realistisk). Med et snit midt i tyverne burde jeg godt kunne være med (selv om jeg allerede nu forudser mig selv som værende blandt dem der skal samles op :tongue:).

He he tænkte det nok, jeg har fået Kristoffer til at fjerne den.

Så er det bare at melde dig på holdet, det ligger under event om lørdagen i Scan.

Link to comment
Share on other sites

Hej smukke

Fedt at du havde sådan en god tur. :superman:

Glæder mig til at træne til Challenge sammen med team Naboerne. Må min mand være med, selv om I aldrig har været naboer? :blush:

Det bliver da så hylt :w00t:

Ja mega! Glæder mig til at komme ud på lågen igen. :4thumbup:

Selvfølgelig må han være med - han har vel været nogens nabo. :laugh: Rigtig fedt at du kommer med alligevel! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

He he tænkte det nok, jeg har fået Kristoffer til at fjerne den.

Så er det bare at melde dig på holdet, det ligger under event om lørdagen i Scan.

Tror ikke det kommer til at passe i den kommende weekend (harmonerer ikke så godt med de aktiviteter jeg har planlagt for fredag aften. :blush:). Men overvejer kraftigt at tage med weekenden efter, hvis vejret ikke er helt umuligt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det kommer til at passe i den kommende weekend (harmonerer ikke så godt med de aktiviteter jeg har planlagt for fredag aften. :blush:). Men overvejer kraftigt at tage med weekenden efter, hvis vejret ikke er helt umuligt. :smile:

He he planlagt druk, skam dig :laugh:

Jeg har en tur Kline Bier Stubbe fredag, fik 6 øl og tog med Fw kl 10 lørdag ikke noget problem og vejret er perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 31. maj 2011: Mambo a.k.a. den falske træning :tongue:

Dagens session var kortet ned til 2 timer (fra de sædvanlige 3) - til gengæld havde jeg, som eneste fremmødte dame, nok at se til. Der var så godt nok også kun mødt 2 herrer op, så det var ikke fordi jeg var i voldsomt undertal, men pauser fik jeg ikke nogen af.

Link to comment
Share on other sites

He he planlagt druk, skam dig :laugh:

Jeg har en tur Kline Bier Stubbe fredag, fik 6 øl og tog med Fw kl 10 lørdag ikke noget problem og vejret er perfekt.

Nu skal du ikke lave forhastede konklusioner. :tongue: Druk er slet ikke fastlagt - dog er der en overhængende sandsynlighed for at jeg kommer meget sent i seng. :wink:

Her er lidt til opslagstavlen i dit fitnesscenter, (eller hvor det nu var).

http://www.realsimpl...8308/page4.html

QuantanaMUMS to the rescue! :superman:

Tror du man kan blæse det op i stor nok størrelse til at det kan læses på en t-shirt? Lige hen over maven skulle der være god plads til at skrive noget. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share