Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 1. februar 2011: Mambo med Makkeren

Jeg har sovet dårligt i nat, og har været plaget af kvalme hele dagen. :unhappy: Energien her til aften var selvfølgelig også derefter - men det passede "heldigvis" med, at Makkeren heller ikke var helt på toppen. Men vi fik da gået nogle figurer igennem, og danset dem til musik. Og på trods af min splattethed havde jeg alligevel energi til at fokusere på min armstyling - i hvert fald noget af tiden. :wink: Vi var dog ret enige om at stoppe før tid i dag, så det blev kun til knap 1½ time i alt.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 3. februar 2011: Svømmestadion

Naboen havde bedre ting at tage sig til i dag, så jeg måtte hanke op i mig selv, og komme af sted alene. Med lidt nøl med at komme ud af døren og en aftale efter svømning, var det oplagt at prøve at komme igennem mine 2000 meter så hurtigt som muligt. Jeg benyttede selvfølgelig også lejligheden til at øve mine vendinger, og fik stort set kørt træningspasset som 4 x 500 meter (få undtagelser da jeg måtte rette på min badehætte og mine goggles enkelte gange). Det hele tog mig lige knap en time, hvilket jeg er vældig godt tilfreds med.

4 x 500 meter bryst

Jeg kan dog også konstatere, at jeg kommer til at kede mig en dag som i dag. Enten skal jeg blande det lidt mere eller også skal jeg have selskab i baljen....

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Uge 4: 69,8 kg (+0,1)

Uge 5: 68,5 kg (-1,3)

Uge 6: 67,6 kg (-0,9) :bigsmile:

Tjuhej hvor det går. Jeg kan egentlig ikke rigtig pege på, hvad jeg gør anderledes nu, men det går jo rigtig godt med det vægttabsprojekt, så jeg kan sagtens leve med ikke at kende årsagerne. :laugh:

Desværre er jeg rendt ind i en ufrivillig træningspause, da jeg har fået en infektion, som weekendens kur af antibiotika ikke har kunnet slå ned overhovedet. Har fået taget nye prøver i dag og har fået en ny recept med hjem - og så håber jeg på snarlig bedring. Sådan umiddelbart vil jeg bare gerne snart slippe for at have så ondt, men når jeg tænker mig lidt om er jeg også rigtig træt af at få afbrudt hvad der var begyndt at blive et rigtig godt træningsmønster. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Uge 4: 69,8 kg (+0,1)

Uge 5: 68,5 kg (-1,3)

Uge 6: 67,6 kg (-0,9)

Uge 7: 69,3 kg (+1,7) :crazy:

For dælan hvor kan det hurtigt gå den forkerte vej igen. :mad: Hele sidste uge lavede jeg stort set intet. Min appetit var stærkt forringet, men der var vist nok noget med at det var rigtig synd for mig, og jeg derfor kom til at købe en masse slik. :innocent: Det meste af vægtøgningen er jeg dog ret sikker på stammer fra weekenden, hvor kosten var meget langt fra at være optimal for noget som helst. Og derudover har to forskellige antibiotikakure sat sine spor, så noget af det skyldes sikkert også at min mave ikke helt er kommet sig endnu.

Jeg håber meget på at kunne smide det igen relativt hurtigt, og selv om jeg ikke er helt på toppen endnu, har jeg planer om dans i aften, (måske) spinning i morgen og svømning torsdag... Og så skal jeg selvfølgelig lige stramme op omkring maden.

Link to comment
Share on other sites

Nå, det blev ikke til det der ekspresstog tilbage til de gode træningsvaner, som jeg havde håbet på. Tirsdag meldte Makkeren afbud til dans pga. vejret (det var også umanerligt hæsligt!), og onsdag var jeg selv helt afsindigt træt, så jeg valgte at springe spinningen over.

Men i dag er det da blevet til noget:

Torsdag d. 17. februar 2011: Svømmestadion med Naboen

2x500 m bryst med vendinger

5x100 m crawlben med plade og fødder

Derudover prøvede jeg et par baner at se hvor langt jeg kunne svømme under vand - det er ikke langt! - og så rodede vi lidt rundt med at prøve nogle hovedspring. Jeg havde på forhånd besluttet at jeg ville tage det stille og roligt i dag, da jeg stadig ikke er helt ovenpå efter sidste uges sygdom. Vi brugte vel omkring 1 time i vandet i alt, så jeg er udmærket tilfreds med indsatsen.

I øvrigt har vægten været stabilt faldende, og allerede i dag var den under 68 kg igen, så det ser ud til at min formodning fra i mandags har holdt stik. :smile:

Link to comment
Share on other sites

20. februar 2011: Spinning @ JBV

Bikefit energy

50:13 + udstræk

Avg HR: 161

Max HR: 181

486 kcal

Allerede 10 minutter inde i timen begyndte jeg at tvivle på om jeg kunne gennemføre... Jeg synes det er ret beskæmmende, hvis min form degraderer så hurtigt, det er alligevel kun 2 gange jeg har sprunget over. Men faktisk tror jeg ikke det er eneste grund til at det gik dårligt i dag - det kunne godt lade til at jeg har en forkølelse under opsejling. :sneaky2: Nu er jeg dælandytme godt nok ved at være træt af al det sygdom! :crazy:

Nå, men jeg besluttede at holde igen, så jeg ikke ville dø helt af denne time - hvilket også ses tydeligt på pulsgrafen.

post-24795-018697000 1298203372_thumb.gi

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Uge 4: 69,8 kg (+0,1)

Uge 5: 68,5 kg (-1,3)

Uge 6: 67,6 kg (-0,9)

Uge 7: 69,3 kg (+1,7)

Uge 8: 67,9 kg (-1,4)

Der er vel ikke så meget at bemærke til det - jeg er næsten tilbage til der hvor jeg var inden jeg blev syg.

I går aftes var jeg til salsa. Syntes det var længe siden jeg havde været af sted, men det var ikke en specielt god aften - i hvert fald ikke dansemæssigt. Der er desværre efterhånden kun meget få mænd i Århus jeg gider danse med, så det bliver hurtigt en lidt tynd omgang, hvis de ikke alle er der.... Jeg trænger virkelig til en omgang mandags Bar Salsa!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23. februar 2011: Bachata night

Tirsdag var det Makkerens tur til at aflyse pga. sygdom, og eftersom jeg jo så ikke fik min dosis dans, tog jeg til Bachata night onsdag. Der var ret pakket da jeg kom derned ved 21-tiden, og jeg skyndte mig på dansegulvet så snart lejligheden bød sig, og dansede nærmest uafbrudt den første time. Det var en rigtig god danseaften for mig - fik nogle rigtig gode mambo/salsa danse, og derudover en del bachata - heriblandt et par stykker, som var tætte og lækkert ført, lige som det skal være. :wink:

Oh, havde forresten en dans hvor jeg røg ud i et ~16-dobbelt spin, som fungerede helt perfekt. :4thumbup: Jeg var overrasket over hvor god min balance var, da min spinteknik og balance generelt ikke er ret god for tiden. Men dam jeg var svimmel bagefter. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I går aftes var jeg til salsa. Syntes det var længe siden jeg havde været af sted, men det var ikke en specielt god aften - i hvert fald ikke dansemæssigt. Der er desværre efterhånden kun meget få mænd i Århus jeg gider danse med, så det bliver hurtigt en lidt tynd omgang, hvis de ikke alle er der.... Jeg trænger virkelig til en omgang mandags Bar Salsa!

Så tag da en af de knap så erfarne under vingerne, kig ham dybt i øjnene og lær ham hvordan det skal gøres!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. februar 2011: Svømmestadion med Stine

Også Naboen var ramt af sygdom - heldigvis havde Stine tid i dag, så jeg slap for at skulle af sted alene. :tongue:

100 m bryst - herefter måtte jeg lige op og have et par pust af min astmaspray

500 m bryst

50 m polocrawl (megahårdt, men jeg var stolt over at kunne klare en hel bane)

500 m bryst

dyk - måske omkring 20 m, bryst resten af banen

500 m bryst

25 m crawlben med plade, men uden svømmefødder. Blev så frustreret over at jeg absolut INGEN fremdrift havde, at jeg skiftede til brystben da jeg var omkring halvvejs. :blush:

I alt var vi vel i vandet en times tid.

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. februar 2011: Svømmestadion med Stine

Også Naboen var ramt af sygdom - heldigvis havde Stine tid i dag, så jeg slap for at skulle af sted alene. :tongue:

100 m bryst - herefter måtte jeg lige op og have et par pust af min astmaspray

500 m bryst

50 m polocrawl (megahårdt, men jeg var stolt over at kunne klare en hel bane)

500 m bryst

dyk - måske omkring 20 m, bryst resten af banen

500 m bryst

25 m crawlben med plade, men uden svømmefødder. Blev så frustreret over at jeg absolut INGEN fremdrift havde, at jeg skiftede til brystben da jeg var omkring halvvejs. :blush:

I alt var vi vel i vandet en times tid.

Jeg var også i ca. en time i dag og jeg kom op på 600 meter.

1.675 meter på en time ikke dårligt smile.gif

PoloCrawl det må også være det jeg svømmer, jeg er helt enig at det er meget hårdt, jeg er endnu ikke kommet over 150 meter.

Skal du med til prøvetime med 1900svømning kl.19 på mandag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også i ca. en time i dag og jeg kom op på 600 meter.

1.675 meter på en time ikke dårligt smile.gif

PoloCrawl det må også være det jeg svømmer, jeg er helt enig at det er meget hårdt, jeg er endnu ikke kommet over 150 meter.

Skal du med til prøvetime med 1900svømning kl.19 på mandag?

Jeg kan svømme 2000 meter eller måske lidt over, hvis jeg holder mig til brystsvømning. Det er lige så snart at jeg begynder på andre ting, at jeg får brug for pauser hele tiden. :laugh:

Hmmm.... Tænker lige over om jeg skal med på mandag - det er på Svømmestadion?

Umiddelbart tror jeg ikke jeg skal gå på hold, da jeg egentlig synes det er passende kun at skulle noget fast 2 gange om ugen. Men derfor kunne man jo godt tage en prøvetime alligevel. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan svømme 2000 meter eller måske lidt over, hvis jeg holder mig til brystsvømning. Det er lige så snart at jeg begynder på andre ting, at jeg får brug for pauser hele tiden. :laugh:

Hmmm.... Tænker lige over om jeg skal med på mandag - det er på Svømmestadion?

Umiddelbart tror jeg ikke jeg skal gå på hold, da jeg egentlig synes det er passende kun at skulle noget fast 2 gange om ugen. Men derfor kunne man jo godt tage en prøvetime alligevel. :innocent:

Det kunne være at jeg skulle begynde på brystsvømning, så kan jeg nok nå de 1,9 km uden tidsgrænsen :laugh:

Ja det er kl 19 for begynder og kl 20 for øvede.

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Uge 4: 69,8 kg (+0,1)

Uge 5: 68,5 kg (-1,3)

Uge 6: 67,6 kg (-0,9)

Uge 7: 69,3 kg (+1,7)

Uge 8: 67,9 kg (-1,4)

Uge 9: 67,5 kg (-0,4)

Denne uge skal jeg vist være tilfreds med overhovedet at have tabt noget. Maden har - med weekenden som undtagelse - været ok, men jeg har ikke motioneret så meget. Og knapt var jeg kommet ovenpå den sidste omgang sygdom før jeg er sendt til tælling igen. :unhappy: Denne gang er det en ond forkølelse (hoste, snue, småfeber og hovedpine). Hold kæft hvor er jeg efterhånden ved at være træt af det.

Det betyder så også at jeg ikke skal til prøvetime i 1900-svøm i aften. Men jeg håber da på at blive frisk nok til at kunne øve med Makkeren i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Så tag da en af de knap så erfarne under vingerne, kig ham dybt i øjnene og lær ham hvordan det skal gøres!

Hov, havde lige overset det her indlæg. :smile:

Det er vist begrænset hvor meget jeg kan nå at lære en begynder/letøvet på en enkelt dans. :wink: De fleste aftener jeg er af sted har jeg da en eller flere danse med mindre erfarne dansere, og selv om det nogen gange kan være ok hyggeligt, så er der altså ikke ret meget udfordring i det for mig. En god danseaften handler ikke kun om hvor mange danse man har, men i høj grad også af kvaliteten af dansene.

Det lyder muligvis lidt arrogant - men du gider vel heller ikke bruge halvdelen af din træningstid på at løfte 3 kg håndvægte. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er det da også et flot vægttab :smile: 2,5 kg på 9 uger lyder som en sund måde at tabe sig på.

Tak. :smile:

Jeg sad lige og tænkte at det var en meget langsom måde at tabe sig på :laugh: Men du har nok ret i at det er sundt - i hvert fald har jeg kunnet gøre det uden de store afsavn i hverdagen, så der er da en god chance for at jeg kan holde de gode takter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Må da tilslutte mig Kermits vurdering. Det er faktisk slet ikke så ringe endda med det vægttab... :superman:

Og iøvrigt også en rigtig god og alsidig log, du holder dig herinde.... :4thumbup:

Grib en lille hilsen fra en gammel mollogger, som gav op, men som stadig huserer rundt indimellem... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hov, havde lige overset det her indlæg. :smile:

Det er vist begrænset hvor meget jeg kan nå at lære en begynder/letøvet på en enkelt dans. :wink: De fleste aftener jeg er af sted har jeg da en eller flere danse med mindre erfarne dansere, og selv om det nogen gange kan være ok hyggeligt, så er der altså ikke ret meget udfordring i det for mig. En god danseaften handler ikke kun om hvor mange danse man har, men i høj grad også af kvaliteten af dansene.

Det lyder muligvis lidt arrogant - men du gider vel heller ikke bruge halvdelen af din træningstid på at løfte 3 kg håndvægte. :tongue:

Uha, det må være den dårligste opførsel jeg - verdens mest livserfarne menneske - nogensinde har hørt om.

Det gælder altså om at hygge og have det dejligt, ikke om at blive bedre.

Dette står i Biblen, Ezekiel 25:17

Mvh

Sajud

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Må da tilslutte mig Kermits vurdering. Det er faktisk slet ikke så ringe endda med det vægttab... :superman:

Og iøvrigt også en rigtig god og alsidig log, du holder dig herinde.... :4thumbup:

Grib en lille hilsen fra en gammel mollogger, som gav op, men som stadig huserer rundt indimellem... :innocent:

Tak for de pæne ord om mit vægttab og min log. :bigsmile:

Dejligt med en lille hilsen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uha, det må være den dårligste opførsel jeg - verdens mest livserfarne menneske - nogensinde har hørt om.

Det gælder altså om at hygge og have det dejligt, ikke om at blive bedre.

Dette står i Biblen, Ezekiel 25:17

Mvh

Sajud

Det lyder som 87% af salsadanserne i Århus. :wacko:

"Det vigtigste ved salsa er at have det sjovt bla bla bla"

Ud over det mest åbenlyse - jo dygtigere du er, des sjovere er det - må jeg fortælle dem, at det er vigtigere at man trækker vejret. Ellers bliver det nok ikke ved med at være sjovt. :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Uge 4: 69,8 kg (+0,1)

Uge 5: 68,5 kg (-1,3)

Uge 6: 67,6 kg (-0,9)

Uge 7: 69,3 kg (+1,7)

Uge 8: 67,9 kg (-1,4)

Uge 9: 67,5 kg (-0,4)

Uge 10: 66,4 kg (-1,1) :w00t:

Tjuhej hvor det går! :bigsmile: Det har ellers været en jævnt dårlig uge, hvor jeg har været hjemme med en rigtig ond forkølelse, som jeg stadig slet ikke er kommet over endnu. Dvs. ingen træning overhovedet, faktisk har jeg stort set ikke været ude af lejligheden - de eneste undtagelser har været for at komme til og fra arbejde torsdag og fredag samt at jeg gik et par ture lørdag.

I går spiste jeg ikke aftensmad (en plade chokolade tæller ikke, vel? :4mewantfood:), så jeg regner med at vægten går lidt op igen de næste dage - men jeg er alligevel ret så glad for at være under 67 kg nu. :bigsmile: Hvis jeg kan komme ned hvor der står noget med 65 i løbet af de næste 2 uger, vil jeg være rigtig godt tilfreds. Så er der også en chance for at jeg stadig kan passe min bikini.

Link to comment
Share on other sites

Du kan være rimelig sikker på at det ikke er reelt :tongue: Sorry.

Ingen træning og syg er som regel væskemanglen.

Erdet ondt at skrive?:laugh:

Det er sgu da mega ondt at skrive! :laugh:

Men ja, du har sandsynligvis ret. :unhappy: I morges nåede jeg godt nok at tænke, at jeg burde kunne mærke det mere på bukselinningen, men det havde jeg lykkeligt glemt igen ved den tid jeg gav mig til at logge. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share