Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 13. januar 2011: Svømning @ Svømmestadion med Naboen

Yes yes, så kom vi af sted til endnu en gang svømning. Da jeg havde en anden aftale her til aften, måtte jeg stå op af baljen tidligere end sidst, og jeg nåede derfor ikke helt så meget. Men fik svømmet et par baner, hvor jeg havde en god fornemmelse af "flow", så det var alligevel en rigtig fin træning. :smile:

1200 meter brystsvømning (enkelte halve baner "crawl" + ryg)

Denne uge har budt på nogle kost-udfordringer i form af kager, slik og spise ude, så jeg skal vist stramme ret godt op her omkring weekenden, hvis jeg skal se nogen fremgang på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 16. januar: Spinning @ JBV

Bikefit energy

49:27 + udstræk

Max HR: 187

Avg HR: 163

508 kcal

Nøjagtig samme program som sidste søndag, men jeg synes absolut også det kunne tåle en gentagelse. Jeg kunne dog godt mærke i kroppen, at klokken var blevet over 2 i går, inden jeg kom i seng, så det føltes ikke som at jeg havde helt så meget at skyde med. Men ganske udmærket time. :smile:

post-24795-022183000 1295203254_thumb.gi

I eftermiddag har jeg været med Naboen en tur på Svømmestadion og se prøver for dem, der gerne vil være kystlivreddere. Det var faktisk meget skægt at se... Om lidt tager jeg mig sammen til at rejse mig fra sofaen, så jeg kan komme ud og danse lidt. :cooldance:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Du undlader konsekvent at skrive om dine radiatorer, Spinderella!

Er det bevidst eller er din træning og (glimrende) træningsbeskrivelser udtryk for overspringshandlinger i forhold til dine radiatorer. Altså, der hvor jeg vil hen med denne post er egentlig og hvis jeg skal udtrykke mig helt klart - hvordan gik det med dine radiatorer?

Link to comment
Share on other sites

Du undlader konsekvent at skrive om dine radiatorer, Spinderella!

Er det bevidst eller er din træning og (glimrende) træningsbeskrivelser udtryk for overspringshandlinger i forhold til dine radiatorer. Altså, der hvor jeg vil hen med denne post er egentlig og hvis jeg skal udtrykke mig helt klart - hvordan gik det med dine radiatorer?

Nå ja, mine radiatorer. :ninja:

Jo, nu skal du høre. Det gik faktisk sådan, at viceværten startede med at konstatere, at mine radiatorer ikke fejlede noget, og at jeg jo evt. kunne flytte min seng tættere på radiatoren i soveværelset, hvis jeg var utilfreds med de 15 grader jeg kunne måle ved dens nuværende placering. Jeg brokkede mig naturligvis højlydt! Han sagde så, at han ville gå ned i kælderen og se om han kunne skrue op for anlægget, men ville ikke love noget. Omkring en time senere lugtede der af brændt støv, hvilket fik mig til fluks at rejse mig (dette var jo før mit nye træningsregime, hvor jeg stadig var en doven hund, så jeg har uden tvivl ligget og dangderet den på sofaen - under et tæppe, selvfølgelig, for der var jo koldt) og mærke på radiatorerne i alle rum. Jeg kunne konstatere at det havde hjulpet. :4trumpet: Her efterfølgende har jeg godt kunnet varme hytten op, men det er altså ikke nogle særligt stabile radiatorer jeg har. Nogle gange er den næsten helt kolde, selv om de står på 4½, mens de andre gange godt kan varme som de skal, når de står på 3 - og der synes ikke at være nogen som helst sammenhæng med temperaturen i rummet. Men nu ved jeg i det mindste, at det faktisk hjælper at skrue dem op på max. :smile:

PS: Hvad laver du egentlig oppe midt om natten? - ud over at bekymre dig om status på mine radiatorer.

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Vægt opdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Som jeg vist også har hintet i sidste uge, er det ikke uventet at vægten ikke er pæn i dag. Men jeg ville lyve, hvis jeg hævdede at det ikke var en streg i regningen. :sneaky2: Men ok, jeg har ret godt overblik over hvad der gik galt, så man skulle mene at det var overkommeligt at rette op på tingene i denne uge - og det er så også planen. I går gik jeg i gang med at læse The Diet Delusion af Gary Taubes (oprindeligt udgivet som "Good Calories - Bad Calories"), og håber det kan give nogle ekstra fifs og om ikke andet så være med til at fastholde fokus på kosten. :smile:

Dans i går var udmærket, men det var nu ikke fordi jeg var voldsomt meget på gulvet.... Dog prøvede jeg for første gang at danse Zouk - det bliver jeg nok nødt til at lære ordentligt på et tidspunkt, for jeg kan faktisk ret godt lide musikken, selv om det er lidt "sappy".

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, mine radiatorer. :ninja:

Din vicevært lyder som et dejligt, serviceminded og handlekraftigt menneske :laugh:

PS: Hvad laver du egentlig oppe midt om natten? - ud over at bekymre dig om status på mine radiatorer.

Arbejdede :sneaky2:

Dog afbrudt af diverse overspringshandlinger, som blandt andet du blev besværet af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. januar: Afrodans

Jeg har besluttet at droppe min afrodans i denne sæson, da det bliver for meget hvis jeg fast skal noget 3 dage om ugen. Men jeg tog lige derud i dag for at hilse på de andre, og selv fortælle det. Det var ikke den hårdeste time i dag, men der var da et par ting, som gav rigelig udfordring med koordination.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 18. januar: Salsa med Makkeren

Første øvegang her i det nye år - forhåbentligt bliver det mere regelmæssigt nu end det var i 2010. Vi øvede i knap 2 timer, hvor hovedparten af tiden gik med at gennemgå nye figurer. De skulle selvfølgelig også testes til (langsom) musik, ligesom vi også fik danset et par sange med nogle gamle figurer, og fik øvet en lille shine. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20. januar 2011: Svømning @ svømmestadion med Naboen

Det gik supergodt i dag. Naboen kom med et par gode fif til teknik og vejrtrækning, så jeg fokuserede udelukkende på brystsvømning i dag. Efter instruktionerne havde jeg et par baner, hvor jeg var lidt hektisk, men efterhånden kom der godt styr på det - og de sidste i hvert fald 800 meter følte jeg at jeg havde et rigtig godt flow. :4thumbup:

I alt 2000 meter.

Link to comment
Share on other sites

Damn, tingene går altså ikke efter planen!

Vægtopdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Uge 4: 69,8 kg (+0,1)

Det gik egentlig ok i sidste uge, men naboen holdte fødselsdag i weekenden, hvilket åbenbart var nok til at hele ugens indsats røg på gulvet. :sneaky2: Men det var et brag af en fest - sjove mennesker, lækker mad, en kage som var to-die-for (resterne blev fortærret i går), masser af vin, shots og drinks. Og nå ja, omkring kl. 3 var vi nogle stykker, der helt bestemt mente det var en god idé at tage i byen. Så af sted med os. :laugh: Vi ramte Waxies lige omkring den tid bandet spillede sidste nummer, og blev til de lukkede, hvorefter vi røg på Sherlock (godt nok længe siden jeg sidst har været der = sidst har været i byen efter kl. 5).

Needless to say var jeg ikke lige frisk på at snuppe den spinningtime jeg plejer at tage søndag formiddag. Det eneste det blev til var en lang gåtur sammen med Stine. Men det var nu også rigtig hyggeligt, og lige hvad der skulle til for at jage de værste tømmermænd på flugt.

Ingen træning i går. I aften skal jeg danse, og jeg pønser på om ikke jeg skal få en spinningtime på programmet i dag eller i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. januar: Mambo med makkeren

Øveaften i nye lokaler. Der gik lige lidt ekstra tid med at finde ud af at sætte anlægget op osv., men ellers ganske udmærket øveaften. Desværre er jeg allerede begyndt at bøvle med mine knyster igen, men lige nu har jeg tænkt mig at ignorere det ret hårdt, og satse på at jeg godt alligevel kan danse de der ca. to gange om ugen....

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. januar 2011: Spinning @ JBV

Bikefit energy

49:15 + udstræk

Avg HR: 168

Max HR: 191 :w00t:

517 kcal

Da timen startede var jeg egentlig ikke ret oplagt, og umiddelbart regnede jeg ikke med at denne instruktør ville få mig til at banke rigtigt til den. Men som stats viser, tog jeg da helt fejl på det. Jeg ramte 191 slag mod slutningen af 2. blok, og måtte faktisk bakke ned det sidste minut cirka inden pausen, da det begyndte at svimle ret heftigt. Starten af 3. og sidste blok bar da også tydeligt præg af min tur i hegnet, men jeg nåede at komme nogen lunde med igen inden timen sluttede.

post-24795-079088400 1296073837_thumb.gi

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 27. januar: Svømmestadion med Stine og Naboen

2000 meter

Superhyggeligt at få udvidet selskabet. :bigsmile: Jeg havde en aftale om aftenen, så havde travlt med at få taget mine baner, så det var ikke så meget sludren og hygge i bassinkanten til mig. Fokuserede udelukkende på bryst, og jeg synes det gik rigtig godt. Jeg kunne uden problemer have fortsat, da jeg gik op af bassinet efter 2000 meter; det er virkelig tydeligt at mærke at den teknikretning jeg fik sidst har gjort en forskel. Ind imellem tog jeg en bane, hvor jeg fokuserede på at gøre mig lang i vandet, og minimere antal tag på en bane. Sidste uge kunne jeg svømme 50 meter med 29 tag - i går kom jeg helt ned på 23 tag. :superman:

I øvrigt er det også gået rigtig godt med vægten indtil videre i denne uge - så må jeg bare se om jeg kan komme gennem weekenden uden at sætte det hele til igen. :blush:

Link to comment
Share on other sites

ndag d. 30. januar 2011: Spinning @ JBV

Bikefit energy

49:26 + udstræk

Avg HR: 168

Max HR: 185

513 kcal

Dejlig time i dag. :smile: Det lykkedes ikke at få pulsen helt så højt op som i onsdags, men til gengæld gik det ret godt med at disponere min energi, så jeg kunne være med gennem hele timen.

post-24795-001409800 1296390689_thumb.gi

I øvrigt var der en rigtig fed afslutning (har været den samme de andre søndage). 4 minutter stående i mellemtempo til:

EDIT:

Glemte lige at notere:

3x7 armbøjninger inden spinning (det kunne mærkes at jeg har forsømt at træne arme! :crazy:)

3x10 lige mave på gulv og

2x0:30 planken efter spinning

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Uge 4: 69,8 kg (+0,1)

Uge 5: 68,5 kg (-1,3) JA TAK!

Nå, endelig er det begyndt at rykke på vægten. :bigsmile:

I går: Salsa! Der var ikke så mange, men det blev en udmærket aften alligevel, og jeg fik danset rigtig meget. Desværre fik jeg også påført mig selv et ret stort blåt mærke på oversiden af venstre fod....

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering

Uge 1: 70,0 kg

Uge 2: 69,2 kg (-0,8)

Uge 3: 69,7 kg (+0,5)

Uge 4: 69,8 kg (+0,1)

Uge 5: 68,5 kg (-1,3) JA TAK!

Nå, endelig er det begyndt at rykke på vægten. :bigsmile:

I går: Salsa! Der var ikke så mange, men det blev en udmærket aften alligevel, og jeg fik danset rigtig meget. Desværre fik jeg også påført mig selv et ret stort blåt mærke på oversiden af venstre fod....

Pæn forskel på en uge :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31. januar 2011: Svømmestadion med Naboen

På en pludselig indskydelse valgte jeg at sige ja, da Naboen her til aften spurgte om jeg ville med hen og svømme. :bigsmile: En herlig omgang, hvor jeg blev opmærksom på, at jeg åbenbart stadig lige skal svømme en bane eller to før min vejrtrækning falder ordenligt på plads. Da jeg havde svømmet en halv times tid, mente Naboen at det var tid til at arbejde med mine vendinger, så de blev vist et par gange, hvorefter jeg selv prøvede nogle gange, blev rettet og prøvede igen - og svømmede så de næste 300 meter med vendinger. Jeg tror jeg nogenlunde har styr på hvad jeg skal, men skal selvfølgelig blive hurtigere til selve vendingen, ligesom jeg også skal blive bedre til at forberede den (synes altid jeg er et halvt tag forskudt af hvor jeg gerne vil være). Fedt at have noget at arbejde videre med de næste gange. :4thumbup: Derudover mente Naboen også at jeg snart skal lære crawl, så vi sluttede med crawlben med plade og svømmefødder.

1200 meter bryst

200 meter crawlben med fødder og plade

Jeg glæder mig sgu helt til at komme i baljen igen på torsdag. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31. januar 2011: Svømmestadion med Naboen

På en pludselig indskydelse valgte jeg at sige ja, da Naboen her til aften spurgte om jeg ville med hen og svømme. :bigsmile: En herlig omgang, hvor jeg blev opmærksom på, at jeg åbenbart stadig lige skal svømme en bane eller to før min vejrtrækning falder ordenligt på plads. Da jeg havde svømmet en halv times tid, mente Naboen at det var tid til at arbejde med mine vendinger, så de blev vist et par gange, hvorefter jeg selv prøvede nogle gange, blev rettet og prøvede igen - og svømmede så de næste 300 meter med vendinger. Jeg tror jeg nogenlunde har styr på hvad jeg skal, men skal selvfølgelig blive hurtigere til selve vendingen, ligesom jeg også skal blive bedre til at forberede den (synes altid jeg er et halvt tag forskudt af hvor jeg gerne vil være). Fedt at have noget at arbejde videre med de næste gange. :4thumbup: Derudover mente Naboen også at jeg snart skal lære crawl, så vi sluttede med crawlben med plade og svømmefødder.

1200 meter bryst

200 meter crawlben med fødder og plade

Jeg glæder mig sgu helt til at komme i baljen igen på torsdag. :bigsmile:

Jeg var også der i dag, jeg syntes godt jeg så nogle med plade og svømmefødder, jeg tænkte straks det der er snyd:laugh:

Jeg holdte pause efter hver 100 m, jeg får en syg høj puls ved svømning 90% +.

Jeg siger til mig selv at pauserne er fordi jeg skal se hvordan de andre svømmer så jeg kan forbedre min egen teknik og ikke fordi jeg var forpustet.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Jeg var også der i dag, jeg syntes godt jeg så nogle med plade og svømmefødder, jeg tænkte straks det der er snyd:laugh:

Jeg holdte pause efter hver 100 m, jeg får en syg høj puls ved svømning 90% +.

Jeg siger til mig selv at pauserne er fordi jeg skal se hvordan de andre svømmer så jeg kan forbedre min egen teknik og ikke fordi jeg var forpustet.

Ha ha, kunne være sjovt hvis du var der samtidigt med os. Det var vel lidt før kl. 20 at plade og svømmefødder kom i brug - hvornår var du der? Jeg var i øvrigt iført en badehat i en smuk royalblå farve. :laugh:

Jeg tror ikke jeg kan bruge mit pulsur i vand (men må indrømme at jeg ikke har testet det), så jeg aner ikke hvad min puls kommer op på, men jeg føler mig ikke superforpustet - i hvert fald ikke når jeg svømmer bryst og jeg lige har overstået den første bane eller to (som jeg skrev før, er det som om min vejrtrækning lige skal falde på plads først). Men det bliver uden tvivl en anden historie, når jeg starter på crawl!

Det lyder som en god forklaring du giver dig selv - det skal jeg huske. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, kunne være sjovt hvis du var der samtidigt med os. Det var vel lidt før kl. 20 at plade og svømmefødder kom i brug - hvornår var du der? Jeg var i øvrigt iført en badehat i en smuk royalblå farve. :laugh:

Jeg tror ikke jeg kan bruge mit pulsur i vand (men må indrømme at jeg ikke har testet det), så jeg aner ikke hvad min puls kommer op på, men jeg føler mig ikke superforpustet - i hvert fald ikke når jeg svømmer bryst og jeg lige har overstået den første bane eller to (som jeg skrev før, er det som om min vejrtrækning lige skal falde på plads først). Men det bliver uden tvivl en anden historie, når jeg starter på crawl!

Det lyder som en god forklaring du giver dig selv - det skal jeg huske. :wink:

Så er der andre end dig som bruger svømmefødder og plade, jeg var der indtil kl 18.

Du har ret i at pulsuret ikke virker i vandet, jeg kan mærke på hjertet at pulsen er helt oppe og ringe.

Jeg læste at Crawl er mest energi effektiv, så det er kun det jeg træner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er der andre end dig som bruger svømmefødder og plade, jeg var der indtil kl 18.

Du har ret i at pulsuret ikke virker i vandet, jeg kan mærke på hjertet at pulsen er helt oppe og ringe.

Jeg læste at Crawl er mest energi effektiv, så det er kun det jeg træner :smile:

Nå på den måde. Altså hvis jeg rigtig svømmer til, så stiger min puls selvfølgelig også mærkbart, men jeg synes sagtens jeg kan svømme med en ok fart (for bryst, altså) uden pulsen er superhøj.

Jeg vidste faktisk ikke at crawl er mest energi effektiv, men der er vist ingen tvivl om, at man kan komme væsentligt hurtigere frem med crawl end nogen anden stilart. Det varer nok heller ikke så længe inden jeg skal i gang med crawl, men det passer mig egentlig udmærket at det bliver en langsom indfasning. Både fordi jeg får vænnet mig mere til at være i vandet (og ikke mindst at have hovedet under) og fordi jeg så godt kan have en forholdsvis stor træningsmængde allerede nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share