Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Jeg må godt nok indrømme, at motivationen er dalet ret så kraftigt efter jeg fandt ud af, at svømningen ikke bliver til noget. Og for så lige at lægge lort med lort på en generelt dårlig uge, så er vejret råddent, og en af mine gode venner blev udsat for væbnet røveri på sit arbejde i går. :unhappy:

Den her uge skal bare gå væk! Og skyerne skal gå væk! Og blæsten skal gå væk! Og mit lortedårlige humør skal især gå væk! :mad:

Den anden dag kunne jeg godt have brugt The Magic Button. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I like :4thumbup:

:bigsmile:

Tillykke med Tri forleden!

og det er godt nok en sjov website!

Ja, tri blev jo desværre til bi - men tak alligevel. :bigsmile:

Jeg føler mig egentlig ret motiveret for at komme i bedre form efter det stævne. :wink:

Onsdag d. 6. juli 2011: Zouk og Bachatanight

Så blev det tid til endnu en danseaften - og med mindre jeg på en pludselig indskydelse tager til Hamburg d. 16., så bliver det nok den sidste inden en lang sommerpause. Som titlen indikerer var hovedvægten på bachata og zouk, selv om der også blev spillet en del salsa og enkelte cha cha cha'er. Fik nogle fine danse (og nogle som var jævnt kedelige), og blev opmærksom på, at det der zouk godt nok er kommet meget langt væk. Jeg har glemt det meste af hvad jeg lærte på det workshop jeg tog for et par måneder siden, men grundtrinene sidder dog rimeligt fast. Stilen er meget anderledes end salsa, og jeg burde nok lige kigge et par videoer igennem på youtube for at få det frisket op inden næste gang. Jeg havde købt nye sko i London, og de kom på for første gang i aften. Jeg har fået et par vabler, og har også trukket den lige til grænsen af hvor lang tid mine fødder kan holde til at danse i hæle - men damn hvor er det fedt med nye sko. Mine spins bliver så meget nemmere, og 99% af dem, også dem hvor det var 5-7 stykker i træk, sad lige i skabet i aften. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt at danse!

Du lyder som en rigtig dygtig dansesmølf :superman:

Det er nemlig rigtig sjovt! Det er meget få andre aktiviteter, der kan få mig i lige så godt humør som dans kan. :bigsmile:

Og tak! :smile: Zouk har jeg åbentlyst slet ikke styr på, men med de andre stilarter tror jeg ikke det er helt tosset. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig rigtig sjovt! Det er meget få andre aktiviteter, der kan få mig i lige så godt humør som dans kan. :bigsmile:

Og tak! :smile: Zouk har jeg åbentlyst slet ikke styr på, men med de andre stilarter tror jeg ikke det er helt tosset. :blush:

Jeg aner slet ikke hvad Zouk er, så at du er nået dertil hvor du bare ikke har helt styr på den (ja, du skrev "slet ikke", det ved jeg godt), lyder meget avanceret :smile:

I øvrigt er det sært som dans bliver set ned på som motionsform.

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner slet ikke hvad Zouk er, så at du er nået dertil hvor du bare ikke har helt styr på den (ja, du skrev "slet ikke", det ved jeg godt), lyder meget avanceret :smile:

I øvrigt er det sært som dans bliver set ned på som motionsform.

Jeg mener "slet ikke" - det er virkelig ikke ret meget jeg kan. :smile: Zouk (i den form jeg kender det) kommer fra Brazilien, og minder lidt om lambada; faktisk kaldes det nogen steder lamba-zouk eller zouk-lambada. Jeg kender ikke stilarten godt nok til at vide, hvem der er "de hotte dansere" man skal holde øje med, men her er et klip i lidt dårlig kvalitet, der viser stilarten meget godt uden at have alt for meget akrobatik, som der tit kan være i shows:

Noget af det, som jeg slet ikke er vant til er den måde kvinden bevæger hovedet på; det er meget anderledes fra de headrolls man laver i salsa/mambo.

Tja.... dans falder vel lidt ved siden af den der gængse opdeling mellem cardio- og styrketræning, da det jo ikke træner hverken kredsløb eller muskler i nævneværdig grad. Det er vel nærmere noget omkring kropskontrol, koordination og balance man træner. Der er en stor fordel i at være i god form når man danser, men det er i høj grad noget man skal opbygge ved siden af, og man kan jo også tydeligt se at rigtig dygtige dansere (inden for alle genrer) er i god form. Men der er jo også mange der dyrker det på et hyggeplan, hvor de nok ikke får det helt store motionsmæssigt ud af det, så måske det er derfor dans er lidt underdog i motionssammenhæng?

Link to comment
Share on other sites

Ja, tri blev jo desværre til bi - men tak alligevel. :bigsmile:

Jeg føler mig egentlig ret motiveret for at komme i bedre form efter det stævne. :wink:

Ja jeg læste det godt, vidste bare ikke helt hvad man så skulle kalde det, men bi, giver jo selvfølgelig mege god mening :blush:

Kan godt forstå du har fået blod på tanden, jeg synes det har væet meget inspirerende at følge med i både LaMottas, Molles og din tri logs. Jeg har faktisk selv lyst til at prøve at arbejde mig hen imod det, når min knæ engang bliver okay doki.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg læste det godt, vidste bare ikke helt hvad man så skulle kalde det, men bi, giver jo selvfølgelig mege god mening :blush:

Kan godt forstå du har fået blod på tanden, jeg synes det har væet meget inspirerende at følge med i både LaMottas, Molles og din tri logs. Jeg har faktisk selv lyst til at prøve at arbejde mig hen imod det, når min knæ engang bliver okay doki.

:smile:

Det hedder vist ikke noget rigtigt, jeg kaldte det bare bi for at være smart. :laugh: Der er noget der hedder duathlon, men der løber-cykler-løber man, så det var jo sådan set heller ikke det, det var....

Jeg er meget beæret over at få min log nævnt i samme sætning som Mollerups og Mottas. :w00t::blush: Men er da glad for at kunne inspirere, selv om niveauet her i loggen er så lavt. :smile: Men altså, på det niveau jeg er, er de små løb jo også nok til at jeg føler mig sej; jeg har fundet ud af at det kan være godt at skele til de rigtigt seje for inspiration, men jeg passer på med at sammenligne mig selv, da mit udgangspunkt (og sådan set også ambitionsniveau) er et helt andet. Og så kan jeg kun sige: Go for it! Når altså knæet er ok igen. :smile:

Torsdag d. 7. juli 2011: Svømmetræning ved Moesgaard strand med Stine, Naboen og Livredderen

I anledning af sommer og godt vejr var det traditionelle torsdagssvøm henlagt til åbent vand ved Moesgaard Strand. Der var lidt blæst og en del bølger, men vandet var egentlig ok. Der var gået lidt ged i planlægningen, så vi startede uden Stine. Naboen og Livredderen strøg afsted på en lang tur, mens jeg boppede rundt i området foran livreddertårnet. Det er svært at vurdere hvor langt jeg svømmede, men jeg tror faktisk ikke det blev til ret meget mere end 4-500 meter, selv om det føles som meget mere. Da Stine kom, var hun heldigvis klar på at boppe rundt sammen med mig (tak for tålmodigheden! :bigsmile:). Efter et stykke tid kom de andre tilbage, og så tog Stine og Naboen ud på et længere svøm, mens Livredderen hjalp mig lidt med min teknik - egentlig nogle små ting, men som føltes som om det gjorde en kæmpe forskel, både mht. hvor hurtigt jeg kom frem og mht. hvor smadret jeg blev.

Men hold da op, hvor jeg synes der stadig er mange ting at holde styr på! Jeg kæmper stadig med vejrtrækning, at strække armene ordentligt i tagene og at holde hænderne nogenlunde samlede. Når man så tilsætter udfordringerne ved bølger og modstrøm, at skulle orientere sig og holde retningen med duggede svømmebriller - samt selvfølgelig at undlade at panikke over store krabber på havbunden, gopler i massevis, der på snedig vis rammer ens fødder og hænder uden man har set dem (!) og selvfølgelig dræbertang (den slags tang, der materialiserer sig som en mørk bevægende plet i udkanten af ens synsfelt, og som totalt fucker med ens underbevisthed), så har vi en pænt presset Spinderella! :laugh:

Jeg synes stadig det er rigtig sjovt, men er nok lidt mindre kæphøj end for bare et par dage siden, når talen falder på at krydse Vejle Fjord. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9. juli 2011: Løb @ Botanisk Have

4,35 km på 26:23

9,87 km/t ~ 6:05 min/km

Puls:

Max HR: 179

Avg HR: 157

319 kcal

En stille og rolig eftermiddagstur i det dejlige solskin. Jeg var ikke vildt oplagt da jeg tog af sted, og besluttede derfor at fokusere på at holde en hastighed, hvor det føltes rart at løbe. Heldigvis var det faktisk rart at løbe, og det var problemfrit at undlade at lægge gåpauser ind - men her hjælper det nok også, at der ikke ligger en lang stejl bakke på ruten. :wink: Jeg er stadig et stykke fra at have den løbeform jeg havde for at par år siden, men glæder mig over at være nået til et punkt, hvor turene er mere nydelse end pinsel. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes stadig det er rigtig sjovt, men er nok lidt mindre kæphøj end for bare et par dage siden, når talen falder på at krydse Vejle Fjord. :blush:

Vent nu bare, der er stadig laaang tid til Vejle, og vi tager på træningslejr ved Flensborg Fjord inden :smile:

Glæder mig til at svømme med dig i morgen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stadig et stykke fra at have den løbeform jeg havde for at par år siden, men glæder mig over at være nået til et punkt, hvor turene er mere nydelse end pinsel. :smile:

Kender fornemmelsen, eller jeg kan huske fornemmelsen med pinsel... Sådan er det for alle og enhver der starter med at løbe, men også derfor jeg tror mange giver op inden de overhoved er kommet igang, eller endda helt afskriver det. Det er slet ikke sjovt i starten, men øvelse gør mester som jeg plejer at sige.

Jeg føler også jeg er samme sted som dig nu, kan nyde det mere og mere - selvom man stadig giver den gas og presser sig selv.

We kick ass :cheer:

Hvad har du af udstyr btw?

Link to comment
Share on other sites

Vent nu bare, der er stadig laaang tid til Vejle, og vi tager på træningslejr ved Flensborg Fjord inden :smile:

Glæder mig til at svømme med dig i morgen :superman:

Ja, skal nok blive godt i morgen. Og lad os lige aftale nærmere omkring Flensborg.... Uh, får lige en tanke: Hvis vi gør det næste weekend kan det kombineres med New Swing Sextet i Hamburg. :w00t:

Og forresten, med det tempo du gør fremskridt i lige nu, er det kun et spørgsmål om kort tid inden du er en rigtig haj :superman:

Tak søde. :bigsmile: Jeg synes stadig jeg kæmper - men kan godt mærke det går fremad. Bliver spændende at se hvordan det går i morgen.

' date=' 9. juli 2011 - 22:58 ' timestamp='1310245107' post='1526803']

Kender fornemmelsen, eller jeg kan huske fornemmelsen med pinsel... Sådan er det for alle og enhver der starter med at løbe, men også derfor jeg tror mange giver op inden de overhoved er kommet igang, eller endda helt afskriver det. Det er slet ikke sjovt i starten, men øvelse gør mester som jeg plejer at sige.

Jeg føler også jeg er samme sted som dig nu, kan nyde det mere og mere - selvom man stadig giver den gas og presser sig selv.

We kick ass :cheer:

Hvad har du af udstyr btw?

Det er nemlig overhovedet ikke spor sjovt at starte med at løbe - og faktisk heller ikke spor sjovt at komme i gang igen efter en længere pause. Jeg har forsøgt at komme i gang mange gange, og det er aldrig lykkedes mig at holde ved mere end et par måneder, netop fordi det bare har været så meget en kamp. Men for 2-3 år siden kom jeg godt i gang, og havde en lang periode hvor jeg løb 2-3 gange om ugen. Jeg tror der var 2 ting, der gjorde at det ikke strandede endnu engang. Den ene ting er spinning; eftersom jeg har været ret inaktiv (i hvert fald sportsmæssigt) som barn og ung, så var det en kæmpe øjenåbner, at finde ud af, at når jeg ikke kunne mere, så skulle jeg bare have en lille pause før jeg kunne igen. Før havde jeg stoppet når jeg var udmattet, og spinning timerne lærte mig at min egen grænse lå meget længere ude end jeg troede - hvilket psykologisk var noget jeg i høj grad kunne overføre til løb. Det andet var, at jeg i en periode trænede meget struktureret efter et program. I den der fase hvor jeg for første gang skulle derhen hvor løb var fedt, var det en god støtte at vide at jeg skulle træne noget specifikt - for lysten var der bestemt ikke altid. Det har helt klart været nemmere denne gang at komme i gang igen - men der har jeg også vist hvad der venter mig, hvis jeg holder ud og kommer igennem den her opstartsperiode. :smile:

Fedt at du nyder at løbe og du får presset dig selv - jeg er ret misundelig på de tider du har postet. :wink: Jeg tror ikke helt jeg kan sige, at jeg nyder de ture så meget, hvor jeg presser mig selv - men det skal nok komme. :bigsmile:

Altså hvad mener du med udstyr? :blush: Jeg har et pulsur (Garmin FR60) med footpod, som jeg bruger til at holde øje med puls og fart, og løber ofte med min ipod (dog uden nogen specifik playliste). Mine sko er Asics Kayano og mine (yndlings) sportsbh'er er fra Shock-Absorber. Men ellers er mit tøj bare whatever..... var det hvad du mente? Og har du noget fedt udstyr, som jeg slet ikke vidste jeg manglede? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 10. juli 2011: Svømning - Fladbro til Randers Regnskov med Stine, Naboen & co.

Distance: 5,3 km

Tid: 1t37

post-24795-042743700 1310317213_thumb.jp

Først: Jeg er megastolt over at have svømmet så langt i dag! :4thumbup: Jeg havde lånt nogle finner og vi havde god medstrøm, men ikke desto mindre er det for mig rigtig stort at jeg kunne! :superman:

Dernæst: Sikke en fantastisk naturoplevelse det var! :bigsmile: Vi hoppede i Nørreå ved Fladbro og svømmede med strømmen ned til hvor den munder ud i Gudenåen og videre ned ad Gudenåen til den lyseblå bro ved Randers Regnskov. Bortset fra et par enkelte både, et par kajakker og nogle få mennesker der sad og hyggede sig ved bredden af åen var der bare os, vandet, sivet og himlen. Og af og til en fugl der fløj over eller lyden af en ko. Super super super fed træning i dag! :cheer:

(selv om jeg nu er helt færdig :blush:).

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 10. juli 2011: Svømning - Fladbro til Randers Regnskov med Stine, Naboen & co.

Distance: 5,3 km

Tid: 1t37

post-24795-042743700 1310317213_thumb.jp

Først: Jeg er megastolt over at have svømmet så langt i dag! :4thumbup: Jeg havde lånt nogle finner og vi havde god medstrøm, men ikke desto mindre er det for mig rigtig stort at jeg kunne! :superman:

Dernæst: Sikke en fantastisk naturoplevelse det var! :bigsmile: Vi hoppede i Nørreå ved Fladbro og svømmede med strømmen ned til hvor den munder ud i Gudenåen og videre ned ad Gudenåen til den lyseblå bro ved Randers Regnskov. Bortset fra et par enkelte både, et par kajakker og nogle få mennesker der sad og hyggede sig ved bredden af åen var der bare os, vandet, sivet og himlen. Og af og til en fugl der fløj over eller lyden af en ko. Super super super fed træning i dag! :cheer:

(selv om jeg nu er helt færdig :blush:).

Hvor lyder det bare som en lækker oplevelse...og sejt! :superman: 5 km er alligevel noget af en distance- selv med finner på!

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

Vil bare lige sige at på Randers Open Waters hjemmeside er den officielle distance 5400 meter :smile::superman:

Woop woop! :superman:

Hvor lyder det bare som en lækker oplevelse...og sejt! :superman: 5 km er alligevel noget af en distance- selv med finner på!

Det var virkelig helt fantastisk - og tak! Jeg kan heller ikke få armene ned (eller dvs. faktisk kan jeg ikke rigtig få armene op - men hvis jeg kunne, ville jeg ikke kunne få dem ned :blush:).

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 16. juli 2011: Løb @ Risskov

7,66 km på 50:32

9,09 km/t ~ 6:36 min/km

Planen for i dag var egentlig bare at få nogle kilometer i benene, så ville løbe ned til Risskov, snuppe den gule rute og så løbe tilbage igen. Det var da også næsten sådan det gik. Første del af turen gik rigtig fint. Jeg begyndte først at føle mig lidt presset ved Skovløberen, men det lykkedes at fortsætte i løb - lige indtil bunden af Djævlebakken. :chicken: Her gik jeg det mest stejle stykke, og da jeg slog over i løb igen skulle jeg kæmpe, og jeg bemærkede at min puls var bemærkelsesværdigt lav. Vel ude af skoven måtte jeg ned og gå igen - stadig med en meget lav puls. Det lykkedes at komme i gang igen, men da jeg - ca. 500m fra min hoveddør - måtte vente for rødt lys fik jeg et heftigt anfald af svimmelhed og kvalme, så her opgav jeg at løbe videre, da jeg følte jeg var på vej til at besvime, i stedet stoppede jeg uret og gik det sidste lille stykke hjem. :thumb_down:

Måske burde jeg ikke overraskes over dagens problemer eftersom jeg det meste af den forgangne uge igen(!) har haft det skidt med sådan en groggy fornemmelse og komplet mangel på energi. :unhappy: Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal tolke det som værende stressrelateret, eller om jeg skal bekymre mig for om der kunne være noget andet galt. Samtidigt har jeg over en længere periode haft en del problemer med maven - og selv om dette i og for sig også kunne være et tegn på stress, har jeg nu besluttet at prøve at undgå mælkeprodukter i en periode, og se om det gør nogen forskel.

Dagens puls (i rød, hastighed i blå):

post-24795-084453600 1310810616_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 16. juli 2011: Løb @ Risskov

7,66 km på 50:32

9,09 km/t ~ 6:36 min/km

Planen for i dag var egentlig bare at få nogle kilometer i benene, så ville løbe ned til Risskov, snuppe den gule rute og så løbe tilbage igen. Det var da også næsten sådan det gik. Første del af turen gik rigtig fint. Jeg begyndte først at føle mig lidt presset ved Skovløberen, men det lykkedes at fortsætte i løb - lige indtil bunden af Djævlebakken. :chicken: Her gik jeg det mest stejle stykke, og da jeg slog over i løb igen skulle jeg kæmpe, og jeg bemærkede at min puls var bemærkelsesværdigt lav. Vel ude af skoven måtte jeg ned og gå igen - stadig med en meget lav puls. Det lykkedes at komme i gang igen, men da jeg - ca. 500m fra min hoveddør - måtte vente for rødt lys fik jeg et heftigt anfald af svimmelhed og kvalme, så her opgav jeg at løbe videre, da jeg følte jeg var på vej til at besvime, i stedet stoppede jeg uret og gik det sidste lille stykke hjem. :thumb_down:

Måske burde jeg ikke overraskes over dagens problemer eftersom jeg det meste af den forgangne uge igen(!) har haft det skidt med sådan en groggy fornemmelse og komplet mangel på energi. :unhappy: Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal tolke det som værende stressrelateret, eller om jeg skal bekymre mig for om der kunne være noget andet galt. Samtidigt har jeg over en længere periode haft en del problemer med maven - og selv om dette i og for sig også kunne være et tegn på stress, har jeg nu besluttet at prøve at undgå mælkeprodukter i en periode, og se om det gør nogen forskel.

Dagens puls (i rød, hastighed i blå):

post-24795-084453600 1310810616_thumb.jp

Pu, det lyder altså ikke godt :unhappy:

Vil gætte på, at den meget lave puls og dit svimmelhedsanfald hænger sammen med at du har været skidt i løbet af ugen. Heldigvis er din puls ikke for høj, så det er forhåbentlig ikke noget alvorligt.

Tror sagtens at din groggy fornemmelse og mangel på energi kan skyldes stress, da det udmatter kroppen - men synes du skal have nogen der rent faktisk har forstand på den slags til at kigge på dig :blush:

Håber du snart er frisk igen, forhåbentlig kan en god ferie rette op på meget!

Hvis du har lyst vil jeg gerne komme og besøge dig snart :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 16. juli 2011: Løb @ Risskov

7,66 km på 50:32

9,09 km/t ~ 6:36 min/km

Planen for i dag var egentlig bare at få nogle kilometer i benene, så ville løbe ned til Risskov, snuppe den gule rute og så løbe tilbage igen. Det var da også næsten sådan det gik. Første del af turen gik rigtig fint. Jeg begyndte først at føle mig lidt presset ved Skovløberen, men det lykkedes at fortsætte i løb - lige indtil bunden af Djævlebakken. :chicken: Her gik jeg det mest stejle stykke, og da jeg slog over i løb igen skulle jeg kæmpe, og jeg bemærkede at min puls var bemærkelsesværdigt lav. Vel ude af skoven måtte jeg ned og gå igen - stadig med en meget lav puls. Det lykkedes at komme i gang igen, men da jeg - ca. 500m fra min hoveddør - måtte vente for rødt lys fik jeg et heftigt anfald af svimmelhed og kvalme, så her opgav jeg at løbe videre, da jeg følte jeg var på vej til at besvime, i stedet stoppede jeg uret og gik det sidste lille stykke hjem. :thumb_down:

Måske burde jeg ikke overraskes over dagens problemer eftersom jeg det meste af den forgangne uge igen(!) har haft det skidt med sådan en groggy fornemmelse og komplet mangel på energi. :unhappy: Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg skal tolke det som værende stressrelateret, eller om jeg skal bekymre mig for om der kunne være noget andet galt. Samtidigt har jeg over en længere periode haft en del problemer med maven - og selv om dette i og for sig også kunne være et tegn på stress, har jeg nu besluttet at prøve at undgå mælkeprodukter i en periode, og se om det gør nogen forskel.

Dagens puls (i rød, hastighed i blå):

post-24795-084453600 1310810616_thumb.jp

Beklager hvis du har skrevet det andetsteds og jeg spørger om noget som allerede er besvaret, men bortset fra muligheden af stress, har du så fået set på det af en læge? Det lyder da ret ubehageligt de gener du beskriver her :unhappy:

Håber på god bedring til dig.

Link to comment
Share on other sites

Pu, det lyder altså ikke godt :unhappy:

Vil gætte på, at den meget lave puls og dit svimmelhedsanfald hænger sammen med at du har været skidt i løbet af ugen. Heldigvis er din puls ikke for høj, så det er forhåbentlig ikke noget alvorligt.

Tror sagtens at din groggy fornemmelse og mangel på energi kan skyldes stress, da det udmatter kroppen - men synes du skal have nogen der rent faktisk har forstand på den slags til at kigge på dig :blush:

Håber du snart er frisk igen, forhåbentlig kan en god ferie rette op på meget!

Hvis du har lyst vil jeg gerne komme og besøge dig snart :smile:

Tak søde. :smile: Kunne være hyggeligt hvis du kom forbi! Håber på at være frisk til at svømme i morgen, så kan vi jo lige aftale nærmere der. :smile:

Beklager hvis du har skrevet det andetsteds og jeg spørger om noget som allerede er besvaret, men bortset fra muligheden af stress, har du så fået set på det af en læge? Det lyder da ret ubehageligt de gener du beskriver her :unhappy:

Håber på god bedring til dig.

Det er meget ubehageligt. :unhappy:

Jeg døjede med noget tilsvarende sidste sommer, der var svimmelhed, kvalme og hovedpine dog meget mere udtalt end nu, og i den forbindelse fik jeg lavet en del prøver. Fik målt blodtryk, blodprocent, blodsukker, infektionstal, niveau for diverse vitaminer og mineraler samt fik en henvisning til en ørelæge (pga. svimmelheden), som målte tryk i indre øre samt diverse andre ting, som jeg ikke kan huske nu. Det eneste "unormalt" hun fandt var at jeg var ekstremt stiv i nakken. Derfor gik jeg en periode hos en fys/osteopat, som løsnede en masse. Jeg fik det godt igen i løbet af august og september, men allerede i oktober var den gal igen, hvor det dog primært var en komplet mangel på energi og "drive" - dette blev tilskrevet stress og (vinter-)depression, som jeg så har bakset med indtil slutningen af april, hvorefter jeg har haft det godt indtil nu. :unhappy:

Som du kan høre har jeg haft en relativt tæt kontakt med min læge - og jeg må indrømme at jeg er lidt blank for hvad man ellers skulle kunne finde. Men ja, det er nok en meget god idé at tage til lægen igen. Hvis det er stressrelateret, må jeg jo nok overveje om jeg skal sadle om i forhold til arbejde, men inden jeg tager en stor beslutning vedrørende det, vil jeg gerne være helt sikker på at alle andre forklaringer er udelukkede...

Edit: Og tak. :smile:

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Det er meget ubehageligt. :unhappy:

Jeg døjede med noget tilsvarende sidste sommer, der var svimmelhed, kvalme og hovedpine dog meget mere udtalt end nu, og i den forbindelse fik jeg lavet en del prøver. Fik målt blodtryk, blodprocent, blodsukker, infektionstal, niveau for diverse vitaminer og mineraler samt fik en henvisning til en ørelæge (pga. svimmelheden), som målte tryk i indre øre samt diverse andre ting, som jeg ikke kan huske nu. Det eneste "unormalt" hun fandt var at jeg var ekstremt stiv i nakken. Derfor gik jeg en periode hos en fys/osteopat, som løsnede en masse. Jeg fik det godt igen i løbet af august og september, men allerede i oktober var den gal igen, hvor det dog primært var en komplet mangel på energi og "drive" - dette blev tilskrevet stress og (vinter-)depression, som jeg så har bakset med indtil slutningen af april, hvorefter jeg har haft det godt indtil nu. :unhappy:

Som du kan høre har jeg haft en relativt tæt kontakt med min læge - og jeg må indrømme at jeg er lidt blank for hvad man ellers skulle kunne finde. Men ja, det er nok en meget god idé at tage til lægen igen. Hvis det er stressrelateret, må jeg jo nok overveje om jeg skal sadle om i forhold til arbejde, men inden jeg tager en stor beslutning vedrørende det, vil jeg gerne være helt sikker på at alle andre forklaringer er udelukkede...

Edit: Og tak. :smile:

Hmmm det var da et kedeligt mysterium. Håber at du snart finder ud af hvad det er og hvad der skal gøres.

Ellers er motion jo et ret effektivt våben mod stress, altså forudsat at du får nok hvile også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share