The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

10kg kropsvægt har nok også kostet mig 7-8kg på toppen af mit pres, men i forhold til BW er det lige ved at jeg er stærkere nu. Om ikke andet skal det nok komme. I løbet af 2013 regner jeg med at lave en 3er med kropsvægt. Det ville fylde mig med kærlighed.

Link to comment
Share on other sites

10kg kropsvægt har nok også kostet mig 7-8kg på toppen af mit pres, men i forhold til BW er det lige ved at jeg er stærkere nu. Om ikke andet skal det nok komme. I løbet af 2013 regner jeg med at lave en 3er med kropsvægt. Det ville fylde mig med kærlighed.

Hmm en 3`er med kropsvægt er det tæt på at jeg kan lave nu. Men det er også nemmere med min fluevægt

Link to comment
Share on other sites

Første voksentræning ever.

For at slå et par fluer eller tre med et smæk smed jeg Laura i barnevognen og tøffede over mod min hemmelige bakke, hvor der er plads til at hun kan blive parkeret i fred.
Jeg startede med at tage et par stille og rolige ture, hvorefter jeg var nødt til at trøste lidt. Det er åbenbart ikke så sjovt at løbe bakker.
Lidt flere bakker og jeg var ved at være klar til at gå i gang, da hun fik et sammenbrud. Jeg gik et par hundrede meter længere ind i 'Marken med hende hvorefter hun faldt til ro. Så fik jeg lige nuppet 3-5 ture mere, inden hun igen blev ked af det. Meget ked af det.
Jeg besluttede mig for at kalde det en dag.

Tilbage ved legepladsen i 'Marken var hun dog så rolig at jeg kunne vende om igen, og komme tilbage til yderligere 8-10 spurter.
Alt i alt 6/10 for effektivitet og intensitet i selve træning, men 13/10 for overordnet effektivitet og mandagtighed.
Endnu bedre: jeg kom hjem til en glad kæreste, der havde ryddet op og støvsuget.

Link to comment
Share on other sites

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="SimonHP" data-cid="1621368" data-time="1357160899"><p>

The press may be the most obvious thing to do with a barbell. The bar is lying there on the floor, looking at you as if to say, Come on, press me over your head. Its the <em class='bbc'>obvious</em> thing to do. Can you, boy? Are you strong enough?<br />

And you say, But Id rather press you after I lie down on the bench over there. Thats just as cool, right? It makes my pecs bigger too! So the bar says, Well, if you have to, put me in the rack and <em class='bbc'>then</em> press me overhead from there. Thats still a mans press.<br />

But you say, Aw cmon, bar. Just load up in the bench and let me press you that way. I can do more weight on the bench, <em class='bbc'>and</em> I can work my chest. Finally, the bar says, Okay, fine, have it your way, pussy.<br />

Because this is really the deal: the bench press lets you handle heavier weights, and theres a place for that. The bench is a legit lift. And chesticles are handy at the beach, I get that.<br />

But if the real reason you dont want to press is the fact that you dont want to confront a hole likely a gaping-ass hole in your strength, then the bar is right: youre a pussy.</p></blockquote>

Im guilty.

Link to comment
Share on other sites

Okay hvor er jeg utilfreds lige nu, men i bund og grund går det jo godt.

Jeg var hos Osten i dag, hvor jeg fik lidt det svar jeg havde forventet. Mit misbrug af min krop gør at jeg stille og roligt går lidt i stykker. Den gode nyhed er at jeg med al sandsynlighed kan få et par behandlinger hvert halve år, og så er det ellers det. I forhold til andre jævnaldrende der træner er jeg ret godt stillet. Nåh men jeg fik et ret særligt stræk, som jeg gerne skal lave dagligt.

Træning:

Squat:

5x150kg

Nej. Bare nej.

Jeg bliver så rasende.

DL:

Små spring op til:

2x197,5kg - så begyndt formen at skride. Jeg er sgu ikke så god til at dødløfte. Der er masser af kran, men jeg er i bund og grund ikke særlig god til det.

3x1x180kg - sumo, og 2x semisumo. Semi føles overraskende godt. Altså sådan virkelig virkelig godt.

RDL:

3x5x90kg

Nu spiser jeg faktisk risengrød. Det gjorde jeg også i forgårs.

Om lidt skal jeg arbejde på mine hoftebøjere. Livet er sgu godt venner. Nyd det lige lidt.

Link to comment
Share on other sites

Det gode ved dødløft er at det ikke handler om at være god. Det handler ikke om at se godt ud.

Det som det handler om, er at rykke en masse kilo fra jorden. Kan det gøres uden at gå alt for meget i stykker er det lige i skabet.

Mr. Ekspert

Problemet med min konventionelle stil er at jeg godt kan komme til at smadre mig selv. Eksempelvis har jeg det med at blive fornærmet hvis en vægt ikke føles som jeg havde forventet i et repout. Det har sjældent gennemtænkte konsekvenser.

I konkurrencesituationen er jeg for såvidt enig, men i træningslokalet bør man tilstræbe perfekt form, netop så man kan lade den glide lidt på platformen.

Loller stadig

Gør jeg selv - det var noget galskab Smeden og jeg fandt på.

Hvad er din holdning til udenlandske produkter i henhold til paleo?

Hvis de fx. er svømmet eller båret ind...?

Snakker vi om fisk, der selv svømmer ind? Så er det jo bare ultra-paleo-survival-of-the-fittest at spise deres dumme røv, hvis de svømmer ind til mig.

Okay!

Link to comment
Share on other sites

Dejlig overkropstræning med fin volumen. Salt ville være stolt (håber jeg).

Chins, shrugs og curls lavet som supersæt med presseøvelserne.

Pres:
5x5x62,5kg

Bænkpres:
3x5x90kg
Med stop på brystet. Standard fra nu af. Arbejdede med legdrive - det trænger jeg til.

Klokov pres:
5x40kg - det var sgu for nemt.
3x5x50kg - det var også ret nemt.

Dips:
3x15xBW

Pullups:
4x12xBW - V-grip
6x8xBW - bredt V-grip og et par sæt i ringe. Lidt kip på de sidste par reps.
Jeg tror det er på tide at uppe reps på de første par sæt - også selvom det har negative konsekvenser længere nede. Måske starte på 15 og arbejde ned til 5. Noget med noget.

Shrugs:
3x5x140kg
Overraskende nemt, selvom den ramte lige i pikken. Jeg får ondt i traps i morgen.

DB hammer curls:
3x8x16kg
HEJ SIMON!

Prowler:
5 ture af:
8m op/ned med 100kg i alt.
1 minut pause mellem ture.
Hellig Moder Theresa hvor får man pump i quads af det lodrette håndtag. Helt ubekvemt at have så kæmpe stort talent!

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning:

Squat:
5x5x122,5kg
Legede med fodstilling og bredde - skal have fundet noget der virker.

GHR:
En masse sæt af 5 med stigende belastning.
Sidste sæt med +10kg og bagenden hævet.

0-grader hypers+2-KB row:
3x5x16kg
Der var smæk på. Man kunne kalde dem eksplosive.

Front squat:
1x1x120kg
Nemt egentlig

BSS FFE pause i bunden:
3/3 med 2x16kg
2x5/5 med 2x16kg

Clean+FS 1+3:
60, 80, 85

DL:
20x120kg
1:33

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg haft en åbenbaring. Jeg har derfor besluttet mig for første gang i laaaang tid at gå tilbage til JFT-protokollen. Er det det ham der Ulle-skat fandt på? FUCK NO, I INVENTED THIS SHIT! <3

Nåh men altså.

Pres:

3x85kg

Fåggit. Nummer fire døde lige over hovedet. Homosensuelt.

Bænkpres:

8x100kg

Jo mindre jeg gider at bænke og jo mindre jeg gør det jo dårligere bliver jeg sjovt nok til det. Det var dog gode clean reps med pause på brystet. Det koster trods alt lidt. Waaah-wah.

Så gik jeg sgu lige lidt amok.

1A: V-grip chins: 8x3xBW+28kg

1B: Dips: 8x3xBW+28kg

1C: GHR: 8x3xBW

Så kom Trusty og jeg var nødt til at vise ham hvordan man laver store muskler ovenpå skuldrene - dem der med trapper.

Rackpull fra knæ+shrugs:

1+5x170kg

2x1+5x210kg

2x1+5x250kg - det var ikke verdens længste bevægeudslag, men det var sgu sejt. Fuck jeg er SEJ!

3+0x270kg - en skide nem 3er i rack pull. Ingen shrugs.

Det er vist sådan man laver store trapper.

Jeg lavede lige BRUTAL DB hammercurls mens jeg lige rundede af med Bro og snakkede om burgere vi skal spise på søndag. OKAY! 6x3x24kg mener jeg det var.

Jeg glæder mig allerede til min næste træning. <3

Link to comment
Share on other sites


Første dag med JFT-protokollen. Det var jätteroligt.
Helt alene om morgenen - jeg elsker at træne alene om morgenen.

1A: BTN thruster:
10x1x100kg
Var nødt til at skære lidt i sæt, da jeg havde et par close calls i nedtagningen - ingen grund til at gøre noget dumt.

1B:
Powerclean->front squat:
10x1x80kg

2A:
Squat fra bunden:
15x1x130kg
Hold nu op det var sjovt, men også en del sværere end jeg havde forventet. Lige pludselig kan man selv vælge hvor man starter fra. Der er helt sikkert noget at komme efter ved ren tilvænning.

2B:
Pendlay rows:
15x1x80kg
Nemt nok.

Lidt kardio til sidst:
15/15 i 5 minutter af
Hammerslag
16kg KB snatch.
Skide nemt.

lige under 70 minutter i alt.

Dagens gode nyhed: ingen problemer med røvhoften. Sålænge jeg kan lave fulde dynamiske squats og tungere squats fra bunden, skal det hele nok gå.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag i en lidt for fyldt Garage. Jeg delte en platform med DAN DAGSFORM og ændrede derfor lidt i øvelsesvalget.

1A:
DL: 15x1x190kg - nogle sæt som semi-sumo og allersidste sæt som sumo. De første ~10 sæt som KV.

1B:
BTN pres: 15x1x75kg
De var fine og nemme. Følte mig dog lidt kvast i skuldrene bagefter. Måske burde jeg arbejde mig lidt langsommere i gang med øvelsen. Jeg er ret stor fan af både denne øvelse og PP BTN - det er altså noget man bliver et jern af. Bare se på sw00lefriend - han BTNPP'er 130-40kg og han er altså et jern.

1C:
Atlas sten:
15x1x90kg
Havde egentlig tænkt mig at bruge 110eren, men den ville ikke rigtig. Gav den også et halvhjertet forsøg som rep 15, men der ville den heller ikke. 90eren var dog meget nem.

Korte pause gjorde at DAGSFORMEN fortalte mig at jeg havde gang i et "kardiotrip". Jeg dansede også lidt undervejs.

Jeg var i fucking godt humør i dag. Retard-protokollen er god for den mentale dagsform.

2A:
Dips mod lilla band:
6x4xBW
Valgte band for at undgå belastning i bunden, da skuldrene knagede lidt. Fint og dejligt.

2B:
V-grip chins:
6x4xBW+25kg
De var sgu lidt noget lort - jeg holdt meget korte pauser (mere eller midnre kun den tid det tog mig at gå mellem stationerne) og det kostede lidt her. So what. :)

2C:
GHR vs light band:
6x4xBW
Lige i numsetøjet.

Ih hvor var det dejligt at lege med sten igen. På et tidspunkt bør jeg lave en træning hvor jeg kun løfter sten. 100 reps på tid med 90eren kunne være en idé. Nøj hvor ville jeg blive øm i alt fra mine tæer til mine kæber. Det lyder dejligt.
Det er altså pissesjovt at give sig selv lov til at lege lidt med den styrke det nu engang er lykkedes at opbygge. Weee.

Link to comment
Share on other sites

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Fame Boy" data-cid="1614955" data-time="1352966638"><p>

På søndag er jeg så heldig at have et hillsprint-hold i Butchers klokken 10. Alle mine MOL-friends er selvfølgelig velkomne. Planen er 5 ture med stigende fart og derefter 10 ture for fuld raket. Det burde hærge de fleste. Hvis ikke det er nok, har jeg lidt ekstra i ærmet. <3</p></

Hvor plejer I at løbe hillsprints,

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også træne et sted der har Atlas sten....Eller endnu bedre, få mine egne Atlas sten.

Fortæl mig min gode herre. Hvordan skaffer jeg mig nogle Atlas sten?

Du støber dem selv, eller finder natursten på stranden. Alternativt tager du kontakt til nogen med en form og køber af dem. :)

Motta: jeg løber som regel bakker i Frberg Have eller Søndermarken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share