ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

TRÆNING FREDAG D. 13/2

POWERWALK 45 minutter med opbakning

...eftersom jeg ikke kunne træne i dag pga. min skide fiberspræning i maven, måtte jeg jo trave Nyborg rundt for at få lidt krudt ud af mit system.... Fik ellers gjort rent derhjemme og ordnet mit klædeskab, men slet ikke nok til at jeg havde brugt nær 1/4 del af mit energioverskud - DAMN det er frustrerende!!! :unsure:

Så jeg smækkede rygsækken på og fik mig en svedig gåtur - fik lige gennemtænkt de sidste diætjusteringer og hvad der skal købes ind i så jeg kan komme igang i weekenden med diæten og det kan køre ordenligt hele næste uge!!

Jeg skulle jo helst i 67.5 kg til DM i starten af april, så der skal altså lige smides et par kg inden da!!! :tongue:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

TRÆNING FREDAG D. 13/2

POWERWALK 45 minutter med opbakning

;)

Men det er nu også rarest med støtte fra sine venner! :lol:

PRØV LIGE AT ÅBNE ØJNENE :unsure:

... men det var nu altså med opbakning!!! Min far cyklede ved siden af ;)

Så kunne han tage rygsækken hvis min fiber-sprængning ikke kunne holde til mosten!!!

Link to comment
Share on other sites

men jeg fornemmer også du er lidt bange for at nå helt ud til grænsen og da slet ikke overskride den - hvilket du også selv har nævnt et par gange

Vi har ellers gjort vores bedste blandt Possét, men vi har været nød til at tilkalde professionel hjælp i form af Slemborgs bedste delts, A MAAA'.... det er blevet lidt bedre, meeeeen.... efter en del observationer og forsøg, har det vist sig at et godt klask i røven, har sat fart på englens squat og dødløft, men om det er nok i det lange løb, det skal være usagt.

Lige pt. arbejder vi på en "løftelyd" til hende, ligesom alle i possét har en kendetegnende lyd. Jeg har allerede et forslag, som jeg indenfor de nærmeste dage vil introducere for hende.

ville det være for meget forlangt, hvis en ydmyg obbc-gænger anmodede om at løftelydsindøvelserne foregik et andet sted end i klubben? Hvis dette ikke er tilfældet ville det så være at gå over stregen at foreslå at højlydte tilråb, klapsalver samt løfterens egne skrig ligeledes blev forbeholdt særlige stunder - eventuelt andetsteds end obbc?

Link to comment
Share on other sites

ville det være for meget forlangt, hvis en ydmyg obbc-gænger anmodede om at løftelydsindøvelserne foregik et andet sted end i klubben? Hvis dette ikke er tilfældet ville det så være at gå over stregen at foreslå at højlydte tilråb, klapsalver samt løfterens egne skrig ligeledes blev forbeholdt særlige stunder - eventuelt andetsteds end obbc?

Det der HAR bare at være for sjov. Er det mon et medlem af power posen der lige er blevet MOLer??

....det ville egentlig næsten være endnu sjovere hvis personen mente det seriøst :lol:

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

jamen jeg har skam intet imod at blive betragtet som humorist - men bemærkningen om de høje tilråb og klapsalvers uønskelighed i obbc er nu seriøs nok. det ikke være sådan ment at jeg er uimponeret over at i kan samle endog overordentligt tunge ting op fra gulvet. det er en glimrende, prisværdig og på alle måder udemærket fritidsaktivitet. da jeg ligesom jer af også af og til laver lidt fitnesstræning kan jeg sagtens sætte mig ind i den glæde og begejstring det må vække når man pludseligt kan samle endnu tungere ting op ind man plejer. det er jo flot. det der her opponeres imod er nødvendigheden af at have specielle rituelle lyde der skal råbes ud i forbindelse med jeres asen med vægtene, såvel som klapsalver og tilråb. jeg tror at mange andre i obbc kender til den rare følelse det giver når det bliver lettere at tumle med vægtene, men dette er jo ikke ensbetydende med at man nødvendigvis skal delagtiggøre dem i det når det sker. det er fra min gang i klubben snarere min overbevisning at de hellere vil være fri og at nogle enten føler det småirriterende eller lettere komisk. derfor - for det fælles bedste - er opfordringen til en lidt mere lydefri træning skam seriøst ment.

med hensyn til "det stærke i at sige ( eller vel snarere skrive) det over nettet" skyldes det at der er her jeg er blevt delagtiggjort i kampråbenes åbenbare essentialitet og at jeg først har opdaget siden igår. jeg har intet imod at kommentere råberiet næste gang jeg hører det - og kan da forøvrigt ikke se hvorfor jeg skulle være bange for det - hvis det er noget sådant den sarkastiske bemærkning om "stærkt" henfører til.

Link to comment
Share on other sites

altså....det virker nu stadig som en joke... <_<

synes du skal komme over næste gang, du synes det tar overhånd og så kan vi snakke om det...

vi er selv opmærksomme på at det kan ta overhånd...

dog vil jeg forbeholde mig retten til at klappe og råwe alt det jeg lyster,

hvis min makker er igang med at psyche sig op til et maxløft hvor han måske skal squatte 240 kg...

hvis du tror at det kan foregå "lydefrit" og at man bare lige går nonchalant hen og dødløfter 250 kg så har du grundlæggende misforstået noget...

da jeg ligesom jer af også af og til laver lidt fitnesstræning

igen, hvis du med fitness træning mener tung squat og dødløft så....

Link to comment
Share on other sites

Zatopek bringer rent faktisk noget intressant på banen med sine indlæg. Jeg trænede selv i OBBC, da klubben i sin tid meldte sig ind i DSF. Dengang gjorde jeg bestyrelsen opmærksom på, at man som en del af denne indmeldelse burde investerer i noget udstyr som var egnet til styrkeløftstræning. Her mente jeg primært et par løfteplateauer til dødløft, et power rack, samt et ordenligt squat/bænkpresstativ. Desuden var jeg fortaler for at klubben ansatte en instruktør, der kunne instrurer nye medlemer i de tre store løft.

Men sådan skulle det ikke værer! Det var da på ingen måde klubbens intention med indmeldelsen i DSF. De havde skam kun meldt sig ind i forbundet for, at kunne komme med i deres dopingtestprogram. På den måde kunne man fortsætte den udvikling fra hardcore bodybuilding klub til moderne fitnescenter, som klubben allerede var godt i gang med. De uanmeldte dopingtests skulle blot bruges som et middel til, at skræmme de sidste store BBere ud af centeret. Men styrkeløftere dem var man da absolut heller ikke intresseret i at have rendende i klubben!

Jeg var dengang dybt rystet over, at man kunne melde sig ind i et specialforbund under DIF uden på nogen måde, at vise den mindste form for velvilje over at stille nogle faciliteter til rådighed for folk som ville dyrke specialforbundets sport. Vi var rent faktisk en håndfuld medlemer i OBBC som var klar til at deltage i styrkeløft. Men vi fik indirekte at vide, at det ikke var ønskligt fra klubbens side.

Link to comment
Share on other sites

ville det være for meget forlangt, hvis en ydmyg obbc-gænger anmodede om at løftelydsindøvelserne foregik et andet sted end i klubben?
Ja.... det synes jeg faktisk!!! :dontgetit:

Nu er jeg jo en af dem som ikke giver den mindste lyd fra mig når jeg løfter - men for nogle andre ville det fuldstændigt ødelægge deres løft, hvis de ikke kan få lov at lukke luft ud ;)

Hvis dette ikke er tilfældet ville det så være at gå over stregen at foreslå at højlydte tilråb, klapsalver samt løfterens egne skrig ligeledes blev forbeholdt særlige stunder - eventuelt andetsteds end obbc?

Hvis det virkeligt generer dig så meget, at der ind i mellem kommer et brøl eller et tilråb - så kunne du jo finde et andet tidspunkt at træne på :confused: ellers må du jo foreslå til den kommende generalforsamling, at det indskrives i vedtægterne, at man ikke må sige noget når man løfter!!!

Jeg synes nu generelt ikke at folk støjer så meget, som nogle gør det til - eller også er jeg bare mere tolerant, fordi det er mine venner der larmer!!

Jeg synes også selv, at det kan være irriterende med en ufed baggrundsstøj, hvorfor du også ser mig rende rundt med høretelefoner på og min egen favorit musik i mp3'eren - da jeg til tider finder musikken i OBBC uudholdelig - måske du burde overveje det samme, hvis råbene generer dig så meget?

Mon ikke der kan være plads til os alle - vi tolererer f.eks. også rygere i OBBC (hvilket jeg forøvrigt synes er forkasteligt!!! :blink: ) - og de har endda næsten hele hyggeområdet for dem selv!! <_<

Måske vi bare skulle lave et lydtæt bur til styrkeløfterne ligesom vi har gjort til rygerne??? ;)

Med hensyn til andetsteds - så ville det da være fedt hvis der var en RIGTIG styrkeløfter klub i Odense - men det er der nu engang ikke!!!

Ellers kunne du da også være sikker på at min specifikke styrkeløftertræning ville blive afholdt i sådanne en klub, hvor man må formode at tolerencetærsklen var det højere!!!

Jeg synes da helt klart du skal tage kontakt næste gang lydniveauet generer dig og få en snak med de personer som generer dig og resten af OBBC, så kan det jo være, at der kan findes en løsning på en mere konkret måde ...

:wave:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING LØRDAG D. 14/2

KL. 10

SQUAT

1set x 10reps @ 20kg

1set x 8reps @ 40kg

1set x 5reps @ 60kg

2set x 4reps @ 72.5kg

1set x 3reps @ 80kg

1set x 3reps @ 85kg

2set x 2reps @ 90kg

...måtte her opgive mere squat, da min fiberspræning var ved at tage livet af mig :dead:

BÆNKPRES

1set x 5reps @ 40kg

1set x 5reps @ 45kg

1set x 4reps @ 50kg

2set x 3reps @ 55kg

6set x 3reps @ 57.5kg

...store, store problemer - kunne knapt nok komme ned på bænken pga. smerterne - må hvae set lidt komisk ud :lol: - men når jeg så først lå der kunne jeg sagtens presse, men dog ikke lave opspænd :(

LEVER CHEST PRESS - smalt greb

1set x 10reps @ 30kg

1set x 10reps @ 35kg

1set x 10reps @ 40kg

1set x 10reps @ 45kg

1set x 10reps @ 50 kg

1set x 10reps @ 55 kg

... det var helt umuligt at lave DB pres, så jeg måtte ty til maskine!!!

DIPS

2set x 16-15reps @ BW

... dybe og koncentreret stil :D

Måtte herefter afsted på arbejde... men fik dog muligheden for at vende tilbage i ordenlig tid, da min søde chef kørte mig tilbage til Odense!!! Tror han havde lidt ondt af mig, fordi jeg havde brokket mig sådan over at jeg havde misset MOL-træf :(

KL. 15:30

SQUAT

1set x 9reps @ 40kg

1set x 5reps @ 60kg

1set x 5reps @ 65kg

2set x 4reps @ 70kg

1set x 4reps @ 75kg

...måtte opgive ved 75 kg - det nassede simpelthen for meget ind i siden!!!

Så jeg besluttede at hoppe på et par af maskinerne i stedet. Prøvede først med liggende baglårscurl - men nej - det gjorde for ondt - UUUHHHH - hvor var jeg ved at være hidsig :angry3:-

så foreslog Kragefar heldigvis (han kender jo hans maskiner ;) ) at jeg skulle tage siddende baglårscurl, hvilket jeg GODT kunne, ellers tror jeg også at jeg ville være eksploderet!!! :cussing:

SIDDENDE BAGLÅRSCURL

1set x 12reps @ 70lb

1set x 10reps @ 90lb

1set x 7reps @ 110lb

1set x 13reps @ 90lb

LEG EXTENSION

1set x 13reps @ 50lb

1set x 12reps @ 70lb

1set x 10reps @ 90lb

DONKEY RAISE

1set x 20-11-15reps @ 120kg

ROTARY CALF-MACHINE

1set x 50reps @ 90lb

En lidt ynkelig omgang træning - nu må min mave snart godt få det bedre - for det er ikke sjovt ikke at kunne brænde ordenligt igennem!!! :headwall:

Link to comment
Share on other sites

Øh, hvorfor træner du squat 2 gange på 1 dag? :unsure: .

Niske

Fordi jeg kører SHEIKO :w00t:

- og de dage jeg kan splitter jeg træningen op af to omgange for at have lidt mere krudt til hver squat/bænk eller dødløft omgang :D

Det kan godt være lidt hårdt at skulle kører to gange squat indenfor 1½-2 timer

Link to comment
Share on other sites

Jeg var dengang dybt rystet over, at man kunne melde sig ind i et specialforbund under DIF uden på nogen måde, at vise den mindste form for velvilje over at stille nogle faciliteter til rådighed for folk som ville dyrke specialforbundets sport. Vi var rent faktisk en håndfuld medlemer i OBBC som var klar til at deltage i styrkeløft. Men vi fik indirekte at vide, at det ikke var ønskligt fra klubbens side.

der ikke ingen grund til denne rystelse.

som mangeårigt medlem af obbc husker jeg stadigt den stormombruste generalforsamling hvor det besluttedes med 2-3 stemmers flertal at indmelde klubben i DSF. årsagen til denne indmeldelse var vist hovedsageligt at opnå dopingtest af medlemmer - en procedure som dengang kun var mulig hvis klubben var medlem af et specialforbund under dif. dobbc var tillige med styrkeløft også medlem af bodybuildingforbundet og et af aerobicforbundene men uanmeldte dopingtest var ikke muligt i nogle af disse forbund. ønsket om at undgå stoffer samt de rockere der var ved at overtage stofsalget grundet dettes kriminalisering er vel også hæderligt nok.

det har formodentligt næppe chokeret forbundet af obbc ikke alene ville koncentrere os om styrkeløft da der ud af 1700 medlemmer kun var en lile håndfuld der dyrkede denne aktivitet. årsagen til deres accept af obbcs indmelselse er ikke til at vide men man kan jo fremsætte sine gisninger.

F.eks har OBBC i øjeblikket omkring 1900 medlemmer og udgør således ca 30% af DSFs medlemmer. da dif som bekendt hovedsageligt tildeler specialforbundende midler i forbindelse med medlemstal er der vel ikke så meget at sige til at DSF har tilladt obbc at blive medlem - og vel strengt taget bør være meget tilfreds med dette da klubbens medlemsskab af forbundet, i høj grad er med til at finansiere dettes drift. derfor danske styrkeløftere - lidt ydmyghed overfor denne fantastiske klub og eminente træningscenter - og lidt mindre råben og magnesiumdryssen

Link to comment
Share on other sites

Omvendt, nu er OBBC jo meldt ind i DSF og med det følger altså folk, der løfter tunge ting, bruger talkum og råber udover den fra OBBC's ønskede mulighed for dopingtest.

Så istedet for at DSF skulle være taknemmelige, skulle du måske finde dig i at OBBC har valgt at være en styrkeløfterklub med alt der følger - selvom de ikke har satset på det dertil hørende udstyr.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

nu har obbc jo også bidraget med en del positive doping prøver i gennem tiderne.

så i har jo fået noget ud af at melde jer under dsf.

men det kan da ikke passe, at det ikke kan lads sig gøre at være flere fraktioner under samme tag.

Med de resultater styrkeløfter kan lave, kan der jo komme meget positiv omtale i presse

som resten af centeret også kan nyde godt af.

Men det er da med at få en dabat i gang, inden folk bliver alt for sur på hianden.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det virkeligt generer dig så meget, at der ind i mellem kommer et brøl eller et tilråb - så kunne du jo finde et andet tidspunkt at træne på :confused:

hvornår er et andet tidspunkt? er der faste tider der trænes styrkeløft?

Tjaaa.... de fleste kommer jo omkring kl 16-17 og træner et par timer frem!!!

Meeeen det var nu ikke ment sådan!! Jeg kan bare ikke forstå at det generer dig så meget :confused:

Omvendt, nu er OBBC jo meldt ind i DSF og med det følger altså folk, der løfter tunge ting, bruger talkum og råber udover den fra OBBC's ønskede mulighed for dopingtest.

Så istedet for at DSF skulle være taknemmelige, skulle du måske finde dig i at OBBC har valgt at være en styrkeløfterklub med alt der følger - selvom de ikke har satset på det dertil hørende udstyr.

Jeg synes nu også at der medfølge en lidt større respekt for os der faktisk prøver at komme nogle steder med vores træning!!

Faktisk er vi jo 3 athleter på nuværende tidspunkt, som er kvalificeret til DM samt endnu flere potentielle athleter, som også vil gøre sig eminent i styrkeløft, når først de får deres guldkrav!!

DET ER SGU NOGET AT VÆRE STOLT AF... :w00t:

derfor danske styrkeløftere - lidt ydmyghed overfor denne fantastiske klub og eminente træningscenter - og lidt mindre råben og magnesiumdryssen

Ydmyghed siger du!!!

AAAHHHH... ved du nu hvad!!! <_<

... det lyder næsten som at du mener, at os der skaffer medaljer til klubben skal bukke og skrabe i støvet og være taknemmelige over, at vi har lov til at betale kontingent til OBBC!!!

Faktisk synes jeg, at det er OBBC som godt kunne vise en lidt større overbærenhed samt yde lidt mere støtte ved f.eks. at investere i et squatrack eller bakke os op når vi skal ud at konkurrere!

Det er da både god og gratis reklame for OBBC at have så mange dygtige athleter som oven i købet både er fornuftige, dejlige og dygtige mennesker ud over at de dyrker styrkeløft i deres fritid!!!

At du mener at disse personer med en så kæmpe vidensbase i alt indenfor træning og ernæring skulle være dybt taknemmelige overfor at de må træne i OBBC .... pfffff!!

Hvis du viste hvor mange gange i løbet af en enkelt træningsomgang vi både hjælper, instruerer eller bare diskuterer træning med de andre medlemmer i OBBC, som faktisk værdsætter vores tilstedeværelse!!

Jeg mener absolut ikke vi skal være ydmyg....

Og tilbage til det med magnesia... Jeg har foreslået bestyrrelsen at de kunne opsætte en spand med en klud og noget vand, så vi kunne tørre stængerne af efter brug!!!

Men dette er ikke blevet hørt - de vil åbenbart heller have drysseriet!

Så der kan vi ikke rigtigt gøre noget....

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share