ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Undskyld log-svineriet Norah. ;)

Men som Norah har sagt, så bør man tage det her op med face2face i stedet for på nettet, evt. med mig, da jeg står som kontaktmand for alle licensløftere i klubben. Vi er godt klar over at vi adskiller os væsentligt og at ikke alle bryder sig om det, men vi mener at der bør være plads til alle. Det er hellere ikke alle som vi bryder os om, men vi respekterer dem og deres ret til at være i centeret alligevel.

Noget helt andet er der her er tale om tung træning på store øvelser, hvor man altså godt kunne(bør) tolere blot lidt temperament og fandenivoldskhed. OBBC er forhåbenlig ikke en sy-klub, hvor man hverken må larme eller endsige blive lidt svedig...?! Jeg har ikke noget imod sy-klubber btw.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg var dengang dybt rystet over, at man kunne melde sig ind i et specialforbund under DIF uden på nogen måde, at vise den mindste form for velvilje over at stille nogle faciliteter til rådighed for folk som ville dyrke specialforbundets sport. Vi var rent faktisk en håndfuld medlemer i OBBC som var klar til at deltage i styrkeløft. Men vi fik indirekte at vide, at det ikke var ønskligt fra klubbens side.

der ikke ingen grund til denne rystelse.

som mangeårigt medlem af obbc husker jeg stadigt den stormombruste generalforsamling hvor det besluttedes med 2-3 stemmers flertal at indmelde klubben i DSF. årsagen til denne indmeldelse var vist hovedsageligt at opnå dopingtest af medlemmer - en procedure som dengang kun var mulig hvis klubben var medlem af et specialforbund under dif. dobbc var tillige med styrkeløft også medlem af bodybuildingforbundet og et af aerobicforbundene men uanmeldte dopingtest var ikke muligt i nogle af disse forbund. ønsket om at undgå stoffer samt de rockere der var ved at overtage stofsalget grundet dettes kriminalisering er vel også hæderligt nok.

Jeg deltog selv i den famøse generalforsamling dengang og stemte da også for en indmeldelse i DSF. Jeg er da godt klar over, at DSF har taget imod en klub med 1700 medlemer med åbne arme pga det ekstra tilskud det ville medfører. Men det ændrer ikke på det faktum, at OBBC i mine øjne også burde have nogle forpligtelser den anden vej i form af investering i ordentlige træningsredskaber til styrkeløfterne.

Men det mest dobbelt moralske ved den generalforsamling var dog, at der inden afstemningen om optagelse i DSF, hvilket som bekendt ville medfører dopingtest i klubben, blev godkendt et budget fra det foregående år, hvor man havde brugt adskillige tusinde kroner på at betale rejseudgifter for dopingsynderen Michael Poulsen i forbindelse med hans BB-konkurrencer i udlandet. :blink:

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING SØNDAG D. 15/2

POWERWALK... hele 1½ time - UUHHHH - det var nice :bunny:

TRÆNING MANDAG D. 16/2

POWERWALK... 60 minutter :bunny: :bunny:

To dage uden tungttræning - mine fiberskade i maven er ikke blevet bedre og jeg måtte nok sande at det var bedre ikke at træne i et par dage...

I morgen prøver jeg dog igen med lidt maskin-rytteri :unsure:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil stadig fastholde at det ville være mere reelt at sige det oppe i klubben, i stedet for at gøre det under synonym over nettet.

Jeg kan dog sagtens forstå, at for meget råben og taben vægtene kan virke anstødeligt og irreterende, men så skulle man måske finde et kompromis.

Jeg kunne godt forestille mig at de måske ikke larmede helt så meget under almindeligt løften. Omvendt er man da nødt til at psyke sig lidt op til at løfte tung. Det er den gyldne middelvej ikke alle har ramt, og jeg er enig i at der nemt går lidt ulven kommer i det.

Angående magnesium, så er det vel også et spørgsmål om moderation? Det kan ikke hidse mig op, at der bruges kridt nede ved platformen. Det er jo trods alt rengøring i OBBC. Brug af kridt andre steder kan efter min mening også godt foregå, hvis man modererer sig. Man kan som jeg købe kridt opløst i sprit. Det sviner ikke. Eller man kan børste sine hænder af i en plastikpose. Mulighederne er mange for at alle kan blive glade.

Link to comment
Share on other sites

derfor danske styrkeløftere - lidt ydmyghed overfor denne fantastiske klub og eminente træningscenter - og lidt mindre råben og magnesiumdryssen

der mistede du al lydhør fra min side....

det var da direkte hånligt at komme med en sådan bemærkning...

såfremt du ik har bidt mærke i det, så har de folk du synes larmer altså lige været til DM,

hvilket udløste 2 guld, 2 sølv + sølv til klubben...

dertil kommer DM i BB og BF til okt, hvor der sikkert os blir høstet medaljer...

hvis det ik kan udløse lidt respekt og forståelse fra din side så :baaa::baaa:

så sent som for 1 time siden, mens martin var igang med bænk, blev vi plusli bedt om at dæmpe os,

fordi der åbenbart var blevet klaget 3-4 gange over at vi råbte...

det skal så lige siges at vi vitterligt IKKE havde råbt eller kastet med skiver eller noget i den dur...

men når Martin skal psyche sig op til at presse 180 kg så kræver det altså lige at han får lidt tilråb og opbakning, og dette foregik altså MEGET civiliseret...

men ik deste mindre blev der klaget, og vi måtte se fuldstændig uforstående ud :blink::blink:

ik megen tolerance dér....

den dag en af de små cardio-tøzer som gladeligt sidder ovenpå og cykler i 2 timer uden at komme til at svede,

hvilket på ingen måde generer os,

hun hiver en guldmedalje hjem til klubben for at ku se kønnest ud på en spinning-cykel,

så skal jeg gerne nikke anerkendende...

indtil da synes jeg du skal komme over og brokke dig in person når du synes vi larmer... :baaa:

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt som ALT bliver tørret af på os for tiden....

Det er da heller ikke mere end et par uger siden at vi også blev beskyldt for at rode og ikke ligge skiverne på plads :unsure:

... hvilket jeg står total uforstående overfor - men eftersom de allerede er ude med riven efter os - så kan vi lige så godt få skylden for det hele!!!

Det næste er vel også at vi får skylden når en fitness-maskine går i stykker fordi vi har brugt den for voldsomt!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TIRSDAG D. 17/2

KL. 7:45

POWERWALK

KL. 15:30

RYG, LÆG & GUNZ :w00t:

DØDLØFT

3set x 10reps @ 70 kg

5set x 5reps @ 100 kg

1set x 1reps @ 110 kg

1set x 1reps @ 120 kg

2set x 1reps @ 130 kg

1set x 12reps @ 100 kg

...skulle lige se hvad min mave kunne holde til og det kørte helt fint :D så mit humør var himmelhøjt :angelgrin:

ONEARM DB ROWS

1set x 6reps @ 35 kg

1set x 5reps @ 40 kg

1set x 5reps @ 44 kg

1set x 5reps @ 46 kg

1set x 10reps @ 40 kg

...nassede en smule i maven når der skulle trækkes op så måtte holde lidt igen med kg <_<

LOW CABLE ROWS - smalt greb

1set x 8reps @ klods 11

4set x 5reps @ klods 12

Fik lyst til lidt superset mellem bagskulder og laterals :tongue:

BAGSKULDER maskine

4set x 12reps @ 25 kg

LATERALS maskine

3set x 12reps @ 40lb

BICEPS CURL

1set x 10reps @ 12 kg

1set x 8reps @ 13 kg

1set x 5reps @ 15 kg

1set x 10reps @ 12 kg

Fik lyst til lidt mere superset ...

HAMMERCURL

2set x 5reps @ 13 kg

LATERALS

4set x 12reps @ 5kg

FRONTCURL

2set x 5reps @ 13 kg

... mine gunz og underarme var herefter så ristet at jeg næsten ikke kunne skrive i min logbog.... soooooo NICE B)

DONKEY RAISE

1set x 15reps @ 120 kg

1set x 10reps @ 140 kg

1set x 9reps @ 160 kg

3set x 8reps @ 180 kg

.... ARRRGHHHHHH det var godt :devil:

Og så kom det spændende ..... mavetræning kunnne mønstre hele 2 set padded crunch før det begyndte at gøre ondt... så det går fremad!! :bigsmile:

PADDEDE CRUNCH

2set x 20reps @ BW

Kanon fed træningsomgang med mange af hovederne i centret her i blandt Hippo, Baardi, MASS, Kragen, Loonie + de løse ikke-mol'er - så der blev også tid til lidt snik-snak og lidt beundring af de FLOTTE drenge :drool: som jeg er sååååå heldig at rende op og ned af hver dag....

I FEEL SOOOOO LUCKY :angel2:

Link to comment
Share on other sites

Hej Angel,

Jeg sidder lige og undrer mig over noget her:  :blink:

DØDLØFT

3set x 10reps @ 70 kg

5set x 5reps @ 100 kg

1set x 1reps @ 110 kg

1set x 1reps @ 120 kg

2set x 1reps @ 130 kg

1set x 12reps @ 100 kg

Hvad er fordelen ved, at du træner med så mange sæt fremfor fx. 3 x 8reps?

Hr. Kirchebrandt

Nu sætter jeg mig sjældent 100% fast på et bestemt antal set med mindre jeg kører Sheiko, hvor det hele er sat op på forhånd hvad angår vægt, reps og set!!

Jeg plejer at kører til det føles GODT i musklen :D

Med hensyn til de 3x8 reps...

så er det for det først for få set til min workkapacitet :devil:

for det andet så er jeg de sidste par måneder begyndt at kører flere singler med tung vægt for at øge min styrke - dvs. jeg træner ikke længere så hypertrofi-specifikt hvorfor jeg kører få set med f.eks. 3x8reps

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING ONSDAG D. 18/2

KL. 7:30

POWERWALK 60 minutter

Vejret var fantastisk og solen varmede en del :D så jeg fik faktisk svedt godt!!!

Jeg har perfekt DOMS i ryggen og lænden i dag og min mave er væsentlig bedre, så det spiller jo maks!!! :w00t:

I morgen torsdag skal jeg have trænet skulder og triceps og er spændt på hvordan det kommer til at gå med presseøvelserne

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING FREDAG D. 20/2

ÅÅÅÅHHHHH jaaaaaaaaaaaaa - træning - ARGHHHHHHH :tongue:

KL. 15

ECLIPSE - opvarmning 15 minutter

SQUAT

1set x 10reps @ 20kg

1set x 10reps @ 40kg

1set x 8reps @ 60kg

2set x 6reps @ 70kg

2set x 6reps @ 75kg

2set x 6reps @ 77.5kg

... gik ikke højere op i vægt, da jeg kunne mærke fiberskaden lidt - og jeg må heller passe på!!!

LEG PRESS - slæde

3set x 10reps @ 200kg

1set x 10reps @ 225kg

1set x 10reps @ 245kg

2set x 8reps @ 260kg

STIVBENET DL

4set x 12reps @ 60kg

SPLIT "hade" SQUAT DB <_<

2set x 9reps @ 2x17kg

2set x 8reps @ 2x17kg

SIDDENDE BAGLÅRSCURL

1set x 12reps @ 70lb

1set x 12reps @ 90lb

1set x 9reps @ 110lb

2set x 7reps @ 110lb

... ÅÅÅHHH GUD - JA :bblush:

DONKEY RAISE

2set x 22-15reps @ 120kg

LEG EXTENSION

1set x 12reps @ 100lb

1set x 15reps @ 70lb

ROTARY CALFPRESS

1set x 40reps @ 90lb

ÅÅHHH GUD :angelgrin: det var god træning - NØD ABSOLUT hvert minut af den og havde da heller ikke lyst til at gå hjem!!! :bunny:

Kanon godt selvskab med størstedelen af Mol's OBBC folk - så det bliver jo ikke meget bedre!!!

Alle virkede til at være i højt humør, så stemningen var så absolut i top :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share