Crawdaddy


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guntræningen var også ok, men grundet lidt ballade med mine brachialis hæftninger stod den på højrep træning i alle øvelserne

Plejer højrep at løse problemet?

Ja. jeg mærker kun noget til dem når jeg træner tungt, og især ved Hammercurls, så høje reps med lav vægt er lige sagen :)

Maxpower>

6 split er bare det navn jeg har givet mit program :) Jeg træner i to perioder på 3 dage, med em dags hvile imellem. Dvs:

Dag 1: Tung ryg, tung biceps, undergunz (Basisøvelser hele vejen og reps fra 8 og nedefter).

Dag 2: Let bryst, skuldre & triceps (Mest isolationsøvelser/maskiner kabler og reps fra 10+)

Dag 3: Tung ben, læg & Undergunz (Basisøvelser hele vejen og reps fra 8 og nedefter).

Dag 4: Hvile

Dag 5: Let ryg, tung biceps, undergunz (Mest isolationsøvelser/maskiner kabler og reps fra 10+)

Dag 6: Tungt bryst, skuldre & triceps (Basisøvelser hele vejen og reps fra 8 og nedefter).

Dag 7: Let ben, læg & Undergunz (Mest isolationsøvelser/maskiner kabler og reps fra 10+)

Dag 8: Hvile og så forfra.

High pulleyrows som jeg laver den, ligner den i det andet link :)

Hvad frekvens angår, så synes jeg at ca to gange ugentligt for alle muskelgrupper fungerer bedst lige nu. Jeg kunne måske godt træne dem 3 gange om ugen, men så ville det være med færre øvelser. Men jeg foretrækker nu nok to gange om ugen :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen craw (og alle Jer andre),

jeg har lige været fraværende fra denne log et par dage - og det kan jeg se var en dårlig idé :lol:

Craw>> Det var ikke min mening at stjæle for meget spalteplads i din log. Men jeg syntes nu alligevel at det er interessant diskussion der kom på banen.

Det er jo helt tydeligt hvor stor forskel der er på tilgangen til vægtene. Én er at der skal så mange på som muligt - styrketræning. En anden er med fokus på det visuelle resultat - bodybuilding.

Jeg vil aldrig påstå at jeg styrketræner, men derimod at jeg bodybuilder. Dog ikke i begrebets bogstavligste forstand - nok nærmere diskopumpe i styektrænernes øjne. Diskopumpning er en gradbøjning af bodybuilding jeg er stolt af at repræsentere og medfører den at mine pics bliver bragt i en så læst log som din :worship: kan jeg da kun takke og bukke ;)

Jeg holder stadig ved at jeg ikke vil følge samme "opbygningsform" som din. Men jeg kan jo se på dine pics fra sidste DM at den må virke. Så jeg glæder mig til at se dig på scenen i Herning og ikke mindst at følge udviklingen her i din log :)

Jakkedrengen :bigsmile:

Til det billede der er blevet postet, vil jeg bemærke at det er på toppen af hvad min fedt% rammer. Det var efter to måneders bulk jeg legede lidt med digitalkameraet derhjemme :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jakkedrengen:

Det er jo helt tydeligt hvor stor forskel der er på tilgangen til vægtene. Én er at der skal så mange på som muligt - styrketræning. En anden er med fokus på det visuelle resultat - bodybuilding.

Jeg vil aldrig påstå at jeg styrketræner, men derimod at jeg bodybuilder.

Dog ikke i begrebets bogstavligste forstand - nok nærmere diskopumpe i styektrænernes øjne.

Diskopumpning er en gradbøjning af bodybuilding jeg er stolt af at repræsentere og medfører den at mine pics bliver bragt i en så læst log som din  kan jeg da kun takke og bukke 

Jeg holder stadig ved at jeg ikke vil følge samme "opbygningsform" som din. Men jeg kan jo se på dine pics fra sidste DM at den må virke. Så jeg glæder mig til at se dig på scenen i Herning og ikke mindst at følge udviklingen her i din log 

Det er muligt at bibeholde en lav fedtprocent og stadig få fremgang - men fremgangen når du er i overskud / bulker er jo den del større - resultatet rent massemæssigt er kontant afregning når du er i overskud, end hvis du render rundt og holder skarpt øje på din fedtprocent hele tiden.

Det er muligt at der er en bedre vej end at svinge fra 6% til 15% - der findes acceptable mellemveje for de fleste dødelige ved at zig-zagge på kortere eller længere basis - men når man eks. som craw stiller op, så er det jo med at rive alt med hvad der kan trækkes.

Så i sidste ende er det nok spørgsmålet om du vil bruge 4 år på sjussen, eller bruge 1 år på bulk og diæt (tallene er revet udfra hoften ;) ) - nu ved jeg ikke hvad du har af mål, hvilket nok ikke behøves udpensles i craw's log (jeg svinger bigtime) - men har du et mål om at få mere masse, så er det jo en logik der passer for både bb'ere og diskopumpere.

Og det er vel logik der passer til både bb'ere og diskopumpere.

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft hvor en gang ævle-bævle. Hvis man vil have 6-pack hele året rundt, så skal man ikke være bodybuilder. Det er da helt sikkert. Hvis man vil have ekstrem monster masse, uden at gå til røv-dart, så skal man altså æde som et svin nogen gange. Vi kan jo bare kaste et blik på jakkedrengens billede, og se hvad der sker når man er besat af at holde sig en god six-pack hele tiden. Knægten ligner jo et anorexi-offer. Han har jo nada muskelmasse. Så vil jeg hellere være små-fed, og så bærer en portion muskelmasse som gør at man kan løfte mere end 80 kg i bænkpres.

Jakke> Iøvrigt så har six-pack INTET med sundhed at gøre. Du finder INGEN undersøgelser som viser at folk med six-pack er sundere end dem som ikke har det. Du kan jo bare kaste et blik på denn her artikel fra MOL´s artikel-arkiv.

http://www.motion-online.dk/inactivity.htm

Den viser klart at ens risiko for sygdomme er større for folk tynde folk der er inaktive, end små-fede folk som er aktive. Så selvom man har lidt flæsk på sidebenene, så betyder det ikke så meget sålænge man er i god form.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil meget gerne svare på tiltale - også mere sofistikeret og behersket end i TJ-stil...

Det er jo nemt at misforstå, fordreje og så bruge sit ellers gode image som klog på træning til at skrive et yderst fejlagtigt indlæg <_<

Jeg syntes dog ikke at craws log skal svines mere og ser derfor frem til at nogen, hvis de finder emnet relevant, opretter en tråd i "generelt".

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes dog ikke at craws log skal svines mere og ser derfor frem til at nogen, hvis de finder emnet relevant, opretter en tråd i "generelt".

Jakkedrengen :bigsmile:

Enig ;)

Morgencardio; Lørdag & Søndag:

Da jeg ikke lige havde mulighed for at opdatere igår, kommer der en opdatering for de sidste to dages cardio. Begge dage har der været ret godt knald på og det begynder at kunne ses på maven allerede. Det burde være noget bedre om en uge, hvor der kommer billeder igen ;)

6 Split; Uge 1, dag 5:

Dagens træning foregik i Olympic, hvor der vanen tro var koldt som bare fanden :lol: Det blev så yderligere en tidlig træning, da jeg havde travlt hele resten af dagen, og det var knap så optimalt. Ak ja, udstyret i Olympic er godt nok noget skramlet, når man har vænnet sig til de luksuriøse forhold i OBBC :lol: Det bliver nu godt at komme tilbage igen, og det er også derfor jeg udskyder diskobentræning til imorgen, hvor jeg er tilbage i Odense ;) Ellers var Johnny Bravo i huset og han skulle også pumpe pattøj, så det blev til en smule forced hist og her :bblush:

Dagens tal; Bryst, Skuldre & Triceps:

Bænkpres:

Opv:

100x3

140x2

150x1

Worksæt:

160x1

160x3+1 forced :lol: Der var desværre ikke den power i patten jeg havde håbet :angry:

150x6

140x8

Det var ganske enkelt for koldt til at det kunne lade sig gøre at få et pump, så det føltes som forurettet sag :( Idag er patten ok øm, så det kan ikke have været helt dårligt.

Incline dumbbellpress:

42½x12

47½x10

47½x10

47½x9

Håndvægte med tykke håndtag er nu engang ondere at løfte end dem med tynde håndtag. De var langt sværere at tæve, selvom de er 2½kg lettere end ellers :angry:

Smith Pres bag nakken:

stang+30x13

stang+50x6

stang+50x6

stang+50x6

Møgstativ, det kørte sq ringe! Idag er delt'sne dog ømme så :unsure:

Reverse upright rows:

80x10

80x10

80x10

Tjah, det kørte egentlig ok, men det var så koldt at det ikke rigtig kunne mærkes :blink:

Narrow pressdown:

65x18

75x14

75x15

75x15

Den er lidt anderledes end OBBC's, så vægten laer sig ikke helt sammenligne. Ellers bedste øvelse den dag :lol:

Pullovers:

47½x11

47½x11

47½x11

47½x9

Den tungeste håndvægt før 67½, så jeg måtte nøjes med den. Men den fungerede nu også ok :)

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio:

Dagens cardio gik noget lettere end i sidste uge, så jeg må langt om længe være ved at vænne mig til det :) Læggene blev pumpet op på de ca 30 minutter, men uden at syre helt til, så det spiller.

Status efter den første uge er at der er røget ca 1kg, hvilket er en smule i overkanten af hvad jeg går efter. Da jeg kun laver 30 minutters cardio, vil jeg fortsætte med det en uge mere og se om ikke ca halvdelen af det første kg er væske. Hvis det ikke er tilfældet, så må jeg skrue ned for cardio'en :lol:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

6 Split; Uge 1, dag 6:

Yeehhaaa :o En fed omgang disko bentræning idag, der fik pumpet stængerne max op :devil: Efter at have fået indhentet lidt af mit søvnunderskud fik jeg for første gang siden starten af sidste uge en god træning ud af det :bigsmile: Det er ved at være længe siden at stængerne har været så opblæste :evillaughter: Jeg fik prøvet squatmaskinen, og den viste sig at være noget bedre end hacksquat maskinen, så den kommer mere med fremover. Legcurlen sparkede røv og ditto lægtræningen :devil: Lidt pump i undergunz, og så var den ude :firebounce:

Dagens tal; Ben, læg & Undergunz:

Legextensions:

210x15

230x14

230x12

230x12

Nasty Påårmp i wheels :devil:

Squatmaskine:

100x20

100x20

120x20

140x20

Den virker tungere eller lettere afhængigt af hvor på pladen man står, men ellers skulle jeg have startet tungere ud....næste gang ;)

Standing legcurls:

70x12

75x10

75x10

80x9

Hell yeah, bedre end sidst og den sad som den skulle :w00t:

Rotary calfraises:

310x30

310x26

310x26

310x23

Godt som altid :)

Seated calfraises:

50x21

60x16

60x16

60x16

Kalvene var lidt følelsesløse, men ellers ok.

Cable reversecurls:

6pladerx16

6pladerx20 Med et anderledes og bedre håndtag ;)

7pladerx18

8pladerx15

Ikke helt tosset :)

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio:

Ca 30 minutter blev det til. Det gik overraskende let efter benafstraffelsen igår, men det var så fordi ømhed mm. blev en smule forsinket. Lige nu er stængerne hvertfald ret godt brugt ;) Diæten spiller max og det går som det skal :)

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio:

Efter at have haft dagen igår fri fra træning og indhentet et søvnunderskud, var der godt med energi til morgenturen idag. Den blev en smule længere end planlagt pga at ruten er lidt længere, men det gjorde ikke noget. Vejret spillede max og de små stænger og kalve hjulede lystigt derudaf :) Senere idag står den på noget dødløft, så det kan jeg kun glæde mig til :w00t:

Link to comment
Share on other sites

6 Split; Uge 2, dag 1:

Dagens træning var en lidt blandet fornøjelse idag. Da jeg kom var Big J, Onkel Grafraka og Bamzfaren ved at lægge sidste pote på deres respektive wbrænding og så var det solokrage til Mass dukkede op lidt senere. Benene var stadig lidt awbrændte fra sidste bendag, så der var ikke noget legdrive i Dølløff overhovedet :( Næste alle reps var langsomme og tunge, og resten af rygtræningen var også lidt Ho-hum. Til gengæld spillede gunz-træningen max, så lidt godt var der da :) Jeg kan nok ikke komme udenom at lægge mine ben/ryg dage med større mellemrum og så variere rygøvelserne lidt mere ;)

Dagens tal; Ryg, Gunz & undergunz:

Dødløft:

Opv:

90x4

140x2

180x1

Worksæt:

200x5

200x5

200x5

210x3 Lige lovlig tung, så singles istedet.

210x1

210x1

210x1

Langsomme og tunge hele vejen <_<

Pullups:

10x7

10x6

10x8

10x7

10x7

Skifter til en håndvægt istedet for to 5kg skiver i 3 sæt, og det fungerer noget bedre :)

OL-Rows:

130x9

140x10

145x8

150x7

150x7

Synes ikke rigtig den kan mærkes, men måske sidder den alligevel :unsure: Vil prøve T-rows eller dumbbell rows næste gang istedet.

Alternate dumbbelcurls:

(opv.15x10)

23x7

23x8

25x7

26x6

De sidder perfekt hele vejen og godt pårmp også :)

Spidercurls:

Stang+30x8

Stang+30x7

Stang+30x7

Stang+30x6

Fik også nogle forced af Maaass undervejs :tongue:

Standing wristcurls:

85x10

85x11

85x11

85x10

Underligt nok er jeg mere wimpy i den end ellers :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Kan se du laver en del cardio for tiden... :w00t:

træner du til noget???

:tongue:

;)

Morgencardio:

Ca 30 minutter på asfalten idag. God tur og god fart i stængerne. Ryggen er rimelig medtaget idag, så gårsdagens rygtræning kan nok ikke have været helt så ringe som den føltes igår :) Senere idag står den på diskopat mm, så det bliver feee' :)

Link to comment
Share on other sites

stor, stærk.. leeee' og nasty.... bænker 175kg det ka' ikk passe jooooo' :blink:

Sådan sidder de sikkert og tænker..... :cries: især ham makkeren vi fik snakket om igår.. han brænder da helt sammen.... muhahahaha :4thumbup:

all-natural.... all da time... :upwave:

Mass'kinen!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share