Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Ja nummer et. Hvor han ligger med benene ud over en bænk.

Jeg har altid været ret stærk i mave, og har sjældent kunne finde noget som belaster den nok. Stort set lige meget hvad jeg gør så er det ikke nok.

Jeg kan udføre denne ok. Men selvføgelig mangler der lidt stil. Dvs feks kommer jeg ik helt så højt op som han gør, han rør jo stort set kun bænken med nakken.

Men synes det kører ok ud over det.

Noget helt andet.

ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Hvor jeg hader at bulke. Jeg kan ikke klare fedtprocent stigning. jeg hader de der små kommentarer om ens vægt. ØV. Jeg bliver vanvittig. MØG

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg lidt forvirret. Som jeg ser det er der kun to muligheder: enten bruger du skuldrene som kontaktpunkt/rotationspunkt(Pavels version), eller også bruger du ballerne som kontaktpunkt/rotationspunkt (Leg Raise). Der er himmelvid forskel. Hvad gør du?

Link to comment
Share on other sites

Ved ik hvad du mener los. Jeg har ballerne ud over kandten. Men lænd og ryg er jo trods alt på bænken, lige som pavel viser. Så det er skuldrene der er støtte punktet. Men der kan jo varieres lidt i hvor højt du hæver kroppen op fra bænken og hvor meget ar ryggen du får med.

Barcardi bilder, jeg købte ikke nogen. Jeg bruger dem vi har i centeret. Men jeg mener Getbig har nogen. Kan godt forstå du sys det er iriterende. I dødløft klarer jeg den med Mixed grip, men det nytter ikke i Shrugs.

Link to comment
Share on other sites

Men man kan løse problemet ved at ligge sig så langt ud på bænken at det stort set kun er skuldrene der er inden på bænkens flade. Jeg træner alligevel altid med makker og han sidder i den anden ende så den ikke vipper.

Men på videoen har han altså også til og med lænden på bænken. Godt nok rører den ikke, men den er inde over bænken.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel fuldstændig irrelevant, at lænden er inde over bænken, sålænge den ikke rører...

Men det lyder jo som om du laver den rigtigt, Blackice. I så fald er jeg fyldt med imponade. Det må du vise os til MOL-træf.

Jeg har en stærk mavemuskulatur, men jeg har kun kæmpet mig op på 3 sæt á 3, 2, 1 reps i god stil (kun skuldrene på bænken, kroppen strakt, bevægelse fra lodret til fødderne lidt under bænkniveau). Så er jeg fuldstændig smadret. Nu hjælper det selvf. heller ikke, at jeg er 1,90 (jf. vægtstangsprincippet).

Morten

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtigt. Meeeen det er nemmere at snyde hvis den er ind over bænken ikke?

Jeg laver dem rigtigt. Meeeen jeg er ret sikker på at din stil er noget federe end min. Lydder ihvertfald som du udfører dem 100% som pavel. Det gør jeg ikke. Jeg kommer ikke lige så højt op som han,

Men din højde gør det helt sikkert også hårdere.

Men det er uden tvivl også den hårdeste mave øvelse jeg har prøvet. Hvis jeg skulle køre dem 100% så ved jeg ikke hvor mange jeg kunne tage. Helt sikkert ikke 3 sæt af 10. Men jeg forbedre dem lidt fra gang til gang. Kræver også lidt øvelse synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg satanedme respekt for. Har selv prøvet at lave dem, fik ikke én. Synes ellers jeg har en rimelig en veltrænet mave.

RESPEKT – RESPEKT – RESPEKT – RESPEKT – RESPEKT – RESPEKT – RESPEKT – RESPEKT - RESPEKT - RESPEKT.  :cool3:

Link to comment
Share on other sites

Well rolig. I ved jo at der skal ikke sløses ret meget med stilen så bliver det pludselig meget nemmere. Det kræver jo også en meget stærk ryg. Man skal jo næsten være stiv som et brædt for at køre øvelsen korrekt.

Jeg kører altså ikke øvelsen så roligt og kontroleret som Pavel. Men nu har i da givet mig en udfordring. Det bliver prøvet på Torsdag om jeg kan køre den 100%

Link to comment
Share on other sites

Dagens mad.

Jeg vil vise hvordan en dags kost ser ud for mig. Så her we go.

Morgen

7:30 To stykker 3 korns brød. Et stykke med pate, og et stykke med leverpostej. Et glas mælk.

9:30 En banan

10:20 en banan til.

9:30-11:00 1 ½ litter vand.

12:00 Frokost.

3 stykker kvardratisk pizza. En Lakse bøf. De aflange smalle. 3 halve æg. En portion rejer til. En dyrelægens natmad.

1/4L Skumme mælk.

12:30 2 kiks med ost. :biggrin:

17:00 2 glas mælk.

17:20 nogle stykker æble. Sikkert svarende til et halv.

19:30  3 små kalkun bøffer med Bacon og gorgonzola, 5 halve store kartofler, sovs, og en pæn portion salat, og 2 glas juice.

21:00 Æbletærte med flødeskum

21:55 1 glas mælk og en halv kalkun bøf........ :biggrin:

23:30 Et glas juice med Kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Det er da en frokost man må have respekt for :D. Men hvorfor ikke tage en stor portion havregryn eller cornflakes sammen med de to stykker brød om morgenen – som jeg ser det, halter din morgenmad lidt.

Ellers får du da noget indenbords, du skal nok komme til at vokse, forsætter du på den måde, tror jeg de 90 snart er inden for rækkevidde.

Har også set de videoklip med Pavel i omtalte, vil prøve dem nede i centeret i dag. Virker umiddelbart rimelig hårde.

PS. Hvad siger chefen til alle de pauser :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja. Det ser faktisk også lidt grådigt ud :biggrin:

Tager også på. Men må indrømme at jeg ikke er helt vild med placeringen af den ekstra fylde jeg får på. Det er altså en forkert årstid at tillægge sig mave på. Det er jo lige ved at være strand vejr.

Min morgen mad svinger meget. Jeg spiser også en portion havregryn nogle gange. Cornflakes er jeg ikke så vild med. Men jeg kan ikke både spise brød og cornflakes. Jeg har for det meste slet ikke lyst til at spise når jeg står op. Men jeg får afgjort en bedre dag når jeg har fået noget mad om morgenen.

Yep de er rigtig onde de øvelse pavel laver. De virker rigtig godt.

Min chef brokker sig ikke. Det styrer jeg selv.

Spiser alligevel det meste ved min plads :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Lige for at demonstrere den store variation der er i min kost poster jeg også mit føde indtag i dag :biggrin:

7:30 Skål med havregryn, skummemælk og sukker.

9:30 Banan

11:00 Banan

11:45 Frokost. En store frikadelle, kartoffel sallat , 3 halve æg med rejer og mayo, En pandekage med kød, 4 kiks med ost, en bolle med skinkesalat.

18:30 1 Litter skummet cacao efter træning

18:50 et glas vand :biggrin:

20:30 En bolle med ost og skinke. Ris med kød og grønsager. En ok portion og en masse mælk til.

21:30 Mere mælk..........

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. Noget værre møg

Dødløft- Med straps

Opvarmning 1X6X50 1X6X60

Workset 1X5X100 1X5X102,5 1X5X105 1X5X107,5 1X5X110

Min makker sagde at min stil var helt i skoven i de sidste reps i sætene. Det er et problem. Mine første 2-3 reps er altid fine. Men i de sidste to forsvinder stilen.

Chins

1X8 1X7 1X6

Kunne nok ha presset mig lidt mere. Men fordi jeg kørte dem før bend over i dag pressede jeg ikke så hårdt på.

Bend over barbell rows

Opvarmning 1X7X30

Workset 2X5X50 3X5X52,5

Barbell Shrugs med straps.

Opvarmning 1X8X60

Workset 3X8X95

Mave

Opvarmning 1X20 crunch 1X5 skrå crunch til hver side

Workset 3X10 Pavels body raise

Jeg må tilstå at jeg ikke kører med ren stil.

Jeg kan ikke gøre mig så stiv i ryggen at jeg kun rører med skuldrene i hele "løftet" Når jeg går ned ligger lænden på bænken, kun når jeg er helt i toppen af "løftet" er lænden og ryggen fri fra bænken og kun skuldrene rører. Altså udfører jeg den ikke i pavel style. Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert, men jeg kan ikke ligge i sådan en bue som pavel gør.

Nogen der ved hvor man kan købe løse straps. Jeg vil gerne ha mine egne. Har ikke lyst til at dele med hele centeret. De er lidt små klamme.

Link to comment
Share on other sites

Ja normalt, og så er problemet mindre udpræget men stadig tilstede.

I dag kørte jeg dog mest touch and go og så er det ekstra slemt. jo tungere jo værre, det er klart. Men jeg kan godt køre 110kg i korrekt form, slet ik det, men problemet er måske at jeg løfter 110 i sidste sæt ud af fem, og så er man godt træt i forvejen. Ved ikke helt. Kan ik finde ud af om det er særlig effektigt at træne på den måde.

Link to comment
Share on other sites

Hmm svej. er det ik ok at den bare er lige? Havde fået forståelsen af at så længe den ikke krummer så er det ikke helt skævt.

Ned i vægt. Du må være skæv mester. No way, så helre smadre min ryg. Træt af det møg træning.

Her knokler man sig en pukkel til og så bliver det ikke engang belønnet med gode resultater. Møg.

Bliver skøjte løber istedet. Det ved man da hvad er.............

Link to comment
Share on other sites

Mine første 2-3 reps er altid fine. Men i de sidste to forsvinder stilen.

Nu ved jeg ikke hvor meget og hvor slemt det er, men jeg har været i netop dit sted, hvor jeg også havde problemer med de sidste to reps. Så hvis jeg skal give dig et godt råd, så stop med det samme med den slags reps. Sæt vægten 5 kg ned, og få repsene ordentligt i hus. Efter jeg havde kørt et par uger på samme måde som du gør nu, blev jeg ekstra øm i lænden. Ikke almindelig ømhed, men en mindre smerte som var der næsten 24/7. Det var fast, at i dagene efter hver DL træning blev det lige en tand værre, for derefter at fortage sig lidt igen. Men jeg fik heldigvis stoppet den dårlige stil, og min ryg er faktisk helt 10-4 igen.

Så jeg synes , at enten skal du sætte vægten en lille tand ned, eller så skal du stoppe et par reps før i de sidste sæt, hvor du har problemerne.

Gør det for din rygs skyld ;)

Husk på, at dødløft er en "handle with care" øvelse. Hvis den bliver brugt rigtigt, er den en af de absolut bedste øvelser der overhovedet eksisterer, men hvis den bliver brugt forkert, er den blandt de farligste øvelser der findes :)

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige, for jeg kan ikke selv se det jo. Og min makker er ikke helt 10-4 til at spotte.

Jeg overvejer at gøre 8X2 istedet. Det har jeg set andre gøre. Måske det ville være en ide. Kun to reps pr sæt. Men ved ikke om det også er nok til at stimulere en god muskel vækst.

Jeg har kun smerter, eller iritation i ryggen samme dag som dødløftet er udført.

Synes bare ikke det kan passe at jeg allerede får de problemer ved 100kg. Det er for grimt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share