Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

må lige markere... LUI! kender det skam.. kan bare ikke huske hvad det står for, andet end det er noget i lynge?

Jeg træner pt. i Sportsclub, Hillerød, men håber snart at skifte til Allerød. Sportsclub er lidt halvskidt hvis man er seriøs, samt jeg bor i Allerød. Ikke så fedt med transport.

Hvordan er det med indmeldelse i LVK? Noget med der ikke rigtig er plads.

Link to comment
Share on other sites

LUI- Lynge Uggeløse idræts foreing.

Jeg har selv set på sports club i Hillerød. Og ja du har ret det er ikke lige det mest seriøse sted.

Det fravalgte jeg også. LVK er super godt.

Men ja det er ikke sådan lige at komme ind. Der bliver måske åbent for indmeldinger til August. Der kan der muligvis komme nye ind. Ellers først til Januar igen.

Link to comment
Share on other sites

Nåh ja. Uggeløse.. :)

Grunden til at jeg stadig fortsætter i sportsclub er pga. instruktørerne. Dvs. den jeg benytter. Han har styr på det, og for en "n00b", så er det ret væsentligt at have en til at se og vejlede en, irl.

Ellers, så åbner der et motionscenter nede i den nye bygning ved allerød station. Glæder mig til at se nærmere på det. Jeg har hørt folk snakke om for mange mennesker i LVK...

Link to comment
Share on other sites

Ok. Vil nu mene at det ikke er et problem i LVK. Man spørger bare. Der er mange der ved hvordan øvelserne skal udføres.

Træneren er kun til Rådighed Tirsdag Aften.

Jeg synes ikke der er for mange i LVK. Slet ikke. Det er det fedeste center.

Jeg vil ikke engang overveje at køre ned og se på det "nye" center i Allerød.

LVK har alt hvad jeg skal bruge.

Link to comment
Share on other sites

Men det afhænger jo lidt af hvad du træner efter. Altså træner du i en masse forkromede maskiner så er det ikke stedet for dig. Men er du til frie vægte, og massere af skiver så er det et godt sted.

Ingen fine træ gulve, ingen der går op i hvad du har på når du træner, og ingen der brokker sig over du skriger under et godt sæt dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Det er også det som jeg vil igang med. Er mest til frivægte. Det virker mig ret uinspirerende at sætte sig ind i en maskine. Halvdelen af de standard program har jeg efterhånden også fået byttet ud med frivægte, og skal snart have nyt program. Jeg satser lidt på Thomas J's 5x5 program. Det er vidst også det du kører?

Og, det passer mig også bedst at køre en omgang afslappet træning, som du beskriver at atmosfæren er dernede :)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jammen så er det stedet for dig. Helt sikkert.

Der er jo maskiner, men primært er det lagt an på frie vægte. Derfor et rigtig dejligt sted at træne hvis det er det man er til.

Meget afslappet. Bortset fra myldertiden, der kan det godt være en anelse belastende. Men hva.

Ja det er 5X5 programmet jeg har kørt nogle måneder nu. Dog med personlige modifikationer, men ik det helt store.

Men det kan godt være det bliver lavet lidt om nu. Men det er ihvertfald et rigtig godt program som jeg har været glad for.

Link to comment
Share on other sites

Det var lidt af det samme jeg ville starte op med. Har jo kørt med maskiner, og tager det som basis. Og så ville jeg snakke med instruktøren i mit center om programmet, og indøve øvelserne der. Og så skifte center, og køre igennem.

Nu må vi se hvordan det går. Har planer om at fixe min egen logbog :) Når jeg altså kommer helt seriøst igang.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skifter center burde jeg godt kunne lære dig øvelserne. Om ikke andet er Henrik høst der Torsdag og Mandag og han kan altid lige hjælpe med styrkeløftenen, Som squat og dødløft.

Men der er altså andre end Bo der kan hjælpe. Men det styrer du selvfølgelig selv. Men hjælp skal du nok få hvis det er det du skal bruge.

Link to comment
Share on other sites

Bo? Hvem er Bo?

Well. Jeg regnede heller ikke med at jeg var helt lost nede i LVK :)

Men, nu er jeg en gang startet med ham i Hillerød, og ville egentlig godt blive fulgt pænt til dørs af ham :) Han virker meget troværdig, og jeg er som sagt ny inden for faget.

Når det er sagt, så glæder jeg mig skam også til at komme ud på mine egne fødder, blandt styrkeløftere/BB'ere, og ikke bare i et center som Sportsclub.

Og, det lyder godt at du vil tage varmt imod mig ;) Kender (mere eller mindre) også en der allerede træner der. Michael Listov-Saabye, hedder han.

Så må jeg se, om jeg kan komme ind!

Link to comment
Share on other sites

Bo billesten. Han er chef træner.

Ok. Men hvis din træner i sportclub har tjek på de øvelser der så er det fint. Det er bare de færreste som har tjek på squat og dødløft.

Men ok.

Hvordan ser ham Michael ud? Er han en stor gut som kan bænke 150kg?

eller?

Link to comment
Share on other sites

Han er vidst 17 år... ca. Har ikke styr på hvor meget han bænker.

Well, den instruktør jeg var heldig at få og har holdt mig til, er af alle blevet betegnet som den bedste deroppe. Og, det har han også. Jeg har aldrig set ham træne deroppe. Jeg tror ikke han vil træne på de dårlige maskiner, eller med det ringe udvalg af frivægte :)

btw, skal nok lade din logbog være nu. Det blev vidst lige til en ordentlig omgang spam ... heh. Man skal vel lave fejl for at blive klogere .. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja tillykke det her er så en dag der får mig til at overveje om jeg skal begynde at lære skak og begynde i den lokale skak klub og droppe alt motion for fremtiden, og løbe alt fedt og muskelmasse af det næste halve år og så lukke og slukke.

6 dag på kreatin, godt med søvn, massere af mad, massere af vand. og så den onde skod dag.

Backsquat

Opvarmning 2X6X40

Workset 5X5X67,5

Bænkpres

Opvarmning 1X6X50

Workset 1X4X90 2X3X90

Military pres

Opvarmning 1X6X30

Workset 1X5X50 1X3X50 1X5X50

Dumbell Curls

Opvarmning 1X8X12,5

Workset 1X8X20 1X6X20 1X5X20

Mave

Opvarmning 1X20curnch 1X5 skrå til hver side

Workset 1X5 2X10

Pavel style bodyraise

Link to comment
Share on other sites

Alt. Synes alle mine løft skoder mere og mere. Fremgangen er elendig, koncentrationen og motivationen er dårlig, og min definering forsvinder langsomt. Var oppe på 85,2kg i dag........................................ snøft.

Link to comment
Share on other sites

Eksempel på Bænkpres rutine:

Uge 1-3: Decline bænkpres

Uge 5: Alm. bænkpres

Uge 6-8: DB Press

Uge 9: Alm. bænkpres

En anden ting jeg lige faldt over i dit nuværende program. Måske skal frekvensen justeres og/eller volume. Jeg kan næsten forestille mig at du ikke behøver  en hel uge imellem hver brysttræning, specielt med den relative lave volume du kører med.

Link to comment
Share on other sites

Waste of time By Blackice.

Totalt skod dag. Møg dag på arbejdet. virkelig travlt, overdrevet stresset, og selvfølgelig dødtræt.

Dødløft

opvarmning 1X6X50 1X6X60

Workset 1X5X115 1X5X117,5 1X1X120 51X5X100-Eksplosivt

1X5X100 Normal.

I sæt tre gik jeg kold. Kunne bare ikke mere. Ikke flere kræfter, følte mig udkørt, svimmel, og var egentlig klar til at køre hjem.

Bend over rows.

Opvarmning 1X6X35

Workset 5X5X60

Dips 3X10X2,5

Barbell shrugs

Opvarmning 1X8X60

Workset 3X8X110

Mave

Opvarmning 1X21 Crunch 2X5 skrå

Workset 1X10 1X9 1X7

Pavel Wannabe Workset.

Jeg har prøvet at køre dem 100% pavel. Der kunne jeg tage 3-4 stykker i træk tror jeg. De er hårdt.

Men alt i alt var det eneste der var helt i skoven egentlig mit dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Blackice!

Det er efterhånden ikke andet end jammer og klage vi hører fra dig!

Rom blev ikke bygget på en dag. At der er perioder hvor motivationen ikke er i top er der ikke noget som helst underligt i. Sådan er det for alle mennesker en gang imellem.

At du er nød til at variere dit træningsprogram oftere end du forventer, det må du leve med. Så er det jo netop smart at have MOL.

Hvis du ikke er 100% oplagt, så tag en let dag, hvor du skider planlægningen et stykke, eller vælger et par øvelser du måske aldrig har lavet før og prøver at måle din styrke i dem.

Du kan også lave spring-træning. Hop henover en stol med samlede ben eller kænguru-hop. Hop op på opadstød-bordene med samlede ben. Mål feks. hvor højt du kan hoppe. Det får man også større muskler af. Hvis du træner i den hvide hal i Allerød stadigvæk, mon så ikke der er en der hedder Henrik Høst, der kan hjælpe med lidt variation af træningen? Han er ihvertfald ikke helt uden gode ideer.

Du kan også bare køre en enkelt øvelse og så tage hjem igen. Så har du da været der, i det mindste.

Jo mere du forventer at være motiveret, jo sværere kan det blive. Pludselig føles vægten tungere end forventet, allerede under opvarmningen. Sådan er det bare en gang imellem.

Brug din fantasi!

Det er jo ellers gået fint fra nytår og til nu, jf. din logbog.

Jeg har selv i mine unge dage (i Allerød) været næsten grædefærdig nogle gange, fordi kroppen ikke ville som jeg ville. Og alligevel, så er der pludselig en dag gået flere måneder eller år, og så er man alligevel blevet både større og stærkere, end man havde regnet med.

Jeg går selv så langsomt frem nu (efter 11½ års træning), at jeg falder på knæ og takker min gud (altså mig selv, naturligvis), for bare den mindste fremgang.

Nu ikke mere piv!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share