Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Mvp.

Først og fremmest tag for et godt indlæg. Det giver lidt Stof til eftertanke.

Jeg ser din pointe, og forstår den godt. Jeg har aldrig været et af verdens mest tålmodige personer.

Jeg træner skam stadig i "fritz hansen" hallen i Allerød. LVK.

Dejligt sted. Men må indrømme at jeg skuffer mig selv mere og mere, og motivationen er væk.

Da du skrev at vægtene føltes tungere og tungere, selv opvarmnigns vægten var det sådan jeg havde det i dag. jeg stod med e dødløft stangen 120kg, og skulle tage en rep.

Jeg kunne ikke løfte den. For en uge siden lavede jeg 10 rep. Fordelt over to sæt.Så har man lyst til at tage sin ting og køre hjem.

Jeg er desværre ikke så kreativ når det kommer til min træning. Jeg forstår ikke at sætte et varieret program sammen.  

Henrik Høst har vi stadig . men han træner jo OL løfterne i dag.  Så lidt svært at komme i kontakt med ham når han er der.

Bo Billesten "underviser" kun tirsdag aften og der kan jeg ikke.

men det kan være jeg skulle tage det hele op til overvejelse, og se lidt på at lave lidt mere periodisering. Og så ellers tage det lidt mere roligt, måske køre nogle helt andre øvelser, hvis en dag er helt i hundende.

Link to comment
Share on other sites

Nå så han praktiserer stadigvæk OL-løft til daglig?

Er klubben i besiddelse af et vægtløftningshold nu om stunder, eller er det bare ham?

Nogle gange så har jeg helt lyst til at kigge forbi og træne en dag, for gamle dages skyld. Det kunne da også være sjovt at se om HH træner ordentligt til daglig, eller om han kun gider til stævner (her plejer han at være i fin form). Men jeg vil sgu ikke betale de der 600 kr. for et helt års tilmelding. Det er jeg alt for nærig til!

Jeg kan huske en gang at Bo Billesten skældte mig ud, fordi jeg havde tegnet med magnesium på væggen. Det var vist fordi jeg havde suppleret min faste cacao med en håndfuld guldøl.  Det var jo heller ikke smart. Er han forresten blevet stor efterhånden?

Link to comment
Share on other sites

Det gør han ja. han er Træner for OL løfterne hos os. De løfter Torsdag og Mandag. jeg ser ham aldrig træne hos os ud over det. Han er der kun på de tidspunkter.

Men ja de har et vægtløfterhold. Men tror det ikke det er det helt store de opnår. Men jeg skal da ikke kunne sige det.

Det kunne være cool hvis du kom forbi. Det er stadig et fedt sted.

Bo kan stadig godt virke lidt skarp. Han taler aldrig til mig og har aldrig sagt noget. Kun den gang han bad mig om at stoppe med at dødløfte. Det gjorte jeg så alligevel, så sagde han det igen. Så spurgte jeg henrik høst ugen efter, og han hjalp mig. Bo har ikke sagt et ord siden.

Bo vejer selv omkring de 93kg nu. Han er ret stor. Men ikke VILDT. Han ligger vidst 140kg i bænkpres.

Men det er vidst også en af hans dårligere øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Nå så Bo kan virke lidt "skarp" engang imellem? Det synes jeg godt at jeg kan genkende!

Jeg kan huske den gang jeg startede i klubben. Efter en uges tid skiftede jeg fra BB til vægtløftning og tabte derfor en anelse muskelmasse på arme, bryst og latissimus, da jeg helt skrottede disse øvelser til fordel for VL. Det var jo nyt og spændende.

Det mindre vægttab (måske 3-5 kg) førte til at der pludselig blev konspireret en del bag min ryg fra bestyrelsens side, med Bo i spidsen. Jeg måtte jo være dopet før jeg kom i klubben! Ingen tvivl om det! Brænd den heks! HH grinte vist bare. Lidt senere blev der fundet et glasskår (fra en knust pære) nede på toilettet. DET MÅ JO VÆRE TOPPEN AF EN AMPUL! SATAN ER IBLANDT OS! De fik dog aldrig testet mig og jeg var jo heller ikke dopet, men jeg husker tydeligt episoden.

Dengang jeg trænede der (1993-1994), vejede han ca. 90 kg og løftede 135 kg i bænkpres. Hvilken fremgang! Godt klaret!

Da vi lavede jule-styrkeløft, var han også helt vild for at få mine løft underkendt, men lige lidt hjalp det.

Du behøver selvfølgelig ikke at nævne det her i klubben, men prøv at iagttage hans adfærd indimellem...

Før i tiden løb han brølende og prustende rundt mellem maskinerne (cardio??). Så sad vi der på rad og række og gloede undrende.

Han var helt klart en spøjs fætter og er det vist stadigvæk.

Nu jeg er i gang, så kommer jeg også i tanker om at han engang havde mistet et par gummisko til 200 kr. Så kom der et stort opslag op om at de for en hver pris skulle findes igen og at tyven (der måtte selvfølgelig være tale om tyveri!) ville blive politianmeldt.

Jeg gad godt at kigge forbi igen. Hvad med en eftermiddag, sådan kl. 17-19 eller sådan noget? Tror du at HH kan bestikkes til at lade mig smutte ind? Ellers kan min VL-træner eller jeg selv måske ringe og plage og fedte lidt. Er han medlem af bestyrelsen?

Ikke for at vende tilbage til ham Bo der igen, men kører han stadigvæk på motorcykel? Før i tiden så havde jeg en hemmelig fantasi om at vælte den, når den stod udenfor. Bare for at opleve det cirkus der ville opstå omkring det!

Link to comment
Share on other sites

Haha fedt utryk. Cilius. Ja det er også et sjovt syn. Det skal du vide.

MVP. Du har ingen ide om hvor højt jeg grinte da jeg læste dit indlæg.

Ja lidt skarp ind i mellem må man sige han er.

Meget griner historie mht Doping sagen. Jeg tror de er blevet lidt mere afslappede med den slags i dag. Ellers er der ihvertfald en eller to jeg nok ville ha kørt Doping test på. Men ok han kender mange af dem bedre end jeg gør jo. Er jo stadig meget ny.

Men ok han har forbedret sit bænkpres med max 10kg, og sin egen vægt med 3kg på 8 år. Vildt. Må indrømme at den måde han træner på heller ikke virker som hel vildt gennemtænkt. Men ok han har trænet mange år, så man skal passe på hvad man siger.

Hahaha, Jeg var helt færdig da du fortalte om hans Cardio adfærd. Yep, i dag spæner han fra øvelse til øvelse. jeg mener virkele at de løber frem og tilbage mellem maskinerne. Den andne dag havde de kørte et sæt et eller andet på en maskine, hvor efter han kaster sig til gulvet, brølende, og laver armbøjninger, hel vildt. Efter måske 15, går han så på knæ og kører dem vidre i "jomfru" stil, indtil han er helt smadret, og ligger og puster på gulvet. Til stor undren for alle.

For en uge siden, da han havde cyklet 1time tror jeg. Gik han ind foran spejlene ved dumbels, og stod i baroverkrop og boksede mod spejlet i 15-20min, og boksede ud i luften.

Pænt svært ikke at brække sig af grin. Det er ikke mere end 1½ måned siden der var et opslag om at hans Cykkelbukser var blevet væk og at de bedes straks leveres tilbage.

Jeg har set en gut få et møgfald fordi vedkommende havde klippet negle i omklædnings rummet, det var jo nærmest udsmidnings grund, og det var glamt og alt muligt. Haha.

Det lydder så meget som den historie du fortæller.

Yep, det kunne være cool. Tror ikke det er et problem at gå ind. På VL holdet kan man vidst altid komme ind. Så det burde altså ik være et problem. HH er der vidst omkring klokken 17 både Mandag og Torsdag så jo det ville nok være fint.

Niks i dag er han vidst ik på MC, men en Toyota Previa. Det er jo noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Nå så har jeg været nede og lege lidt med nogle vægte. Max løft osv. Rigtig sjov dag. Tilfredsstillende var det ikke. Men n god dag.

Der er mange ting jeg vil gøre anderledes næste gnag jeg skal prøve at lave max løft. Men her goes.

Benchpres

1X7X50 1X6X50

1X95 1X100 1X102,5 failes 1X102,5 failed.

De 100kg følets egentlig ret nemme. Så det overraskede mig at jeg ikke kunne tage de 102,5. De 95 kunne jeg køre en del reps af tror jeg.

Dødløft

1X6X50 1X6X70

1X125 1X130 1X135 stopped/failed

De 135 kunne jeg muligvis godt ha taget. Men jeg ønskede ikke rigtig at prøve. Det føltes forkert.

Squat. Deep

1X6X40 1X6X40

1X70 1X80 1X85-Ikke dybt nok.

Jeg er som bekendt ultra svag her. Så jeg skulle ikke prøve mere.

Så lavede jeg lidt foskelligt bare for at prøve nogle øvelser osv.

Chins 1X7

Pulldowns 1X8X55

Pushdown 1X8X15

Pullups 1X7

Incline dumbell benchpres 1X8X15

Laterals 1X8X10

og 270m på en concept 2 ro  maskine. Min makker udfordrede mig. og tævede mig med 40m. Vi skulle bare ført til 300meter.

Nå men føler mig godt tændt på det nye program. Så det er bare om at komme i gang.

Men mit max, ja det endte jo lidt sløjt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se en tendens her. De er ikke helt så mærkeligt at du er kørt fast i dit 5 x 5 program, når man ser på din max test. Du har reelt ligget og prøvet på at lave 5 sæt x 5 reps med 90 % af din 1RM. Normalt siger man at man kan lave mellem 4-6 reps med 85 % af 1RM. Så du har tæsket din krop godt og grundigt, ved at ligge på +90 % og forsøge med 5 rep sæt. Det du skulle have gjort, da du ikke kunne lave 5 reps med en given vægt første gang, var at gå 5-10 kg tilbage, og starte en ny cyklus. Ved så at øge med 2,5-5 kg ad gangen, så ville du have opbygget nok moment til at smutte forbi de 90 kg som en legende mis. Det er langt lettere at øge i styrke, ved at planlægge sin træning, end ved at teste grænser konstant. Men jeg kan se du skal igang med et nyt program, som iøvrigt ser OK ud. Men husk, næste gang du banker hovedet imod en mur, så stop bankeriet, og tag et par skridt tilbage, for at få tilløb nok til at banke forbi det gamle niveau. Det er det som hedder wave cycling, og er egentlig super effektivt. Udfra en 5 x 5 cyklus, hvor ens max er 100 kg, kunne det evt. se således ud:

Uge 1: 5 sæt x 5 reps x 70 kg

Uge 2: 5 sæt x 5 reps x 75 kg

Uge 3: 5 sæt x 5 reps x 80 kg

Uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 kg

Uge 5: 5 sæt x 5 reps x 75 kg

Uge 6: 5 sæt x 5 reps x 80 kg

Uge 7: 5 sæt x 5 reps x 85 kg

Uge 8: 5 sæt x 5 reps x 90 kg

Uge 9: 5 sæt x 5 reps x 80 kg

Uge 10: 5 sæt x 5 reps x 85 kg

Uge 12: 5 sæt x 5 reps x 90 kg

Uge 13: 5 sæt x 5 reps x 95 kg

På den måde skubber man ikke hele tiden på grænsen, men øger den stille og roligt med tålmodighed ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hmm ok. Ja det kan jeg godt se. Det er jo egentlig en god forklaring. Og taget mine max løft i betragtning, så kan jeg jo kun sige at du har ret. Jeg har bare ikke selv set på det sådan før. Men god forklaring.

jeg regner med at køre ciliuses program i de næste 8 uger. Og så overvejer om det ikke ville være en plan at gå tilbage til det her program igen.

Men jeg går ud fra at det du mener feks kunne være følgende.

Mit max i BP er 100kg.

Jeg træner med feks 80kg.

1 uge 5X5X80

2 uge 5X5X82,5

3 uge 1X5 1X5 1X4 1X4 1X3

4 uge 5X5X 75

5 Uge 5X5X80

6 Uge 5X5X82,5

7 uge 5X5X85

osv osv. Går ud fra det er det der er ideen. Når man når en vægt man ikke kan løfte 5X5 , så gå 2-3 trin tilbage, og kør igen???

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har forstået det ret. Men den cyklus jeg postede var sådan set også baseret på 100 kg, netop fordi du har løftet 100 kg i dag. Den er bare med 5 kg spring. Men det er individuelt hvordan man gør. Men du har forstået teorien ret ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Mit max løft i sig selv er vel ikke det væsentlige. Det er vel det at jeg støder på min "mur" og ikke kan gennemføre feks 5X5 med den vægt.

Jeg dobbelt tjekkede kun fordi at du havde skrevet 5X5X90 begge steder. Så kunne jeg ikke lige se hvorfor jeg skulle gå tilbage i vægt når jeg havde kørt 5X5. Men det var altså bare en tryk fejl.

Link to comment
Share on other sites

Først en tak til cilius. Jeg tror jeg har haft en af de hårdeste trænings dage i mit liv. Alt saft og kraft blev brugt. Min makker synes kort sagt at det var en Psycho program. he.

Eksplosivt dødløft 80% af 1RM

opvarmning 2X6X50

Workset 5X3X105

Squat 75% af 1RM

Opvarmning 1X6X40

Workset 4X8X60

En af OL løfterne kom hen og sagde at det var godt at se at der var nogen der kunne lave nogle ordentlige squat og at der stort set ikke var nogen der kunne finde ud af det. Så svarede jeg at vi kæmpede stadig lidt med den lave vægt, hvilket han syntes var helt lige meget, bare vi havde tekniken i orden. Men rar oplevelse til en forandring.

Pull ups

1X11 2X7

Closegrip benchpres

opvarmning 1X6X40

Workset 1X8X55 1X8X57,5 1X8X60 1X8X60

Næste gang 60kg.

Rear laterals

Opvarmning 1X8X5

Workset 3X8X7,5

Mave

1X10 Pavel style body raise.

Link to comment
Share on other sites

Hey Blackice, dejligt at høre du er blevet godt banket igennem :) Og tillykke med de 100kg i BP.

Glæder mig meget til at læse om din træning. Forresten så er den eksplosive del fastlagt efter Prilephins tabel, bare hvis du skulle være interesseret. Min egen dødløft i onsdags måtte jeg droppe, jeg var simpelthen ikke restitueret nok efter mandagens makstest... så jeg starter først rigtigt på mandag :)

Link to comment
Share on other sites

Yep det må man sige jeg er. Min makker brokkede sig som aldrig før. He jeg var klar til at køre hjem efter vi havde kørt squat.

Men fedt at få at vide af en af de dygtige ol løftere som lige havde lavet 95kg i stød, at det var godt at se at vi kunne squatte ordentligt.

Jeg kører med 80% næste uge også tror jeg, og begynder med den tabel du anbefalede. Ellers er det mig derforstår den forkert.

Jeg har glemt at teste max i military pres. Hvilket er noget skidt. Så jeg må prøve at finde en passende vægt alligevel.

Spændt på at se mine løft om to måneder. Mener du at det er passende at skifte program igen når jeg har kørt de her 8uger?

Link to comment
Share on other sites

Jeg stikker nok snuden forbi en eller anden mandag. Så fælder jeg nok en tåre når jeg ser den gode gamle bænkpres. Hvis man lægger ud med en VL-øvelse eller to, så er man vel teknisk set vægtløfter.

Fint med dine benbøjninger!

Link to comment
Share on other sites

He hvorfor kalder i VL`ere det for benbøjninger. Hehe det gjorte han også. ok. Cool. Ja det kan du jo bare gøre.

Her er lige et eksempel på en frokost. Nemlig den jeg spiste i dag:

To indbage fiske stykker. En stor bøf med Ris og sovs.En skive af noget farsbrød. Uden brød (0:

Tre halve æg med rejer. Noget røget markel med Røreæg, nogle skiver tomater, en skive agurk, tre skiver kalkun.

Og en 1/4 skummetmælk. He. som sagt ret varieret mad jeg får.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. Cilius jeg skylder dig seriøse tæv. Når jeg en dag bliver stor nok. Av mand jeg havde pain i skuldrene et godt stykke tid.

Bænkpres 75% af 1rm 1min pause

Opvarmning 2X6X50

Workset 6X6X75

Incline dumbell pres

Opvarmning 1X8X10

Workset 1X11X22,5 2X12X20

Military pres

Opvarmning 1X6X30

Workset 1X6X40 1X5X40 1X4X40 1X4X40 jeg sprang de sidste to sæt over Kunne bare ikkemere.

Laterals

Opvarmning 1X8X5

Workset 3X8X10

Dips

Workset med 5kg i bæltet 4X6X5

Mave

Crunch maskine.

1X10X40

1X10X60

1X10X65

Link to comment
Share on other sites

Prøv at spørge om jeg er øm.

Jeg er helt smadret i brystet i dag. Syre ømt. Jeg ved ikke om det er pga de 6X6 sæt i bænk, eller det er incline dumbell pres. For de der 3X12 reps gjorte altså også seriøst nas.

De sidste to reps i hvert sæt følts bare som jeg var ved at flå skuldrene af.

men skuldre, nakke og bryst har ihvertfald fået så hatten passer. Mine triceps er nærmst upåvirkede. Men jeg er jo også vandt til at køre dips.

Link to comment
Share on other sites

Bilen er til salg igen:

http://www.bilbasen.dk/privat/show_ad.asp?id=174739

Golf II 1,8 Padadena. Årgang 1992.

Sjælden årgang, da III`eren blev produceret samtidig.

Synet for 1 måned siden uden anmærkninger.

Farve: Sort. 5 Dørs. 1 år Gammel Dobbelt sebring udstødning. Sorte Baglygter. Indfarvede VW Mærker. Spoiler med indbygget stoplys.

Komplet G60 styling, med Kofangere og skærm kanter. Helt ny undervogn. 4 Stk Gabriel Gas dæmpere, og 4 stk AB sænknings fjedre 40mm.

Nye skiver og Klodser. Nye styre og bærekugler. 4 stk Bridgestone Potenza RE720 205/45-16 med på 16" Alu. 4 stk Goodyear Ultragrip 5 vinterdæk på stål fælge.

Hella Tågelygter. GTI front grill med øjnskygge. Sorte Blink.

KN filter. Sonaralarm med 3 vejs elektronisk Start spærre, Centrallås. Håndfri installation til Nokia 62XX serien.Manhatten Kabine.

Alu dørpaneler. Grøn tonede ruder.

Km 153000.

Pris: 45000kr.

Lige et par ting:

Forruden er lige skiftet, så der er ingen sten slag overhovedt. Der er originalt soltag og Elbagrude. Bagrude visker med spinkler................

Bare lige nogle ting jeg havde glemt.

Batteriet er også helt nyt, og alle kalber mellem det og generatoren er også nye. Kobber bremse rørne er også skiftet

OBS: Prisen er uden anlæg. Kun med 4 stk Sony 6*9 højtalere.

OBS2: Der kan aftales særlig MOL pris ved hurtig handel :biggrin:

God weekend.

Link to comment
Share on other sites

Lige som jeg troede det ikke kunne blive hårdere. Jo så blev det sandlige hårdere. CILIUS. NAR!!!

He men det er godt.

Eksplosivt squat 85% af 1RM

Opvarmning 2X6X40

Workset 5X3X67,5

Blev korigeret lidt. En synes jeg fjedrede lidt for meget når jeg var i knæ.

Dødløft 75% af 1RM 1min pause

Opvarmning 1X6X50

Workset 3X6X97,5 med mixed grip

3X6X97,6 med straps.

ALDRIG har jeg været så tæt på at knække mig.

Bend over rows

Opvarmning 1X8X30

Workset 4X8X37,5 Alt for nemt.

Pulldowns.

Opvarmning 1X8X40

Workset 4X8X60

Preachercurl

Opvarmning 1X10X12,5

Workset 2X8X27,5 2X5X27,5

Stangen vejer åbenbart kun 7,5 i preacher stativet.

Rotormanchet

3 forskellige øvelser 1X8X7,5 med hver arm

1X8X10 med hver arm

1X8X20 Cabel øvelse.

Mave

1X10X10 Crunch i Maskine

1X10 knæ ophævninger

1X10 Body raise

1X5X25 Cabel Crunch . Kan jeg ik finde ud af.

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig om små 3 uger, så har du med garanti vendet dig til det, så er der absolut intet der kan røre dig... smerte og fatique bliver din bedste ven - som Hatfield ville have sagt: I spit on fatique :D

Prøv konsekvent at køre dine dødløft sæt med overhåndsgreb for maksimal træning af underarme, når det så er umuligt skift til mixed - trækremme skulle ikke være nødvendigt til 75% kørsel ;)

Link to comment
Share on other sites

Du er ond er du.

Jeg kørte med mixed grip de tre første sæt. Da jeg så var på kandten til at brække mig ,og de gik noget i nærheden af 3min mellem hver sæt gik jeg over til Straps. Det hjalp en del.

Hey kører jeg med 80% i dødløft i dag også, eller er det 85%. Der er et hul i din tabel.

Århh mine stakkels underarme. jeg får ondt i dem ved tanken. Jeg har været øm hele sidste uge. Hver gang jeg havde været til træning var jeg øm et nyt sted. He dejlig fornemmelse.

Noget andet, Hvordan tror du biceps vil have det med det program? Som vi blev enige om var der ik meget at gøre for dem i det her program. Jeg synes der der sølle 38,5cm er for lidt efterhånden. Vi kunne godt tænke os (mig og mine arme) at komme op over de 40 hehe. ja jeg ved det godt. Der er mange ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share