Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Der skal nok komme lidt masse på armene kære Blackice... det kommer det kommer. Der er masser af biceps i programmet - pullups, pulldowns, preachercurls... masser af biceps.

Ja, der er sgu et lille hul i skidtet.. he he, sådan er det at løbe med en halv vind. Det som er vigtigt er en løbende progression i workloaden på den eksplosive del. Den er desuden bygget op omkring Phrilipins tabel. Men gå op på 85, den skal sku køre smukt hjem (meget overbevisende ikke*G*).

3 minutter mellem sættene i fredags dødløften.. hvordan kan det lade sig gøre? Troede kun der skulle være 1 minut ;) Hvis det føles alt for sindsygt, så gå ned på 70% og hold pauserne på 1 minut sharp.

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja jeg må jo håbe. Men ja tålmodighed, er og bliver nok aldrig en stærk side.

yep. Det så jeg nemlig. med 85% Det prøver i bare.

Satser på at køre den uden bræk på gulvet.

Jaaa altså de første 3 sæt var også med et min i mellem. Men da jeg mente  at OL løfterne garanteret ville blive sure over bræk på gulvet, og fordi jeg havde TO personer som overvågede mit dødløft, var jeg ikke meget for at køre hver min. For jeg var nok kommet alvorligt til skade. Alternativet var bræk på OL løfternes Plast underlag.

Link to comment
Share on other sites

Bræk på gulvet... det er jo en plasticmåtte - det kan jo skylles af igen :) Spøg til side, prøv alligevel at presse dig til at lave sættene med 1 minut imellem, det er essentielt mht. hypertrofi responset samt opbyggelsen af workcapacity.

Kan forresten lige glæde (mig selv) med at mine arme i spændt tilstand med en 90 graders vinkel på underarm og overarm er 45cm :D (43 for et par 3 uger siden), når jeg spænder alt hvad jeg kan med helt bukkede arme, er de ikke mere end 43cm.

Link to comment
Share on other sites

Ehhh cilius. det her program går jo helt i fisk.

Jeg kørte jo med 85% i dødløft i Fredags, Jeg skulle kun ha kørt med 80%. Det kunne ha noget med det at gøre....

og i Mandags var det godt nok med 80% og det skal så være med 85% i dag. Og i Torsdags glemte jeg Pushdowns. Det var dog utroligt. Sikke en gang Jord.

Nå men det var da en ok forklaring på at jeg var så træt i dødløft. jeg havde kørt med 85% i mit squat. Det var 5% for meget....... Hmm skod.

45cm Ikke dårligt.

Link to comment
Share on other sites

Forslag: print det ud og tag med :)

Målingen var lørdag aften af en enormt stiv mandsperson, næsten ligeså stiv som personen der fik foretaget målingen.. det jeg vil frem til, om det har være med milimeter præcision er jeg ikke sikker på... men det er i hvert fald i omegnen ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm altså var den rent faktisk kun 35. Tsk ikke drikke før en måling.

Hey jeg printede det rent faktisk ud. Men det var dig der havde skrevet forkert. Tsk tsk.

He.

Meget mod min vilje måtte jeg droppe træningen i dag. Et møde trak ud. Jeg regner med at gå tidligt i morgen og træne der i stedet. Det burde ikke ændre på noget.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. Ganske fornuftigt. Meget hårdt. Men godt.

Eksplosivt dødløft.

Opvarmning 2X6X50

Workset 5X3X105

Med overhånds greb

Squat 75% af 1RM med 1MIN pause. Og jeg overholdte det.

Opvamning 1X6X30

Workset 6X6X60

Rumænsk dødløft

Opvarmning 1X6X30

Workset 4X8X65

Pull ups

1X10 1X7 1X6

Closegrip BP

Opvarmning 1X8X40

Workset 4X8X60

Rear Laterals

Opvarmning 1X10X5

Workset 3X8X10

Samme vægt næste gang

Mave. Crunch maskine

1X10X40

1X10X65

2X10X60

Alle done

De sidste tre gange har min makker ikke været med.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. Uge 2.

Bænkpres 75% a 1RM 1min pause

Opvarmning 1X7X40 1X6X40

For Set 1X1X95 1X1X95 1X1X95

Workset 6X6X70

Incline dumbell pres

Opvarmning 1X10X10

Workset 1X12X22,5 1X10X22,5 1X12X22,5

Latterligt Kunne godt lige ha taget de sidste to reps i Sæt 2.

Military pres 1min pause

Opvarmning 1X8X20

Workset 6X6X35

Laterals

Opvarmning 1X8X5

Workset 3X8X10

Dips

Med 6,25 kg i bæltet 1X6 1X6 1X6 1X5

ARhhh en rep mand. Den synes jeg altså jeg fortjente.

Pushdowns

Opvarmning 1X12X15

Workset 3X12X20

Dejlig øvelse. Men hårdere end jeg regnede med.

Link to comment
Share on other sites

Håndryggen peger op, håndfladen peger ned. Knoerne sidder uanset hvad du gør for enden af din hånd. Så de vil vel altid pege væk.

Med mindre vi taler chins. Men det er nemmere at sige at feks i dødløft der vil din håndryg pege op ved overhånds greb.

Ved feks Pull ups der vil håndryggen også vende ud mod dig hvis det er med overhånds greb.

Link to comment
Share on other sites

*tsk tsk tsk*

man laver da altid pulldowns med håndfladen ind mod sig selv?! Nåmen sådan kører jeg dem altså også Blackice - Så godt de der kg :hmmm:

Er mere spændt på dine næste løft, når du udfører dem korrekt!! BeeBee style!! yeah!

**********************************************

Argh Sorry!!! læste det som pulldowns og ikke pushdowns! SOOOORRYYY!!! :)

Øhm ... var det ikke dig som også tog 35kg i dumbell incline Blackice? Fordi det var da dig som skubbede mig derop! Hvor mange grader er bænken???

Link to comment
Share on other sites

Er det så rigtigt fordi du kører dem sådan Deluxe :) ... det bliver ene og alene et definitionsspørgsmål, jeg er bange for det er svært at skabe konsensus omkring hvad underhåndsgreb vil sige...

Men vi er enige om at underhåndsgreb er det modsatte af overhåndsgreb ikke? Overhånd er efter min mening, hvor du ikke kan se din håndflade (modsat underhånd), og deraf givet at underhåndsgreb er med håndryggen væk fra en selv... men igen umuligt at blive enig om jf. ovenstående.

Link to comment
Share on other sites

*Hruuu.....Hriiiii.....hruuu.....hriiii* No.....He is on my side now! He's has joined.... *Hruuu....hriiiii....hruuuu* the dark side! :zborg:

Det er fedt at jeg ved der er mindst én dybdegående BB'er herinde ligesom mig selv! Yeah!

grunden til at jeg overvejer mit sqaut er pga. duck-ass :megacool: dét er knap så fedt!

Det kender den store powerlif'ta mr. Xax til? ;) *gg*

Cilius: nej nej! :D Men jeg troede bare at dét var den rigtige og "normale" måde at køre den på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener faktisk at rigtig pull down er med overhånd.

Men det er fint nok at køre det med underhånd. Regner med at trille op på 80-90kg i stedet for de 60kg der.

Men jeg kan så bare ik se hvad forskellen er frem for pull ups.

Det er længe siden jeg har kørt incline dumbell pres kan jeg mærke. jeg ved jo ik hvad antal grader jeg kører med. Men det er første hak i bænken. Ellers bliver det for meget skulder pres.

Nu skal du huske på at jeg også skal lave 12 reps. Hvis jeg kørte med 8 eller 6, ville jeg kunne sætte vægten betydeligt op.

XAX. jeg både squatter og dødløfter faktisk på livetløs.

Men mit max i squat er jo direkte latterligt.

80kg. Men regner med at det bliver betydeligt meget bedre meget hurtigt. For nu har jeg fået godt styr på tekniken og er fortrolig med øvelsen. Og synes allerede det føles nemt.

Dødløft er jeg ikke venner med. he. Mest fordi jeg er en tøs og det er den hårdeste øvelse på programmet. Så man bliver helt smadret af den. Mit max lå sidst på 130kg. Tror dog godt jeg kunne ha løftet 10-15kg mere. Men min ryg fik lov at bestemme og jeg havde mistet gejsten. Så næste gang skal jeg gerne ende på 140-150kg i max.

Min stærke side skal være bænk. jeg håber på at ramme et max på 110kg næste gang.

Måske lidt vildt at håbe på. men jeg tror det kan lade sig gøre.

Deluxe, jeg er glad for jeg kan være en motiverende faktor for dig. He.

Jeg så for nogle dage siden en gut lave incline dumbel pres med 45kg dumbells, Det er alligevel en slat du. hehe

Link to comment
Share on other sites

Hehe hvis dine muller var lige så stor som din mund så ville du jo være PRO BB`er mester. Hehe

Arhh meeeen du er jo oppe på et sted mellem 40-50cm biceps. Jeg har hørt du var stiv da målingen fandt sted. Så måske i havde vendt bådet om eller noget. Måske det var et lår i havde fat .

BEMÆRK JEG ER OVER 3000 Indlæg nu.

Link to comment
Share on other sites

Hold da fest 3000 indlæg... der er vist nogen der mangler et liv ved siden af MOL ;) Nej, udemærket med nogle aktive debattører til at holde forummet i gang. Skriver du forresten også over på getbig?

Incline dumbell har jeg ikke bare i munden, min højeste 5rep har været på 45,5kg - men det var i sæt - dvs. 4x5x45,5 med en enkel eller 2 i reserve supersættet med flyers (i forbindelse med Thomas J's WSB hybrid).

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg synes nu at 45kg dumbells er temmelig meget! Og hatten af for dig Cilius, hvis du har kørt dem i workset!

Men nu skal vi heller ikke lyde for mega selv, så bliver det jo ligesom dengang alle stort set dissede DM i Bodybuilding deltagerne herinde på MOL :p

Så 45 er RET fint at køre med!

Xax: Jo da, jeg træner ben :) Squat er bare ikke så integreret en del endnu, ligesom dødløft. Men de er så småt på vej.

Men ok, bare du notere om du kører pulldowns eller Pushdowns næste gang. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share