Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Gårs dagens træning

Uge 3.

Eksplosiv squat 85%

Opvarmning 2X6X30

Workset 6X2X67,5

Dødløft 75% af 1RM 1min pause

opvarmning 1X6X70

workset 6X6X97,5

Bend over rows

Opvarmning 1X8X30

Workset 4X8X47,5

Pulldowns-underhånd

Opvarmning 1X8X70

wrokset 4X8X75

Preachercurls

opvarmning 1X8X12,5

Workset 4X8X30

Rotormanchet

Tre forskellige øvelser.

1X8X10 1X10X15 1X8X30

Mave

1X10X40 Maskin crunch

1X10X60 Maskin crunch

1X10X20 Dumbell side bends. Og fedt at je er øm i dag. Vægten var vildt let, og det gik lyn hurtigt men disse muskler er åbenbart ikke normalt i brug

I dag søndag har jeg spillet en times fodbold. Er du gal jeg har smerte i benene. haha

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice

Blev helt nervøs for du havde droppet træningen...

Din brystdag hvor du skriver omkring manglende evne til at løfte vægtene. Det kan sagtens være en blanding af de 3 forhold du nævner - hvis det bliver et problem igen i 5 sæt i BP, så drop noget af vægten - eller lav pausen lidt længere (lidt).

Military er en tung og ond øvelse - andet er der ikke at sige til det :D

Underhåndsgreb i pushdown skulle være mere isolerende... har du røget hash? Du kan da umuligt køre med samme antal kg i øvelsen, hvis du skal have underhåndsgreb... Tag fat i pinden, og pres den ned - triceps bliver aktiveret :)

Link to comment
Share on other sites

No way. Aldrig heh.

Ja jeg kunne godt forstille mig at det var derfor. Men nu må vi se på torsdag om jeg kan trylle lidt igen.

Ok ingen underhånds greb i pushdown. Nej man kan ikke køre med lige så høj vægt. Men ham gutten sagde at den ramte HELE tricepsen. og stod og viste hvad det var den ikke ramte når det var med overhånd. Heh

Link to comment
Share on other sites

Første dag i uge 4.

Eksplosiv dødløft. 90%. 1 sæt overhånd. De næste 4 var mixed grip

Opvarmning 1X6X50

Workset 5X2X117,5

Squat 75% af 1RM (min 1RM er latterlig) 1min pause

Opvarmning 1X6X30

Workset 6X6X60

Rumænsk dødløft. jeg hader denne øvelse

opvarmning 1X6X30

workset 4X8X67,5

Pull ups

1X10 1X7 1X7 Her kunne jeg muligvis godt ha taget 2 reps mere i alt.

Closegrip benchpres. Kanon

opvarmning 1X6X40

Workset 4X8X65

Rear laterals. To lidt vægt af. jeg skulle lige sørge for at det ikke blev pingvin curl.

Opvarmning 1X10X5

Workset 1X9X7,5 2X8X7,5

Mave

1X10X45 Crunch maskine

1X10X70 Crunch maskine

1X10X20 Med makker som trækker under fødderne.

jeg legede lige med et par maskiner.

jeg satte mig lige i en ben pres kabel maskine. Lavede 1X1X240 Det var MAX vægt i denne. Gab. Kunne godt lave et par reps. Kørte lige 1X6X100 bare for at prøve.

Prøve også cabel flyer maskinen. Underlig dims. Lavede 1X70kg og 1X60kg. Der er kun til MAX 80kg. Latterlig maskine også.

Link to comment
Share on other sites

Ik noget du har misset. Eller ihvertfald ik noget der er værd at bruge tid på at finde. Men et par stykker her inde startede en dybt latterlig diskusion. Du ved mest af alt mudderkastning. I Styrketræning`s foraet.

Det tog lidt overhånd. Det ødeligger et godt forum.

Link to comment
Share on other sites

Har lige været nede og slynge rundt med nogle vægte.

Bænkpres. 75% af 1RM. 1min pause.

Opvarmning 2X7X40

3X1X95

Workset 6X6X70

Military pres 1min pause

Opvarmming 1X20

Workset 6X6X35

Incline dumbell pres

Opvarmning 1X10X10

Workset 1X12X25 1X9X25 1X7X25

Laterals

Opvarmning 1X8X5

Workset 3X8X10

Dips

1X6X7½ 1X6X7½ 1X6X7½ 1X5X7½

Pushdown

1X10X15

Workset 1X8X30 1X12X30 1X12X30

Mave

1X10 leg pull ups

1X10X25 dumbell side bends

1X10X55 Maskin crunch

Er ret sikker på en gut i centeret der er på AS. Der kan ikke være anden forklaring. TSK

Link to comment
Share on other sites

Ciluis.

Hvor meget vil det betyde hvis jeg tager fri i uge 26. ALtså helt fri fra træningen. Ærlig talt. jeg træner til en pause.

jeg kan godt nå alle tre gange. MÅSKE

Mandag kan det være jeg kører ned og træner med Simon. Men de to andre dage. Jeg orker det næsten ik.

Hvad siger du? Hvad er der at sige til det?

Link to comment
Share on other sites

Kære Blackice

Det bestemmer du jo helt og aldeles selv - men husk, man bliver ikke stor af at betale kontingent ;)

Jeg ville tage alle 3 træningspas, men det er min personlige indstilling - jeg ville være nervøs for at miste workcapacity ved en hel uges pause midt i det hele - men hvis det ikke kan lade sig gøre at træne, så kan det ikke lade sig gøre.

Hvor meget det vil sige, har jeg absolut ingen anelse om. Du vil blive lidt bedre restitueret til ugen efter, men have misset en hel uges træning.... tjaaa

Link to comment
Share on other sites

Hmm Svært at sige Cil. For det er mest det med at det er svært bare at vade ind i et center , træne, og gå igen. Det synes jeg ihvertfald.

Sådan hvis man ik har makker med, og ikke normalt kommer der.

Jeg har trænet i dag.

Eksplosiv squat 90% af max

Opvarmning 2X6X30

Workset 5X2X72,5

Dødløft 75% af max 1min pause

Opvarmning 1X6X50

Workset 6X6X97,5

Sidste tre sæt med mixed grip. Jeg ved ikke hvorfor jeg var så træt i dag. Men det er jeg altså.

bend over rows

Opvarmning 1X8X30

Workset 4X8X50

Pull downs- Overhånd

Opvarmning 1X8X40

Workset 4X8X80

Preachercurl

Opvarmning 1X8X12,5

Workset 2X8X32,5 2X6X32,5

Rotormanchet

Tre forskellige øvelser

1X8X10 1X8X20 1X7X35

Mave

1X6 leg raise

Og så legede vi lidt med mit ab-wheel. CHOK det er nok ondt. Jeg prøver senere her hjemme på gulvet når jeg har fået mere energi. Det er bare ondt.

Min makker kunne dog lave 1 ægte i pavel stil. Jeg var lidt imponeret der.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackie

Hvordan kører træningen ellers, kom med et par små kommentarer undervejs - jeg er ekstrem nysgerrig.

Er det ikke bare at gå ind i centeret, og begynde at løfte ubåde? Hvis du betaler en 20'er (eller hvor meget gæstetræning nu koster) så er der jo absolut intet problem i det ;) Rart med lidt adspredelse - faktisk syntes jeg det er sjovt at træne i andre centre end mit eget - du ved komme sådan lidt rundt og sammenligne.

Mvh

Cilius

Link to comment
Share on other sites

Tjo det kan godt være. Nu må vi lige se. Det er lidt svært at vurdere når jeg ik har været der. Men tror jeg prøver at ringe til dem i morgen og hører om gæste træning er muligt.

Mht min træning. Så jo jeg synes det kører godt. Jeg har en ide om jeg er ved at brænde lidt ud. Mit dødløft igår var ekstremt hårdt. Selv om det kun er 75%.

Alle de små løft stiger og stiger. Altså arme, triceps, osv.

Squat går også rigtig godt. Desværre ikke SÅ eksplosivt som man kunne ønske. Mht vægt forøgning så æder jeg konstant, og har nu også købt protein pulver. Men det begynder nu også at stige langsomt.

Mine trapz ser ud til at være vokset lidt, og min ryg er mere markeret end før.

Jeg ved ikke helt hvor stor vægtstigning jeg får i de store løft når jeg NÅR max. Men ok jeg er også kun halvdelen af programmet igennem.

Dvs uge 5 næste uge.

Jeg synes at pull og pushdowns kører kanon, også dips og preachercurl. Her oplever jeg som sagt ret så stor fremgang.

jeg ved ikke om det er tilfældigt eller har noget med programmet at gøre.

Jeg er meget spændt på at se hvordan fremgangen vægt mæssigt er på de 3-4 store løft. (4 hvis vi tæller military pres med)

Det er meget svært at vurdere når jeg kører med faste intervaller. Altså % af 1RM.

Link to comment
Share on other sites

Uge 5.

Hård gang træning. uden makker. Varmen gjorte det ikke nemmere. Jeg har gået med noget i kroppen hele dagen. Så jeg var egentlig ikke helt på toppen. Men alt det taget i betragtning gik det ok.

Eksplosiv dødløft 90%

Opvarmning 2X6X50

Workset 5X2X117,5

Squat 75% af 1Rm 1min pause

Opvarmning 1X8X30

Workset 6X6X60

Rumænsk dødløft. HADER denne øvelse

Opvarmning 1X8X30

Workset 4X8X70

Pullups- Underhånds greb

1X10 1X8 1X7

Closegrip benchpres- Suveræn fremgang

Opvarmning 1X8X40

Workset 4X8X67,5

Rear latreals

Opvarmning 1X7X5

Workset 3X8X10

Mave

1X5 Pavel Ab-wheel fra knæ. MØG øvelse. Heh Jeg sys det er hårdt i ryggen efter dødløft. Prøver senere i aften.

Link to comment
Share on other sites

Cilius. Hvis nu jeg ikke kommer til at træne i næste uge. Kan jeg så i uge 27 ikke køre et uge 25 program. Altså med samme procent sats. Og så vente til uge 28 med at køre som jeg egentlig skulle ha gjort i uge 27.

Jeg har forresten lige fundet ud af jeg nok skal være væk tre uger i sep. Så jeg skal til at se lidt på hvad jeg kan gøre for at miste så lidt som muligt. For det bliver nok kun en enkelt uge jeg kan træne i over de tre uger hvor jeg er i USA.

Link to comment
Share on other sites

øhhhh what?

Ok, jeg har lige haft min lille kalender frem, jeg er ikke helt spiff til det med ugenumre i hovedet. Kan du overhovedet træne i den kommende uge?

Jeg antager du ikke kan, prøv evt. at starte ugen efter (27) med at køre 25 igen, og så bare danse den derudaf med 26 bagefter - altså uden noget var sket overhovedet.

dvs.

uge 25 --> program for uge 25

uge 26 --> pause

uge 27 --> program for uge 25

uge 28 --> program for uge 26...

Link to comment
Share on other sites

Cilius. Du har forstået mig rigtigt.

Vi er i uge 25nu. Dette er min 5 uge på dit program.

Dvs uge 26 er 6 uge af mit program. Om jeg kommer til at træne eller ej er endnu ikke helt fast lagt. Men jeg har min tvivl.

Ideen var som du siger. AT køre uge 27 som trænings uge 5 igen. og så fortsætte der fra. Så det hele bliver skudt en uge. Plus at jeg får en uge mere på 90% workload.

Link to comment
Share on other sites

uge 5. Alt i alt en knapt så imponerende dag. Øv

Bænkpres 75% med 1min pause.

opvarmning 2X7X40

Workset 5X6X75 1X5X75

Incline dumbell benchpres

Opvarmning 1X10X12

Workset 1X12X25 1X10X25 1X8X25

Laterals

Opvarmning 1X8X5

Workset 3X8X10

Dips

Workset 4X6X7,5

Military pres. Det gik helt galt. 1min pause

Opvarmning 1X6X20

Workset 1X6X37,5 1X5X37,5 1X3X37,5 1X4X35 1X3X35 1X4X35

Pushdown

Opvarmning 1X10X10

Workset 3X12X35

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share