Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Kan du så lade være med at arbejde - og opdatere din log i stedet :tongue:

Håber at løbet gik godt, selv om det måske ikke har været den bedste optakt. Kan jo også have opsparet en masse energi, der skulle skydes af...?! :bigsmile:

Bare for at stille din nysgerrighed kan det afsløres at det blev til en flot 5 plads.

Flot kørt Kermit!

Link to comment
Share on other sites

Jeps, en 5. plads blev det til i går. Jeg når kun lige en hurtig opdatering her :laugh:

Candygirl - tror mit arbejde bliver lidt utilfreds hvis jeg pludselig holder op med at troppe op :tongue:

MTB - mange tak :blush:

Gregers - Dog ikke, nærmest tværtimod. De hastigheder du kan se på events4u's side, er baseret på den gamle rute som var noget længere. Jeg tror ikke vores snit lå meget højere end lige under 37 km/t.

Jeg vender tilbage på et tidspunkt med en bedre opdatering med grafer og det hele :w00t:

Link to comment
Share on other sites

I onsdags var det som sagt Sommercup tid, og da jeg kørte afsted begyndte det så småt at dryppe. Jeg kørte ud på en del af ruten, og pludselig var det som om at regnen tog lidt mere til, dog uden at det stod ned. Da jeg nåede frem til starten var der ikke umiddelbart nogle jeg kendte, så jeg kørte lidt frem og tilbage på Humlebækvej.

Da starten skulle til at gå skulle jeg virkelig på toilettet med nummer 2, men holdt mig da der jo egentlig ikke er muligheder for andet. Ud på ruten, som jeg vidst nok har fået understreget var en ret kedelig rute for mig, og åbenbart også alle andre. Grundet klager var der denne gang kameraer i følgebilerne, og politi på vejene for at sikre sig at vi holdt os på den rigtige side af stregerne.

Da starten gik lå jeg lidt nede bag i feltet, men fik mig forholdsvis hurtigt kørt mig op i front. Da vi havde passeret mål første gang og kom ud på Kongevejen, lavede jeg et ryk sammen med et par andre, men kunne ikke slå et afgørende hul på den korte bakke. Heller ikke på den næste skete der rigtig noget selvom jeg prøvede. På de følgende omgang prøvede jeg flere gange at slå et hul, men hver gang kunne jeg ikke få skabt hullet, eller var den eneste der kom afsted.

På næstsidste omgang var der 2 der havde fået et stort hul. Jeg prøvede at lave et ryk op til dem, og fik slået et stort hul ned til feltet. Da jeg kom rundt i svinget troede jeg at jeg havde hentet en af rytterne, viste det sig at være en fra gruppe 3 der var røget af. Jeg var for lang tid til at komme forbi ham, og blev hentet af feltet igen :nonono:

På sidste omgang gik der stor positionskamp i den, og jeg havde egentlig mentalt meldt mig ud af den kamp, men da vi nåede opløbsstrækningen med 1,5-2 km til mål kunne jeg uden problemer komme op i front, og det virkede generelt som om feltet gik i stå. Jeg kørte op i front, og satte tempo på på en nedkørsel, og lå i front indtil jeg med ca. 1 km til mål så en masse der passerede mig i hver side. Da spurten begyndte lå jeg vel som nummer 10 i feltet, og med 200 meter til mål havde jeg lidt opgivet at få fart i cyklen grundet de mange personer. Men pludselig kørte jeg uden problemer forbi dem alle - de var vidst gået kolde, og det betød at jeg kun havde 5 foran mig og masser af plads. Ned i hornene og så ellers bare trække igennem, hvilket betød at jeg på de sidste meter passerede 3 af dem, og kom ind på en samlet 5. plads :4thumbup:

Og så lidt stats for selve løbet. 63,1 km med 36,5 km/t - absolut ikke særlig hurtigt.

20091006tur.png

20091006kort.png

Som man også kan se på kurverne, så var det i hvert fald god intervaltræning så det basker.

Jeg er ret overrasket over at jeg kunne køre en 5. plads hjem, og havde absolut ingen forventninger til løbet whatsoever. Nu håber jeg på at næste løb på torsdag ligger en anelse bedre til et udbrud. Den skulle ikke have særlig mange højdemetre, men til gengæld have nogle små stejle stigninger, hvilket kan være et godt afsæt. Så vidt jeg kan se ligger jeg stadig samlet nummer 2, men konkurrencen bagfra er der absolut stadig! Og jeg skal også huske på at jeg kommer til at misse løbet som CCH afholder i august.

Noget andet er at vi på arbejde er blevet hovedsponsor på Sjælsø Rundt i søndags, og det betyder at jeg mildest talt har ligget vandret med arbejde for at få en række ting klar til på søndag hvor det hele løber af stablen. Jeg skal desværre ikke selv køre med i år, men hvis vi også er hovedsponsor næste år så er det selvsagt med deltagelse af et Lyngby Storcenter hold, hvor jeg vil foreslå mig selv som kaptajn :bigsmile: Det er Jens Veggerby der afholder det i år, og de næste år frem, og jeg har nu haft fornøjelsen af at arbejde sammen med ham. Jeg glæder mig allerede til vi forhåbentlig skal lave det igen næste år, for så får jeg noget længere tid til at komme med alle mine ufornuftige ideer.

Link to comment
Share on other sites

Noget andet er at vi på arbejde er blevet hovedsponsor på Sjælsø Rundt i søndags, og det betyder at jeg mildest talt har ligget vandret med arbejde for at få en række ting klar til på søndag hvor det hele løber af stablen. Jeg skal desværre ikke selv køre med i år, men hvis vi også er hovedsponsor næste år så er det selvsagt med deltagelse af et Lyngby Storcenter hold, hvor jeg vil foreslå mig selv som kaptajn :bigsmile: Det er Jens Veggerby der afholder det i år, og de næste år frem, og jeg har nu haft fornøjelsen af at arbejde sammen med ham. Jeg glæder mig allerede til vi forhåbentlig skal lave det igen næste år, for så får jeg noget længere tid til at komme med alle mine ufornuftige ideer.

Nu mener du vel PÅ søndag? For ellers bliver jeg da lidt skuffet når jeg står derude i morgen :tongue:

Jeg kigger lige efter dig, men du må lige tage cykeltøj på, for ellers er det ikke sikkert jeg kan kende dig :bigsmile: Jeg håber arrangementet kommer til at gå godt, for det er et meget passende løb at have i området.

Lyder spændende med de ufornuftige idéer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I tirsdags var det jo meningen at jeg skulle ud og inspicere ruten til gårsdagens sommercup, men grundet en lidt sær mand der kom op på kontoret og brokkede sig over at der ikke var flere gratisaviser i standerne i centret, kom jeg lige præcis 5 minutter for sent ud af døren, og trods tonser kørsel en stor del af vejen til Hillerød, nåede jeg det lige præcis ikke. Skal man se positivt på det, så vendte jeg om og kørte mod Hørsholm i håbet om at fange HCM rytterne på deres tirsdags tur, og havde også et spinkelt håb om en køretur med Gregers som jeg trods alt ikke har fået kørt med i lang tid! Det gav da også lige mulighed for at kyle en energibar ned mens jeg kørte på Københavnsvej.

Det var mere eller mindre først ved motorvejen at jeg så de grønne trøjer komme rullende ned af nedkørslen, og jeg vendte derfor cyklen om og fik kontakt. Det var en lidt broget flok med et par gamle kendinge, og et par nye ansigter jeg ikke havde set før. Turen ud af Stumpedyssevej satte godt damp i kedlerne da der så vidt jeg husker var modvind, og jeg lå i 3-4. position. Da vi nåede ud på Københavnsvej igen, lå jeg som nummer 2, bag ved en som virkelig satte et højt tempo med det samme. Det krævede da også at Laust måtte op og sætte tempoet ned da vi mistede et par ryttere ved den forcering. Ved Overdrevsvejen var der igen samling på tropperne, og så kunne jeg få lov til at køre igennem. Jeg holdt ned til Kulsviervej hvor jeg slog ud, og lod de andre komme op foran igen. Her var jeg ved at være godt træt, da tempoet absolut ikke røg ned, men jeg fik kæmpet mig op og lå i længere tid lidt højt på pulsen.

Ved Sørup var der 2 der trak igennem efter svinget, og slog et lille hul. De blev dog kørt op inden bakken, hvor der var et par enkelte stykker der kørte. Jeg valgte ikke at trampe igennem, men langsomt følge deres acceleration. Da bakken fladede en smule ud, lå vi 3 i front, og jeg kunne uden problemer køre forbi ham der lå foran mig og distancere.

Igennem Endrup kom det til lidt frustrationer mellem holdkaptajnen og en der kun kører med 2-3 gange om året da han vidst nok bor i Schweiz til daglig. Han havde ikke holdt til højre i bakkespurten på trods af at der ikke er meget spurt over ham, og det havde skabt nogle lidt farlige situationer så vidt jeg kunne forstå. Laust kørte op og sagde til ham at det skulle han huske, men han sagde at det gad han ikke høre på. Laust sagde så til ham at han syntes han skulle køre ned bag i feltet, og blive dernede når han ikke ville høre efter. Da han ikke ville det, begyndte de at råbe lidt af hinanden, og Laust prøvede at holde fast i ham for at få ham ned.

Vi andre kørte ud af Endrup og jeg lagde mig i front på nedkørslen, og kørte ok igennem. Da vi nåede bakken blev jeg ved med at holde tempoet, og det var først oppe lige inden bakken slutter at de andre kørte forbi i et angreb. Tror jeg blev nummer 4-5. Tøsedrenge at de ikke turde åbne spurten noget før :tongue:

Ude omkring Tikøb mistede vi en af rytterne da han ikke ville sænke farten på et langt stykke, hvor han satte en del andre ryttere. Han fik så lov til at køre væk, og så sørgede vi lige for at der kom samling på tropperne igen.

Ved Humlebækspurten lagde jeg mig i front og satte tempoet godt op. Ifølge min computer nåede jeg da også op på omkring de 50 km/t uden en decideret spurt. Ved svinget kørte de andre så forbi, og kørte spurten. Efter spurten kom der dog aldrig samling på tropperne igen, og jeg og en anden blev sat. Han kunne ikke holde tempoet, men jeg fik kæmpet mig op igen og bad dem sætte den én ned, men det ville frontgruppen ikke høre på. Derfor lod jeg mig falde tilbage, og kørte stille over Lave Skov bakken, og kørte herefter hjem.

Alt i alt blev det til en tur på 90,5 km med 31,9 km/t.

20091606tur.png

Selve HCM turen blev for mig på 52,5 km med 34,3 km/t. Var der nogen der sagde "tons"???? :nono: Og så vil jeg i øvrigt give Gregers ret i at det er en mildest talt røvsyg rute. Ruten der gik over Grisebakken var betydeligt sjovere, og havde mere udfordring, men med de mange bakker er det jo også en "langsommere" rute.

I går var det så tid til Sommercuppens sidste løb inden sommerferien. Det var en rute jeg ikke kendte, og som på papiret så ret kedelig ud, da den var ganske flad. Jeg tog lige en omgang hvor jeg prøvede at danne mig et overblik, og fandt hurtigt ud af at det var en "hård" rute, men udelukkende grundet den kraftige vind der var fra vest. Der var et meget kort stykke hvor der var medvind, ellers var det sidevind og modvind på en stor del af ruten! Og der var rigeligt vind i går!!!

Inden starten stod jeg og snakkede meg Gjerlev, Morten og Martin, som alle 3 er ekstremt dygtige cykelryttere med en masse power! Morten var ham jeg kørte afsted med ude i Esrum og som endte med at vinde, og Martin var ham der var med i udbruddet på Tyren og som kom ind på 3. pladsen. Vi aftalte alle 4 at vi ville prøve at komme afsted, og Gjerlev havde allieret sig med Allan, en rytter på 72 år som bare kører til, om at han skulle sørge for at sende os afsted. Da starten gik lå jeg oppe i fronten sammen med de 3 andre, og på det første stykke i sidevinden prøvede vi at rykke væk, men vi blev hentet med det samme igen, selvom Allan gjorde sit bedste for at bremse feltet i front. Kort tid efter prøvede vi igen, men heller ike denne gang lykkedes det.

På stykket op mod målstregen lagde jeg mig i front - bad idea! Da jeg slog ud, var jeg nærmest fuldstændig smadret! Jeg havde en god smag af blod i min mund grundet min allergi, og hele mit ansigt kløede. Jeg overvejede bare at droppe løbet i dag, men fik kæmpet mig op i gruppen igen ved bakken op mod Strø bjerg. For hver omgang prøvede jeg at komme væk, men det lykkedes aldrig, og det betød at jeg hver gang vi nærmede os Strø Bjerg blev sat, og måtte kæmpe mig op igen til frontgruppen.

På et tidspunkt kørte den førende rytter væk, og han slog stille og roligt et hul, og Martin og jeg lagde os op i front, og saboterede ethvert angreb og generelt alt hvad der kunne ligne tempo. Dog holdt den ikke, og på næstsidste omgang var han hentet igen. Lige inden han blev hentet, ved en bakke, kørte jeg afsted og fik Martin med på hjul. I det angreb fik vi faktisk splittet frontgruppen til en gruppe på ca. 20 mand, da sidevinden tog ordenlig fat. Det betød også at vi fik kørt ud på sidste omgang i en gruppe på ca. 20 mand.

På sidste omgang synes jeg at jeg mere eller mindre lå i front på hele omgangen, på nær nogle enkelte situationer hvor jeg lige var nede og snuppe lidt hurtig luft. Årsagen til denne strategi var at hvis jeg skulle have mulighed for at køre bare en anelse med i spurten, så skulle jeg holde mig oppe foran. Da vi kørte ind på opløbsstrækningen havde jeg da også lagt mig totalt i front, og satte tempo. Rent teoretisk burde jeg have slået ud, og lige fået luften, men jeg var sådan set bare glad for at jeg kom igennem løbet, at jeg valgte at sørge for mine holdkammerater.

På et tidspunkt kan jeg se at der kommer en gruppe op bagfra, så jeg vælger at køre helt ud og dermed blokere for deres fremfærd. Efterfølgende hver gang jeg kiggede mig over skuldrene kunne jeg se CCH ryttere over det hele. Jeg fik senere fortalt at de havde ligget 4-5 mand bag mig der faktisk spærrede for resten af feltet mens jeg satte tempo. :cooldance: Da spurten blev åbnet ca. 300 meter fra mål havde jeg dog ikke en chance. Da jeg rejste mig og spurtede afsted kunne jeg mærke kramper i både lægge og lår, men jeg holdt den nogenlunde kørende, og kunne da se at jeg kom ind blandt de første. Jeg fandt senere ud af at det blev til en 10. plads hvilket jeg egentlig synes er ganske hæderligt - tænk hvad det kunne være blevet til hvis jeg havde været i bedre form, og det ikke havde været slemt med pollen!

Selve løbet var på 65,8 km med 35,3 km/t i snit, og en ret høj puls!

20091806tur.png

20091806kort.png

Kørslen på det sidste stykke betød at top 4 var ren CCH dominans! Jeg ville godt have klaret mig bedre, men jeg kan alligevel ikke køre med om den samlede sejr da jeg går glip af næste løb under alle omstændigheder. Så jeg håber at jeg måske i det sidste løb kan give den god gas!

Link to comment
Share on other sites

Selvom i dag har budt på ideelt cykelvejr, så har jeg siddet indenfor hele dagen. Min allergi har taget fat, og selvom jeg godt kunne have cyklet i dag, så har jeg valgt at holde en kort pause, mens allergien aftager. Jeg fik en kraftig reaktion efter løbet i torsdags, hvor hele mit hovede kløede, så ingen grund til at udfordre skæbnen. Jeg tager dog nok et par ture, for hele tiden at se hvordan kroppen reagerer.

Men ellers går tiden med at forberede sommerferien næste år. Umiddelbart lader det til at vi skal til Toscana :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det er da træls med den allergi.

Kan doctormanden ikke udskrive et-eller-andet? Jeg mener, selv til banetræning i vinters var der et par stykker der lige skulle have et sug inden de kørte op gulvet så det plejer vist ikke at være så svært at få fat i, men det er måske kun astma man kan få noget for? (er noget uvidende på det her område :blush:)

God bedring med det :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uuuh dejligt med lidt grafer :w00t:

-kan i den grad godt se at pulsen har været i det røde felt, bogstaveligt talt! Det er jo kun godt for formen!

Surt at læse om det med din allergi, jeg døjer også selv med det, dog ikke så slemt som dig men stadig slemt nok til at man har det nedern og intet gider andet end at sidde indenfor.

Med venlig hilsen og med håbet om at din allergi snart vil aftage

Jóhann

Link to comment
Share on other sites

Gregers - Jeg får i forvejen astma medicin til at udvide lungernes kapacitet når pollen er i luften. Men det er bare ikke altid nok, og desværre er det generelt i hele hovedet det klør og er ubehageligt. Jeg tager nogle forskellige medikamenter som hjælper lidt, men de er samtidig sløvende. Heldigvis er det jo forhåbentlig kun en kort periode jeg skal gennemleve det her :smile:

Jóhann - Det er lige præcis den følelse man har. Ugidelighed, men det er der jo intet der hedder :laugh:

I går havde jeg fået taget mig sammen til en tur i den bagende hede, også mest fordi jeg er ved at gå amok over inaktivitet, specielt fordi jeg på arbejdet i øjeblikket sidder og laver budgetter for 2. halvår af 2009 :mad: Det er ikke særlig underholdende.

Da jeg havde fået iført mig cykeldresset og kom ud af centret slog det mig at jeg ikke har kørt i sådan en varme i MEGET lang tid. FØJ! Det var helt så varmen blæste ind i hovedet da jeg bare kom udenfor. Nå, men op på cyklen og afsted. Jeg havde planlagt den store tur over Geels Bakke, Holte Bakken, videre til Hillerød, igennem Fredensborg via Sørup bakken, op af Endrup bakken, ned og tage Frederikværksvej bakken ved Esrum, og så ellers en tur ud på CK Kronborgs Sommercup rute, og hjem via Tikøb. Alt i alt en hård tur med masser af bakker.

Men det var som om det ikke helt rullede for mig i går. Jeg ved ikke om det var allergien, varmen, modvinden eller faktummet at jeg ikke har kørt i en uge, der gjorde at det bare var usædvanlig hårdt. Det kan også bare have været en kombination af alle ting, for det var godt nok ubehageligt. Jeg lå flere gange over 80% af maxpulsen, hvilket jeg alligevel synes er ret højt til sådan en tur.

Da jeg nåede Kirkelte og skulle rundt i rundkørslen mistede jeg fuldstændig grebet med forhjulet. Heldigvis fik jeg på mystisk vis rettet det op, ellers havde jeg ligget flad som en pandekage midt ude på vejbanen. Da jeg kom over, viste det sig at forhjulet var punkteret. Så meget for ekstra punkteringsresistens ved Continental GP4000s dækkene! I øvrigt har jeg intet at udsætte på de dæk! De ruller bare lækkert. Da jeg fik pillet dækket af kunne jeg mærke spidsen af en flintesten der havde boret sig så meget ind at man ikke umiddelbart kunne se den fra ydersiden før jeg begyndte at rokke i dækket. I med en ny slange, og så ellers afsted, men pausen havde gjort at jeg var blevet godt tung i benene. Så efter en lille afstikker vendte jeg næsen hjemad, for cyklen trængte faktisk til en lettere overhaling med noget vand og sæbe.

Igennem Grønholt kørte jeg lidt igennem, og ved bakken op mod Nivå blev jeg overhalet af en rytter fra HCM jeg ikke umiddelbart kendte. Han kom forbi på nedkørslen, men jeg hentede kraftigt ind på ham allerede ved starten af bakken, og jeg gik forbi ham uden problemer. Han hang lidt på, men så skruede jeg ekstra op for tempoet, og så faldt han fra.

Så alt i alt blev det bare til en tur på 36,3 km med 30,7 km/t.

20092406tur.png

20092406kort.png

Forhåbentlig kan jeg komme ud igen fredag på en lidt længere tur.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest den bedste historie i dag: Det lader til at det værste af min allergi er ved at være overstået :w00t: I dag har jeg ikke haft de store problemer, på trods af at jeg spiste brunch i en have.

Efter brunchen valgte jeg at tage en cykeltur i det fantastisk dejlige sommervejr. Det skulle samtidig være en prøve på hvordan mit helbred tager det. Så kl. 14.40, trillede jeg ud i en bagende sol og 25 grader, og kørte fra Snekkersten ind mod Helsingør, hvor jeg efter en lille fejlkørsel fandt frem til Ørebakken. En fantastisk bakke som stiger jævnt, men ca. 5,5% i snit og så snor den sig en smule. FANTASTISK!

Herfra kørte jeg mod Esrum igennem Horserød hvor jeg lige lagde et interval ind. 5 minutter med godt tempo. Det blev til 3 km med et pulssnit på små 170 slag, eller ca. 88-90% af maxpulsen. Det fede var at jeg kunne holde niveauet forholdsvis lige.

20092806interval1.png

Herfra kørte jeg op af Frederiksværksvej bakken og så af Gillelejevej igennem Gribskov. Da jeg nåede Nødebo, kørte jeg mod Fredensborg og derefter mod Karlebo. Da jeg nåede Karlebo valgte jeg at køre igennem Gunderød og ud til Stumpedyssevej, hvor jeg fulgte Isterødvejen ned til Sjælsø. Ved foden af bakken startede jeg mit 2. interval, og havde en ACK rytter at køre efter. Han blev hurtigt hentet i accelerationen, og passeret uden problemer. Jeg holdt tempoet ved nedkørslen, og kørte ned til Sjælsø for at tage bakken helt fra bunden. Da jeg så endelig nåede bakken skulle den tages stående, og for hulen hvor var det hårdt. Herfra var det over og tage Åsebakken. Den trak virkelig tænder ud! Halvvejs oppe af bakken var lungerne da også ved at trænge ud af kroppen. Men det var et ualmindelig godt interval, hvor der blev kørt helt ud til grænsen.

20092806interval2.png

Igennem Høsterkøb, og så tog jeg bakkerne igennem Rude Skov. Næste store udfordring var Geels bakke fra den side jeg aldrig tager, og et gik uden de store problemer. Herfra kørte jeg efter Slotsbakken, som også blev taget uden de store problemer, måske fordi jeg valgte et lidt let gear. Efter et hurtigt pitstop på kirkegården hvor der skulle fyldes vand i den ene dunk. Jeg kørte mod Vedbæk, og tog en lille afstikker et sted jeg aldrig har været før, men endte ude på Strandvejen, hvor jeg så kørte op mod Sandbjergbakken. Også her gik det strygende godt, på trods af at jeg tabte den ene dunk til at starte med.

Så kørte jeg til Hørsholm, og snuppede Folehaven, og derfra var det bare af Strandvejen hjem med noget godt tempo.

Alt i alt blev det til en god tur på små 93 km, med 30,7 km/t, hvilket jeg absolut synes er godkendt efter en lang periode uden reel kørsel. Og for satan hvor var det rart at komme ud i dag. Pulsen blev lidt højere end normalt, men det passer mig også ok.

20092806tur.png

20092806kort.png

Det vigtigste var at min krop reagerede rigtig godt, hvilket tyder på at min allergi er på vej tilbage i år. Nu skal der igen trædes igennem, så formen er klar til midten af august hvor der igen skal køres Sommercup. Det er helt vildt fedt igen at være klar.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var i CC Hillerd regi, hvilket godt nok er noget tid siden sidst. Jeg kørte den klassiske vej af Kongevejen til Hillerød, og den svage vind gjorde at der ikke var nogen problemer der. Da jeg nåede Hillerød stod der allerede mange mennesker, men det lykkedes mig da at finde hold 2, som i dagens anledning kun ville køre 65 km, til gengæld på en rute som tog dem forbi Nivå. Fint, for så kunne jeg måske springe på HCM's tonsertur på Strandvejen og køre Folehaven med dem.

Da vi så kørte afsted ramlede vi sammen med hold 1, og det betød at jeg drejede til højre i stedet for venstre da der skulle deles op, så jeg havde en vild jagt igennem Hillerød for at nå op til gruppen igen.

Da det var noget ukendt territorie vi har været ude i i dag, så kan jeg desværre ikke huske så meget. Men vi kørte i hvert fald mod Arresø, hvor vi holdt et godt tempo, og lavede paradekørsel. Det var nu rigtig hyggeligt, og selvom vi lå med 33 km/t var der tid til snak med sidemanden, som åbenbart skal køre Sjælland på Tværs på søndag, og derefter skal han ned og køre op af Mont Ventoux et par dage inden Tour feltet kigger forbi. God stil!!

Da vi nåede Annisse skulle der køres et interval der ville ende i en bakkespurt op mod Skærød. Jeg fik taget en enkelt føring op af den første lille bakke, hvilket betød at jeg allerede der havde slået et hul på 10 meters penge. Ikke tosset. Benene var med mig i dag! Jeg lod et par andre komme til med føringerne, og kort inden selve bakken startede, kørte jeg mig i front og trak. Lige pludselig hører jeg så nede bagfra "Til højre", og det er selvfølgelig 5 meter EFTER jeg er kørt forbi vejen. Så u-vending, og køre sig op til feltet igen. Da bakken tog lidt mere fat, havde jeg ikke problemer med at køre op, men det var med det yderste og pulsmåleren sagde da også 98% af maxpulsen da jeg kørte mig op til de 3 sidste i front. Men da var det for sent, kræfterne var brugt op, og den sidste sprint op mod "målet" var en fuser for der var ikke flere kræfter. Havde jeg kendt vejen havde jeg kørt dem bagud, så gode ben som jeg havde i dag. ØV! Men efterfølgende snakkede jeg med Gjerlev, og han fortalte at det var på den bakke at opløbsstrækningen er til sidste afdeling af Sommercuppen. Med andre ord: Jeg har planer om at vinde sidste afdeling af Sommercuppen, for med den bakke har jeg en fordel!

Herfra gik den indover landet igen, og jeg havde absolut INGEN anelse om hvor vi var i verden. Det hjalp dog da vi ramte Gadevang, for så vidste jeg at vi i det mindste ikke var særlig langt fra Nødebo. Vi kørte faktisk igennem Nødebo, og igennem Karlebo, over Gunderød bakken, og ud til Stumpedyssevej. Her kørte jeg fra, og kørte mod Hørsholm for at se om jeg alligevel kunne ramme HCM, på trods af at jeg kom en lidt forkert vej fra.

Jeg kørte ned langs Isterødvejen, og igennem Folehaven for at komme ud til Strandvejen. Mens jeg kørte i Folehaven kunne jeg mærke de første dryp, som tog til jo mere jeg nærmede mig Strandvejen. Fra Strandvejen kørte jeg så mod Nivå, og det var først en km's penge før havnen at jeg så 3 mand i HCM tøj køre den anden vej, men da havde jeg besluttet mig for at køre hjem. Dels fordi det regnede, og dels fordi det var Jan der lå og trak, og dermed kan det vidst ikke have været en særlig stærk gruppe der er kørt der.

Jeg lavede en smule tempokørsel på det flade stykke før Mikkelborg, og så ellers afrulning igennem Nivå.

I alt blev det til små 102 km's kørsel med 32,1 km/t. Sgu meget godt klaret taget i betragtning af at min puls lå på 76% af max, så der kunne godt have kørt 4% hurtigere :laugh:

30062009tur.png

30062009kort.png

Og så er der pre-booket hus til næste år i Toscana. Jeg glæder mig som et lille barn. Vi har også snakket om at vi tager et par ekstra dage når vi kører hjem, så vi ikke kun har en uge dernede. Det betyder at vi har snakket om at udforske norditalien lidt, og jeg har allerede fået luret mig til at jeg skal op af mit absolutte yndlingspas, Stelvio! 24 km med 7,4%

stelvio6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Va dælen - I var ude på min barndoms område ude ved Skævinge og Meløse.

var det dig jeg lige så forsvinde i modsat retning. Godt set at holde dig væk - der skete ikke en sk.. på folehaven i dag. Ole??? som i mangel af Laust forsøgte at styre noget af slagets gang, mente at vi skulle bestige Folehaven så Jan ikke blev sat så det var en ret forsigtig opkørsel :dry:

Godt at læse at vejrtrækningen igen er til at rive de andre rundt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Stelvio er altså et fantastisk bjerg, og jeg håber virkelig at alt flasker sig så jeg får mulighed for at køre på det. Simpelthen så flot!

Dagens træning var en variation af min sædvanlige rute hjem fra arbejde. Tiden var knap i dag, så jeg lagde nogle intervaller ind for at maxe ud.

Første interval gik op af Geels bakke, og ned igen, og så ind og snuppe Slotsbakken. Det var lidt hårdere end jeg havde regnet med, men der var god fart op af begge bakker, selvom Slotsbakken trak de sidste tænder ud.

20090207interval1.png

Herfra kørte jeg mod Vedbæk, og igennem Trørød. Så næste interval var ved Sandbjergbakken, og jeg startede intervallet lige inden første sving, og så fik den ellers bare gas. Det er en utrolig hård stigning selvom den ikke er konstant, så er der som oftest vind, og det sidste stykke stiger det støt og med dårlig asfalt.

20090207interval2.png

Næste interval var ved Folehaven kørt baglæns, således at jeg startede inde ved kirken og stoppede ude ved strandvejen. Det er nemt at få god fart på cyklen, fordi hele stykket falder en smule.

20090207interval3.png

På Strandvejen havde jeg tænkt mig at køre nogle spurt intervaller, hvor jeg skulle køre mig helt ud, og så ellers falde ned til ca. 70% af maxpulsen, og så gøre det én gang til. Det tog mig dog lidt tid at komme igang med første del, da jeg havde et par ryttere liggende ca. 200 meter foran mig, og med vores hastighed ville jeg ramle ind i dem i spurten. Da de var passeret tog jeg derfor første spurt. Herefter ned igen med pulsen, men da jeg skulle til at gøre klar til 2. omgang, blev jeg overhalet af en gruppe bagfra. IIIHHHH!!! Nå, jeg lod dem køre forbi så jeg kunne lave spurten, men da jeg så åbnede op fik jeg lukket hullet super hurtigt igen. Jeg valgte derfor at droppe min plan, og i stedet prøve at følge dem på lidt afstand. Der var dog 2 eller 3 ryttere der faldt fra langs Nivå bugten, og hver gang skulle jeg så køre op til frontgruppen. Det giver vel også lidt? I øvrigt tror jeg at én af rytterne var Brian Holm, dog uden at være sikker for burde han ikke være i Frankrig?

Herfra kørte jeg lidt raskt til op af Lave Skov bakken, og igennem Dageløkke hjem.

Alt i alt en tur på små 44 km med under 30 km/t i snit. Passede mig egentlig fint med de mange intervaller. Hører ellers til sjældenhederne at jeg rent faktisk kommer ned i puls igen efter hvert interval, men denne gang lykkedes det.

20090207tur.png

20090207kort.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Alle fibre i min krop skriger efter at komme ud og blive brugt efter min cykeltur i søndags. Da jeg var ude i søndags fik jeg så ondt i knæet, at jeg mere eller mindre kørte hjem med højre benet, og har været nervøs for at bruge det igen, så har holdt det i ro siden den tur. Det betyder at jeg nu er ved at eksplodere af energi, og jeg glæder mig meget til en tur i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gik nemlig rigtig godt med knæet.

Jeg var tidligt afsted, allerede lidt i 8, og så ellers bare derudaf. Varme var der ikke meget af, så det var med løse ærmer og knæ. Turen gik i første omgang mod Vejenbrød, så jeg fik Vejenbrød bakken fra morgenstunden af. Herfra drejede jeg så ind mod Kongevejen, og tog den bakke hele vejen til Hørsholm. Ved Hørsholm kørte jeg ned til Strandvejen, og kørte så op af Folehaven. Det gik faktisk rigtig fint, og jeg fik accelereret godt op af de første bakker, og hev den op af den sidste.

Herfra kørte jeg så over mod Sjælsø bakkerne, og tog den helt nede fra bunden, og også op af Åsebakken. Herfra kørte jeg ned af Sandbjergbakken, og så op igen ved motorvejen. Det er en sær strækning fordi cykelstien er så ujævn, og når man så når det sted hvor den stiger, så stiger den også godt!

Næste mål var Slotsbakken, så den gik af små landeveje inden jeg ramte Søllerød. Det blev til en acceleration op af selve bakken, og så efter en lille detour, var jeg ude på Skodsborgvej som jeg tog ned til Strandvejen ved Skodsborg. Det gav mig mulighed for lige at snuppe knoldene, inden jeg kunne sætte næsen mod Klampenborg bakken. Her synes jeg også at jeg fløj op, og holdt et godt tempo efter accelerationen. Jeg drejede til højre og tog den op mod Fortunen(tror jeg det hedder). Efter lidt trilleri, valgte jeg at køre igennem Lyngby og ud mod Kongevejen. Geels bakke i medvind er absolut ikke slem. Men jeg stod og ventede ved lyskrydset lige inden, og der kom så 2 mænd kørende på hver deres racercykel. I kender typen; lidt for meget mave, lidt for gammelt tøj, men der er Tour de France i fjernsynet, så de var ude på deres årlige cykeltur. Da de holdt ved krydset og egentlig havde retning mod Geels, sagde den ene til den anden "Stig, vi kan også bare fortsætte lige ud her" - på den måde bliver man sgu aldrig en cykelrytter :laugh:

Holte bakken var egentlig heller ikke så slem, men da jeg nåede toppen ville jeg lige tage hjelmen af fordi mit hår stak op igennem lufthullerne. Da jeg så skulle lukke den igen, fandt jeg ud af at det var ret så besværligt med én hånd. Så jeg måtte lige holde ind. Der blev jeg så overhalet af en HCM rytter, og efter mit korte pitstop, valgte jeg at sætte efter ham. Han havde faktisk ok fart på, så det var ikke fordi jeg hentede supermeget, men hver gang det gik en smule opad hentede jeg kraftigt ind på ham. Ved lyskrydset i Birkerød holdt han for rødt, så der fik jeg kontakt igen. På nedkørslen gik jeg i front, og da det begyndte at gå opad satte jeg tempo på. Han holdt hjul, men da den sidste del af bakken kom op mod kirken og tanken, lavede jeg et ryk. Her kunne han følge med, men da jeg lavede endnu et ryk fik jeg slået hullet, og kom komfortabelt op på toppen. Her tog jeg det lidt stille og roligt, og ventede på at HCM rytteren kom op igen. Det gjorde han så ved krydset ved Allerød.

Vi kom i snak mens vi fortsatte af Kongevejen, og han hadve åbenbart haft brækket kravebenet, og havde derfor svært ved at hive igennem på stigningerne, og det var en af hans første ture siden det var sket. Han fortalte dog også at han havde kørt siden han var 9 år gammel, så det var derfor han absolut ikke havde noget problem med at holde tempo.

Vi kørte ned af Stumpedyssevej, og så igennem Fredtofte for at ende ved Hørsholm Kongevej, hvor jeg så trillede hjem fra.

Alt i alt blev det til en tur på 93 km med 30,4 km/t i snit. Det er faktisk ganske ok, taget i betragtning af at jeg har været inaktiv siden sidste søndag.

20091207tur.png

20091207kort.png

Derudover er jeg begyndt at være meget obs på min kommende gruppe. De fleste udenlandske forhandlere er begyndt at have delene, så det kan ikke vare længe før de danske butikker får priser på den. Og så skal jeg jo også bestemme mig for hvilke kabler der skal på. Nokon ser godt nok blærede ud, men er også dyre.

parleebars.jpg

Og så håber jeg på at jeg i morgen kan nå at køre med HCM drengene.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

I går hjalp jeg mine forældre med at flytte, og det gik fra 2. sal ned i en flyttevogn, og så op på 1. sal. Det tog ca. 2 timer, men når man som jeg ikke er vant til at styrketræne, så kan det i hvert fald godt mærkes i både arme og ben i dag. Nu må vi se hvordan træningen med HCM går her om et par timer, men for hulen hvor føler jeg mig tung :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag kom jeg til træning med HCM drengene. Første interval blev kørt allerede fra starten af, da en byge trak ind over Nivå lige i det jeg var kommet ud på Kongevejen. Den fik derfor godt gas så jeg kunne komme syd om. Da jeg nåede Kokkedal var det værste overstået, men man kunne godt mærke at man var blevet våd.

Ved opsamlingen var vi 5 stykker, og ikke engang lidt venteri resulterede i flere. På vej ud af byen stødte der en ekstra til, så vi i alt var 6 der kørte afsted. For en gangs skyld blev tonseriet gemt lidt af vejen, og der blev kørt forholdsvis normal paradekørsel med føringer på 1-1,5 km af gangen. Det er altså noget hyggeligere end når der er nogle der går i front og trækker i 10 km.

Første udfordring kom ved Sørup bakken. Jeg kørte forholdsvis tidligt som 2. person i rækken, og da jeg nåede toppen og kiggede mig bagom havde jeg et giga hul. Jeg satte tempo på det lidt flade stykke ud mod slottet, og vendte mig om igen. Det lod bare til at der ikke var nogen andre der kørte :sneaky2: Til gengæld lagde jeg mærke til at når jeg lagde kræfter i mit tråd, så smuttede baghjulet på de regnvåde veje. Ikke særlig rart.

Efter et hurtigt pitstop til Gregers ved tanken, gik den ellers ud mod Endrup bakken. Igen lå jeg i 2. position da vi ramte bakken, og lige da den begyndte gik ham i front lidt død. Så jeg trak ud og begyndte at sætte et højt tempo. Tror faktisk jeg på et tidspunkt lå med 35 km/t op af bakken. Da der ikke kom nogle angreb da vi så småt nærmede os de sidste 100-150 meter, prøvede jeg selv med et angreb, men benene var desværre ikke til det, og jeg tror det var Gregers der gik forbi mig lige inden svinget. Godt kørt i øvrigt!

Ræseriet på bakken havde åbenbart betydet at vi havde smidt Jan, som valgte at køre igennem Danstrup allerede derfra. Langs Esrum var der ikke tid til at slappe af da et dampbarn satte tempo på, og en anden tog over inden vi kom ud til Harreshøjvej. Her gik jeg i front, og tog en ganske pæn føring. På nuværende tidspunkt var man efterhånden så gennemblødt at det også var begyndt at gå ud over fødderne. Utroligt så meget vand der kan ligge på vejen.

Gregers tog en god føring ind til Tikøb, inden Lars tog over, og derefter tog jeg min sidste føring for dagen da jeg trak fra vi drejede af Hornbækvejen hele vejen til Helsingør Kongevej. Tror jeg talte det til ca. 4-5 km med et godt og grundigt tempo.

Ved Humlebækspurten blev der åbenbart langt udefra. Jeg accelerede for lige at komme op i fart, og selvom vi ikke fik ham hentet med det samme, så gav han lidt op, men lå konstant ca. 15 meter foran os andre med mig i front. Da der manglede ca. 300 meter af spurten, lagde jeg mærke til at han skiftede et gear op, og inden han havde rejst sig for at spurte igen, var jeg allerede oppe og træde og fik meget hurtigt lukket hullet. Gregers kom blæsende forbi mig sammen med en anden, og de kom først ned til svinget. Jeg troede lige at jeg skulle snuppe den, men blev lidt for kylling i svinget da jeg frygtede at de våde veje ville få mig til at skvatte. Men en solid 2. plads blev det da til.

Herfra trillede vi stille af strandvejen, inden Gregers og jeg sagde farvel ved Nivå havn.

Alt i alt blev det til en tur på 69 km med 32,8 km/t.

20091407tur.png

20091407kort.png

I dag står den forhåbentlig på træning med CCH. Jeg blev dog lidt lang i ansigtet da jeg i morges kom ind til et punkteret bagdæk, og kun havde én slange at gøre godt med, men den fikser jeg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share