Forums

1. Træning, kost og sundhed

1. Online Logbog

Opret en logbog og lad andre følge din træning

381,026

Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

42,475

Kost og Kosttilskud

62,659

Alt om sport

48,587

Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

10,201

Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

61,035

Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

3,263

Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

9,746
    12. Billedgalleri   (218,973 visits to this link)

Brugernes egne fotoalbums

• Nyeste Emner

• Nyeste indlæg

• Onkel Troels
      Mandagstræning:   Løbebånd - 10km (49min og 13sek)   Pissehårdt idag. Lå imellem 12,0-12,6km/t. Men måtte lige tage en telefon undervejs så derfor den ikke helt så prangende tid. Dog stadig under 50min på 10km er fornuftigt nok. Men ikke meget overskud. Gårsdagens løbetur sad lidt i benene tror jeg. Og så er jeg heller ikke gode venner med den tårnhøje luftfugtighed. 
    • Dr. Strangelove, or how I learned to stop Worrying......
      Mandag - Træning   Opvarming 20 Armbøjninger 20 HinduSquat   Squat 10 x 60kg 10 x 70kg 10 x 80kg Fint!   Dips 3 x 10 x mig 1 x 8 + 2 x mig 1 x 10 x mig Sidste efter BOR. Egentligt fint!   BOR 10 x 70kg 10 x 80kg 10 x 90kg Fint!   MaveBænk 1 x 20 x mig 3 x 20 x +20kg Fint!   OK træning. Jeg var og er ret smadret. Jeg ved ikke om det er varmen, men jeg sover lidt mærkeligt for tiden. Mit knæ er lidt on/off, hvis det forstsætter, må jeg have fat i en læge.
    • Mugges log
      Pull ups 3x3xBW Siddende rows i maskine 5x5x65 kg Hyperextensions 2x10xBW+15 kg DB skulderpres 1x5x15 kg 2x8x15 kg Push ups 1x8 1x6 1x5 Planke 1x1 minut
    • Aerob træning
      Jeg er sku ret forvirret nu Rune Og, det beskriver ret godt, hvorfor jeg ikke kan lide begreberne aerob og anaerob træning. Fordi det forvirrer folk. Nej, styrketræning er selvfølgelig ikke aerob træning i sin normale forståelse. Men dyrker du cirkeltræning/crossfit, er dette så aerob træning? Der er noget grænseland, der bliver meget forvirrende og misforstået, når man bruger så generelle begreber. Styrketræning er et fint begreb, fordi du træner styrke. Kredsløbstræning er også et fint begreb, fordi du træner dit kredsløb. Aerob træning er i min verden IKKE et fint begreb, så længe det giver anledning til stor forvirring. Teddy er f.eks. ret forvirret omkring begrebet, og det er med god grund. Intervaltræning kan i min optik ikke bare kategoriseret til aerob træning. Så må man definere formålet med det enkelte træningspas, som f.eks. "mandag - korte intervaller for at styrke den anaerobe tolerance", "torsdag - lange intervaller for at forbedre vo2max". Her kan man godt lave en overskrift der hedder "kredsløbstræning", men "aerob træning" ville være misvisende.    
  • Recent Status Updates