AndersL


AndersL
 Share

Recommended Posts

Tak allesammen! :)

Der ikke så meget at sige til det, andet end at det skal gøres bedre næste gang (oh REALLY?!?!). Jeg havde godt nok ikke regnet med Thy Cup, og gør det stadig ikke, kan dog være jeg ændre på det.

Jeg er ihvertfald IKKE slået ud, skal bare ha' mere gas (eller mindre gas, mere teknik?!!) næste gang!!! :devil:

Det var satme trist, virkelig ærgeligt med squatten, det så ud som om udstyret hæmmede dig en del, og det sagde du jo også selv.

Jeg havde for første gang store blodsudtrækninger på mine traps imorgen efter stropperne på dragten. Jeg fik syet stropperne ind, men jeg tror det er på tide at åbne op for dem igen.

Jeg mener du køre for hurtigt ned.

Du kan slet ikke styre stangen.

Du har fuldstændig ret, det bliver lidt som en hoppebold i bunden, det er til at sige hvilken retning den hopper. Det plejere heller ikke gå SÅ hurtigt, det var et desparat forsøg på at få dybde på.

Jeg har også siddet og luret på videoer og af fejl jeg laver kan nævnes:

- Hulhøjden jeg valgte var forkert, stativet var for højt og jeg støder på når jeg går ud.

- Jeg spænder ikke ordentligt op, hvorfor at dommeren er lang tid om at gi' startsignal.

- Ufokuseret, har ikke "respekt" for vægten, så jeg japper af sted.

- For meget fart og dermed for lidt kontrol ned af.

- Jeg står for smalt, ca. 1 1/2 fodsbredde for smalt på hver fod.

Hvad jeg faktisk gør rigtig:

- Åbner rigtig godt op for benene på 220kg forsøget, står bare alt for smalt så mine knæ rager udover fødderne i 2 dimensioner: både ud til siderne og udover tæerne.

Back to the drawning board… :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var fanme surt!

Det lyder som om det er træningen du vil gøre noget ved. Er du sikker på at det er det rigtige? Handler det ikke om et enormt forventningspres fra din egen side?

Hvis det er, skal du så ikke bare komme til alle de konkurrencer du kan slippe afsted med, eventuelt uden engang at træne op til dem, og få nogle konkurrencer i kroppen og nogle løft, hvor du ikke forventer en PR+50? For jeg tror først det er der dine gode løft kommer - uden presset altså....

Og undskyld jeg rambler iøvrigt

Link to comment
Share on other sites

Starter bagfra med bedste squatforsøg.

Helt fra start af gi'r min højre hånd et ufrivilligt spjæt, jeg kigger over på den pga smerte og mister balancen.

Jeg var så dum at jeg slog hånden ind i en væg efter andet forsøget, men jeg kunne stadig binde knæbind til tredje forsøg, så jeg tror først det er HER et eventuelt brud eller forstuvning sker på hånden. Det gjorde ivhertfald NAS og jeg overvejede at ligge stangen ind igen.

Hånden er idag meget, meget øm og jeg må nok smutte fra mit arbejde - kan ikke skrive med den og det gør ondt at styre musen - og tage på skadestuen. Jeg håber s'fø'li at det ikke er et brud.

220kg Squat | DivX 5.0.6 | 2.1mb (højreklik og vælg "Gem til disk")

Link to comment
Share on other sites

bummer.... kom igen :sneaky: ....

så længe det bare er nerver ? jeg mener, det kunne ha' været værre ik? vægtene kunne ha været for tunge!! :w00t:

Tungt var der ihvertfald ikke, thats for sure. Hvis jeg ikke havde kvajet mig, ville der nok ha' været til 240-250kg i squatten, men det kan jeg jo altid komme og sige bagefter! ;)

Det lyder som om det er træningen du vil gøre noget ved. Er du sikker på at det er det rigtige? Handler det ikke om et enormt forventningspres fra din egen side?

Hvis det er, skal du så ikke bare komme til alle de konkurrencer du kan slippe afsted med, eventuelt uden engang at træne op til dem, og få nogle konkurrencer i kroppen og nogle løft, hvor du ikke forventer en PR+50? For jeg tror først det er der dine gode løft kommer - uden presset altså...

Kunne godt være mit eget pres, men jeg tvivler på det. Jeg var 100% apatisk hele lørdagen og søndagen indtil opvarmningen. Og jeg har altid ligget liiiige på grænsen mht dybden i squatten, indtil jeg fandt ud af at stå rigtig bredt, nu kom jeg så ind og stå for smalt til mine lange ben igen, og så er den gal igen.

Kunne godt være du havde ret mht stævner, bare tage til Thy Cup uden egentlig at ha' trænet op til den faktisk ligger Thy Cup liiige ved afslutningen af min planlagte 8 ugers WSB cyklus… B)

Link to comment
Share on other sites

Det er bare back in the gym med sig Anders... så skal der rettes fejl og teknik... det er jo netop også det der er den spændende side af sporten... hvis det hele var al for nemt og hverken teknikken eller nerverne glippede en gang imellem så ville det sgu være for kedeligt... det gode er jo at du ved hvad der skal arbejdes videre med... det er ikke et nederlag men en udfordring... og bare rolig jeg skal nok være "Henning-nazi" overfor dig med din squat-stil... det skal være overbevisende og perfekt ;)

Link to comment
Share on other sites

det er ikke et nederlag men en udfordring...

100% enig! :D

Ingen grund til at være så hård ved dig selv. Det havde jo været ti gange værre hvis det var styrke der manglede...

Kom igen

"Jeg pisker mit legeme dag og nat…" ;)

Jeg er ofte lidt (for?!!?) radikal i min tilgang til ting, enten er det 100% eller også er det 0%, hehe.

Men tak da! :)

Link to comment
Share on other sites

Næste klip er så det første løft. Blev temmelig overasket over at jeg trods alt kom SÅ langt ned, for den føltes slet ik så dyb som den faktisk er…

Meget kan man sige, men der er pres på! :D

Første squatforsøg | 200kg | 1.5mb

Hvornår i klippet squatter du?

Måske er det fordi jeg blinker at jeg ikke når at se det? :blink:

:tongue:

PS: Det er heller ikke den nemmeste vinkel at vurdere dybde fra ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders.

Synd for dig at du måtte bumme ud, men det er hvad der kan ske. Hvis jeg skal give min forklaring på din svaghed hvorfor du bommede, du var alt for nærvøs og alt for ivrig, så du mistede simpelhen kontrollen, du skal prøve at arbejde med at tro på dig selv, så du bare løfter uden at miste forbindelsen.

Men du er ikke den eneste som er skuffet, Mads Hermansen og Nicolai Dahlin kom for sent til indvejning pga færgeaflysning. og kunne pænt se på.

pøj pøj fremover. ;)

Link to comment
Share on other sites

fjolslog

Ingen grund til at være så hård ved dig selv. Det havde jo været ti gange værre hvis det var styrke der manglede...

Kom igen

Q

Her er jeg kraftig uenig. En ting er at man ikke er stærk nok(det kan svært at arbejde på), men nu man vitterlig har styrken men bare ikke teknikken, så føler man sig rigtig ærgelig. Det har jeg selv prøvet, dog ikke bommet, men misset nogle gode PR's på den baggrund. :thumb_down: <_<

Link to comment
Share on other sites

MaxPower

Ja der er tryk på den første på 200kg der, lidt FOR meget tryk… :bblush:

PHE

Det var ikke som meget ivrighed som stress. Jeg ødelagde mit opvarmningstempo fuldstændig og jeg var BADET i sved, langt mere end jeg plejer. Så dine observationer er helt korrekte. Det er det gode ved at ha' være med uanset om jeg gennemførte eller ej, nu er der noget at arbejde med så jeg kan gøre det bedre en anden gang.

Surt med Nicolai og Mads, jeg kunne heller ikke forstå at de ikke var med.

Vi ses i Rødby.

Henning Friis

Fuldstændig… Det er super bittert at bomme ud på en vægt der er peanuts for en styrkemæssigt, fordi man er teknikspasser.

_______________________________________

Var på skadestuen igår, først troede lægen at håndleddet var brækket, men røngten viste ingen brud. Jeg har heller aldrig brækket noget, og har ellers lavet en del dumme stunts, så hvorfor starte nu. :tongue:

Jeg laver nok ikke tung bænk eller tung squat i denne uge, ihvertfald ikke uden meget, meget stramme håndledsbind! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres | 24/3/04

Bænkpres

- opv -

60kg x 10r

80kg x 10r

90kg x 10r

- work -

100kg x 5r

110kg x 5r

120kg x 5r Rep PR

130kg x 5r Rep PR

- low board -

140kg x 5r Rep PR

150kg x 0r | Her sagde håndleddet stop, INTET pres i armen)

- backoff -

100kg x 3r | Gjorde nas, så jeg stoppede.

Strammede håndledsbindende godt og mosede ellers på. Det var dog ikke synderlig smertefrit af den grund, og jeg burde nok ha' ladet være, men… I know its wrong, but it feels so good… Velkommen til fjolslog! :D

Yates Row

60kg x 10r

80kg x 10r

100kg x 5r

110kg x 5r Rep PR

Kørte ikke synderlig godt, var let nok, men teknik og "form" var en by i Rusland… Kan ikke finde ud af at lave den uden spejl foran, så det må på næste gang.

Incline Flyes (s1)

17,5kg x 10r

20kg x 10r

22,5kg x 10r

WG Pulldown (s1)

70kg x 10r

80kg x 10r

90kg x 10r

3D Shoulder

7,5kg x 12r (hver retning) x 2s

Lying DB Triceps Extension (s2)

15kg x 12r x 3s

Hammer Curl (s2)

15kg x 12r x 3s

Mine arme er baaare blevet puny det sidste stykke tid, så nu skal der smækkes lidt masse på. Det hjælper jo i bænkpres! :D

Pullover

30kg x 6r | Der var mit håndled ikke enig.

Kommentar

Herligt at få pumpet lidt blod rundt i kroppen med nogen højere reps. Det var måske ikke det mest geniale og træne bænk med et ømt håndled - der forøvrigt hævede en del op under træning - men jeg havde bare brug for lidt high reppin til patten. :D

Fin træning med mange mennesker i huset (Zoa, Hoosier, Incognito og Cilius). Da min træning var discopump idag, var det eneste rigtige at teame sig op med Cilius og køre den rolige progressionsstil. ;)

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres | 24/3/04

Bænkpres

- opv -

60kg x 10r

80kg x 10r

90kg x 10r

- work -

100kg x 5r

110kg x 5r

120kg x 5r Rep PR

130kg x 5r Rep PR

- low board -

140kg x 5r Rep PR

150kg x 0r | Her sagde håndleddet stop, INTET pres i armen)

- backoff -

100kg x 3r | Gjorde nas, så jeg stoppede.

Strammede håndledsbindende godt og mosede ellers på. Det var dog ikke synderlig smertefrit af den grund, og jeg burde nok ha' ladet være, men… I know its wrong, but it feels so good… Velkommen til fjolslog!

Yates Row

60kg x 10r

80kg x 10r

100kg x 5r

110kg x 5r Rep PR

Kørte ikke synderlig godt, var let nok, men teknik og "form" var en by i Rusland… Kan ikke finde ud af at lave den uden spejl foran, så det må på næste gang.

Incline Flyes (s1)

17,5kg x 10r

20kg x 10r

22,5kg x 10r

WG Pulldown (s1)

70kg x 10r

80kg x 10r

90kg x 10r

3D Shoulder

7,5kg x 12r (hver retning) x 2s

Lying DB Triceps Extension (s2)

15kg x 12r x 3s

Hammer Curl (s2)

15kg x 12r x 3s

Mine arme er baaare blevet puny det sidste stykke tid, så nu skal der smækkes lidt masse på. Det hjælper jo i bænkpres!

Pullover

30kg x 6r | Der var mit håndled ikke enig

Er det sådan man nøjes med dødløft ;) Tilykke med pr´sne! Det er sq godt klaret med din tilstand!

Link to comment
Share on other sites

Det var stærkt bænket idag til trods for skaden min ven... og damn du fik brændt de ærwelige delts af :lol: Cille sagde forresten til mig at han vil være styrkeløfter nu... han fablede noget om et nyt styrkeløft-HST-koncept også skred jeg... det gad jeg ikke høre på :tongue:

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

LungBrush

Jeg gjorde op med mig selv at dødløft nok ville trække lidt for meget i håndleddet! :angelgrin:

Crawdaddy

Man må gøre lidt for at rette op på sin sårede stolthed jo! B)

Zoa

Selvfølgelig skal Cille være styrkeløfter og lur mig om drengen også hopper på WSB en dag… Ligenu vil han benægte alt, meeeen… ;)

_____________________________

Sidenote: DOMS!!! Sweet, sweet doms i a' pat og a' lat. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Evt. featuring Zoa i bar overkrop og minitrusser, det kan han så godt li'! :lol:

THE HORROR, THE HORROR-THE RETURN OF THE KILLER BLOB :tongue:

(og gad vide hvor mange hvide pletter der alligevel ville kunne være på et par "mini"trusser, lokaliseret på den gode herr zoa)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share