Henning Friis - 2004


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Total feeeee' træning i daw, mægtige coach Honningfras :asthanos:

Det skal helt klart gøres igen! :w00t:

Og så var det sq nogen lede PRs du fik fyret af ;)

En god solid omgang i dag, hvor styrke og teknik spillede, og jeg fik lov at pine... eh coache Moos.
Det er jo sådan jeg vil have det :bigsmile:
Han er godt nok leee' i Zercher squatten.

Jeg er leeeeee' :devil2: . Jeg kan gøre det meget bedre... :devil: Og det har jeg også tænkt mig at gøre ;) Fed, fed øvelse! :w00t: Den sidder super, rammer alle de gode steder og brænder fantastisk :w00t: Og bemærk lige at det IKKE er en diskoøvelse! :4thumbup:

Til gengæld fik du jo lov til at owne mig i glutehamraise :bigsmile: ( Avav... :chicken: )

Tak for coaching i dag ;) Thumbs up to dat' :thumbwink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak tak, det er altid sjovt at træne sammen med dig når jeg kan lokke dig til totalt awbrænding.  :devil:  :tongue:

WSB, var det noget? ;)

Høhø... :bigsmile:

Sådan en omgang afbrænding er jo super fed, og jeg ved ikke hvad det er, der gør det, men får sq sådan en lyst til at være leeee', når du er der B)

WSB, siger du? Jo jo... Jeg har faktisk allerede planlagt det i over 2 måneder, men så kom der det med skulderen... Men jeg skal da helt klart køre noget WSB om et par uger, når skulderen vil det :devil:

Du kan eventuelt lige tage et kig på det, når du en dag har tid :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bringer det bedste frem i folk til træning :bigsmile: , men nu mest fordi jeg er så forbandet provokerende når det kører for mig, bare spørg Troels. :santa2: :lol:

I grunden behøves dit WSB setup ikke at være så kompliceret, og den kan godt køres i samme stil som mit setup, lige bortset fra Glute-Ham rasies. ;) :tongue:

Men det bliver noget med Zerchersquat og Goodmornings ihvertfald. :bookread: :computertype: :graduate:

Link to comment
Share on other sites

16/5-2004 - DE Bænkpres

Starttid: 14.00

Sluttid: 14.45

Sted: OBBC

Bænkpres

1 x 6 @ 20 kg

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 50 kg

6 x 3 @ 70 kg

99,997% smertefrit, dog var stil og hastighed ikke helt tilfredsstilende ved de 70 kg i forhold til det er DE dag, men hvad kan man også forvente når man har været væk i 2-3 uger fra bænkpres af. 75 kg er en sikker vægt til Thy Cup, dvs. uden at skaden bliver forværret.

DB Bent over rows

1 x 5 @ 32,5 kg

1 x 5 @ 45 kg

3 x 5 @ 50 kg

Widegrip pulldowns

1 x 8 @ 9 blokke

1 x 8 @ 13 blokke

1 x 7 @ 13 blokke

Dårlig form og ingen styrke. Vertikale trækkeøvelser om søndagen er ikke en sucess kan jeg konkludere. <_<

Cybex Arm Extension

1 x 6 @ 100 lbs

1 x 6 @ 120 lbs

1 x 6 @ 125 lbs Ny PR!

1 x 5 @ 130 lbs Ny PR! Og brændt aw i triceps. :dead:

DB Cuban Press

1 x 10 @ 5 kg Kørt som opvarmning inden bænkpres.

2 x 10 @ 5,5 kg

5 min. udstræk

Knap så pragende i dag, selv Moos slap billigt. :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

1 x 5 @ 130 lbs  Ny PR! Og brændt aw i triceps. :dead:

:

Ja, fuldstændigt brændt aw :evillaughter: Jeg ærgrer mig sådan over at jeg ikke nåede at få givet din en spand faaaarced :chicken:

Knap så pragende i dag, selv Moos slap billigt.  :4disguise:

Ja, og det er sidste gang jeg gider finde mig i det! :angry: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, Moos, din kæphøje stodder :lol: Og det er sådan det skal være. ;)

Skadesstatus(2 uger siden rehabtræning påbegyndt)

Jeg synes at spore noget fremgang, omend det ikke er helt tilfredstillende nok. Ca. 2 gr. antiflammatorisk piller om dagen og div. RC-øvelser ser ud til at hjælpe på det, omend jeg nok skal være mere omhyggelig med det sidste.

Jeg har besluttet mig for at give det en chance til og med d. 4 juni mht. samme træningsmønster som nu, og hvis ikke der er kommet væsentlig fremgang på det tidspunkt, så holder jeg et par ugers træningfri. Det var det eneste som kunne få bugt med min underarmsskade i venstre hånd.

Link to comment
Share on other sites

18/5-2004 - DE Squat/dødløft

Starttid: 18.30

Sluttid: 19.15

Sted: OBBC

Boxsquat(Med bælte)

1 x 2 @ 80 kg

8 x 2 @ 100 kg

Dødløft(Med bælte)

1 x 1 @ 130 kg

8 x 1 @ 140 kg

Højre skulder var ikke helt glad for disse øvelse, men generelt set så har jeg alligevel fået det bedre med skulderen de sidste par dage, så jeg er ikke bekymret trods alt.

Backextensions

2 x 6 @ kropsvægt + 15 kg

DB Sidebends

1 x 5 @ 42,5 kg

1 x 5 @ 52 kg

1 x 5 @ 54 kg

5 min. udstræk

Moos var igen kæphøj og fordi han havde dyrket det vilde Kung Fu en gang, så ville han udfordre mig til en sparkekonkurrence, men da det kom til stykket, så ville han ikke alligevel. :chicken:

Jeg syrede for hurtigt til i dag, og generelt kunne det være bedre, men de sidste par dage har været stresset mht. arbejde, samt dårlig kost og søvn, så det forklarer nok dagens præstation.

Link to comment
Share on other sites

Forklar mig lige forskellen på backextensions og hyperextensions, tak :bigsmile:

Moos var igen kæphøj og fordi han havde dyrket det vilde Kung Fu en gang, så ville han udfordre mig til en sparkekonkurrence, men da det kom til stykket, så ville han ikke alligevel. 

Næh, nej! Du slipper ikke! Jeg var kun flink ved dig, fordi det ville være synd, hvis du fik endnu flere skader, her op til stævnet! MEN du slipper ikke!! :4boxing:

Og så pas forøvrigt på dig selv, Henning. Skulderen skulle nødt blive værre :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Forklar mig lige forskellen på backextensions og hyperextensions, tak

Jeg burde nok kalde det hyperextensions. Så vidt jeg ved er forskellen vist bare at man bruger en skrå bænk(45 grader) ved backextensions, men det kan være at jeg tager fejl.

Næh, nej! Du slipper ikke! Jeg var kun flink ved dig, fordi det ville være synd, hvis du fik endnu flere skader, her op til stævnet! MEN du slipper ikke!! 

Når jeg er klar igen, så får du røven på komedie. Nobody messes with Mighty Coach Honningfras. :devil:

hva så coach, hvoen er formen ? 

hva kan vi forvente af dig på lørdag 

Formen, tja, forholdsvis god. Målet er 220 kg i squatten på lørdag, men går nok efter 230 kg. Bænkpres bliver et løft på 75 kg og så slut. Dødløft, tja, hvis jeg kan få 227,5 kg så er det ok. Thy Cup var ikke tænkt som et stævne hvor jeg skulle peake til. Jeg fik bare så meget lyst til at komme tilbage til 3-kampen, efter at have været med til A-DM. Glæden ved at løfte og ikke mindst at være dommer er det som tæller for mig ved Thy Cup. SM i 3-kamp senere på året bliver dog all 'bout business. :devil:

Link to comment
Share on other sites

19/5-2004 - DE Bænkpres

Starttid: 17.00

Sluttid: 17.45

Sted: OBBC

Bænkpres

1 x 6 @ 20 kg

1 x 3 @ 50 kg

1 x 3 @ 70 kg

2 x 1 @ 70 kg

1 x 3 @ 70 kg

Meget let, mest lige for at teste skulderen. Bevægelsen i bunden føltes ikke helt naturligt, omend det ikke gør ondt. Jeg dropper dog bænken efter Thy et par uger og starter så senere op med boardpress.

Pulldowns

1 x 8 @ 9 blokke

2 x 8 @ 13 blokke

DB Cuban Press

1 x 10 @ 5 kg

1 x 10 @ 5,5 kg

1 x 10 @ 6 kg

DB Lying triceps extensions

2 x 6 @ 15 kg

Min elskede Cybex triceps maskine var optaget. <_<

5 min. udstræk

Ganske let og uden de store problemer i dag. Det var så også sidste træningspas før Thy Cup.

Link to comment
Share on other sites

Thy Cup 2004

Sted: Studie 7, Thisted

Så skulle vi en tur i ilden igen og til stævne. Denne gang var det så langt væk som Thisted. :crazy: Vi ankom dagen før og havde booket os nogle hytter på Thisted Campingplads. Det var ret hyggeligt, og vi fik set lidt af Thisted, da det lykkes os at fare vildt et par gange i jagten på Studie 7 og en Netto. Aften gik med gode røverhistorier og lidt af det lokale øl, Thy Pilsner, som faktisk smagte ret godt. :4drunk:

Næste morgen, efter alt for lidt søvn :dozingoff: havde jeg tjansen som dommer. Jeg synes selv at jeg leverede en god indsats, dvs. tit var vi alle helt enige om udfaldet af et løft. :4signme:

Herefter skulle jeg selve i ilden, og her er resultatet af dette:

Squat

1 x 207,5 kg Ny PR! Godkendt 3-0

1 x 220 kg Underkendt 2-1

1 x 220 kg Ny PR! Godkendt 3-0

Bænkpres

1 x 75 kg Godkendt 3-0

Dødløft

1 x 205 kg Godlendt 3-0

1 x 227,5 kg Ny PR! Godkendt 2-1

1 x 235 kg Den kom til knæene...

Kommentarer til de enkelte løft:

Squat

1. Jeg var lidt nervøs. Min udgang med vægtene var ikke så god og det føltes ret tungt. Jeg var lige ved at træde et skridt tilbage til sidst, men nåede at få rack-signal inden da. Planen var at jeg skulle have brugt mine Metal-knæbind, men de var ikke klar grundet kø ved den maskine som man ruller knæbind op vd, og heldigvis havde jeg mine Inzer knæbind med som backup. :bigsmile:

2. Igen føltes det tungt at stå med, setuppet var ok, men jeg kunne selv mærke at den ikke var dyb nok, men hvis dommerne havde været flinke så havde den måske gået, men den gik ikke. Denne gang havde jeg mine Metal knæbind på og det gjorde en væsentlig forskel. Vægtene føltes meget lettere end første forsøg.

3. Min udgang med vægten her var ren helikopter, dvs. jeg tog den ene side ud først og gik en halv meter ud, mens den anden side stadig sad i stativet :cry: , så jeg måtte lige vikle den side med ud også. Selve løftet var let nok og dybt nok også, tror der var til mindst 10 kg mere. :devil:

Bænkpres

1. Det var bare et superlet løft for at få en 3-kamp og for at skåne min skulder.

Dødløft

1. Det føltes lidt tungt, men ellers ok.

2. Det var lidt af et stats og der måttes kæmpes for den, men den kom op. Overdommeren mente at jeg satte den ned før down-signalet, hvilket jeg ikke var helt enig i. :unsure:

3. Nu skulle den have gas, dvs. nu vil jeg brænde aw. :D og give publikum lidt show. Jeg fik den til knæene og brændte godt på den, og det var så det. :chicken::devil:

Og alt imens vi ventede mellem løftspauserne skabte vi os tosset med alskens sproglige tosserier fra Fyn aw såsom, "Jeg er leeeee' " "I'm da shiiiiiiiit", "Ehh brændeargh". Gad vide hvad de andre har tænkt om os. :lol:

Alt i alt fik jeg hvad jeg kom efter, så jeg er ganske tilfreds med stævnet og med den træning der har ligget forud for dette. :bigsmile:

Tak til alle hjælperne og generelt tak for en fee' tur. Både stævnet og alt det andet var totalt hyggeligt og sjovt. icon4.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Du er leeeeee' Honning :devil: ... stærkt løftet... bliver rigtig ondt når bænken engang følger med... må indrømme jeg har lidt ambivalente følelser omkring din bænk... jeg så jo gerne at du ikke var skadet og bænkede noget mere end hvad tilfældet er... på den anden side er jeg jo selv skadet og vi har jo trods alt en lille dyst i totalen så pt er vi meget lige... intet er jo som sagt så skidt at det ikke gør godt for noget :bigsmile: meeeen du fører jo nu for det er kun stævneløft der tæller... bare vent til sm :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share