klausjensen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

jeg ved ikke præcist om du har et sted hvor du er specielt usmidig... men det er nok en god idé at strække:

quadriceps, hamstrings, glutes, calves, hoftestrækkerne ( kender ikke det latinske eller engelske ord ), maven såvel som ryggen.. evt også inderlår.. alle disse muskler hjælper mere eller mindre til i squat..og kan alle have del i problemet... ingen kan pt sige om det er usmidighed du lider af ..men en ting er sikkert... smidighed har aldrig skadet nogle.. og når man først kommer i gang er det jo afslappende nok..

Nu du siger du måske vil tage det første løft RAW, hvor meget hjælper det dig med at nå dybde at du ikke bruger udstyr ? ..

PS: hvis man ser en vægtløfter ... som jo kan gå helt ned til gulvet med røven, og stadig have ryggen stortset strakt ( self er det frontsquat, men jeg har nu også set dem gøre det med backsquat ) .. så tyder det vel på at det er røven/baglår/ryggen der kan have smidighedsproblemer gør det ikke ?

pps: jeg ser lige en sjov blanding af dansk og engelsk jeg laver...damn it...I can't help it...jeg er ved at blive helt 2 sproget.

Edited by tenace
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Efter en privatsession med diverse småtests over messenger med ThomasJ, har jeg fået lidt mere indblik i, hvordan jeg skal strække. Det er nok glutes, hams og inderlår (måske osse hoftebøjere), der er for stive.

Så den står på diverse strækøvelser for disse dagligt.

Hvordan og hvor meget jeg skal squatte til C-DM vil jeg ikke ta stilling til endnu.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Dato: Mandag, 20. januar 2002

Varighed: 3 minutter

Center: Stuen

Recovery workout

Pushups

3 x 8

Og så har jeg lavet den del stræk-crap under håndboldkampen.

Og inspireret af B_skaals log, skal jeg da osse lige nævne at jeg lavede 8500 reps ass to the grass squat på 19 meter høj swissball med min 15kg håndvægt balancerende på min skaldede kødhjelm (hmmm). :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Og inspireret af B_skaals log, skal jeg da osse lige nævne at jeg lavede 8500 reps ass to the grass squat på 19 meter høj swissball med min 15kg håndvægt balancerende på min skaldede kødhjelm (hmmm).

Hvor er videoen til fanklubben :angry:

Link to comment
Share on other sites

hej Klaus

hyggeligt at møde dig igen, slvom du var lidt mut over dit squat. Det skal nok komme. Dit problem minder jo lidt om mit(bortset fra at jeg er smidig nok ;) ). Som jeg ser det kan jeg til dels godt give TJ ret, men dit problem kan ligeså godt være psykologisk(nu vil jeg ikke komme med en længere forklaring) men jeg fik en snak med fysioterapeuten ang. tunge løft og han fortalte mig at hvis du "leder" efter godkendt dybde vil hjernen tit stoppe 10-15 cm før, da den er "bange". Det kan lyde ret underligt, men jeg husker tydeligt sidste maxforsøg da jeg loadede 180 kg på stangen. Mine ben ville simpelthen ikke gå længere ned en parallel. Det kan eventuelt løses med box squats, jeg har ihvertfald ikke nogle problemer med dybden længere efter 3 måneder med box squats.

Håber det lykkedes for dig. JEG er der ihvertfald til C-DM og jeg vil heppe som en vild.

P.S. : fuck du gav mig et chok da du pludselig stod og råbte af mig under bænkpres i dag!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dato: Tirsdag, 21. januar 2002

Varighed: 2 timer

Center: Horsens Styrkeløft Klub

Planen var det var sidste tunge gang bænk inden C-DM, hvis det gik godt. Og det gjorde det... :w00t:

WSB - Bænkpres ME

Startede lidt blødt op mens jeg ventede på folk ankom.

Træk til brystet, bredt greb

1 x 12 @ 50kg

+ 2 sæt rotator til hver arm (1 udad, 1 indad)

Bænkpres (1 uge gammel PR var 120kg)

(2-3 sæt med 20kg/bare stangen - skuldrene var meget tunge at drive igang idag)

2 x 6 @ 60kg

1 x 3 @ 90kg

1 x 1 @ 100kg

3 x 1 @ 90kg (spredt over 20-30 minutter, mens jeg hjalp SAB med sin trøje)

På med trøjen...

2 x 1 @ 115kg

Brok brok brok. "Den sidder helt forkert, det gør pisseondt, hvor er min swissball, hvor er min cola" brok brok brok. (det var mig selv der brokkede)

C-DM Generalprøve

120kg :blink:

130kg :blink: :blink:

135kg :devil: :devil: :devil: :devil:

Pausen på 135 var kort, men synlig. Se selv når jeg poster video senere.

Og så mente jeg det var slut, men SAB og SquatFather mente jeg skulle prøve på 140... Nå ja, det er jo kun jul en gang om året.

140kg MISS

Meget tæt på. Det var MEGET tæt på lockout, den gik død. Klaus skal træne mere triceps. :o

Boardpress (20cm board)

1 x 5 @ 90kg

1 x 5 @ 100kg

Træk til brystet, bredt greb

1 x 8 @ 60kg

1 x 8 @ 80kg

1 x 6 @ 85kg

1 x 8 @ 80kg

Overall

Det er ikke hverdag man banker 15kg på et af de 3 store løft.... SÅ det må kategoriseres som en god dag! :D SAB, Squatfather og hele licensbanden var i huset.

Der kommer film senere, og jeg vil reflektere lidt over, hvorfor det pludselig gik så godt i bænkpres.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Tak for alle roserne, det luner i et fedt styrkeløfterhjerte. :)

Hvad er så ændret siden jeg lavede 120kg for en uge siden?

Først og fremmest er det overarmenes vinkel fra kroppen. De sidste gange har jeg presset med overarmene stort set lige ud fra kroppen, fordi det fik jeg besked på - inden jeg syede trøjen ind i ærmerne. Så sagde Johan Westerberg sidste uge (efter jeg havde misset på 130 tror jeg det var), at jeg skulle nu ta armene lidt længere ind mod kroppen. Det gjorde jeg så på to sidste løft den dag, og begge løft var lette, men det ene med løftet røv og det andet glemte jeg pausen på.

Det andet jeg har ændret er, at jeg har solgt mine ben fra i opspændet. Det giver mig tilsyneladende ikke andet end risiko for at røven letter. Så nu er det bare godt ud fra bænken og væk med dem, så jeg vanskeligt kan lette røven. Og dermed kun bue fra røv til nakke.

For det tredje har jeg gået march på en swissball i hele Den Kinesiske Murs længde - med 89 pund rabarberkompot syet ind i min min højre læg.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Som medlem af OKJFK må jeg sige at medlemmer får fuldt ud god underholdning! :rolleyes:

Stort tillykke med de 135kg i bænken idag Klaus, de 140kg var liiiiige ved og næsten, tror du ikke at du kunne have fightet den op??? :devil:

Edited by MASS
Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med de 135kg i bænken idag Klaus, de 140kg var liiiiige ved og næsten, tror du ikke at du kunne have fightet den op??? :devil:

Tro mig den stod MEGET stille 3-5 cm fra lock-out. Jeg har aldrig set noget ligende, men jeg tror at Klaus blev distraheret af den kinesiske bibliotekar som løb rundt og spillede fodbold med sin Swiss-ball. :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med de 135kg i bænken idag Klaus, de 140kg var liiiiige ved og næsten, tror du ikke at du kunne have fightet den op???  :devil:

Nej. Den stod stille, og det var rigtigt af squatfather at nappe den. DEn var ikke kommet videre, desværre.

Det er da verdens mest underlige sted at gå død, tænkte jeg. Men her ser man hvorfor!! AFSLØRING! SquatFather stod og pressede ned! Så er det jo klart jeg ikke kunne løfte den, når den elastik-bonde står og læner sig op at skidtet som var det en anden bardisk! :D :lol:

post-12-1043266735.jpg

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share