Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Dagen idag Startede med 1 times swissballtræning .. med lidt nye øvelser til de nok så forårskække tøser på holdet :4thumbup: Det var hyleskægt

- Catten var også nede og lufter bøfferne - hun kørte udelukkende KØLLE dag - jeg var ved at gå bagover af grin, da hun sad og fleksede med den ene bicepscurl efter den anden - det var fantastisk :4thumbup: :laugh: Der var gået ægte diskopumper i den dynamiske duo idag :laugh:

Forårskæk :innocent: ??? mig??? :nonono: Det er jeg da overhovedet ikke i øjeblikket :tongue::superman::laugh::wub::tongue::cheer:

:rofl2: Kølledag :laugh: - det kan man så også kalde den.... Havde de vilde DOMS i dagene efter :blush: - er jo ikke ligefrem køllerne der bliver trænet mest :innocent: .... Hvis jeg trænede dem mere ville jeg jo få større guns end dig :crazy_pilot::gun2::tease::laugh: .....

MOL PAUSE indtil bacheloropgaven er afleveret d. 12/6, måske endda til eksamen er i hus omkring d. 1/7.

Jeg kigger måske forbi for at tjekke op på Evolutionracetråden. Jeg håber virkelig, at vi får det hold op at køre, måske også noget fællestræning, men den hænger vist lidt mere.

Indtil da: Ikke mere officiel brok omkring skulder, lav bænk og Tibialis posterior problemer :smile: NU: læsning, skrivning og træning, som første prioritet.

Keep it clean

Nok en meget fornuftig beslutning :bigsmile:

Rigtig mange gange held og lykke med opgaven :superman: - håber den bliver ligeså god som jeg ved du kan lave den :devil::superman::cheer:

Glæder mig til du er tilbage for fuld styrke og uden stress :cheer::superman::tongue:

:yo: Cat

Link to comment
Share on other sites

Jeg snydekigger lige lidt :blush:

Mange tak skal i have alle 3 - Cat god fornøjelse med Eksamen også :bigsmile: Du er jo en stjerne til Anatomi.. jeg står ihvertfald spørgende tilbage, hver gang du hiver mig til siden i kantinen og spørger om hjælp :laugh::laugh:

En lille opdatering:

Jeg sidder foran computeren hele dagen og da opgaven bliver ved med at give problemer er træningen minimal. Over de sidste ca. 3 uger er kiloene raslet af mig og jeg ligner snart en stakkels lille pind :blush:

Derfor er jeg så småt begyndt på mit OAP og Chinsprogram igen.. dog ikke i så voldsom grad som før.. desværre :blush:

Det næste stykke tid kommer til at gå ud på IKKE at miste flere kilo, samtidig med at holde formen ved lige, mens der bliver skrevet opgave, forhandlet job, løn etc. etc.

Ugens ultimative nyhed er at jeg er blevet optaget på The International Academy of Osteopathy i Kbh. og starter til Oktober.. så mon ikke, at jeg bliver en satans haj i løbet af de næste 5 år :w00t::w00t::w00t: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: Det er SUBLIMT FEDT!!!!!!!!!! :4jumpy: :4jumpy: :4jumpy:

Endnu en god nyhed:

Jeg kan løbe igen :4thumbup: :4thumbup:

Jeg tager det stille og roligt og snupper 5 km. af gangen. lytter til hvad min Tibialis posterior fortæller mig og stopper så snart der er alarm.

Derudover har jeg fundet mig en løbepind på ca. 10kg. - vil jeg gætte på.. jeg har ikke vejet den. Det var desværre det største, jeg kunne finde i mosen, men mon ikke, at der kan blive hevet en større kævle med hjem fra det sydsjællandske i weekenden :wink:

God træning til jer alle.

Link to comment
Share on other sites

Ugens ultimative nyhed er at jeg er blevet optaget på The International Academy of Osteopathy i Kbh. og starter til Oktober.. så mon ikke, at jeg bliver en satans haj i løbet af de næste 5 år :w00t::w00t::w00t: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: Det er SUBLIMT FEDT!!!!!!!!!! :4jumpy: :4jumpy: :4jumpy:

Endnu en god nyhed:

Jeg kan løbe igen :4thumbup: :4thumbup:

Jeg tager det stille og roligt og snupper 5 km. af gangen. lytter til hvad min Tibialis posterior fortæller mig og stopper så snart der er alarm.

Super duper fedt og STORT tillykke.... osteopati styrer, og du er hermed sikret en forsøgs-person. Jeg har selv snust lidt til osteopati'en i mit virke som dyrlæge, og det er intet mindre end fascinerende.

Forsat go' løbetræning, og held og lykke med din bachelor-opgave :smile:

Edited by metc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er det på tirsdag, den store eksamen skal stå :crazy: :4thumbup:

Da jeg efterhånden er faldet helt sammen i størrelse og gørelse, bliver det en spændende vej tilbage til vægtene.

Min skulder er fucked up af at sidde så længe. De gode gamle stabiliseringsproblemer i skulderen er kommet tilbage, så jeg ikke kan lave nogen former for tungt pres. Alt armarbejde skal foregå med fokusering på korrekt setting af humerus og scapula, ellers tæver humerus ud i alle yderstillinger af ledkapslen og efterlader mig med en ubrugelig arm, selv efter den letteste træning.

Chins er begyndt at køre igen - herunder igår dagens chins:

15xbodyweight

10xBW - og her smuttede skulderen så i den excentriske fase - AV!!! :crazy:

5xBW - lige da skulderen blev sat tilbage på rigtig lokalisation

4x8xBW + 15 kg.

10xBW - og her smuttede skulderen så IGEN i den excentriske fase - AAVS :crazy:

Valgte at holde pause her.

I dag skal jeg så ned og have dommen i centeret - bliver spændende at se hvor mange kilo jeg har tabt :blush:

Morgentræning med CATTEN - det holder hele vejen :4thumbup: :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tja...

Så er jeg blevet færdig som fys. stud.

Det betyder fast arbejde - over 37 timer om ugen, samt mere undervisning på instruktørskolen, samt materialeudvikling for mit nye arbejde - som er sweeet...

Det betyder dog også mindre tid - da jeg prioriterer min tid med min kæreste meget højt :wub::wub:

Hende og Jeg er netop vendt hjem fra 7 dages fjeldtur i Norge med mellem 6 og 10 timers vandring hver dag med højeste bjergkæde over 2200 m. :devil::devil:

Den ene dag lå skravlet syg og så måtte jeg jo spænde mine ca. 1.5-2 kg. tunge (pr. stk.) Scarpa støvler på og løbe mig en tur i fjeldet. Hvis underlag får brostenene i den gamle by i Århus til at ligne nylagt pænt glattet asfalt :laugh: Her løb jeg så i 2.5 time - det var fandme fedt!

Min skulder er stadig smadret og mit Clavicula popper til tider næsten ud af led, når jeg laver flyes og alle former for benchpres - så der tager jeg den lidt med ro.

Jeg er blevet en tynd pind, men sådan er det jo, når man prøver at blive "Rich Kid" ved at arbejde for meget og træne for lidt :tongue:

Jeg har ikke lavet dagens gode gerning i mange måneder og ikke fuldt et seriøst program endnu længere - men nu vil jeg da prøve og se om det ikke bliver muligt 3x om ugen... langsom start selvf. - og forhåbentlig gaine lidt kød på kroppen igen :smile::tongue:

Dagens status på træning:

Først halvanden times ryghold på et firma i byen.

Derefter lidt træning i deres motionsrum...

Deadlift:

15x60 kg.

8x90 kg.

5x110 kg.

3x130 kg.

1x155 kg. - der var overskud og plads til mere - men stille og roligt i starten :wink:

3x130 kg.

6x110 kg.

Military:

8x50 kg.

7x50 kg.

7x50 kg. :tongue:

Pullovers:

4x8x40 kg.

Dips:

Med -25 kg. for at skåne skulderen og langsomt prøve at introducere øvelsen - så fokus på skulderstabilitet i øvelsen - ikke styrke :wink:

3x12-15 stykker

Dobbelt sidig Laterals

3x12x12 kg.

lidt sjov med barbellcurls og lidt triceps kickbacks - ikke noget at anføre :tongue:

- En rodet omgang, glæder mig til at komme godt igang igen :smile:

(Ville have taget chins, da jeg kom hjem.. men at komme hjem fra arbejde kl. 20 er sgu ikke noget, der tænder træningslysten.. slet ikke, når computeren kalder med en deadline i morgen tidlig på noget materiale :blush:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbaws, Kauf... Og tillykke med veloverstået eksamen, job og ikke mindst :wub:

Forsat go' træning og ha' en dejlig sommer :sun:

Tusind tak Metc :smile:

Ja, det er fantastisk hvordan det hele går - og sommeren er jo fantastisk :bigsmile::bigsmile:

Jeg har besluttet mig for at starte på et HST-lignende program, som jeg ikke har strikket heeelt færdigt endnu (mødte kl. 9.30 i morges og var hjemme kl. 20.. FEDT at blive voksen med job :dry: )

Mit fullbody skal ikke se ud, som det gjorde idag, men det bliver vist ikke langt fra...- nogle enkelte øvelser skal skiftes med nogle andre etc.

Fullbody, 3x pr. uge.

Uge 1, dag 1 -eeeeeaaasyyyy start :tongue: :

På Nokia Først 7 timers manual behandling, derefter:

- Halvanden times Fullbody ryghold som opvarmning - hehe, jeg fik dem sgu godt nok til at puste idag :tongue:

Deadlift:

4x12x95 kg.

Military:

4x12x35 kg.

supersettet med...

Assisted Chins - bredt greb:

4x12xmigminus15kg. :blush:

Flyes:

4x12x18 kg.

- fuld kontrol over skulderen og lidt mere ROM end normalt :smile:

DB Rows:

3x12x26 kg.

Lidt leg:

Standing dumbell rows:

1x12x20 kg.

OAP's:

1x10xmoi til hver arm.

- Ingen mavetræning idag, da jeg var low på carbs og tildeles utilpas til sidst.

- Længe siden at jeg har kørt så let.. glæder mig til at se, hvordan jeg responderer på denne form for træning - har aldrig kørt HST før... Men det er sjovt at løfte så lette vægte.. og mærkeligt... :laugh: ... nogle af dem var måske også LIDT for lette.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning blev idag afholdt i Fitnæsss DK

Jeg var målløs over alle ÅÅÅNDSVAGE maskiner.. Derfor måtte jeg simpelthen lege og prøve.

Dog måtte jeg køre bare noget alm. squat for at få lidt alm. dødelig træning indover...

Squat:

1x15x60 kg

1x15x80 kg.

3x15x100 kg. - De sidste i de sidste 2 set bed godt nok en smule.. jeg måtte lige puste lidt indimellem :tongue:

1x15x80 kg. - eksplossivt.

Stivbenet Dødløft - partial i Hammerstrength rack .. virkelig åndssvag opbygning - man skal stå på en lille platform for at lave fuld dybde -

3x15x80 kg. - no probs - de sidste gentagelser i sidste set nev dog lidt i haserne

Seated Incline Chest Press... altså...

2x15x40 kg. på hver arm

1x12x45 kg. på hver arm

1x15x40 kg. på hver arm

Standing rows/Fullbody twist.. ide'en er fin i maskinen, men det er sgu for svært at stabilisere stående til at lave en ordentlig row bevægelse og maskinens vægtarm er for kort til at man kan lave et ordentligt twist i hoften.. ubrugelig maskine...

2x15x30 kg. - ingen problemer.. ingen spas...

Seated Chest press i kabel... skulderen havde ingen problemer, til gengæld var det den mest åndssvage øvelse af dem jeg prøvede idag. Armene bimlede rundt og mine pecs. blev ikke trætte.. til gengæld blev jeg træt af det mærkelige træk i kablet. Ned på ryggen og lave chestpress med frivægte er sgu det eneste der duer.

3x12x37,5 kg. på hver hånd

Seated Rows - også i kabel - i denne maskine er der, som i alle de andre, seperate kabler til hver arm... det højre kabel var for kort og jeg havde derfor problemer med at indstille vægten - til gengæld sad trissen skævt, så trækket i højre arm fuckede helt op - flot! Ny maskine.. til... 120-150.000?!?!?

Absolut ikke værd at træne...

Seated Shoulderpress med kabel - igen et til hver arm.

2x15x??? kg. - igen noget værre bimleværk - god for stabiliteten i skulderen måske.. men bøvl for alt hvad der hedder styrke - frivægte er sgu det eneste der holder.

Og gudhjælpemig om der ikke er en maskine til at træne sin Tibialis anterior - men er der assisted dips, Cage, og ordentlig højde på bænkene??? NEJ, bænkene til bænkpres står fast i "bænkpresmaskinen". Til gengæld er bænkene så lave, at man ikke kan undgå at løfte røven, når man skal lave opspænd, da ens hofte er let flekteret bare man ligger stille på bænken (og jeg er kun 180 cm. høj - ikke 2+ m :tongue: ). De frie bænke til frivægt står så tæt at man støder ind i hinanden, hvis begge laver flyes med strakt arm. På et tidspunkt fandt jeg endda mig selv kilet ind imellem to store brød, hvoraf den ene bænkede og den anden squattede - jeg havde gjort den fejl at tage en vægtstang ud for at lave oldschool-style standing one arm rows - jeg måtte opgive, da der simpelthen kun er plads til at træne PRÆCIS der hvor tingene står... hold kæft noget juks.

Aldrig før har jeg set så mange penge blive brugt på så meget lort. :nonono:

Jeg må simpelthen melde mig ind i Powerstudio for noget oldschool shit training - for det skrammel holder jeg ikke til i længden... :nonono::nonono::nonono:

Link to comment
Share on other sites

Dagens.. ehm.. tragikomedie.. :laugh::laugh:

Jeg startede dagen med at undervise en times ryghold og derefter igang med klinikbehandlingerne.

Desværre skete der ET ELLER ANDET under min rygholdstime, så jeg blev låst i den thoracale del af ryggen.. og MON ikke, at jeg blev låst :cry:

Under mine behandlinger strålede der smerter ud i min skulder og i min arm og ved dagens tredje behandling (hvilket ikke engang er i starten af dagen i det private regi) havde jeg mest af alt lyst til at putte min arm i en slynge og lade den hvile.. men det kan man ikke på et arbejde... :crazy::crazy:

Så afslutning af dagens behandling blev bragende hovedpine og med en ryg, der fra den thoracolumbale overgang og op, mest føltes som et ekset baghjul, som en flok møgunger fra Nordvest havde trampet på for sjov! :crazy::cry::unhappy:

Men jeg havde jo heldigvis en træningsdate med CATTEN, som kunne agere det frelsende kavaleri i dagens anledning :4thumbup:

En set manipulationer og traktioner fra Cattens side fjernede det værste - og HVILKEN manipulation :4thumbup: Jeg er blevet manipuleret og knækket i ryggen mange gange - også af den friske CAT og andre, men denne gang kunne jeg mærke hele min ryghvirvel rotere og BANKE ind på plads - jeg har aldrig prøvet noget lignende :crazy: *SMÆK* :crazy:

Det og en god gang piller fjernede heldigvis det værste, men der skulle ingen stød igennem Hr. Kaufmanns rygsøjle idag!!!

Derfor bestod træningen af maskiner... Det "fede" ved de nye maskiner på Nørrebro, er at vægtstangsarmsforholdet ABSOLUT ikke er udnyttet optimalt på maskinerne, derfor tvinger det brugerne til at løfte en HELVEDES masse skiver op til maskinerne - så kan de da få bare LIDT funktionel træning :laugh: Jeg trænede ikke igennem og ville egentlig bare prøve alverdens mærkelige maskiner for at få en ide' om hvordan det fungerede... det var NOGET af en oplevelse :tongue::laugh::nonono:

One-legged-seated-leg-press...

100 kg. på hvert ben og så 4x10 eksplossive gentagelser.. der er altså noget galt med det vægtstangarmforhold på de maskiner. maskinen er brugbar, men det er sgu som om at vinklen man presser i bare ikke er heeelt rigtig...

Seated pulldown - seperate arme...

3 set uden at tælle gentagelser - med mange kilo på hver arm.. outmaxede en tæt lille bøf af en mørk fyr, en rigtig nørrebroknejt - ved tredje set gad han ikke stige mere og gad ikke flere set, da jeg smed yderligere 5 kg. på hver hånd :laugh::laugh: Maskinen er brugbar.

Seated Leg Extensions - HammerStrenght i flotte gule farver...

Denne maskine er aldeles uegnet og direkte lort.

Hvis man strækker knæet helt, eller er ca. 5-8 grader fra total knæstræk ligger vægtskiverne i en vinkel, så belastningen forsvinder og nærmest flyver opad - til gengæld returnerer den med fuld styrke med et bump, når den igen lander på skinnebenet - aldeles ubehageligt og virkelig ubrugelig maskine - medmindre man ønsker ikke at arbejde i fuld ROM :nonono:

Lying Leg Curl - HammerStrenght i flotte gule farver...

Denne får samme ubrugelige stempel som ovenstående.

Når man curler over 90 grader forsvinder vægten, for kun at BUMPE tilbage på læggen, så potentialet for en god fiber i Haserne VIRKELIG bygges op. Det er fandme en OM'er!!! :nonono:

Seated Leg Extensions - HammerStrenght i SORT - med klodser

Man kan her - som på de andre maskiner - køre et ben af gangen og den fungerer upåklageligt.

Seated Leg Curl - Hammerstrenght i SORT - med klodser...

Her starter bevægelsen fra en knæflektion på ca. 5-10 grader... Som fys. synes jeg fandme at det er åndssvagt, at man ikke arbejder i fuld ROM :innocent:

Seated PullDown - med håndtag - den hedder noget LAAAANGT og fancy - men man laver for hulen bare en pulldown :wink: - HammerStrength - SORT

Maskinen virker fint - men hvis man er lige så vanvittig høj som jeg - 180 cm - så kan man igen ikke komme ud i fuld ROM med armene - da klodserne bumper sammen - det er en OM'er.

Seated Pulley Rows - Sort HammerStrength med klodser

Fungerer udemærket.

Seated.. ehm.. highshoulderpulltobiceps.. ehm.. :laugh:

Man sidder i en udgangsvinkel hvor skuldrene er eleveret ca. 115 grader. Herfra har man så puder under triceps, så man fikserer armen. Så griber man i nogle håndtag og kører biceps.. den var fandme den mest fjollede maskine jeg har set længe - udover Tibialis Anterior maskinen (som rent faktisk kan have en genoptræningsværdi).

Seated Chest Press - HammerStrength - SORT med klodser.

Fungerede fint som den skulle - men min ryg ville ikke lege med :blush:

Alt i Alt er det virkelig nogle ÅNDSVAGE maskiner, som HammerStrength har bikset sammen - jeg fatter det ikke... Jeg er ABSOLUT ikke imponeret - det lader til at jeg ikke kommer til at træne så meget på Nørrebro, med den udvikling :unhappy:

Hav en kanonos aftenos :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå... så...

Efterhånden som jeg kan se at min arbejdsuge går ned fra et max på 75 timer og efterhånden snart når de alm. 40-45 timer :tongue: regner jeg med at kunne begynde at starte roligt ud igen.

Derfor ville jeg lige lege lidt med vægtstang og kiks, samt lidt BV igår.

Det blev til en rolig, men ok start:

Opvarmning 10 min. med 3 hurtige intervaller.

Jeg følte mig mega eksplossiv og det var dejligt at opleve træningsagressiviteten igen med gode gamle RAMMSTEIN i ørerne :devil:

Clean and pres:

Jeg talte ikke reps. på de første set, men fokuserede på teknik, da det er mig en stadig forholdsvis ny teknik.

20 kg.

30 kg.

50 kg.

60 kg. - 8 stk

65 kg. - 5 stk.

70 kg. - 3 stk.

75 kg. - 1 stk.

Det var fedt - intet udover alm. presset, der er krudt til mere

x-antal set Standing 1-arm rows m. diverse antal kg.

SUPER eksplossive!!!

Russian Twists på bold m. 30 kg. holdt ud for brystet i strakt arm

3 set af 8

1-arm bench pres på bold med rotation.

1 set af 16 kg.

1 set af 20 kg.

1 set af 23 kg.

1 set af 30 kg. - 5 stk.

Den er SÅ fed den øvelse, pres, rotation, balance - ALT!!! :w00t::superman:

OAP's: 3 set af 10 - jeg kan TYDELiGT mærke, at Corestyrken er blevet noget nedsat.. når jeg kører til er det hoften, der sætter ud og ikke armen, der knækker :blush:

THE FLAG - holdt i hver side i ca. 5 sek. - jojo, jeg kan stadig :devil:

HERLIGT at starte igen :superman::w00t:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Idag bliver det kun til 1 times swissballtræning, desværre som instruktør, så jeg får ikke det HEELT vilde ud af det.

Jeg kører pt. boldtimer mandag, onsdag og fredag samt et ryghold hver mandag - lidt får jeg da lavet, men det er langtfra optimalt, når man skal holde øje med deltagerne undervejs :smile:

Derudover står den på salsa hver onsdag og lidt til husbehovs.

Styrketræningen bliver lige så stille indført igen, til der kan komme faste rutiner :4sport:

I aften: måske noget salsatanzen med sjærsten :wub: og ellers.. tja.. "let's see, what the night will bring.." :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning

Stod op kl. 5.30 - morgenmøde kl. 7 og arbejde til kl. 19 - jeg var lidt vag i betrækket.

Undervejs 1 times ryghold og 1 times bold, hvor det lykkedes mig at blive træt selv :4thumbup:

På vej hjem blev jeg grebet af lyst til at lave en masse BW øvelser, så jeg lagde lige vejen forbi fitnessdk nørrebro.

Kåd som jeg var gad jeg ikke varme op - og det viste sig at være en meget fatal fejl :dry:

Jeg gik lige til makronerne med handstand pushups set af 10 stk., frogstand, balance på hænder med kroppen horisontalt, hoppen op på bold og holde balancen, dragonflags og så videre.

Min balance var ikke heeelt optimal - jeg kunne godt mærke, at jeg havde leget med balancen på begge hold tidligere - hvilket irriterede mig grænseløst - jeg kunne heller ikke komme fra frogstand til stående handstand :blush:

Om ikke andet skulle jeg da liiiiige stå i bro. Mens jeg stod der, kunne jeg jo passende løfte en hånd for at lege med balance - det har jeg ikke prøvet før - det var sjovt.. så kunne jeg også lige løfte en fod. USH, det var udfordrende for balancen. JEg prøvede det samme til modsatte side og SMÆK sagde ryggen og gad ikke lege mere. Venstre side af erector og quadratus var sat ud af spillet. HMPF :nonono: så kan jeg lære at varme op :tongue:

Så nåede jeg lidt vægte inden "DAREDEVIL" skulle ses på sofaen!

Standing rows m. stang

2 lette set med stang.

2x10x40 kg.

1x5x60 kg.

- ryggen ville gerne have pause nu :tongue:

Russian twist på swissball m. hoften stående stille

1x10x5 kg. i hænder - pfff...

2x5x30 kg. i hænder - yesyes - Me like :superman:

BENCHPRESS

15x70 kg. - rigeligt overskud

10x80 kg. - overskud.

5x90 kg. - hmm.. også overskud

5x95 kg. - havde regnet med 3, men RAMMSTEIN hjalp mig til de sidste :devil::devil:

2 el. 3 x 100 kg.

Jeg følte mig ikke sikker på de 100 kg. og bad derfor en gut om spot.

Jeg fortalte ham flere gange, at han ikke skulle hjælpe, før jeg evt. ville bede om hjælp!!! Jeg gjorde det også klart (troede jeg) at jeg nok selv skulle løfte stangen ud!!!!!

Alligevel hjalp idioten mig ud med stangen og gav konsekvent stangen et lille puf - bare en berøring hver gang jeg var ved sticking point!! :mad::mad: Jeg kunne fandme have kvalt ham!! :sneaky2:

Efter det var min træningsmotivation fuldstændig i skoven! Men Daredevil var en ok film efter en god lang dag :bigsmile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg er igang med at spare sammen til et HST program.

Derfor får jeg ikke opdateret min log, da træningen mest går ud på at finde mine 5,10 og 15 RM.

Så snart jeg har fået samlet sammen til et helt HST program poster jeg mine stats og begynder HST-programmet :smile: Mine træk øvelser bliver desværre nødt til at foregå med straps, da jeg simpelthen ikke kan holde nok på vægtene efter 7-8 timers manuel behandling i klinikken. Skidt, men sådan bliver det nu engang :blush:

I dag blev det til:

Dødløft m. straps.

en masse løft med div. kilo

Endelige resultat: 5x150 kg. - slet slet ikke dårligt :devil:

Rows m. straps:

en masse løft med div. kilo

Endelige resultat: 5x80 kg. - jeg synes godt nok at jeg kunne lidt mere, men jeg var brændt af efter dødløft :blink:

Jeg prøvede lige... dang it.. næsten... 3x90 kg. :superman:

Endvidere blev det lidt eksplossive crunches på swissball og så ville jeg liiiige prøve:

Incline DB press:

15x32 kg.

sidst men ikke mindst:

10x40 kg - PRRUUUUUSSTTEEEDE mig igennem de sidste 2, men fin stil - YEAH!!! :devil::devil::devil:

Glæder mig helt til at komme igang igen ... men hvordan kan jeg dog lave Incline DB-press, når jeg kører 10 gentagelser med centerets største vægte :tongue::laugh::superman:

Link to comment
Share on other sites

èn arm af gangen på swissball - det bør da tage toppen :devil:

Mjaa.. både og..

"One arm DB Bench press on swiss... blablabla" går jo sådan set mere i hele kroppen, end generelt i patten.

Jeg ville prøve at køre så mange så muligt "keep it simple" øvelser, men det kan da være, at det bliver nødvendigt at have legeøvelser indenover også, når intet andet er muligt :4flex: :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cat og jeg var i Odense sammen med et par kammerater til 5th. International Conference on Strength Training i Odense fra onsdag morgen til Lørdag eftermiddag.

Det var FANDME alletiders :4thumbup: :4thumbup:

ALLE de store kanoner var i salen - Per Aagaard, Klaus Madsen, Steve Fleck, Dr. Kraemer, Dusan Hamar, Hakkinen, Dietmar, Anthony.. something, something.. og så videre og så videre, det var det sidste nye indenfor området - mange kilder som var just udgivet og endnu flere, der IKKE var udgivet endnu. For første gang følte jeg mig som KÆMPE nørd, samtidig med at være på herrens mark af og til - MEGET MEGET lærerigt og vi skal helt sikkert afsted igen i 2008 (Hvis det er indenfor en rimelig afstand selvf.) :4thumbup: :4thumbup:

Derudover rendte jeg ind i RALL, GUARDEN, INCOGNITO samt et par stykker flere, som jeg desværre ikke kan huske MOL navne på. - dejligt at få et par ansigter på :smile:

En enkelt aften var der udflugt til OSK, hvor vi fik sagt davs til PtPoul, Henning Friis, Moos, Bozne, Hippo, TLunau og Overarmen - tillykke med jeres fine legeplads og tak for lån af udstyr :4thumbup: Nice Crib i holder jer dernede :devil: :4thumbup:

Det var en kanonfed tur - og hold da kæft hvor blev vi klååååge :wink::smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - søndag efter en god stener på sofaen og alletiders brunch i maven :4mewantfood:

Jeg trænede efter lyst, men det viste sig at være et godt valg senere i træningen :cool:

Jeg har (heldigvis) opdaget at jeg er MEGET stærkere i højre ben end i venstre. Derfor må jeg se at gøre noget ved det, inden det får skidte følger. Derfor skal benene trænes unilateralt engang imellem.

Dagens program:

Et par min. løb på løbebåndet med 15 km./t.

Bentræning i maskiner - cirkeltræning.

Unilateralt benpres:

Eksplossivt, efterfulgt af langsomt tungere og kontrolleret bevægelser.

4x10x45 kg. - eksplossivt. efterfulgt af 4x10x52 kg.

Unilateralt liggende bencurl:

Eksplossivt, efterfulgt af langsomt tungere og kontrollerede bevægelser.

4x10x25 kg. - eksplossivt. efterfulgt af 4x10x32 kg.

Unilateralt legextensions:

4x10x25 kg. - så eksplossivt at fodpøllen mistede kontakt med mit ben, fløj 20 cm. op og hamrede ned i mit skinneben - godt excentrisk stop, inden ny gentagelse. - derefter 4x10x30 kg.

Så var jeg i humør til lidt lir på bold - så jeg legede lidt.

Derefter:

Dødløft supersettet med Benchpress.

jeg prøvede en enkelt gang at lave military, men jeg gad simpelthen ikke idag :blush:

Dødløft uden straps.

1x20x60 kg.

1x15x80 kg.

1x15x100 kg.

1x15x110 kg.

1x15x120 kg. - kunne mærke, at der var masser af overskud idag, så jeg ville da lige prøve at lave et max. forsøg.

1x3x150 kg. - ingen problemer.

Benchpress:

1x15x60 kg.

1x15x70 kg.

3x15x80 kg.

Som afslutning på hele baduljen...

MAXFORSØG i DEADLIFT: 1x1x180kg. - JATAK!!! NO PROBS - PR!!! :w00t::devil::superman: :4thumbup:

Så vidt jeg umiddelbart husker, har jeg vist aldrig været over 160 kg. i Deadlift, så det var da dejligt at prøve :w00t::superman::devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Kauf

Tak for sidst. Hyggeligt at hilse på dig. Hvis du skulle få lyst til at kigge forbi min klinik i Lyngby, så smid mig lige en pm. Adressen er Lyngby Hovedgade 27-29, 1. sal, 2800 Kongens Lyngby.

Det samme gælder selvføgelig, hvis du vil med ud i City Fitness til en omgang fællestræning en dag :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Kauf

Tak for sidst. Hyggeligt at hilse på dig. Hvis du skulle få lyst til at kigge forbi min klinik i Lyngby, så smid mig lige en pm. Adressen er Lyngby Hovedgade 27-29, 1. sal, 2800 Kongens Lyngby.

Det samme gælder selvføgelig, hvis du vil med ud i City Fitness til en omgang fællestræning en dag :superman:

:smile:

Hey Rall! Ja, det var en fin lille snak vi fik om hvordan de fremtidige uddannelser skal se ud :smile: Jeg kommer gerne forbi en af dagene, jeg tjekker lige kalender og smider en pm. :4thumbup:

Dagens træning

lidt re-conditioning deadlift

4x15x60 kg. - fokus på teknik

Military:

2x8x60 kg.

en masse BW øvelser - bla. den-jeg-ownede-maxp-i, frogstand, Handstand på skrå, one-arm-pushups, one-arm-pushups med en hånd og en fod i gulvet på kryds (8 stk. til hver side) etc.

Derefter dagens lir:

One-arm snatch med 15 kg. vægtskiver, holdene vægtskiven på højkant i toppen - kræver god underarms og grebs koordination :smile: - en del gentagelser

One-arm-SNATCH med vægtstang - YEAH en feeeee' øvelse :devil::superman::w00t:

Et set er lig 15 gentagelser med hver hånd :w00t:

1x15x25 kg.

2x15x30 kg.

2x15x35 kg.

FANDME en fed øvelse, wuhuuu, den er dejligt teknisk udfordrende :w00t:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

I Hillerød centeret med en af de studerende, der gerne ville lære lidt teknikker - han var ganske kvik, så vi fik også løftet lidt jern og afprøvet det nye træningslegetøj, der er kommet i centeret :w00t:

Deadlift:

2x15x60 kg.

1x15x80 kg.

1x15x100 kg.

1x6x140 kg.

1x2x160 kg.

Fokus på teknik - ingen løft, så snart teknikken gik i fløjten.

Benchpress:

2x15x60 kg. - sidste set super eksplossivt med stop i bund - meget underholdende.

1x15x80 kg.

1x10x90 kg.

1x5x95 kg.

1x5x100 kg.

Godt tilfreds med sidste set :4thumbup:

One-handed snatch - teknik træning

??x??x25 kg. :tongue:

Medicinball toss sideways

1x??x3kg. medicinbold - Stud.s ryg fuckede op, så vi kunne ikke lege mere :crazy:

Dagens lir:

Balancetræning på balanceboards.

Centeret har købt nogle brædder med dertil hørende hårde plastruller, som man lægger ind under boards'ne. Herefter kører man op på dem og holder balancen - det er fandme fed træning. Store ruller og store boards for stor balance - små boards og små ruller for lille balance - jeg rev de store boards og de store ruller rundt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share