Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Dejlig dag i går - da aftenfolket mødte ind på arbejdet, var der folk nok og jeg fik lov at holde resten af tilkaldevagten hjemme. Da man plejer at sidde fast når man først er kaldt ind, var det en fed overraskelse.

Om det var derfor jeg overtændte da jeg cyklede hjem ved jeg ikke - jeg plejer ellers ikke at være særligt kampvillig når stængerne er flade.

Alm kørsel til Langade st. og så god gas op mod Valby st. med spurt på det sidste stykke. Jeg var ved at vælte fordi jeg have gele i benene men holdt den til toppen og nåede også lyskrydset før den strisservogn der første gang overhalede ved DGI-byen.

Efter ½km holdt man for rødt ved bunden af rampen over ringbanen: Dragrace til toppen som jeg desværre tabte til en Volvo på de sidste 20 meter.

Herefter var målet at holde min 40 på Gl Køge Landevej (lidt medvind) og min 35 op af Brostykket. Afrul fra det sidste lyskryds. Men man når dårligt op i fart inden man rammer et rødt kryds så det er sådan lidt stop og ryk frem :dry:

post-1580-0-94110600-1344719626_thumb.gi

Da jeg vågnede i morges var det med reelt ømme ben. Det kan altså klares på 25 minutter.

Mere overraskende var det at vægten fortsatte med at droppe og det med hele 800gram. Det er helt vildt hvad et par nætters søvn kan gøre. En sjov ting. Det er ikke mange dage siden jeg klippede negle men det kommer jeg til igen om lidt.

Tænk hvor godt kroppen ville have det hvis man havde en rig onkel og ikke skulle op på arbejde men kunne sove og hvile efter behov. En ti´er på at træningen også ville kaste lidt mere af sig.

Nu vil jeg fise i seng - er stadigvæk ikke sikker på hvem jeg kører med i morgen men det gode vejr skal i hvert fald udnyttes. Har skiftet kablet i bagskifteren og tror at det har løst problemet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvem skulle have troet det men jeg sigtede efter en tonsertur - nu har jeg skunte kørt andet end intervaller i år pånær 4-5 ture, så nu trængte jeg altså til at tage hovedet af. Turen gik omkring HCM og da menuen stod på "Frederiksværkturen", kunne det ikke være bedre. I bedste fald - lidt skal man jo lege - er der et par bakke- og skiltespurter men ellers er det bare ud over prærien.

I det gode vejr var vi hele 14 på hold 1 men de var sq lidt kedelige, så det med de små spurter blev ikke til meget og når det var, så lå jeg og flagrede i spidsen alene :crybaby:

Det mest irriterende er at ham som jeg havde forventet gæv modstand fra, påstod at han opgav på forhånd. Det ville være løgn at påstå at jeg ikke selv har tænkt sådan millioner af gange. Men lidt træls alligevel og kun et af dampbørnene gjorde en indsats. Resten var passive.

I øvrigt ganske rart med det nye gearkabel at kunne komme i topgear når man ønsker det og fik så også lige testet en ny Cavendish-agtig position :blush: og det virker faktisk ret godt på flad vej.

10-15 km fra mål taber vi en mand. Jeg spurter op og beder dem sætte farten ned og får at vide at jeg hellere skulle bruge krudtet på at skubbe ham op.

- Venter I så på os?

- Jaja, det skal vi nok.

OK, ned og skubbe. Det er sq noget lettede at puffe rundt med en lille nipsdame end end voksen mand på 85 kg. Det var faktisk lige før jeg selv gik død på det (fik ellers hjælp af en anden som havde set hvad der var ved at ske) men til sidst forlangte han at vi kørte uden ham da der ikke var tegn på at de ventede. På et tidspunkt holdt de dog om et hjørne men puha hvor det tog hårdt på stængerne.

Da jeg meget atypisk for HCM også fik en del føringer, endte jeg alt i alt med at være godt brugt da vi lagde til kaj og det var jo lige præcis det jeg håbede på.

Men ynkeligt at komme så træt hjem med så lavt et pulssnit - det er helt klart straffen for ikke at køre soloture nok eller kunne være med i flere søndagsture. Næste år bliver det et sted at stramme op.

post-1580-0-62958700-1344798614_thumb.gi

Videre til et besøg hos mor. Det var meningen at handle noget fornuftig føde på vejen men pga. strømafbrydelse i Hillerød, stod personalet bare foran butikkerne og nød solen. Fik dog fat i lidt fromage frais så jeg fik bare lidt protein men det er slet ikke optimalt og kroppen føles ikke meget anderledes nu end 30 minutter efter jeg stod af cyklen. Det er skidt, for vil gerne være i hopla på tirsdag.

Som jeg skrev, ville rytterne i Hvidovre hvine af fryd over den nye asfalt på Avedøre Holme og jep-jep, der var en gruppe som var lige ved at kuppe klubmesterskabet i enkeltstart og afvikle det på tirsdag men bestyrelsen har vist banket dem på plads. Så jeg regner med at blive tromlet fuldstændigt til træning.

Taxaopsamlingen ud til opstarten af tog i morgen er droppet - vil hellere få løsnet op i stængerne ved at cykle til og fra arbejde og så må jeg se om chaufføren er en af dem som ikke snakker/kører råddent, så jeg få en powernap fra Hovedbanen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hø - faktisk passerede jeg i går en ældre herre i historisk tøj og de sorte cykelbukser lignede noget der var vævet af kradsuld. Cyklen var naturligvis med skiftere på skrårøret og tåklips.

Jeg føler mig ingenlunde som Cav i dag og ikke kun fordi tøjet er forkert. Jeg kørte hjem via Lorteøen (og fik købt et par cykelbukser hvor størrelsen meget gerne skulle passe) og kunne ikke træde en bule i et pund sommersmør. Selv da jeg prøvede at trykke til henover Col de la Kalveboderne, kunne jeg ikke få pulsen over 76%. Det hjalp nok heller ikke at vækkeuret ringede 2:55.

Nå men fik da trillet små 30km.

I øvrigt er titlen på filmen ovenover en kende misvisende hvis men ser den hurtigt og øjet selv indsætter det manglende t.

Link to comment
Share on other sites

Endelig fik jeg samlet mig sammen til at køre med Hvidovres licenshold; det var ellers ganske tæt på at kikse da min mave gik i eksamens-mode. Heldigvis ligger der et apotek lige under min lejlighed, så jeg kunne købe Immodium-doping.

Det kostede dog en del på væskefronten for trods ½kakao på vej til opsamlingen og 4 fyldte dunke på cyklen, var de tomme med en times tid tilbage.

Fik en overraskende pæn velkomst af dem som jeg kender fra man/onsdagstræningen og undervejs var de flere gange henne og høre om jeg var OK - det er sq ret fedt, faktisk.

Jeg blev sat på snegleholdet og det passede perfekt.

1ste interval var et 5-6 km cykelløb - så var man "lissom" i gang :biggrin:

Den var delt i 2 hold og måtte erfare at når man ført sidder og trækker, så er det jo næsten håbløst at slippe fri for føringen. Jeg var ellers lige ved at blive smidt fra start fordi jeg sad og sov og suttede vand, så den spurt jeg ikke havde luft til at køre til sidst, den tog jeg så i starten i stedet.

Derefter opdeling i 3 hold. 2+3dje interval var øv-lange rundstrækninger kørt med rulleskift. Heldigvis kørte vi yderst harmonisk og der var ingen der sad og prøvede at splintre det på bakkerne. Jeg fik sagt farvel til komfortzonen flere gange og det blev ikke bedre af at jeg er en tøzekylling i svingene hvor jeg helt konsekvent tabte 15-25 meter som jo skulle hentes i en fart.

Trods det er licenstræning, så er mænd åbenbart altid små drenge. Det var tid for aerocuppen som jeg har set omtalt ret meget på hjemmesiden og troede at nu skulle vi for alvor i hegnet. Men nænæ. I skridtgang kørte vi hen til "afgrunden" af ADA-bakken og så gjaldt det om at komme længst uden at træde. NÅ, det var jo liiige til at overkomme :tongue: Da jeg er lidt anderledes skruet sammen end de andre, blev jeg fluks sat op i favoritrækken forrest - som en kækt råbte "Det er de fede der vinder". Bortset fra en gut som har været pænt over 2 meter høj, har jeg ellers været suverent den tungeste men blev alligevel slået af en god håndfuld.

Derefter 3 bakkespurter på gear 53-15 så alle kørte med samme gearing. De to første var som skræddersyet til mig da vi kørte hen til bunden af bakken med 15-20 i timen og så bare skulle antritte henover. Dem kunne jeg have vundet med en hånd på ryggen men blæste selvfølgelig igennem for træningens skyld. Den sidste blev kørt med leadout udefra. Jeg lå desværre to´er og leadoutmanden slog ud i bunden af bakken som også var den længste af dem; selvom jeg pinte de allersidste resourser ud, var jeg ikke i nærheden af at kunne hænge på ham der smuttede udenom. Underligt nok var det tre forskellige jeg havde som nærmeste konkurrent på de tre bakker.

Hjemturen var "fri" og kom til at sidde med i frontgruppen. Ville ellers gerne lige have snakket med træneren om det giver mening at fortsætte men det må jeg se om kan lade sig gøre på torsdag. Hvis ja, og niveauet ikke bliver meget højere på de forbistrede lange intervaller så tror jeg at jeg dropper ACR og holder mig til HvidovreCK alene. Det koster godt nok at kunne køre med i Bella Skilte Cup men hvad fa´en - er alligevel også for gammel til sådan noget pjat. Til gengæld sparer jeg ACRs ret dyre kontingent, dobbelt tøj og en hulens masse kørsel i indre by.

post-1580-0-23543100-1344981462_thumb.gi

Link to comment
Share on other sites

Lyder som om du har fundet det helt rigtige sted at være til dit temperament, og super fedt at du har taget udfordringen op og forsøgt dig på licens holdet. Behøver jeg nævne at du ikke faldt igennem i løbet af træningen? :bigsmile: Næste år må det næsten hedde D-klassen, og banelicens :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det kan vist ikke være anderledes :4trumpet:

Sagtens - især med det du lige har skrevet i din log :cry:

Jeg var altså også på snegleholdet i går og sammenholdt med at Hvidovre ikke skelner mellem licens og motion, så længe man deltager på holdets præmisser, så er jeg ikke i nærheden - der var også kun to licensryttere på "mit" hold. Den dag jeg kan sætte licensryttere af i andet end antritspurter, har jeg nok glemt alt om styrt og ambulancetilkald og så er jeg game. Man skal vist lige smide 10-15 år af dåbsattesten, før det sker.

Og ja, L-holdet er helt sikkert lige "mit" sted. Eneste lille anke er at vi altid kører i det samme halvflade område idet træneren ikke vil op nordpå pga. mangel på sikkerhed og oplagte rundstrækninger.

Men kun én klub???? Hvad så med HCM og DBC (banecykling) :tongue:

Mht. banelicensen har jeg faktisk en bagdør åben, idet jeg har bestilt ferie i den weekend der er DM for veteraner. Der er dog mange ting der skal falde på plads. Dels skal jeg lige se om de fede skinker kan rykkes rundt ved +130RPM (kan evt. delvis afhjælpes ved at smide korte bane-pedalarme på cyklen, så benvandringen ikke er så stor), jeg skal lære at køre på ruller så jeg kan varme op og ned og helst også låne mig til en bedre cykel, eller i hvert fald hjul, der er værd at køre på.

Stængerne var overraskende helt friske da jeg vågnede (kort tur eller fuld nattersøvn?) så måtte bare ud i det lækre vejr. Da jeg efterhånden har dårlige erfaringer med deciderede rulleture, ville jeg hellere køre en hyggetur - i min bog er det en stille og rolig tonsertur uden at være bange for at få pulsen op et par gange.

Jeg gad ikke ikke bøvle ud af byen, så kørte bare ned ad Gl. Køge Landevej. Bortset fra en håndfuld lyskryds hjemme ved mig og igen ved Hundige, er det rundkørsler for resten så man slipper for at holde helt stille hele tiden. Planen var at vende ved 20km og så fyre en spurt af ved...hmm-ja, der er et sted med 3-400 meter uden sideveje, så dér. Vendingen gik fint men jeg fik desværre indhentet to licensgutter der var ude på rulletur. Det var ikke fordi jeg kørte voldsomt meget hurtigere end de gjorde, så fandt at det var for plat at overhale og så oven i købet spille idiot med spurten, så lå bare og knurrede 30-40 meter bag dem.

post-1580-0-26166000-1345052397_thumb.gi

Jeg fatter ikke mine pulsmålinger. I går startede de realistisk men endte i kaos. I dag var det omvendt.

Anyway - når jeg nu har være i kødet på licensfolkene kan jeg da lige holde stilen og poste lidt ormegård i loggen. Knipset ved 87½kg.

post-1580-0-52599500-1345052425.jpg post-1580-0-76766700-1345052437.jpg

De fleste plejer da at have én fed blodåre ned over bibs men jeg skal åbenbart være på tværs og have en masse små spolorm i stedet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle nok have været taget til sprinttræning på banen i stedet for. Vejrudsigten in mente var jeg også tæt på.

Men dagens menu som stod at læse på HvidovreCKs hjemmeside så interessant ud: 4x Vo2max og 5 sprinter á 30 sek.

Ved mødestedet var vi kun 7 mand - 2 stødte til undervejs og den ene af dem kørte hjem da det begyndte at regne. Sq fair nok i stedet for al det klynkeri resten stod for. Som om det ikke var nok, var der også nogle at dem som skal køre løb i weekenden der ikke ville køre intervaller. Hvorfor så dukke op, undrer jeg mig så.

Det "hele" endte med et opv-interval, 3 x VO2max (ikke på tid men på en for mig ukendt distance) og kun en sprint. Der var ikke engang skiltepurt ved Københavnerskiltet, æv altså.

På vej hjem punkterede jeg (selvfølgelig) og sagde farvel til andre så de ikke skulle stå og blive kolde. Det fortrød jeg, for min ventilforlænger faldt fra hinanden og det tog en evighed at få luft i slangen.

Alt alt må det karakteriseres som en jævnt kikset omgang - dog virkede pulsmåleren i dag, så ikke alt er skidt.

post-1580-0-90477400-1345144665_thumb.gi

Skal vi lige nappe lidt musik i mol inden solen atter bryder frem.

Normalt er jeg ikke til sådan noget her, men et eller andet i det er suuuuper lækkert

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så var vi to om at have en Tosset Torsdag™. Jeg kom for sent til fællestræningen og kørte lidt planløst rundt i småregnen. Og så var det fuldstændig vindstille, så det var som at få vind på næsen hele tiden. Det er lige før, jeg hellere vil have en god gang blæst :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Uhh, det er sølle med det. Jeg har hensat det som et vinterprojekt. Inden jeg rigtigt går i gang, skal jeg have fundet ud af hvordan "MAN" sætter pølsefingrene så jeg ikke får tillært nogle dårlige vaner. Kan svagt huske fra min barndom da jeg spillede lidt på mine forældrers orgel, at jeg kiksede det rigtige fingerbrug fra start og det kom jeg aldrig over. Men jeg klimprer lidt en gang i mellem og er meget obs på at bruge fingrene forskelligt. Men jeg må hellere se at finde ud af hvor jeg skal skaffe den slags basisviden.

Vintersæsonen er nemlig begyndt i dag.

Jeg har været et smut omkring FW for at starte vægttræningen op igen. ret overkommelige vægte (som squat=60kg / bipscurl14kg / skrå bænk, db 24kg osv) med 6 reps i dag. Kører 8, 10, 12, 15 de næste gange og lægger så lidt flere kg på derfra. Jeg har ikke lagt mig fast på et øvelseskatalog endnu. Jeg ved dog at jeg gerne vil udover de sædvanlige øvelser så tænker at gå all in på google og se om der er en rød tråd i de øvelser man tilråder som supplement til cykeltræning. Dertil kommer nok lidt lir til overkroppen så jeg ikke ender som Andy Schleck :unsure:

Jeg har ikke glemt at jeg sidste år ævlede noget om at teste skøjteløbernes tørtræning men synes ikke at jeg har et år at klatte væk, så holder mig til det velkendte.

Arbejdet er ligeledes koordineret så har fri de næste 4 mandage - det burde vel være nok til at stemple mig ind på velodromens mandagshold. Jeg er skide spændt på om jeg kører lige så sølle som de sidste 2 år eller har fået lidt fart i lågen. Den sidste tur med HCM kunne godt tænde en smule håb.

Jeg plejer vist at gøre halvårs-status men der er ikke så meget at berette andet end at målet med at styrketræne hele året gik fløjten til fordel for at være frisk til fællestræningerne. Det kan godt ærgre mig lidt nu men værre end det er det så heller ikke.

Henrik for Fanden da: hellere blæst - det kan du da ikke mene i ædru tilstand :4slap:.. :tongue:

Så hellere regn - måske ikke så meget at:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hov - nu kan jeg huske hvorfor jeg holdt op med at styrketræne. Shit, hvor bliver kroppen lad og ugidelig dagen derpå. Det blev nok heller ikke bedre af at jeg sov tæt på 10 timer i nat som "kompensation" for de under 4 jeg fik natten til fredag. Så jeg var 7 lange og 7 brede om at få min luxuspopo i omdrejninger. Ærgeligt, da jeg helst havde cyklet inden det blev alt for varmt og kunne nå hjem i samme medvind som modvind på vejen ud, i stedet for at den mere eller mindre lægger sig. Men jeg var, for at være ærlig, på ingen måde motiveret for at køre i dag så det tog altså lang tid - men fik pudset vinduer :tongue:

Men ud kom jeg - i det ukendte.

post-1580-0-74772200-1345318746_thumb.jp

Det lykkedes nemlig stort set (lige bortset fra Gl. Køge Landevej) at holde mig på ret små og for mig ukendte veje. Jeg kørte heller ikke samme vej hjem som jeg kørte ud. Ikke ret lang tid havde jeg styr på hvor jeg var men solen var fremme og kunne navigere nogenlunde efter den. I hvert fald indtil jeg 2 gange på ret kort tid kom hen til en vej med cykling forbudt. Så var det ind på den tilbudte cykelsti som begge gange drejede væk fra vejen og væk fra muligheden for at køre efter bynavne. Hader når det sker for det ender altid med at jeg kører forkert, som den ene gang endte i et parcelhuskvarter hvor jeg måtte spørge om vej ud :blush: Den anden gang endte jeg på en blind vej i et industrikvarter men fandt dog selv ud.

Ellers skete det ikke meget på turen. Jeg kunne slet ikke samle mig om at træde til, så det blev en rolig omgang hele vejen rundt. Holdt også en semilang snack-pause på det ene kirkegårds-tanke-vand-stop. Til gengæld mindede jeg mig hele tiden om at det måske var den sidste tur i år hvor jeg kunne lægge mærke til grønne træer, høstarbejdet som var i fuld sving osv. osv. Det har jeg ellers ikke meget øje for normalt, så på det punkt var det en rigtigt fed tur, faktisk.

post-1580-0-41108300-1345318712_thumb.gi

Jeg tror jeg tager en 100% off-dag i morgen - jeg har været på cyklen alle dage siden 2/8, så vil mene at det nok kan forsvares. Det er dog muligt at jeg tager pendlergeden ud på vestvolden for at lede efter brombær men det bliver i så fald meget afdæmpet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Endelig ind på cykelbanen :wub:

Desværre blev håbet om at formen var i fremgang ret hurtigt slukket. Det var akkurat lige så sølle som det har været de sidste par år :crybaby:

Dagens program:

Opvarmning: 100 omgange

Workset: 3x16 omgange

Intet løb - rygterne om den nye asfalt på Avedøre Holme har bredt sig, så der er et uofficielt cykelløb derude i morgen som de=licenserne skulle være friske til.

Afrul: 30 omgange

post-1580-0-94727500-1345499271_thumb.gi

Man kunne godt mærke at det var de garvede rotter der styrede showet - opvarmningstempoet stiger jo næsten helt jævnt. Det gik omkring 10 minutter inden jeg kom med på toget idet jeg rodede rundt ved en anden gut som kørte i vejen. Og sjovt så tydeligt at overskuddet til at få pulsen ned efter en føring forsvinder ved ca. 40km/t. Det er så også de eneste grunde til at dvæle ved en ellers demoraliserende lorteomgang.

Planen for morgen er heldigvis en omgang vægttræning.

Jeg nåede i øvrigt lige ned og ramme 87,1kg i morges. Jeg skal op ved 4-5-tiden de næste dage, så der går nok lidt tid inden det sker igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Desværre blev håbet om at formen var i fremgang ret hurtigt slukket. Det var akkurat lige så sølle som det har været de sidste par år :crybaby:

Det er så også de eneste grunde til at dvæle ved en ellers demoraliserende lorteomgang.

Planen for morgen er heldigvis en omgang vægttræning.

Jeg kan da godt forstå hvis du har kørt sølle når du styrketrænede i lørdags - specielt hvis det var lang tid siden sidst. Sørg nu for at start langsomt op så det ikke sker på bekostning af din cykelform som er virkelig lækker for tiden! Tro lidt mere på det, vent lidt med at kør det helt tunge skyts i stilling i træningslokalet, for det vil betyde en ringere cykelindsats = dårligere moral.

Link to comment
Share on other sites

Tja-tjoh-hmm.

Det var nu allerede i fredags jeg styrketrænede og, trods jeg var en kende mat om lørdagen, så VAR det faktisk med latterligt små vægte. Få reps. Få set. Men måske....

Under alle omstændigheder var det en episk skuffelse som på ingen måde er blevet mindre af at have sovet på det - tvært i mod. Jeg er helt klar på at 80/20 princippet i aller højeste grad gælder inden for træning men jeg sidder alligevel med en konklusion der siger at det ikke har været sommerens anstrengelser værd. I betragtning af de marginaler jeg har fået ud af mindst 50% ekstra timer + et ikke helt bette antal gyselige AT-intervaller (me don like), så kunne jeg lige så godt have lallet rundt i komfortzonen.

Nå, skide værd med det - det bliver næppe den sidste nedtur og de positive indslag bliver der vel også plads til i ny og næ :wink:

Gad jeg ikke at træne i dag eller var jeg bare for træt?

Jeg havde den tidligste vagt i turnus og ved den endestation hvor der var tid til en powernap, havde jeg besøg af en fra forst, der skulle med på inspektion. Da jeg kom hjem ringede ex´en lige da jeg havde lagt mig til at sove og trods jeg fik sagt at jeg skulle knalde brikker, ringede hun igen 10 minutter efter samtalen var slut. Og jo, jeg var lige faldet i søvn. Så er det sq op af bakke :tongue:

Da uret ringede sad jeg fast i sengen og boblede til over 18 :blush:

Jeg var stadig træt og det tog sin tid inden jeg stod i FW. Da jeg først kom i sving gik det nu OK. Stadigvæk meget overkommeligt med 8 reps men fornemmer at jeg visser steder nok har overvurdet mine evner i forhold til at ende på 15, men det må jeg se. Jeg tror til gengæld at jeg har fået sporet mig fint ind på programmet. Det tog 1½ time i dag, så godt 2 timer når der kommer kød på - det er vel OK for A-dagen. Jeg har også et udkast til B-dagen som kan nås på en times tid og den vil jeg teste på fredag. Jeg poster dem når jeg er sikker på at de holder vand.

I morgen går jeg all-in på dovenskab og tager toget til/fra arbejde. Som jeg har det nu, gider jeg jeg ikke køre med Hvidovre på torsdag og så er der jo spinning. Men mon ikke jeg besinder mig - vi kører ikke AT om torsdagen, hæhæ....

Tilføjet:

Straffen for at sove dejligt længe til middag, betaler jeg så nu. Klokken er halv tre, jeg er pling-plang-vågen og skal op om 2 timer. Knap så fedt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nogen siger, at man skal øve sig i det, man ikke er god til. Det giver jo sådan set også mening, men man bør også spørge sig selv, om indsatsen er gevinsten værd? Hvis der er noget, som du virkelig ikke er god til, og som bare giver dig skuffelser år efter år, hvorfor så ikke droppe det? Acceptér, at man ikke kan være god til alting, og det her er altså bare ikke dig. Koncentrér i stedet kræfterne på det, du kan lide og er rigtig god til. Man kan ikke blive super til alting, og jeg tror, at gevinst/indsats-forholdet, målt i glæden ved det man laver, er højst i de ting, som man i forvejen er god til.

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Du har så ret.

Jeg kan nu smadder godt lide at cykle (med andre). Det er nok også det som jeg er mindst dårlig til, faktisk. Jeg er endnu ikke stødt på nogle sportsgrene hvor jeg har "det". Til gengæld er mit bundniveau generelt i den høje ende. Det kunne jo være fedt men i kombination med det første, så giver det jo at jeg ikke får ret meget udbytte af min træningsindsats.

Jeg er sådan set ligeglad med hvor hurtigt/langsom jeg er på cyklen - bare jeg har nogen på mit niveau som er friske på lidt drengerøvsdueller. Det aktuelle "problem" var at årets eneste og lidt diffuse mål var, at jeg skulle kunne køre på banecyklingholdet mandag aften, uden at at være i hullet mellem dem på 65+ og dem der kører for hurtigt, som har været problemet de sidste to år. Når årets mål ser ud til at kikse, så synes jeg godt at man må være ærgelig.

Kun at lave hvad jeg synes er sjovt/ikke gøre det som jeg ikke gider, har jeg praktiseret i dag.

Akut betonreperation i røret ved Nørreport St. som blokerede trafikken i 45 minutter uden dem fra BaneDanmark der styrer trafikken greb ind (= 9km togkø) samtidigt med en personpåkørsel, væltede banen på episk vis og jeg kom først hjem 10 minutter før jeg skulle stå klar i Glostrup. Spinning kunne jeg heller ikke nå og jeg gider ikke at cykle alene når der blæser som det gør - det kræver i hvert fald en friskhed som jeg qua de sidste dages søvnkaos ikke har.

Det blev til 2 nuldage i træk. Der er vist ikke sket siden jeg er flyttet.

Nu vil jeg gå op i stuen og smide en Olsen Banden i DVD´en og æde gulerødder med skyr-dip.

Efter 3 dage hvor jeg er stået op klokken kvalme, har jeg en kl.19-02-vagt i morgen inden jeg går til fridag. Jeg er faktisk ret træt (helt bogstaveligt) af at køre morgen-morgen-aften. Det er totalt umuligt at finde ind i en rytme. Jeg håber jeg snart får en lidt mere stabil periode.

P.S.

Efteråret ER kommet - jeg har taget sæsonens første IC4-agtige glidetur da jeg skulle bremse til perron i en byge :devil:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu smadder godt lide at cykle (med andre). Det er nok også det som jeg er mindst dårlig til, faktisk. Jeg er endnu ikke stødt på nogle sportsgrene hvor jeg har "det". Til gengæld er mit bundniveau generelt i den høje ende. Det kunne jo være fedt men i kombination med det første, så giver det jo at jeg ikke får ret meget udbytte af min træningsindsats.

:hippy: Seje og søde Gregers, som jeg læser din log bliver du opfordret til at træne med licensryttere, du kører på hold 1 i flere af de klubber du deltager i, der skal ikke meget trilletur over det førend du knapt får sved på panden, du har en lav fedt procent og er bomstærk. Er det ikke en absurd form for kokketteri at blive ved med at skrive om, hvor elendig form du er i, inkl at bruge ordet bundniveau. At der er ting vi gerne vil blive bedre til kan vel være en ærlig sag meeen nogle gange gælder det også om at kunne værdsætte de ting der faktisk fungerer.

Mit gamle yndlingscitat holder stadig hele vejen:

".. The phenomenom of habit is just what prompts us to revise our notion of "understand" and our notion of the body. To understand is to experience harmony betweeen what we aim at and what is given, between the intention and the performance - and the body is our anchorage in the world..""Phenomenology of Perception" Maurice Merleau-Ponty 1908-1961

Keep up the good work og prøv nu for hulen da at nyde det lidt :poking::rolleyes::shades::yahoo:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Jamen hov!!! Altså. Nej-nej, jeg tror altså at jeg slet ikke har fået budskabet rigtigt ud. Prøver lige en sidste gang og så lader vi den ligge - det kan jo også være at det ER mig der er gal på den :unsure:

Altså: jeg er fuldt ud tilfreds med min landevejscykling. Jeg ville gerne køre løb men om det er licens eller Heino/Bella Skilte Cup i gruppe 4, betyder ikke alverden. Selvfølgelig vil jeg gerne køre hurtigere men vi vil da alle sammen gerne være bedre til det vi laver; det er jo drivkraften i det hele. At jeg synes det går godt, fremgår vist i den post hvor jeg skriver at jeg har bestilt ferie hvor der er DM i banecykling - det har jeg ikke tidligere haft fundet realistisk at deltage i.

At jeg så i mandags måtte indse at baneformen alligevel ikke var der, er så korrekt. Pyt med DM! Men mandagstræningerne vil jeg nødigt undvære igen. Sidste år opgav jeg på forhånd. Graver man i forrige vinters mandagposter i loggen, vil man finde en masse frustration over at jeg enten kørte med pensionisterne så det gik alt for langsomt. Eller at jeg på det næstlangsommeste hold ikke kunne sidde med og blev sat. På landevej betyder det ikke så meget men på banen hvor der suser 30 mand rundt med 45-52km/t uden bremser, er det ikke forsvarligt at jeg ligger og roder rundt og der er for mange på banen til at jeg kan komme ind i inderkredsen uden at have så meget fart på at jeg bliver slynget ud på banen igen i svingene.

Det med bundniveauet: altså jeg skrev at det var højt. Eks:

Uden at træne det nævneværdigt, vil jeg til hver en tid kunne tage 15-20 kropshævninger. Det er der vist ikke mange der kan - slet ikke når man tager alder og vægt med. Det er skide lækkert!!! I MOLs barndom styrketrænede jeg primært og i en periode var BW-dyster et hit. Jeg kom op på 27 eller 29. Der var flere end de fleste i Mr. Fitness som var populært dengang. En der ikke træner kan vel typisk lave 5, tror jeg og efter træning måske 15. Det er en øgning på 300%. Min var på 30%. De 29 chins var da for vilde men FREMGANGEN var ikke noget at skrive hjem om. Det var det jeg mente med mit høje bundniveau.

Så er det det med anden sport.

Jeg har de sidste 3 år gået i svømmeskole for at lære at svømme. På 1½ år lykkedes det at lære bryst - har 4 gange svømmet 25 meter i træk. Crawl er jeg slet ikke tæt på. Næppe noget svømmetalent.

I den første DSB-tid, inden effektiviseringerne kom, var der en masse spildtid. En sommer, havde jeg ventetid hjemme som jeg brugte på at løbe. Min rute var lidt over 3km og nåede aldrig en snitfart over 9km/t. Vist Ikke noget løbetalent.

Boldsport - lidt svært at måle men når jeg spiller bowling, lander jeg typisk omkring 60 point. Sidste jeg spillede badminton med ungerne fra Stege, tabte jeg og det var ikke med vilje, til hende på 6 idet jeg ikke kunne ramme den åndssvage fjerbold. Boldøje? Nope.

Gymnastik/kampsport kræver en del smidighed. Da jeg fik fittet cyklen hos Nicolai Norrid, fortalte han at han aldrig før havde haft en kunde der var så usmidig (det har jeg også citeret i loggen et sted tilbage).

At jeg har kastet mig over cykling og vægttræning, synes jeg faktisk er at ramme det som jeg er bedst til, jeg ser ingen åbenlyse andre alternativer. Jeg synes IKKE at jeg er dårlig. Var jeg et naturtalent, kørte jeg i B eller A. Eller bænkede +150kg. Det gør jeg ikke.

Men det behøver jeg altså heller ikke. Men jeg vil gerne have lov at klynke over at det er en bitch at træne AT-intervaller når man/jeg er anlagt til mere eksplosive udladninger. Og være bekymret over om jeg kikser mandagstræningerne på banen - ikke fordi jeg er dårlig men fordi de andre bare kører svinsk hurtigt.

Hvis jeg ikke har fået forklaret mig ordentligt nu, så er det nok alligevel mig den er gal med :tongue:

Men nok om det.

Jeg har lige været i FW for at teste B-dagen. Den er vist ramt meget godt.

Jeg satser på en cykeltur i morgen. Jeg håber at køre ud med Hvidovre og hjem alene. De skal køre 150-160km i morgen og det er (hvis jeg må skrive det?) lige i overkanten. Især når jeg først er hjemme fra arbejde klokken halv tre i nat og har levet low-carb i dag. Men da jeg skal møde klokken tidligt på søndag, er det en fin anledning til at stille vækkeuret og ikke sove til klokken 10. Så jeg håber at jeg må køre med et stykke af vejen og dreje fra så jeg når hjem inden jeg bliver en tudeprinsesse :wink:

Nu vil jeg gøre klar til at tage ind og se om der er kommet styr på togdriften. Vi havde en påkørsel igen i dag og på Vesterport kunne den næppe påvirke driften mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var alligevel for søvnig da vækkeuret ringede klokken 7. Heldigvis, skulle det vise sig.

Da jeg var klar til en cykeltur for mig selv, skulle cyklen jo pumpes efter (latex-slanger). Det hvislede fra bagdækket og der sad en ret stor flint. Jeg er løbet tør for slanger, så ud med den - lappe - og i igen.

Den sprang - typisk at man får nevet den. Ny lap - i igen - pumpe - BANG. Noget er galt, en flænge i dækket, men hvor? Ny lap - i igen - pumpe forsigtigt - og jo, der kom en bule i dækket. Inden jeg nåede at tage trykket af, var slangen på vej ud og BANG. Fat i dækket fra Hallandsås-hjulet og ditto slange og endelig var jeg klar.

Men mine sko var ikke på hylden??? Nåh nej, de stod til "bakteriedrab" i fryseren. Frem med sko/handsketørreren for at få det værste frost ud af dem.

Omsider!!! var jeg på vejen. Den meget lette vind var vokset sig stor og greb godt i forhjulet og græsset lå fladt. Eller var det bare pålandsvind? I hvert fald: æv. Men heldigvis var de første 10 minutters kørsel i sidevind indtil vejen langs Køge Bugt stille og umærkelig drejede op i vinden. Endnu mere heldig var det at det begyndte at regne - så er der dømt osteklokke og jeg ænser slet ikke at det blæser :hippy:

Jeg lod mig desværre lokke til lidt semi-tons idet stængerne tog pænt fra og så fristede det jo (det var dog intet i forhold til i går hvor pendlergeden rullede af sted som sommerlågen aldrig har gjort). Da jeg havde tabt en masse tid på lapning + optøning af sko og havde en aftale, blev det kun en kort tur.

I dag var jeg virkelig heldig med lyskrydsene; flere end normalt var grønne og havde også held til at mange skiftede til grønt mens jeg trillede hen mod dem.

post-1580-0-72301700-1345921736_thumb.gi

Jeg må se om jeg kan samle to hele sæt cykeltøj til i morgen - ellers må jeg tage toget til/fra arbejde. Under alle omstændigheder skal der vaskes cykelklude i morgen. Incl de 4 megameget ulirens vintercykelundertrøjer fra LIDL.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share