Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Det var Laura Mo der fandt på den og da jeg smadder godt kan lide nummeret (i første indlæg på denne side) var det oplagt. Men synes nu at jeg har hørt det før, med Sebastian måske? Men nu er der banjo på :wub:

Btw er den ene af banjo-dvd-erne intet værd da man bare ser en fyr sidde og spille langsomt men på afstand så man intet kan se. Men den anden er vist ret god. En del gange får man besked om at: det her øver du i en uge og så går du videre til næste kapitel..... Der bliver nok ingen Søren Banjomus før 2013, hehe.....

Jeg købte kappen i Heino Cykler - oppe på første sal. Men vil helst tro at de fleste cykelhendlere har det liggende, for det er jo let at tabe sådan en bette skrue.

Jeg er herre-øm i stængerne i dag. Jeg sidder og har lige stemt banjoen med en app jeg har købt og skal det første kapitel igennem på den gode dvd. Så tror jeg, jeg sætter dækket på sommerlågen og triller en meget forsigtigt tur for at få løsnet op. Det skulle vist blive sol og 17 grader og kan små småt ane små pletter med blåt i himlen.

Dagen efter min fødselsdag var vægten på næsten 91 men er heldigvis nede på 88,5 nu. Vil stadig gerne under 87 sådan stille og roligt uden frustrationer.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så er det bare om jeg kan finde den selv med det nye navn :-)

Når man er så øm i stængerne at man ikke kan stå op og tage cykelskoene på, så er det ikke instinktiv logisk at svinge sit luxuslegeme op på rammen.

Da jeg endelig kom ud, blev det til 1 time og 10 min helt uden udfordringer og i behersket kadance omkring 85 rpm. Fedt at køre i korte rør og mærke solens varme.

Link to comment
Share on other sites

Den sidste sætning i indlægget ovenover var også grunden til at jeg endnu en gang fraveg masterplanen - hvorfor overhovedet have en så?!?

Anyway, så røg jeg en tur med Hvidovre M og i modsætning til sidst så var det en dejlig tur i dag. Jeg blev næsten modtaget som en bortrejst slægtning og det luner jo altid.

Kørslen var i modsætning til sidst meget disciplineret. Efter et mini-ryttermøde stod den først på to runder rulleskift i et tempo så alle kunne være med - i hvert fald hvis de lige sprang en føring eller tre over.

Derefter skulle vi køre en runde på fuld skrald; bortset fra at vi to der var hurtigst sad på hvert sit hold og jeg havde den absolut langsommeste på mit hold, så der var ikke meget at rive i, faktisk. Da han fik defekt i form af en knækket eger, gik det helt i stå da hans hjul slog en del.

Nå, man fik alligevel kørt mig i hegnet idet vi sendte en hare afsted og så skulle vi stikke på skift og lukke hullet. Har hørt om øvelsen men aldrig kørt den før. Fee, men hård hvis man træder igennem. 4 ture - den sidste på en bakke fik taget has på os alle.

http://connect.garmi...ivity/223984156

Dermed har jeg så næsten også kørt det som jeg havde planlagt på banen i morgen. Overvejer i stedet at nøjes med styrketræning (med mindre spinning også frister) og køre med Hvidovre M igen onsdag - det kommer til at knibe med at nå licenserne sådan som jeg har fri på torsdag og føler heller ikke helt for at køre med dem, faktisk. Dels pga. det sociale og dels giver det en stor frihed at kunne møde til træning med både trætte og ømme stænger.

Det er meget underligt.

Umiddelbart var jeg blevet lidt mæt af cykling men det trækker alligevel og kan ikke lide tanken om at skulke.

Det giver jo ingen mening men er nok typisk for mit forskruede hoved :tease:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nå, man fik alligevel kørt mig i hegnet idet vi sendte en hare afsted og så skulle vi stikke på skift og lukke hullet. Har hørt om øvelsen men aldrig kørt den før. Fee, men hård hvis man træder igennem.

He, he, den kender jeg godt. Husker nogle gange, hvor man lagde lidt frisk ud og så kom til at hænge på mellemhånd, av, av, av ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sagtes se mig selv i det onde, onde scenarie. Heldigvis, eller desværre, var stykket der skulle køres ind ikke så farligt langt, så med en solid antritspurt var det hurtigt overstået.

Dagens valg faldt på cykelbanen - pokker da at sidde og lumre i en spinningsal når man kan kværne rundt på en rigtig cykel uden blive hverken kold eller våd.

Desværre var "hovedtræneren" mødt op med et par hurtige folk og for ikke at lave for mange overhalinger, blev der lavet en A og en B-gruppe som kørte på skift. Dermed ingen tom bane til mig til at køre 200metere.

Da det gik op for mig, havde jeg vendt baghjulet og sat sprintergearet ind. Jeg fik dog aftalt at lægge mig så jeg fik føring på den sidste omgang og frit lejde til at at trykke den af. På den første havde jeg endnu ikke fået monteret egermagnet så der er ingen fartvisning.

Inden da, fik jeg kørt en kort opvarmning som i høj grad bar præg af tunge stænger fra gårsdagens antritter.

Dernæst 3 intervaller (24 omgange) i sprintergear 50-14 (måtte bakke lidt af på 2´eren for ikke at komme i karambolage med det andet hold)

1 interval (24 omgange) i 50-15

Så var vi faktisk færdige men havde lidt tid i overskud. Staffan, som skal ned og køre Masters-VM i starten af oktober, ville gerne låne mig til sprint-sparring. Fedest - der er SÅ sjældent at der er mulighed for at køre rigtig sprint over 3 omgange, så det kunne jeg ikke afslå. Vi nåede to.

1. Steffan startede forrest og fik mig efterhånden helt op i barrieren men med så stort hul jeg jeg kunne smutte indenom. Var lidt for sikker på sejren og fik ham op på siden men kunne let afvise ham igen.

2. Jeg startede forrest. Fåk, det er noget skrammel dels selv at vurdere hvor langsomt man kan køre uden at skvatte ned i svingene og holde øje over begge skuldre. Jeg fik presset ham op i barrieren uden at sætte farten helt så meget op som han gjorde så han ikke kunne smutte indenom - taktisk var det lige efter bogen og da han lukkede op var det "et stykke kage" at slå hullet ved at dykke ned i banen og få indersporet.

Skide skægt men havde været sjovere hvis jeg havde fået tæsk eller været tæt på. Det skrevet, så giver jeg omgang til boardet hvis jeg kan køre som Steffan når jeg kommer i hans alder :1356:

http://connect.garmi...ivity/224289857

Efter et bad og masser af knæver i omklædningen, gik turen til FW:

Romaskine: 5 min

Squat: 10x20, 10x40, 8x80, 3x100, 3x110, 3x110, 3x110, 3x110, 3x110

Benpres: 15x120 direkte til 15x120 halve reps, 15x120 direkte til 15x120 halve reps

Lægmaskine: 27x60, 27x60

(skoskift)

Dødløft: 15x60, 15x60

Chinups, 6, 6

Bænkpres: 15x60, 15x60

(flyes udgik da der var overfyldt med tyndbenede diskopumpere)

Dibs: 12, 12

Scott curl: 15x15, 15x15

Fransk pres, DB: 15x7, 15x7

Laterals: 15x7, 15x7

Sidebridge: 7

Planken, 60sek, 60sek

Med transport, snak og 2 bade, gik der lige 6 timer med det.

Pendlergeden er til rep igen, så transportmæssigt bliver det en snydedag i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Underligt nok var stængerne ikke alt for ømme, så det eneste som talte imod at køre med Hvidovre var at jeg havde et seriøst slumreanfald da jeg kom hjem fra arbejde men samtidigt stressede over at skulle sove i en fart. Fik vist knaldet brikker i 10-12 minutter og var det det speedo i bad og ud af døren.

Vildt fremmøde, møgvejret i betragtning. 12 stykker og trods det var en motionstræning var der flest licensryttere - det er altså det fede ved HCK at man blander bolsjerne så meget. Især hvis jeg så ikke følte det var forkert at træne med licenserne.

Efter 2 punkteringer stod den på 2 ture med "lange føringer".

I starten jeg kørte med Hvidovre, kørte vi mest jydeskift og havde jo 2 "plageånder" som satte mig fra hjul. I dag var det hævnens time da jeg smed den ene af dem af. Lidt irriterende så gik licensmanden lidt efter helt i stå på bakken i modvinden på sin føring uden at slå ud. I HCM havde man overhalet og taget teten men den slags narrestereger bruger vi ikke hernede.

Skiltespurten ind mod Kbh missede jeg desværre. En oppe foran benyttede sig af at ham med cykellygten som lå bagerst (mig) vrælede "BAGFRA" - lidt flere vred sig løs og det ville jeg egentlig også gerne men havde bilen så tæt på at jeg sq ikke turde trække ud. Den blev nu pænt bagved men det var jo ikke til at vide og er for meget en kylling til pludselig at trække midt ud på vejen hvis jeg ikke er 100% sikker på at det ikke kommer "noget" bagfra. Træls, for dels var der rig mulighed for at få klaps og dels plejer den spurt at være latterlig kort men det var den ikke i dag.

http://connect.garmi...ivity/224649444

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det blev en modvillig nuldag.

Da besøget hos mor blev aflyst da hun igen muntrer sig på sygehuset, var jeg fyr og flamme for en fællestræning - det var så hyggeligt i går og når nu de ligefrem spurgte om jeg ikke kom... Men jeg må erkende at det ikke ville give mening. Jeg er øm og træt i stængerne som en i .... - og midt i morgenvagterne er kroppen i forvejen presset, så.... efter at have hentet pendlergeden har jeg siddet med stængerne oppe.

Da jeg har arbejdstasken med hjem, bliver transporten med tog i morgen. Må se om ikke FW så venter med lidt jern at knække efter arbejdstid.

Jeg overvejer lidt at deltage i et motionsløb med klubben i næste weekend. Men det er vist noget med taktikmøde inden løbet og som jeg har forstået det, skal nogle af licenserne også med. Det synes jeg jo grundlæggende er noget fis til et motionsløb - altså det med at lade gå race i det. Har jeg dobbeltmoral nok til det? Men det kunne være rart til en forandring at deltage i det som de andre deltager i.

De her dage jeg har været fysisk udfordret har jeg været svinsk sulten og ikke haft evnen til at modstå fristelserne. Var over 91kg i morges. Det er ikke OK!!!!

Link to comment
Share on other sites

90,4kg - ligner stadig en gravid ko.

Jeg var fristet til at lade mig overmande af dovenskaben men da jeg kunne mærke tidspresset kom der fut i sagerne.Pauserne var ekstremt korte men måtte alligevel springe lændemaskinen over da de var ved at lukke.

Romaskine: 5 min

Splitsquaut: 10, 10, 10

Jumpsquat: 10xbw+10, 10xbw+10, 10xbw+10

Benpres, etbens eksplosive: 10x70, 10x70, 10x70

Squat: 15x70, 10x70, 10x70

- hvor føler man sig dum når "Afro" står i stativet ved siden af med 180kg

Lægstativ, eksplosive:(2x8x80 alm), 10x100, 10x100, 10x100

Lægstativ: 10x120, 10x120, 10x120

Lårcurl, siddende: 10x70, 10x70, 10x70

Stivbenet dødløft: 10x24, 10x24, 10x24

Skrå bænkbres, DB: 10x26, 10x26, 10x26

Rows, DB: 10x26, 10x26, 10x26

Bicepcurl: 10x16, 10x16, 10x16

Arnold press: 10x16, 10x16, 10x16

Laterals, liggende: 10x5, 10x5, 10x5

Tricep pushdowns: 10x27½, 10x27½, 10x27½

Hyperextensions: 10xbw+5, 10xbwx5, 10xbw+5

Russian twist: 10xbw+2½, 10xbw+2½, 10xbw+2½

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

89,1kg efter lidt over 10 timers nattesøvn.

Jeg skulle have siddet på pendlergeden lige akkurat i skrivende stund men Avedøre er ramt af skybrudslignede regn og vilde vindstød, så jeg har kyllinget ud - især fordi jeg ikke har fået skærme på den endnu.

Kan jeg klemme bare 20-30 minutter ind fra jeg kommer hjem til der kommer Matador, så bliver det sådan.

Overvejer at købe et sæt ruller - det må være lidt lettere bare at smide cyklen på dem end at bøvle den ind og ud af Tacxen - iæsr når den ikke er sat frem.

Link to comment
Share on other sites

89,9kg - 9½ times nattesøvn.

Pendlergeden er på asfalt igen. Gusten modvind på arbejde som, naturligvis, har lagt sig når jeg skal hjem.

A propos gusten.

En af de små unger nede fra Stege sover som en sten. Hverken jordskælv eller en læk i sengen kan vække hende.

For nogle nætter siden vågner hun så, går hen til vinduet, kigger ud og ser deres kat blive kørt over. Det påstår hun, da hun grædende hopper op i mors seng. Hun får selvfølgelig at vide at det er en drøm og at hun skal sove videre. Næste morgen ligger deres kat krøllet sammen i vejkanten.

Det´ fanme underligt......

Link to comment
Share on other sites

En af de små unger nede fra Stege sover som en sten. Hverken jordskælv eller en læk i sengen kan vække hende.

For nogle nætter siden vågner hun så, går hen til vinduet, kigger ud og ser deres kat blive kørt over. Det påstår hun, da hun grædende hopper op i mors seng. Hun får selvfølgelig at vide at det er en drøm og at hun skal sove videre. Næste morgen ligger deres kat krøllet sammen i vejkanten.

Det´ fanme underligt......

Hmm, spooky ... :ninja:

Link to comment
Share on other sites

89,6kg - 8,5 timers nattesøvn + 10 min

I dag stod den på banecykling. Sæsonen starter først sådan rigtigt 1/10 men der var faktisk ikke plads til mange flere i dag - der var 4 hold i både A og B gruppen og det er absolut max. Nogle hold kunne tage en mand mere men.....

Efter opvarmningen kørte vi 3 x 24 omgange. Som sædvanlig sad jeg på det langsommeste hold og på første tur røg jeg med af efter små 20 omg. da vi knækkede over i 2.

Til sidst 12 omgange hvor hver mand spurter max på sin sidste føring og udgår.

Lang afrulning inden øl/vand og fødselsdagskage.

I morgen bliver det med toget til/fra arbejde. Jeg har meldt mig til spinning hos Dan Wassmann og håber at han er lige så god som sidst. Jeg er max presset på tiden og tasken står pakket klar til spin og efterfølgende vægttræning. De par håndfulde minutter jeg taber ved at tage pendlergeden findes ikke i tidsskemaet.

Link to comment
Share on other sites

Henrik var hurtigst.

Ja og hvis Dan lever op til standarten fra sidst, så hører han til de bedste.

Banecykling er vældigt hyggeligt. I øvrigt lader det til at Franzbøtter går efter at forsvare sit DM og VM i H40/45???

Her i weekenden kørte han 200m på 10,2 og rundede 78km/t. Det er schnell!

Så hurtig skal jeg næsten også være. Nu skal jeg lige ondulere madpakke #2 og køre en omgang på linie B og så er der dømt panik på tiden for at nå til spinning.

Link to comment
Share on other sites

89,6kg - nattesøvn 5½ time + 3 minutter i toget (altså det som fragtede mig på arbejde)

Opvarmning: Spinning hos Wassmann. Fåk, han var hård i dag! Jeg var i Thomas Voeckler-zone i ret lang tid, så håber ikke at dem der sad overfor havde overskud til at kigge alt for meget. Dagens primære tema: stående enkelttakt så hurtig at man ikke kunne fedte den af i den i varierende længder, afsluttet med 15 sek stående spurt. Dem havde vi 7 af. Vi lagde dog ud med 5x (45 sek stående enkelt > 15 sek siddende spurt).

Eftersom jeg overtænder på de 15 sek siddende :wub: var jeg kørt i hegnet fra start.

Det var en af de dage hvor man virkelig skulle hanke op i sig selv for at følge alle udmeldinger men da jeg kækt havde sat mig forreste række, gik det jo ikke at snyde.

Efter et næsten omsonst bad, en banan, en proteinbar og et skud NoX, kravlede jeg i squatskoene og ud i jernhulen. Jeg var udsolgt og der var på intet tidspunkt tempo over træningen. I squatten var jeg ved at gå i gulvet hver gang jeg satte stangen på plads i racket og blodtrykket faldt. Om det var træthed eller dehydrering også var inde over ved jeg ikke men..... der var et par gange jeg kraftigt overvejede at quitte men det var jo ikke i øvelserne jeg var på skideren, så fortsatte.

Ergo:

Squat: 10x20, 10x20, 10x60, 8x80, 5x100, 3x110, 3x115, 3x115, 3x115, 3x115, 3x115

Benpres 12x140, 12x140, 12x140

supersættet med

Benpres, halve reps: 12x140, 12x140, 12x140

Lægstativ: 30x60, 30x60

Motionscykel: 5 min

skift til alm sko

Dødløft: 10x60, 12x80, 12x80, 12x80

Chinups: 6, 6, 6

Bænkpres: 12x20, 12x65, 12x65, 12x65

Flyes: 12x16, 12x16, 12x16

Dibs: 10, 10, 10

supersættet med

Planken: 60sek, 60sek, 60sek

Scott curl: 12x17½, 12x17½, 12x17½

Laterals: 12x7, 12x7, 12x7 - med lidt pauser i (skodskuldre)

Fransk pres, DB: 12x8, 12x8, 12x8

Sidebridge: 6, 6, 6

Det her kommer jeg til at revidere. Det var let nok at tjatte rundt med da det vægtmæssigt var en walkover men nu hvor det strammer til og Wassmann har ristet mig forinden, er det for hårdt. Og pænt over 3 timer (incl. bad) er for lang tid.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

89,9kg - nattesøvn 5 timer + 5 min +1 min

Bortset fra i pecs, er jeg overraskende lidt øm - selv stængerne er til at gå på.

Hvidovre M lukkede sæsonen ned i dag så jeg måtte hellere dukke op. Eftersom det regnede var jeg ikke specielt overrasket over at være "Palle" men 2 minutter over, kom der en mere. Vi tog ud på det som i gamle dage var Hvidovres vinterrute og kørte den som hyggetur uden at brænde ret meget krudt at på bakkerne, Vaserne og Geels bagfra.

68 km i heftig regn må batte godt på hånekontoen.

På vej ind på MOL så jeg lige en mail som, måske, kunne have skaffet mig gratis deltagelse i 24 timers Le Mans i Ballerup Super Arena med fuld forplejning. Med mit sædvanlige held er det netop de to dage jeg skal slæbe møbler: mor + børn fra Stege flytter ind til ny kæreste i Esbjerg. Kæft noget snot at det lige skal falde sammen. Tud.

Jeg satser på at knække jern i morgen og pendlergeden bliver også luftet hvis jeg kan kravle i tørt udstyr.

Link to comment
Share on other sites

90,3 kg - nattesøvn 5 timer + 5 min + <2 min + 15 min + 1 min + 4 min + 90 min. Antallet af powernaps antyder vist at jeg er ved at være sidst i blokken af morgenvagter.

Jeg har i hvert fald været træt og kroppen har slet ikke sendt signal om at være klar til træning - musklerne klør indvendigt eller er ømme og jeg har decideret slæbt mig op af Hovedbanens trapper.

For en gangs skyld lytter jeg og tager en fridag, lidt i erkendelse af at vægttræningen trækker søm ud. Til gengæld tager kroppen godt imod i år. Sidste år gjorde det ikke den store forskel men i år har jeg vist ramt det som skroget vil have. Det kan dog først uden tvivl ses når vægten er faldet et par kg men fedtet plejer ikke at sætte sig som split i bibs og nye streger i quads, så er temmeligt optimistisk. DSBs polotrøjer, strammer i hvert fald om armene igen:-)

Nu skal jeg lige høre hvad Hvidovre-træneren dikterer i år. Hvis det er som sidste år, skulle han anbefale en måned uden cykling - bane+spinning tilladt - inden han starter op ude på Holmen. Det giver rum til at give den max gas med vægttræning i en måneds tid og så må det bagefter være nok at drosle ned til vedligehold.

Mor har fødselsdag på mandag og jeg skal hjælpe med at flytte Stegerne til Esbjerg i slutningen af ugen, så har opgivet tanken om at få kontrol på vægten indtil da. Bagefter må jeg prøve at få styr på mig selv. Jeg kan godt mærke at der ikke blive cyklet ret meget for tiden og er ikke helt god nok til at skrue portionerne ned i størrelse.

Link to comment
Share on other sites

I dag kom jeg så i FW - 10 reps igen denne gang; det burde have været 12 sidst jeg kørte A-dagen.

Romaskine: 5 min

Splitsquat: 10, 10x +10, 10x +10

Jumpsquat: 10x +12, 10x +12, 10x +12

Etbens benpres, u. forspænding: 10x80, 10x80, 10x80

supersættet med

Lårcurl: 10x75, 10x75, 10x75

Squat: 10x80, 10x80, 10x80

Lægstativ, eksplosive (8x100, 8x100), 10x100, 10x100, 10x100

supersættet med

Stivbenet dødløft: 10x28, 10x28, 10x28

Lægstativ: 10x130, 10x130, 10x130

Skrå Bænkpres, DB: 10x26, 10x26, 10x26

supersættet med

Rows, DB: 10x28, 10x28, 10x28

Bicepcurl: 10x18, 10x18, 10x18

Arnold pres: 10x16, 10x16, 10x16

Laterals, liggende: 10x5, 10x5, 10x5

Tricep pushdowns: 10x30, 10x30, 10x30

Lændemaskine: 10x60, 10x60, 10x60

supersættet med

Russian twist: 10x5, 10x5, 10x5

Hyperextensions: 10x +5, 10x +5, 10x +5

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:blush:

Jeg må jo nyde det så længe det varer. Men jo - det er lidt overkill.

Og er i øvrigt pænt øm i ben og baller i dag :wub: og tog det meget stille og roligt ind på arbejde.

Jeg tror ikke jeg føler for Tour de Vest i morgen, så overvejer en lille omvej på vej hjem hvis skinkerne ikke er brokker sig alt for meget.

Btw har både vægt vægt og nattesøvn været ens de sidste to dage: 89,5kg og 8 timer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share