Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Morgenvægt 90,1kg efter 4140 kcal - en smuuuule panik i går aftes :blush:

Det var dog ikke nødvendigt. Vi kørte stille og fredeligt og kaglede løs hele vejen. Kun ved et par bakker kom pulsen over 80%. Den slags snakketure kunne man godt køre lidt flere af. Mentalt befriende bare at nulre rundt. 73km i alt

Den næste uge frygter jeg at tage alt det tabte på igen og værst af alt, komme ud af den gode vane.

Jeg skal omkring mor om lidt og er ret sikker på at min lillebror har kinesiske lækkerier med hjem fra ferie. Man & tirs skal på kursus med franskbrød og marmelade og i weekenden til Jylland og der plejer at blive kørt godt med chips ned på de kanter. Jeg må prøve om jeg kan hitte ud af at holde lidt igen men har det bedst ved helt at undgå fristelserne som de sidste 10-12 dage.

Link to comment
Share on other sites

2 Hviledage i træk. Jeg var træt af søvnmangel i går og orkede ikke.

Fællestræning i Hvidovre i dag. Endnu mere træt end i går men det hjælper at have en mødetid.

Som sædvanlig ud på Holmen. De første tre omgange skulle vi køre i tungt gear på den ene langside. Gad vide hvorfor når man alligevel kører langsomt?? Nå men den sidste begyndte at svie, da min makker fyrede pænt op med sine 95rpm mens jeg sad og mosede rundt i 53/12. To føringer senere gik det hurtigt igen. Ellers gaaaab.

Det var så også det nemme. Herfra var jeg presset og var et par gange ved at kyllinge ud men holdt heldigvis fast. En eller anden skrigeballon råbte flere gange op og lød skide sur. Meningen var sikkert god, for han råbte "kør nu for hææælvede" og noget i den stil. Mit hoved kan bare ikke den slags (kunne han så ikke bare komme med positive opmuntringer i stedet for) så sidste interval fik han ødelagt for mig.

Nåmmen de næste 2 omgange gik i rulleskift - opdelt i to tilfældige grupper, hvilket også var årsagen til at jeg sad og stegte.

De næste 2 omgange var også rulleskift men på skift skulle 6 mand lade sig falde tilbage og køre op samlet i rulleskift. Den kørte vi mere fesent end jeg selv ville have gjort. Jeg fik kun en tur.

Sidste omgang kørte vi meget langsomt og så var det meningen at lade sig eksplodere på den sidste langside. Tror jeg. Det plejer da at tage en sjat sekunder før man brænder sammen men flere sad og førte kun få sekunder før de slog ud, så jeg er egentlig ikke HELT sikker på at det var det man skulle. Men jeg får min føring efter at have lukket hullet efter CM som blev sat og sidder og skal til at æde mig selv, hvilket jo ikke ligefrem er min spidskompetence. Og så råber skrigeballonen fisenfløjteme et eller andet vredt om at køre hurtigt. Pfffff og der forsvandt min motivation/koncentration og jeg kunne slet ikke holde fokus og slog bare ud lidt efter. Træt, jo men... arggh! Eftersom jeg var en af de sidste til at accelerere, kom feltet som man skulle hægte sig på, først forbi 200 meter før intervaller var slut. Den floppede da.

CM har sikkert haft en dårlig dag eller trænet i går... stadig hurtige end undertegnede men for første nogensinde fik jeg prøvet at klappe ham af. Det luner på den primitive måde på en dag hvor jeg flere gange var noget ude og skide. Når man ER kommet på den anden side af komfortzonen, er det egentligt ret sjovt.

post-1580-0-49850000-1424817772_thumb.gi

Vist 56km i alt

Link to comment
Share on other sites

En eller anden skrigeballon råbte flere gange op og lød skide sur. Meningen var sikkert god, for han råbte "kør nu for hææælvede" og noget i den stil.

Det er sgu sjovt, for sådan har tonen blandt cykelryttere og i cykelklubber altid været. Rå, men til gengæld ikke særlig hjertelig. Der er et eller andet i den sport, der får den indre proletar frem, og efter en kort tilvænning begynder alle at tale som flyttemand Olsen (når han er i ondt lune). Før i tiden var der mange håndværkere blandt cykelrytterne, og det satte måske sit præg på den meget ligefremme omgangstone.

Da jeg i efteråret 1980 - efter seks sæsoner som licensrytter - begyndte at løbe, kom jeg ind i nogle københavnske løbecirkler i klubberne på Østerbro. Og det var påfaldende, hvor anderledes tonen var. Man var høflige og søde mod hinanden, og de fleste - i hvert fald mellem- og langdistanceløbere - var sådan nogle studentertyper, der læste på uni og kunne tale dannet. Sjov kulturforskel.

Link to comment
Share on other sites

Så er det en skam jeg ikke løber, for jeg var også ret irriteret over råberiet i intervallerne. Fair nok når der var korrektioner til rulleskiftet - de skal bare fyres af! Men alt det andet råberi, kunne jeg godt undvære.

En tur i FW - flere øvelser flettet:
Romaskine: 5 minutter
Squat: 10x20, 10x20, 8x60, 6x80, 6x80, 6x80
Frontsquat: 1x80, 1x80, 1x80
Dødløft: 8x60, 6x80, 6x80, 6x80, 6x80,6x80
Etbens læg i benpres: 15x50 10x70, 8x80, 6x90, 8x80, 10x70, 20x50, 20x50
Læg i Smith: alt for let, hvilket undrede mig - til sidst opdager jeg at jeg mangler 20kg
Skrå bænkpres: 8x12, 8x24, 8x24, 8x24
Rows: 8x12, 8x24, 8x24, 8x24
Laterals: 6x9, 6x9, 6x9
Hammer curl: 7x18, 7x18, 7x18
Tricep pushdowns: 8x25, 8x25, 8x25
Planke med "knæløft": 7, 7, 7
Hyperextension: 10, 10, 10
Sidebøjninger i hypers-stativ: 10, 10, 10
Mavebøjninger: 10, 10, 10
Spinningcykel: 24 minutter. 10 min op og ned og 4 minutters tabata i midten @ ca. 400 spinningcykelwatt. Det var en del hårdere end forventet og jeg bakkede ud på halvvejen, uden at prøve om jeg kunne kæmpe mig igennem. All-out tre dage i træk holder nok ikke og jeg vil hellere kunne køre igennem på Holmen i morgen.

Jeg overvejer i øvrigt det lidt tåbelige indslag at få licens til D-klassen. Skal det være, så skal det nemlig være nu.
Dels kører jeg vistnok nogenlunde anstændigt i øjeblikket - sådan føles det i hvert fald. Dels er det ret sansynligt, at min astmamedicin ryger om nogle måneder og så går ikke længe før jeg kan vinke farvel til at træde igennem. Endelig er jeg nok på mit sidste år i S-tog og når jeg kommer på "fjern", så skal jeg hærges af nattevagter og generelt elendige arbejdstider og det vil givetvis suge energien ud af mig.
Jeg er noget i tvivl, for på den ene side kan jeg fornemme at det nok kommer til at ærgre mig at jeg aldrig fik det afprøvet. Men på den anden side er det ærgelige penge for at sidde med 1/2 omgang og så blive smidt af - især da jeg p.t. vender hver en femøre for at få økonomien til at løbe rundt. Jeg må jo bare afvente besked fra min bældelorm om hvad den vil :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes HELT sikkert, du skal få en licens, Gregers. Det koster nogle penge, enig. Men jeg tror også, du vil synes, det er sjovt.

Og bedømt på dine skriverier tror jeg sagtens, du vil kunne sidde med. Du er jo i rigtigt god form, og du vil kunne bruge din gode teknik, som du blandt andet har fra banen, til at placere dig rigtigt og undgå at bruge for mange unødige kræfter.

Der er nogle løb, der bliver kørt lidt skørt. Især de første på sæsonen, hvor der er mange, der har større ambitioner end talentet nok helt rækker til. Men det vil dine klubkammerater kunne fortælle dig en masse mere om.

Men hvis du tegner licens skal du altså ikke være så flink, som du ellers er :rolleyes: . Man skal være en god sportsmand, og man skal overholde etiketten i feltet, men man skal også være lidt selvisk.

Edited by polykrom
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes HELT sikkert, du skal få en licens, Gregers. Det koster nogle penge, enig. Men jeg tror også, du vil synes, det er sjovt.

Og bedømt på dine skriverier tror jeg sagtens, du vil kunne sidde med. Du er jo i rigtigt god form, og du vil kunne bruge din gode teknik, som du blandt andet har fra banen, til at placere dig rigtigt og undgå at bruge for mange unødige kræfter.

X2 :bike: :clap:

Link to comment
Share on other sites

Vi må se om jeg tør - man skal trods alt ikke glemme at jeg overpræsterer ret voldsomt i de her DDR-træninger i forhold til "rigtig" cykling.

Dagens tur var de sædvanlige omgange på Holmen. Trods benene egentlig føltes træge efter styrketræningen i går, så var de voldsomt i hopla og det var jeg også mentalt.

Efter den ene omgangs opvarmning, kørte vi 4 x 6 minutter med 2 minutters pause som 4-mandshold og 30sek føring til hver. Det gik også fint i de første to intervaller. Ude på medvindslangsiden fik vi dog smagt, hvorfor D-manden er så glad for enkeltstart. Føj for den lede, hvor han trådte igennem. Men jeg fik lært, at jeg kan køre hurtigere i medvind end jeg var klar over, så på det punkt var det en fin grænse at overskride. Desværre gjorde det, at han fik sine føringer opgraderet til et helt minut. Fair nok derude - der var han sgu hurtig, men resten af hans føringer var en smule fesne og var de også inden han fik dobbeltføringer. I min lille frustration over at blive "snydt" for føringer, var jeg for en sjælden gangs skyld uartig - jeg plejer ellers at være meget strict med at holde på reglerne. Men jeg kunne sgu ikke dy mig for at trække holdet forbi det hurtigere hold der lå foran - også selvom de så måtte overhale tilbage 2 føringsskift senere :blush:

Derefter kørte vi en omgang, hvor vi skulle spurte op til gruppen ca. 150m foran. Vi nåede 4 stk. Sygt, sygt smæk på skinkerne i dag.

Og sidst skulle vi køre 4 små runder med 20 sekunders all-out spurter i hver. Damn altså, jeg havde jo lige spurtet i bund 4 gange. For at få kvalitet ind i spurterne, lallede jeg mig igennem den første, så mine stakkels lår kunne få spolet syren ud. Fin prioritering. De næste to sad lige i skabet og jeg huskede endda den rigtige vejrtrækning. Den sidste ville jeg køre et gear tungere og så køre mig helt ud. Den blev ekstrem lang for 2 gange i antrittet kammede kæden over, så jeg måtte slække lidt og da jeg skulle overhale ham der så kom foran, kom der en modkørende lastvogn, så jeg turde ikke overhale før den var forbi - der var kun plads indenom og hvis han nu trak til højre aht. lastvognen? Til sidst var jeg helt væk og endte med en iltgæld fra Helvede.

Jeg var røget på det dårligste af holdene men fine spurter trods ingen modstand. Underligt, for hvis jeg prøver at køre spurter alene BURDE det jo være det samme, men det kan jeg ikke mande mig op til. Et at livets små mysterier.

post-1580-0-66712800-1424991073_thumb.gi

Kun 49 km i dag. Personligt havde jeg gerne byttet 4 af spurterne for en blok AT eller vo2max i stedet. 8 (7) spurter er lige i overkanten

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu sjovt, for sådan har tonen blandt cykelryttere og i cykelklubber altid været. Rå, men til gengæld ikke særlig hjertelig. Der er et eller andet i den sport, der får den indre proletar frem, og efter en kort tilvænning begynder alle at tale som flyttemand Olsen (når han er i ondt lune). Før i tiden var der mange håndværkere blandt cykelrytterne, og det satte måske sit præg på den meget ligefremme omgangstone.

Da jeg i efteråret 1980 - efter seks sæsoner som licensrytter - begyndte at løbe, kom jeg ind i nogle københavnske løbecirkler i klubberne på Østerbro. Og det var påfaldende, hvor anderledes tonen var. Man var høflige og søde mod hinanden, og de fleste - i hvert fald mellem- og langdistanceløbere - var sådan nogle studentertyper, der læste på uni og kunne tale dannet. Sjov kulturforskel.

Jeg tror det meget hænger sammen med at når man kører, så har man ret meget vindstøj pga. farten, og derfor giver det ikke så meget mening at sige tingene på en civiliseret måde, da der bare skal skæres igennem. At tonen er hård er nok også afledt af adrenalinen der pumper, og derfor korte kommandoer.

Jeg synes selv at jeg er et ret civiliseret menneske, og hidser mig sjældent op når jeg er sammen med andre. Men smid mig på en cykel i et interval, og så råber jeg også.

Link to comment
Share on other sites

Der er intet i vejen med at råbe. Og gerne højt. Jeg er bare sådan en sart lille en, der hellere vil have opmuntrende råb end skældes ud. Men det er jo meget forskelligt hvad der virker på folk. Jeg er også ret sikker på at de fleste præsterer bedst med at få en røffel.

Benene var lidt tunge i det. Læggene decideret ramt af DOMS. Jeg havde faktisk lyst til at cykle en tur men skal til Jylland om lidt, så det blev en hurtigt tur på hjemmetræneren i stedet.

Planen var en klassisk sweet spot - det er bare alt for længe siden jeg har testet min FTP. Meeen mon ikke man kan ramme inden for zonen alligevel. I håb om at være blevet lidt bedre siden sidst, rundede jeg op til nærmeste pæne tal og ramte 2x295W.

(de to små udsving i sidste interval kommer fra gearskift, da jeg begyndte at syre lidt til).

post-1580-0-66814900-1425045143_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er allerede blevet øm i patterne og biceps efter dagens tur i motionscentret ovre i det jyske. Med en ex der er blevet godt træningstosset og hun prygler overkroppen mere end jeg har gjort i mange år. Skal vi bare konstatere, at jeg var udfordret!!!

Benene måtte jeg springe over, da squatstativet helt bogstaveligt var ved at falde sammen og benmaskinerne slet ikke kunne levere modstand nok og både hun og veninden også var blevet sultne.

Men ret fedt at træne med en makker som kæmper for de sidste reps.

Logistikken tvinger mig til at holde to nuldage

Link to comment
Share on other sites

Fællestræning med HCK,

To meget rolige omganges opvarming

To omgange i rulleskift med 5 andre. Pænt udfordret uden at være panikpresset.

1 omgang hvor en tremandsgruppe faldt 2-300 meter tilbage og kørte feltet op.

2 omgange med 30 sekundersføringer. Vi begyndte 10-12 stykker men delte op undervejs. Ikke super let men ikke meget kød på den.

Alt i alt en ret let omgang.

På vej til træning fik jeg noget i det ene øje som stadigvæk driller, så nu er jeg på vej til at undersøge hvordan skadestuen er på Hvidovre Hospital.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hurtig tur i FW før arbejde

Lidt blandet squat med stangen da der ikke var tid til romaskinen

Squat: 8x60, 8x70, 6x80, 4x90

Frontsquat: 4x60, 1x80, 1x85, 1x85, 1x85

Etbens læg i benpres:15x50, 10x70, 8x80, 6x90, 8x80, 10x70, 20x60

Kropshævninger: 15

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Klaps til fællestræning i dag. I det jeg ellers plejer at være nogenlunde god til,

Efter en rolig omgangs opvarmning, delte vi op i små hold. Hver mand skulle føre i to minutter på 80% og så spurte væk i 20 sekunder og derefter gå på hjul. To føringer til hver. Men hvem vil afsløre sin sande 80%? Ikke dem fra mit hold, da. To kunne slet ikke spurte men slog bare ud og en tredje spurtede 2-3 sekunder. Og så var der Bornholmeren som jeg desværre lå på hjul af, Ok, han ER hurtigere end mig men.. jeg lå på 90-91% når jeg lå på hjul. Nå men han fik spurtet lidt og det gjorde jeg også kun. Kæden kammede over igen i dag, så den første spurt blev lidt fesen og den anden gav et jag i ryggen da cyklen hoppede under mig, så jeg droppede det og bare gik på hjul.

Derefter 4 ture over Col de Kalveboderne. Det plejer jeg at slippe nogenlunde hæderligt fra. Jeg kom desværre til at følges med Bornholmeren og der var min overmand. De to første spurter kostede en tændstik bare for næsten at holde trit med ham. På nummer tre brændte jeg resten af, så jeg gik ind i den fjerde spurt uden at kunne en skid. Så kørte han hjem, hvad det så gik ud på. Jeg fandt resten af mit hold og tog to spurter mere uden noget af min normale speed. De var heldigvis færdige og for mig var det alligevel meningsløst at fortsætte.

0-1

HCK var spredt og alt gik op i hat og briller og mange kørte hjem, i stedet for at vente på træneren.

Vi var syv der kørte to omgange på Holmen. Den første i meget roligt rulleskift, så der kom liv i stængerne igen. Den langsommeste forlod os og Crof, som tog styringen, beordrede os op i tungeste gear på den sidste omgang med 30-sek føringer. Det gik slet ikke, så det var kun ham og mig der trak. Crof holdt tempoet nede og jeg smed 5-7 pinde på. Naivt! På langsiden i modvinden kørte vi nemlig side om side med de andre på hjul. Problemet er bare, at Crof har kørt hurtigløb på rulleskøjter på DM-niveau og hans speedskater-lår er som skabt til dette, Han begyndte også at forhjulslire ret hurtigt og skruede bare konstant tempoet. Nok er han klubbens suverænt bedste til det her men skulle ikke have det forærende. Til sidst var jeg værre ramt end på broen og måtte også slippe ham, da han havde til en spurt til sidst.

0-2 til mig.

Her klokken 23 er stængerne stadig til at lukke op og skide i :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kosten i forgårs var god indtil jeg blev overtræt og så er det farligt med Netto som underbo.

I går gik det fint og jeg landede på 2980kcal og det tømte ud i depoterne. De gjorde også at jeg var parat til klippe dagens 2x12 minutter på hjemmetræneren over i 3x8, for sjit jeg er off i benern.

Starten gik alligevel ok så jeg holdt mig til de 2x12minutter @320watt. 2-3 minutter inde i andet interval fortrød jeg den beslutning, for de bed pludselig fra sig men heldigvis blev det ikke meget værre. Jeg trådte dog noget firkantet til sidst.

50 minutter i alt.

Jeg kommer nok til at hente blæseren op fra kælderrummet, for allerede nu er "sommer"varmen ved at blive et problem, trods jeg kører for åbne altandøre.

Nu er spørgsmålet så om jeg orker en tur i FW. Jeg burde! Men det skal være snart, da jeg skal møde 20:14 :4pooh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede akkurat i FW i går - flere øvelser flettet:
Squat: 10x20, 10x20, 8x60, 8x70, 6x80, 4x90
Frontsquat: 4x60, 1x80, 1x90, 1x90, 1x90
Dødløft: 8x60, 7x80, 7x80, 7x80, 7x80,7x80
Etbens læg i benpres: 15x50 10x80, 8x90, 6x100, 8x90, 10x80, 20x70
Læg i Smith: 15x80, 12x90, 10x100, 12x90, 15x80, 30x60
Skrå bænkpres: 8x12, 8x26, 8x26, 8x26
Rows: 8x12, 8x26, 8x26, 8x26
Laterals: 6x9, 6x9, 6x9
Hammer curl: 8x18, 8x18, 8x18
Tricep pushdowns: 8x27½, 8x27½, 8x27½
Planke med "knæløft": 8, 8, 8
Hyperextension: 11, 11, 11
Sidebøjninger i hypers-stativ: 11, 11, 11
Mavebøjninger: 11, 11, 11

4090kcal blev det til :dry:

Nu: Olie på pølsefingrene, da jeg hellere på sætte ny drivlinie på cyklen inden jeg kommer til skade.

Link to comment
Share on other sites

Lige en hurtig konstatering af 105km med HCK, inden jeg skal ind og lege med tog.

Puha, vinterjakken var alt for varm. Det skal ikke være nogen undskyldning men en konstatering at jeg sad og kogte og tog ekstra vind ind, når den stod halvåben. Sveden sejlede af mig og jeg prøvede at fedte med vandet men fik tømt den fjerde flaske en times tid før vi var hjemme.

I betragtning af hvor dårligt jeg ellers kører om søndagen gik det fint - især med tanke på at det er nogle søndage siden jeg sidst har kunnet deltage.

Mod sædvane var jeg også ude af safe zone og blev kørt i hegnet. Aka fik tæv.

Ikke ret mange føringer men jeg sad 90% af tiden i vindsiden.

Men jeg skal nok til at spise lidt mere end en enkelt banan undervejs når jeg ligger og leger med i intervallerne, for jeg føler mig noget mere tømt end ellers.

Link to comment
Share on other sites

Det er længe siden jeg har været til banecykling og jeg havde mega lyst til velodromen i dag.

Jeg har været doven og har ikke barberet stængerne siden sidst jeg var på banen, så der var en mindre urskov at gå i krig med - man må jo se en smule antændig ud, når man skal køre i korte rør :wink:

Det blev ikke verdens bedste træning men ret baneagtigt, det vi lavede.

Opvarmningen gik direkte over i at tage omgange fra blå streg i tre-mandshold med halveomgangs føringer. Tre stk og så pause. Jeg havde ikke de mest eksplosive makkere, så jeg var langt fra i hegnet.

Herefter opdeling i to grupper, der skulle køre med en halv omgangs afstand. Når man havde lyst skulle man spurte op til gruppen foran. Jeg tog kun tre spurter (til gengæld på bundgas) da det var planen at træne med HCK på Holmen bagefter og så skulle benene også være lidt værd. Skide sjovt, jeg havde helt glemt hvor hurtigt man kan køre derinde.

Derefter et progressivt interval på 20 omgange. Jeg kørte på det dårligste hold og brugte det som afrulning og gik derefter i bad (og gik glip af en rigtig sjov og pissehård øvelse).

En hurtigt omgang kaffe nede ved mekanikeren, hvor jeg kom til at købe et pladehjul. Oldgammelt, småbulet og tungt som en sovjetisk kampvogn eller i hvert fald 1,9kg med ring, men det ruller OK. Skal jeg have råd til et pladehjul, er det sådan en gammel fætter, det kan blive. Og der BØR altså sidde pladehjul på en banecykel!

Efter lidt havregryn med mælk, ud på Holmen til fællestræning. Jeg ved ikke hvad der skete, udover at alle lyskryds var røde. Jeg var i god tid da jeg kørte hjemmefra men de var kørt, da jeg var ved mødestedet. Pyt, for man kører bare Holmen modsat og falder ind i gruppen, De eneste jeg mødte var CK Fix og så kørte jeg hjem. Mit hoved var slet ikke gearet til at træne selv og så friske var benene heller ikke efter 2 dumme timers pause.

Pisse ærgeligt, jeg ikke fik givet den gas på banen, så. Det bliver på tirsdag, for jeg kan mærke at jeg gerne vil derud igen og om ikke andet så giver det noget træning i at træde, når man sidder nede i hornene. Det manglede jeg i dag. Jeg tror heller ikke det noget skade at få lidt RPM i stængerne.

Jeg skulle nok have holdt fast i at køre derude en gang om ugen :dry:

Hvis det ikke blæser alt for meget, skulle jeg gerne køre lidt landevej i morgen. Tors, fre og lørdag arbejder jeg håbløst og får næppe trænet og i hvert fald ikke på cyklen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Yrk, årets første solotur på cyklen. Nok den første siden september. Gustent, når der ikke er nogen at ligge på hjul af.

Turen blev "svimlende" 59,4 km med stort set lige så mange lyskryds. Ud til Glostrup, ring 3 og supercykelstien til Farum og retur.

Det var rigeligt langt. I betragtning af hvor lidt jeg havde spist passede det faktisk perfekt, for jeg lå på vippen af at gå sukkerkold de sidste 10km.

Det kører mange rundt i cykeltøj deroppe og både ud og hjem fandt jeg nogen der holdt mig til ilden og det brændte de sparsomme resourcer af. Nåja, jeg lå faktisk på hjul i små to minutter på vejen op til Farum.

Men hold kæft det er deprimerende, når man ser på snittet efter sådan en gang bykørsel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hrmpf, jeg bliver aldrig god til at komme op til morgentræning. Op kom jeg men alt for sent. Jeg nåede kun

Romaskine: 4 minutter

Squat:10x20, 10x20, 8x60, 8x72,5, 6x82,5, 4x92,5, 6x82,5, 8x72,5

Frontsquat: 4x60, 1x82,5, 1x92,5, 1x92,5, 1x92,5

Læg i benpres: 15x50, 10x160, 8x180, 6x200, 8x180, 10x160, 20x150, 20x150, 20x150

Link to comment
Share on other sites

Yrk, årets første solotur på cyklen. Nok den første siden september. Gustent, når der ikke er nogen at ligge på hjul af.

Turen blev "svimlende" 59,4 km med stort set lige så mange lyskryds. Ud til Glostrup, ring 3 og supercykelstien til Farum og retur.

Det var rigeligt langt. I betragtning af hvor lidt jeg havde spist passede det faktisk perfekt, for jeg lå på vippen af at gå sukkerkold de sidste 10km.

Det kører mange rundt i cykeltøj deroppe og både ud og hjem fandt jeg nogen der holdt mig til ilden og det brændte de sparsomme resourcer af. Nåja, jeg lå faktisk på hjul i små to minutter på vejen op til Farum.

Men hold kæft det er deprimerende, når man ser på snittet efter sådan en gang bykørsel.

glem snittet. Sæsonen er lige startet! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sandt nok. Min fart er jeg sådan set heller ikke bekymret over. Med den fare at jeg kun kan blive skuffet, så tror jeg ikke jeg før har kørt i nuværende tempo. Umiddelbart er jeg også totalt ligeglad med snittet - havde man ikke fået det smidt i nakken, når man tømmer cykelcomputeren ud, ville jeg aldrig checke det. Det er i min verden kun interessant hvis man kører enkeltstart.

Det kan nu godt bekymre at jeg ikke er klar til at køre ret langt uden pauser men det kommer vel hurtigt når sommeren kommer.

Der er blevet trænet men nu skal jeg køre tog. Update efter fyraften.

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg var oppe klokken 6, så jeg kunne nå at træne før arbejde. Efter en tur med barbermaskinen blev jeg enig med mig om, at jeg var for træt og stillede vækkeuret til klokken 9 og lagde mig til til at sove. 6:40 var jeg ikke faldet i søvn og stod op og kom i FW.

Rows: 8x12, 8x26, 8x26, 8x26

Skrå bænkpres: 8x12, 8x26, 8x26, 8x26

Laterals: 8x10, 8x10, 8x10

Hammercurls: 8x18, 8x18, 8x18

Tricep pushdowns: 8x30, 8x30, 8x30

Planke med knæløft: 9, 9, 9

Hyperextensoon: 12, 12, 12

Sidebøjninger i hypersstativ: 12, 12, 12

Mavebøjninger:12, 12, 12

Hjem på hjemmetræneren og køre en tabata i 40/20. Sidst det er lykkedes mig var til spinning med Kim Greisen, så det er nok 12-14 år siden. Enten har jeg ikke haft tid til alle intervaller eller har lagt for hårdt ud og opgivet.

I dag derfor et moderat udlæg som blev øget men så kørte jeg til gengæld 10 gentagelser. Wattene var højere end forventet, så jeg fik lavet en kalibrering og et interval nummer 11. Kunne dog ikke se forskel.

Efter arbejde 5x20 tåhævninger på hvert ben.

Hviledag i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

101 km med HCK.

De første 2 intervaller i rulleskift kørt i medvinden gik over stok og sten. Totalt vanvid i svingene hvor de modige skar hjørnerne og håbede at have vejen for sig selv og flere af os andre bakkede af og koblede os ind i rulleskiftet igen.

Interval tre blev kørt i samlet flok og det man jo ikke få de hurtige til. Den knækkede i flere dele.

Herefter bare hjem i sidevind og modvind. Især modvinden var røvsyg, da de samme sad og trak og trods tempoet gik ud af dem, blev de bare i front uden at lade os andre komme til.

Den enlige spurt til sidst blev kørt af kun to mand og når man lå i inderste række, var det ikke nogle huller til at komme ud og lege med.

Hvor er det bare MEGET federe at træne ude på Holmen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share