Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

En særlig tak til din modificerede MVP program. Indtil vidre har det forøget mit max med 15kg, og jeg har en max test til i morgen, som sandsynligvis vil give et sted mellem 10 og 20kg oven i også. Dvs vi lander et sted mellem 25 og 35kg`s øgning af totalten på en måned. Det er noget der virker.

Thanks :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Endnu en god træningsdag. Alt kørte ganske godt idag. Singlen på 230 kg i dødløft fra 25 kg skive, føltes dog rimeligt tung, men ellers kørte resten let og eksplosivt.

Jeg synes klart jeg kan mærke en formforbedring. Specielt squat er på hastig fremgang. Men det skyldes nok også at den har været nede og skrabe bunden seriøst.

Jeg var lidt overrasket over at jeg kunne holde god power hele vejen igennem et bænkpres pas af 12 sæt, med 122,5 kg (og kun 1-2 minutter mellem sættene). Det tegner godt for bænkpres. Vil tror jeg efterhånden er ved at være over 160 kg igen.

MANDAG DEN 5/5-2003

Dynamisk squat

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

2 sæt x 3 reps med 110 kg

2 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 150 kg

Dødløft stående på 25 kg skive

1 single med 150 kg

1 single med 170 kg

1 single med 200 kg

1 single med 230 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

12 sæt x 3 reps med 122,5 kg

Pullups

2 sæt x 6 reps med kropsvægt

2 sæt x 4 reps med kropsvægt

2 sæt x 2 reps med kropsvægt

Triceps pushdowns

1 sæt x 12 reps med 30 kg

1 sæt x 10 reps med 35 kg

1 sæt x 8 reps med 40 kg

1 sæt x 6 reps med 45 kg

1 sæt x 4 reps med 50 kg

Barbell preacher curls

3 sæt x 12 reps med 40 kg

15 minutters interval-program på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jamen - Thomas hvis fremgang er på tilbage gang, så er det jo med at komme ordentlig igang igen ;) De 300 kg i dødløft ligger jo og venter på dig... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tag nu lige og slå koldt vand i blodet Infested. Jeg tager den fremgang der kommer, og bliver det ikke til 300 kg, så er det bare ærgeligt. Med den lavere kropsvægt jeg har nu, bliver det altså ikke en gåtur i parken, at nå 300 kg i dødløft. Det kan godt nogen gange lyde som om du tror at tingene kommer nemmere end de reelt gør.

Og jeg ER ordentlig igang igen. Jeg kan godt lide min træning for tiden, og det er det som betyder mest for mig p.t.......

Thomas

Link to comment
Share on other sites

infested>

Jeg er nu sikker på de 300 kg kigger forbi en dag
Det er jeg nu egentlig også. Men om det bliver om 1 år eller om 5 år skal jeg ikke kunne sige. Det betyder egentlig heller ikke så meget for mig. Det som betyder noget er at jeg tror på at jeg har kapacitet til 300 kg, hvis det hele klikker træningsmæssigt. Det kræver dog nok også en kropsvægt på højere end 120 kg. Men der ryger jeg nok også op igen på et tidspunkt.

mvp>

Er du ved at være på banen igen?

Ja sådan da. Jeg træner ikke så målrettet efter nogen 1RM rekorder lige nu. Men jeg har da fået lysten til at træne tilbage. Så må det andet komme af sig selv. Lige nu træner jeg bare for all-around styrke. Det er også meget sjovt at koncentrere sig lidt om ting som overhead lifts og pullups/chinups.

Ikke fordi jeg har været for god selv.
Nej, nu må du snart til at tage dig sammen, hvis du skal have revanche i grebkonkurrencen til MOL-træf 3 ;)
Mht. bænken: Hvorfor 12 sæt af 3 reps, hvis det altså er rigtigt læst?

Der er mere end en grund. For det første har jeg bestemt mig for at køre noget der ligner WSB´s dynamiske dag om mandagen. Bare med lidt højere procenter. Dette indebærer at jeg skal lave omkring 8 sæt x 3 reps med 70-80 % af 1RM. Grunden til at det blev 12 sæt, var egentlig fordi det kørte så godt :D Iøvrigt så træner jeg kun bænkpres 2 gange i ugen nu, så der er plads til en lidt større workload.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Dejlig overhead dag idag. God power i det hele :)

ONSDAG DEN 7/5-2003

Seated dumbell skulderpres

1 sæt x 6 reps med 26 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 32 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 38 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 44 kg håndvægte

Barbell shrugs

1 sæt x 15 reps med 100 kg

1 sæt x 15 reps med 130 kg

1 sæt x 10 reps med 160 kg

Dumbell side laterals

3 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægte

Seated overhead front presses

1 sæt x 6 reps med 30 kg

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 105 kg ny 3RM PR

Lying dumbell triceps extensions

1 sæt x 15 reps med 24 kg håndvægte

1 sæt x 15 reps med 22 kg håndvægte

Pullups "GTG-session"

10 sæt x 4 reps med kropsvægt (ca. 1 minut imellem sæt)

15 minutters interval-program på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

1 sæt x 3 reps med 105 kg ny 3RM PR

Imponerende flot at hive en ny PR hjem, efter at dine skuldre allerede har stået model til en del arbejde inden.... :blink::devil:

Btw: 6 reps med 44'erne i DB skulderpres.... DAMN nice!!!

Fortsæt nu med de gode takter Thomas.... :4whip:

Link to comment
Share on other sites

MASS>

Imponerende flot at hive en ny PR hjem, efter at dine skuldre allerede har stået model til en del arbejde inden....
Yeps, men som jeg nævnte i sidste uge, så er det en relativt ny øvelse for mig, og jeg har derfor ikke nogen PR´s i den. Så jeg kender egentlig ikke min grænse i den. Men min 1RM PR i stående military press er 100 kg, så 105 kg siddende for 3 reps er ikke så dårligt igen.
Btw: 6 reps med 44'erne i DB skulderpres.... DAMN nice!!!

Jeg tør næsten ikke fortælle dig at min 6RM PR er med 50 kg håndvægtene. Men OK, det var stadigvæk da jeg var godt 20 kg tungere. Så 44 kg håndvægtene er godt nok. Og der var nok et par reps i reserve.

Ten>

Du skal snart have nyt nick , Mr. overhead
Hehe :tongue:

T>

hvis jeg ikke vidste bedre kunne det godt se ud som om du var ved at forberede dig på at lægge dig ud med olympisk vægtløftning...

Nej, ikke rigtigt. Men jeg har da et mål om at kunne presse kropsvægt i military press på et tidspunkt ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor kan man tage mere siddende end stående. Det er jo ikke "uderdelen" der er det svage punkt i military ol.

Der er 2 grunde....

1. For at stangen kan gå forbi "krydderen", så er vinklen på bænken nødt til at være mindre end 90 grader. Den er vel nærmere omkring de 70 grader. Dette betyder at man er lidt længere tilbage end ved stående military press, hvor man kan smække hovedet tilbage.

2. Man har et ryglæn at presse imod. Dette giver en bedre udnyttelse af kraftudviklingen fra armene og skulderene. Det kræver voldsomt god stabilitet i hele kroppen, hvis man skal kunne presse det samme stående.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Idag var igen en temmelig hård dag. Jeg tror hellere jeg må tage det lidt med ro i næste uge, for jeg føler mig lidt brugt for tiden. Jeg synes også det føles som om en forkølelse truer, så hvis jeg kan tøjle mig selv, så bliver næste uge en let uge, hvad angår både volumen og intensitet.

Men bortset fra det, så gik træningen ganske glimrende. Bænkpres stiger lige så stille. Jeg lavede 150 kg i medium grip bænkpres idag, og der var nok 5-10 kg i overskud. Lavede også 130 kg x 2 reps i skrå bænkpres. Dødløft var dog en blandet landhandel. Jeg eksperimenterede lidt med dive-teknikken idag, og der var derfor stor forskel på løftene. Nogen var hurtige og perfekte. Andre kom små skævt op. Men de føltes nemme trods alt.

FREDAG DEN 9/5-2003

Dynamisk dødløft

2 singles med 100 kg

2 singles med 140 kg

20 singles med 180 kg (ca. 1 minut mellem singles)

Medium grip bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 single med 110 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

1 single med 150 kg

Dynamisk bænkpres

4 sæt x 3 reps med 100 kg

Incline bænkpres

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

Dumbell overhead triceps extensions "2-arm"

1 sæt x 10 reps med 30 kg håndvægt

3 sæt x 10 reps med 44 kg håndvægt

Fransk pres

3 sæt x 12 reps med 40 kg

15 minutters interval-program på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Synes jeg er lidt små-sløj for tiden. Har det stadigvæk som om der er en forkølelse som murer. Derfor føltes træning også meget hårdere end den burde. Bænkpres kørte dog meget let.

De 2 sæt x 30 reps med 50 kg i cable rows var iøvrigt bare et spontant indskud ;)

MANDAG DEN 12/5-2003

Bænkpres

2 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

10 sæt x 3 reps med 125 kg

Squat

2 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

6 sæt x 3 reps med 135 kg

Pullups "1 minut mellem sættene"

5 sæt x 5 reps med kropsvægt

5 sæt x 3 reps med kropsvægt

Cable rows

2 sæt x 30 reps med 50 kg

10 minutters intervalprogram på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Skulle have trænet idag, men det virker som om jeg vedligeholder et eller andet, ved at fortsætte med at træne. Forkølelse, influenza....I dont know. Men nu tager jeg ihvertilfælde fri indtil på fredag, og ser om jeg ikke kan blive lidt frisk til noget bænkpres træning der.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share