Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jeg synes nu ikke ældgammel og mountainbike falder rigtigt i spænd ;) Man snakker jo heller ikke om antikke harddiske eller oldgamle desktops :lol:

Og med en cykel på 651 tons må man sige at du holder dig til de høje intensiteter :w00t: Det vil altså sige at 651115kg bevægede sig 22km på blot 51minutter :w00t:

"Se mor" er det en jetjauer (udtales på ærkefynsk)?

"Er det en fugl"?

Nej, det er :superman::superman::superman:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fik lige en omgang tidlig træning idag. Det er deload uge for bænkpres, så der er ikke meget volumen og intensitet der. Hjælpeøvelserne kørte jeg også meget let, men med korte pauser, hvilket gjorde det rimeligt hårdt alligevel.

MANDAG DEN 9/6-2003

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

3 sæt x 3 reps med 110 kg

2 sæt x 2 reps med 120 kg

Cable rows

5 sæt x 8 reps med 80 kg (30 sek. pause mellem hvert sæt)

Dumbell side laterals

5 sæt x 8 reps med 14 kg håndvægte (30 sek. pause mellem hvert sæt)

Lying dumbell triceps extensions

5 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægte (30 sek. pause mellem hvert sæt)

Back raises

2 sæt x 20 reps med kropsvægt

Weighted ab machine

3 sæt x 10 reps med 65 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Endnu en omgang deload træning i bænkpres. Og umiddelbart virker det som om power´en er på vej op. De 2 singles med 120 kg fløj ihvertilfælde op, som var de lavet af pap.

Og som man kan se, så træner jeg ikke meget squat og dødløft for tiden. Det er til dels med vilje. Jeg vil gerne koncentrere mig om mit bænkpres, og så har jeg en ide om at det kan give fornyet fremgang, hvis jeg får en pause fra de 2 øvelser, som jeg er brændt lidt ud på inden for det sidste stykke tid. Så de forbliver ude lidt endnu. Men jeg kunne ikke dy mig idag, og måtte lige se om det har kostet noget i dødløft, nu hvor jeg ikke har kørt det i over 2 uger. Men jeg må endnu engang konkludere at min opfattelse om at man mister styrke rimeligt hurtigt ikke passer helt. Jeg sluttede på en double med 200 kg, og den var rimelig nem og eksplosiv. Så det kommer nok ikke til at koste det store alligevel med en lille pause.

TORSDAG DEN 12/6-2003

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

3 sæt x 2 reps med 110 kg

2 singles med 120 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 8 reps med 100 kg

1 sæt x 8 reps med 120 kg

1 sæt x 8 reps med 140 kg

Dødløft

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 170 kg

1 sæt x 2 reps med 200 kg

Weighted ab machine

2 sæt x 15 reps med 65 kg

Barbell curls

3 sæt x 12 reps med 40 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Var lige ude ved mine forældre, så jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne smutte op i skuret og snuppe en lille hurtig runde træning. Det blev til følgende.

FREDAG DEN 13/6-2003

30 minutter på kondicyklen

Pullups

2 sæt x 6 reps med kropsvægt

Barbell curls

2 sæt x 15 reps med 40 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lavede lige lidt stabiliserende træning for skulderleddet. Fungerede også ganske glimrende som GPP for skuldermuskulaturen.

Lavede 3 runder af nedenstående "tri-set combo´s" (alle 3 øvelser i rap = 1 runde)

Side laterals 3 sæt x 15 reps med 8 kg håndvægte

L-Flies (rotator manchet) 3 sæt x 15 reps med 8 kg håndvægte

Rear laterals 3 sæt x 20 reps med 8 kg håndvægte

1 minut mellem hvert tri-set.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Rod> jeg havde et deprimerende miss på 165 kg sidste mandag, og var så disgusted at jeg ikke gad at føre log over det :D

Den har bare stået på lidt lalletræning den sidste uges tid, selvom jeg egentlig havde planlagt at tage en hel uge fri.

Iøvrigt får jeg ikke trænet så seriøst før til august, da økonomien trykker lidt for tiden. Og da jeg skal på ferie den sidste uge i juli, så synes jeg ikke jeg kan overkomme at slippe 250 kr, for 3 ugers træning. Så fra nu af og frem til august står den på træning i skuret ude ved min forældre. Jeg har ikke nogen bænk derude mere, men masser af gammelt rustent jern og stænger. Så den står på masser af dødløft, cleans, skulderpres, pullups og andet primitivt. Det bliver næsten ligesom Brooks Kubik´s Dinosaur Training :D

Det bliver nok bare en masse sæt af 5-6 reps i alle øvelserne, undtagen dødløft som bliver masser af triples, og cleans som bliver singles. Så kan det fungere som fundament træning frem til august, når jeg kan komme igang med seriøs træning igen.

sas> den metal træstamme vi har i vores center, er vel omkring 30-40 cm i diameter, men de findes også meget større. Og det er netop størrelsen som gør at man ikke rigtigt kan støde den. Den skal enten presses eller i bedste fald push-presses. Der er dog nogen fra tid til anden som forsøger sig med mere stød inspirerede teknikker, men ofte ikke med særlig god succes.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt min lille omgang sommertræning ude i skuret. Idag stod den på skulderpres med håndvægte stående, og pullups. Jeg vil prøve og se om jeg kan komme op og køre sæt af 5-6 reps med 42 kg håndvægtene stående. Det kræver forbavsende meget mere at lave sine skulderpres med håndvægte stående. Idag blev det til 5 sæt x 6 reps med 32 kg håndvægtene. Der var OK reserve, men ved siddende pres med rygstøtte er pres med 32 kg en leg. Det er det bestemt ikke stående. Så det giver nok en masse funktionel styrke, at lave det stående.

I pullups er jeg blevet meget stærk på det sidste. Jeg flyttede for et par uge siden min 1RM til kropsvægt (117 kg) + 40 kg ekstra i bæltet. Når jeg har kørt volumen træning har det altid været sæt af 2-4 reps, men idag kunne jeg lave 6 sæt x 6 reps med 3 minutter mellem sættene, så det er abnormt god fremgang.

Jeg skulle egentlig have kørt lidt dødløft + powerclean/frontsquat kombo imorgen, men jeg skal til grill-fest, så det bliver lige udsat lidt :)

FREDAG DEN 27/6-2003

Dumbell skulderpres stående

5 sæt x 6 reps med 32 kg håndvægtene

Pullups "håndfladerne væk fra kroppen - medium greb"

6 sæt x 6 reps med kropsvægt (117 kg)

20 minutters intervaltræning på kondicyklen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej, spøg til side

Nå ja, der er nu lidt sandhed i det ;)

For jeg er da bestemt ikke så stærk som tidligere. Men jeg har heller ikke rigtigt de store styrkeløftsambitioner lige nu. Så det bliver til det det bliver til.

Jeg har faktisk også overvejet at prøve lidt olympisk vægtløftning på et tidspunkt, for at få lidt variation i tingene. Francis flytter jo til Fredericia, og skal til at træne i AK Heros, så det kan da være jeg skal give ham selskab :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

For jeg er da bestemt ikke så stærk som tidligere. Men jeg har heller ikke rigtigt de store styrkeløftsambitioner lige nu. Så det bliver til det det bliver til

Det er også kun smølfer som træner styrkeløft - rigtige mænd vil havae store guns og tasker som Chung Lee :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Vægtløfter :w00t: ja det kan blive spændende, at se hvordan det kommer til at gå, de må ihvertdfald blive imponeret når de ser farten på dit dødløft :devil: Der skal nok blive stødet en del!

PS - Eller hvad men en gang stærkmands træning, nu hvor du har kondien til det og udholdenhed, så burde du kunne blive en farlig fætter? Måske det var noget?

Link to comment
Share on other sites

Simon & Co.> stærkmandskonkurrencer kunne være sjovt at prøve en dag. Men jeg skal desværre nok være noget tungere end jeg er p.t. hvis jeg skal kunne være med der. Men interessant none the less.....

Jeg fik iøvrigt nået lidt træning idag alligevel. Og også lidt beach work ;)

LØRDAG DEN 28/6-2003 - FORMIDDAG - BEACH WORK

Concentration curls

4 sæt x 6 reps med 18 kg håndvægt

supersetted med

One-arm overhead triceps extensions

4 sæt x 6 reps med 18 kg håndvægt

LØRDAG DEN 28/6-2003 - EFTERMIDDAG - DØDLØFT

Eksplosiv dødløft med små skiver

1 sæt x 3 reps med 145 kg

3 sæt x 3 reps med 155 kg

Når jeg laver dødløft ude i skuret, så er det med små støbejernsskiver på 5-15 kg, så det svarer til dødløft stående på en palle. Men det er sikkert også meget godt til at booste bundstyrken og startstyrken lidt :)

Og så var jeg iøvrigt nede ved stranden og svømme lidt rundt i middags. Det er nu dejligt med en lille dukkert en gang imellem :)

Nu vil jeg tage til grillparty og æde mig tyk og fed.......

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så blev der banket endnu en omgang overhead press og pullups af. Det føltes lidt hårdere end i fredags, men det gik.

MANDAG DEN 30/6-2003

Dumbell skulderpres stående

8 sæt x 3 reps med 35 kg håndvægte

Pullups "med håndfladerne væk fra kroppen"

8 sæt x 5 reps med kropsvægt (117 kg)

Og så fik jeg cyklet en 15 km med kæresten her i eftermiddag :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har lige været ude og løbe en tur i silende regnvejr. Jeg ved ikke hvor mange km det blev til, men det tog godt 20 minutter. Jeg tror nu ikke det blev til så forfærdeligt mange km, da tempoet ikke var imponerende.

Og så går der selvfølgelig 5 minutter efter man er kommet hjem, og så skinner solen :sweetsun:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Simon & Co.> stærkmandskonkurrencer kunne være sjovt at prøve en dag. Men jeg skal desværre nok være noget tungere end jeg er p.t. hvis jeg skal kunne være med der. Men interessant none the less.....

Det er nu ikke nødvendigt at veje 150kg for at begå sig flot i de danske stærkmandskonkurrencer. Et godt eksempel på det er min tidligere kolega Arne Sørensen, som fornyligt blev nr. 2 til Danmarks Stærkeste Mand. Han vejer lige omkring de 120kg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share