Motion i balance™


Henrik S.
 Share

Recommended Posts

Der er slet ingen anaerob power endnu, kan jeg mærke, så selv om jeg de seneste uger er begyndt at løbe med i nogle tempopas og intervaller, så skal der mere af det til, krydret med et par lidt længere ture i ny og næ, før det rigtig rykker. Det kræver noget tålmodighed, så giv mig lige et par måneder mere, før vi tales ved igen :bigsmile:

Nuvel, jeg kom igennem strabadserne på 20:32 i et løb, som jeg fik disponeret helt i skoven - bogstavelig talt. Det fik så også lige mindet mig om, at en 5 km er en ond distance, hvor man slet ikke når at få den ro på, man trods oplever på en 10 km eller en halvmaraton. Det er rent kaos inde i hovedet på hele turen. Så ja, den glæder jeg egentlig til at prøve kræfter med næste gang, som er den 16. december. Det er en flad asfaltrute, så det skal nok gå fremad :4trumpet:

:1356: :hippy: host host super flot løbet, så lyder godt nok mere som et spørgsmål om fornemmelsen af ubehag, end decideret mangel på aerob power. Vi glæder os til at læse om løbet d 16.12 :hippy:

Link to comment
Share on other sites

@ Gadegaard: Den går vist ikke. Det er bliver noteret på ens medlemsnummer i klubben, og der er kun ét nummer pr. mand m/k. Men det er altså kun et begrænset antal, der er reserveret klubberne. Det store antal går i luften på torsdag. Forsalget på det begrænsede antal var vist også tænkt som en stresstest af systemet.

@ Trold: Tak. Det er måske også det forkerte udtryk, men det er bare ret tydeligt, at der "mangler en del på toppen", når man er på vej tilbage fra en længere pause. Hvis man presser på, går der gummiben i foretagendet :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er et ret dyrt halv maraton. Men må indrømme at det frister lidt pga. Lokaliteten. Kunne jo også se ud som om man kom til at løbe i godt selskab.

Det er alt for dyrt, og det er desværre tendensen på mange motionsløb. Til gengæld tror jeg, det bilver det største løb i DK i lang tid, og det vil jeg ikke misse, omend det så koster 600,-

Hvis du ikke vil løbe i 2014, er jeg sikker på du sagtens kan få solgt dit nummer til det du giver i dag.

Link to comment
Share on other sites

Enig, det er mange penge, men det bliver sikkert også en stor oplevelse. Ruten ser interessant ud og kommer hele centrum rundt med lidt afstikkere til Østerbro og Vesterbro. Der bliver ikke vildt meget plads til 25.000 løbere, der skal gnubbe skuldre med hinanden, men det bliver en del af charmen :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Ja det giver mig nærmest flash-backs til GöteborgsVarvet. (Verdens største ½ Marathon)

62.000 løbere :blink:

Der var også trængsel, og ca. 21,1 km. kamp for at komme frem / op igennem "rækkerne"

En ting er selvfølgelig at med det antal løbere, så kræver det en del plads.

Men når folk så ikke kan finde ud af at HOLDE TIL HØJRE Så hjælper det jo heller ikke på det :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

Ja det giver mig nærmest flash-backs til GöteborgsVarvet. (Verdens største ½ Marathon)

62.000 løbere :blink:

Der var også trængsel, og ca. 21,1 km. kamp for at komme frem / op igennem "rækkerne"

En ting er selvfølgelig at med det antal løbere, så kræver det en del plads.

Men når folk så ikke kan finde ud af at HOLDE TIL HØJRE Så hjælper det jo heller ikke på det :annoyed:

62.000?! Jøsses! Taget i betragtning af, at de fleste overstår et halvmaraton på mellem 1 og 2 timer, så må der godt nok have været travlt ved målstregen ... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sad og læste Procycling og faldt over en annonce for disse.

black-race_MED.jpg

Ha! De er da for cool. Mine første cykelsko lignede faktisk dem der. De havde så bare også en sål af læder, så foden nærmest var viklet om pedalen, når det var regnvejr :bigsmile:

Efter et år fik jeg et par Adidas, der var lidt mere formstabile. Stadig med de gammeldags metalklamper under, naturligvis. Adidas-skoene mindede lidt om dem i reklame her.

Sidst i 1970'erne kom SIDI frem med nogle rappe modeller, kan jeg huske. De eksisterer jo stadig i bedste velgående, så vidt jeg ved.

post-52761-0-03627600-1354025174_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, forbløffende gode ben her til aften. Tog til fællestræning og valgte mit oprindelige træningshold, der stævnede ud på en god gang opvarmning i bylandskabet efterfulgt af 5 x 1200 meter intervaller. Løbet konservativt og med kun 1 min. pause imellem de fem intervaller. Tempoet sagde ml. 4:10 go 4:15 min/km, så vi brød ikke lydmuren, men jeg er glad for, at det føltes ret ubesværet. Der er måske håb for det gamle kadaver endnu :grindance:

Link to comment
Share on other sites

Note to self

Husk at tømme din Garmin for gammel historik lidt oftere. Dels kører den stjernelangsomt og tager en krig om at finde signal, når den er proppet. Og dels kan man på min Forerunner 110 kun fjerne én aktivitet af gangen - man kan ike slette hele historikken på én gang :blink:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag blev det til endnu en god omgang fællestræning. På linje med tirsdag var jeg tilbage ved mit oprindelige træningshold. Det er dem, der løber 4:45 min/km som basistempo og bruger det som afsæt til fartleg, intervaller, tempotræning etc.

I går aftes blev det omkring de 13 km med 2 x 2000 m tempopas undervejs. Jeg løb i en gruppe, der tog det første pas på 4:10 min/km og det andet på lige under 4:00 min/km. En rigtig fin aften på trods af blæst og noget nedbør, der kom tæt på sne.

Link to comment
Share on other sites

Ja. jeg glemte det faktisk også altid med mine tidligere Garmin cykelcomputere. De blev bare langsommere og langsommere til at starte op, indtil jeg fik dem tømt for historik. Så var de som nye. Jeg tror, man glemmer det, fordi man hele tiden lægger aktiviteterne over på Garmin Connect. Men der kan jo stadig ligge en bunke på selve uret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share