Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Kasper er vores formand. Fin fyr :bigsmile:

Men ja, jeg nærmer mg da så småt din top. Jeg har svært ved at vurdere 155`eren. 145`eren fløj op. Allerede da jeg fik den ud af racket kunne jeg mærke at det ville blive et nemt løft. Det har jeg aldrig prøvet før. De 150 var også en jævn bevægelse. 155`eren var der lige lidt tyggegummi på, efter to tredjedele af vandringen. Men den kom op. Jeg synes ikke skuldrene som sådan gør ondt. Sener osv er bare godt strukket. Jeg kan mærke det helt nede på indersiden af armen. Jeg ved ikke om jeg prøver at maxe igen på Søndag. I dag var jo ikke planlagt, og helt uden restitution. For to dage siden kørte jeg 10 x 3 x 127,5. Hvis jeg skulle ramme en god dags form søndag, kunne jeg måske finde på at prøve 157,5 eller 160 bare for at se om jeg kan gå på vandet.

Jeg er lidt bob-bob med din søndag. I modsætning til TLunau er jeg jo mere til "hvis formen viser sig, så skal den udnyttes".

Men - din 10 x 3 x 127,5 for nu tre dage siden bevirker, at du slet ikke var nedtrappet til i går. Og det tager også længere tid end til på søndag at nedtrappe. Så jeg ville nok skyde næste forsøg mimimum en uges tid og så fokusere på at få restitueret efter gårsdagens tunge løft. Derefter nogen semi-tunge pres i tiden op til næste maks forsøg, nok omkring 140-145 kg., da de jo fløj op og så ellers slappe af i overkroppen.

At senerne føles presset er også en indikation af, at løftet var ret tungt for din krop - måske tungere end du lige lagde mærke til i øjeblikket. Så jeg synes bestemt du skulle holde lidt mere restitution og så ellers ikke lade der gå alt for langt før næste forsøg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt bob-bob med din søndag. I modsætning til TLunau er jeg jo mere til "hvis formen viser sig, så skal den udnyttes".

Men - din 10 x 3 x 127,5 for nu tre dage siden bevirker, at du slet ikke var nedtrappet til i går. Og det tager også længere tid end til på søndag at nedtrappe. Så jeg ville nok skyde næste forsøg mimimum en uges tid og så fokusere på at få restitueret efter gårsdagens tunge løft. Derefter nogen semi-tunge pres i tiden op til næste maks forsøg, nok omkring 140-145 kg., da de jo fløj op og så ellers slappe af i overkroppen.

At senerne føles presset er også en indikation af, at løftet var ret tungt for din krop - måske tungere end du lige lagde mærke til i øjeblikket. Så jeg synes bestemt du skulle holde lidt mere restitution og så ellers ikke lade der gå alt for langt før næste forsøg.

Jeg tror ikke der er andet for, end at stikke en finger i jorden og se hvordan det går. Jeg har ikke umiddelbart nogle planer om at nyt max lige her og nu. jeg skal bare lige holde hjulene igang, og så ser vi.

Hvad tror du , du er god for i bænk pt? jeg mener, det er vel noget tid siden du har kørt noget videre tungt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt bob-bob med din søndag. I modsætning til TLunau er jeg jo mere til "hvis formen viser sig, så skal den udnyttes".

Men - din 10 x 3 x 127,5 for nu tre dage siden bevirker, at du slet ikke var nedtrappet til i går. Og det tager også længere tid end til på søndag at nedtrappe. Så jeg ville nok skyde næste forsøg mimimum en uges tid og så fokusere på at få restitueret efter gårsdagens tunge løft. Derefter nogen semi-tunge pres i tiden op til næste maks forsøg, nok omkring 140-145 kg., da de jo fløj op og så ellers slappe af i overkroppen.

At senerne føles presset er også en indikation af, at løftet var ret tungt for din krop - måske tungere end du lige lagde mærke til i øjeblikket. Så jeg synes bestemt du skulle holde lidt mere restitution og så ellers ikke lade der gå alt for langt før næste forsøg.

Hehe man skal have lov til at være forskellige men jeg har bare erfaret at rende ind i al for mange skader med samme holdning som du har (og set mange venner gøre det samme)... jeg har efterhånden fundet ud af at det for mig gælder om at tænke langsigtet istedet for kortsigtet og det gælder ikke kun styrketræning... spørgsmålet er om Blackie har brug for de 2,5kg-5kg mere lige efter sådan en stor personlig sejr... der er stadig min holdning at han skal stoppe op og nyde det han har opnået og være stolt af sig selv... slå koldt vand i blodet og ikke blive grådig... grådighed og utålmodighed har aldrig nogensinde gjort mig noget godt og slet ikke i forbindelse med styrketræning... det ville sgu være trist at se Blackie begå samme fejltagelse... når det så er sagt så kan jeg immervæk sagtens forstå at man har lyst til at presse citronen når det føles som om der stadig er juice-leftovers... og med at tænke langsigtet så mener jeg at Blackie forhåbentlig skal kunne holde til at styrketræne mange år endnu og at 2,5-5kg er peanuts på den lange bane... med ydmyghed, vedholdenhed, tålmodighed og ikke mindst religiøs stædighed skal Blackie om få år starte med sætningen "jeg patter 200kg i bænkpres, vil du forresten høre om Jehovas Vidner?" når han stemmer dørklokker i det nordsjællandske :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hehe man skal have lov til at være forskellige men jeg har bare erfaret at rende ind i al for mange skader med samme holdning som du har (og set mange venner gøre det samme)... jeg har efterhånden fundet ud af at det for mig gælder om at tænke langsigtet istedet for kortsigtet og det gælder ikke kun styrketræning... spørgsmålet er om Blackie har brug for de 2,5kg-5kg mere lige efter sådan en stor personlig sejr... der er stadig min holdning at han skal stoppe op og nyde det han har opnået og være stolt af sig selv... slå koldt vand i blodet og ikke blive grådig... grådighed og utålmodighed har aldrig nogensinde gjort mig noget godt og slet ikke i forbindelse med styrketræning... det ville sgu være trist at se Blackie begå samme fejltagelse... når det så er sagt så kan jeg immervæk sagtens forstå at man har lyst til at presse citronen når det føles som om der stadig er juice-leftovers... og med at tænke langsigtet så mener jeg at Blackie forhåbentlig skal kunne holde til at styrketræne mange år endnu og at 2,5-5kg er peanuts på den lange bane... med ydmyghed, vedholdenhed, tålmodighed og ikke mindst religiøs stædighed skal Blackie om få år starte med sætningen "jeg patter 200kg i bænkpres, vil du forresten høre om Jehovas Vidner?" når han stemmer dørklokker i det nordsjællandske :devil:

Hahahahaha . verdens klasse :laugh:

Link to comment
Share on other sites

[svar til mig og en joke]

:smile:

Jeg kan helt sikkert godt forstå dig og se logikken i det du skriver, men synes samtidigt det er vigtigt at Blackice forholder sig til det overskud han evt. havde ved sin nylige PR. Når en 145'er flyver op og 155'eren ikke sejlede og grindede kan jeg ikke se noget galt i at restituere og køre lidt specifik nervesystemstræning mod en 157,5'er eller 160 kg.

Jeg har på fornemmelsen at vi begge kender Blackice godt nok til at vide, at han ikke vil smide hovedet i omklædningen og go all-in på noget umuligt.

Og i og med, at Blackice evt. giver den en ekstra uge eller to vil han også have bedre fornemmlse af hvordan muskler, sener og led har det.

Jeg har faktisk ingen smerter i dag. Jeg kan godt mærke mine arme/skuldre/pat er lidt brugt. Men i det store hele er der ingen smerte, og faktisk heller ingen ømhed.

Dét synes jeg bestemt er positivt. Det tyder for mig på, at du ikke har overbelastet noget.

Efter min PR på 162,5 var jeg ret træt i patterne og DOMS dagen efter. Det var helt tydeligt at jeg havde presset det ud af mig som jeg kunne. (Jeg havde så også fejlet på 165 kg. og kørt en "let" 160 kg. inden).

Og mht. hvad der er i mig lige nu: Mjae... Presser stabilt 145 kg. efter et helt fullbody træningspas inkl. 4 x 12 x 35 kg. i skrå DB pat. Så vil tro jeg kan presse 155 kg. på en dag hvor jeg er udhvilet og har fået en god opvarmning. I slutnignen af året hvor jeg kommer til at have kørt mere styrkespecifik træning skulle der gerne være en ny PR på over 165 kg. med en kropsvægt på lige under 90 kg.

Link to comment
Share on other sites

kørt en "let" 160 kg. inden).

Og mht. hvad der er i mig lige nu: Mjae... Presser stabilt 145 kg. efter et helt fullbody træningspas inkl. 4 x 12 x 35 kg. i skrå DB pat. Så vil tro jeg kan presse 155 kg. på en dag hvor jeg er udhvilet og har fået en god opvarmning. I slutnignen af året hvor jeg kommer til at have kørt mere styrkespecifik træning skulle der gerne være en ny PR på over 165 kg. med en kropsvægt på lige under 90 kg.

Dvs nu går jagten ind for os begge, på hvem der får 165-170kg først :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja, han har nogen imponerende store bøffelagtige muskler :laugh:

Hehe, True true

Træning i BVK i dag.

Der er voldsomt mange mennesker i det lille center for tiden, hvilket sætter sine spor på tiden det tager at træne

1600-1800

Vend

2 x 3 x 40

1 x 3 x 50

2 x 3 x 60

2 x 2 x 70

4 x 2 x 80

Decline dumbell pres

1 x 12 x 27,5

1 x 9 x 47,5

1 x 7 x 47,5 , fik lagt mig skævt

2 x 8 x 47,5

OL squat

1 x 3 x 80

1 x 3 x 90

1 x 3 x 100

1 x 3 x 110

Db curls

1 x 8 x 27,5

Mine ben er ynkelige

Link to comment
Share on other sites

Trænings pas 1 i dag

BVK 1200-1300

Benchpres

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 105

1 x 3 x 120

1 x 3 x 130

3 x 2 x 140

1 x 1 x 140

Det er en form for rep pr. Da jeg aldrig har lavet over 1 rep med 140 kg før

Træk Balance

2 x 5 x 20

1 x 3 x 30

1 x 3 x 40

1 x 3 x 45

1 x 3 x 50

1 x 1 x 55

Link to comment
Share on other sites

En kort session blev der plads til

BVK 17:15-1800

Træk Balance

2 x 3 x 30

Træk

2 x 3 x 30

2 x 3 x 40

1 x 3 x 45

1 x 1 x 50

3 x 2 x 50

Rack Pulls - Lige over knæet

1 x 3 x 60

1 x 5 x 100

1 x 3 x 140

1 x 3 x 160

1 x 3 x 180

1 x 3 x 190

1 x 3 x 200

1 x 1 x 210

1 x 1 x 220

Curls

3 x 8 x 27,5

Link to comment
Share on other sites

BVK 16:15-17:50

Vend

2 x 3 x 40

1 x 3 x 50

1 x 3 x 60

1 x 3 x 70

1 x 3 x 80

2 x 1 x 90

3 x 2 x 80

Close grip Benchpres

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

5 x 5 x 107,5

OL Squat

1 x 3 x 60

1 x 3 x 80

1 x 3 x 100

1 x 3 x 105

1 x 3 x 100

Cabel rows

3 x 8 x 125

Cabel curls

3 x 8

Har kæmpet med noget wanabe flue de sidste par dage. Ondt i halsen, små forkølet. Ondt i øret osv. Irriterende

Link to comment
Share on other sites

Har kæmpet med noget wanabe flue de sidste par dage. Ondt i halsen, små forkølet. Ondt i øret osv. Irriterende

En wanabe flue? Lyder godt nok også som en ond, afrikansk, sygdomsbærende djævel af et insekt. Håber du vinder kampen! Du kan bruge beskidte tricks og købe en fluesmækker! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En wanabe flue? Lyder godt nok også som en ond, afrikansk, sygdomsbærende djævel af et insekt. Håber du vinder kampen! Du kan bruge beskidte tricks og købe en fluesmækker! :tongue:

Jeg beklager. Efter at have siddet klisteret til skærmen og set samtlige af den berømte Sidney Lee Video Blog`s , er mit sprog blevet lidt amerikaniseret. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager. Efter at have siddet klisteret til skærmen og set samtlige af den berømte Sidney Lee Video Blog`s , er mit sprog blevet lidt amerikaniseret. :laugh:

:laugh::laugh:

Du er så også begyndt at stave lige så godt som ham. God udvikling!

Wannabe flu, skulle det hedde. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Jamen så fik vi da også bekræftet at du er på krudt! ALLE der bænker over 150 kg er på krudt!!!!1

Stærkt presset.

Yep. Jeg har alle dage været kamp drugged.

og thanks

:laugh::laugh:

Du er så også begyndt at stave lige så godt som ham. God udvikling!

Wannabe flu, skulle det hedde. :4smartass:

FACT - Jeg både staver og argumenterer lige så godt som Sidney.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share