Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Gerne lørdag. Men nu må vi se. Jeg er rigtig skidt til at bedømme dagsform. Og historisk set har jeg ikke haft held med bp max særligt ofte. Der kan mange måneder mellem nye PR`s

Læs: Jeg er allerede nervøs nu, og har sågar drømt om et fejlet max forsøg for et par dage siden hehe

Lørdag allerede?! En deload på kun en uge?

Link to comment
Share on other sites

OK. Bliver spændende at se hvad du kan! Over 160 kg.?

Mht. deload - dvs. at du ikke engang havde et enkelt deloadpas efter sidste smolov?

Jeg trør ikke tænke på over 160. Jeg prøver nok bare 157,5 eller 160.

Nej det er korrekt. Jeg havde ikke et eneste deload pas. På torsdag skal jeg bygge op til en tung 2`er. Måske 142,5 eller 145

Link to comment
Share on other sites

Synes godt nok du virker angst for at skulle maxe? hvad med ikke at fastsætte nogen direkte max dag - og så bare en dag hvor energien og motivation virkelig er der, så fyrer den af? tror da du ville få mere ud af det, end at gå og stresse dig selv en hel uge op til dit max løft, og være så bange for at faile :bigsmile:

Edited by Bundgaard
Link to comment
Share on other sites

Synes godt nok du virker angst for at skulle maxe? hvad med ikke at fastsætte nogen direkte max dag - og så bare en dag hvor energien og motivation virkelig er der, så fyrer den af? tror da du ville få mere ud af det, end at gå og stresse dig selv en hel uge op til dit max løft, og være så bange for at faile :bigsmile:

Man skal være lidt angest. Hvis ikke man kan komme lidt op og køre, og få et lille adrenalin rush på dagen, så går det aldrig. Stemning, fokus, energi skal gå op i en højere enhed. Jeg er dog enig i , at de bedste max forsøg sker på dags form. Men timing er også vigtig i forhold til feks deload.

Jeg tror du ligger mere i mine ord end der er

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Man skal være lidt angest. Hvis ikke man kan komme lidt op og køre, og få et lille adrenalin rush på dagen, så går det aldrig. Stemning, fokus, energi skal gå op i en højere enhed. Jeg er dog enig i , at de bedste max forsøg sker på dags form. Men timing er også vigtig i forhold til feks deload.

Jeg tror du ligger mere i mine ord end der er

Tror jeg også jeg har gjort så.. Forstod det som om du var bange for at maxe, grundet frygten for at fejle.. Har det nemlig selv lige modsat når jeg max'er.. Har jeg planlagt det på forhånd, så har jeg meget svært ved at slappe af dagen op til, fordi jeg VED at jeg skal ned at sætte en pr og glæder mig til det, jeg er aldrig i tvivl om jeg sætter pr når det er, og det er vist det der hjælper mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Spis dig rigeligt fed i løbet af ugen og hold dig under 160, det er helt fint BLACKICE :smile:

Bare roligt. Jeg skal nok hente dig. Hehe

Men jeg vil ikke gabe over for meget.

Tror jeg også jeg har gjort så.. Forstod det som om du var bange for at maxe, grundet frygten for at fejle.. Har det nemlig selv lige modsat når jeg max'er.. Har jeg planlagt det på forhånd, så har jeg meget svært ved at slappe af dagen op til, fordi jeg VED at jeg skal ned at sætte en pr og glæder mig til det, jeg er aldrig i tvivl om jeg sætter pr når det er, og det er vist det der hjælper mig :smile:

Hvis man skal vente med max forsøg til man er helt sikker, går der vidst meget længe mellem ens max forsøg. Man er vel ikke sikker før end man har løftet vægten.

Link to comment
Share on other sites

I dag var både fantastisk og komplet idiotisk

Mega stresset dag, dårlig søvn osv.

BVK 16:10-18:30

Benchpres - Deload, byg op til en tung 2`er

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 2 x 100

1 x 2 x 120

1 x 2 x 130

1 x 3 x 140 - Den var let så jeg tog en rep mere.

Her begyndte jeg at overveje om dagsformen alligevel var til en max. Men som altid, tror jeg ikke rigtig på mig selv, og beslutter at gå videre, på en tung to`er mere.

1 x 3 x 145 PR (2 REP PR var 140kg, og 3 rep var 135kg)

Igen, de andre var sikre på at jeg kunne have taget 5 rep. De røg op.

Lidt fjollet, lod jeg mig overtale til at prøve ny pr.

1 x 1 x 157,5kg. PR

Ja op kom de. Men løftet var håbløst. Der er faktisk ok knald på løftet, men jeg har trods alt lige lavet en 3`er på 90% og en 3`er på 93,5%. Midt i løftet , mister jeg farten, og stangen synker en smule, på en eller anden måde får jeg den under kontrol. Jeg var helt sikker på at min spotter hjalp, men han siger (Markus, for dem der kender ham) at han netop kun rørte den, og intet nåede at gøre før end jeg selv pressede den op. Så han var lige så overrasket som mig. Jeg har det på video, og man kan se at han lige når at flytte hånden over på stangen for at skulle løfte. Jeg hader den slags løft. For så føler jeg ikke rigtig det gælder.

Så det er faktisk en pr. Tilgengæld er jeg helt sikker på der er til mere. Desværre spildte jeg dagsformen lidt på den her slags fjol.

Træk Balance

2 x 5 x 20

1 x 3 x 30

1 x 3 x 35

1 x 3 x 40

Træk fra knæ

2 x 3 x 30

1 x 3 x 35

1 x 3 x 40

2 x 1 x 45

Front squat

1 x 3 x 60

1 x 3 x 80

1 x 3 x 90

Chins

3 x 8 x 7,5 + BW

EZ Curls

1 x 10 x 42,5

1 x 10 x 47,5

1 x 8 x 50

PS. Spøer, du er færdig

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Massivt bænkpres! Du har da haft en rigtig god fremgang her det sidste års tid :smile:

Thanks

Ja det har været et godt bænkpres år. Efter min "ryg skade" hvor mit fokus blev flyttet fra dødløft, og jeg fyr styr på skulderen, har jeg kunne træne lidt mere målrettet. Ligeledes har det skabt lidt ny motivation at træne i en ny klub, og træne med de samme mennesker næsten hver gang.

Indtil videre har jeg lagt 17,5kg på min max i år. Hvilket dog ikke er et helt reelt billede.

Godt løftet - hvad vejer du?

Thanks. Jeg vejer cirka 87kg som morgenvægt.

Link to comment
Share on other sites

1 x 3 x 140 - Den var let så jeg tog en rep mere.

Her begyndte jeg at overveje om dagsformen alligevel var til en max. Men som altid, tror jeg ikke rigtig på mig selv, og beslutter at gå videre, på en tung to`er mere.

1 x 3 x 145 PR (2 REP PR var 140kg, og 3 rep var 135kg)

Igen, de andre var sikre på at jeg kunne have taget 5 rep. De røg op.

Lidt fjollet, lod jeg mig overtale til at prøve ny pr.

1 x 1 x 157,5kg. PR

Ja op kom de. Men løftet var håbløst. Der er faktisk ok knald på løftet, men jeg har trods alt lige lavet en 3`er på 90% og en 3`er på 93,5%. Midt i løftet , mister jeg farten, og stangen synker en smule, på en eller anden måde får jeg den under kontrol. Jeg var helt sikker på at min spotter hjalp, men han siger (Markus, for dem der kender ham) at han netop kun rørte den, og intet nåede at gøre før end jeg selv pressede den op. Så han var lige så overrasket som mig. Jeg har det på video, og man kan se at han lige når at flytte hånden over på stangen for at skulle løfte. Jeg hader den slags løft. For så føler jeg ikke rigtig det gælder.

Så det er faktisk en pr. Tilgengæld er jeg helt sikker på der er til mere. Desværre spildte jeg dagsformen lidt på den her slags fjol.

Som jeg skrev til dig - volumen i dagens træning viser du er stærk. Når du kan køre så mange reps og stadig laver en lille pr. betyder det nok, at du "bare" mangler lidt eksplosivitet og skal have drejet formen over mod en enkelt rep. Så dagen er ikke spildt, du skal bare ikke godtage dit resultat for at være endeligt.

Giv dig en uge eller to med lidt specifik træning hen mod én enkelt rep., så skal der nok være lidt ekstra krudt i dig (desværre :tongue: ).

PS. Spøer, du er færdig

Den er god med dig. Sidste gang jeg lavede pr. er snart et år siden. Og der er da sket lidt siden. Når jeg snart føler mig klar presser jeg 165 kg. eller højere :superman:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev til dig - volumen i dagens træning viser du er stærk. Når du kan køre så mange reps og stadig laver en lille pr. betyder det nok, at du "bare" mangler lidt eksplosivitet og skal have drejet formen over mod en enkelt rep. Så dagen er ikke spildt, du skal bare ikke godtage dit resultat for at være endeligt.

Giv dig en uge eller to med lidt specifik træning hen mod én enkelt rep., så skal der nok være lidt ekstra krudt i dig (desværre :tongue: ).

Ja, du kan godt have ret. Lad os håbe det

Den er god med dig. Sidste gang jeg lavede pr. er snart et år siden. Og der er da sket lidt siden. Når jeg snart føler mig klar presser jeg 165 kg. eller højere :superman:

Det der er sket siden er at du har stået væsentlig mere på wakeboard. Det giver ikke gode pecs

Og hvad nyt er der så kommet til Nikolajs liv indenfor det sidste års tid? OOOH the joys of steady sex! :tongue:

Virkelig godt bænket Nikolaj! :4thumbup:

Ja. Faktisk har vi nu dokumenteret at det har skabt en 12,5% stor fremgang i bench.

Nizzel

Thanks

Link to comment
Share on other sites

Rigtigt vildt bænkpresset. :devil: Stærkt gået. Viser bare at vedholdenhed kaster sig resultater af dig i længden. Sådan :cool:

Thanks. Ja selv med semi seriøs indsats kan man nå langt hvis man er tålmodig. :laugh:

LOL! Til gengæld giver det en farlig bunke point på coolness-skalaen, hvoraf man kan overføre rigtigt mange til bænkpres.

Men det er ikke cool med en 160kg stang liggende fast tømret til brystet :w00t:

Tillykke med din flotte PR!!

Hvad med at forsøge et maxforsøg med pause næste gang, nu hvor du går og leger med tanken om styrkeløft?

Thanks

Ja altså det er bestemt på tegnebrædtet. ideen var jo at jeg ville træne lidt med drengene i hvidovre. I praksis har det dog været svært at få tilpasset mine dage til at ramme de tidspunkter de er der. Men jeg arbejder stadig med det. Men ja, det er bestemt relevant at arbejde med teknik, og løft der vil være godkendt i konkurrence

Fixed :tongue:

LOL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share