Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hvis du har tænkt at gaine op i kropsvægt senere, eller har mange pange, er det en god idé at købe en trøje til. Men ellers, så hør om der ikke er nogen, der har en gammel slidt trøje liggende. Det plejer der at være.

Jeg skulle helst ikke gaine alt for mange flere kilo i år. Så hvis jeg kan få det til at spille, burde vægten stå nogenlunde stille de næste måneder.

Men jeg vil nok se om jeg kan finde en brugt 46`ere, somewhere

Link to comment
Share on other sites

En str. 46 er imo alt for stort til dig. En 44 burde være en fin "begyndertrøje" til dig, og så kan du altid overveje at presse dig ned i en 42, hvis du bliver lee' til at styre dem.

Det er bare en, han skal bruge til tekniktræning. De fleste starter i en meget løs trøje, for at lære teknikken. Men jeg er enig i at den vil være alt for stor, og derfor jeg synes det vil være spild at købe en ny.

Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at være endnu en af 'eksperterne' med en mening om Blackices trøje træning, så er jeg helt enig med Blanco her.

Ingen grund til at købe en træningstrøje. En helt løs trøje giver alligevel ikke den samme fornemmelse som en strammere, så ser ikke den store overførsel.

En 44 skulle være fint uden jeg nogensinde har set Blackice i virkeligheden. Du leger jo med kg under dit Raw max, så er det meget naturligt at det kan være svært at få stangen helt ned. Mon ikke du skal ha' 160-70kg på stangen før før det føles rigtigt. Det er også en vægt du burde kunne presse med den raw styrke du har :-)

Ps. Husk altid at holde med maximalt lovlig bredde. Dvs. pegefingerne på ringene. Det gør det nemmere at få ned og nemmere at presse. Men det har Prehnerne sikkert allerede sagt til dig :-)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

En 44 er da stor nok til at slå telt op i hvis man vejer 90 kg. Næh en 40 er passende :-)

Vægt alene betyder reelt set ikke så meget, det er en kombination af bryst mål, arm mål, arm længde, opspænd og rotine i trøje der er afgørende for hvor lille en trøje man kan komme i.

Mit bedste råd vil være at træne i trøje 1 gang hver uge de næste seks måneder, en smule mindre hvis det er for hårdt til skuldrene.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg må jo blankt erkende at i alle har erfaringen på jeres side.

Jeg forstår dog ikke hvordan i kan sige at en 44 ikke er stram. Når jeg har 44`eren på, kan jeg som sagt ikke få 140kg til brystet. Vi forsøgte 3 gange i Hvidovre, og ingen af gangene lykkedes det at komme i nærheden.

En 44 skulle være fint uden jeg nogensinde har set Blackice i virkeligheden. Du leger jo med kg under dit Raw max, så er det meget naturligt at det kan være svært at få stangen helt ned. Mon ikke du skal ha' 160-70kg på stangen før før det føles rigtigt. Det er også en vægt du burde kunne presse med den raw styrke du har :-)

Ps. Husk altid at holde med maximalt lovlig bredde. Dvs. pegefingerne på ringene. Det gør det nemmere at få ned og nemmere at presse. Men det har Prehnerne sikkert allerede sagt til dig :-)

Ja, det kan godt være 160-170kg ville hjælpe. Udfordringen er jo at jeg så skal lære at styre den, inden der kommer helt tunge vægte på. PT har jeg meget svært ved at holde spændet i bunden, pga presset fra trøjen, som jeg slet ikke er vandt til. Jeg vil tro at jo mere vægt på stangen, jo mere pres fra trøjen. Så 170kg, vil nok krølle mig sammen med nuværende teknik.

Mht bredden så var det , det samme Brdr. Prehn sagde. Dog kan jeg ikke gøre dette raw, pga skulder problemer. Så det er noget jeg skal bruge engang i mellem, når jeg træner let, lige så vel som at jeg skal træne med pauser på brystet osv ind i mellem.

Mit bedste råd vil være at træne i trøje 1 gang hver uge de næste seks måneder, en smule mindre hvis det er for hårdt til skuldrene.

Men er restitutionen efter trøje træning, netop ikke væsentlig større, pga det øgede spænd man udsætter kroppen for, kombineret med helt tunge vægte?

At træne med "max vægt" hver uge, kan da ikke være tilrådeligt.

Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at spamme ekstra :smile:

Du kan på ikke almindeligvis forvente at hive vægte ned til patten i trøje, der er under dit raw max.

Giv det lidt tid og arbejde dig stille og roligt op i vægte osv. Brødrene Prehn :devil: skal nok hjælpe dig :smile:

Yes. Og det arbejder vi med nu. Men kunsten er vel også, ikke bare at læsse kilo på, men samtidig sørge for at have føling med hvor meget kontrol jeg har over trøjen. Ellers ender det med at jeg får slået mig selv ihjel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun oplevet at folk læsser 20-30kg over deres max på og så tager de skidtet til brystet.

Vægten hjælper til at holde skuldrene tilbage og strække trøjen i bunden. Kunsten er at holde skuldrene tilbage og og brystet højt, og det skal nok komme :smile:

Det kræver lidt træning at kunne holde til trøje træning, og det ER supramaksimale vægte der koster på restitutionen. Min observation har bare været at dem der får mest ud af trøjen anvender den meget ofte.

Jens Ravn fra Odense der fik omkring 80-100kg i ud af trøjen på toppen var i trøjen hver uge. Jan Fiske Knudsen var også i trøjen hele tiden.

Igen det tager tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun oplevet at folk læsser 20-30kg over deres max på og så tager de skidtet til brystet.

Vægten hjælper til at holde skuldrene tilbage og strække trøjen i bunden. Kunsten er at holde skuldrene tilbage og og brystet højt, og det skal nok komme :smile:

Det kræver lidt træning at kunne holde til trøje træning, og det ER supramaksimale vægte der koster på restitutionen. Min observation har bare været at dem der får mest ud af trøjen anvender den meget ofte.

Jens Ravn fra Odense der fik omkring 80-100kg i ud af trøjen på toppen var i trøjen hver uge. Jan Fiske Knudsen var også i trøjen hele tiden.

Igen det tager tid.

Ja. Point taken.

Pt er det dog lidt svært, da jeg trods alt er til besvær hver gang jeg skal træne i trøje. Da jeg ikke er en del af deres normale trænings pas i hvidovre. Så hvis det skal blive godt er jeg nok nød til at joine nogle andre i deres trøje træning

Link to comment
Share on other sites

Lige et par ting jeg helst ikke vil citeres for :smile:

Jeg siger ikke at trøjen er for løs. Jeg vil tro den er lige tilpas. Det der med at tungere løftere kan bruge den osv. kan man alligevel ikke bruge til at så meget, da tykke bløde styrkeløftere med store ben og røv og små arme og lats, selvfølgelig kan komme i en mindre trøje kontra deres kropsvægt. Vær du bare glad for at du er mere bygge som en fitness mand :smile:

Angående spændet i bunden, så vil du aldrig kunne holde det samme svaj og opspænd som i et raw bænk. Acceptrere at noget af vægten bare skal ned og hænge i trøjen for at prøve at få stangen til brystet. Så kan du altid øve på at holde brystet højt når du har fået den til brystet.

Når du presser på vægten i bunden fokusere du på at 'trække stangen fra hinanden' for at aktivere triceps bedst muligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en trøje og tre spottere du er tryg ved kan du godt træne trøje i din VL klub, såfremt du har styr på hvordan trøjen skal sidde.

Som så meget andet skal du gøre træne det tit og ofte hvis du vil være god til det.

Ja. Jeg har dog ikke rigtig styr på hvordan den skal sidde selv endnu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også snart til at hoppe i trøje regelmæssigt. Så kan vi to ihvf hjælpe hinanden Hvidovre.

Hvis du skal have nogen med ordentlig erfaring er dog Prehn og Prehn, men jeg kan da gøre noget af det beskidte arbejde med at trække dig i trøjen osv

Det ville være super godt. Lad os arbejde videre med det

Link to comment
Share on other sites

Og lige et sidste råd, hvis du vil være rigtig god til at bænke bør du flytte til Jylland :tongue:

Vi får see då, vi får se

Træning i BVK i dag

Mærkelig dag. Kunne ikke komme op i morges. Synes jeg bliver mere og mere træt for hver dag der går

16:20-18:30

Træk balance

2 x 5 x 20

2 x 3 x 30

1 x 3 x 35

1 x 3 x 40

1 x 2 x 42,5

Træk Fra knæ

2 x 3 x 30

1 x 3 x 35

1 x 2 x 40

1 x 2 x 45

Benchpres

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 100

1 x 3 x 117,5

1 x 3 x 127,5

1 x 3 x 137,5

1 x 8 x 115

Squat

1 x 5 x 60

1 x 5 x 80

1 x 5 x 102,5

1 x 3 x 112,5

1 x 2 x 122,5

Gad ikke mere squat. Jeg er for slap

Wide Grip bench - Pause på bryst

1 x 5 x 50

1 x 3 x 80

1 x 3 x 90

1 x 3 x 100

Deadlift - Ikke touch and go

1 x 5 x 60

1 x 5 x 90

1 x 5 x 110

1 x 5 x 130

1 x 5 x 150

Link to comment
Share on other sites

vil da lige give mit besyv med i denne her trøje debat, da det var mig der foreslog blackice at få fat i en 46er til at træne i.

Det er altid nemt at sige at man jo sagtens bør kunne løfte i en mindre, og det bør han også kunne komme til med tiden, men nogle gange glemmer folk hvor svært de havde ved det i starten. Selv kunne jeg ikke styre en størrelse 44 særlig godt som begynder, med samme kropsvægt som Blackice, men med mere masse på benene og nok mindre på overkroppen, hvilket jo burde tale for jeg burde have haft nemt ved det. Senere blev det en 42er og så en 40er til nogle stævner også.

Man kan ikke forvente en nybegynder bare kan hoppe i noget der ellers virker rimelig løst og så bare få det til at spille.

Når man ingenting kan få til brystet, så synes jeg det kan være en god ide at have en trøje man supplerer sin træning med - en trøje der svarer til ens evner til at løfte i trøje og ikke en trøje man "Bør" kunne løfte i bare fordi alle mulige andre med flere års stævneerfaring nemt kan tage en der er størrelsen under og få det til at virke.

tag udgangspunkt i der hvor du er nu og ikke hvor alle mulige synes du burde være

Link to comment
Share on other sites

vil da lige give mit besyv med i denne her trøje debat, da det var mig der foreslog blackice at få fat i en 46er til at træne i.

Det er altid nemt at sige at man jo sagtens bør kunne løfte i en mindre, og det bør han også kunne komme til med tiden, men nogle gange glemmer folk hvor svært de havde ved det i starten. Selv kunne jeg ikke styre en størrelse 44 særlig godt som begynder, med samme kropsvægt som Blackice, men med mere masse på benene og nok mindre på overkroppen, hvilket jo burde tale for jeg burde have haft nemt ved det. Senere blev det en 42er og så en 40er til nogle stævner også.

Man kan ikke forvente en nybegynder bare kan hoppe i noget der ellers virker rimelig løst og så bare få det til at spille.

Når man ingenting kan få til brystet, så synes jeg det kan være en god ide at have en trøje man supplerer sin træning med - en trøje der svarer til ens evner til at løfte i trøje og ikke en trøje man "Bør" kunne løfte i bare fordi alle mulige andre med flere års stævneerfaring nemt kan tage en der er størrelsen under og få det til at virke.

tag udgangspunkt i der hvor du er nu og ikke hvor alle mulige synes du burde være

Jeg er enig i det du siger, oh viise zen-Prehn, men set i betragtning af Sår-tIs's rimeligt høje raw bænkmax... Hvorfor havde I ham så ikke på tungere vægte i trøjen? Det er immervæk de færreste der kan få vægte under deres raw max til brystet.

Jeg ville nok bare sige, at med tid og øvelse kommer succes, og så prøve det af et par gange til, inden jeg ændrede trøje, for selvom jeg ikke har overværet omgangen, burde det ikke være en helt dårlig størrelse ift kropsvægt. Og så er det da synd at spilde penge på en ny trøje :smile:

Mvh

125 kg blød og tyk styrkeløfter med små arme, der løfter i en 48'er :tongue:

Link to comment
Share on other sites

kartoflen <--- det så lidt ukontrolleret ud og ikke noget der så ikke voldsomt nemt ud. Sidst havde han 140 til brystet(mener jeg) og der var der altså lidt problemer, men løftet blev de da. jeg tror ikke det vil komme ham til gode at høvle 170 på ENDNU - det skulle dog lige være til en klods.

småkagen <--- regner såmænd heller ikke med den 46er skulle være en blivende trøje, og havde da påtænkt han kunne stille op i 44eren senere på året og måske en 42er året efter, hvis han bliver bedre til at tøjle den. Med 46eren kunne han få nogle ordentlige træninger med måske nogle doubler eller tripler. Har selv en slatten trøje jeg ynder at tage på engang imellem så jeg kan have nogle træningspas hvor jeg ikke absolut behøver være på 90%+ i trøjen

Link to comment
Share on other sites

Sikke en masse trafik i min log. Jeg må træne noget mere i udstyr

BVK i dag 15:10 - 16:35

Front squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 45

1 x 5 x 55

1 x 5 x 65

1 x 5 x 75

Dips

1 x 5 x bw

1 x 5 x 15

1 x 5 x 25

1 x 5 x 35

1 x 5 x 45

Rumænsk Dødløft

1 x 8 x 60

1 x 8 x 70

1 x 8 x 80

1 x 8 x 90

Pulldowns

3 x 12 x 85

Rear laterals

3 x 12 x 12,5

Shoulder pres uden ryg støtte

3 x 10 x 27,5

vend

2 x 2 x 60

2 x 2 x 70

1 x 2 x 80

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share