Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Fyringsrunder sux. EOD. Vi har også lige været møllen igennem med fire fyringer ud af en gruppe på ca. 60. Det sætter sine spor når alle går og venter på brev, og i de fire af dem står der noget kedeligt, mens der i de andre står at man stadig er ansat. :dry:

I øvrigt en gusten volume du efterhånden kører i din bænk, og også solid vægt på. Hvornår cracker du 160? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Den er snart hentet - mit delt-work er sat lidt på standby pga. en dum skulder. Men satser stadig på at trykke 100kg over hovedet inden sommer! :devil:

Well tilgengæld har du et godt forspring. Det hjælper . Men skader sucks . Du må se at få møget skruet sammen igen

Link to comment
Share on other sites

Fyringsrunder sux. EOD. Vi har også lige været møllen igennem med fire fyringer ud af en gruppe på ca. 60. Det sætter sine spor når alle går og venter på brev, og i de fire af dem står der noget kedeligt, mens der i de andre står at man stadig er ansat. :dry:

I øvrigt en gusten volume du efterhånden kører i din bænk, og også solid vægt på. Hvornår cracker du 160? :devil:

Ja. Det gør det bestemt. Det slår desværre igennem på mange fronter. Og med de nuværende regler skal de jo informere om en kommende fyrings runde i lang tid før end de egentlig er klar til at fyre folk. = flere uger med uro.

Ja bænken spiller fornuftigt. Jeg ved ikke hvornår jeg maxer næste gang

Jeg skal også til at logge min opvarmning i bænk - så ser det meget vildere ud :tongue:

Det er faktisk en del af Squat Father cyklusen at man bygger op til en tung 5`er.

Ja - hvordan står det til med det næste forsøg, fister?!

Jeg ved det ikke lige. Træner lidt ustruktureret i bænk pt. Er nød til lige at holde lidt pause fra Smoloven før jeg er klar på næste omgang. Og inden vi ser os om, render vi ind i min ferie osv. Jeg vil tro at min top styrke pt er til cirka 160, på den rigtige dag. Jeg tror ikke selv jeg er klar til at slå dig endnu. Eller tangere

Link to comment
Share on other sites

BVK 16:00-18:00

Træk balance

2 x 3 x 20

2 x 3 x 30

1 x 3 x 35

1 x 3 x 40

Military pres

1 x 5 x 35

1 x 5 x 45

1 x 5 x 55

1 x 5 x 62,5

1 x 5 x 70

Træk fra knæ

2 x 3 x 30

1 x 3 x 35

Træk fra gulv

1 x 3 x 40

1 x 2 x 45

1 x 2 x 47,5

1 x 2 x 45

Incline benchpres

1 x 10 x 22,5

4 x 10 x 37,5

Box Squat

1 x 5 x 45

1 x 5 x 55

3 x 5 x 75

Heldigvis let. Men jeg nok danmarks svageste ben

Facepulls

3 x 12 med varierende vægt

Goodmornings

1 x 8 x 40

2 x 8 x 50

1 x 8 x 62,5

Pulldowns

3 x 10 x 80

Link to comment
Share on other sites

Træning i Hvidovre Styrke

15:00-17:00

Joinede Brdr Prehn til deres træning

Benchpres

1 x 20 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

1 x 3 x 100

1 x 2 x 120

1 x 1 x 130

Trøje

Diverse løft på :

2 løft på130

3 løft på 140

1 løft på 150.

Hverken på 140 eller 150 kunne jeg få stangen til brystet. De 130 var til klods. Det kommer til at kræve meget træning før jeg bliver god til det her. Jeg er en stor blødsprængning på triceps og bryst nu. De 150kg kan muligvis med øvelse komme til brystet. Ufatteligt at tænke på at der er folk tungere end mig, der løfter i mindre trøjer.

Det første løft på 140, mistede jeg spændt på, og smed stangen i bunden.

Årsagen til at jeg synes det var lattere sidst, skal helt klart findes i min vægt forøgelse. Den var VÆSENTLIG strammere i dag.

Bænk med bands oppe fra

1 x 5 x 100

1 x 5 x 140

2 x 3 x 160

1 x 3 x 170

NICE øvelse. Det skal jeg helt klart arbejde mere med. Det spiller super super godt.

Fed dag. 2 timers bænkpres. Hvad mere kan man ønske sig.

Igen, mange tak til 2 x Prehn for assistance

Link to comment
Share on other sites

Man skal spænde så meget hårdere for at styre tungere vægt, styre træjen der prøver at kaste vægten ned på maven eller i hovedet og så laver man typisk ganske massiv volumen med supramaksimale vægte når man kører i trøjen.

Det til sammen er hårdt....

Kan sammen lignes lidt med forskellen på tunge rack pulls og dødløft. Rack pulls straffer bare forbandet hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Man skal spænde så meget hårdere for at styre tungere vægt, styre træjen der prøver at kaste vægten ned på maven eller i hovedet og så laver man typisk ganske massiv volumen med supramaksimale vægte når man kører i trøjen.

Det til sammen er hårdt....

Kan sammen lignes lidt med forskellen på tunge rack pulls og dødløft. Rack pulls straffer bare forbandet hårdt.

Ach so - selvfølgeligt. Tak for afklaring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke fedt når man er kvæstet i hele kroppen efter en gang udstyrs bænkpres?

Man er næsten friskere efter en gang raw bentræning.

Jeg var virkelig overrasket i dag over hvor hård den var at kæmpe med. Der var vitterligt en verden til forskel. Total bizar oplevelse for første gang ikke at kunne få stangen til brystet. At ligge med 140kg 5-10cm over brystet, og den så bare sidder fast der.

Jeg var og er godt brugt.

Smid lidt biceps indover, så er den lige i skabet!

Yes :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning i BVK i dag

16:00-18:00

Squat

1 x 5 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

5 x 5 x 105

Snatch Grip Deadlift

1 x 5 x 55

1 x 5 x 67,5

1 x 5 x 80

1 x 5 x 95

1 x 5 x 110

Deadlift

1 x 1 x 140

1 x 1 x 160

1 x 1 x 180

1 x 1 x 190

Benchpres - Bredde, med pause på brystet

4 x 3 x 85

Let, og føltes godt. Men kræver noget arbejde, da stabiliteten er lidt fraværende i godkendt bredde.

Upright db rows

4 x 10 x 17,5

Frivend

2 x 2 x 80

1 x 1 x 90

Hyper Extensions

2 x 20 x 10

EZ Curls

4 x 10 x 42,5

Et par Cabel Crunch til at slutte af med, og så var det det. Udemærket træning. Slappe ben, stærk ryg. Der er nok at arbejde med endnu

Link to comment
Share on other sites

Hvilken trøje løftede du i, og hvilken størrelse?

Fury størrelse 44.

Hvad vejede du før, og hvad vejer du nu?

Jeg er ikke 100% sikker. Men jeg vil tro at jeg er 5kg tungere end sidst. Men der er stadig folk langt tungere end jeg der brugere 44`eren, efter sigende. Spørgsmålet er så hvor mange kilo de skal have på,for at kunne få den til brystet.

Link to comment
Share on other sites

Glud fra Nordland bruger størrelse 44, og vejer ~108kg. Han fik 190 ned.

Jeg er 100% sikker på, at du kan få 150kg ned. Det er et spørgsmål om at vide, at den godt kan komme ned, og så bare slippe den ned. I starten føler man oftest vægten ned. Jeg havde også lignende problemer, da jeg skulle prøve en ny trøje. Men jeg havde kun 10 dage til konkurrence, så den skulle bare ned.

Hvis du vejer cirka 90kg, så burde str 44 være en fin størrelse.

Og igen. Fart på nedad, og tro på det; eller rettere vid det! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Glud fra Nordland bruger størrelse 44, og vejer ~108kg. Han fik 190 ned.

Jeg er 100% sikker på, at du kan få 150kg ned. Det er et spørgsmål om at vide, at den godt kan komme ned, og så bare slippe den ned. I starten føler man oftest vægten ned. Jeg havde også lignende problemer, da jeg skulle prøve en ny trøje. Men jeg havde kun 10 dage til konkurrence, så den skulle bare ned.

Hvis du vejer cirka 90kg, så burde str 44 være en fin størrelse.

Og igen. Fart på nedad, og tro på det; eller rettere vid det! :wink:

Ja det var også nogenlunde hvad brdr. Prehn sagde. De synes begge de 150kg så ud til at kunne komme ned. Pt ligger udfordringen netop i det som du siger. At vide at den kan komme ned, og have fart på. Jeg fører den meget langsomt og kontroleret ned pt, for at have så meget styr på bevægelsen som muligt. Men hvis de 150 skal ned, skal der nok lidt mere fart på.

En anden udfordring er også at holde bare et nogenlunde spænd. Jeg er slet ikke vandt til de relativt store kræfter trøjen arbejder med, og den er ved at krølle mig totalt sammen i bunden. Der skal virkelig spændes i mod for at holde brystet højt i bunden af løftet. Hvilket jeg pt ikke kan

Link to comment
Share on other sites

Du nævner selv en række ting du må arbejde med for at få stangen godt ned til brystet.

Hele idéen med mere vægt på stangen for at kunne få den til brystet kan godt være korrekt i visse tilfælde, men ofte handler det om bedre teknik i trøjen. Evt. at lære at justere trøjen korrekt alt efter vægten på stangen. Det tager tid og hårdt arbejde som du selv oplever nu :)

Link to comment
Share on other sites

Du nævner selv en række ting du må arbejde med for at få stangen godt ned til brystet.

Hele idéen med mere vægt på stangen for at kunne få den til brystet kan godt være korrekt i visse tilfælde, men ofte handler det om bedre teknik i trøjen. Evt. at lære at justere trøjen korrekt alt efter vægten på stangen. Det tager tid og hårdt arbejde som du selv oplever nu :)

Yes. Vi talte også om at jeg eventuelt skulle købe en størrelse 46, som trænings trøje, så jeg har en noget løsere til at arbejde med teknikken i. Ligeledes skal der nok trænes en del med bands, både oppe fra og nede fra. Og kæder , for at arbejde med top styrken.

Men uanset hvad, så synes jeg det er sjovt. Min udfordring bliver at få tid til det hele.

Hvem der end sagde at trøje træning ikke er sjovt, tager fejl. Jeg ligner godt nok en smadret rulle pølse på overkroppen, men det har været det hele værd.

Poul hvornår er du egentlig i Hvidovre? Det kunne være hyggeligt at hilse på dig en dag. Jeg er der nok næste lørdag igen

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Som Christian Spoer siger er jeg givetvis på Kassen eller i intens forberedelse til at tage på kassen.

  1. Selvbruner bad
  2. Pumpe biceps
  3. Plukke unævnelige områder med pincet for at få det groomede look
  4. Laver liste over drinks jeg skal prøve
  5. Mobilitetsøvelser til hoften så jeg kan gå som en ægte pimp
  6. Prøver utallige outfits igen og igen for at få det perfekte look

Denne uge skal jeg dog til Malmö lørdag, ugen efter kan jeg dog godt kigge forbi og kaste håndtegn.

Lørdag plejer at være disco dag for mit vedkommende, men derfor kan jeg da godt træne i HSF :smile:

hvis vi snakker brug af trøje er Prehn'erne langt mere vidende og erfarne end jeg. Det eneste jeg kan bidrage med er en tur i min Rage X hvis du skulle få lyst til det. Jeg har en træningstrøje du måske kan klemme dig i?

Enkelte løftere foretrækker en RageX over en Fury. De fleste er dog til en Fury.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share