Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået en runde med Bertha´s mor. Jeg vil ikke anbefale andre at gøre dette efter at have drukket mælk, cola og spist chokolade. Det eneste sted at placere sådan en sten, er på dunken, og det giver nogle ubehagelige opstød. Pøjt

Edit: Nappede en runde mere, det blev ikke bedre anden gang.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

BVK i dag

WSB dag 3 uge 4 ME

Decline benchpres

1 x 20 x 20

1 x 15 x 50

1 x 12 x 80

1 x 1 x 115

1 x 1 x 125

1 x 1 x 135

1 x 1 x 145

1 x 1 x 155

1 x 1 x 162,5

1 x 1 x 167,5 PR

Db shoulder pres

1 x 8 x 36

1 x 7 x 36 - Samkønsorienteret

2 x 10 x 31

Pullovers

1 x 8 x 41

1 x 8 x 46

2 x 8 x 41

Pushpres

1 x 5 x 70

1 x 2 x 90

Singler

100,90,90,90,92,5

Cable rows

4 x 10 x 125

Barbell shrugs

4 x 10 x 115

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag WSB dag 4 uge 4 DE

Squat - 1 min pause mellem workset

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 5 x 80

6 x 2 x 107,5

6 x 2 x 110

Dødløft - 30 sec pause mellem workset

1 x 3 x 120

15 x 1 x 172,5

Goodmornings

4 x 8 x 67,5

Hyper extensions

4 x 12 x 22,5

Decline crunches

3 x 10 x 15

One arm rope rows

1 x 8 x 7 blokke

1 x 8 x 9 blokke

1 x 8 x 11 blokke

1 x 8 x 12 blokke

Link to comment
Share on other sites

Fornemmer du at WSB gør dig mere eksplosiv?

Jeg synes personligt at DE squat fungere bedre som box squat med bands eller kæder. Det samme med bænkpres. Synes også DE dagen fungere fint med elastikker eller kæder der. Det øger lige fokus på at presse igennem selvom det er submaximal træning.

I forhold til bænkpres er jeg uenig. Jeg mener ikke bands og kæder giver mening i raw bænkpres, kun som fun and games.

I forhold til squat er det stadig for nyt til at jeg har en meget fast forankret holdning. Men umiddelbart virker det ok. Jeg har ikke så meget føling med det endnu da der er lidt større spring mellem ens "styrke aflæsninger" end jeg har været vant til

Link to comment
Share on other sites

I forhold til bænkpres er jeg uenig. Jeg mener ikke bands og kæder giver mening i raw bænkpres, kun som fun and games.

I forhold til squat er det stadig for nyt til at jeg har en meget fast forankret holdning. Men umiddelbart virker det ok. Jeg har ikke så meget føling med det endnu da der er lidt større spring mellem ens "styrke aflæsninger" end jeg har været vant til

Jeg er også meget til high volumen programmer uden alt det lir' med kæder og elastikker. Men netop i WSB synes jeg det er virkeligt godt. Også i bænkpres.

Det er jo ikke kun et spørgsmål om at efterligne et udstyrsbænkpres men mere et spørgsmål om at man på DE dage også får fast i så mange motoriske enheder som muligt. Og der synes jeg kæder og elastikker er super. I bænkpres er det fleste stærkere i toppen hvor de uden kæder bliver nød til at deaccelere bevægelsen det sidste stykke. Med kæder og elastikker kan man øve sig I at presse igennem i hele bevægelsen.

Men som sagt tror jeg da også at no bullshit high volumen training på de primære løft er det der giver mest i længden. WSB er dog en sjov måde at træne på og tror også at man kan få lidt mere 'Pauww, kapauww' ind i sine løft i denne periode. Netop på DE dagene. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også meget til high volumen programmer uden alt det lir' med kæder og elastikker. Men netop i WSB synes jeg det er virkeligt godt. Også i bænkpres.

Det er jo ikke kun et spørgsmål om at efterligne et udstyrsbænkpres men mere et spørgsmål om at man på DE dage også får fast i så mange motoriske enheder som muligt. Og der synes jeg kæder og elastikker er super. I bænkpres er det fleste stærkere i toppen hvor de uden kæder bliver nød til at deaccelere bevægelsen det sidste stykke. Med kæder og elastikker kan man øve sig I at presse igennem i hele bevægelsen.

Men som sagt tror jeg da også at no bullshit high volumen training på de primære løft er det der giver mest i længden. WSB er dog en sjov måde at træne på og tror også at man kan få lidt mere 'Pauww, kapauww' ind i sine løft i denne periode. Netop på DE dagene. :-)

Jeg forstår hvad du mener. Men qua at jeg altid træner med pause på brystet synes jeg faktisk ikke det er svært at træne eksplosiv bænkpres uden udstyr. Det ved jeg ikke om du gør, men det har gjort en verden til forskel for mig at jeg konsekvent kører med pause i konventionel bænkpres.

WSB er nyt for mig, jeg kan ikke huske om jeg har kørt det før, men hvis jeg har, er det mange år siden. Jeg har kørt meget høj intensitet , men lav volume i mange år, og må bare sande at det eneste jeg har fået ud af det, er at jeg er konditioneret til at tåle rigtig mange tunge løft, men uden at være blevet nævneværdigt stærkere. Det her føles (mentalt) mærkeligt, især på en dag som i onsdags hvor jeg ikke rør noget der føles rigtig tungt, hvilket ligger langt fra min "natur"

Link to comment
Share on other sites

Okay, det bliver ihvertfald spændende at se om den evt. øgede eksplosivitet og arbejde med lettere vægt giver noget på topstyrken. Samt om du har velvalgt dine ME øvelser korrekt.

Kunne sagtens forestille mig at det ville give dig noget.

Sune Bak skiftede jo ret konsekvent imellem Sheiko og Wsb med stor succes i en periode.

Link to comment
Share on other sites

Okay, det bliver ihvertfald spændende at se om den evt. øgede eksplosivitet og arbejde med lettere vægt giver noget på topstyrken. Samt om du har velvalgt dine ME øvelser korrekt.

Kunne sagtens forestille mig at det ville give dig noget.

Sune Bak skiftede jo ret konsekvent imellem Sheiko og Wsb med stor succes i en periode.

Fuldstændig enig. Jeg snakker med Thomas om det ganske tit, men jeg har ikke nok at benchmarke imod endnu til at sige noget klogt omkring styrken. Om 1-2 måneder burde jeg have et billede af det

Link to comment
Share on other sites

To ringe trænings pas.

Jeg ved ikke helt hvad der sker, om jeg på en eller anden måde akkumulerer træthed, eller om det blot er normale udsving. Ihvertfald har jeg vidst ødelagt et eller andet i højre bicep for den har ikke fungeret ordentligt siden "hånd over hånd" hos Kauf. Dumt

BVK igår WSB dag 1 uge 5 DE

Bænkpres med pause - 1 min mellem workset

1 x 20 x 20

1 x 12 x 50

1 x 8 x 80

10 x 3 x 115

Umiddelbart meget skuffende hvad jeg havde at skyde med. Men det lader til at pauserne er en joker for mig. Jeg er helt tydeligt vandt til meget længere pauser, og det påvirker mig sindsygt meget

Military pres

1 x 5 x 75

1 x 4 x 75 - Samkønsorienteret

3 x 5 x 72,5

1 x 5 x 70 - Straf sæt for det failede

Jeg var kommet for sent for job, og var sulten og træt og irriteret over at min krop var fyldt med svaghed, så jeg skred

BVK i dag, fortsættelse

Dips

1 x 8 x bw

2 x 8 x 30 +bw

1 x 8 x 32,5 +bw

1 x 8 x 35 + bw

Overall stadig skuffede da det er 20kg under max.

Barbell rows

4 x 8 x 95

Chins

2 x 8 x 11,75+bw

1 x 7 x 11,75+bw

Elendigt træk, både her og i rows drillede højre arm, og også her føler jeg styrken er elendig.

Skuffende. Håber næste uger bliver bedre

Link to comment
Share on other sites

What? Har du trukket et biceps tear på hånd over hånd? Eller skal vi tjekke dig igennem i løbet af ugen?

Altså den er ikke "ødelagt ødelagt" fordi den virker jo, og er hverken hævet eller misfarvet. Men jeg føler jeg mangler 20% styrke i højre arm og der et et eller andet inden i den der ømt på en anderledes måde end det plejer. Jeg havde bare tænkt mig lige at give den lidt tid og se hvad der sker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share