Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Venner , i dag tog jeg i BVK og løftede vægte. Det var jeg god til

WSB uge 5 dag 2 - ME

Rackpulls (under knæet)

1 x 5 x 60

1 x 5 x 100

1 x 5 x 140

1 x 3 x 180

1 x 1 x 200

1 x 1 x 210

1 x 1 x 220

1 x 1 x 235

1 x 1 x 250

1 x 1 x 260

Jeg har video af de to sidste løft. Jeg vil tro at jeg burde kunne hale 270 op i næste uge. Så snart jeg fik den lettet fra pinsne var det rimelig let. Feeee

Rumænsk dødløft

1 x 5 x 190 ......idiot. Jeg kan ikke tælle. Men jeg fik stor morskab ud af at jeg havde kørt 5 på 190 i rumænsk ved et uheld

4 x 5 x 170

Back raises

4 x 10 x 25

Cable crunch

1 x 8 x 50

3 x 10 x 50

Farmer walk

1 x 20meter x 51kg (pr hånd, med eliko db´s........det er noget møg)

1 x 10 meter x 51

1 x 10 x 51

Distancen var ikke problemet, det var det at vende med skidtet

Da jeg kom hjem gik jeg en runde med Berthas mor

Link to comment
Share on other sites

Læge besøg i dag.

Helt overordnet er konklusionen at både samlet kapacitet, og peak flow, er over gennemsnitsligt i forhold til min alder og højde.

Efter brug af inhalator blev det forbedret minimalt, men intet radikalt.

Men det fortæller jo intet om hvordan lungerne opfører sig under belastning, hvilket jeg ikke fik mulighed for at teste i dag.

Så enten skal jeg komme tilbage med løbeskoene på, eller få en henvisning til en rigtig test på hospitalet.

MEN, jeg har fået en inhalator, så jeg kan lege lidt med effekten af det selv.

Tjaaaa

Skak?

Link to comment
Share on other sites

Principielt mener jeg at jeg burde kunne løfte signifikant mere på denne måde, når man tænker på at jeg skærer den absolut værste del af løftet væk (for mig) qua min manglende ben styrke, og selvfølgelig den meget kortere ROM (To alen af et stykke)

Jeg satser på 270 i næste uge, men ideelt set lidt mere. Jeg tænker at 20-30kg over min almindelige max bør være realistisk

Link to comment
Share on other sites

Hvad er formålet med rack pulls når det er bunden du er slap i?

Det er ikke i bunden jeg er slap? Jeg har haft 250kg til knæene, uden at kunne rette mig ud

Ud over det er Rackpulls en standard del af den WSB hybrid jeg kører, så det er fint.

Edit: Du skal ikke se Rackpulls som weakpoint træning, men blot som lidt variation. Jeg kører DE dødløft en gang hver 4 trænings dag, og ligeledes Rumænsk dødløft en gang hver 4 dag. Jeg har 2 sessioner med Rackpulls i løbet af en 8 ugers cyklus.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke i bunden jeg er slap? Jeg har haft 250kg til knæene, uden at kunne rette mig ud

Ud over det er Rackpulls en standard del af den WSB hybrid jeg kører, så det er fint.

når man tænker på at jeg skærer den absolut værste del af løftet væk (for mig) qua min manglende ben styrke

wat

Link to comment
Share on other sites

wat

Forstår godt din undren. Se min rettelse.

Til trods for mine slappe ben, er det aldrig fra gulvet problemet sætter ind, hvilket egentlig er lidt mærkeligt, men er nok et resultat af min meget udskældte dødløft teknik, hvor jeg retter benene meget meget tidligt i løftet. Med andre ord ville det helt klart nok være benene der var det svageste led hvis jeg kørte perfekt dødløft teknik, men her hvor jeg indirekte tager benene ud af ligningen, så er ryggen (i sagens natur) den største begrænsning

Det korrekte svar er at der ikke er nogen større tanker bag mine Rackpulls. Det er en standard del af cyklusen som jeg ikke har taget ud, og som køres som ME øvelse 2 gange på 8 uger.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Læge besøg i dag.

Helt overordnet er konklusionen at både samlet kapacitet, og peak flow, er over gennemsnitsligt i forhold til min alder og højde.

Efter brug af inhalator blev det forbedret minimalt, men intet radikalt.

Men det fortæller jo intet om hvordan lungerne opfører sig under belastning, hvilket jeg ikke fik mulighed for at teste i dag.

Så enten skal jeg komme tilbage med løbeskoene på, eller få en henvisning til en rigtig test på hospitalet.

MEN, jeg har fået en inhalator, så jeg kan lege lidt med effekten af det selv.

Tjaaaa

Skak?

Jeg har selv haft stor effekt af astma medicin og jeg blæste også over normalt ved lægen. jeg havde dog perioder hvor jeg dårligt kunne gå 200 meter uden at ikke kunne få luft. Har ikke fået diagnostiseret hvad der skulle være galt, men kan sige at det har hjulpet, med medicinen.

Link to comment
Share on other sites

Læge besøg i dag.

Helt overordnet er konklusionen at både samlet kapacitet, og peak flow, er over gennemsnitsligt i forhold til min alder og højde.

Efter brug af inhalator blev det forbedret minimalt, men intet radikalt.

Men det fortæller jo intet om hvordan lungerne opfører sig under belastning, hvilket jeg ikke fik mulighed for at teste i dag.

Så enten skal jeg komme tilbage med løbeskoene på, eller få en henvisning til en rigtig test på hospitalet.

MEN, jeg har fået en inhalator, så jeg kan lege lidt med effekten af det selv.

Tjaaaa

Skak?

Det er jo positivt at der ikke umiddelbart er noget galt med dine lunger.

Hvad med at slutte dine træninger af med 4min tabata på en kondicykel. Hurtigt og effektivt..

Mærkede du at det blev lettere at løbe og få luft dengang du løbetrænede?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo positivt at der ikke umiddelbart er noget galt med dine lunger.

Hvad med at slutte dine træninger af med 4min tabata på en kondicykel. Hurtigt og effektivt..

Mærkede du at det blev lettere at løbe og få luft dengang du løbetrænede?

Ikke rigtigt. Tværtimod var det årsagen til at jeg stoppede. Jeg synes det var more or less lige så surt efter 12 måneder med 3 faste løbe dage om ugen, som det var dag 1.

Link to comment
Share on other sites

Ikke rigtigt. Tværtimod var det årsagen til at jeg stoppede. Jeg synes det var more or less lige så surt efter 12 måneder med 3 faste løbe dage om ugen, som det var dag 1.

Jeg ved ikke om der inden for cardiosport også er Non Responders ligesom der er indenfor styrkesport og bodybuilding. Hmm, det ved Dr. Muskel sikkert en masse om?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om jeg står væsentligt bredere end jeg plejer, det vil jeg umiddelbart ikke tro.

Jeg har helt ærligt ikke skænket min fodstand en tanke, ud over at jeg har sat fødderne der hvor det føles mest naturligt i situationen. Taget i betragtning af hvor mange tusind dødløft jeg har lavet, ville jeg forvente at mine fod stand er rimelig konsekvent efterhånden. Men who knows

I dag har jeg tænkt mig at lave et andet ego løft, nemlig decline benchpres. Min ryg er i øvrigt fuldstændig nuked efter Mandag. Det er fedt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share