Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

det er næsten ikke noget værre end at misse en PR. Men det virker jo også som om du har haft en del at se dig på det sidste, så det kan jo have tappet en del kræfter. Men mon ikke det er et spørgsmål om at springe på tjs single cyklus og finde en god hjælpeøvelse for dit sticking point?? Så er betvivler jeg ikke at de 170 er der næste gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo. Det bliver sådan noget.

For det her er sidste rundt MVP-TJ cyklus for nu. Så det bliver nok noget singel cyklus.

Men ja det var noget rigtig møg. Og allerede ved 120/130 kg føltes den meget tung. Så jeg var godt klar over at den var gal.

Men ja jeg har haft en del at se til. Og ik fået så meget søvn, og alt muligt andet i hovedet end træning. Så det kan godt være derfor. Men jeg tvivler dog på at det er styrken der mangler. For alle trænings pas er overholdt. Det er nok mere mentalt og restitutions mæssigt den er kikset.

Nu må vi se hvordan de andre løft udarter sig.

Link to comment
Share on other sites

Tiden er ved at være kommet til at jeg skal ha nogle forslag til hvad næste cyklus skal indeholde. Jeg har MAx i Squat på Fredag, og så harjeg kørt 2XMVp cyklus i træk. Så regner jeg med at tage en uge deload.

Nå men dagen i dag var jo Max dag i bænkpres.

Jeg havde sådan set ikke regnet med noget, da Dødløft jo gik vildt skidt, og jeg har sovet for lidt igen i nat, og de sidste tre dage har indeholde time lange samtaler med en "veninde" for at se om jeg kunne finde en løsning, men uden held. Så har været i dårligt humør længe.

Men ja

Bænkpres så således ud

2X5X40kg som opvarmning

1X1X70

1X1X80

1X1X90

1X1X100

1X1X110kg

WEEEEEEEEEEEEEe

NY PR. YEAH Baby. 10kg på bænken på 2 måneder. Det må da siges at være ganske ok. Taget i betragtning hvor længe jeg har stået stille. 5kg mere og så havde jeg haft en top placering ved sidste LVK Mesterskab.

Der er ikke ret langt igen, så ligge jeg i Eliten i LVK.

Vi har nogle få gutter der bænker over 110kg, men jeg tror tallet er under 10 stk.

Det siger nok mest om LVK, men hva. Ihvertfald så er det her 100 gange sjovere end hst og alt muligt andet prut. Stryke programmer holder.

Link to comment
Share on other sites

takker for det drenge.

Altid rart. Især i bænk, for det er en øvelse hvor progresionen går noget langsommere end i andre løft.

I dag stod den på Squat max. Jeg var desværre helt utrolig træt Faktisk følte jeg at jeg var ved at falde i søvn under opvarmningen i squat.

Der var ingen til at agere spotter, så jeg fik bare min makker til at tjekke dybden. Den lykkedes mig alligevel at få 120kg unassisted. jeg mener der va 10-20kg mere. 10kg er jeg ret sikker på, 20 er lidt mere tvivlsomt. Men 130 er meget muligt.

Men uden et ordenligt rack man kan lade den falde i, eller uden to spottere turde jeg ik. Så det bringer altså min total op på 390kg.

Jeg har ihvertfald 20-30 lettjente kg liggende.

Link to comment
Share on other sites

I dag stod den på Squat max. Jeg var desværre helt utrolig træt Faktisk følte jeg at jeg var ved at falde i søvn under opvarmningen i squat. 
Blackice ---> Det nytter ikke noget at være træt når man skal makse i squat og lign. Så må du psyke dig selv op, gå og råbe lidt og få din makker til at pimp-slappe dig. Det var ærgerligt at jeg ikke kunne være der, så skulle jeg den onde-lyneme give dig træt :4whip::tongue: .
jeg mener der va 10-20kg mere. 10kg er jeg ret sikker på, 20 er lidt mere tvivlsomt. Men 130 er meget muligt.

- og hvis teknikken kommer på plads + du giver den gas under træning så skulle de 150 være mulige inden en overskuelig fremtid.

Torben.

Link to comment
Share on other sites

Blackice ---> Det nytter ikke noget at være træt når man skal makse i squat og lign. Så må du psyke dig selv op, gå og råbe lidt og få din makker til at pimp-slappe dig. Det var ærgerligt at jeg ikke kunne være der, så skulle jeg den onde-lyneme give dig træt  .
Næææh det er nok også fordi jeg ikke har fået min middags søvn. Og har gået uden for og rodet med bilen hele dagen.

Min makker begyndte at slå lidt på mig og det hjalp lidt. Men jeg kunne ha givet den meget mere gas end det.

- og hvis teknikken kommer på plads + du giver den gas under træning så skulle de 150 være mulige inden en overskuelig fremtid.

Yepper. Helt enig. Men jeg ved de 130 ligger der nu. og de 170kg er der også i dødløft. Det skal de være.

Dødløft bliver en kamp fra nu af og resten af tiden. De "nemme" kg er nået. Squat er der stadig noget at hente på. Ikke meget. Men lidt.

Bænkpres går langsomt frem. Men det er også fint. Bare det går frem

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ok det er efterhånden længe siden der er blevet skrevet log.

Jeg har de sidste 5½ uge kørt et program Topper har lavet (Torben F)

Det har faktisk kørt rigtig godt, og det er fedt at få lavet noget eksplosiv træning og få trænet lidt teknik.

Samtidig har jeg dog smidt 5-6kg så jeg vener cirka 81kg lige nu.

Igår stod den så må Max igen.

Jeg lagde ud med Squat,

Opvarmningen her så sådan her ud:

8rep X 45%

4 Rep X 67½ %

2 Rep X 80%

1 Rep X 90%

Her efter forsøge jeg /vi med 120kg, ok det gik forholdsvist nemt.

Lidt efter forsøgte jeg med 130kg, og jeg kom ned i en lidt skæv bane, og kom dumt ind under stangen og måtte også smide den.

Derefter forsøgte jeg med 125kg, og det lykkedes også uden de HELT store vanskeligheder.

Dvs det blev til 15Kg øgning på disse 5 uger. Så det er vel ganske udemærket. 125kg er stadig et baby squat, og ekstremt ringe, men det går da den rigtige vej.

Senere stod den på bænk, hvor jeg lavede følgende opvarmning

3X6X 60kg

1X2X80kg

1X1X95kg

De 95kg føltes alt for tunge, og jeg kunne godt mærke den ik var super god igår.

Jeg har før lavet 110kg i max, så igår gik jeg efter 115kg. Den kom cirka 5cm, og så var der bare INTET at hente. Ingen kamp, ingen tvivl, den kunne ikke komme op.

Så den ønskede og forventede øgning der lod vente på sig.

Dog har jeg jo tabt de 5-6kg og har kørt lidt cardio det sidste stykke tid.

Men alt i alt bringer det min total op på 395kg.

Sløjt men sandt.

Nu må vi se, der er en Herre her inde fra som mener at TSK er vejen frem, og at jeg skal flytte der ind. Nu må vi se hvad der sker.

ved ikke om center skift vil hjælpe noget. Synes nu at vi har gode redskaber og lokaler til rådighed i LVK

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå det er efterhånden længe siden jeg har fet postet noget i min Log.

Som det er nu kører jeg med Prehns Styrkeprogram som ser sådan her ud:

andag:

squat: 5*3(en let vægt, f.eks. 80, øg til 90 efter en 4 ugers tid)

bænkpress: 5*3 (TUNG) start på f.eks. 85 og øg 2,5 kg pr uge, når du når noget der er meget tungt kan du tage den 3*3 istedet. Og senere kan du gå over til tunge singels, og gå efter en ny rekord.

bentover barbell rows: 5*5 (2-3 tunge sæt)

Biceps 3X8

Onsdag:

Dødløft: skiftevis 5*3 og 5*2. På 5*3 dagen kan du køre med 100-110kg og på 5*2 dagen kan du starte på 110 og smide 5 kg oven i hver gang den køres. når tiden nærmer sig kan du gå over til at køre 3 tunge singels på den tunge dag. men kør let i de sidste 3 uger op til dit maxforsøg i dødløft.

biceps: 3*12

Dumbell shoulder pres

Fredag:

squat: 5*3(TUNG), samme system som bænkpress, men du kan så starte på 90kg istedet for. Måske kan du også øge 5kg engang imellem istedet for 2,5, hvis du føler det kører godt.

bænkpress: 5*3(let) start på 75 og øg så senere til 80 og 85 i løbet af cyklussen.

bentoverbarbell rows: 5*5(2-3 tunge sæt)

Goodmornings 5X5

Front Squat 3X5 Tung. Men ikke grindes op ( For teknik)

Jeg har kørt det en uge, Plus Mandag.

Umildbart virker det som om det er meget godt disponeret. Der er "desværre" ikke så meget Hypertrofi med, generelt meget få øvelser, og meget styrke baserede sæt. Men det har bestemt også sine fordele. Det er væsentlig sjovere at træne.

Jeg vejer PT lige under 81kg.

Min dvs jeg har smidt noget der linger 4-6Kg.

Jeg Ror efter hver trænings pas 2,5Km på en concept 2. Min bedste tid er PT 10:10

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træningen kører ok for tiden.

Jeg er på 3 uge i Prehns program.

Varmen har dog sat sine tydlige spor i energien, så jeg er glad for de korte trænings pas.

Træningens dagen i dag gik med at se mig sur på folk med gode gener.

Det er bare en Pain at nogen bare er så godt genetisk disponerede for træning.

Feks en gut , han aner ikke hvad man skal spise, træner forfærdeligt, laver en masse cardio, og alligevel er ret Rimelig stor, virkelig defeineret og symetrisk.

Fair? I think not.

Jeg ved ikke om jeg skulle ha været regnorm eller noget andet, men jeg er hverken stærk, symetrisk, eller defineret eller særlig godt anlagt til Cardio.

hehe. Men cool nok.

Man må kæmpe lidt for det.

Link to comment
Share on other sites

Nå jeg må helre igang med at få skrevet log igen. jeg er jo ved at falde lidt af på den.

Dagens træning

Tung Squat (=tung i min verden) 5X3X95kg

Benchpres (eksplosiv) 5X3X75kg Skal køre med 80kg næste uge.

Goodmornings 5X5X70kg. Her har jeg fået et meget mystisk problem. Nemlig en styrke forskel i ryggen. Dvs at jeg kommer simpelthen skævt ned. Problemet ses også i squat. Jeg "hænger" i højre side". Pudsigt fænomen. Et godt opspænd og korrekt placering af stangen tager dog det værste. Men alligevel.

Bend over rows. 1X5X55 1X5X60 1X5X75 2X5X75

Frontsquat 3X5X67,5kg

Og til sidst en Battel mod Torben F i Concept II roning.

Vi kørte begge på 5, og 2500 meter. Jeg har roet i sidste 4 uger og min Rekord er 10:10. Den har jeg dog ikke kunne matche siden jeg er begyndt at træne "tungt" igen.

I dag blev den 10:34.

Dvs at Torben slog med mig cirka 30-50meter.

Jeg begik en kæmpe fejl, og "undervurdere" min modstander. Jeg var sikker på at Torben ikke kunne gennemføre. Allerede efter 500 meter begyndte det at lyde hårdt der ovre fra, og jeg troede han ville give op. Men han fortsatte ufortrødent den hårde stil.

Og jeg blev pryglet godt og grundigt. Så kan jeg lære det.

Jeg kunne ikke ha givet mig selv mere. Slet ikke på en dag med så tung ben træning som i dag. Så jeg har mødt min overmand (0:

Ud over det kører det ok med træningen.

Jeg er jo ingen superhelt, hverken stor eller stærk, men det hele går langsomt frem, og det er jo fint nok.

Jeg har været i en god trænings rytme det sidste stykke tid, og jeg har ikke været syg længe. Så det er fint nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begik en kæmpe fejl, og "undervurdere" min modstander. Jeg var sikker på at Torben ikke kunne gennemføre. Allerede efter 500 meter begyndte det at lyde hårdt der ovre fra, og jeg troede han ville give op. Men han fortsatte ufortrødent den hårde stil.

Haha, jeg troede også selv at jeg ville stoppe. Men så så jeg at jeg var 50 meter foran og så kunne man vel lige så godt fortsætte. Men du kom jo også lige fra en tung front-squat ;) Så vi må prøve en gang til en anden gang, på lige fod. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nå jeg vil skrive lidt log, fordi det har været en ok dag i dag.

Squat 5X3X82,5

Benchpres 5X3X95KG, YEAH det kører rigtig godt for tiden

Bend over rows 1X5X60 2X5x70 2X5X77,5

EZ Curls 3X8X32,5 plus stang

Cabel crunch

1X8X70 2X8X60 uden stop i bunden.

2500 Meter på et Reergometer 10:17

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider ik lige skrive en hel log.

Jeg har bare lyst til at fortælle at jeg igår roede 2500 meter på 10:06 hvilket er ny PR.

I øvrigt kørte jeg 5X5 med 75 i goodmornings hvilket jeg heller ikke har prøvet før. Så det var cool nok.

Jeg har massere af kg endnu at hente i den øvelse.

Jeg kørte 5X3X100kg i squat hvilket er det tungeste jeg har reppet med.

Link to comment
Share on other sites

Et highlight var igår må være at jeg for første gang ever kørte

3X2X100kg i bænkpres. Og der var massere af kraft. Jeg tror næsten jeg kunne ha kørt 3X3

Næste mandag står den på 3X2X102,5. Hvis det ikke kører lige så godt begynder jeg på tunge singels bagefter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Well det er egentlig ikke fordi jeg har vildt meget at berette. Men lidt nye Pr`s osv har jeg da.

I lørdags blev det til 5X3X107,5kg i Squat. Det er helt klart rep rekord.

Det var i øvrigt ikke specielt tungt, eller krævende. Så jeg har mange kg i mig endnu, og helt klart en ny 1RM PR.

Mit squat på CAT dagen kører efterhånden ret eksplosivt og formen er også blevet væsentlig forbedret. Jeg har det dog med at klaske lidt sammen i bunden, men bæltet hjælper mig meget der.

I bænkpres forsøgte jeg sidste Mandag at køre 3X2X102,5kg, men det blev til 1X1X102,5kg 1X2X102,5kg og 1X1X102,5kg

Det valgte jeg så denne mandag at ændre lidt på, så det blev til 5 singler med 102,5kg.

Det var der ingen problemer med.

Planen var så at jeg på næste mandag vil forsøge 3X1X105kg og så holde en eller to uger deload. Men nu må vi se.

I Mandags fik vi den gode ide at vi (tak til Torben hehe) ville forsøge Frivend. Uden nogen af os rigtigt havde prøvet det før.

Jeg startede med 50kg, hvilket kom op, og så 60kg, hvilket også gik fint, og til sidst 65kg.

Jeg løftede med bælte, og formen var absolut ikke pæn. Selve frivendet var nok RIMELIGT, (så er alt vidst også sagt) men "stødet" var et military pres. Så jeg kunne sikkert forholdsvis hurtigt træne mig op til at kunne lave et ret anstændigt pres der.

Men ud over det er jeg rendt ind i et problem tror jeg.

Jeg har i de sidste par dage følt stor træthed i kroppen. Generelt er jeg virkelig tømt for energi og kroppen virker træt og udmattet. Umildbart kunne man tro at jeg var syg eller lign, men jeg har som sådan ikke nogen sygdoms tendenser. Jeg er bare virkelig smadret i kroppen, øm osv.

Samtidig med det har jeg en del allergi og lidt ondt i halsen.

Men jeg frygter lidt at jeg er rendt ind i en omgang overtræning, fordi jeg føler virkelig at kroppen ikke kan blive restitueret. Jeg skulle træne i dag, men der er INGEN energi.Selv her klokken 9 om morgenen, hvor jeg sidst trænede Mandag aften, føler jeg mig træt og udmattet i hele kroppen.

Hvad er den bedste løsning på dette?

Øjeblikkelig Deload, eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share