Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Dagens træning

Blev ikke helt som forventet.

Sidste træning på 3 cyklus i 5 rep ugen. Jeg regner med at stoppe her da jeg ikke har nogen til at hjælpe med den eccentriske periode.

Men dagens træning blev sådan her

Benchpres 2X5X105kg

Pulldows 2X5X95kg

Ben pres 2X5X200kg

Keystone Deadlift 2X5X100

Og så skete det at jeg kom til at se på opslaget om stærk mand i januar, og blev nød til at lege med dødløft, så jeg lavede en singel med 130, og en med 165.

De 165 er egentlig ny pr. Men ikke noget jeg sådan er jublende glad for. Sidst lavede jeg 160kg, men det er så 1½ år siden, og jeg har ikke dødløftet i 6-8 måneder.

Bagefter forsøgte jeg incline dumbell pres men mine arme var helt døde

Så det blev til 1X3X40kg

Cabel X stående 2X5X42,5

Cabel Rows 2X5X100

Shrugs 2X10X105kg

Rear latarels ala lung brush 2X5X32,5

Standing calf raises 1X8X170kg 1X8X180kg

Nu er det store spørgsmål om jeg skal gå i trænings lejer til 29 Januar hvor der er 3 kamp i klubben.

Kan jeg overhovedet nå det hmm

Link to comment
Share on other sites

i så fald får jeg nok brug for hjælp til at stykke et styrke orienteret program sammen.

Det løber af stablen d 29 Januar, og der bliver dystet i de tre store.

Resultatet udregnes efter den famøse wilks tabel (eller noget i den stil)

Pt vejer jeg 86-87kg

Jeg bænker 110-120kg vil jeg tro

Squat tja jeg ved det ikke. Men sidst jeg maxede var det 145kg

dødløft tja d.d er det jo så 165kg

Men jeg har bestemt ikke træner styrke specifikt lang tid, så jeg burde vel kunne gaine nogle kg inden d 29 med rette hjælp.

jeg har tid til 3 gange ugentligt, som jeg hele tiden har haft.

HELP

Link to comment
Share on other sites

i så fald får jeg nok brug for hjælp til at stykke et styrke orienteret program sammen.

Det løber af stablen d 29 Januar, og der bliver dystet i de tre store.

Resultatet udregnes efter den famøse wilks tabel (eller noget i den stil)

Pt vejer jeg 86-87kg

Jeg bænker 110-120kg vil jeg tro

Squat tja jeg ved det ikke. Men sidst jeg maxede var det 145kg

dødløft tja d.d er det jo så 165kg

Men jeg har bestemt ikke træner styrke specifikt lang tid, så jeg burde vel kunne gaine nogle kg inden d 29 med rette hjælp.

jeg har tid til 3 gange ugentligt, som jeg hele tiden har haft.

HELP

<{POST_SNAPBACK}>

Der er et par stykker af at vælge imellem i tråden med træningsprogrammer i styrkeforummet. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Det er da også ok. jeg har tænkt mig at køre en minicyklus med 3 ugers opbygning og 1 uges deload op til konkurrencen :smile: så kan du da også gøre det fra nu.

Fee at du gerne vil være med :4thumbup: :cooldance::devil: og det der dødløft, der er sq til mere end 165 i dig - Jeg er sikker på at du godt kan komme op og snuse til de 180-190 måske endda de 200 :devil: stykker med det rette råweri i baggrunden :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hey Blackie hvad med at køre lidt ala det Anders og jeg gør for tiden?

Mandag:

Squat op til en max 3'er og der må gerne bruges box :king:

fidusen her er at træne sit svage punkt og få en fandes stor volumen... men da du ikke har elastikker og så vidt jeg ved slet ikke løfter i dragt er det underordnet med svagpunkts-træning... men du må ikke glemme volumen... den er vigtigt... du skal have mindst 10 sæt i det hele... gerne 20 sæt... hvis du ikke har lavet dit ønskede sætantal efter du har maxet... så tager du bare lidt vægt af (læs ikke for meget) og laver de resterende sæt

DE-dødløft

Minimum af hjælpeøvelser

Gerne mave-lænd

De næste par dage vil du så have monsterdoms også kommer vi til onsdag :4thumbup:

Onsdag:

Tung bænk (fokus triceps) tror sagtens du kan dele det op i en top og bund dag selvom du ikke kører i trøje og selvom denne dag kunne kaldes top dag skal du nok få doms i a patværk

varm op med alm bænk til en tung 3'er

og brug dernæst kæder hvis du har eller istedet bare et board... og kør op til en max 3'er og få nu lavet en mega-volumen... igen mindst 10 sæt og her snakker jeg med board og eller kækder... den alm bænk er bare opvarmning

dernæst en 5x5 øvelse med fokus på triceps må gerne være tung

til sidst en masse disco for lats biceps osv

Fredag dødløft:

Tung dødløft op til en max 3'er

du kunne hvis du var svag i bunden starte med at stå på klods og arbejde dig op til en max 3'er og derefter smide klodsen væk og igen op til en max 3'er.

Så skal du have dynamisk squat

og slutter af med et minimum af hjælpe-øvelser

gerne for mavelænd

Lørdag/Søndag

Eksplosiv bænk og dernæst fokus bund

gerne med DB's

(sætxreps) enten 6x6, 7x5, 8x4 eller 10x3 ... kunne jo starte med 6x6 i første uge også arbejde dig op til de andre repranges over de næste par uger i takt med det bliver tungere

Disco og ugen slut

Du er nu træt og ødelagt efter en hård uge men det burde kunne lade sig gøre at køre en 5-6 uger og opnå overreaching hvorefter du så deloader og er et monster til 3-kamp :devil:

Bare et forslag... det virker godt for Anders og mig indtil videre plus en af mine venner der er startet ude i klubben... han er blevet rigtig vild efterhånden og har ikke trænet særlig længe... men du skal have lyst til at brænde hver gang :w00t::smile:

Vh Thomas

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Det er da også ok. jeg har tænkt mig at køre en minicyklus med 3 ugers opbygning og 1 uges deload op til konkurrencen  så kan du da også gøre det fra nu.

Fee at du gerne vil være med    og det der dødløft, der er sq til mere end 165 i dig - Jeg er sikker på at du godt kan komme op og snuse til de 180-190 måske endda de 200  stykker med det rette råweri i baggrunden 

Yup. Havde også noget i den stil i tanke.

Jeg håber bestemt at kunne lave mere end 165kg med den rette forberedelse. Jeg skulle lige som dig mene at 180-190kg er inden for rækkevide.

200kg hvis jeg kan komme i det helt rigtige mood :king:

Zoa> Det lyder nice nok. Men kræver det ikke en 4 dages trænings uge?

Link to comment
Share on other sites

Mandagens og Onsdagens træning har været ens.

Begge har budt på følgende

Squat 8X5X87,5

Benchpres 8X6X70

Dødløft 8X5X100

I mandags da jeg startede tænkte jeg at det her program så dejlig nemt ud, og det ville blive en skøn forandring for de mange øvelser i hst med tunge vægte.

Jeg ved ikke hvorfor jeg gang på gang begår den fejl at undervurdere styrkeløft programmer. Når jeg ser på vægten er den ikke særlig tung, og det er ikke mange reps.

På trods af det har jeg siden Mandag aften til nu haft den vildeste doms ever.

Hvert skridt gør nas. At sidde på potten er tortur.

Jeg har været så syre øm i måsen og lårene som aldrig før.

Det er jo ikke just sådan at jeg aldrig har squattet før. Men alligevel sker dette.

Gotta love that :w00t:

Link to comment
Share on other sites

SL er ondt!

Jeg boxsquattede for første gang igår og jeg går som en and idag

SL er faktisk synonym for ondskab.

Jeg jeg faktisk mindre doms i dag. Underligt nok på trods af jeg trænede igår med totalt doms.

Jeg føler mig så svag med de vægte jeg løfter. He

Jeg har ikke haft overskud til hjælpe øvelser.

Jeg kørte et sæt preacher curls mandag, og igår kørte jeg et sæt dumbell rows

Link to comment
Share on other sites

SL er ondt!

Jeg boxsquattede for første gang igår og jeg går som en and idag

Jeg føler mig så svag med de vægte jeg løfter. He

Jeg har ikke haft overskud til hjælpe øvelser.

Jeg kørte et sæt preacher curls mandag, og igår kørte jeg et sæt dumbell rows

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Det er der ikke meget disko over ... stakkel, hvad er det så ved at træne :wink:

Hvad regner du egentlig med at kunne dødløfte / squatte og bænkpresse til 29 Januar?

Du vejer 100kg ik?

Jeg ved du kan trække 245kg cirka i dødløft.

Og så kan du vel squatte 160-170kg ik?

Hvor meget får du så op i bænk?

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, vægten stod på 101,5 efter træning igår (i træningstøj) Så yep, 100 kg ca. + - min morgenvægt ved jeg ikke hvad er lige for tiden, men det skal jeg have chekket snart, også som slutstatus på HST'en.

SQ:

Jeg går efter 170, men har kun taget 160, er der til mere fatter jeg ikke noget, men det kunne nu være cool. Jeg tror på det så lad os sige 170.

Bænk:

Har taget 2 reps med 120 - det var dengang jeg bænkede og testede af her og nylig med 1 rep på 120 - jeg aner ikke om der er til mere, det var ikke et nemt løft, men det var tilsidst i et HST pas.

DL:

Snappede jo 240 her for nylig, så det er der vel ikke meget jeg kan ændre ved, det vil også være ok, men kan jeg tage 250 vil det da være fee, men 240 er nok mest realistisk.

I alt: 530

Nu kender jeg ikke lige den tabel vi skal bruge, men den hedder schwartz, et eller andet... men med dine ca. 13 kilo midnre er der da en god chance for at høvle mig ned til gulvet :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg ikke lige den tabel vi skal bruge, men den hedder schwartz, et eller andet... men med dine ca. 13 kilo midnre er der da en god chance for at høvle mig ned til gulvet

Det lyder vidst ikke realistisk. Men lad mig bare drømme lidt :laugh:

Hvis nu jeg laver et resultat over al forventning laver jeg DL på 200kg. Dog tror jeg dog ikke er realistisk. 180kg kan jeg nok trække.

Squat kan jeg måske få 150kg i.

Og 120 i bænk skulle være muligt. Dvs vi taler

450kg hvis jeg yder max. Det er stadig 80kg under dig

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig kan du det.

Nå dagens træning var som følger:

Først og fremmest var humøret ret ringe pga endnu engang latterlig mudderkastning i OT.

Træningen startede med 30 min sne mande rulning med min Nevø og Niece.

Jeg tror umildbart jeg var den der udviste størst interesse i den sne mand. Men altså jeg kan ikke gøre for at det først er nu jeg er stor nok til at rulle en sne mand i en anselig størrelse. Sådan en sne mand på et par meter er altså en udfordring. He

Nå men ud over det blev det til lidt Dragon flags med nevø og niece på benene, og lidt nevø og niece pres.

Den rigtige træning var:

8X5X92,5kg squat

8X6X75 bænkpres med pause på brystet

8X5X105kg dødløft

Og til sidst et sæt cabel curls

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share