Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Perfekt.

Vi kører på.

Så må vi se hvad "dit" program har gjort ved mig.

Jeg erstimerer bænk til at være 115kg touch and go.

Squat er jeg meget i tvivl om, men 140kg tror jeg der er.

Jeg lavede 5 singels med 120kg i Fredags i Squat. Og det var ikke vildt tungt. Mit gamle max var 125kg i squat. Så måske 140kg

Dødløft er sikkert ikke steget vildt meget. Men 170-175kg.

Hvis det lykkedes er det også 35kg oven i totalen.

Link to comment
Share on other sites

Så må vi se hvad "dit" program har gjort ved mig

jeg vil nu kun tage æren for lidt af det, hvis det stod til mig skulle du droppe et par sideøvelser ;)

Men det bliver spændende at læse om, husk at spise godt og få din søvn i nat :)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Det var da godt nok noget skidt med dig!!! Ikke for at være negativ men sådan en gang influenza plejer at tage 2 uger før man er igen med træningen igen. Men husk at prøve så vidt muligt at tvinge nogle kaliorier m. prot´s i sækken, så du ikke forsvinder helt.

God bedring :)

Link to comment
Share on other sites

det er noget møj med den influenza, og god bedring. Når man træner hårdt så bliver man lettere syg, meget lettere....en ting jeg gør for tiden er at æde ekstra mange C-vitaminer og undgå steder som diskoteker hvor der er mange samlet, og hvor jeg iøvrigt ikke har så stor tillid til deres hygiejne. Jeg ved ikke om du også har gjort disse tiltag, men hvis ikke kunne det måske være noget du kunne tage op til overvejelse, næste gang du bygger op til et maxforsøg :)

Link to comment
Share on other sites

Well så måtte jeg tage slaget.

Har ligget i sengen hele dagen. Jeg har trænet 11 uger op til de her max forsøg, så jeg er jo ikke meget for blot at lade det skippe.

Nå men jeg tog til min Kiropraktor klokken 17:45 og han så på det, og det så fint ud.

Tog hjem igen, og besluttede at jeg ville prøve at tage ind og lave max forsøg alligevel.

Opvarmning var

1X5X50kg 1X7X50kg 2X1X70kg 1X1X85 1X1X100kg

De 100kg virkede meget tunge. men jeg fik også den skævt ud af rackt.

Nå men "vi" besluttede at prøve med 112,5kg.

Det gik ikke. Jeg synes ellers jeg havde den godt under kontrol, og der var god gas på. Men den kom kun 10-15cm over brystet og lå død.

Så 11ugers arbejde ud i vasken.

GREAT

Så ville jeg køre lidt tung dødløft.

Dubbels. Med 150kg.

Jeg fik en singel med 150kg. og så var det løb kørt.

Så måske jeg skal tage mit medlemsskab i den danske skak union op til overvejelse.

ØV hvor er jeg træt af det her.

Glasdreng member No. 03

og så render jeg rundt med sådan en pige vægt på 82kg.

ØV

Lad mig lige rase ud ik. hehe

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Ja, det var sgu lidt surt i dag. Men forklaringen skal utvivlsomt findes i at du pt. kun vejer ca. 80kg, det er jo ikke en vægt man kan bruge til noget i styrkemæssigt henseende. ;)

Jeg har lige prøvet at taste dine løft kontra din vægt ind i mols beregner på forsiden.

Dit gamle maxløft:

Vægt=87 kg

Løft=110 kg

= Hvis du vejede 100kg ville dette svare til 117 kg

Maksløft i dag:

Vægt=80 kg

Løft=110 kg (Vi anslår at du var god for 110 kg)

= Hvis du vejede 100kg ville dette svare til 123 kg

Så rent teoretisk svarer det til en fremgang på 6 kg. Så måske er det ikke helt så slemt trods alt.....

Link to comment
Share on other sites

Så bliver du sq :asmd: Blackice :lol:

Well har selv været syg hele ugen fra sidste lørdag hvor jeg havde en katasdtrofal ringe træning, starter først op igen mandag, men jeg ved at jeg nok skal komme på højkant med det samme - Tag det som en deload periode og æd igennem det du kan her imens du er syg, så der ikke ryger nogen muller - og jeps husk c-vitaminen!

Edited by LungBrush
Link to comment
Share on other sites

Nå jeg er tilbage i spillet.

Mit program er jo uden tvivl blevet helt spoleret efter en uges sygdom uden træning.

Jeg har optimeret mit program lidt.

Så det er blivet kombineret med lidt hypertrofi, og jeg har prøvet at skære lidt ned i øvelserne.

Så nu ser det sådan her ud:

Mandag:

Cat Squat. 5X3

Tung bænkpres 5X2 (Med løbende progression)

Cabel rows 3X8 (Med løbende progression)

Mol CURLS 3 Tunge reps. 8-12 Reps efterfølgende.

Tri set Skulder ( Back raise, Side raise, front raise)

Onsdag:

Dødløft. (Skiftevis tung og cat. 5X2 og 5x3)

Incline benchpres. 3X8 (Løbende progression)

Frenchpres 3X8 (Løbende progression)

Militarypres 3X8 (Løbende progression)

Fredag:

Tung Squat 5X3 (Løbende progression)

Cat Bænkpres 5X3 80kg

Cabel Rows 3X8 (Løbende progression)

MOL curls

Pull ups 2X Max

Lørdag/søndag

Armbøjninger 2X25-30rep

Nu er der så plads til at krydre med:

Shrugs, rotor øvelser, grebs øvelser, mave øvelser, og lidt vægtløfter øvelser.

Link to comment
Share on other sites

tror du din bænkpress har godt af alt den skuldertræning??
Hmm narhhh tjarhhh.. Må indrømme at det ikke var vidre overvejet at jeg smed det Military pres på.

Men den kan jeg jo bare fjerne igen.

Jeg synes bare ikke jeg havde nogen ordentlige "presse" øvelser for skuldrene.

Nej, men det har hans forhåbentlgt kommende cannonball-delts

Torben har den rigtige indstilling. hehe

Istedet for at køre 2xmax på dine PullUps, ville det være smartere at køre ladders.

Ellers ser det fornuftigt ud.

Ok fair nok.

Ladders? Æeee bæeeee. Nu føler jeg mig lige lidt retarderet. Hvad mener du ?

Link to comment
Share on other sites

rigtige indstilling?? det lyder som en kosmetik løfters holdning, ikke en der vil have et badass bænkpress. Og hvorfor stoppe ved military presses, jeg synes også der er andre skulderøvelser du sagtens kunne være foruden. Især kunne man forestilel dig at din front deltoid fik lidt rigeligt at se til med både bænkpress, incline, og front raises. Det kan måske lade sig gøre med et don smørhår program med lette vægte, men nu ved jeg jo at du gerne vil op og have en evil bænkpress, så der ryger jo nok nogle kg på stange, og så tror jeg at det bliver lidt overkill med alt den skuldertræning

Link to comment
Share on other sites

og så tror jeg at det bliver lidt overkill med alt den skuldertræning

Det synes jeg nu ikke er specielt meget. Et ugentligt trisæt baseret på raises - og ikke presseøvelser - kan næppe virke særligt forstyrrende på bænkpressen. Desuden så er udgangspunktet for dette program en kombination af bb og styrke.

Link to comment
Share on other sites

3-way laterals med høje reps, vil IKKE genere bænkpres træningen, men derimod sørge for en sund, jævn balance i skulderen, man starter med det bagerste hoved først så vægtenen der bliver brugt til front raises er så lette at det mest handler om blodgennemstrømning. Mine skuldre har det bedst når jeg laver triset for dem, hvis jeg derimod dropper dem, hypotrofere det midterste og bagerste hovede hurtigt og jeg får knas.

Ladders er hvor man laver 1 rep holder pause laver 2 reps holder pause i samme tid som det tager alt lave 2 reps, etc op til 5reps, det er én ladder.

Link to comment
Share on other sites

ikke en der vil have et badass bænkpress
AUUUCHHH
Det synes jeg nu ikke er specielt meget. Et ugentligt trisæt baseret på raises - og ikke presseøvelser - kan næppe virke særligt forstyrrende på bænkpressen. Desuden så er udgangspunktet for dette program en kombination af bb og styrke.

God pointe.

3-way laterals med høje reps, vil IKKE genere bænkpres træningen, men derimod sørge for en sund, jævn balance i skulderen, man starter med det bagerste hoved først så vægtenen der bliver brugt til front raises er så lette at det mest handler om blodgennemstrømning.

Endnu bedre pointe.

Link to comment
Share on other sites

nu nævnte jeg også incline sammen med det andet. Og det er uden tvivl også incline der sætter det største press på frontskulderen. Jeg må nok også krybe til korset og fortælle at jeg ikke helt var klar over hvad et triset var, men det virker som om at det svarer til et supersæt, bare med 3 øvelser??

Når det bliver tungt i bænkpress, får man brug for noget restitution, og hvis du samtidig kører med en løbende progression i incline kunne jge godt forestille mig at det havde en skidt indflydelse, og ville hæmme dig i dine bestræbelser på et bedre bænkpress :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share