1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      393.9k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (253,127 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 192 Guests (See full list)

    • There are no registered users currently online
  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • 26-04-2024 Styrke Opvarmning: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw.   Dødløft:  1 x 5 x 60kg.  5 x 5 x 80kg.  Bryst pres maskine:  1 x 10 x 75pund.  1 x 10 x 90pund 3 x 10 x 15pund. Ok maskine, men vægtangivelsen er underlig. Pull down maskine:  1 x 10 x let  3 x 10 x 80 Skulderpres db.: 3 x 10 x 12kg. Nyt center med underlig blanding af maskiner. Glemte stræk af It-bånd og balle.   27-04-2024 Løb 7,6 km 50m16s Lidt tempo til sidst. 2,6km med 6m14s/km
    • Vejret spillede max Lørdag, og det er på de dage at gård livet fungerer.   Håndværkerne har lagt gulvet værdigt, og de brugte resten af dagen på at mørtle de udvendige mure op, efter alt murrer arbejdet. Super fint arbejde. Min far og jeg fik "sø sat" lidt åkander, og reetableret min flisegang, efter Kloakmanden havde gravet en del af den op Så ingen træning Søndag: Dødløft Alle sæt med Straps, pga brandsåret på venstre hånd 5x130 5x155 5x175 5x185 Jeg løb tør for tid her Runde 2 5x155 3x215 (med bælte og stroppre)
    • Fredag.....Huset var igen fyldt med gæster, og efter en arbejdsdag var det svært at få trænet. Men jeg fik gøglet lidt Deadbench (Det er i virkelighede et bænk der starter nede fra, i stedet for oppe. Dvs man starter med stangen liggende i bryst højde, på safty bars. På den måde er stangen helt død, og der er ingen for spænd. Hvis man repper den. Så ligger den død på gaflerne i bunden.   5x60 3x110 3x120 1x122,5 1x125 1x127,5 1x130 1x120
    • 700 gram væk og er “nede” på 92,7 kg - 4400kcal i går. Sov elendigt i nat og det er meget sjældent jeg kan huske mine drømme. Men mor ringede på arbejdstelefonen mens jeg sov - også i drømmen. Så noget forvirret og der gik lidt tid, inden jeg indså at det ikke var nogen hilsen fra “den anden side”. 1 times søvn senere, må jeg op og drikke en liter vand og smøre benene ind i fugtighedscreme. Så vågnede jeg efter næsten at have misset min bus på en rutebilstation i Rusland. Men nåede at køre rundt ud af bymidten med et gigantisk slot og ud på landet med bjerge i baggrunden. Dafuq????? Men halv ni, var det så tid at stå op. Benene var helt væk og med en smule reel DOMS. Med 3 kg tabt på en uge, omend de også kom hurtigt på, er det måske ikke så sært at kroppen er lidt ude og skide. Ville køre Fælleden stille og roligt men benene var SÅ døde, at jeg nøjedes med 30 minutter i zone 1 og 2 - håber at det er bedre i morgen. 1 sæt stående læg og kropshævninger og så ned i sportsfyssen. 2 sæt bænkpres m stang supersættet med 2 bicepcurl og 3 sæt siddende Arnold Pres. Det er ikke meget men… Nu vil jeg lave en kop kaffe og så pakke det koldeste vintertøj væk. Både til cykel og arbejde. Det har ellers været nogle dejlig 30 timer. Jeg har ikke hørt overboen siden i går morges men nu har han lukket trampe-elefanten ud og knalder ivrigt med døre og toiletbrættet. Jeg gik ellers lige og håbede at han var kradset af.
    • Dagens cykelløb blev lidt af en omgang. Vi kørte oppe i Sandbjerg/Vedbæk området, en lang bakke hver gang inden målgang. Ikke super stejl, men det går stadig opad. Havde en fin opvarmning, og så ellers ud på ruten. Lige omkring de 45 til start. Jeg har været syg siden fredag i sidste uge, og blev nogenlunde frisk omkring onsdag/torsdag i denne uge, så ikke verdens bedste optakt.  Afsted med os, okay rolig start faktisk, og så kom de første angreb undervejs. Der var et sted på vej ud mod Strandvejen hvor der var et helleanlæg midt på vejen, det gav lige en nervøs situation, men så vidste vi det til næste omgang. Egentlig ikke fordi der skete så meget i løbet. En del angreb, der blev hentet ind igen. Nogle fik vidst lov til at køre afsted undervejs.  Jeg havde placeret mig i bagenden af feltet, for trænger til træningen mere end positioneringen. Så snart formen for alvor begynder at være der, så skal jeg længere frem i feltet. Et par enkelte gange måtte jeg trykke til for at komme med på smækken, men ellers var det for det meste til at have med at gøre. Der var et par ryttere der dryssede af undervejs, og jeg kunne se at jeg havde det stramt på bakken, men så snart nedkørslen kom, så havde jeg en kæmpe fordel ift. de andre. Det var virkelig fedt.  På 4. sidste omgang begyndte jeg at mærke lidt krampeværk, men kom væk fra det igen. Til gengæld var der intet at gøre da var nærmede os sidste omgang, og vi var kommet op på toppen af bakken, og jeg bare mærkede hvordan hele venstre baglår krampede op. Jeg slog ud og lod det være det. Jeg valgte dog at køre videre, så det bare lige var sidste omgang jeg skulle køre alene. På nedkørslen fik jeg dog krampe i begge lår på samme tid. Er du gal det gjorde naller, og jeg kunne ikke rigtig køre rundt med pedalerne, for når det ene ben var nede krampede det for fuld smadder, og når det andet var nede krampede det. Jeg endte med at køre ned uden at træde, og fandt så et sted hvor jeg lige kunne klikke ud og holde ind til siden og få styr på stængerne. Blev til lige over 2 minutter jeg bare stod inden jeg kørte videre. Så ellers bare nogenlunde fornuftigt tempo op til mål og over stregen.  For mig blev løbet på 2:18:31, 93,8 km, 40,6 km/t, 219 watt i snit og 269 i NP. Og så lige 656 højdemetre. I øvrigt 209 TSS.  Da jeg kom hjem fik jeg bestilt Pillar Triple Magnesium, som jeg håber kan hjælpe på det hele, og ikke mindst kramperne. Men okay, det er altså også et hårdt løb når man sidder på smækken og skal lukke huller hele tiden. 
  • Recent Status Updates