1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      393.9k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (253,213 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • I øvrigt pudsigt at motionsudgaven stadig holder fast i Eroica navnet, hvorimod prof løbet jo har skiftet navn til Strade Bianche, og endnu oftere bliver udtalt Strade Bianchi :D 
    • Apropos tidligere opslag, så kunne det være fristende at gå tilbage til lukkede ringe, hvis der en dag skal sammensættes en cykel til l'Eroica, men det kan sgu blive en dyr fornøjelse. Navnlig, hvis arrangørerne vælger ruter med grus, hvad de vist altid gør ... https://www.cykelgear.dk/reservedele/daek/racerdaek?37[]=Tubular&sorting=price_asc&page=1&products_per_page=90
    • Har løbet en lille joggingtur hen og rundt om Damhussøen i dag. Er stadig godt øm i venstre side ved løb, men det var alligevel rart at løbe 'en rigtig tur', om end den var kort og langsom. I morgen står på en lille joggingtur hen til PureGym for at træne lidt styrke, så det er ikke den store udfordring. Så må vi se, hvad der skal ske onsdag. Torsdag skulle den gerne stå på en lidt længere cykeltur - helst uden styrt 
    • Den der rolige tur torsdag, var egentlig også nogenlunde rolig, men det var mere held end forstand. For jeg driblede afsted med ELENDIGE ben. Den slags der slet ikke kan komme liv i. Havde egentlig luret på nogle 40/20 intervaller som der stod i planen, men det var benene slet ikke til. I stedet blev det til en tur til Esrum og så retur via Karlebo. Vinden var virkelig vild, men det var også ekstremt lækkert at køre i solskin og i korte rør.  Da jeg var ved at være hjemme skulle jeg igennem Høveltes øvelsesterræn, men blev bedt om at vende om af en stor kampvogn der ikke havde tænkt at flytte sig  Så en lille omvej, og så ellers bare hjem via Farum. I alt 65,6 km på lige over 2 timer.  I weekenden fik jeg oparbejdet et solidt søvnunderskud med en fødselsdagsfejring (ikke min) plus det løse. Den skal lige indhentes her de næste par dage, hvor den i dag står på styrketræning, så cykling i morgen, benåbner onsdag og cykelløb torsdag.  I fredags gik turen bl.a. også til Fleggaard, og her kunne man købe 4x High5 energy gels med koffein for 20 kroner, eller 5 kroner stykket. Det er ret billigt. Så der røg 2 kasset ned med 20 i hver. Normalt bliver en kasse solgt for 129 kroner når den er på tilbud. 
    • 800 gram tabt - korte ture med korte hårde intervaller gør bare et eller godt på appetittreguleringen. jeg skulle først møde kl 13:16 og mod forventning var det ikke regnvejr. Så da min mave også var vågnet  nappede jeg et tur å diget i zone 2. 53 minutter er ikke alverden, men det var hvad jeg kunne flette ind. I øvrigt overraskende frisk i benene - langt mere frisk end efter de to timer i zone forleden  Bagefter ned i sportsfyssen: Dødløft: 5 x 10 - alle reps med fint opspænd og god teknik. ss Skulderpres: 4 sæt Benpres: opbygning + 4x5 ss Reverse pecs Deck: 3 sæt …. Der er lige steget en flok unger i skolealderen på toget.  Inden de nåede kupeen, kunne jeg bagfra høre et “åhh nej”. Egentlig med god grund, for alm. pli og opførsel i det offentlige rum, er tydeligvis ikke noget de har lært. Havde vi opfører os sådan da jeg var i den størrelse, kan jeg komme på et par forældre, der uden tøven havde svunget en flad.
  • Recent Status Updates