1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      394k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (253,310 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Pyha, når jeg ser priser på nye racercykler og -komponenter bliver jeg mere og mere glad for, at jeg samlede mig en 'skrabsammencykel' af brugte dele forrige vinter. Ikke fordi min minimale cykling berettiger til mere, men priserne på nye cykler og dele er da stukket helt af. Og så vanvittig meget bedre bliver de da heller ikke år for år? Hvis jeg skulle opgradere, så ville jeg nok bruge samme approach som jeg gør med min mobil og med min pc til kontoret: gå efter sidste eller forrige års modeller. Lad andre tage den store, første afskrivning, og nyd så, at langt de fleste ting 'fra sidste sæson' stadig gør det glimrende. Det er muligvis alderen, der taler, men alligevel ...
    • Da jeg sidst eksperimenterede med at springe morgenmaden over, gik det fint i en periode. Men så blev jeg sløj, og jeg må indrømme, at jeg helt instinktivt som det første droppede fasten. Det fungerede bare slet ikke, når kroppen skulle på højkant igen.
    • Status på træningen siden sidst.    Jeg lavede både den vo2 max træning, hvor jeg var flyvende og styrketrænede samme dag. Det gjorde så, at jeg havde vanvittig ømme ben, og de var stadig ømme da jeg skulle kører løb om torsdagen. Så det blev en hård dag. Op til løbet havde jeg spist og fået drukket godt med elektrolytter m.v. og jeg havde to store 950ml dunke blandet op med 160 carbs hver - det skulle gerne holde mig til omkring de 120km hvor 3. depot lå. Jeg endte med at indtage omkring 90carbs i timen henover de 190km.    Start lød, og vi kom godt igang - jeg befandt mig i den øverste del af feltet, og jeg havde det egentlig fint. Jeg kunne godt mærke ømheden i bentøjet muligvis kunne sætte en begrænsning, men jeg kom med opover de første større og længere bakker. På lyngvejen, der varer ca. 4 minutter, blev der presset på, og jeg og 10 andre fik vristet os fri fra det øvrige felt. Her holdte hullet, og efter en 10 km kunne vi ikke længere se det jagtende felt. Jeg forsøgte så vidt muligt, at undgå at bremse for meget, og tage sving i fart så jeg ikke skulle spendere for meget energi for at få mig op i fart igen (jeg er lidt tung jo) og synes det lykkedes meget godt. Efter ca. 1 time af løbet, var der 5 mand der stak fra feltet - og jeg gad ikke jagte, og de ville de andre heller ikke rigtigt, så vi lod dem kører og trykte selv bare jævnt på. Men til sidst slap de ud af syne. Efter halvanden time og 260 w og knap 300 NP watt, så kunne jeg alllerede mærke at kramperne var på vej.. fandeme lige godt satans det allerede skal ske.. vi mangler stadig like 130km  - men jeg fik åbnet den føromtalte "hotshot" og fik den drukket. Jeg ved ærlig talt ikke om det hjalp, men jeg kom med nød og næppe opover flere bakker, og kunne strække kramperne i venstre baglår lidt ud. Jeg kunne godt kører op til de der 300w uden at krampen holdte sig fastlåst, men når vi kom opover, så blev det sgu svært. Men krampen blev holdt lidt i stak, og jeg havde lidt en lovlig undskyldning for ikke tage for mange føringer. Efter 140km, samlede vi et par stykker op fra de andet udbrud - tænker de var gået lidt kolde. Og det endte da også med de slap vores gruppe. Jeg kom ind med gruppe 2, før feltet men hele 17minutter efter vinderen. Vi kom igennem de 190km og 2300HM på 5 timer og 27minutter. Det blev til 220 rå watt og 260 NP henover distancen. Med transport km nåede jeg opover 200km den dag - og så er der lagt på til LaMarmotte!   Efterfølgende dage holdte jeg en hel dag off, og så tog jeg to lavere z2 ture. Og holdte så fri om mandagen, og kørte så igen igår. Det var meningen jeg skulle tage en GRASPOR test, og det gjorde jeg også - men pludselig mistede man bare dataen fra grasporen, og så var den test done. Så endte med at tage en svededragt på og kørte 30m varmetræning på HT istedet. Nu er jeg så desværre ramt af noget sygdom - det anede mig godt, efter vores unger har været syge - og jeg plejer altid at få raget til mig. Så nu håber jeg, at jeg kan nå på højkant inden fredag, hvor vi kører til Harz. Det tegner desværre til at blive en våd fornøjelse, så det er jeg lidt irriterereret over.    Stats 15-05: Vægt: 80.3 FTP: 336 WKG: 4.18
    • Ja det er virkelig det med for lidt og for meget men spændende, at du også har eksperimenteret med det kære Vestjyde og som altid imponerende med alt det træning du når   Det samme gør sig så ikke lige gældende her. Er tilgengæld blevet lidt klogere på, hvorfor at jeg (måske) følte mig så træt og uoplagt i weekenden og fredag aften faktisk også havde ansats til ondt i hilsen. Det er lidt svært for mig præcist at skelne, hvor meget der er astma, allergi og hvad der reelt er infektion men er bare ikke rigtig rask. Mandag gik jeg de lidt mere end 2 x 5 km frem og tilbage til mødested i Odense og havde masser af astma om aftenen. I går kunne jeg mærke, at der reelt sad noget i de øvre luftveje og er på antibiotika + masser af astma medicin. Samtidigt skulle jeg bugsere mig selv ud til Gødstrup midt i totalt tog kollaps i går tidligt morges. Ja så har squ været lidt udfordrende. Har haft prøvet at tage det hele ovenfra og ned og endte i går aftes med bare at chille med noget Netflix og chokolade. Inden havde jeg nået at forgribe mig på Matador mix kasse på hospitalet. Uden at det skal lyde som en dårlig undskyldning (det er det) så er det altså sværere på binyrebarkhormon at styre appetit og frontallapper og især når frokosten blev en slags tidlig aftensmad ved 5 tiden pga ekstrem travlhed. Ja så ikke lige mine bedste dage men dem er der også nogle af en gang imellem og jeg prøver at benytte det som inspiration til, hvordan at jeg kan få lagt gode planer og gode vaner, når jeg er lidt mere frisk igen. Forhåbentligt lidt styrke/yoga i eftermiddag. Var for træt i morges.  Er faktisk stadig i tvivl om eksperimentet med I.F. gjorde mig lidt ekstra sårbar nogle dage men omvendt, så var der også fordele. The jury is still out men ingen faste i de her dage, hvor jeg ikke er rask. Heldigvis ikke faldet i med kaffe dag 155, eller alkohol dag 158, slik dag 1, chokolade dag 0, IF dag 0  Fik ikke vægt med herud.  Dejlig solskinsdag til boardet fra lidt vingeskudt mig  
    • Det er det. Jeg har altid haft en svaghed for aerodesignet. Hvis vi går 10-12 år tilbage, var jeg voldsomt forelsket i en Kuota Kharma Evo. Det var nok samme begejstring, da jeg så Orbean sidste år Det skrevet, så er jeg alligevel i tvivl, nu det nærmer at muldvarpen skal frem i lyset. Gider jeg lære om bleading og nye procedurer, når jeg står i vejkanten og er punkteret og skal fedte med skiver? Gider jeg risikere at jeg ikke kommer til sidde godt på den og alligevel hellere vil køre på den gamle? Og var det ikke bedre bare at få bikefittet vintergeden og bruge den i stedet, nu jeg åbenbart har lagt wattene i graven. Et eller andet sted er det jo til grin at være langsom på så dyr en cykel. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at der var en eller anden snert af barnlig begejstring, når der skal bruges penge i den størrelsorden.
  • Recent Status Updates