1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      393.9k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (253,114 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • 3500 kcal og vægten uændret. Kollega m frue spurgte om jeg ville cykle klokken 12. “Sommertøj” med løse ben og en langærmet svedtrøje under den kortærmede. Det begynder at ligne forår. Til Roskilde i medvind og hjem med vind på snuden. Allerede fra start fik vi følgeskab af en gut, som tilfældigvis bor næsten ved siden af de to. Han kørte lidt friskt til og kendte ikke folks grænser, så den kvindelige deltager fik sat en pæn række PR´s, nu hun blev presset. I modvinden fik jeg også taget en pæn lang dingerføring. Det “må” jeg ellers ikke, men nu havde ham den fremmede jo åbnet for tempo-posen. Ellers ikke så meget andet en end mellemlang skiltespurt på ca 15 sek. Kan ikke helt se det, da min wattmåler tossede noget rundt i det og skiftevis viste det halve. Men også nul, ind i mellem. Og så normalt. Den skal lige i opladeren og så håber jeg den funker igen, selvom der ikke har været meddelelser om lavt batteriniveau. Små 77 km blev det til. Havde vi været hollændere, så havde det været en GIGANTISK festdag. Kongen har fødselsdag og det markeres et omfang der helt anderledes end her.  
    • Træning d 27.4 Styrke Først Stines lille hjemme program Squat vekslende med rumænsk dødløft, 3 sæt a 8 gentagelser. Brugte stang på 27 kg til squat og 16 kg's KB til de første dødløft. Stod tilgengæld oppe på bænk for ekstra dybde. På det sidste dødløft sæt 27 kg's stangen. Prøvede at putte mere på i squat men uden et rack var jeg usikker på om jeg kunne få den op over hovedet. Men kunne helt klart godt have haft gjort den tungere til dødløft. Well det er derfor, at det er godt at få hjemmetrænet for at få erfaringer.  Så one arm row vekslende med bænkpres. Igen 3 sæt af 8 gentagelser. Brugte 16 kg's KB til trækkene og så 27 kg's stangen til bænkpres. Også lettere end når jeg træner i centret men igen win or learn. Skulle nok have haft taget flere gentagelser når det var så let men ja famler mig lidt frem og er bare glad for, at jeg er kommet i gang.  Mere styrke Balle træning med app 20 min Core træning med app 20 min Uhhh det var hårdt med ekstra tid og mange gange vil de to x 10 minutter være meget bedre end ingenting. Men føltes godt at udfordre mig selv, nu hvor jeg havde tiden.  Yoga De samme 60 minutter som de 2 foregående dage. Very very nice. Er så glad for at have fundet et program som fungerer og hvor jeg nogenlunde kender det og uden at det er ekstremt krævende, som fx Ashtanga ville være for mig lige på det her tidspunkt.  Guess that's it. Nu må jeg hellere få hentet cykel på Banegården + få købt lidt ind.  I morgen PT med Stine og ville rigtig gerne prøve at få jogget lidt stille og roligt inden. Og så helst yoga også. Det ville være superlækkert ovenpå styrketræningen men nogle gange skal jeg snuppe det fra morgenstunden, hvis jeg skal være helt sikker på ikke at få snakket mig selv ud af det.  Dejlig aften og fortsat weekend til boardet    
    • Rigtig god pointe kære Vestjyde og ja det kan jeg også godt mærke. Nemlig at det bliver bedre når vi har haft været i gang et stykke tid. Og jeg burde også virkelig sætte mere tid af til opvarmning. Særligt om morgenen synes jeg dog, at det er svært at nå når vi mødes allerede 6.30. Men hånden på hjertet, så har jeg også haft været dårlig til det, når vi træner om eftermiddagen.  Forhåbentligt kunne det hjælpe, at jeg overordnet får styrketrænet mere og ikke mindst, omsider, de sidste to dage har fået dyrket yoga. Ahhh pure bliss og slet ikke uoverkommeligt + at jeg har fundet, valgt et program, som virker passende = let tilgængeligt. Det starter og ender stille og roligt og så indimellem, så er der nogle lidt mere dynamiske ting men stadig overkommeligt og tilpas + hofte fokuseret. Der er ingen garanti men stor, stor tilfredsstillelse, at det i går lykkedes mig at komme hjem fra fredags kaos og så få smidt mig på måtten. Og det trods, at jeg ikke fik sovet mange timer mellem torsdag og fredag. Til gengæld med en kvalitet som apps aldrig kommer til at kunne måle/registrere og lige præcis en god reminder om, hvordan jeg i årevis, i årene med masser af yoga, simpelthen kunne glæde mig til at skulle sove om aftenen og det helt fra når jeg redte min seng om morgenen. Mentalt er der også noget virkelig vigtigt i det med at kunne gå ind i hjemmetræningen. Det er jo så nemt når det lykkes og det uden spildtid overhovedet. Men nogle gange svært lige at få gjort.  Synes at min onsdags fornemmelse af lidt ondt i halsen vendte tilbage i nat og med større styrke + lidt varm i hovedet, så forestiller mig ikke, at jeg kommer til at flagre rundt, hverken på løb, eller svømmestadion. Det er så smukt når jeg kigger ud på alt det grønne i haven, at jeg godt kunne have lyst til at løbe men hofte er bare blevet så meget bedre den sidste uges tid, at jeg virkelig ikke har lyst til at sætte det over styr.  Træning d 25.4 Yoga 60 minutter med down dog app Træning d 26.4 Yoga De samme gode 60 minutter med down dog app Bagefter fik jeg lidt ristet rugbrød med smør på da jeg ikke havde nået at købe ind men smagte faktisk også virkelig godt = også proof of principle, at al mad smager godt når jeg er ægte sulten.  Ja og faldt så i søvn i sofaen med "Shogun", hvor jeg i dag er nødt til at prøve at finde tilbage til, hvornår jeg egentlig var vågen og fulgte med.  Nå dagens stats: Kaffe dag 137, alkohol dag 140, slik dag 8, chokolade dag 1. Spiste chokolade i går eftermiddags og tror egentlig ikke, at det var nødvendigt. Snuppede den lige i 7-11 på hospitalet og faldt så bagefter (også i 7-11) over en protein fidus, som egentlig var rigelig dessert. Well morgenvægt 55.8 kg, selvom at jeg synes at jeg har spist som en hest i flere uger. Tror, at det er heromkring, at jeg må erkende, at jeg ligger, hvis jeg ikke skal udpine mig selv og blive slap som kogt asparges. Og så er det bedre at arbejde på at få noget muskelmasse. Og selvfølgelig spise sundt med masser af protein + holde fast i Kaffe og alkohol rehab. Meget dyb samtale med bjergven F i går som godt kunne have kaldt på en G & T, men er nok ret bevidst om, at alkohol rehab mere er en ting for livet for mig. Og når jeg ser på, hvor meget bedre jeg egentlig har det i de her dage, så kan jeg også nogle gange være i tvivl om jeg skal i gang med kaffen igen. Eller om det når at f.. min hjerne for meget op. Nå det skal jeg alligevel ikke forholde mig til, førend at der er gået 163 dage. Og ja kunne godt forestille mig, at det giver sig selv, hvis jeg i 4000 moh har den knaldende hovedpine, som jeg kender fra tidligere.  Nå dejlig weekend til boardet  
    • 4900 kcal i går - 400 gram smidt igen til morgen. Godt tung i benene og tror ikke rigtigt på at de er på toppen i morgen, så ned i sportsfyssen til en god gang overkrop og lidt for bagkæden. Inden da, 5 x stående læg. De 3 i midten med 22 kg i rygsækken. 80 minutter uden at stresse rundt. Hvordan jeg får cyklingen til at hænge sammen henover sommeren, aner jeg ikke. Man bliver gammel i ryk, så det kan sagtens være at den næsten 10% lavere FTP, og de 150 sprintwatt i forhold til sidste år, bare ER tabt og der ikke er noget at gøre. Men kunne jeg i år køre mere end 4900 km og vende tilbage til, at intervaller bliver kørt med painface og tungen hængende ud af munden, så kunne det MÅSKE hjælpe lidt. Men hvordan det skal blandes med restitution af det gamle skrog… det bliver noget med af famle mig frem. Ellers…. Det er vigtigt at jeg holder fast i skuldertræningen. Det er længe siden jeg har omtalt min venstre skulder som glasskulder eller lorteskulder. Den fungerer nemlig fint, efter jeg har lagt mere træning på. Tanken om at kunne gøre det samme for den nedre del af ryggen, er naturligvis nærliggende. Deraf de lette dødløft i den sidste tid. De sidste måneder er læggene nærmest kun blevet trænet i benpressen. Og trods min høje vægt, som plejer også at give fylde på fylde på de små pinde, er de blevet næsten en halv cm mindre. Og klart svagere. Så tilbage til det der virkede. Projektet for i år, bliver om der kan puttes masse på brystet. Med træningsudstyr to minutter væk, så skal det prøves. Og så måtte det efterhånden godt blive varmt. Eller i hvert fald lunt. Især fordi jeg troede at min ferie sluttede søndag men jeg har også mandag og tirsdag.
    • Jeg både spiser og træner fornuftigt og har gjort det siden januar. D 24. Dec vejede jeg 81kg, idag 82.4 så ja, har implementeret intermittent fasting i hverdagene.    studier viser intermittent fasting også kan gavne de mitokondrier som er så vigtige i udholdenhedssport, så håber z2 og dette måske kan give mig en dobbelt effekt :)
  • Recent Status Updates