1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      394.1k
      posts
    2. 128.3k
      posts
    3. 27.3k
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42.5k
      posts
    5. 40.2k
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62.7k
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48.6k
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10.3k
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61.2k
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3.3k
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9.8k
      posts
    12. Billedgalleri   (253,408 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • 91,6 kg  Planen var egentlig en anden, men jeg endte med at køre tur med kollegaen. Han havde ikke helt hovedet med i dag, så tempoet var adstadig.  Dog… misundelse er en grim ting. Det ramte mig altså hårdt, da han slog hul på 1600w grænsen i en af spurterne, samtidigt med at mine egne watt forsvinder hurtigere end sneen i Alperne. Også lidt…. i de år jeg kunne spurte fra ham, så lå jeg altid ved siden af ham og forhjulslirerede for at presse ham til lige at træde lidt mere. Kan han begyndte et splitsekund før mig, så gør han det og er all-out fra start. Der bliver altså ikke givet ved dørene den anden vej. Men OK - det kan jeg selfølgelig heller ikke forvente. Men jeg husker det som sjovt og givende, når Andre (HvidovreCK) lukkede mig ind i spurternes første del, inden han lukkede op og kørte væk. Efter den vanlige snak inden han triller hjem, følte jeg mig OK og havde også en god slat vand, så jeg tog Fælleden med. Der kører et par ryttere ud foran mig og jeg vælger at bliver bagved, for at at holde pulsen nede. Senere indhenter jeg et “cykelløb” der fylder flere hundrede meget ude på diget. Jeg bliver naturligvis bagved og kommer hjem med en generelt rolig tur og en fornemmelse af at have kunnet kørt mere. Talentløse 97,3 km. Havde jeg kunnet trykke distancen frem på cykelcomputeren, havde jeg kørt en lille omvej, så jeg var endt over 100. Selvom jeg ikke er kvast, så skal jeg nok holde relativ lav profil i morgen….  
    • Fredag d. 24. maj 2024 Cykling 28 km Lavede vist lidt udstrækningsyogacoreøvelser om morgenen...da det åbenbart er tiltrængt disse dage... Kørte i sommerhus efter arbejde om aftenen, så kunne nyde en dejlig morgen...   Nåede en aftengåtur: hvor fugleappen Merlin blev flittigt brugt - og flere "ukendte fuglestemmer" lokaliseret... bl.a fulgte vi efter en meget kaldende bogfinke, der larmede temmelig meget ...   Lørdag d. 25. maj 2024 Skøn morgenkaffe med endnu flere fuglestemmer... Denne gang hørte vi først - og så efterfølgende en sjov lille fugl med orange punkerfrisure sidde lige ved siden af os inden den fløj videre. Sådan mente vi ikke at have set før... Vi fandt ud af, at det var en "rødtoppet fuglekonge", der vist ikke er helt almindelig... Efterfølgende hørte vi den mange gange i løbet af weekenden - + så den et par gange mere - dog ikke lige så tæt på. Vi fik en del flere fuglestemmer på listen - og især gransangere, rødhalse, bogfinker og solsorte er flittige gæster i haven... Dertil ringdue, musvit, sortmejse, munk, blåmejse, rødstjert, sangdrossel, grønirisk, løvsanger, sortkrage, tyrkerdue og gærdesmutte blevet "optaget" fra haven. Sanglærke og fasan er på overdrevet og gøg. Vi har selv observeret bl.a. svaler, skarver og måger ;-)   Nåede en kortere tur på stranden og fik endelig nydt en toplækker dukkert i havet.   Eftermiddag og aften i festligt selskab i anledning af fødselsdag hos naboen..   Søndag d. 26. maj 2024 Core/ryg/balle-program ca 1 time Underarme/skuldre har fået pause her i weekenden...   Mandag d. 27. maj 2024 Underarms-+skulderøvelser Cykling 28 km
    • Med bedre dæk og bremseklodser og med Look Keo-pedaler, så jeg kan bruge mine alm. cykelsko (og ikke cykelstøvlerne som før med de gamle SPD-pedaler), er den tunge Giant blevet ganske fornuftig at køre på. Jeg har en mere oprejst, komfortabel position end på Storck'en, og det gør en forskel. Og så må jeg må bare sige, at de der Shimano Sora-komponenter skifter silkeblødt. I øvrigt havde jeg som sædvanlig planlagt et pitstop på vej til fritidshuset, nemlig i Hvalsø, hvor der er en Shell-tank med en nærkøbmand. Men han var ikke mødt endnu (selv om der burde være åbent). Efter at have ventet en 20-30 minutter kørte jeg lettere indebrændt videre og satsede på Store Merløse. Da jeg kom dertil, gad jeg alligevel ikke holde pause, og susede videre til huset uden problemer. På længere sigt bør jeg dog dog få sat et ekstra flaskestativ på cyklen, så jeg kan have noget væske med, navnlig på varme dage. Så må pumpen på saddelrøret ryge om i baglommen.
    • Halløjsovs, for en gangs skyld en uge med lidt aktivitet hver dag (ud over hundeturene).  Mandag cyklede jeg som tidligere nævnt tilbage fra fritidshuset og havde lidt ømme ben bagefter. Tirsdag joggede jeg hen i Puregym og onsdag blev det de sædvanlige intervaller rundt om Damhusengen. Begge dele med tunge ben. Torsdag var der kun tid til en forholdsvis kort, tilbagelænet løbetur, og fredag var jeg endnu engang omkring Puregym til lidt styrketræning. Lørdag morgen kørte jeg cyklen de knap 70 km tilbage til fritidshuset, denne gang uden den stride modvind, så det gik rigtig fint. Søndag en bette løbetur hen omkring Damhussøen med forventning om stive ben, men de havde det faktisk ganske godt, så det går fremad. Denne uge bliver muligvis med lidt større vægt på løberiet, men nu må vi se. Kunne godt tænke mig snart at aflægge stadion et besøg. Hep!
    • Igår: Flat dumbell pres with a twist 12x24 10x39 10x39 3x8x43   Dumbell rows 3x8x46
  • Recent Status Updates