Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

I går var det oplagt at køre med Amager. Dog er det længe siden jeg har været til svømning (i Hillerød) og jeg kan ikke nå begge dele.

CCHillerød har sagt OK for at jeg kommer og kører med hvis jeg er i nærheden men der var Sommercup i går, så det blev en tur med HCM.

Torsdagstræneren var til Sommercup, så det blev en HCM Tonser-Classic med monkey-intervaller. Jeg mangler stadigvæk røde blodlegemer og eksploder uden varsel når jeg presser på men det føltes til at jeg kunne holde kæden stram lidt længere end i går - sikkert indbildning.

Opvarmingsintervallet på Stumpedyssevej og bakkespurten på Sørupbakken, hapsede jeg begge. På den første "stod turboladeren af" da jeg næsten var oppe men det passede faktisk fint med at lette gassen og lige spole af indtil vi fik de sidste op, så det var der ingen der opdagede :tongue:

Inden Sørupspurten, blev jeg og en anden efterladt da vi skulle krydse en vej - de andre nåede over inden der kom en million biler på tværs og da vi omsider kunne krydse vejen, var det om at finde den store klinge og køre os op til de andre.

Endrupbakken blev trukket fra spids i fint tempo så folk dryssede af - jeg kunne nok have sat en spurt ind men det ville faktisk være synd for ham i front, for han trådte sq fint igennem. Og så meget overskud var der heller ikke.

Herfra var det HCMs rundsave der lå i front. Jeg havde ellers håbet lidt at når jeg nu have taget et par spurter, at jeg så blev sendt/fik lov at køre op foran men sådan gik det ikke. Jeg kunne selvfølgelig bare slå ud af rækken og køre op foran, men det ligger ikke i tråd med min barndoms lærdom om køkultur.

Da ham jeg skulle hente noget cykeltøj hos skal køre Sjælsø Rundt på søndag og ikke ville på Folehavevej, så måtte jeg også dreje fra. Og så fulgte de andre også efter.

post-1580-0-17570300-1339150789_thumb.gi

En fin lille tur som var heeeelt anderledes end jeg er vant til. Men sjovt nok for en gangs skyld ikke at komme rundt med et snit på 24km/t og i stedet køre "længe" uden at holde pause. Havde jeg fået en føring eller to undervejs for lige at få lidt syre i stængerne ville det have været rigtigt godt men pyt. Det er lige før jeg kunne tænke mig at køre til HCM på en søndag og køre med hold 1 for at få et par ture mere af slagsen, om ikke andet så for variationens skyld. Omvendt, gider jeg ikke sidde på hjul 3 timer.

Derefter omkring mor og sætte cyklen i sikkerhed inden jeg tog til svømning. Nåda, det var åbenbart sæsonens sidste time og jeg havde desværre misset at vi gerne måtte være ovre i 1,80´eren. "Vi" bestod af 2 personer og den anden er alligevel tit derovre. Nå men jeg havde vandet for mig selv og fik svømmet lidt bryst og fjollet lidt rundt med lidt pjat som eller ikke er muligt.

Hente cyklen, tanke op med lidt kager og et par kopper kaffe og så hjem i seng.

I dag bør jeg lave et eller andet. Lør/søn/man arbejder jeg midt på dagen og så får jeg næppe rørt en negl andet end pendlercykling. Mon ikke jeg ender i FW i løbet af dagen?

Grr, jeg er ikke særligt god til at huske at spise de jernpiller jeg fik i blodbanken - mit hæmoglobintal var kun akkurat godkendt men da jeg skal styre udenom både kaffe og min mørke chokolade, så......

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du behøver rundsave for at komme i front og tage en føring. Det er bare at følge strømmen, og lade være med at blive fanget bag de svage ryttere på holdet som bevidst vælger at springe over. Når fronten slår ud kører de jo næsten altid så langt tilbage som de kan uden at komme bag dem som ikke tager føringer.

Link to comment
Share on other sites

I bund og grund har du jo ret. Men både i Hillerød og her på Vestegnen kører man altid bagerst efter en føring. Når de som ikke vil tage føringer kommer frem, slår de bare ud med det samme eller tager en symbolsk føring men de har fået muligheden i tilfælde af at de synes at lige nu er benene til det.

Jeg forstår i mit hoved bare ikke hvorfor. Tag bare Kjellmann som flere gange oppe i forsøget på at mase sig ind foran mig indtil han fattede jeg ikke var skide interesseret i at lade mig rutsje bagud. Hvorfor ikke vente til man naturligt kommer i front? Pyt, det er jo ikke der jeg skal køre allermest.

Jeg kom ikke i FW af den simple årsag at jeg ikke gad. Da jeg var i nede og handle var vejret faktisk OK og men inden jeg nåede hjem var himlen gråblå og blinkede, så ideen om en cykeltur droppede jeg igen.

En nul-dag gør næppe nogen skade og er i hvert fald ikke noget jeg vil ærgre mig over.

I stedet har jeg omsider haft banjoen af stativet og den har været forsømt temmeligt meget. Så nu er jeg følelsesløs i fingerspidserne på venstre hånd; man får ikke meget hård hud på poterne af at fremføre tog. Men nu vil jeg vil gå op i stuen til Nyhederne og køre nogle rolls med højre.

Og så er der danske jordbær til bagefter :4mewantfood:

Hrmpf - og så er der fohbol - af alt i verden :4pooh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Endrupbakken blev trukket fra spids i fint tempo så folk dryssede af - jeg kunne nok have sat en spurt ind men det ville faktisk være synd for ham i front, for han trådte sq fint igennem. Og så meget overskud var der heller ikke.

Dejlig beskeden og uselvvisk tankegang - den kan jeg godt lide :4thumbup:

Har du i øvrigt tal på, hvor mange kilometer du har kørt i 2012? Det må efterhånden være en noget skræmmende mængde.... Respekt for det!

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Tak. Der er jo ingen grund til at pille pynten af et godt arbejde.

Jeg har faktisk slet ikke kørt så meget endda. Jeg er kun oppe på 4010km men dog de 2100 indenfor de sidste 40 dage, så det er nok derfor det virker af mere.

Normalt er der ikke kød på pendlerturene men i morges var en fantastisk tur. For første gang i lang tid var det varmt nok til at køre i sommerklunset og ikke noget med knækogere eller andre lappeløsninger. Dertil sol og en bister vind som var i ryggen hele vejen. Selv på ramperne over veje og jernbaner, blev farten over 30 uden pulsen steg specielt. Det var uhyggeligt lækkert!!!

Hjemturen var så en anden sag. I stedet for at blot at sidde og småsimre i modvinden prøvede jeg at få lidt fornuftigt ud af det.

Opvarming ud til Enghave Station.

Stigningen fra Enghave til Valby ude på møtrikken - altså den er jo ikke særligt stejl men med vinden i smasken hjalp det lidt.

1 stående start + 3 antrit á 10sek nogenlunde på minuttet men tilpasset lyskryds.

2 x Vo2max á 3/3min - det kostede dog en omvej at klemme det ind.

post-1580-0-63581900-1339276295_thumb.gi

Jeg havde egentlig planer om lidt flere Vo2 max´er men da jeg stod i cykelklunset inden jeg skulle hjem, kom jeg i snak med en kollega som jeg ikke anede havde været i nærheden af en cykel men som kørte licens i C i midt80erne. Og så gik tiden jo med snak og jeg havde ikke lys på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Uha-uha, hvor har jeg været off i dag.

Konstant træt og ku´ ikke have trådt en bule i et pund sommersmør (men nu er det jo ikke sommer...) på pendlergeden.

Jeg spiste ikke ret meget i går og det var næsten uden carbs men om det er derfor ved jeg ikke. Jeg satser på at kunne sove tidligt i aften og så snyder jeg og tager toget til/fra arbejde i morgen.

Håber at kunne køre med ACR på tirsdag også selvom jeg skal vaccineres mod mæslinger - det laver forhåbentlig ingen ravage.

Link to comment
Share on other sites

Mit vægelsind blev sat på prøve i i dag; der var moral inde over og så blev det ekstra svært.

Oprindelig var det en tur med ACR der var på programmet. Men HvidovreCK ville i dag køre til Ganløse og lægge en krans og holde et minuts stilhed for at ære hende som blev kørt ihjel derude.

Det ville jeg sådan set meget gerne støtte op om, også selvom det ville koste dagens træning. Men dels:

skulle vi mødes et sted jeg ikke har været før og jeg havde ikke tid til at fjumse rundt efter det

og dels ville B.T. vist dukke op og dér står jeg af. Lige akkurat i denne sag er der næppe tvivl om at der var bilistens fejl. Men da cykelryttere og motionister igen og igen og igen kører adsurd råddent og hensynsløst, kan jeg ikke stå med italiensk mine og slå uforstående ud med armene og påstå at vi er små engle. Det vil jeg ganske enkelt ikke være med til, HVIS det skulle komme på tale.

Det blev ACR så.

Det blev en god træning som satte tommeltotten dybt i mine svagheder: lange intervaller. 2 lange: et mellemlangt og så den lange skiltespurt fra Vedbæk til Klampenborg.

Der var ikke så meget at rafle om hvad holdene angik - jeg blev verfet direkte ind på hold 1 og det var fint at det ikke var til diskussion, faktisk. Gider så heller ikke at gå om den varme grød i fremtiden - hvis jeg skal rykkes ned, må de så sige det og ellers tager jeg for givet at jeg er på hold 1.

Første rulleskiftinterval gik fra Søllerød til Hørsholm. Det gik ganske fint alt sammen indtil en led bakke splinterede det. Lydskrift on: "Pådl" lydskrift off, vores færøske H40-mand, kørte som om der ikke var nogen bakke og havde en anden gæv gut med på slæb. Der var ikke noget med at hænge i elastikken - der var bare klasseforskel og vi andre blev sat som træer i Hartzen. Jeg lå og stegte lidt indtil der kom en mand frem og overhalede og så tog vi føringer efterhånden som vi "kunne køre fra hinanden". De sidste to var helt væk, de stakler.

Jeg fik lige lavet et lille mellem-interval til mig selv - da vi passerede Statoil-tanken ved Hørsholm, var jeg inde for at fylde en vandflaske og havde et pænt hul at køre op.

Det var nok en fejl at jeg gik all in allerede på det første interval men sådan er det. På rulleskiftinterval nummer to blev jeg nemlig hægtet af. Jeg lå efter "Pådl" på en en stigning og han kørte "bare" mens jeg sad og sgufanneme ikke kunne vride min cykel foran hans. Efter en tid hvor jeg havde kørt på bundgas, så eksploderede jeg og faldt helt af rullen. Pådl og en anden kom ned og fik kørt mig op og så kørte det faktisk fint bortset fra at den anden som var med nede og hente mig, betalte prisen og hang i elastikken de sidste 500meter. Så kunne jeg betale lidt tilbage og give ham læ så han ikke også faldt af.

Tur 3 var fri leg fra Vejenbrød til byskiltet i Nivå. Det sidste stykke er altså en gusten stigning. Her var jeg lidt for forsigtig og kom ikke med de to forreste, er nu også ret sikker på at jeg ikke havde benene til noget særligt på det tidspunkt men skulle jo principielt have prøvet og ikke bare trille med de andre ind i byen.

Klampenborgspurten begyndte i Vedbæk. Jeg var ubemærket (for mig selv) gledet bagerst og lå og fedtede lidt rundt indtil vi ramte den første knold. Ville lave lidt spas og gik i front og trak os over i et tempo noget over det vi plejer at holde. Der gik desværre en rum tid før der kom et angreb og jeg dermed slap for at ligge og æde vinden. Udover dem som dryssede af kom vi samlet frem, så det var ret svært at komme til og måtte et par gange på bremsen selv de sidste par hundrede meter. De sjove placeringer lå faktisk ikke mange meter væk og havde også lidt mere at skyde med. Højst usædvanligt for mig når spurten er så møg lang.

På vej hjem, midt i indre by, fik jeg et snakebite. Fik sagt farvel, så de andre kunne komme hjem. Fik kørt antritter fra de røde lyskryds men til gengæld spolet meget!!! af og især de sidste 10-12 minutter førsøgte jeg om laktakforbrænding er noget det virker. Det må vi se i morgen hvor jeg regner med at køre med Hvidovre.

post-1580-0-20006000-1339536625_thumb.gi

Nu må jeg have en skyr og så i seng - jeg er møgtræt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der var ikke så meget at rafle om hvad holdene angik - jeg blev verfet direkte ind på hold 1 og det var fint at det ikke var til diskussion, faktisk. Gider så heller ikke at gå om den varme grød i fremtiden - hvis jeg skal rykkes ned, må de så sige det og ellers tager jeg for givet at jeg er på hold 1.

Sådan! Vel talt, Villy Vital fra Vestegnen :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Der var alligevel en del til Luises mindetur i går:

http://hvidovreck.dk...nt01returnid=86

Efter at have hygget rundt med varmeaflæsning, tøjvask, indkøb, dækskift (det var flænget efter snakebitet i går) og så cykelvask nu jeg var i gang, gik turen mod HvidovreCKs klubhus. Fodbolden havde desværre tag i de fleste, så vi var kun 7 og den ene opgav på forhånd at køre med.

De fleste ville gerne hurtigt hjem, så det blev en kort tur uden pjank og pjat: ud af byen og finde en vej uden sideveje.

- Alle 6 mand i rulleskift den ene vej.

- Tilbage i 2 tremandhold i Hvidovreformation = 2 mand i front og en mand omme i smørhullet. Der roteres hvert minut. Jeg lagde ud i front med en gut som også træner ovre hos licenserne men tror nu at han kun er motionist. Han havde ikke hørt efter og troede at jeg lå og pressede ham hvilket kørte tempoet voldsomt op og jeg var godt ude og skide for at hænge på siden af ham. Da vi skiftede og tredjemanden kom op, var det lidt mere fredeligt indtil vi igen lå i spids. Så tabte vi tredjemanden og holdt os i det "moderate" da vi havde fået ham på hjul igen.

- Ud igen på rulleskift med fri spurt op ad en gusten lang stigning. Ham den hurtige trak tempoet op og splittede os og jeg fik akkurat kørt ham ind. Da jeg havde ligget lidt på hjul ville jeg gå i front så det ikke var ham der førte konstant, men da jeg kom ud i vinden ombestemte jeg mig :chicken:

Da han tabte lidt momentum gik jeg dog i front og var ved at brænde helt sammen - der var meget længere til toppen end jeg huskede. Da han accelererede udenom, måtte jeg bare lade ham smutte. Jeg fik dog næsten skældud over at jeg kun havde ligget på hjul og ikke på viften for at få mest læ og han fattede overhovedet slet ikke at jeg gik i front, bare fordi jeg mente at jeg burde. "Sådan gør man ikke når man kører løb".

- Tilbage igen efter samme opskrift men denne gang var spurten kun på 7-800 meter og reelt nok kun 5-600 da der gik lidt inden ham den hurtige råbte "årrrh så begynder jeg!". Gik efter ham - op på siden af ham - og accelerede fra ham. Tak for sidst!!!

500 meter spurt er ret langt for mig og den gav mig en kæmpe iltgæld og fik også lige tændt for astmaen. Jeg stod og ruflede i bronkierne et minuts tid inden de åbnede sig igen og jeg kunne få styr på hyperventilationen. Det er heldigvis sjældent det sker men irriterende lige godt.

Og så hjem igen - den korteste vej.

post-1580-0-20930300-1339622483_thumb.gi

De andre mente godt nok at jeg havde lårene til korte spurter men synes selv at de er ved at blive lidt klejne i det. Og helt generelt at jeg ved at blive en pind med alt der hersens cyklads og minimalt med vægttræning - jeg er stadigvæk ikke kommet mig over at jeg nu kan være i en XL i cykeltrøje, snøft.

Da vi ikke kørte ret langt og jeg næppe kommer på cyklen de næste dage, var det oplagt at tage et smut i FW. Da jeg gik i bad inden var jeg nu noget i tvivl da jeg faktisk var en smule DOMSramt i "dråben" af quads men det var bare ærgeligt.

Romaskine: 5 min

Lægmaskine: 25x80, 25x80, 25x80, 25x80

Squat: 15x20, 10x60, 10x100 , det bliver man jo også forpustet af, hehe

Kropshævninger: 20 - YES!!! omend der nok kun var til en (grim) mere, så holder jeg alligevel mit mål om at man altid skal kunne reppe 20 kropshævninger. Jeg troede faktisk ikke at kunne det længere, så det var absolut en optur.

Bænkpres, DB: 10x20, 10x34

Laterals: 15x10

Planken: 1 stk med 20kg på lænden

Hyperextensions: 25x +10kg

Lårcurl: 10x50, 14½x85

Afcykling: 3 min

Undervejs kom der en og spurgte om jeg var Gregers. Det giver så absolut mening når PowerPrincess aka #PP har Power i nick´et :4flex:; der må være blevet knækket jern i rå mængder :1356: :1356: :1356:

I morgen skal jeg til Stege og fredag har jeg tilkaldevagt og det kan jo ende med hvad som helst.

Så jeg håber at det er nogenlunde tørt lørdag morgen, eller måske at der er nogle ikke-så-regn-forskrækkede-licenser der skal ud og rulle, for så kan jeg cykle med Hvidovre inden DSB skal bruge mig. Ellers må jeg køre alene :crybaby:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Snøft.... den største ulempe ved at være småfed og halvgammel er at man ikke er i form til træne sammen med nogle som ikke lader sig kue en smule vand.

Jeg stod aldeles mutters alene ved HvidovreCKs klubhus og det var endda holdt op med at regne - vejene skulle bare tørre hvilket de var efter 30-40 minutter når man ikke lige kørte i skoven. Ude ved opsamlingspunktet stod der ikke en eneste. ÆÆÆÆV, altså.

Det var nok fordi min lillebror i går havde fodret mig op på chokoladekage med flødeskum i går at jeg havde stjernegode stænger i dag men jo altså intet at bruge det til.

Kørte lidt ud i Herstedvesterskoven, hvis den hedder det, og farten bankede i vejret i en hjernedød omgang tonserkørsel. Kom nu hurtigt til fornuft og satte farten en del ned og så må jeg se om jeg kan finde nogen at køre med i morgen i stedet for. ACR er i Sverige, så jeg skal nok ofre benzin på at køre til Hørsholm. Jeg synes ikke rigtigt at jeg mere kan tillade mig at nasse mig ind i Ishøj.

34,2km blev det til og lægger 2x10,3 ROLIGE :poking: pendlerkm oveni i aften og i nat.

På vej ud af byen sendte jeg mange misundelige tanker til Henrik da jeg passerede en løbeklub - de er åbenbart ikke banke for våd asfalt og så ud til at hygge sig fint.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På vej ud af byen sendte jeg mange misundelige tanker til Henrik da jeg passerede en løbeklub - de er åbenbart ikke banke for våd asfalt og så ud til at hygge sig fint.

Ha, haaa, ja, løb er sgu Simple Living i forhold til cykeltræning :bigsmile:

Jeg har så altid oplevet et virkelig stort mandefald til cykeltræning, når der er udsigt til regn. Det virker dog som om, at den dommedagsregn, der var blevet lovet i dag, er afløst af nogle spredte byger ....

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Heldigvis er de ikke så sarte oppe i Hørsholm. Vi var lidt over 20 i alt og 8 til hold 1 som jeg vovede mig op på. Der var dog kun et dampbarn men han drejede fra de regnen kom. Derudover var der en med en defekt han ikke ville køre med og en der skulle tidligt hjem så vi endte alligevel ved ikke at være så mange.

Søndage med HCM er der ikke meget struktur i, så det blev til en tonsertur med opsamling efter de værste bakkker på Tyren og der var vist også en som kom til at tage en dingerføring nu han endelig var i front :4whistling:

Det kom han heldigvis et par gange mere på vej hjem, da de andre begyndte at gå døde i det.

Igen i dag havde jeg guf i stængerne. For min skyld kunne vi sagtens have kørt hurtigere men fik i stedet pakket de andre ned et par gange undervejs.

post-1580-0-55848500-1339939801_thumb.gi

Om 8-10 minutter står den på cykeltur til arbejde og det blæser rimeligt hysterisk over Hvidovre lige nu. I "nat" på hjem hjem fra arbejde var det mere roligt og helt vildt hyggeligt at køre i regnen. Så meget at jeg faktisk tog en bette omvej hjem. I aften bliver den over 02 inden jeg er hjemme så der gider jeg nok ikke nogen omvej.

Ingen klubtræning i morgen aften - det er lige der det bliver skodvejr og ingen grund til at tro på fremmøde.

Bliver det en lille trilletur? Lidt styrk for overkroppen? En hviledag? Hvem ved? Jeg ved det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det dæjli...

Jeg fik nu ødelagt det lidt idet jeg var yderst søvnig og lagde mig til at sove inden jeg fik spist andet end det jeg greb fra Statoil da jeg forlod Hørsholm. Det gør større forskel end jeg lige havde regnet med når man misser restitutionsmaden.

I morges var jeg dyyyygtig og fik kørt en fin rulletur. Det var godt nok skide svært at holde sig i skindet da jeg blev overhalet af en dum møgknægt som burde have været i skole.

post-1580-0-38123600-1340040372_thumb.gi

Derefter var jeg omkring kiroprakteren igen-igen men for sidste gang i denne omgang.

Det er ærgeligt at konstatere men jeg er ikke gode venner med svømmebassinet - i hvert fald ikke når jeg svømmer brystsvømning og da det er det eneste jeg kan finde ud af så.... Jeg orker ikke endnu en vinters frustration over ikke at magte at trække vejret i crawl, så den kommende vinter bliver uden svøming.

Det var akut med en tøjvask af cykelkludene. Selvom jeg har været en kræmmer og ikke smidt det gamle ud når der kom nye sponsorer, så var jeg alligevel ved at løbe tør pga. pendlerturene. Så der er ikke meget lys i soveværelset, hehe

post-1580-0-86212900-1340040385_thumb.jp

De her dage med sent arbejde og tidlig morgencykling har suget energien ud af mig. Jeg har ellers købt en ny tri-flaskeholder til at smide på sadlen så jeg ikke kører tør for væske, men orker ikke at sætte den på nu. Det må blive i morgen efter jeg har været til tandlæge (her kan man sagtens indsætte Henriks tanker om tandlæger for jeg kan heller ikke lide det).

I stedet vil jeg finde liggestolen på den altan uden cykeltøj, det seneste nummer af CykelMagasinet og en bakke kirsebær.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

LOL PINLIGT: 2 minutter inde i tandrensningen beder tandlægen klikassistenten om at åbne vinduet fordi "nogen" begyndte at kampsvede.

Da tandlægen ligger 5 minutter fra mor, var det oplagt at kigge forbi. Jeg må så nok konstatere en kraftig sammehæng i at have skidte stænger og have drukket Harboe Light og spist småkager i stedet for en fornuftigt føde.

Ergo: jeg har har været på cyklen og daiiiim, I am pissed off.

ACR skulle køre Bella skilte cup i dag og da jeg har kørt for mange km i bilen i forhold til serviceaftalen, var HCM ikke det oplagte valg. I stedet måtte jeg nok kaste mig for løverne og køre med Hvidovres licenshold. Udover skodkosten, som smagte herligt, har jeg ædt igennem for i hvert fald at have depoterne fyldt op. Triflaskeholderen var også en del af planen; hårdt arbejde kræver masser af vand.

Jeg var ikke i rigtig god tid men troede at jeg havde styr på det. Første fejl var at nogen var ved at flytte ind/ud, så elevatoren var så længe om at komme, at jeg var lige ved at tage brandtrappen. Dertil rød bølge på samtlige lyskryds undt eet sølle et. Jeg var der først 2-3 minutter efter køretid. De var der stadigvæk. Et er at de skal vente på motionistidioten ude på ruten - noget andet er at jeg kommer for sent på den allerførste træning. Så jeg vinkede og kørte forbi og ville trille lidt rundt på egen hånd.

Held i uheld - efter yderligere et kvarters tid lyder der et klask og jeg har tabt den ene flaske. Et eller andet er gået galt i den nye flaskeholder som nu vender på hovedet.

Nu jeg er hjemme, kan jeg se at der mangler en dims. Den ligger et sted i Ballerup og omegn. Fedt nok lige at skyde 399kr af på 45 minutter :4pooh: dog bedre end den forrige jeg købte som slet ikke kunne være under sadlen.

Alt i alt må jeg tage det som et vink med en solid vognstang om at jeg ikke skal være kæk men blive nede på motionsholdet hvor jeg hører til. Og kan hutle mig igennem træningen på 2 flasker.

Jeg overvejede at bruge tiden jeg fik til overs til at tage i FW men jeg er temmeligt meget oppe og køre (ikke kun fordi jeg er sur men også fordi jeg havde psyket mig op til at skulle rives rundt), så jeg ikke kan beherske mig og ender i et DOMShelvede hvis jeg begynder at rive i håndvægte nu.

Jeg falder ved forhåbentlig ned på jorden inden sengetid.

Fik vist kørt 30-35 yderst uinteressante km. Fik jeg nævnt at jeg for vild da jeg fulgte en cykelsti der endte blindt med mudder og fældede træer?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var akut med en tøjvask af cykelkludene. Selvom jeg har været en kræmmer og ikke smidt det gamle ud når der kom nye sponsorer, så var jeg alligevel ved at løbe tør pga. pendlerturene. Så der er ikke meget lys i soveværelset, hehe

post-1580-0-86212900-1340040385_thumb.jp

Hold da op en garderobe! :smilerock:

Hvad vasker du egenligt dit kluns i? Selv bruger jeg bare neutral uden skyllemiddel

Edited by RuneR
Link to comment
Share on other sites

Oh yes en møgdag. Det burde jeg næsten have sagt mig selv når den begynder med et tandlægebesøg :tongue:

Nu ved jeg jo strengt taget heller ikke om jeg kan følge med licensholdet bare fordi der er nogen der siger at jeg kan og hvis det kun er lige til øllet, så er det jo hverken givtigt eller sjovt.

Jeg har jo stadigvæk også 2-3 stykker på motionsholdet (både i Hvidovre og ACR) som jeg ikke kan pakke sammen, så det er jo ikke fordi jeg kører og keder mig.

Humøret er heldigvis meget bedre - omend det stadig ærgrer mig at have smidt 400 kr ud af vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Hold da op en garderobe! :smilerock:

Hvad vasker du egenligt dit kluns i? Selv bruger jeg bare neutral uden skyllemiddel

I de her mængder er det Johnson Diverseys; det er det som de bruger i vaskekælderen - jeg har desværre endnu ikke fået min egen vaskemaskine endnu. Og ja UDEN skyllemiddel!!!

Når jeg klatvasker i hånden er det som regel også neutral men har noget basewash som er skide godt - men svimledyrt.

Jeg må lige se om holderen kan reddes. Jeg tror nu ikke den kan - den får jo nogle tæsk når man kører ned i huller med vand i flaskerne. Og det er samlingen mellem holderen på sadlen og selve flaskeholderen der er røget. Men kører lige forbi cykelpusheren i morgen og hører. Om ikke andet bør de advare efterfølgende kunder om at den ikke er spændt hårdt nok fra fabrikken.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hurra for Tayeb Braikia - triflaskeholderen blev byttet til en ny. At pengene ikke var spildt blev i øvrigt fejret med at jeg nu er hoppet på tablet-vognen. Det bliver dejlig at kunne sidde om MOLle med stængerne oppe i sofaen i stedet for at lumre nede i soveværelset.

Dagens træning begyndte med at jeg igen-igen kom lidt sent ud af døren og da de andre til en forandring var kørt til tiden, måtte jeg starte med at køre dem ind. Dvs. allerførst lettede jeg lige på gassen for Jane kom også halsende.

For første gang mens jeg har boet på Vestegnen skulle vi køre bakketræning i dag. Fedt nok! Jeg var dog ikke synderlig skarp til at holde mig til i fronten så endte stort set hver gang med at køre mig op fra midten og op i top 2-4. Hver gang ærgrede jeg mig over at komme for sent i gang men det lærte jeg ikke noget af :4slap:

Første bakke var en perle - oven i købet ikke specielt langt væk og 112% oplagt at køre hen til når jeg ender med at skulle træne alene igen. Asfalten er ussel - givetvis med vilje for ikke at være alt for tiltrækkende på tossede cyklister, for vejen er altså også fyldt med får og det kræver en del omtanke især når det går nedad.

Perlen har endda et navn: Herstedhøje. Den starter nogenlunde blidt fra bunden men efter "hårnålesvinget" begynder det at spidse til og de sidste 100 meter gætter jeg på ligger på 15-18%. På den midterste af 3 ture skulle vi desværre vende inden det stejle stykke - det skulle vi vist også på den sidste men vi havde liiiiige en duel kørende oppe foran som ikke skulle stoppe i utide.

Så et fladt interval - på alle måder. Ingen stigning og 4 mand i rulleskift. Vores hold havde en heeeelt ny kvinde med som aldrig havde kørt rulleskift før og tempomæssigt havde det svært. Rulleskiftet kørte hun så bedre end så mange andre - flot debut!

Et lidt længere interval i to grupper. Først rulleskift og så fri spurt med mål på en bakke. 200 meter efter den blev givet fri, stod hold 2 i vejkanten og jeg troede at det var slut og trillede af, idet jeg regnede med at vi skulle samle op. Men de var standset et forkert sted og jeg måtte sætte jagten ind helt fra bagsmækken - rimeligt håbløst af fange de to forreste.

Herefter kørte vi ind i Roskilde By og kørte to gange på en rundstrækning. Det var meningen at der skulle spurtes på bakken men de hurtigste gav altså også ret god gas på nedkørslen. Det var jeg for meget en kylling til (især i byzone) så måtte steppe alt for meget igennem på det flade stykke inden bakken, hvis jeg skulle være med der på anden omgang. Det gik alligevel fint og fik kontakt til den forreste men en bil bagfra gjorde at jeg ikke kunne presse ham men blot blive bagved - ærgeligt, for han trådte firkantet og lignede ikke en med overskud til at svare igen. Underligt nok var dagens ene licenschip ikke med helt fremme her og det kunne jeg forstå ikke var med vilje.

Og så lige en skiltespurt at slutte af med men igen var de andre 20-30 meter foran og i fart inden jeg fik lukket op og i det her selskab har jeg ikke råd til at give forspring.

Men uhh, hvor var det fedt igen at rode i posen efter baaaare lige 10 watt mere.

post-1580-0-84052700-1340224306_thumb.gi

Jeg håber at køre med ACR i morgen men ved pr. erfaring at sådan noget bakkeleg kan sætte kraftige aftryk i gamle ben, så det må jeg lige vurdere på pendlergeden.

Lige nu klør pølsefingrerne for at rode med mit nye legetøj men DSB vil gerne se mig i morgen alt-for-tidligt, så vil gå i seng og håbe at falde i rar restitutionssøvn.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

SNAP og så knækkede den, elastikken.

Benene var OK i morges så turen med ACR var der ingen tvivl om. Maven forsinkede mig (jeg er inde i en bølge hvor jeg kommer for sent hele tiden og der skal åbenbart ske et eller andet) og nåede ikke mødestedet. Heldigvis havde jeg opsamlingen plottet ind i Garminen og så var det ellers den vilde jagt ud af Inde By. Jeg hverken kørte overfor rødt, overhalede indenom eller andre svinestreger men blev alligevel råbt af to gange, for der blev losset havre i maskineriet mellem krydsene. Fik indhentet dem og spolet lidt af.

Da vi begyndte at dele op var jeg lidt på hold 1 (store hold) og lidt på hold 2 (små hold). Det passede fint med hold 2 med tanke på at vi skulle køre laaaange intervaller i dag og det er absolut ikke min spidskompetence!

Det første gik retti fint men på nummer to lå jeg bag en som konsekvent "stak af" når han fik sin føring så havde kun læ vel 25% af tiden. Så den bed og jeg kom aldrig helt ovenpå igen.

Vi kørte også et par skiltespurter men mest for de indviede - nåede op på en tredjeplads som det bedste.

Men som tiden gik, blev det mere og mere vanskeligt at hænge på i intervallerne og til sidst måtte jeg sidde over i rulleskiftet et par gange for lige at samle mig op inden jeg kørte med et par omgange igen.

På det sidste stykke uden hindringer, gik det så i vasken. Jeg var uopmærksom og lod feltet smutte. Een var næsten gået i stå og jeg skulle lige veksle et par ord inden jeg forlod ham men nu var gruppen +100 meter væk. Jeg brugte en evighed på at halvere forspringet men så indledte de så småt skiltespurten til København og den er flere km lang. Og så var jeg væk. Helt væk og gik kold og i stå og endte med at blive overhalet af ham jeg lige talte med. Efter lidt bykørsel hvor vi hentede gruppen, kom jeg lidt til live men fårk, jeg var sulten (det var jeg faktisk allerede inden jeg kørte ud 4 timer forinden) og da solen forsvandt, kunne jeg ikke holde varmen. Ideen om at tømme kroppen ved at køre omkring Amager blev droppet: Jeg var tom!!! og jeg sigtede mod den lige vej hjem. Jeg tog mig flere gange i af se desperat efter kiosker hvor jeg kunne købe et eller andet uden at lade cyklen stå alene udenfor en butik men heldigvis holdt jeg mig i skindet da jeg kørte forbi den lokale pølsevogn. Har dog brugt den sidste 1½ time på at æde som et svin :unsure: Vækkeuret ringer lidt i 4, så det stopper om lidt når jeg finder hovedpuden.

post-1580-0-60944500-1340314912_thumb.gi

Jeg har været godt slidt, for pulsen afspejler slet slet ikke hvor meget jeg knoklede for at hænge ved andre.

Med pendlercyklingen fik jeg lidt over 5 timers sadeltræning i dag og 131km på tælleværket. Og så var det faktisk lidt fedt at blive pillet fra hinanden - det tror jeg er mentalt sundt fra tid til anden så man ikke bliver alt for kæphøj.

Jeg skal helt sikkert ikke træne på cyklen i morgen men kunne måske finde på at knække lidt jern i den lokale FW.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage, Kermit :smile:

Det løber alligevel op med km´erne i år. Om formen så reelt er bedre end normalt eller det bare er fordi niveauet hernede er lavere end i HCM er jeg så ikke helt sikker på. De fleste der er gode i en licensklub (hvis ikke alle) vil vel gribe muligheden men i HCM har vi jo både dig, Frank, Eirik og et par dampbørn mere som er "låst fast" - du flyttede dig så til sidst ud af det, men ellers.....

Men det føles i hvert fald sjovt og det er jo også det vigtigste.

I dag er jeg off.

Det blev ikke bedre af at jeg ikke fik mine teoretisk mulige 4½ timers søvn for jeg vågnede vist +10 gange i løbet af natten. I forlængelse af forrige nat, som heller ikke var lang, har jeg været virkelig busted i dag. Der kan jeg godt mærke at der bliver trænet flere timer end ellers, for to dage på for lidt søvn plejer ikke at bide så hårdt. Heldigvis skal jeg først møde 10:38 i morgen, så burde kunne nå en lang søvn.

I dag på pendlercyklen føltes det umiddelbart OK men da jeg forsøgte at presse på stigningen op til Valby kunne jeg godt mærke at der ikke var meget juice. Stængerne er i øvrigt ganske ømme efter i går, den der prikkende fornemmelse som ikke føles ligesom efter vægttræning men er typisk efter længerevarende cykeltæsk.

Da jeg kom hjem, gik jeg kold på sengen. Vågnede langsomt og tågede lidt rundt indtil jeg fik min fede popo i retning af FW. Stadig med energihuller.

Romaskine: 5 min - plejer at ligge i komfortalbelt opvarmningsniveau på 1000kcal/time men blev godt forpustet allerede ved 850

Chinups: 10, 8 WTF :4pooh:

Squat: 15x20 - og her kom Power Princess hen og hilste på og så fik vi lige en hyggelig snak. Jeg tror hun overførte god karma :hippy: for herfra virkede kroppen mere normal.

Squat: 5x60, 5x80, 5x100, 5x110

Lægstativ: 15x80, 15x120, 15x120, 15x120

Bicepcurlzzz: 8x18, 15x18

Skrå bænkpres, DB: 10x18, 10x30, 10x30

Triceps pushdowns: 15x30, 15x30

Jeg er 99,8% sikker på at uret ved squatracket vist 19:58 da jeg piskede i omklædningen men da jeg gik gennem receptionen var den 19:40. Det gør ikke noget. I disse cykeltider, skal jeg ikke bruge for meget energi på udenoms pjank men rart også at lave noget off-bike.

Hvis ellers rygsæk og sko er tørre, så står den nok på lidt pendlerfræs i morgen. Jeg har dog en invitation til Sankt Hans aften i Whiskeybæltet men helt ærligt: gider en Vestegnsprollerøv som mig at være midt i snobbeland? Og fryse i regnvejr? Jeg kommer til at bruge bilen i så fald men umiddelbart undværer jeg hellere selskab, faktisk.

Jeg havde kalkuleret efter at det blev regn i weekenden og skulle slappe af. Nu er der måske alligevel mulighed for fællescykling men tror at det er klogest at holde mig i ro. Jeg har ellers friweekend og ingen planer overhovedet, så det er næsten ærgeligt ikke at køre hvis vejret er til fællestræning.

Og så hænger der 1000kroner på køleskabet, klar til kl 16:00 på mandag - tæt på årets vigtigste begivenhed.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Squat-domsen har ikke ramt endnu, så i morges lod jeg mig undtagelsesvis lokke til en lille hyggedyst ind mod byen, så 2-3 af de 10km blev blev kørt med hanerne åbne.

På vej hjem tog jeg lige et smut 20km sydover inden jeg vendte rundt og landede på 53 km med rygsækken på. Det var nu bare stille og roligt med pulsen på 55-65 af reserven. Jeg havde overvejet at tage cyklen til Stege men det er altså ikke særligt komfortabelt med tasken på så længe, så det tror jeg at jeg dropper alt om.

Hvad sker der for dansk kvindecykling? Nu har hende skøjteløberen vundet DM igen. At hun kunne tage enkeltstarten er galt nok men når hun også vinder linieløbet ved bare at sætte de andre fra hjul, det er jo næsten pinligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share