Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Spændende beretning :smilerock: Sku alligevel pæne stigninger derovre. Hvor lange er de?

De er ikke så frygtelig lange, men nogle af dem er virkelig stejle. Jeg husker dem som et eller andet sted mellem 1 og 4 km lange, hvor de korteste generelt er de stejleste, og de lange er mere seje. Det er super god træning at køre på Hallandsåsen, for man får lige kalibreret sit øjemål efter seriøse stigninger, men får sjældent kørt sig helt i hegnet, fordi de ikke er så lange. På sådan en dag kan man alligevel godt få samlet sig nogle højdemeter, som Gregers også er inde på.

Se eventuelt mere her: http://climbs.dk/halland.htm

Kan anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Helt klart anbefales. I betragtning af hvor anderledes det er end at køre herhjemme (Vejle undtaget???) og det trods alt ikke er SÅ langt væk fra Nordsjælland/Kbh, er det helt åndssvagt at man ikke kører der oftere. For nogle få hundrede kroner, får man en cykeloplevelse der er langt udover det sædvanlige.

Som bonus er de fleste lokale underligt positive over for at de mange danske cykelidioter som indtager deres veje. I modsætning til på Mallorca, er det jo ikke deres levebrød men bilisterne holder alligevel næsten overdrevet stor afstand. Nogle er ved at køre i grøften for at give plads og andre holder helt stille. Tit sidder chaufføren og vinker venligt når man kører forbi og møder man nogen til fods, kommer de tit med et "hæj". Det er meget anderledes end dansk ego-kultur.

Der er selvfølgelig ikke Alperne men man kan alligevel godt blive presset - der var da også 3 som måtte trække på Hundebakkens mest stejle sted; 2 af dem var dog pga for høj gearing. Men hvis man ikke er lægger ud med at køre spurt fra bunden af stigningerne, så kommer man fint igennem.

Man får jo ikke taget billeder der hvor det er rigtige sjovt men alligevel lidt svenske vildskud

http://s1091.photobucket.com/albums/i397/hcmfotos/Hallandsaasen%20maj%202012/?albumview=slideshow

Link to comment
Share on other sites

Som bonus er de fleste lokale underligt positive over for at de mange danske cykelidioter som indtager deres veje. I modsætning til på Mallorca, er det jo ikke deres levebrød men bilisterne holder alligevel næsten overdrevet stor afstand. Nogle er ved at køre i grøften for at give plads og andre holder helt stille. Tit sidder chaufføren og vinker venligt når man kører forbi og møder man nogen til fods, kommer de tit med et "hæj". Det er meget anderledes end dansk ego-kultur.

Vi talte om præcis det samme, da vi var derovre. Det er ikke mange kilometer fra den danske kyst, men det er edderhyleme milevidt fra den danske trafikkultur :lolabove:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun de primitive data fra mit daværende program, Garmin Training Center. Men jeg kan se, at vi fik samlet knap 2100 hm sammen over 110 km. Hvis ikke min hukommelse svigter mig, så var nogle af bakkerne knap 20 % på de allerstejleste steder, men jeg ikke underbygge det med data. Jeg var i hvert fald lige ved at gå i stå på nogle af dem på trods af 34 x 26 i udveksling :happy:

post-52761-0-20506600-1336384279_thumb.p

Link to comment
Share on other sites

hmm mon jeg kan futte over de "bjerge" med min compact 34 x 25 og mine knap 100kg.

Glæder mig dog som et barn til om en måneds tid, når turen går til Mallorca, har dog lejet en cykel dernede med triple på.

Link to comment
Share on other sites

Det må du sjusse dig frem til dernede. Det er på kanten, i hvert fald.

Det svarer til at jeg havde en 19-tand bagpå til at trække de 10 kg ekstra med over. 2 af dem som måtte af på Hundebakken havde i hvert fald brug for lavere gear. Den ene var ellers en lille nipsting på 74kg (sagde han) men jo højere gearing jo mere kører man på råstyrke frem for konditionen. Det er nok også individuelt om man synes det er behageligt at slås med cyklen eller man vil kunne spole sig opad i høj kadance.

Vil man ikke cykle, kan man altid melde sig som frivillig hjælper når der er cykelløb

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til et smut omkring HvidovreCK.

Nogenlunde samme opskrift som da jeg var der første gang men folk er åbenbart blevet tilsvarende hurtigere end det jeg har vundet ved at skifte fra vinter- til sommercykel. I modsætning til i ACR hvor jeg er blandt de hurtigste, så ligger jeg her midt i hierakiet. Det gør absolut ingenting, lige umiddelbart havde jeg bare regnet med at kunne rykke rundt med de andre men det var ikke tilfældet og det var faktisk ret overraskende da jeg tydelig kunne mærke cykelskiftet i ACR.

Underligt nok gik det nu OK til sidst men jeg startede også det første interval med at blive "leget med" at de to jeg kørte på hold med. At pulsen ikke er helt oppe og klokke må tilskrives at jeg er trænet i kælderen, for jeg kæmpede som et svin men pulsen kom ikke specielt langt op. Sjældent er jeg blevet sat af så mange gange på så kort tid.

Derefter 4 omgange med "løb" på den ene langside - så afrul - bakke i tungeste gear indtil syren nappede, så skulle men geare ned og komme op på normal vis i moderat tempo - afrul på sidste langside. Dog blev den sidste bakke kørt som løb i maxgear og den vandt jeg uden at skulle gå all in da ham som ellers lå 20 meter foran gik lidt i stå til sidst.

Der skulle have været en bakkespurt på Allanbakken (spøjst navn) men uvist af hvilken årsag, fes den ud. For ikke at ende i HCMs fælde som fast agterlanterne tvang jeg mig til at være lidt fremmasende så jeg også kom frem og fik smagt lidt vind på vejen hjem.

Der er ingen tvivl om at jeg vil befinde mig godt i Hvidovre. Nu er klokken mange men melder mig ind i morgen og må også have lidt tøj.

Selvfølgelig er det sjovt at vinde spurter og behageligt at sidde og skulle vente på andre i holdintervallerne men vil egentlig hellere være tvunget til at lede panisk i skuffen efter et par watt mere for at hænge på. Eneste lille "men" er jeg ikke kan lide at ødelægge de andres træning fordi de skal vente på mig men altså... når der er en niveauforskel kan det jo ikke undgås og nu har jeg de sidste år været tilbageholdende og "holdet mig ned" i sikker zone, så nu må det være på tide at jeg også får lov at være lidt i vejen.

post-1580-0-41550000-1336427699_thumb.gi

I morgen skal benene lave så lidt som overhovedet er mulig, for jeg kan godt mærke at 515km på en uge er en del mere end jeg kan restituere mig ud af. Den skal have fuld gas igen på onsdag og så må jeg hellere give mig nogle dage uden de voldsomme udfordringer.

Primære træningstider man/ons/lørdag åbner for at køre sprinttræning om torsdag på velodromen, hvis jeg ellers må være med (træningen er kun for løbsryttere men man kan være heldig at fedte sig ind da de gode ryttere ikke gider at træne sprint og der måske er plads til os andre i stedet) og hvis jeg føler at jeg kan give den gas efter onsdagstræningen. Må lige se - som jeg har det nu er det for ambitiøst men har også cyklet mere end jeg normalt kommer til.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Altså, undskyld mig, men er du ikke ved at snige en supergod cykelform ind under radaren?! Din beretning afslører da i hvert fald et vist overskud for den intetanende læser :shades:

Hvis du om ikke så længe skulle få lyst til at omsætte den gode form i et ordentligt ridt på nogle af Sjællands smukkeste landeveje, så vil jeg anbefale forårsklassikeren:

http://www.rc-m.dk/default.asp?id=344c9169148d4568bbc30e1febbd70d0

Det har jeg efterhånden kørt nogle gange, og det er noget af en udfordring. Men man kan som regel komme til at køre med nogen, så det er også lidt sjovt ...

Link to comment
Share on other sites

Som en vis anden (HVEM kan det mon være? :tongue:), prøver jeg at at liste formen frem uden at være ALT for målrettet om det. Men jo. Den 28/5 er desværre en arbejdssøndag og pga. pinsen er ferielisten for længst overtegnet. Ellers også en fin detalje at der er massage til bagefter. Men jeg vil slet ikke udelukke at jeg fraviger mine principper om ikke at køre med i motionsløb nu jeg ikke er med i noget andet; det skal bare ikke være løb med den store styrt-historik som f. eks. Ritter Classic.

Lige i dag har jeg været glad for ikke at skulle på cyklen, for stængerne er til lossepladsen. Jeg må tidligt i seng i aften med kompressionsbukserne på og så må jeg se om jeg kan få pulsen op i morgen. Men under alle omstændigheder burde det være bedre end dagen efter at have været på Åsen.

Jeg har dog ikke været helt doven. Jeg skulle i den lokale Silvan og den ligger lige overfor "min" FW, så det blev til lidt diskokrøl nogenlunde i komfortzonen.

Crosstrainer: 5 min

Chinups: 10, 10

Rowsstativ: 10x60, 10x60

Scott curl: 10x40, 10x40

Skrå bænk, DB: 15x20, 10x30, 10x30

Bænkpres, BB: 8x80, 8x80

Military: 10x40, 10x40

Laterals: 12x8, 12x8

Planken: 2x bw+10kg @ ??

Side-bridge: 2x15

Hyperextension: 20x bw+10, 20x bw+10

Glemte at træne triceps. Havde vildt lyst til at træne ben men det ville være for dumt og jeg var dygtig og holdt mig i skindet.

De sidste dages panikspisning har bragt vægten op på 90,0 både i går og i dag.

Hvilepuls her til morgen: 59

Link to comment
Share on other sites

Godt nok havde jeg sovet over 10 timer (trods 9 i går og 8 i forgårs) men det var alligevel arbejdstelefonen der skulle vække mig i morges. Det var budstuen (et gammelstatsligt begreb for afdelingen for praktiske grise) der tilbød mig et skab i øvre garderobe. JATAK!! Indtil i dag har jeg været pakket ned i kælderen hvor der er skimmel (det ligner i hvert fald) på badefliserne og oppe i den "nye" er der tørreskab. Så nu kan jeg cykle på arbejde også i regnvejr :4trumpet:

A propos, så begyndte det sjovt nok at regne 10 minutter inden jeg skulle til fællestræning og det stoppede 20 minutter inden jeg var hjemme igen.

Sikkert derfor gik helt op i hat og briller. Folk havde nok set regnen på radarkortet, for vi var kun 6 mødt frem til træning :thumb_down: Det er sgufanme ikke i orden og slet ikke i en licensklub - OK, det er kun motionsafdelingen men alligevel. Havde det været i HCM hvor de fleste er i nærheden af efterløn, gav det mening men alderen er lavere og så bør en smule regn i 15 graders varme ikke holde folk indendøre. Super skuffende!!!!!!

Jeg havde set at det ville komme til at regne ret meget så fiskede efter at vi kørte runder ude på Holmen og hvis det blev for slemt, kunne vi kyllinge hjem og i det mindste få en smule seriøs træning ud af det. Men man ville hellere køre lidt af det sædvanlige og vi kørte ind i landet. Da regnen for alvor kom, var der en der ville køre hjem. Det trak kæresten med og så fulgte der to mere også. Jamen for Helvede da :gun2:

Heinoholdet var smuttet udenom kort forinden og vi to der gerne ville træne, fik hurtigt kørt dem ind og fik "go" til at køre med. At det var hold 2 var ret tydeligt. En ting var tempoet. Men skide være med transporttempoet når bare der bliver kørt intervaller men shit hvor kunne de ikke køre i gruppe. Der var helt vildt med elastikkørsel. Endelig blev der givet "frit løb til krydset" men 15 mand kan ikke køre om kap på en smal cykelsti, så det var noget pladder. Jeg kunne have vundet med en hånd i trøjelommen men kunne slet ikke komme til.

Min makker syntes det gik for langsomt. Jeg syntes det var for ...usikkert er nok for voldsomt men følte mig ikke helt tryg ved at ligge i gruppen. Vi forlod i hvert fald Heinoholdet og begyndte at vende næsen hjemad. Jeg fik lokket ham til et par små udladninger undervejs men holdt igen for ikke at virke alt for kæk ved først at invitere til kapløb og så køre fra ham. De sidste mange km hjem blev ren afrul for vi havde vores kvaler med navigationen. Men benene virkede til at være nogenlunde med igen.

Derfor droppede jeg også den planlagte squat for at køre med ACR i morgen men er dog kommet i tanke om svømningen som jeg ikke kan nå hvis jeg kører med der. Godt nok er jeg fyr og flamme efter at komme på lågen igen men det andet skal også passes.

Men mindre det bliver aflyst fordi der er vand i bassinet, altså.

En fredelig pulskurve

post-1580-0-88826700-1336595160_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har haft tunge ben på cyklen, var det intet i forhold til svømningen i går.

Det var en retti off-day. For at holde stængerne oppe måtte jeg have pullbuoyen helt nede ved knæene.

Efter en halv times tid droppede jeg crawlen og gik på lokum bare for at nulstille. Forsøgte derefter med bryst men stængerne trawlede igen bunden (OK en smule overdrevet måske) så vi droppede at svømme i det dybe når nu det hele var ad lort. Gik over til fri leg og undervandsvømning langs gulvet - det gik til gengæld perfekt.

Ellers står den på pendlercyklen i går, i dag og i morgen. I morgen kan jeg teoretisk køre fællestræning men da jeg først kommer hjem i nat, tror jeg ikke at jeg gider - jeg er heller ikke fan at vind i de mængder som lørdagen kommer til at byde på og da mit "friskhedsindeks" ligger på minus 70 gør det sikkert ikke noget.

Er i øvrigt spændt på om jeg kommer gennem arbejde uden der skal gøres rent efter mig. Jeg har det ret underligt og min mave føles som når den tidligere har returneret det jeg har spist det seneste døgn. Men en sygemelding fredag aften er der ingen der tror på.

Temperaturen er over 18 grader så det bliver hyggeligt at køre på job i korte rør :sun:

Men faktisk havde jeg hellere taget toget - Københavnske cyklister i blæsevejr er lidt for spændende efter min smag men skal vente 58 minutter på at kunne komme med nattoget hjem. Og FÅK, det blæser.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg vågnede første gang i morges kunne jeg have nået til fællestræning men da jeg først kom i seng efter klokken 4, så vendte jeg om og sov lidt mere :rolleyes:

I stedet tog jeg en "huggetræning" i FW:

Romaskine: 5 min

Lårcurl: 10x50, 8x80, 8x80, 8x80

Lægmaskine: 15x100, 15x100, 15x100

Squat: 15x20, 15x60, 5x100, 2x110, 2x110 - ville have kørt lidt mere men ham der sad bagved, voldtog mig med øjenene og jeg kunne slet ikke koncentrere mig

Kropshævninger: 8,8,7 (pause i toppen)

Bænkpres: 15x20, 8x80, 8x80, 8x80

Bicepcurl: 8x22, 8x22

Laterals: 10x9, 10x9, 10x9

Tricep pushdowns: 10x35, 10x35, 10x35

Lændemaskine: 15x60, 15x60

Sidebridge: 15, 15

Planken: bw+10kg@??, bw+15kg@??

Crosstrainer: 5 min

Om lidt triller jeg i medvind ind på arbejde og i nat spoler jeg forsigtigt hjem i modvind med 17-25 i timen som i går. I morgen står den på fødselsdag i Stege og 100% hviledag. Og så skulle jeg gerne være klar til at give den gas igen.

De her dage hvor jeg ikke har cyklet, har jeg alligevel tænkt over cykleriet.

Jeg er jo ret vægelsindet så efter Heino-turen forleden har jeg besluttet alligevel ikke at køre med i nogle motionsløb. Da jeg ikke selv er fejlfri på en cykel er det måske snobbet, hyklerisk og dobbeltmoralsk men jeg har ikke lyst til at køre i gruppe med en flok vilde familiefædre som ikke kan eller vil (= gider gøre sig umage) håndtere sin cykel på sikker vis. Jeg så jo efter i sommers hvor længe jeg er om at komme "op igen" efter en skade, så det vil jeg ikke opsøge.

I stedet vil jeg prøve at skifte identitet på cyklen til træning. Ikke at jeg vil være egocentreret men der er ikke samme behov som nordpå for at jeg er trænerens ekstra øje som lukker huller og spurter op ved defekter og den slags. Opdager jeg det, vil jeg til hver en tid gøre som jeg plejer, men.....

I stedet for altid at tøve og være defensiv, vil jeg prøve om jeg ikke skulle være mere med til at præge tingene. I modsætning til i HCM, bliver jeg ikke sat og efterlagt hvis jeg fejldisponerer og eksploderer i kampens hede så det skal jeg til at prøve i stedet for altid at disponere efter målstregen med lidt i reserve.

Hmm, jeg tror vist at jeg kommer til at indvie tørreskabet på arbejdet - det regner.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo ret vægelsindet så efter Heino-turen forleden har jeg besluttet alligevel ikke at køre med i nogle motionsløb. Da jeg ikke selv er fejlfri på en cykel er det måske snobbet, hyklerisk og dobbeltmoralsk men jeg har ikke lyst til at køre i gruppe med en flok vilde familiefædre som ikke kan eller vil (= gider gøre sig umage) håndtere sin cykel på sikker vis. Jeg så jo efter i sommers hvor længe jeg er om at komme "op igen" efter en skade, så det vil jeg ikke opsøge.

Hmm, jeg tror vist at jeg kommer til at indvie tørreskabet på arbejdet - det regner.....

Nu kan jeg kun snakke for mig SELV :wink:

Nu er jeg ny i cyklingens verden, og i særdeles kunsten at køre i gruppe. Tror du ikke mange af os familiefædre egentlig ønsker at kunne begå os i et felt? Hvor gode er i rutinerede til at komme med venlige henvisninger? Og hvordan med lige at smide en kommentar uanset hvordan man gebærder sig. Bare godt kørt, prøv at gøre sådan eller sådan. Nu har jeg kun cyklet med TIK og kun fået een halvsur kommentar. Som jeg lappede i mig, hellere en kommentar end en hovski snovski blik, halvmuggen nedstirren. Det er der ingen udvikling i. :bigsmile:

Jeg prøver da selv at kigge efter kørsel i felt vejledninger på nettet og sådan. Men virkeligheden er nu engang anderledes. Og jeg er helt med på nogle er uden for pædagogisk rækkevidde, og kører det eget løb uden hensyntagen til andres ve og vel. Nu har jeg jo som en af mine mål denne sæson at deltage i Ritter Classic, og jeg har flere gange læst at det skulle være et løb hvor der sker mange styrt. Så min plan er helt sikkert bare at trille løbet og passe på mig selv. Jeg skal ikke køre ræs i motionsløb.

Hep hep god tur i regnen!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jo selv alderen til at være familiefar (eller bedstefar, faktisk) så den var ikke ment nedladende som jeg medgiver at den ser ud til.

Jeg vil dog forsvare mig indstillng med at jeg generelt er en kylling når jeg ligger i gruppe. Og de 6-7 måneders frustrationer der fulgte efter mit uheld i sommers har ikke gjort det bedre - det er trods alt begrænset hvor mange "sjove" år jeg har tilbage på cyklen, så synes ikke at jeg har råd til at smide for meget væk. "Sjove" skal forstås som at kroppen kan tåle at køre intervaller og spurter - bare at køre tur, gider jeg ikke.

Men når det er sagt, så vil jeg også gerne påpege at jeg faktisk altid giver nye folk ros og ris. Lige nu hvor jeg er den nye dreng i klassen, holder jeg lav profil, men oppe nordpå har jeg tit siddet omme bagved og snakket kørekultur og gode råd med de nye. Sikkert også medvirkende til at jeg blev indfanget i bestyrelsen i HCM.

At de ikke gør det samme i TIK men bare øffer er trist læsning, for det er der jo ingen der lærer ret meget af.

At komme med gode råd i et motionløb tror jeg til gengæld ikke på er muligt, der foregår for mange ting og det hele er for hektisk. Hvis nogle prøver i sådan en sammenhæng tror jeg også bare de bliver opfattet som en sur idiot.

Heldigvis regnede det næsten ikke - havde dog heller ikke medvind hele vejen men holdt mig artigt i snøvletempo.

ÆV - om lidt skal jeg ud og køre på Ringbanen, det er bare så keeeeeeeeedeligt.

Link to comment
Share on other sites

Grotesk så øm jeg blev af den smule squat og især forbi den jo slet ikke føltes hård. Jeg ville derfor også have squattet efter dagens træning men brugte for meget tid i klublokalet bl. a. på at købe tøj. Men det bliver nu rart ikke at lige en "Hillerød-bonde".

Selve træningen bød på:

3 x frem og tilbage på en bakke - to første ture op var på møtrikken og den sidste i tilsvarende lavt gear. Bakken var bølgende hele vejen så umuligt at finde en en rytme men det var også en del af ideen i det.

3-mandsinterval - et lille kvarter i Helvede. Vi to langsomme" lå længe og kæmpede i elastikken og jeg måtte desværre igen slippe som den første. Kort efter måtte den anden også give op. Men denne gang kunne de ikke køre og lave sjov mens jeg kæmpede bagude, så et eller andet sted går det stadigvæk fremad.

2 x spurttræning på Ada-bakken (som jeg troede hed Allan-bakken). Ellers rettere EFTER bakken. Frisk kørsel fra bunden, leadout halvejs oppe og spurt fra toppen og små 200 meter. Første tur gik fint men på nummer 2 tyvstartede de hurtige så jeg måtte prøve at køre dem ind i leadouten. Det lykkedes næsten men så knækkede psyken da de trådte væk så den fik jeg ikke kørte helt ud.

post-1580-0-09277500-1337032634_thumb.gi

Det var en dag der var god for moralen. Ham den suverent hurtigste mand, plukkede mig ud til at køre 3-mands med med ham, så jeg er nok ikke så meget en klods om benet som jeg frygtede.

Og blev også inviteret med til at deltage i licenstræningen hvis jeg skulle få lyst.

Er dog en smule i tvivl om jeg måske kører for hårdt på i intervallerne for jeg lider af seriøs iltgæld længe efter de andre står og snakker normalt - også dem jeg kører fra, så er ikke bare i dårlig form. Havde jeg stået på ski, var der 2-3 gange hvor jeg have smidt mig fladt men det var alligevel ikke så tiltrækkende, lol.

Eller er det mon min "kvalitet" at jeg i kampens hede kan tolerere et højere kuldioxidniveau end de andre men så skal bruge mere tid på at "afsure" blodet igen. Det er jo ikke et nyt fænomen, det har bare ikke før særligt tit været aktuelt at køre mig helt derud. Men som træningen er nu er det ikke et problem da jeg har tid til at komme til hægterne igen. Da jeg blev checket i forbindelse med astmaen målte de min iltoptagelse til over norm, så det burde jo ikke være det.

Dog dagens ærgelige: I erkendelse at at jeg er ved at blive en pindarm, har jeg købt cykeltrøje i XL - ellers har jeg kørt i XXL for at kunne have armene i dem men det er ikke nødvendigt mere. Ohh suk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke var specielt mærket i stængerne og jeg har fridag og sovet længe, skulle jeg finde en fællestræning. ACR kørte klubmesterskab, Hvidovre licens skal ikke være når jeg har kørt intervaller dagen i forvejen, FABIN som er den eneste danske forhandler af klistrede banedæk havde ikke nogle (er nu bestilt hos Wiggle i stedet), så det blev en nassetur i Ishøj.

Jeg vaklede mellem b- og c-holdet indtil der blev sagt at b-holdet skulle køre en restitutionstur. Så det blev c-holdet. Der gik dog ikke mere end 5-7 minutter før b-holdet kørte udenom og da vi kun kørte et lille interval, en kort bakkespurt, så fik jeg aligevel en restitutionstur ud af det. Det er længe siden jeg er kommet hjem med SÅ lav en snitpuls.

Og øm popo for der var kun den ene bakke - resten var pandekagefladt så jeg har siddet på min flade hele tiden uden meget vægt i pedalerne.

Da jeg også først var hjemme 21:30 står det helt klart at Ishøj ikke står højt på prioriteringslisten. Hvis jeg ikke havde kørt for mange km i forhold til serviceaftalen på bilen, var jeg nok også kørt op til HCM. Skulle jeg tage cyklen hele vejen bliver det til en tur på 140km; det er lige i overkanten for en flad tirsdag i efterårsvejr.

Nå men det var selvfølgelig lækkert at komme ud på lågen, alligevel :w00t:

post-1580-0-73346100-1337116920_thumb.gi

I morgen står den blot på pendlerkørsel (i vinterjakke - det er trist når man er midt i maj) og derefter gaveindkøb.

Hvis ikke det regner, står den på fiskefrikadelletur med HCM torsdag morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Servicekontrakt eller ej - cyklingen kommer først.

Pga. vejret var fiskefrikadellerne åbenbart aflyst men det vidste jeg ikke og tog derfor til Hørsholm for at køre med HCM - ellers havde jeg nok valgt ACR.

Vi var kun få - deriblandt en fra Team Rynkeby og også RAAM-manden. Stemningen var blot at rulle en tur uden de store indslag og sådan blev det.Vinden var dog noget bidsk. For nogen. Et par stykker konstaterede at når de lagde sig i min armhule, så kørte de næsten helt i læ. Jamen selv tak da, grymf; bare fordi man ikke er helt afpillet. Nåja, jeg har jo også 2 bane-kammerater som "kæmper" om at ligge bag mig pga. læen, så det er ikke første gang jeg hører den.

Ude på Strandvejen hvor RAAM-manden satte dagsorden i piv sidevind, var jeg en overgang en smule presset. Ellers en rolig dag.

post-1580-0-00987900-1337260030_thumb.gi

HCM kører igen klokken 9 i morgen så det satser jeg på. Som det ser ud lige nu, kommer jeg ikke på cyklen hverken lør, søn eller mandag så det er om at få det hele med. Dog dropper jeg pendlercyklingen i dag - vil hellere snavse tøjet til i morgen og der er lavvande i bunken med det rene. I dag arbejder jeg så jeg liiiiiige kan nå det sidste tog hjem.

Nu har jeg lige 20 minutter til at få styr på cyklen som ligner jeg ved ikke hvad og så skal jeg ud og lege med tog.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

4 timers søvn er ikke meget - skal overstå i dag og så er der 3 dejlige fridage forude. Som nævnt nok uden tid til cykling i det der ligner også første sommerdage, det er jo typisk.

Som nævnt i går, stod den på HCM-tur i dag. En rigtig klassiker, nemlig forrige års sommerrute.

To pulsspidser på Sørupbakken og Endrubbakken. En i leadouten til Humlebækspurten og så en "flad" på Folehavevej som blev ret halvhjertet fra min side.

post-1580-0-38321100-1337340874_thumb.gi

Nu føler jeg mig (igen-igen) som en træt gammel slidt mand så jeg vil prøve alligevel at nyde de kommende 3 cykelfridage. Hvis altså jeg skal lege flyttemand på søndag; ellers kan jeg nok ikke holde mig fra lågen når nu vejret bliver fint og fiskefrikadelleturen er flyttet hertil. Men et par dage med ro på vil ikke skade - ved godt at jeg lige har dovnet den men jeg kan godt mærke at jeg aldrig før har været oppe i den træningsvolumen jeg ligger i for tiden. Det ligger da også i planen at drosle ned men vil helst gøre det når omstændigheder tvinger mig til det.

Jeg kan da vist godt lige nå at sove en halv time inden jeg finder pendlerlågen og spoler stængerne igennem.

Link to comment
Share on other sites

Om hende jeg skulle hjælpe med at flytte har smidt mit tlf-nummer væk (jeg har ikke hendes og ej efternavnet eller adresse) eller hun ikke havde behov for hjælp alligevel er ikke til at vide. Jeg har i hvert fald ikke slæbt kasser og møbler men været på lågen i stedet for: HCMs fiskefrikadelletur.

Hold 1 havde et par stykker med som jeg uden tvivl kunne køre fra, så det turde jeg godt i dag. Eller??? For øv øv øv, hvor var det en HCM-retro-tur af værste skuffe og især på udturen hvor det var de samme få som trak med 35-40 i timen hele vejen op til Gilleleje uden at falde mere end få pladser tilbage efter endt føring. Som altid i HCM lå jeg bagerst så de to gange vi skulle have farten ned fik jeg heldigvis mulighed for en "spurt" udenom rækken op til de forreste. Ellers var der yderst uinspirerende!

Hjemturen var lidt bedre men nu havde vi også modvind og sjovt nok var det ikke så interessant at ligge i front mere. Dog stadigvæk så meget at jeg kun fik en enkelt føring og andre fik slet ingen.

Jeg fik muligvis ødelagt Grisebakkespurten - eller også er jeg lige selvfed nok :unsure:

5 minutter inden, hørte jeg et par stykker tale om at de skulle holde sig til nu og trak også fremad. Vi lå på een række og jeg lidt før midten. Så trækker der en mand op på siden af ham foran og også en på siden af mig - og holder pladserne. OK, der blev jeg så lige pakket fuldstændigt ind!!! Da vi svingede ud på bakken holdt jeg mig væk af kanten og da første mand trak lidt fra kørte jeg væk. Der var masser af hurtige folk i dag så havde regnet med at blive pillet ned men jeg var helt alene i verden. Ham der har overtaget Kermits gamle ramme, påstod at man bare opgav på forhånd. Åndssvagt og kedeligt.

På stigningen fra Esrum Sø hvor feltet knækkede sad jeg bagerst og kørte et interval op til frontgruppen i stedet.

Jeg fik dog også kørt leadouten på Humlebækspurten laaaangt udefra. Jeg kyllingede ud i svinget men burde nok have gemt en lille smule juice og så kørt efter den i stedet.

Gæt hvem der var en tudeprinsesse da vi drejede fra inden Folehavevejsbakken og derefter forgæves forsøgte at lokke nogen med på Åsebakken. Mht solen var det nu fint at vi stoppede der - jeg er ikke alt for rød men var blevet det.

post-1580-0-98026100-1337532554_thumb.gi

Det var helt fantastisk at komme ud i sommerklunset men det der tonseri som hold 1 praktiserer, det er altså ikke lige mig. Jeg glæder mig til igen at komme i selskab med en masse folk som vil gøre alt for at køre mig i hegnet.

I morgen kunne jeg have kørt med HvidovreCK men ACR har ryttermøde for "næsten-nye" folk og det må jeg hellere tage med til. Til gengæld skal jeg have masseret stængerne. I betragtning af at de har været småømme 4-5 af de seneste 6 uger, regner jeg med at få tårer i øjnene :devil::wub:

Link to comment
Share on other sites

Men det er sådan set ikke det vigtigste for jeg har nemlig haft min første "altandag" i dag. FEDEST!

Efter cykelturen, noget mad og et bad, tog jeg lige en morfar på drømmesengen.

Lidt senere kunne jeg så sidde med stængerne oppe og gnaske min salat og sutte i kaffen. Det kunne være rigtigt lækkert med en tablet PC så man kunne gå på nettet derude men indtil videre nøjes jeg med bog en stak Basserne.

post-1580-0-73304300-1337531554_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Om hende jeg skulle hjælpe med at flytte har smidt mit tlf-nummer væk (jeg har ikke hendes og ej efternavnet eller adresse) eller hun ikke havde behov for hjælp alligevel er ikke til at vide. Jeg har i hvert fald ikke slæbt kasser og møbler men været på lågen i stedet for: HCMs fiskefrikadelletur.

Hold 1 havde et par stykker med som jeg uden tvivl kunne køre fra, så det turde jeg godt i dag. Eller??? For øv øv øv, hvor var det en HCM-retro-tur af værste skuffe og især på udturen hvor det var de samme få som trak med 35-40 i timen hele vejen op til Gilleleje uden at falde mere end få pladser tilbage efter endt føring. Som altid i HCM lå jeg bagerst så de to gange vi skulle have farten ned fik jeg heldigvis mulighed for en "spurt" udenom rækken op til de forreste. Ellers var der yderst uinspirerende!

Hjemturen var lidt bedre men nu havde vi også modvind og sjovt nok var det ikke så interessant at ligge i front mere. Dog stadigvæk så meget at jeg kun fik en enkelt føring og andre fik slet ingen.

Jeg fik muligvis ødelagt Grisebakkespurten - eller også er jeg lige selvfed nok :unsure:

5 minutter inden, hørte jeg et par stykker tale om at de skulle holde sig til nu og trak også fremad. Vi lå på een række og jeg lidt før midten. Så trækker der en mand op på siden af ham foran og også en på siden af mig - og holder pladserne. OK, der blev jeg så lige pakket fuldstændigt ind!!! Da vi svingede ud på bakken holdt jeg mig væk af kanten og da første mand trak lidt fra kørte jeg væk. Der var masser af hurtige folk i dag så havde regnet med at blive pillet ned men jeg var helt alene i verden. Ham der har overtaget Kermits gamle ramme, påstod at man bare opgav på forhånd. Åndssvagt og kedeligt.

På stigningen fra Esrum Sø hvor feltet knækkede sad jeg bagerst og kørte et interval op til frontgruppen i stedet.

Jeg fik dog også kørt leadouten på Humlebækspurten laaaangt udefra. Jeg kyllingede ud i svinget men burde nok have gemt en lille smule juice og så kørt efter den i stedet.

Gæt hvem der var en tudeprinsesse da vi drejede fra inden Folehavevejsbakken og derefter forgæves forsøgte at lokke nogen med på Åsebakken. Mht solen var det nu fint at vi stoppede der - jeg er ikke alt for rød men var blevet det.

post-1580-0-98026100-1337532554_thumb.gi

Det var helt fantastisk at komme ud i sommerklunset men det der tonseri som hold 1 praktiserer, det er altså ikke lige mig. Jeg glæder mig til igen at komme i selskab med en masse folk som vil gøre alt for at køre mig i hegnet.

I morgen kunne jeg have kørt med HvidovreCK men ACR har ryttermøde for "næsten-nye" folk og det må jeg hellere tage med til. Til gengæld skal jeg have masseret stængerne. I betragtning af at de har været småømme 4-5 af de seneste 6 uger, regner jeg med at få tårer i øjnene :devil::wub:

Så faktisk en flok cykelryttere omkring Nøddebo da vi kørte til Esrum Møllegård kl ca 12.30 og tænkte om det var din gruppe. Imponerende med al din cykling Gregers. Fortsat god træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share