Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Med en vægtstang over hovedet i bulgarsk, ville jeg godt nok være være presset på balancen. Hvis jeg bliver lidt for kæk og ikke koncentrerer mig, sejler jeg noget i det selv med lavt tyngdepunkt fra DB´erne i hænderne.

Logbøger er fint sted at blive inspireret, hvis man ikke træner efter et specielt mål. Jeg synes det er svært ikke at sidde fast i den samme trommerum hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Understellet er stadig slidt men overkroppen føles fin.

Jeg har store (som i virkelig store) kvaler med søvnen i øjeblikket. Jeg kan som sædvanlig ikke sove på den tidlige side af midnat men vågner tidligere og tidligere - i dag allerede klokken 7, hvilket er uhørt tidligt for mig.

Vægt: 93,1kg

Fedt%: 15,0

Søvn: 6½ time

Hvilepuls: 54

Link to comment
Share on other sites

Indtag 2580kcal

Motion 0

Søvn 7,5 time

Morgenvægt 92,5

Fedtprocent 14,7

42km på cyklen. Jeg ville have kørt min sædvanlige Amagerrunde og sådan begyndte det også. Jeg kan aldrig husken vejen til Røde Port som fører ind til Fælleden, så den er plottet ind i cykelcomputeren. Eller. Den gik jo i baglås i vinters og måtte resettes. Det havde jeg glemt indtil.... Heldigvis kørte jeg i CC Hillerøds tøj da jeg måtte spørge om vej.

Det gik lortelangsomt men det er selvforskyldt og næppe værre end det er prøvet før. Det venter jeg lidt med at gå i panik over.

Men fedt, den der fornemmelse i benene da jeg kom hjem. Havde helt glemt hvor lækkert det egentlig er.

Link to comment
Share on other sites

Opdatering der skulle have være skrevet i går:

Indtag: 2980kcal

Motion: ? (42km cykling)

Søvn: 6½ time

Morgenvægt: 91,4kg

Fedt%: 13,8

Vågne tidligt + aftenvagter = var slatten. Dertil var benene noget mærkede af cykelturen, så allerede i opvarmningen kunne jeg mærke, at jeg nok skulle droppe progressionen i squat og de 100 i frontsquatten klistede også godt omkring sticking point. Vovede dog alligevel pelsen i sidste sæt og smed to kiks på og fik en PR som var betydelig lettere end reppen før.

Samtidigt rundede jeg også en blødt sving og fik igen 3 x 8 x 20 i bicepcurl. Det er vist 1,2,3? år siden sidst. Alt i alt en hyggelig træning :smile:

Romaskine: 5 min

Frontsquat p180: 5x20, 4x60, 3x80, 1x90, 1x100, 1x102½ PR

ss

Backsquat 180: 10x20, 8x60, 6x80, 3x90, 5x100, 5x102½

Bulgarsk splitsquat: 8, 8x36, 8x36

Lårcurl: 15x30, 8x50, 8x75, 8x75, 8x75

Lægstativ: 8x80, 8x115, 8x115, 8x115, 8x115, 8x115, 8x115, 8x115, 8x115

Chinups, overhåndsgreb: 6, 6, 6, 5

Rows, DB: 12x28, 12x28, 12x28

Bicepcurl: 8x20, 8x20, 8x20

Scott curl: 8x30½, 8x30½, 8x30½

ss

Dips: 15, 15, 15

Tricep pushdowns p30: 8x30, 8x30, 8x30

Lændemaskine: 10x40, 10x60, 10x60, 10x60

Hypers: 12,12, 12

ss

Alm. mavebøjninger fra gulv: 20, 20

Her til morgen:

Indtag i går: 3260 kcal

Motion i går: ca. 500kcal (styrketræning 1t 40m)

Nattesøvn: 6½ time (klokken 3:30 til 10 - i går var heldigvis sidste aftenvagt i denne omgang)

Morgenvægt: 91,2kg

Fedt%: 13,9

Da jeg cyklede i forgårs vaskede jeg ikke mine knickers - jeg smed dem ud. Det samme stunt lavede jeg forrige cykeltur.

Mine træningsbibs er fra forrige år (dem til pendling (overvejer at begynde igen) endnu ældre) og også siddet helt flade, så nu må jeg bide i det sure æwle og spende nye cykelbukser.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet. Lige hvad tøj angår, handler jeg nu helst i fysiske butikker, så jeg kan prøve det først. Især nu hvor jeg var på jagt efter et nyt buksemærke og det var desværre en nitte.

Det er åbenbart moderne, at man ikke skal få bare lidt sol på skinkerne - alle ben gik stort set til knæene i stedet for at stoppe lidt længere oppe. Må se om jeg kan finde nogen der sælger Extreme; det er mit sidste håb.

Men fik alligevel købt et par bibs i Soigneur (underlig biks, med et cafébord midt i det hele) og et par knickers et af de andre steder jeg var. De er uden for (staveplade), så må lige gemme det par jeg har, som er lidt varmere. Noget smalle i benene, så måtte lige se at det ikke var damebukser.

Jeg var på visit hos mor i går; det endte i det sædvanlige kageædegilde. Vægt fra 91,2 til 92,7 og fedt% fra 13,9 til 14,7. Suk, altså (hvis jeg skal kunne klemme de fede lår i bukserne).

I dag cyklede jeg samme tur som i forgårs (den nye rute er faktisk bedre end den gamle = mindre byagtig noget af vejen). Takket være Susanne fik jeg skåret over 20 minutter af tiden.

Susanne?.? Da jeg holdt for rødt lige i starten, kom hun op og spurgte om vejen til Dragør. I stedet for en lang forklaring, ville jeg følge hende ud til stien til Amager og så køre fra hende (jeg skulle jo samme vej). Men trods høje hæle og en taske om skulderen, skød hendes tudse-tudse-gamle Colnago stål-racer egentlig en OK fart. Det viste sig, at hun på den gamle skærveknuser, var blevet nogen-og-tredive i Tøserunden og syv i hendes aldersklasse. Så vi fulgtes de første vel 15km. At snøvle rundt som i forgårs kunne jeg glemme. Den første bid op af Kalvebodbroen åd hun i overraskende tempo men visnede så. Jeg prøvede at lokke hende til at køre i klub; næsten synd at køre så godt og ikke bruge det. Hun var dog bange for at "pølsemusklen" på siden af låret skulle vokse. Argh, altså kvinder :4slap:

Nå, men nu var jeg alligevel ude af sofazonen kunne jeg lige så godt blive ude af den.

Har jeg tørt tøj der passer til temperaturen, kører jeg en lille tur igen i morgen. Det begynder at være helt hyggeligt :smile:

Wattmåleren er efter sigende lavet og kontrolleret. Efter sigende også sendt. For flere dage siden. Den er bare endnu ikke nået frem til Vestegnen. Også lige meget endnu. Så længe det er nattefrost og cykelstierne bliver saltet, skal sommercyklen alligevel ikke sættes i drift.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

ENDELIG! Jeg sov længe i dag. Vågnede godt nok første gang ved 8-tiden og skiftede mellem at sove og være vågen, men først henad 10-tiden blev jeg rigtigt levende.

Indtag i går: 3550kcal

Motion i går: 1000kcal (iflg. Garmin)

Søvn: 9 timer :wub: :wub: :wub:

Morgenvægt: 92,0

Fedt% 14,3

Jeg var først oppe sådan lidt i 12 :blush: så kom senere på cyklen end planlagt.

Samme tur som i går men uden Susanne gik det endnu bedre i dag. Men OK, for at citere min tysklærer, så har jeg også forbedret mig fra ingenting til det dobbelte.

Det at vågne sent, gjorde at jeg manglede et måltid og jeg var også noget tom i kroppen på vejen hjem. Da jeg efter et par timer skulle i Lidl, havde jeg ikke spist alverden og var også ved at gå brædderne på vejen. Lidt lakrids fik hurtigt kroppen op og køre og nu har jeg spist noget fornuftigt mad.

I morgen har jeg jeg morgenvagt på arbejde og kan ikke deltage i klubcyklingen, så det bliver nok til en gang styrketræning i FW. Mandag aften når motionholdet kører sæsonen første fællestræning, kan jeg heller ikke være med, for der har jeg så til gengæld sent fri :dry:

Til gengæld bliver det så en hviledag indtil tirsdag hvor jeg igen har fået en feriedag og derfor kan køre banecykling.

Nåhovda - garmin har fået styr på hjemmesiden, så det virker igen. Joh, Amager er godt nok fladt; de eneste to buler på højdekurven er motorvejsbroen aka Col de Kalveboderne.

http://connect.garmin.com/activity/469717525

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der kommer en regning når man sover længe :dry:

Indtag i går: 2750 kcal

Motion i går: 1050 kcal (iflg Garmin)

Søvn: 1t 15m

Vægt: 91,9

Fedt%: 14,5

Kaffe bliver en meget vigtig del af dagens kost. Om jeg får trænet i dag er nu lidt tvivlsomt. Man kunne godt forestille sig, at hovedpuden kalder når jeg kommer hjem ved halv-fem-tiden. Jeg prøver om jeg kan platte mig fri før tid, men det plejer at være håbløst i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Man kan altid styrketræne, "neeeen...."

Trods en lur på et par timer, er fingrene stadig iskolde og kroppen bare off.

Nej, det bliver en deload-uge. Fællestræning onsdag aften overlapper med et bestyrelsesmøde. Jeg er efterhånden også mærket efter styrketræningen, så fint at starte ny cyklus. Lidt ærgerligt at jeg ikke fik sat PR i bænken men det må komme en anden gang.

Jeg er blank på hvordan jeg vil prioritere bagefter. Lur mig om det ikke ender i Planløse Tidende aka fri leg.

Link to comment
Share on other sites

Indtag i forgårs: 3310 kcal

Motion i forgårs: 0

Søvn: 1 1/4 time :cry: (+2½)

Morgenvægt i går: 91,6 (-0,3)

Fedt% i går: 14,2 (-0,3)

Indtag i går: 3050 kcal (heraf små 1000kcal klokken 3 i nat :annoyed:)
Motion i går: 0

Søvn: 9 timer

Morgenvægt: 91,2 (-0,4)

Fedt%: 13,9 (-0,3)

I dag skulle have været en rolig dag på cykelbanen, jvf mine restitutionsuge-planer.

Det blev ingenlunde tilfældet. Vi var kun 4 på banen fra start og efter første interval var vi 6. Efter en lidt for hård opvarmning (takket være Hulken som trykkede tempoet), måtte vi droppe de sædvanlige intervaller pga. for stor styrkespredning.

I stedet kørte vi tre Italienske jagtstarter. Hver førstemand fører tre omgange efter bedste evne og udgår og overlader de næste tre omgange til næste mand og så kører sidste mand de sidste tre omgange. Med to hold på banen passede det fint med start på hver sin banehalvdel. Uden holdere, tog vi starten oppe fra barrieren. I den første var vi kun Hulken og mig og jeg fik så kun de første tre omgange til at aflevere ham i. Fik sat ham bigtime i starten, og fik ham efter hans udsagn aldrig rigtigt på hjul.

I nummer to og tre, havde vi en tredje mand til at tage den første tørn og så fik jeg seks omgange. I anden start, lykkedes det mig at træde ud af pedalen (WTF :unsure:) og det er ikke helt let at klikke i igen, uden friløb. Alligevel måtte jeg vente på Hulken. Utrolig at kunne køre så hurtigt som ham og alligevel have så svag en start.

Direkte over i 50 omganges afrulning som jeg troede skulle være det sidste, men jeg blev lokket med til en gang bjergtons:

5 sæt á 1½ omgang roligt nede på sort streg og så 1½ omgang i fart langs barrieren.

http://connect.garmin.com/activity/471715174

Fed træning - meget sjovere end de sædvanlige progressive intervaller. Bare ærgeligt, at jeg ikke havde hovedet med og heller ikke benene til at køre sådan, nu det blev på "min" måde.

Derefter kaffe, snøfler, roulade og hjemmebagte muffins, inden jeg kørte i Heino og hentede sommercyklen hjem. Wattmåleren er omsider kommet retur fra reparation og sidder nu på den. En af de nærmeste dage må den på Tacxen, så jeg kan kontrollere om virker som den skal.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Indtag i går: 3050 kcal

Motion i går: 1100 kcal

Søvn: 8 timer

Vægt: 90,8 (-0,4)

Fedt%: 13,9 (samme)

Lidt deloadtræning i FW:

Romaskine: 5 min

Frontsquat: 5x20, 5x60, 3x80, 3x80

Backsquat: 8x60, 8x80, 8x80, ikke Mambo-dybe men gjorde et hæderligt forsøg

Bulgarsk splitsquat: 8, 8, 8

ss

Bænkpres: 20x20, 8x60, 8x80

Lårcurl: 15x30, 8x60, 8x60

Lægstativ: 8x100, 8x140, 8x140, 8x140, alt for tungt men fik lov at supersætte og gad ikke rive skiver af

Chinups, neutral greb :wub: 8, 8

Arnold pres: 8x16, 8x16

ss

Bicepcurl: 8x16, 8x16

Lændemaskine: 10x50, 10x50

Mavemaskine: 10x75, 10x75

Sidebøj i Hypersstativ: 10, 10

Damn, det var sært at gå rundt uden hverken kuglepen eller stopur :tease:

Hviledag igen i morgen :rudolph:

Nu til bestyrelsesmøde oppe i Hørsholm Cykel Motion. Jeg er ellers trådt ud af bestyrelse og har afsat hjemmesiden men de vil stadigvæk gerne have jeg dukker op.

Det er også OK, det er ganske hyggeligt og 75% af snakken kunne have været almindeligt socialt samvær.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Indtag i går: 3000-3500kcal (en del kage til bestyrelsesmødet og der havde jeg altså ikke køkkenvægten med)

Motion i går: 400kcal (anslået)

Søvn: 7 dårlige, dårlige timer

Vægt: 91,0 (+0,2)

Fedt% 14,0 (+0,1)

Hvor er det tåbeligt. Men jeg har fået DOMS i lårene af squatten fra i går. Det er bare hver gang jeg kommer over 4-6 reps, så afleverer lårene en regning :dry:

Nu må vi se hvad der kommer til at ske i morgen. Jeg har fået mig en overarbejdsdag som ligger fra 13 til 20. Kan jeg må fede r.v ud af sengen tids nok, ville jeg gerne køre lidt jævnt på hjemmetræneren for at om wattmåleren virker nu. Men det skal jeg kunne! Det er 2-3 timer mindre end jeg plejer at være på arbejde, så det burde jo være en smal sag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er længe siden, jeg har sovet SÅ godt i 9 timer.

Vægten er alligevel steget, da der som vanligt var kagefest hos mor i går, så jeg endte lidt over 4000kcal.

jeg har lige haft sommercyklen på tacxen og umiddelbart virker alt nu som det skal. Fik dog kun kørt lidt over et kvarter helt jævnt men der var ingen udslag at se.

Nu kalder arbejdet.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig, håber ikke jeg er for genert til at få brugt den fornuftigt i dagslys - ingen tvivl om at det har passet mig perfekt kun at være en cykellygte i mørket, de gange jeg nåede at bruge den .

I dag var det ikke nok. Æv og l og l... men jeg magter simpelthen ikke at kravle på cyklen i aften. Jeg må bare konstatere (igen) , at de her10timers weekend-vagter, kun med tog der standser ved alle stationer suger al energi ud, fordi tiden føles til at gå dræbende langsomt. Der kommer jeg ikke ud af sofaen bare lige.

Hvis jeg ikke har sovet så længe i nat, at jeg ikke kan sove i aften, prøver jeg med lidt styrketræning i morgen før arbejde.

Kæft hvor er Mols logbøger passive for tiden; jeg lå stadig på side 1 :nono:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På cykelfronten har både Jannies, Mottas og JohnJohnsons ligget lidt stille. De to første er nok grundet arbejde og andre interesser, og JJ har en lille en i stalden der også skal have lidt opmærksomhed

Arh, børn kan da umuligt være vigtigere end racercyklen?! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Men der kom da lidt sving i loggen :wink:

Uret ringede klokken 7 i morges - det absolut værst tænkelige tidspunkt, for jeg kan BARE aldrig vågne rigtigt når jeg skal op dér. Det er bare naturstridigt at sætte uret til at ringe en time tidligere, hvilket er tåbeligt for jeg vågner meget lettere.

Nå, men jeg fik slavet mig gennem en meget let omgang i FW. Denne cyklus bliver vist også mest fis og plank og så et eksperiment på alternativ progression. Og endnu et forsøg på at lære dødløft - det plejer at ende med at jeg må i huj og hast til kiropraktor men nu prøver jeg ekstra meget let denne gang.

Skvatten bliver med 112% fokus på dybde og dybde og intet andet.

Romaskine: 5 minutter

Bulgarsk split squat: 8, 8, 8x20, 8x20, 8x20

Squat: 15x20, 10x60, 10x60, 10x60

Lægstativ: 10x80, 10x80, 10x120, 10x120, 10x120, 10x120

Kropshævninger, neutralt greb: 6, 6, 6, 6

Dødløft: 10x60, 10x60, 10x60

Bænkpres: 15x20, 10x60, 10x60, 10x60

Military: 10x27, 10x27, 10x27 - hallå, mine skuldre knaser ikke som de plejer

Bicepcurl: 15x16

Tricep pushdowns: 15x25

Hyperextensions: 10, 10, 10

trippelsættet med

Sidebøj i hyperstativ: 10, 10, 10

og

Alm mavebøjning på gulv: 15, 15, 15

Lidt udstræk for bagkæde :omg:

Fuk, jeg er kvast efter en laaang arbejdsweekend :4pooh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share