Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Har lige konstateret, at det er heldigt jeg ikke skal tjene mit brød ved at være elektronikmekaniker.

Det lykkedes ganske vist, at få skiftet batteriet i min cykelcomputer og også at få den til at virke igen. Men den slags nørkleri med 2-3mm små stik som ikke er til at komme til.... Puha, det udfordrede min sparsomme tålmodighed.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Indtaget i går: 2950cal
Motion i går: 0

Søvn: 7 timer (ussel søvnkvalitet)

Morgenvægt: 90,6kg (-0,3)

Fedt%: 13,9 (-0,1)

Trods et ret heftig væskeindtag i går efter massagen, lykkedes det ikke at få urinen klar inden jeg gik i seng. Til gengæld var jeg oppe og hælde vand af kartoflerne flere gange i løbet af natten, så endte med at sove elendigt.

Til morgen var jeg træt og havde beton og bly i benene. Det er masterplanen at fredag er min cykl-selv-dag men jeg orkede det BARE ikke. Efter et kvarters intern pep-talk under den varme bruser, kom jeg omsider ud - med lidt held kunne det nås kun med en let regn. NOT.

Kort før jeg forlod storkøbenhavn måtte jeg tage regnjakken på og så stod det ellers ned i stænger. Skoovertrækkene havde jeg ikke fået på og sad hurtigt og soppede.

Eftersom jeg ikke havde planlagt hvad jeg ville lave af intervaller, blev det den lette løsning og så kyllinge hjem. Især da jeg også blev stukket på halsen at et eller andet arrigt stikkedyr der brummede hvepseagtigt, da jeg kom til at klø der hvor det sad. Først gjorde det ret ondt men det forsvandt efter lidt tid.

Jeg må så konstatere, at jeg får noya af at køre intervaller på offentlig vej. Ikke at jeg kører synderligt hurtigt :dry: men det er alligevel nok, til at jeg er ved at skide grønne grise ved sideveje og passage af biler sådan generelt. Det var også sådan jeg blev kørt ned i Tikøb for et par år siden og min lille kollision i forrige uge, har fået det til at blusse op igen.

Enten må jeg ud på Avedøre Holme i nattens mulm og mørke eller også ud på Flyvestation Værløse. Eller køre dem på tacxen. 3 minutter på vo2max, uden jeg skal spekulere i om jeg bliver kørt ned, kræver mere uforstyrret vej, end det er til at drive op på disse kanter - jeg har i hvert fald ikke lige styr på hvor det skulle være.

Jeg endte med en håndfuld 400W-intervaller med de længeste i midten og nogle korte til start og slut. Meget lange pauser mens jeg trillede hen til næste sted, hvor jeg regnede med, at der ikke ville være forhindringer på vejen. Pulsen var igen i dag umulig at drive op :unsure:

http://connect.garmin.com/activity/496078738

Regnen var alligevel ikke helt tosset:

Jeg fik checket, at jeg har samlet cykelcomputeren så den stadig er vandtæt.

Cyklen var ganske brun af pollen - det er skyllet af og det regnede så meget, at der heller ikke var meget snavs og grus på cyklen, da den kom i bad.

Det var timet fint med "smide-ud-tøj" og både sokker og bibs røg direkte i skraldeposen med grus og vejsnask.

Styrketræning i morgen - det er længe siden sidst og jeg glæder mig allerede.

Link to comment
Share on other sites

Indtaget i går: 3330cal
Motion i går: 820

Søvn: 8 timer

Morgenvægt: 90,6kg (samme)

Fedt%: 13,9 (samme)

Jeg skulle omkring mor og helst nå en masse inden - også at få gjort cyklen færdig efter i går. Jeg benyttede hovedrengøringen til at skifte kæde (har tre stk i rotation) og det kaster altid en masse "ekstra-rengøring" af sig. Kassetten blev også rengjort og det gik liiige hurtigt nok med at få smidt tandhjulene på igen

post-1580-0-96893200-1399753293_thumb.jp

:4slap:

Jeg er glad for at jeg opdagede, for mon ikke jeg var blevet en kende forvirret over hvad dælen der foregik, hvis jeg havde kørt med det sådan?!?

Gearene har i øvrigt ikke skiftet specielt godt og jeg pillede også lige kransen af det hjul der sad på cyklen, da jeg havde den til klargøring. Der var ikke ens spacere på, så ikke sært. Med cyklen oppe i rep-stativet jeg købte i LIDL i sidste måned, var det en sand fornøjelse selv at indstille gear på et øjeblik.

Jeg nåede også en hurtig omgang vægttræning. Hvis jeg var i tvivl om, om der var noget at dekonditionere af, når man kun træner 1 gang om ugen, så blev den manet i jorden. Allerede inden jeg forlod FW, føltes mine quads som om nogen havde losset til dem. Det skal nok blive sjovt de næste dage :unsure:

Romaskine: 5 min

Div opvarmningssæt i squat/frontsquat

ss

Kropshævninger (mellemting mellem neutralt og underhåndsgreb): 8, 8

Frontsquat: 1x80, 1x80, 1x80, 1x80

Squat: 4x80, 4x80, 4x80, 4x80

Lårcurl: 15x25, 8x50, 8x50

Lægstativ: 10x80, 10x80, 10x80, 10x80, 10x80

Skrå bænkpres: 8x20, 8x20

ss

Rows: 8x20, 8x20

Laterals: 8x7, 8x7

Planke m knæløft: 5, 5 (til hver side)

Hyperextensions: 15, 15

Motionscykel: 6 minutter

Hviledag i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Vægten er stedet lidt men det kunne være være. I betragtning af mine 4 timers søvn i nat og 3 til går. Og at jeg var hos mor i forgårs og også i går, da jeg lige kom i tanke om mors dag.

Og så må jeg grine. Nu begynder der at komme spydige kommentarer til det nye klubtøj - især fra de ikke-licens-toptrimmede af os.

Nå men i dag var jeg til "træning". Igen blev mandagen, som er motionstræning, brugt som rulletur, så licenrytterne kan rulle af efter weekenden. I betragtning af at motionisterne betaler det samme i kontingent og det er os der laver stort set alt frivilligt arbejde, så de andre kan komme til at køre løb, er jeg sgu ret gnaven over at de så også stjæler vores (i forvejen ringe) træningsdage.

Totalt spild af tid (bortset fra at mine meget ømme lår nok ikke var helt utilfredse)

http://connect.garmin.com/activity/498393601

I håb om at der ikke bliver kørt alt for råddent i øjeblikket, fik jeg lavet en aftale med en af damerytterne, som også er pissed på den måde vi "træner" på i år, at vi snart spammer licensholdet med vores deltagelse.

Jeg var den eneste som ikke havde regnjakke/vindvest med og var vældigt kæk, da de andre tog den på, da det begyndte at regne. Skoovertræk kunne have været rare, da vi kørte gennem 5-8 cm dybe regnsøer - de andres sko blev også gennemblødte, det tog bare 5 minutter længere tid. Og haglbygen gjorde ondt i fjæset på os alle. Ergo, jeg fik pisset mit regnvejrsteritorium af igen - især til tøjudleveringen i klubhuset.

Jeg var ellers advaret. Det var nogle ret hidsige byger mens jeg var på arbejde, men somme tider var jeg det rigtige sted. I solen hos de rige på Bernstorsffsvej.

post-1580-0-79420300-1399927703_thumb.jp

Hviledag igen i morgen (med mindre jeg tager i FW og diskotræner lidt overkrop - hvis jeg ikke hellere sover når jeg kommer hjem)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fokusfjæset er på igen = tæller kalorier nok engang.

Dagens gode nyhed er, at det alligevel bliver muligt af køre Mastercup på banen til vinter, også selvom man ikke kan hjælpe med til Postcuppen. Arrangøren havde kun fået to henvendelser på den mail hvor han skrev, at det var en betingelse for at deltage. Mit afbud (er på arbejde på dagen og kan ikke få ferie) var den ene. Såøhh: En sølle deltager til Mastercup er ikke meget og det tjener han jo ikke penge på.

Det bliver sjaw at prøve igen og så må jeg se om jeg kan bytte min vagt udenom systemet, så jeg kan hjælpe.

Dagens træning i FW:

Romaskine: 5 min

Div opvarmningssæt i squat/frontsquat

ss

Kropshævninger (mellemting mellem neutralt og underhåndsgreb): 8, 8,8 (vildt så "let" det bliver med neutralt greb)

Squat: 4x80

Frontquat: 1x80, 1x80

Lårcurl: 15x25, 8x50, 8x50

Lægstativ: 10x90, 10x90, 10x90, 10x90, 10x90, 10x90

Skrå bænkpres: 8x12, 8x22, 8x22, 8x22

ss

Rows: 8x22, 8x22

Bicepcurl: 8x16, 8x16, 8x16

ss

Laterals: 8x7, 8x78,7

Tricep pushdowns: 8x25, 8x25, 8x25

Lændemaskine:: 8x45, 8x45, 8x45

Mavemaskine: 8x70, 8x70, 8x70

Romaskine: 5 minutter meget let

Forsøg på selvmassage af stængerne

Det var ikke planen at træne ben men jeg håber lidt, at hvis de får en tur to gange om ugen, bliver de måske ikke så forbistret ømme. Den dag som i dag mellem to ture med cykelklubben, bliver bare med ganske lille volumen, bare lige for at markere. Om det virker??? Aner det ikke - bare jeg ikke bliver DOMSet af det, er det fint :poking:

Har fridag i morgen men er desværre nødt til at sætte vækkeuret, da jeg skal til lungefunktionsundersøgelse. Jeg har cykelkluns i vaskekælderen og så snart jeg har fået det hængt op til tørre, så ligger jeg i sengen!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Yes- mine lungetal er igen over norm. Dog stadigvæk forkerte i forhold til hinanden, så jeg slår stadig ud på KOL. Lidt pudsigt at skulle være "syg" fordi min pustekraft er på 132%. Det skal man nok være læge, for at kunne se helheden i.

At de ikke er glade for regn i Hvidovre CK er ikke nyt. Årets onsdagstræner aflyser endda helt officielt, hvis det regner 15 minutter i mødetid. Det stod ned i stænger og således blev i dag til en hviledag. Det er fint nok. Efter de sidste to cykelture, har jeg jeg vasket cyklen ned og smurt drivlinien op, så det passer mig godt at slippe for det igen i aften. Så kan jeg passende vaske tøj i stedet :dry:

Nu har jeg benyttet lejligheden til at invitere til motionstræning i morgen med rigtige intervaller. Så må jeg så om jeg får ballade for det, for der er licenstræning samtidigt og det har tidligere givet ballade.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo passende spørge dem om det er nødvendigt for dem at være i form nu, hvor der alligevel er 1,5 måned til at der er licensløb på Sjælland igen :laugh: Men lad være med at gå ind i at Hvidovres løb er blevet flyttet - ved der er flere der har det lidt stramt omkring netop det.

Link to comment
Share on other sites

Der ret negative over alle de aflyste løb, det tør jeg sgu ikke. De er så desperate, at de vist vil gatecrashe diverse motionsløb her i den nærmeste tid.

Op ved vækkeur for at tage til tandlæge.

Derefter ind omring mor, som havde lovet at der ikke var forplejning - alligevel var der kage.

Der var ingen der bed på krogen mht. en fællestræning, så jeg kørte alene. Godt og skidt. På vej ud til flyvestationen må jeg have Garminen til at hjælpe. Nu er den så gået i stykker igen, for den kan ikke mere se kortet og den kunne derfor ikke vise vej. Det nye batteri holder iøvrigt lige så kort tid som det gamle, så det er bare ufedt!

Jeg opgav at finde derud og kørte forkert på vej hjem (havde endda fornøjelsen af en cykelsti der endte i en lysning i noget skov) .

36km på lidt over halvanden time.

Kæft jeg føler jeg spilder tiden. Her midt i maj er det blevet til sølle to ture med intervaltræning. Mangler stadig at køre en +100km-tur. Selv hcm's trivielle tonserture virker positive.

Der er uofficiel træning i morgen, så må hellere sætte vækkeuret og møde op med positivt sind.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der ret negative over alle de aflyste løb, det tør jeg sgu ikke. De er så desperate, at de vist vil gatecrashe diverse motionsløb her i den nærmeste tid.

Ja det læste jeg godt. Det er jo selvfølgelig en uheldig konsekvens af at der ikke er licensløb for tiden på Sjælland.

Link to comment
Share on other sites

Nååh-åh, så du smuglæser hos konkurrenten :tongue:

Ved du om de aflyste løb er en konsekvens af Mads' kollision med bilen; tænker på manglende tilladelser eller øget behov for frivillige eller noget tredje?

Omsider er jeg kommet glad hjem fra en fællescykling. Vi var 6 mand og ingen med havnearbejderjargon. Een sad og hang i det og een sad med totalt blæret overskud. Jeg så ham kun køre i 53-14 (eller var det 15?) og med hænderne højt på styret. Selv Bakkespurten nede fra Roskilde Domkirke blev kørt i det gear. Siddende! Alligevel var han svær at spole ind. Det viste sig, at han er turguide på Tenerife og har spansk licens. Han måtte dog op og stå i skiltespurten, som jeg tager som en foræring, jeg vandt.

Det var det eneste vi lavede udover at køre tur. De andre kørte ikke med og han lod mig vinde uden at presse mig og så stoppede jeg med at opfordre til leg; det var jeg åbenbart den eneste der var opsat på.

Vi rundede 105km og det er pænt længere end jeg ellers har kørt i år. Med væsentligt mindre mad end normalt, nåede jeg at blive mat i koderne til sidst, så det er fint også uden fartleg.

Jeg kommer desværre nok ikke udenom at spendere en ny cykelcomputer.

Halvvejs "tabte den" wattmåleren og en halv times tid senere, løb den tør for strøm. Kortet kan jeg stadig ikke få frem og nogle minutter efter jeg satte den til opladning, tændte den af sig selv. Og filstrukturen gik i smadder for nogle måneder siden, så det kun er Garmin Connect, der kan trække data ud.

Umiddelbart er jeg ret lun på igen at købe en Garmin 800 (den har jo ellers virket perfekt) men er der andre gode bud på en gps-computer, så kom endelig med dem, inden jeg svinger dankortet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er kommet til at takke ja til en middagsinvitation i morgen efter arbejde. Det gik lidt stærk, for tænkte ikke på, at jeg så ikke ville kunne nå at vægttræne. Så det har jeg lige været i FW og få fixet.

Romaskine: 5 min

Div opvarmningssæt i squat/frontsquat

ss

Kropshævninger (mellemting mellem neutralt og underhåndsgreb): 8, 8

Frontsquat: 1x80, 1x85, 1x85, 1x85, 1x85

Squat: 4x80, 4x85, 4x85, 4x85, 4x85 :gal: tungt i starten men i de sidste sæt, var det som om mit CNS fik omstillet sig fra cykling til vægttræning. I hvert fald blev det lettere og lettere.

Lårcurl: 15x25, 8x50, 8x50, 8x80

Lægstativ: 10x90, 10x90, 10x90, 10x90, 10x90, 10x90, 10x90, 10x90 , den var til gengæld uventet lee´

Skrå bænkpres: 8x9, 8x24, 8x24

Rows

Laterals: 8x8, 8x8

Leg extensions: 10x30, 10x60, 10x90 , dumt men fik lyst til at lege. 50x50 (eller lign) havde været sjovt men ville givetvis invalidere mig i doms

Planke m knæløft: 6, 6 (til hver side)

Hyperextensions: 16, 16

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Na jaja, så kørte jeg en times tid uden wattmåler - heller ikke lige det jeg kiggede mest på i dag.

Men er du SÅ færdig, jeg har trådt skævt. Ganske vist prøver jeg helt bevidst at træde mere med mit venstre ben som er noget svagere end det højre og det lykkedes da fint i dag. Men så har det været en let tur, for når det bliver hårdt nok træder jeg højredominant.

Hvad det sprit nye batteri kunne holde til

http://connect.garmin.com/activity/500580648

Håber at kunne nå lidt aktiv hvile i morgen - bare 30-40 minutter på lågen, for søndag bliver en nuldag

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Garmin er jo lige kommet med den nye Edge 1000. Det kunne være du skulle kigge nærmere på den? Hvor gammel er den du har nu? Hvis der stadig er garanti på, så burde du jo kunne få Garmin til at kigge på det.

Og ja, jeg lurer engang imellem på Hvidovre og FBL's Facebooksider. Nogle gange er der jo lidt ekstra information at finde :)

Link to comment
Share on other sites

Edge 1000 ser lækker ud. Meget! Man betaler bare for en masse smartphone og realtids-funktioner, som jeg aldrig kommer til at bruge.

Jeg er faldet over Bryton Rider 60 som har samme store skærm. Den er også ANT+ så alt tilbehøret fra min nuværende Garmin må kunne blive siddende og virke fint.

Jeg er dog lidt usikker på at købe noget som den brede masse har fravalgt.

Hmmmmmm.....

Jeg kunne ikke nå at træne i går og jeg er ekstraordinært smadret af træthed. Har ædt som et svin - fryser og er mega sulten hele tiden. Vægten var over 93kg i morges.

Går i seng nu og håber jeg ikke vågner lidt over midnat :please:

Link to comment
Share on other sites

Som regnen væltede ned i går, ville jeg ønske vi også havde det system (omend jeg tvivler på at Københavns gå-i-byen-unge ville undlade at smadre spejle i hobetal), så man ikke skulle have hovedet ud i regnen hele tiden.

Omvendt tror jeg det er sundt nok, ikke at sidde ned hele dagen men at komme op og stå ca. hvert tredje minut.

Vi har nu små (nogenlunde højt placerede) spejle få af de steder perronen krummer, så man ikke kan se direkte langs toget. Det er dog vidvinkelspejle og alt bliver noget værre småtteri - heldigvis er der skærme næsten alle steder det er aktuelt.

post-1580-0-71913200-1400533036_thumb.jp

I går sov jeg allerede ved 22-tiden men da jeg var tidligt oppe, var det ingen mirakelkur. Omend bedre end de foregående dage.

Til træning i HvidovreCK, der nu har et af de få (tror jeg da) motionshold, hvor vi har to trænere i radiokonkakt med hinanden, så de kan ligge i hver sin ende af feltet og tale sammen.

Til en kærkommen forandring blev der kørt rigtig træning - det er så også første gang i år og også på tide! Volumen stadig lille men vi skal jo starte et sted og jeg er heller ikke selv på et sted, hvor jeg kan kapere alt for meget.

Vi kørte rulleskift for første gang i år. Ufedt i medvind med en masse nye som tumler rundt og som jeg slet ikke stoler på. Vi havde fumlestyrt igen i dag, dog i opvarmningen. Der er jeg sgu en kylling til at ligge så tæt som man burde.

Det var det ene af tre officielle intervaller, hvor et af de andre var et lille cykelløb, hvor jeg kunne konstatere at min spurt er totalt væk. Den plejer at være (i motionssammenhæng) godkendt men det var ikke just tilfældet i dag :blush: Den kan vel ikke forsvinde permanent på ½ år, så den vender vel tilbage :unsure:

Der var også et par improviserede sjove ting, men jeg sad nede bagved og havde +10 folk i vejen som ikke kørte med og så kom jeg ingen steder. Vi plejer ikke at køre den slags; hvis det fortsætter, så må jeg prøve at ligge længere oppe foran (og ikke inderst) så jeg ikke sidder fanget. Med to trænere behøver jeg jo heller ikke at agere hjælpetræner og holde øje med at de sidste ikke bliver sat.

http://connect.garmin.com/activity/502992273

Nu vil jeg i seng. Mit søvnefterslæb er enormt og jeg vil helst have noget ud af min "miniferie" der begynder i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt: 94,3 (i forgårs) -> 92,7 (i går) -> 91,2 (i dag) efter 3780 kcal i går.

Bliver nødt til at tage mig sammen nu - noget af det kluns jeg plejer at tusse rundt i om sommeren er for småt og værre endnu, så har jeg haft ondt i lænden efter cykling der de sidste uger. Jeg mistænker at dunken er i vejen og ryggen krummer forkert.

Det kan dog også være mine pedaler som i forvejen var slidte på den sære måde, at skoen kunne vippe fra side til side. Det blev helt vildt efter de sidste ture i regnvejr og enten sidder min fod og karter rundt eller også må jeg træde akavet for at holde den i ro.

Nye er købt og må gerne holde længere end de gamle. Jacob Piil anbefalede at jeg droppede smøring af klamperne, så det vil jeg prøve.

Jeg kunne godt mærke at vi kørte anderledes i går. Jeg vågnede med bly i benene og regulær DOMS i balderne :wtf: Det skulle ikke afholde mig fra en tur i FW:

Romaskine: 5 minutter

Div opvarmningssæt i squat/frontsquat

ss

Kropshævninger (mellemting mellem neutralt og underhåndsgreb): 9, 8,8

Frontsquat: 1x87½, 1x87½

Squat: 4x87½, 4x87½, urimeligt tungt i forhold til vægten

Tåhævninger: 50, 50, 50 :gal:

Lårcurl: 15x30, 8x55, 8x55

Skrå bænkpres: 8x12, 8x24, 8x24, 8x24

ss

Rows: 8x24, 8x24, 8x24

Bicepcurl: 8x18, 8x18, 8x18

Laterals: 9x7, 9x7, 9x7

Tricep pushdowns: 8x27½, 8x27½, 8x27½

Lændemaskine: 10x30, 8x50, 8x50, 8x50

Mavemaskine: 8x72½, 8x72½, 8x72½

Crosstrainer: 10 minutter ret let

Kan ikke helt beslutte hvad jeg skal vælge i morgen.

Enten Heino Cup med risiko for at ryge på røven igen - det gider jeg egentlig ikke rigtigt.

Eller tekniktræning i Hvidovre. Det er gearskifte-træning der står på menuen. Vi skal køre et sted "hvor det er meget nødvendigt og det bliver hårdt" og jeg forestiller mig, det bliver en masse ture på Herstedhøje. Jeg har bare ikke rigtigt nogle lave gear, så jeg vil ret hurtigt kravle ned i 1ste og så er det bare at lave en hulens masse mælkesyre når ekvipagen skal moses op, sikkert en hulens masse gange. Narrrhhh.

Jeg har betalt for Heino, så det er nok dér vi ender :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt og F% uændret på 3020 kcal i går.

Efter en stille morgen og vinduesvask :puke: skulle jeg skifte pedaler på cyklen. Let nok men jeg skulle også skifte klamper. Eftersom Nicolai Norrid jo sendte mig hjem fra bikebit med "sadlen er for høj", har jeg stakke af mellemstykker mellem sko og klamper. Det kræver lange skruer (også længere end dem der er i pakkerne med wedges) og det blev noget af et projekt, at bruge nogle af de gamle, hvor der er blevet gået på kærven. Tiden skred voldsomt og med enkelte skruehuller som jeg måtte opgive at fylde ud, blev der givet "GO" for Heino Cup.

Slugte en tallerken havregrød inden jeg gik i bad og hoppede i klubklunset. Udover to krus kaffe og et glas vand, havde jeg været alt for optaget til at drikke. Læggene var i øvrigt så DOMSede efter i går, at det gjorde ondt at vaske oliepletterne af, så alt i alt kunne det nok ikke være værre.

Og dog, for jeg kunne ikke umiddelbart finde at sted at sætte bilen og da jeg endelig cyklede mod indskrivningen, var det første hold allerede sendt af sted.

Ham der normalt kører masterbilen for det dårlige hold er Hvidovremand, så jeg vidste at det var en afløser og jo tak. Allerede på de første 3 km var der omkring 10, der blev hægtet af. Havregrøden kartede rundt i maven og eftersom jeg ikke havde varmet op (normalt ikke nødvendigt) var det pokkers til koldstart.

Nå men farten gik ned og nogle kom op - andre havde opgivet.

Planen var at holde mig bagerst og uanset sidevind også indenfor midterstriberne. Det gik fint - der var vist samlet 5-6 minutter hvor jeg ikke afsluttede feltet. Om det er Garmin Connect der igen er problemer med eller min cykelcomputer der er stået helt af vides ikke. Men jeg kan ikke trække noget ud af den.

Sammen med klampeskiftet, fik jeg også taget "nye" sko i brug. Efter jeg blev kørt ned i Tikøb for år tilbage "kom jeg til" at købe to par sko (de var på tilbud) og nu er det andet par så taget i brug.

Det par jeg købte af Kermit (også lang tid siden) bliver sat op til banecykling i morgen og så ryger de gamle på genbrugspladsen - det er lige før de skal under kemisk affald, for damn der skal meget spritvand i dem, for at holde lugten væk.

Overvejer om jeg skal smide min Fortius samme vej. Den er så hærget så selv om den virker, så kan jeg næppe være bekendt at forære den væk. Jeg magter ikke en trainer, der skal kobles på PC - det fylder ALT for meget og PCen kan jeg bruge til erstatning for den jeg skriver på nu, som var kassérbar allerede mens jeg boede i Nivå. Programmet der styrer den virker jo heller ikke som det skal, så... væk!

Det, samt eftersøgning af skruer til klamperne, bliver projekterne for i morgen. Og så skal jeg ind om licensholdet og se om de stadig kører så råddent som sidste år.

Er jeg heldig, så ligger min Bryton 60 i Nettos swipboks allerede i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Logistikken faldt på gulvet i går og det kommer heller ikke til at holde i dag - gad vide hvor mange fridage man skal have, før man kommer helt i bund med alting :unsure:

I går skulle jeg have masseret stængerne (en af de ting jeg ikke havde tænkt på). En anden massør end den sædvanlige og en helt anderledes massage. Jeg kom hjem med 3 x DOMS i lægge i forhold til hvad jeg kom med og de er stadig meget ømme.

På vej hjem fik jeg en SMS om at cykelcomputeren lå i swipboksen nede i min Netto - det tog vel 19-20 timer fra jeg bestilte den. Det må siges at være godkendt.

Fik rodet lidt med den men ikke nok til, at jeg var på hjemmebane da jeg sad på cyklen. Det betød, at jeg kom til at pause turen (allerede efter 16 km), så der er ikke rigtigt noget dér.

Skærmen er ikke så god som Garmins men større og tallene i en læsevenlig font, så alt i alt lettere at se. Dog er navigationen ikke den bedste og det fik jeg at smage.

Jeg var til årets første licenstræning. Jeg lå absolut i den tunge ende men det var også forventeligt. Dog ikke den aller dårligste, så jeg følte mig ikke i vejen for de andre, så det var fint.

I dagens sidste interval punkterer jeg og en gut med et lidt særpræget sind bliver og venter. Vi kører hen til intervallets slutsted men de andre er åbenbart bare fortsat :dry:

Han vil køre hjem med 19km/t og eftersom han ventede på mig, var jeg jo ret nødt til at følge ham. Vi er bagved Roskilde og så der der lang vej i det tempo men han drejer heldigvis fra og jeg kan sætte farten op.

Og fare vild. Meget. Rigtigt meget. GPSen kan slet ikke hitte ud af det og jeg kan huske, at jeg i starten jeg boede her, også havde Garminen til at lede mig på afveje i samme område aka ind på Greve musikskoles P-plads. Heldigvis kan man zoome ud på kortet og køre efter Øresund og så finde Gl. Køge Landevej og komme hjem. Alt i alt var jeg på cyklen små 4 timer timer.

Vi kørte på ukomplicerede veje i går, så om de også i år tager hovedløse chancer i svingene ved jeg ikke. Men det var 1000 gange federe end til motionstræning, så jeg giver det lige et skud mere.

Quads er pænt DOMS´ede, især VMO´erne, men er det cyklingen eller massagen?

Jeg satser på en gang styrketræning i dag og så en hviledag i morgen. Og tænker jeg at gatecrashe en fællestræning på søndag inden jeg skal på arbejde. HCM eller CC Grøndal er de to umiddelbare bud.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 90,1, Fedt% 13,8, 3690kcal i går

Romaskine: 5 min, benene føltes trætte

Div opvarmningssæt i squat/frontsquat

ss

Kropshævninger (mellemting mellem neutralt og underhåndsgreb): 9,9

Frontsquat: 1x80, 1x90, 1x90, 1x90, 1x90

Squat: 4x80, 4x90, 4x90, 4x90, 4x90, første rep med 90 var ved at gå i stå men resten var flyvende

Lårcurl: 15x25, 8x55, 8x55, 8x55

Lægstativ: 10 x 10x90, godt jeg havde tanket NoX for jeg begyndte at hørme af ammoniak og var nok gået kold ellers

Skrå bænkpres: 8x9, 8x26, 8x26

Rows: 8x26, 8x26

Laterals: 8x9, 8x9, lille pause i sidste set, da en "slettet af censur" gik ind i min ene arm, mens jeg var i gang med øvelsen. Svadderrøven gad ikke engang lige aflevere et "undskyld"

Planke m knæløft til modsat skulder: 6, 6,6 (til hver side)

ss

Hyperextensions: 16, 16, 16

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvor er her stille i log´sene. Er væk i fire dage og stadig på side 1 :dry: KOM NUUUUUUU!!!!!

Min gamle PC stod af og min gamle Tacx-PC er blevet sat op til "normalt brug". At puste liv i en fire år gammel maskine tager sin tid, for den vil hele tiden opdateres med alting.

Min Bryton cykelcomputer har også givet udfordringer. Brytons eget software er det mest elendige der er set. Bryton opsamler data i et format som de gængse analyseprogrammer ikke kan læse, så det sad jeg og øffede over.

Lige indtil Brytons program også lavede en opdatering og der dukker op, at den kan eksportere til Trainingpeaks. Det røg noget af besparelse fra Garmin så på gulvet men altid noget at man kan se hvad man har lavet.

Jeg har ikke fået hentet det ned endnu men det når jeg nok i dag eller måske i morgen.

...

Søndag kørte jeg med HCM - den klassiske Frederiksværkstur på lidt over 100km. Normalt er der en håndfuld faste spurter på den rute og ellers tonseri for resten. HCM havde fået en tidligere A-rytter til at komme og se om han kunne gøre noget ved den trivielle kørsel. Han fik afblæst spurterne og i stedet arrangeret to rulleskiftintervaller. De gik op i hat og briller, da HCM ikke kan finde ud af at køre rulleskift og flere vist end ikke ved hvad princippet er. KAOS!

De manglende spurter gjorde, at folk havde god energi mod slutningen og fra Hillerød hjem til Hørsholm gik det amok i et tonseri, jeg aldrig før har været med til. Jeg har dog ellers oplevet en del i de år jeg kørte i HCM. Vi var vel lige over 20 da det begyndte og kun 8 tilbage da vi nåede i mål; resten dryssede som fluer.

Som altid i HCM er det mest de samme der sidder på føringerne, så jeg fik ikke så mange. Til gengæld fik jeg lukket nogle huller efter krydsning af veje, når gruppen knækker på bakkerne osv., for der kører de altså bare og så må man selv komme op. Det var hårdt at køre med kæden stramt hele tiden, for det gør vi jo aldrig nogensinde i Hvidovre men qua de manglende føringer havde jeg det nogenlunde til sidst, trods jeg længe havde været uden væske.

Tendensen fra licenstræningen, at jeg synes om at komme ud af komfortzonen, var der igen. Fortsætter det skærer jeg i styrketræningen, for så kan jeg ikke holde til at være squat-træt, også.

I går ville jeg ud i det dejlige vejr og køre en løsne-op-tur. Det blev ren snøvleri med pulsen på 45-50% og jeg blev overhalet af flere civilister. I princippet kunne jeg lige så godt have gået en tur, men jeg havde lige behov for at se på blå himmel, grøn Amager Fælled, blåt vand og lave en diskfragmentering oppe i hovedet og så blev det altså ikke til mere. Jeg har aldrig før kørt så langsomt men hold fast, det var hyggeligt!!! Et wattsnit på 111 er nok ikke noget der batter meget på kontoen :tongue:

Jeg ved godt min Tacx Fortius ikke er rask og man selv skal købe trainersoftware osv. men den virker jo grundlæggende fint. Det kan ærgre, at jeg ikke kan forære den væk men er nødt til at skulle køre den til skrald. Spild af gode materialer men den er for klodset af have stående i soveværelset, så væk skal den.

Nu håber jeg, jeg kan følge med til licenstræningen i aften. Sidst kørte de ikke i bund, pga. Heino Cup dagen før og den begrænsning er der ikke i dag :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Mødte faktisk Alice til et løb, og der snakkede vi lidt om det der sker i HCM. Der er åbenbart kommet nyt kræfter i bestyrelsen, og de har de samme gode intentioner som tidligere bestyrelsesmedlemmer har haft mange gange før :laugh: Men som hun sagde, så holder det kun et par gange og så er de tilbage ved tonseriet.

Jeg tror bare de skal erkende at de er og bliver en tonserklub, og vil man mere end det, så må man søge andre steder hen. Det har da også sin charme med lidt tonseri fra tid til anden, så det er et fedt alternativ for os når vi ikke gider intervalkørsel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share