Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hjemme igen efter en dejlig weekend i det jyske.

Faktisk har kosten ikke været så slem som den plejer. Jo, efter klokken 18 men ellers er det meget præget af, at ex'en er blevet en fuldblods træningstosse.

Jeg skulle lige bruge et par timer til at få væske i kroppen og så ville jeg en lille tur på cyklen. Det drillede så meget at det blev komisk.

Første gang jeg havde taget elevatoren ned, måtte jeg op igen, da computeren ikke sad på cyklen.

Næste gang jeg var i elevatoren måtte jeg trykke den op igen, da jeg ikke havde fået handsker på.

Men så var jeg klar. Ude af bebyggelsen opdager jeg så, at jeg ikke har fået hjelmen på, så måtte alligevel vende hjem en gang mere.

Omsider er alt i orden og jeg er ude på Holmen for at køre lidt vo2max.

Får kørt en opvarmning og vil køre en pyramide med 3/3. Da jeg er sidst i 400w begynder jeg at få bøvl med vejrtrækningen men får hutlet mig igennem. Da jeg kører ned på 390w går der under et minut før, jeg lige så godt kunne have trukket vejret i en pose. Jeg opgiver at fortsætte og triller hjem i snøvletempo som dog ikke gav problemer.

Det er ellers længe siden jeg sidst har haft bøvl i den retning :unsure:

Med lidt held er det bare astma, for i starten af træningen var der kun en svag ruflen i luftvejene som ikke generede.

Betinget af ærgelige arbejdstider, bliver det en nuldag i morgen.

Tirsdag har jeg tilkaldevagt, så det kan både blive en nuldag eller en gambling i form af fremmøde til licenstræning.

Under alle omstændigheder går jeg i morgen gang med kalorietælling af den grundige slags.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

For resten er jeg stadig små-øm i overkroppen af min failtræning her forleden. Oppe I Nivå tumlede jeg ind i mellem rundt i et ghetto-gym. Det kunne være, jeg skal prøve at finde et her i nærheden, for at få lidt variation og lidt mere vildskab ind i træningen.

Link to comment
Share on other sites

For Gud ved hvilken gang, prøver jeg igen at smide lidt blæwerfedt. Jeg tror dog jeg har hovedet lidt mere med denne gang.

Udgangspunktet er 92,7 kg og fedt% på 14,7.

Har man bedrevet noget ud over det sædvanlige, er det næsten en menneskeret at fortælle og prale lidt. Også i min ydmyge verden.

Men når man flere gange om dagen i ugevis skal høre om, at man er kommet på landsholdet eller om en cykeltur fra Ringsted til Kbh med over 36 i snit igen og igen.... Og nu er der lige blevet vundet 2 x DM i weekenden.... Jeg magter det næsten allerede ikke og det er trist, da manden ellers er pisse flink. Må bide det i mig....

Link to comment
Share on other sites

Indtag i går var 2670kcal. På den baggrund havde jeg forventet at både vægt og fedt% på førstedagen ville falde med mere end 0,1 men sådan gik det ikke.

Min arbejdstid kom til at passe perfekt med træning, så hjem og skovle en tallerken havregrød, klargøre cyklen og ligge lidt på sofaen. I badet kunne jeg ikke finde andet end ulyst til at tage til træning og da prio et er, at det skal være sjovt, er i dag blevet til en nuldag.

Jeg må se om jeg gider tage til motionstræning i morgen. Hvis nej, vil jeg overveje at køre med en fremmed cykelklub på torsdag for at vurdere om det er Hvidovre (og deres rådne trafikkultur og ret monotome træning) jeg ikke gider eller bare klubcykling i al almindelighed.

Det er dog ikke dovenskab generelt, for jeg er ved at få spat af alle de her dage uden fysisk aktivitet og det trækker også lidt at trille rundt på Amager.

Heldigvis er der altid vægttræning at falde tilbage på - evt. krydret med spinning (som jeg formoder stadig er sjovt) alternativt hjemmetræner, hvis der findes en model der er nogenlunde stille, så jeg ikke får noya over at genere naboerne med den.

Som regel er jeg ret vægelsindet og fortryder tit den slags valg jeg lige har lavet men denne gang er der ingen ærgrelse.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis du læser din log igennem så vil du finde flere eksempler på indlæg der er nærmest identiske med det du har skrevet ovenfor. "Jeg kunne også bare sælge cyklen, og fokusere på styrketræning". Noget tid efter kommer der så et indlæg om at du synes det er pissesjovt at køre på cykel :laugh:

Jeg tror vi alle har den slags perioder hvor vi bare ikke gider cykle. Jeg får det også selv, men efter noget tid kan jeg bare ikke lade være.

Så jeg tror ikke du skal male det op som om det er enten eller. Du bliver dog aldrig god til begge dele, men det er måske slet ikke der den ligger. Måske du synes det er sjovere når der ikke som sådan er noget du "skal".

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt anderledes end normalt, for jeg er stadig glad for mine småture om Amager, så jeg har ikke en af mine klassiske jeg-hader-cyklen-perioder.

Men du har nok en god pointe i, at jeg ikke kun skal lave en ting. Den vil jeg tage til efterretning. Sidste år holdt jeg fast i vægttræningen om sommeren og gik ikke kold i cyklingen - altså efter jeg fik gang i vejrtrækningen igen..

Og især ret i, at når noget bliver forpligtende, så gider jeg det ikke mere :tongue::unsure::dry:

Men BARE irriterende, at føle sig for dårlig til at køre med i licenstræningen (og grundlæggende mener jeg jo slet ikke at sådan nogle som mig skal være der (og slet ikke efter jeg kan se på dine træninger hvad de så går glip af)) men ikke få noget ud af motionsholdet. Hvis jeg kører med i morgen, må jeg prøve om jeg kan lægge min ydmyghed lidt til side og prøve at opsøge at komme på hold med andre end de dårligst kørende, som ellers. Men det ikke let at at gå mod sin natur - ligesom jeg var pissetræt af aldrig at få føringer oppe i HCM men aldrig fik gjort noget ved det.

Well - det virkelig fede ved situationen er, at jeg nu næsten er færdig med vasketøjet og så kan nyde at have fri frem til mandag uden at tænke på det. Og eftersom jeg støvsugede hytten og gjorde køkken og bad rent i går, er der ikke noget til at give dårlig samvittighed :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kører Heino Cup i morgen, så prøv at sig til dig selv at du skal væk fra feltet. Kom op foran, insister på at du skal op foran når løbet bliver givet frit, og prøv så at kom væk i nogle angreb. Skid hul i om du går fuldstændig død, for alternativet er at du bare sidder nede bagerst i feltet alligevel :smile:

Som du selv er inde på, så er det nok mere dig selv der skal gøre noget ved det, end andre. Hvis du er træt af at blive sat med nogle der er dårligere end dig selv, så sig at du gerne vil prøve at blive presset lidt mere med nogle andre. Jeg ved godt at det ikke er nemt for dig på den måde at "kræve" noget af andre, men det er det sgu heller ikke. Det er et spørgsmål om at du skal blive bedre, for du er jo faktisk en stærk rytter - du ved det bare ikke.

Du kunne jo også forhøre dig om det ikke var muligt at få lidt mere varieret træning i klubben. Jeg synes i hvert fald at i ret ofte kører 3 minutters VO2max intervaller, og det kan sgu hurtigt blive kedeligt. Det er klart en af styrkerne i OCC, at vi har nogle individer som engang imellem skider lidt på planen og prøver noget nyt.

Link to comment
Share on other sites

Indtag i går: 2680kcal

Motion i går: 0

Nattesøvn: 8½ time

Morgenvægt: 90,2kg (-2,3kg :shades: )

Fedt%: 13,6 (-0,7 :shades: )

I dag skulle jeg hente bilen på værksted - den skulle være færdig i mandags men var ikke klar. Jeg fik fremrykket min aftale hos mor, så jeg var der mens den blev samlet.

Hun ved godt, at jeg har genopstartet projekt skrump. Alligevel var der pandekager med is. Nå - klokken var vel 13 og jeg havde ikke spist andet end kaningrønt og lidt kylling til morgenmad, så det gik jo nok alligevel.

15:15 var jeg hjemme og skulle vælge mellem motionstræning og Heino-cup. Vinden var pæn og så ved jeg godt hvad der sker i sidevinden til Heino; Feltet indtager begge vejbaner trods der er modkørende trafik og den leg vil jeg ikke deltage i. Hvad andre gør, er HELT deres sag - det skal jeg ikke gøre mig til dommer over, jeg vil bare ikke selv. Lysten var der egentlig heller ikke.

Træneren dukkede op i bil, for at fortælle at vi var på egen hånd. Shit, det kunne blive kedeligt. Heldigvis kom Jane og hun tager gerne teten og har også evnen, til at få folk til at gøre som hun siger.

Vi kørte ud mod Ganløse-bakkerne og på vejen fik hun sat os til lidt jydeskift og rulleskift. Det med at finde et hurtigt hold at være på.... der VAR ingen hurtige hold. Der var vaskeægte motionsfremmøde, hvor folk enten var pensionsmodne eller 20-30kg for tunge. Det ene interval blev en enkeltstart og ellers blev der bare givet gas på bakkerne og vi kørte også et par spurter til byskilte/T-kryds. Sgu hyggeligt, for den slags gør vi ellers aldrig.

I starten lå jeg og rodede omme bagved og bøvlede med at overhale men var dygtig :rolleyes: og fik lagt mig længere frem. Så havde jeg bare ikke nogen at køre efter. Fik skejet (staveplade) noget ud og kørte selv på en lille håndfuld at bakkerne som vi ellers bare skulle henover. Jeg fik da også eksploderet på et tidspunkt, da jeg var lidt for kæk og måtte lige holde lidt lav profil, for at få vingummierne ud af benene igen.

Da jeg fungerede som hjælpetræner lå jeg bagerst i det meste af transportstykkerne og holdt øje med at folk ikke blev sat.

Ikke skidt at få støvet selvtilliden af, omend det var på en MEGET billig baggrund.

post-1580-0-45081100-1403130221_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Indtag i går: 2490kcal


Motion i går: 1860 (iflg trainingpeaks)


Nattesøvn: 6½ time


Morgenvægt: 89,6kg (-0,6)


Fedt%: 13,3 (-0,3)



LOLS for en sløv morgen. Jeg vågnede 8:30 og kunne ikke sove mere. Jeg forlod sengen lidt over 11 og først ved 15 tiden begyndte jeg at få lidt aktivitet ind i billedet.


En tur i FW (t time 50min):


Romaskine: 5 min


Kropshævninger: 8, 8, 6


Squat: 10x20, 10x20, 8x60, 8x70, 8x70, 8x70


Frontsquat: 10x20, 8x60, 4x70, 4x70, 4x70


Lægstativ: 10 x 10x80


Lårcurl: 15x25, 8x50, 8x50, 8x50


Bænkpres: 15x20, 8x60 8x70, 8x70, 8x70


Arnold pres: 8x14, 8x14, 8x14


Bicep curl: 8x16, 8x16, 8x16


Tricep pushdown: 15x20, 8x25, 8x30


Hypers: 12, 12, 12


ss


Sidebøj i hypers: 12, 12, 12


Planke m knæløft + alm, planke: 6+30sek. 6+30sek, 6+30sek


Mavemaskine: 8x70, 8x70, 8x70



Latterligt så hurtigt man skal starte forfra. Jeg frygter at mine quads bliver overordentligt DOMSede i morgen.



Efter træning var jeg til bestyrelsesmøde oppe i Hørsholm Cykel Motion. Kæmpe debat om man skal bruge facebook eller om det er for avanceret. Altså....

Link to comment
Share on other sites

Indtag i går: ca. 3400kcal

Motion i går: ca. 675 kcal

Nattesøvn: 7½ time

Morgenvægt: 90,4 kg (+0,6)

Fedt%: 13,8 (+0,5)

Jeg kan sagtens mærke pausen fra FW. Fin DOMS i overkroppen. Mine quads er som sædvanlig ekstremt ramt, så jeg vralter i stedet for at gå. Ingen træning i dag.

Jeg var inviteret med på Søderåsen i morgen men er kyllinget ud, da vejret vist ikke ikke bliver prangende og så er det langt at være væk, hvis tøjet er forkert/bliver vådt (det er uden bil og dermed med begrænset oppakning). Ømme stænger + bakker og 39-21 som panikgear, er nok heller ikke den bedste kombo.

Link to comment
Share on other sites

For Gud ved hvilken gang, prøver jeg igen at smide lidt blæwerfedt. Jeg tror dog jeg har hovedet lidt mere med denne gang.

Udgangspunktet er 92,7 kg og fedt% på 14,7.

Har man bedrevet noget ud over det sædvanlige, er det næsten en menneskeret at fortælle og prale lidt. Også i min ydmyge verden.

Men når man flere gange om dagen i ugevis skal høre om, at man er kommet på landsholdet eller om en cykeltur fra Ringsted til Kbh med over 36 i snit igen og igen.... Og nu er der lige blevet vundet 2 x DM i weekenden.... Jeg magter det næsten allerede ikke og det er trist, da manden ellers er pisse flink. Må bide det i mig....

Det lyder også belastende med den frekvens. Er det en kollega du har?

Link to comment
Share on other sites

Ja. Flink og rar og hjælpsom både på job og privat, så ærgeligt at jeg bliver lidt irriteret over det.

Der blev heller ikke trænet i dag. Jeg havde inviteret til intervaller på Hvidovres fjæs, men ingen bed på. Heldigvis, for benene har været endnu mere ømme i dag, så det havde været hæsligt.

Der bliver vist kørt lidt længere end normalt i morgen, men det er ikke de hurtigste, der har meldt sin deltagelse, så ømheden lever jeg nok med og den er omsider også på aftagende.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt: 90,5 kg

Fedt%: 13,8

Nattesøvn: ELENDIG!!!!! Om min underbevidsthed stressede over en lang tur (= ude af komfortzonen) ved jeg ikke men jeg var vågen mindst 4 gange og også fra 2:05 og et pænt stykke efter 04-radioavisen.

Men jeg kom op, med stadig pænt ømme lår, og til mødestedet hvor der stod 4 andre. Det blev til 134,6km uden nogen som helst form for fis og ballade men ren paradekørsel på nær nogle få stræk, hvor vi kørte på en række.

Efter en times tid valgte den ene at han konsekvent skulle ligge bagerst. Det, kort efter han havde øffet over at det gik for langsomt.

Ellers bare sjovt at iagttage de indbyrdes styrkeforhold forrykkede sig ,som turen kom ud over det normale. Vi har en ældre gut, som normalt dropper en pind eller to i sine føringer. De få gange vi har kørt intervaller, er der ikke meget spræl i ham. Efter 80-90km var han med og den sidste times tid, var det ham det holdt tempoet oppe. Ren diesel.

Ellers var det positive indslag, at da vi var ved at bryde op for vores bagerstop i Skibby, kommer der en ny gruppe. Af alle, er der også en af dem jeg træner med på cykelbanen og som hænger og bæller kaffe bagefter.

Men det var vel også det. Alt i alt ganske hyggeligt men drøn-kedeligt rent køremæssigt. Nåja, og da jeg jo ikke normalt dyrker de lange ture, så er det (frit efter hukommelsen) den tredjelængste jeg har kørt. Der er jeg godt nok bagud i forhold til stort set alt og alle :tongue:

Kan jeg nå det, står den på Hvidovretræning igen i morgen. Men jeg har kun 12-13 minutter fra jeg kommer fra arbejde til jeg skal gå, så det er ret knebent med tiden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt uændret trods jeg frådede 4480kcal i går - nogle fordele er der ved at køre langt :wink:

Utroligt at benern kan blive ved at være ømme, meeen nu kan jeg gå på trapper og sætte mig på hug, uden det ser John Cleese-agtigt ud.

Efter en arbejdsdag der fjøj af sted, gik det hjemad til en brezel fra Lidl (der er salt på) og et bad og så i cykelkludene. Den officielle træning var kort, så¨folk kunne nå hjem af brænde bål og drikke bajere :nono:

Vi kørte først rundt om Amager Fælled. De samme to trak i medvinden som var fin: 47 i timen i hygge-intensitet. Da vi gik op i modvinden, gik der under 500 meter fra jeg lå næst-bagerst til jeg lå forrest :tongue:

Ud på Avedøre Holme og køre intervaller.

Først antrittræning med en mand i forvejen, som vi skulle spurte op til. Jeg fik fire antrit på første tur og så blev jeg til haren på tur to. Efter mit maxwatt har ligget og rodet på 12hundrede-noget kom jeg endelig forbi 1500-mærket. Sjovt så stor forskel det gør om man er alene, når intervallet alligevel er individuelt. Min cykel har de sidste 2-3 uger knirket, når jeg har trådt over 4-500watt og den lød som om den var ved at blive splintret i atomer :tongue: De gange det har været klingeboltene har lyden været anderledes, så jeg må nok omkring smeden og få set på kranken.

Derefter en omgang på Holmen i jydeskift og taDAAAAA - sammen med de 2 hurtigste. Så en omgang rulleskift i snøvletempo (og det var ikke fordi de ikke kunne hurtigere, de 2 af dem, gad bare ikke).

Da den officielle træning var slut, var der kun een som bed på krogen mht. at træne ekstra. Det var heldigvis den hurtige mand. Meget irriterende gut, som ikke har trænet andet end en lille smule cykling og er hoppet direkte ind på licensholdet. Den slags er en plage for alle der trænet nogenlunde regelmæssigt :dry:

To runder på Holmen med ham med intervaller på modvindsstykket, så jeg kunne følge med men fik da lige lov at føre et par få korte gange og kom pænt ud af komfortzonen. FEDT!

67,5km i alt.

Efter bad, mad og omklædning, smuttede jeg i FW for at tæve stængerne lidt.

Romaskine: 5 min

Squat: 10x20, 10x20, 10x60, 8x70, 8x70, 8x70

Frontsquat: 10x20, 8x60, 4x70, 4x70, 4x70

Lårcurl: 10x30, 8x55, 8x55, 8x55

Lægstativ: 10x40, 10 x 10 x 90 , pauser nede på 45 sek, da lukketid var lige om hjørnet og jeg var også ude af døren 20-30 sekunder i 22.

Squatten var fjerlet i forhold til sidst, så jeg forventer ikke samme DOMShelvede.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Indtag i går: 3370 kcal


Motion i går: 1800 kcal


Nattesøvn: 4 timer :cry:


Morgenvægt: 90,8 kg (+0,4)


Fedt%: 13,8 (samme)


Kæft jeg glæder mig til at have fri og få sovet igennem. Der der ferie, har fået min krop til at glemme at acceptere søvnmangel.



Og hvad skete der lige med vejrudsigten om sommervejr :unsure: Nå, men jeg agter at bruge de cykelfri/fattige dage, til at give skrumpen en over nakken. Det får jeg altså ikke rigtigt gjort, når jeg ved at jeg skal fyre kulhydrater af på cyklen.



Efter arbejde var jeg svinsk overtræt og opgav at sove til middag, da jeg ikke kunne falde i søvn. Efter at have roteret i sengen, smuttede jeg i FW og hutlede mig gennem lidt diskotræning :shades:


Crosstrainer: 5 min


Chinups: 8, 8, 8 - hallå, det er længe siden der har været til 3 x 8 i behersket træningstempo


Bænkpres: 15x20, 8x60 8x75, 8x75, 8x75


Arnold pres: 8x16, 8x16, 8x16


Bicep curl: 8x18, 8x18, 8x18


Tricep pushdown: 15x27½, 8x27½, 8x27½


Hypers: 14, 14, 14


ss


Sidebøj i hypers: 14, 14, 14


Planke m knæløft + alm, planke: 7+40sek. 7+40sek, 7+40sek :gal:


Mavemaskine: 8x75, 8x75, 8x75



De små lårbasser er noget mere ømme i dag end i går men i forhold til hvad jeg kunne have frygtet, er det ikke så galt. Til gengæld er de stendøde. De 5 minutter på crosstraineren var en ynk. Jeg har så heller ikke spist alverden og har heller ikke fået hydreret kroppen op efter arbejde. Jeg håber de virker bedre til træning i morgen.


Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En opdatering jeg skulle have skrevet i går men efter endnu en nat med 4 timers søvn, gik jeg kold og ret tidligt i seng :wub:

Indtag i forgårs: 2570 kcal

Motion i forgårs: 300 kcal

Nattesøvn: 4 timer :cry:

Morgenvægt: 90,4 kg (-0,4)

Fedt%: 13,8 (samme)

Kroppen var stendød men jeg ville altså til træning - en kort lille 2-timers tur inden HvidovreCK holdt grillaften.

Der var en del mennesker som man ellers aldrig ser og et par licensfolk var også med ude og samle appetit på deres restitutionsdag. Lene, vores dameB, var kaptajn og så bliver der givet instrukser og reprimander med høj røst :tongue:

Det endte med at blive en særdeles positiv aften på alle plan.

Vi kørte først ud på Holmen til en lille enkeltstart på langsiden. Forrige år begyndte en gut, som kører næsten som mig selv. I starten kørte jeg lidt bedre og da han fik H50-licens og skruede op for træningen sakkede jeg bagud. Nu har han skulket lidt fra træning og han fik i den grad smæk, derude. Altid dejlig igen at kunne køre fra folk (også selvom de bare har været dovne)

Ud på Amager og køre 5-mands parade-kørsel/jydeskift over diget i piv modvind. Jeg kom på hold med nogle af de sædvanlige motionsfolk og tempoet var derefter.

Samme gruppe og kørsel i en runde på lille-tonser, tror jeg det er - en rundtrækning på vist 4-5 km

Samme opskrift, bare i rulleskift. Stadigvæk langsomt.

Tilbage til diget og så brød Lene holdene op og samlede et hold som gerne ville give den gas. Det var vist langt han ad vejen for min skyld. Hun havde fået en af licensfolkene til at sparke gang i sagerne.

Så blev det sjovt!.Er du gal, hvor var det lækkert at ligge helt ude på kanten. Kan godt mærke at det sker sjældent, for benene blev ikke sig selv igen men da det var sidste interval var det ligegyldigt.

Desværre må jeg også indse, at der kommer jeg ikke ud til motionstræning, så længe vi ikke får licensbesøg. Der blev råbt "en ned" mange gange inden jeg fik lov at køre væk.

Så til klubhuset til pøller og kartoffelsalat og kage og nej: Jeg talte ikke kalorier i går :wink:

Mine øfferier over kørslen har åbenbart rygtedes, for jeg fik et par hurtige (men venlige) bemærkningen om, at jeg ikke ville køre med licenserne.

Umiddelbart var det så sjovt at "køre i bund", at jeg egentlig var klar på at sætte liv og lemmer på spil og skifte hold. Men efter en snak med formanden, så venter jeg. Der er OBS på problemet og der bliver sat en del i værk efter sommerferien. Det vil jo super oplagt, at det er i den forbindelse, jeg skifter hold. Det viste sig i øvrigt, at jeg ikke er den eneste der synes vi kører vanvittigt. Jeg er bare den eneste der har turdet sige det højt.

Hvordan jeg så holder kæden stram til da, ved jeg ikke. Der var nogle af de hurtigere folk, som måske ville køre motionstræning når det passede bedre med arbejde, så måske bliver der nogen der kan flå mig rundt alligevel.

Holder det op med at tordne og regne, er det planen at smide cyklen i bilen og køre op og træne med Hørsholm. Jeg føles lidt slidt i stængerne men mon ikke det går alligevel.

.....

Nattesøvn: 9½ time

Morgenvægt: 90,8 (+0,4kg)

Fedt%: 14,0%

Link to comment
Share on other sites

Trods min lange nattesøvn, tiltede jeg på sengen og sov 1½ time :wub:

Jeg var helt klar på at cykle sammen med andre men vidste, at jeg alene ikke ville kunne tage mig sammen til andet end at snøvle rundt. Så cykladsen blev droppet :annoyed:

I stedet har jeg lavet lidt "styrketræning" herhjemme aka, jeg har trænet med lidt for mange reps i forhold til reel styrketræning. Men læggene syntes det var sjovt. Desværre nok ikke så sjovt at de gider gro.

Kropshævninger 8, 8, 8

ss

Tåhævninger: 50, 50, 50

3 cirkler á:

Dips: 20

Mavebøjninger, lige: 25

Mavebøjninger, skrå: 20 til hver side

Tåhævninger: 50

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville egentlig have kørt min "hyggetur" om Amager men ved porten ud til diget, var der hængt en seddel op, at det var vanskeligt at passere pga. asfaltarbejde.

Så måtte jeg henover fælleden i stedet og fik den skøre ide at bruge den særdeles rædsomme modvind til at køre intervaller, for at bryde den op i små bidder.

Kermit har kørt noget 40/20 her i den sidste tid og jeg kan huske at dem brugte Kim Greisen også tit i spinning og de var sq meget sjove.

Jeg havde slet ikke styr på hvor "meget vej" de bruger, så jeg bremsede cyklen godt ned efter hvert interval og talte ikke. Jeg nåede 12½ af slagsen og gik over til at rulle af. Den halve var et interval i midten, hvor jeg skulle overhale 2 sæt kærestepar og det duer ikke med høj fart. Næste gang skal jeg køre lidt færre og lige smide lidt mere guf i dem.

Ude på den rigtige vej fik jeg kørt et 3 min-interval og det passede med at jeg var fremme ved "lille-tonser", så en u-vending i pausen og en 3 minutters derinde. To styk er ikke meget, men nu engang det som passer ind i ruten. Til gengæld havde jeg lagt optimistisk ud og og det sidste minut var ganske plagsomt.

På cykelstien der går under landingsbanen ville jeg forsøge mig med en anden ting som Kermit har bedrevet. Nemlig 10/10. Jeg var sådan set godt klar over, at jeg er for sølle til at lukke iltgæld, til at det ville virke men så havde jeg da prøvet. Det virker i hvert fald ikke, når man ikke har hydreret kroppen op på forhånd og tyllet 2½ liter væske indenfor de sidste 65 minutter. Få sekunder efter nummer 4 ørlede jeg udover mig selv og stoppede sjovt nok. Det skal så ikke være nogen undskyldning, for de korte pauser vil jeg aldrig få noget godt ud af - det er jeg for gammel til :dry:

Men ganske spas ikke bare at køre rundt. Det med at klemme lidt pulsvariation ind, kunne jeg let finde på en anden gang også og så finpudse konceptet lidt undevejs.

Gad vide om jeg har lyst til at vide hvad der var sket, hvis jeg var kørt ind i den gravemaskine der kom ud fra træerne fra fælleden og ind på stien med grabben i hovedhøjde? Det passede lige med at jeg havde kigget op på en tom sti og så gloede ned i computeren for at se hvor jeg lå wattmæssigt. Så fløj skovlen forbi med max 30 cm afstand. Den risiko havde jeg godt nok slet ikke kalkuleret med.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gad vide om jeg har lyst til at vide hvad der var sket, hvis jeg var kørt ind i den gravemaskine der kom ud fra træerne fra fælleden og ind på stien med grabben i hovedhøjde? Det passede lige med at jeg havde kigget op på en tom sti og så gloede ned i computeren for at se hvor jeg lå wattmæssigt. Så fløj skovlen forbi med max 30 cm afstand. Den risiko havde jeg godt nok slet ikke kalkuleret med.

Ja, gisp!

Jeg blev også snittet af en fyr på mountainbike den anden dag, hvor jeg var ude at løbe. Han kom høvlende rundt om hjørnet af en bygning - på fortovet, forstås - og han kunne intet se. Alligevel susede han rundt om hjørnet i pæn fart og fik snittet min skulder med den FW-taske, han havde over skulderen, selv om vi begge prøvede at undvige. Tør slet ikke tænke på, hvordan han kunne have ramt et lille barn, der måske var gået lidt i forvejen. Jeeeez, hvor findes der bare nogle glatnakker, der ikke tænker længere end til deres egen næsetip.

:rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Her var det jo desværre mig selv der var optaget af cykelcomputeren så min fejl, jeg ikke var obs på, at der kan komme "ting" ud fra træerne og ind på stien. Jeg har bare ikke oplevet det før. Om det så er smart at køre med skovlen i hovedhøjde, er så noget andet.

Jeg er lige kommet retur fra en Hvidovretur hvor vi dog kun var to mand. 86km ude og vende i Ganløseområdet med nogenlunde stram kæde hele vejen og forceringer på bakkerne.

Efter at have givet min køremakker lidt fif, fik han 20-30% mere fart på bakkerne derude. Det var lidt et sats, om han kunne holde til at angribe bakkerne i stedet for at kapitulere på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Det var planen at fortsætte dagens aktiviteter i FW. Desværre kom jeg til at være social i går og fik kun sovet 4 timer i nat, så kunne ikke tage mig sammen og sad også og blundede i små bidder.

Omsider stod jeg foran FW men for sent: De lukket jo allerede klokken 18 om lørdagen. Kæft hvor var jeg negativ.

Men i stedet for at være sur, kunne jeg snuppe en tur mere på rammen. For at gøre humøret "bedre", skulle jeg dog først lappe slangen i bagdækket, der fik en siver 3-400 meter hjemmefra.

Det var nu ikke så tosset, for knirkeriet fra cyklen forsvandt - NAJS :w00t:

Ud i modvind og i dag var åbent på diget syd om Amager Fælled. At køre tabata-intervaller er lige mig, så dem snuppede jeg 8 af i modvinden. I modsætning til i går, havde jeg styr på watt-strategien i dag.

Stille og roligt ind om lille-tonser og retur og ud på diget igen for at køre 30sek tril - 20sek lead out -10sek spurt. Jeg nåede 7, inden jeg fik kørt en gut op, som holdt et fint tempo og så stoppede intervallerne. Ellers ville jeg overhale ham ham i spurterne og han ville skulle overhale mig mens jeg trillede af. Det ville være lidt plat. At stængerne også var ret færdige, er så en anden sag :wink:

På vej hjem tog jeg en kort afstikker for at komme i bund af motorvejsbroen inden jeg vendte om og moslede op, siddende i 53-11. Afrul hjem og 38 km mere på kontoen, samt der nu også blev sat lidt intervaller ind.

Jeg var længe i tvivl om min wattmåler var et fejlkøb i den dyre ende. Cykelryttere vil helt sikkert også mene, at jeg er en tåbelig motionist, som ikke forstår at bruge den og slet ikke burde have den.

Og nej - jeg har ikke nogen fin plan for hvad jeg laver, hverken overordnet eller på den enkelte tur. Til gengæld får jeg trods alt lavet noget pulsvariation som jeg ellers ALDRIG ville have kørt + jeg også kommer ud over komfortzonen på egen hånd. På det plan opfylder den fint mit behov.

Hviledag i morgen (træningsmæssigt i hvert fald). Jeg har ikke fået lavet dagens gerning i dag, så i morgen må jeg lige op på dupperne, så jeg ikke samler til stress igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share