Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Vægten ligger på 92,6-7 stykker.

Tiltrængt nuldag i går, hvor jeg omsider fik taget mig sammen til at flytte rundt på gården i HayDay. De sidste udvidelser kunne næsten ikke være der, så det gav puffet. Jeg begyndte ved 14-tiden og udover at læse lidt nyheder, så kørte jeg på indtil jeg blev færdig omkring midnat.
Hørte også Madsen (P5) komme med med nogle stikpiller i sit sidste program på DR, hvor han har fået en fyreseddel.

Da jeg gik på HayDay i dag, måtte jeg erkende at jeg havde lavet nogle uhensigtsmæssigheder og bruge en times tid på at rette det til. 
Det gjorde at jeg ikke nåede stuecyklen men så var god tid knæøvelser og rotator cuff´en. Må hellere holde det ved lige, nu jeg kan skylle sæben af under armene, uden venstre skulder brokker sig.

Men det jeg egentlig ville…. Jeg vil gerne cykle efter fyraften men ved også at jeg ikke gider når tiden kommer.
Nu har jeg skrevet at det er planen og håber det gør at jeg får det gjort.

Link to comment
Share on other sites

…men havde jeg ikke “malet mig op i hjørne”, så havde jeg IKKE rørt en negl. Nøj, jeg gad ikke og det var en af de længste ture under bruseren længe, før jeg slukkede og trak i bibsene.

Det blev dog ikke noget vildt. Blot en halv time zone 2. Lidt træls, for jeg havde gode skinker. Havde dog ikke hverken spist eller drukket til at kunne følge det op. Håber i morgen hvor jeg har lidt tidligere fri.
For at kompensere lidt, så blev det til en mikrominimalistisk styrketræning af overkroppen. Et sølle sæt af:
Kropshævninger, dibs, laterals, skrå mave og lige mave samt etbens tåhævninger.

Link to comment
Share on other sites

..men i går fik jeg ikke taget mig sammen. Havde siddet rådighed i 8 timer og ikke rørt en negl. Var træt og maven var sær af for meget kaffe. Og træt!. Jeg ved ikke hvorfor men jo mere jeg mangler søvn, jo mere er jeg tilbøjelig til at gå alt for sent i seng. De sidste par dage har den været over 02, før jeg har sovet. 
Vægten er derfor også over 93 kg igen.

I dag lagde jeg alle forventninger på hylden og kørte bare efter humør. Først en rute på Rouvy. Latterligt nok, var jeg ved at indhente en anden og lettede gassen og da jeg fik hentede ham lidt mere og så fulgtes vi ad indtil 100 meter før mål hvor han spurtede. Til grin at jeg ikke nænner at køre fra en figur på skærmen. Nå men jeg var ikke helt off, så jeg slukkede Rouvy og kørte lidt intervaller i frihånd. 40/20 var dagens ret men lagde ud med noget jeg kunne have kørt på diget i sommer men helt urealistisk nu. Holdt fem minutters pause INDEN jeg brændte sammen og tog så en serie der var mere realistisk. 

Af en eller underlig årsag, så slukker min pulssenderen når jeg kører med Rouvy-appen aktiv. Jeg har prøvet også at tænde cykelcomputeren, så den kunne holde senderen aktiv men den slukker alligevel. I tur to uden app, var den aktiv men sendte ikke rette data. Mine øjne klør ved den slags fejl :tongue:

Rouvy-tur

C00EF988-286D-4601-9CDA-371BA2C1B541.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg sov vist omkring 0:30 og fik for første gang i et par dage en reel nattesøvn. Vægten 1100 gram ned til 92,1 kg.

Begyndte med et rutineknæk hos kiropraktoren og havde lige tid til et enkelt interval med trætte ben, inden jeg skulle ned til fyssen. Han går nu målrettet efter IT-båndet. Nye øvelser, incl foamroller :omg:, og jeg fik en omgang cupping. Håber det sætter fut i noget fremgang.

Nu op til mor for første gang i 11 måneder. Nok ikke fordi hun har lyst men har behov for indkøb. Det underligt at vide at det er det som er årsagen.


Nu slukkede pulssenderen igen :mad:

486007D6-52F2-427D-BA89-2E9A1105DECC.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

93,5 kg i går og 93,0 i dag.

Dejligt at se “den gamle” igen. Desværre er der bare et eller andet med mig og kage når jeg der, så der røg alt, alt for mange snøfler ned.

I går 20 minutter i zone to på stueskrumlet før arbejde og træningstøj med i tasken, så jeg kunne tage i SATS på vej hjem. Jeg var bare for tørstig og træt, så fik styr på vasketøjet i stedet.

Efter at have sovet som en sten til 9:30 pillede jeg på vintergeden, hvor styr og greb virkelig drillede hænderne. Så begyndte det at sne og DET kører jeg ikke ud i!!!

I stedet blev det fem kvarter i zone to i frihånd (uden pulsbælte, da det alligevel ikke virker ordentligt) i stuen.

Efter en periode hvor wattmålere blev “hvermandseje”, er det åbenbart blevet kæmpedille med zone to på cyklen. Det er bare virkeligt kedeligt. Jeg kan sagtens se ideen med det, især når man træner med stor volumen. Og det ER sikkert også fint når man ikke bruger så mange timer. Jeg er ikke sikker på at jeg struktureret nok tik at jeg ikke misser mere højintens kørsel end godt er men jeg prøver i alle fald at få klemt mere af det ind end normalt. (Altså mere end ingenting, så :tongue:)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

93,2 kg efter 3700 kcal
Gal, jeg sover tungt for tiden. Gad vide om det er mørket eller…?
5 sæt kropshævninger her til formiddag. 


For et par år siden fandt DSB skimmelsvamp på en af chefgangene. Man mente ikke at det var nødvendigt at undersøge andre steder, før man fik vredet armen om. Det endte jo så med at der var skimmelsvamp virkelig mange steder.

Forleden blev der fundet asbest på en af chefgangene. Endnu mener man ikke at det er nødvendigt at undersøge andre steder….

Link to comment
Share on other sites

Vægten et par hundrede gram op men det er fortjent nok.

En lille time på stueskrumlet men en rute på Rouvy. Fandt en pandekageflad rute. Uden pulsmåleren på, bliver turene ikke optaget på Strava, så i stedet wattkurven fra Garmin.
Zone 2 i frihånd og tre korte antrit til sidst.

85A9C8DA-D283-42E3-8664-1A1653D6F843.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg slipper lige fokus på vægten, for jeg har SLET ingen motivation. Det er snart jul og så ryger der alligevel 2-4 kg på. Og skal på kursus med forplejning de næste tre dage. Må se om det bliver bedre senere….

For en gangs skyld en omgang intervaller på stueskrumlet. Det mærkes tydeligt, at de fleste ture er henlagt i zone 2. Det var ikke meget at rutte med. Det har bare at virke som fundament til sommerens indsats, så det ikke er forgæves.
Dejligt sjovt at lege igen. Ikke heeeeelt så sjovt som udenfor i sommervejr men de 90 minutter forsvandt relativt hurtigt.

A93DF3DF-1387-4024-AB28-5D52D7F4ADB7.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Sjit, min krop er ringe til at stå tidligt op.

Jeg tog cykeltøjet af klokken 20:30 og det samme skete ved 21-tiden i går. Altså UDEN af have kørt, da det jo blev alt for sent. Men jeg er bare så træt. Benene er også stadig tunge efter intervallerne i forgårs. Mine hænder er iskolde. Maven, som jeg normalt kan stille uret efter, er gået helt i stå. Godt der kun er en kursusdag tilbage i morgen, så jeg kan komme ind i vanlige rumle igen. Så slipper jeg også for koldsved efter jeg er stået op.

I øvrigt en underlig stemning. Vores erhverv nedlægges jo fra nytår, da S-togene juridisk bliver degraderet og ikke længere er tog men kan køres af skoleelever, der ikke rigtig skal kunne noget. Vi fik for sjov den fremtidige teknikprøve og det var til grin, så let den var. 

Link to comment
Share on other sites

Sidste kursusdag i dag, så jeg kan forhåbentlig sove længe i morgen.
Jeg er ikke HELT så smadret som de to sidste dage, så i dag kom jeg på stueskrumlet.
Jeg kunne dog hverken overskue intervaller eller kede mig i zone 2, så det blev en gang leverpostej i 1t 10m. Mest i zone 2 men lidt gas på bakkerne / let tråd ned og et par antrit. 

Om det er Rouvy eller stueskrumlet eller kombinationen… Når man spurter, så panikker den, når kadencen bliver for høj - eller wattene for høje?. Som regel hakker den voldsomt med belastning på, så man går fra 130 til 80 rpm på ubehageligt kort tid. Det KAN også ske det der er værre, at den fjerner al belastning, så man står og træder i ingenting. En rigtig knædræber, ligesom stående dobbelttakt til spinning. Hvis jeg i stedet for at skifte gear sprinter med bremsen inde (som “alle” på nettet anbefaler), så fjerner den konsekvent belastningen og man skal skifte gear 4-8 gange før den begynder at lægge belastning på igen.
Prøv at gætte om jeg er træt den?

Stadig ingen kontakt til Strava, så….

7A2AF4B3-8668-4160-9D0A-68CD96482365.jpeg

22B0FF44-04FB-4767-98FA-74DFB9E2734F.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

22:40 - vasketøjet er klaret. 

Inden da, kunne jeg nå en halv time på stueskrumlet. 20 min på 260 watt - irriterende hårdt men sådan er det åbenbart lige p.t.

Første dag på arbejde med den nye køreplan som DSB er åhh så stolt af. Der er klippet 1-2 minutter af køretiden mellem Hovedbanen og endestationerne da citat: “…. det nye signalsystem er mindst lige så hurtigt som det gamle”. At f eks turen til Klampenborg var et minut hurtigere for 10 år siden end i dag og turen til Holte var på 27 minutter i stedet for 30, kommenterer de ikke når man (ja, det var mig :blush:) spørger ind til det. At signalsystemet tvinger en til at bremse fesent til perron 15-20 sekunder før jeg selv ville have gjort og man dermed skal op og køre pisse hurtigt og bruge en helvedes masse strøm, gider jeg slet ikke spørge ind til. Men dagen glider trods alt lettere når vi tit ligger på 120 i timen og hænger med røven i vandskorpen. Det bliver spændende i regnvejr når vi har en masse cykler med eller når der kommer en kørestol…. 

Nok er jeg ikke motiveret til et stort fokus på vægten men de 94,8 kg i dag…. det gider jeg ikke :mad:

Link to comment
Share on other sites

Sandt og det forklarer jo også de 16-1700 watt som er rutine-peaks for tiden, meeeeen….

I dag ville jeg i sove længe. Og I SATs og tidligt op til mor, før vejene sandede til. Det er hele tre ting - det går VIRKELIG ikke. I stedet lidt hjemmestyrk og fik så også nappet øvelserne for knæet, nu jeg var i sving. Der hjælper lidt, nu fyssen gik over til at have fokus på IT-båndet. Der er lang vej endnu men jeg mærker små fremskridt, så det er jo fint.

Tåhævninger på et ben: 25, 25, 25
Bulgarsk split squat: 12, 12x18, 12x18
Kropshævninger: 6, 6, 6
Forkerte Thrusters: 20x9, 20x9 (lavede skulderpres imens jeg rejste mig og ikke i toppen)
Armstrækkere (fødder på seng og hænder på dips-stativ: 20, 20, max
Rumænsk DL: 20x18, 20x18
Fransk pres: 15x9, 15x9
Bicep curl: 20x11, 20x11 (lortearmen sprang rep 16 og 18 over i sidste sæt)
Mavebøjninger: 25, 25
Skrå Mavebøjninger: 15, 15
var egentlig færdig men
Dips: max, max
Skateboard squat: 12x22, 12x22

Jeg er normalt ikke just fan af Michael Falch men Tænd December, som ofte spilles på P5, er årets julehit på matriklen. Et par fine akkordovergange som jeg ikke hørt andre steder og en herlig el-guitar, som dog gerne måtte have fyldt mere :wub:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

94,1 kg i går og 93,8 i dag.
Og en masse DOMS. Sært jeg rammes så hårdt af hjemmetræningen, for det er jo ikke mystiske ting jeg laver.
Efter nogle dage med en mini-lille antydning af snot i tuden, vågnede jeg ret forkølet og kan også igen hoste en lille klat slim op. Jeg er begyndt at fryse men min temperatur er 36,9, så ingen feber. Har fundet det helt varme udstyr frem til når jeg skal på arbejde. Det er lidt kikset, hvis jeg allerede skal være syg igen, så håber jeg slipper med lidt snottud - især nu frosten slipper.

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Gregers TF skrev:

94,1 kg i går og 93,8 i dag.
Og en masse DOMS. Sært jeg rammes så hårdt af hjemmetræningen, for det er jo ikke mystiske ting jeg laver.
Efter nogle dage med en mini-lille antydning af snot i tuden, vågnede jeg ret forkølet og kan også igen hoste en lille klat slim op. Jeg er begyndt at fryse men min temperatur er 36,9, så ingen feber. Har fundet det helt varme udstyr frem til når jeg skal på arbejde. Det er lidt kikset, hvis jeg allerede skal være syg igen, så håber jeg slipper med lidt snottud - især nu frosten slipper.

:hippy: god bedring kære Gregers. Håber ikke, at det udvikler sig!!!

Link to comment
Share on other sites

Tak :smile:
Fuld skrue på varmen i soveværelse + varmeblæser et par timer før jeg gik i seng. MED termosokkerne på. Det virker nok ikke men det føles rigtigt.
Sov til næsten klokken 10 :omg: så har i hvert fald været træt.

Vægten 400 gram ned trods 3400 kcal (og 280g protein :blush:) Stadig DOMS i kroppen i dag - især i ben og baller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev ikke mere “syg” men træt. Vanvittigt træt. Og tørstig. Det gik nogenlunde OK, da jeg gik i seng i går men blev vækket en lidt i 2, da kollegaen skrev. Det er ulempen ved at tage grammatikken med i seng, så ipaden ligger ved hovedpuden.

Så jeg var naturlig søvnig men forkølelsen næsten væk, da jeg rendte ned til fyssen og blev cuppet igen. Ingen nye øvelser, så der blev masseret i stedet for.
Derefter i Heino og købe ny pulssender.

Fik den tilsluttet stueskrumlet hvor appen er nede, så man ikke kan logge ind. Jeg kørte en lille tur men gearindstillinger var off og jeg var også off. Det blev til 20 minutter i bunden af zone to. Mere var der ikke energi til. Men jeg er i gang og snotten er 99% væk nu.

Min lillebror er kommet hjem fra Japan. Tiden havde ikke ødelagt forholdet, for han er sgu blevet gift derovre :omg: De danske myndigheder er ikke glade for hans bedre halvdel da hun har et hørehandikap, så det ender nok med at det bliver ham der flytter. Han er lige så stor fan er japansk hensyn og orden som jeg er, så det er også fint at han kan slippe væk fra den rotterede som DK efterhånden er blevet til.

Hithouse på P5 mens jeg skrev dette. Mylle kan også godt lide det specielle. Det er genialt og det glade vanvid på samme tid.

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Gregers TF skrev:

Jeg blev ikke mere “syg” men træt. Vanvittigt træt. Og tørstig. Det gik nogenlunde OK, da jeg gik i seng i går men blev vækket en lidt i 2, da kollegaen skrev. Det er ulempen ved at tage grammatikken med i seng, så ipaden ligger ved hovedpuden.

Så jeg var naturlig søvnig men forkølelsen næsten væk, da jeg rendte ned til fyssen og blev cuppet igen. Ingen nye øvelser, så der blev masseret i stedet for.
Derefter i Heino og købe ny pulssender.

Fik den tilsluttet stueskrumlet hvor appen er nede, så man ikke kan logge ind. Jeg kørte en lille tur men gearindstillinger var off og jeg var også off. Det blev til 20 minutter i bunden af zone to. Mere var der ikke energi til. Men jeg er i gang og snotten er 99% væk nu.

Min lillebror er kommet hjem fra Japan. Tiden havde ikke ødelagt forholdet, for han er sgu blevet gift derovre :omg: De danske myndigheder er ikke glade for hans bedre halvdel da hun har et hørehandikap, så det ender nok med at det bliver ham der flytter. Han er lige så stor fan er japansk hensyn og orden som jeg er, så det er også fint at han kan slippe væk fra den rotterede som DK efterhånden er blevet til.

Hithouse på P5 mens jeg skrev dette. Mylle kan også godt lide det specielle. Det er genialt og det glade vanvid på samme tid.

 

Lyder positivt med sygdom på retur men bliver da lidt barskt, hvis du skal undvære din bror i DK. Tænker mest på det med din mor, som lyder svært :hmmm: stay strong anyhow! 

Link to comment
Share on other sites

Han har boet med hende til efter han fyldte 30 og derefter serviceret hende på plejehjemmet, så han har gjort mere end hvad der er rimeligt. Det er kun fair, at stafetten går videre. Det er dog noget mere besværligt når man ikke bor i samme by som de gør.

Mest af alt virker det bare ret fesent nu hun ellers ikke har gidet glo på mig, bortset fra sidste ti dage, når hun skulle have leveret sodavand og yoghurt. Og så ligger i sengen med “ryggen til” og ser TV men alligevel virker irriteret når man begynder at gøre klar til at tage hjem. Det med at se TV og ikke snakke sammen har varet i vel 20 år, så det er ikke noget nyt.

Jeg har set min lillebror en eller to gange siden mor røg på plejehjem men vi skriver dog sammen et par gange om ugen. Min lillesøster har jeg ikke set i 20-25 år og min onkel der drak, har heller svaret i over et år.

Min søster kender ikke et øje IRL (men en del på nettet) og min bror kun Yuki i Tokyo. Mine forældre levede også 100% solo, så vi er ikke skide socialt anlagt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, Gregers TF skrev:

Han har boet med hende til efter han fyldte 30 og derefter serviceret hende på plejehjemmet, så han har gjort mere end hvad der er rimeligt. Det er kun fair, at stafetten går videre. Det er dog noget mere besværligt når man ikke bor i samme by som de gør.

Mest af alt virker det bare ret fesent nu hun ellers ikke har gidet glo på mig, bortset fra sidste ti dage, når hun skulle have leveret sodavand og yoghurt. Og så ligger i sengen med “ryggen til” og ser TV men alligevel virker irriteret når man begynder at gøre klar til at tage hjem. Det med at se TV og ikke snakke sammen har varet i vel 20 år, så det er ikke noget nyt.

Jeg har set min lillebror en eller to gange siden mor røg på plejehjem men vi skriver dog sammen et par gange om ugen. Min lillesøster har jeg ikke set i 20-25 år og min onkel der drak, har heller svaret i over et år.

Min søster kender ikke et øje IRL (men en del på nettet) og min bror kun Yuki i Tokyo. Mine forældre levede også 100% solo, så vi er ikke skide socialt anlagt :tongue:

Lyder godt nok barskt Gregers men tænker trods alt, at du har brudt mønstret noget med sunde interesser og også en håndfuld gode connections. Som introverte vil vi nok stadig prioritere meget tid til at hvile os og ikke mindst sjælen. Eller sådan har jeg det i hvert fald :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert også her. Tør ikke tænke på hvis jeg var ekstrovert og ikke kendte mange. Puha!
Folkeskolen var dog en nitte. Jeg og to andre på næsten samme alder var skolens tre hedeobjekter. Heldigvis blev jeg ikke tæsket som de to andre ofte blev. På en eller anden underlig vis, kom jeg gennem skoletiden uden eet eneste slagsmål.
Jeg var tæt en enkelt gang til en byfest men der var jeg heldigvis på cyklen. Ham der ville have fat i mig, også på cykel, gik 2-3 klasser over mig men han blev sat som et træ i Hartzen. Om det var det der “provokerede” ham til senere at køre i klub og licens i B-klassen ved jeg ikke. Er heller ikke helt sikker på om det var en bror…

Nok anekdoter for nu….

Lidt mere forkølet i dag men mere frisk.
25 minutter på skrumlet, primært i den høje ende af z 2. De to blæsere “på kroppen” var slukkede og gad ikke koge over lige før jeg skulle på arbejde.
Havde masser af lyst til en tur igen da jeg kom hjem, så energien er fin.

Vægten desværre på 94 kg igen efter et par fine julekøb i LIDL. Deres honningbomber i bakeoff er BARE lækre og deres juleis (4 pindeis i en æske) smager også helt fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

For sent i seng i går og sov (for) længe dag. Nåede blot en lille rute på skrumlet på 17-18 minutter. Generelt zone tre men ingen gearskift, så småbakkerne var tit i 1 eller 5. Dejligt at presse lidt men æv, det er sølle.
Har fået pulsen på. En kæmpe fejl 40, da måleren var forbundet med både skrummel og iPad men kun har en enkelt Bluetooth-kanal. Og når man tænder skrumlet først….

95,1 kg. Jeg glæder mig julen er overstået, så jeg forhåbentligt kan få et mentalt afsæt til at gøre noget ved det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share